-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #130796 üzenetére
Az sem rossz, csak sz*r amikor mész 25-30km-t, jól elfáradsz és hazafelé is mászni kell.
varmi2: Szerintem ez nem ér pénzt, ennyiért én használt vintage montit vennék, nagyon szép acél vázas Marin-ok, GT-k meg egyebek szoktak lenni hasonló árban.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz varmi2 #130797 üzenetére
Nem.Személyesen ez alatt nem neveznék semmi újat montinak. Még ez is határeset...
(#130801) jjeahh ...ha hegyen lax akkor olyan.Reggel elindulsz és ereszkedve megfagysz,majd aztán haza másznod kell a nap végén.Én amúgy szeretem,itt,itt és itt is részem szokott lenni ebben.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
rétisün
veterán
válasz IMIIKE1998 #130773 üzenetére
van(?) outid, miért ezt akarod sportosabbra venni?
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
G@ben
addikt
Egy ránézésre főképp aszfaltos gumin miért vannak azok az apró dudorok? Nézegetem az aszfaltra való gumikat, de szinte mindegyiknél ott van ez a sok apró dudor. Az nem rontja a tapadást kanyarban?
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
nagyúr
-
rétisün
veterán
válasz Napfénysüti #130809 üzenetére
röhögni fogsz, de az elsp koskormányos bringámat acél trekking vázra építettem nem akartam úgy outit venni, amíg ki nem próbálom a koskormámyt, outi fékváltókart. aztán átkerültek a cuccok egy cyclocross vázra, aztán csere outira.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Because
őstag
válasz Napfénysüti #130809 üzenetére
ugye a videó is mutatja minden ami ránk bicósokra vonatkozna semmibe van véve így ezt az oldalsávot meg se szabadna említeni
-
nagyúr
-
6030D
Ármester
válasz Napfénysüti #130809 üzenetére
Egyelőre még nem szabály, csak ajánlás, ha jól tudom.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz G@ben #130807 üzenetére
Szerintem ez ilyen dizájn dolog, ami segít eladni a gumit. Ez a mikrorücsi tök hamar lekopik, de épp ezért, meg addig sincs sok jelentősége szerintem. Tehát az aszfaltos tapadást sem rontja el, meg a máshol sem javítja meg, érzésem szerint De biztosra veszem, hogy ha létezne teljesen simában, akkor 10 vevőből 9 ezt a rücsiset választaná, aztán 1000km után ugyanúgy nézne ki. Azért csak ennyi után, mert viszonylag keveset megy az ember döntve, vagy talán kevesebbet, mint függőlegesen
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
nagyúr
-
StLui
veterán
válasz G@ben #130807 üzenetére
Persze, hogy azon gördül De ott azért a tapadás a fontosabb.
Akkor kell full slick gumi (szerintem) ha biztos vagy benne, hogy mindig csak patyolat tiszta aszfalton közlekedsz, bátraké a szerencse[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
G@ben
addikt
válasz ZolkoW #130815 üzenetére
Még nem vettem bicajt, de a gumi tuti cserés lesz nálam, és ha ilyen rücsköset tudok csak venni, akkor a szomszédok tuti hülyének néznek, hogy miért megyek körbe-körbe, mikor én csak ezeket a kis bütyköket akarom lekoptatni.
Vagy finom smirgli.StLui: igazából poros aszfaltra kéne jó gumi, tapasztalatom szerint az a leggyakoribb. De az a kis bütyök akkor sem aszfaltra való szerintem. Tehát egyenesben jól tapad, meg jól gurul, de kanyarban meg a bütykök miatt csökken a tapadás? Pont kanyarban kéne extra tapadás szerintem!
Ezért sem értem azokat a gumikat, amik középen tök simák, oldalt bütykösek, mert az egyenesben, aszfalton jó, kanyarban viszont katasztrófális. Anno ilyen volt gyárilag a bicajomon, a boltból jövet az első kanyarban majdnem eldobtam a gépet, annyira nem tapadt. Terepen kanyarban biztos jó a bütykök miatt, de ott meg középen nem csúszós? Ezt nem tudom, mert terepen azt a gumit nem használtam.[ Szerkesztve ]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
Toobee
veterán
válasz Runner_fxr #130793 üzenetére
Jó lett a videó. Legközelebb majd téged is felveszünk kívülről.
(#130794) jjeahh: linkeltem már hozzá a Stravat. Egyedül a második Normafa nincs benne, oda mi már puncik voltunk, de az akku még bírta
https://barbieripnk.hu/
-
6030D
Ármester
válasz Napfénysüti #130816 üzenetére
Szombaton pont volt egy ilyen helyzetem: mentem az út szélén eső után, és a szél, meg az intervallok miatt lefelé néztem. Felnéztem, és volt egy kb másfél méteres pocsolya az út szélén, amit kerülni akartam, mert ki tudja mi van benne, milyen mély. Volt rá 5 mp-em. Hátra néztem, jött autó, de szemből senki, húzódtam befelé egyenletesen, de neki meg gondolom nem esett le mi a terv. Én a pocsolya szélén azért átmentem, ő meg mellettem kb 60-70 cm-rel (ezt sokan érzik kevesebbnek az 60-70 km/h sebességkülönbség miatt). Kicsit mindketten benéztük, de pont az jutott eszembe, hogy ha 1,5 m-rel számolt, akkor is így adta volna ki.
Hülyeség is ez az 1,5 m, szemközti sávot kell megadni, és kész. 3 m széles egy sáv a főúton, ha a szélén megy az outis, akkor mondjuk a kormány széle 50 cm + 150 cm távolság az már két méter. Csak akkor tud elmenni, ha nincs szembejövő. Akkor meg előzzön a szembe sávban.
Autósként viszont azt is megértem, hogy ez sokszor nem lehetséges, illetve megakasztaná sok helyen közlekedést.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
X Factor
addikt
No, meglett a Triban RC520, nem kis kaland volt. Naprakészségemmel még a Decathlonos arcokat is sikerült meglepnem. Több tipusra volt beallitva ertesito, jott is a kistesorol, miszerint rendelhetove valt, de nincs készleten. Gondoltam, azért futok egy kört, nézem a website-t. Hoho Dunakeszin jelez egy példányt, fel is hÍvtam őket és volt meglepődés, mert kb abban a percben került behozzájuk.
Pár 10km került ezidáig bele, tapasztalataim nem túl reprezentatÍvak, mert ezidáig egy 64-es outin tekertem, ami 210cm-re való, én meg 184 vagyok. A 97kilómat nem érzem soknak rajta, most h. megfelelő méreten ülök még egyelőre kicsinek tűnik de idővel megszokom.
A fékerő nagyon jó, jól adagolható is, de a beállÍtott bringát ugy hoztam el, h. a fékkart bekellett húzni a kormányig... Gondoltam no para, van bowden allito, na marmost amit elkezdtem tekerni, kiderült h. a váltóhoz tartozik ugyhogy vélhetőleg azt sikerült egy picit elallitanom. Ennél a pontnál döntöttem úgy, hogy akkor előtte utánaolvasgatok+yt. Meg is lett a megfelelő bowden allito, ezzel sikerült javitani a helyzeten, de meg most is van egy holtjatek mielott elkezd fogni. Ellenben az a pont, ahonnnan nem lehet tovabb huzni, attevodott a teljes fekkar ut felere kb.
Ezzel kapcsolatban is érdeklődnék, h. Budapesten tudtok szervizt ajanalani, ahol értenek ehhez a hibrid rendszerhez? Mert elvittem egy környékbelihez, aki azzal inditott h. azt a részt, amit a bowden mozgat, kozelebb allitja és akkor nem kell annyit huznom, majd hosszas beszélgetésbe bonyolodutnk h. tudtommal pont azt nem szabad, mert annak visszakell kerülnie alaphelyzetbe, mert kulonben a hidraulika "mindig dolgozik" és elvesztem az autamata allitast is.
Testtartás, ülés, kifejezetten kényelmes, bár nagyobbakat még nem mentem ott dől el igazából.
Előlre kapott force shark 1000-et, hátra egy velotech 50 ledeset.
Computer tájékon is sikerült beleesnem a gép épités örök csapdájába. Akartam egy eszközt, mindösszesen annyira h. legyen ODO-m. Kivácsni vagyok h. egy hónapban, évben pontosan mennyit tekerek. Vezetékeset nem akartam, Vezeteknelkuliekkel szemeztem, aztan jott a GPS vonal. Úgy voltam, h. ha már ennyi elment, nem ezen fog múlni. Egy lezyne macro lett. Csodás, imádom, meg is lepett h. ezek a cuccok mennyit fejlődtek. Egyetlen problémám vele, h. az ODO-t csak akkor méri, h. ha megy a recording. Azt pedig minden indulasnal lekell okeznom.
Oh igen, taposoval jott gyarilag, erre atraktam a regi klipszem, de ezen a szinten váltok spd sl-re. Ma jön meg a pedal, aztan megyek cipőt venni. Itt is dillemazas volt, de igazabol hatizsak nelkul az elmult 10 évben nem mentem el otthonrol, igy cipot tudok vinni, cégnél mezitlab vagyok, dunaparton meg egy fröccsig csak el tudok setalni a bringatol az spd cipoban is. Ha nem akkor max kuszok
Ha majd süt a nap, és nem minden tekerésem esőben végződik, rakok fel képet is
[ Szerkesztve ]
Make things work
-
pc360
addikt
válasz G@ben #130819 üzenetére
Kanyarban sem fog reszelni, túlzás, hogy azon gördülne, egyáltalán nincs így. Az csak azért van rajta, hogy lejjebb eresztve, meg puhább talajon is legyen fogása. Itt is volt már fórumtárs, aki Hurricane-t vett, és ő is azt emelte ki, hogy mennyire brutálisan megfogja kanyarban. Iszonyat jó kormányozni, szóval csak ajánlani tudom, hogy egyszer próbáld ki. Sok hasonlóval volt dolgom, eszméletlen mennyiségű alkatrészt és külsőt végigpróbáltam már, azért pofázok itt mindig a kedvenceimről.
Sajnos nincs jó felbontású képem a gumiról, de tök máshogy néz ki élőben, rendesen felfújva. Az alább látható van róla (26 x 2.0)... Namost, ha te ezt anyira bedöntöd, hogy a bütykein gurulj, akkor le a kalappal! Valszeg a G-erő előbb kitépi az agyad, vagy még inkább elszállsz.
Mégis találtam jobb képet:
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
G@ben
addikt
válasz pc360 #130824 üzenetére
Elhiszem, hogy a Hurricane nagyon jó gumi, de hasonló kialakítású bütykössel volt az, hogy majdnem eldobtam aszfalton kanyarban, úgyhogy ilyen gumim tuti nem lesz!
Én a simát szeretem, nekem az vált be, mondom ezt kb 18-20 évnyi sima gumi használat után. Eddig csak laza homokos talajon, meg kavicsos úton éreztem hátrányát, de azokat amúgy sem szeretem, próbálom kerülni.
Valami ilyesmi lenne az ideális: [link]. Kár, hogy 27,5-esben nincs, mert még nem dőlt el, hogy mekkora lesz a bringa.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
pc360
addikt
válasz G@ben #130825 üzenetére
Mert a nagyja egy rakás szar. A Schwalbe-é meg jó.
De elfogadom a full slickeket is, csak pont azért nem szeretem annyira őket, mert nem univerzálisak, és kicsit hülye érzés a montit kizárólag aszfaltra kárhoztatni.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #130822 üzenetére
Ezen kár is rugózni,az 1,5 méteres ajánlás,szabály,akármi,egy pénzbe nem kerülő látszatintézkedés amit be lehet jól harangozni és talán néhány memóriazavarosnál még feledteti is azt a szomorú tényt,hogy kerékpárút messze nem annyi és nem úgy épült ahogy kellett volna.A kerékpárút sajnos meglehetősen költséges beruházás (nyomvonalak,engedélyeztetés és útépítés) és ez a Máriusz egy súlytalan senki,ez a kombináció meg nekünk nagyon nem jó.1,5 m,pfff,teljesen életszerűtlen,úgy a kivitelezése mint a betartatása.
(#130809) Napfénysüti...de akár tehetne egy egyenes kormányt országútijára,az meg "terepesebb" lesz,és így akkor csak cserélhetné fel a kettőt,költségmentesen.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz G@ben #130805 üzenetére
Ha megmagyarázhatatlan a minta akkor pusztán esztétika. Megmondom őszintén én sem nagyon vennék csúnyának kinéző gumit,még ha amolyan fene nagy tapadása lenne sem. Vannak melyek szépek,meg jók is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #130793 üzenetére
Szép nagy karikát mentetek, sok mászással!
Látom turistából, sőt lóból is jutott, gondolom telerakták az utat aknákkal... -
pc360
addikt
válasz G@ben #130830 üzenetére
Erre a célra pedig az való, amit írtam. Van belőle 27,5-ös. Egyik se lesz kényelmesebb, se gyorsabb, se jobban tapadó ilyen vegyes környezetben. Ezen a keresgélésen – ráadásul tesztelésen – már rég túlvagyok, ezért mondom. Nem poénból ismételgetem magam. Sajnálatos, hogy valami vacakkal megjártad, de ez nem az. A legtöbb testbike-os véleménnyel is egyetértek.
Most nézem, hogy ott ráadásul egész jó kép tartozik hozzá, lehet látni szemből az alakját.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
G@ben
addikt
válasz Hasaggymeg #130831 üzenetére
Akkor legfeljebb lekoptatom, hogy ne egy jó kis szerpentinezésnél érjen a meglepetés, hogy ez kanyarban nem tapad.
pc360: lehet, hogy letesztelted, szuper, de a tudatalattimba már régen beégett, hogy nekem olyanom nem lesz. Kismintás slick kell, bütykös semmiképp. De ha normálisban ilyen kis dudoros kapható csak, akkor olyan lesz, csak nem értettem rajta a dudorokat.
[ Szerkesztve ]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
pc360
addikt
válasz G@ben #130834 üzenetére
Pedig már elmondtam, az csak akkor kontaktol a talajjal, ha az már lazább. Aszfalton akárhogy döntögeted, nem érintkezik. Közlekedtem már vele 80-nal is szerpentinen, tényleg alapvetően aszfaltra termett, de lejöttem már vele a Normafától is párszor a fullos terepeken, miközben síkon simán tartani lehet vele a 35-öt. Ezt egyik kismintás félslick izé se fogja tudni. Na mindegy, csak remélem, hogy meggyőztelek, mert tényleg jó élmény a sok szar gumi után. Az anyaga hibrid, középen eléggé ellenálló. Erre a vegyesköretre ennél jobb megoldás nincs.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz G@ben #130834 üzenetére
Butaság azokért a bütykökért aggódni,szép is lenne ha azok miatt nem tapadna egy gumi. Egyrészt sűrűn vannak,másrészt a "kopasz" gumik csak teljesen sima,tiszta száraz,vagy éppen vizes aszfalton jók,amint az aszfalt poros,vagy egyenetlen,amilyen éppen a magyar aszfaltok zöme,már kell egy kis minta,bütyök ami megkapaszkodik az egyenetlenségekben.Lesmirglizni meg egyenesen agyamentség lenne...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
G@ben
addikt
válasz pc360 #130835 üzenetére
Meg fogom nézni, hogy a mostani gumim meddig kopott, azaz mennyire szoktam dönteni, de van egy olyan érzésem, hogy ezen már a bütykökön kanyarodnék. Persze az is lehet, hogy tévedek, és csak bennem maradt a rossz élmény, ami miatt az ilyeneket kerülöm.
Hasaggymeg: ha azok a kis dudorok valóban jobbak a porosabb aszfaltra, mint a sima, akkor nincs gond, találok gumit.
Illetve a sima, csúszós felületű térkőre (olyan, mint a márvány) milyen gumi jó? A simával is olyat estem pár éve rajta egy könnyedd kanyarodás közben, hogy leesett a lánc.
[ Szerkesztve ]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
pc360
addikt
válasz G@ben #130837 üzenetére
Érdemes lenne elfelejteni pedig azt az élményt. Mondom, 10 évig használtam, ha a kanyarodásnál bütykük megdobálták volna, valószínűleg saját kézzel téptem volna szét. A mostanidat hiába nézed, más-más alakjuk van. Ez kifejezetten hurka-szerű, középen a plusz futófelülettel, tehát még ki is magaslik belőle. Az oldalsó bütykök nincsenek jobban megemelve, mint a középső rész, és mivel oldalt vannak, tényleg meglehetősen dönteni kellene azt a gépet, hogy elérjék az aszfaltot. Egyetlen trükkje annyi, hogy legalább 4 barra fel kell fújni a 2.0-s verziót.
A full sima, vizes felületekre az apró mintázat a jó. A középső él mellett a hurrikánon is olyan van. Ettől függetlenül a vizes sínen minden megcsúszik.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
G@ben
addikt
válasz pc360 #130838 üzenetére
A mostanit 4-4,5 barra fújom, alatta már érzem, hogy elmászik kanyar közben. A döntési szöget még megnézem, mert ha a mostanit is eléggé döntöttem, akkor ezen is elérném a bütyköt.
És nagyon köszönöm, hogy ilyen részletesen leírtad a dolgokat, de valószínűleg olyan kis dudoros gumi lesz, ha 27,5-es lesz a befutó.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
ZolkoW
őstag
válasz G@ben #130825 üzenetére
én azt hittem, azok a nagyon pici pöttyök zavarnak, a mélyebb barázdák azért nagyon sokat nem rontanak az aszfaltos tapadáson, szerintem, csak amennyi felület hiányzik a slickhez képest. De amint lazább talajra kerül, máris jobb. Nálunk is ritka a tükörsima aszfalt, szóval arra nem építek gumivásárláskor
amit linkeltét, annak nagyon hasonló a mintája a Little Big Benéhez, olyanom van, és nagyon tetszik.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
G@ben
addikt
válasz ZolkoW #130840 üzenetére
A nagy bütykök zavarnak, a pici pöttyök meg elméletben csak, hogy biztos kellenek-e azok oda. De ha poros aszfalton még jobb is, mint a sima, akkor kellenek!
A Little Big Ben is a pici pöttyök miatt esett ki első körben, de most már elfogadom a tapasztalatotokat, ha jó, akkor lesz itt gumi, nem kell emiatt a 27,5-es méretet kizárnom!
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
jjeahh
nagyúr
válasz jjeahh #130757 üzenetére
Na. Leszedtem a gumit, benyomtam a szelepet, visszaraktam a gumit, látszik, hogy a szelepnél a gumin a felnijelző csík helyrepattant, de máshol sajnos most sem jó. Felpumpáltam kőkeményre, pattogtattam, úgy sem jött helyre. Szappanozáshoz most nem volt türelmem, következő alkalommal azt is kipróbálom, bár szvsz elég gáz, ha a Maxxis-t ennyire nehéz rendesen felrakni, terepen, ha defektet kapok és belsőt kell cserélni nem lesz nálam szappanos víz meg kompresszor . És az sem biztos, hogy az majd helyrehozza... Feltűnt még az, hogy gyárilag a felniszalag nagyon ferdén állt, gondoltam miatta nem tud a gumi a helyére pattanni, szal megpróbáltam helyreigazítani. Kár, hogy már felvette a felni formáját, meg el is van öregedve, szal nem lehet rendesen helyrerakni és meg is nyúlott ahogy igazítgattam, ezért kidobtam a francba. Természetesen ez sem hozta helyre a gumit, továbbra is olyan, mintha nyolcas lenne a kerékben, csak ahányszor felrakom mindíg más a nyolcas . Most rendelek felniszalagot meg pár egyéb apróságot, addig két réteg szigszalagot tekertem a helyére . Kérdés, hogy amíg megjön a felniszalag használhatom így? Nekem nem tűnik az a szalag valami komplikált cuccnak...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
trialboj
őstag
válasz pc360 #130824 üzenetére
Ilyen gumim nekem is van, augusztusban használom, mikor szinte csak az aszfalt használható a rengeteg bogár miatt az erdőkben.
2x jártam vele erdőben, nincs sok tapadása, ami még nem akkora gond, de mivel 29x2.0 rettentően rázott, óriási különbség közte meg az átlagosnak mondható conti race king 2,2 között. Utóbbit 2 baron használom, előbbit 2.5 alatt nem lehet mert felüti bármi.Ja, és csak hátul van, előre montira csak rendes terep gumi való szerintem, mert valószínűleg nem tudsz ellenállni a csábításnak, betévedsz valami izgalmasnak tűnő terepre, és egy ilyen keskeny és kemény gumi, úgy csúszik, hogy majdnem biztos földbe harapsz, mert azzal vagy megszokva hogy az eleje a legtöbb helyen betapad.
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #130842 üzenetére
Szappanos víz helyett ablaktisztító szintén jó, mert az ha elpárolog, nem lesz a helyén maradvány. A szappanos víznek lesz, ha nem mosod le, de a felni és a gumi közül nem fogod kimosni. Kap egy kis vizet, és feloldódik. V-féknél ez tud meglepetést okozni, de elviekben a külső is elfordulhat a felnin fékezés közben (az meg viszi a belsőt, a szelepnél meg szakad).
Kint a terepen meg bármilyen testnedv jó, amit szívesen kensz a bringádra. A nyálat javaslom, azért a legkulturáltabb.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
pc360
addikt
válasz trialboj #130843 üzenetére
Nem is terepezésre való a Hurricane, hanem aszfaltozásra és döngölt / poros utakra. Ez teljesen világos, hogy nem veheti fel a versenyt terepen egy 2,2-es, mintás darabbal. A 4 bar ajánlás sem véletlen. De ha arról van szó, át tud vágni egy féligmeddig sáros Kamaraerdőn is (persze csak lefele), de nem az a lételeme.
A felemás gumírozás értelmét nem vágom. Ha elöl fognia kell a keréknek, akkor hátul sem árt, ha nem pörögsz ki mászásnál, kanyarodásnál pedig mindkettőt terheled, tehát ugyanolyan fontosak. Most vagy haladni akarsz és csak a megfelelő körülmények között használod a gyors gumit, vagy terepezni, de akkor azt rendesen.
Annak semmi értelme, hogy elöl egy traktor durmogjon, amikor csak aszfaltozol. Akkor minek hátulra a Hurricane, mit nyersz vele? Az aszfalton végig egykerekezel? Mindegy, fura dolog, de nem hiszem, hogy bárki másnál megállna ez a különböző méretű és típusú külső dolog. Féktárcsából szoktak előre nagyobbat rakni érthető okokból.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #130842 üzenetére
Nem tudom milyen felniről van szó, nem olvastam a teljes históriádat, de ismerős az érzés, nekem a trekken van valami fos bontrager tubeless ready felni, amihez gagyi felniszalagot adtak, és minden egyes alkalommal kínszenvedés rajta a gumi csere, mert sosem pattan a helyére, 4.5 barnal sem.
Én is azt hittem hogy a gagyi, eldeformálódott felniszalag a hibás, lecseréltem újra, akkor kevesebb szenvedéssel de helyre pattant, aztán gumicsere volt megint, és most az elcsúszott szalagnál ismét nem megy helyére, ezért az első kerékben van 1 hatalmas 8as.
Azt mondtad évi 1-2 defekted van, az nem olyan vészes, nekem idén az első hardtailes kiruccanáskor egyből összejött, talán túlzottan alul fújtam, a bergához képest, 200m terep után, lapos lett, ennek ellenére a szerviz után (csak az abroncs egyik oldalát pattintottam le a felniről) tökéletesen visszament a helyére és nem volt benne se 8 se tojás.
Szerintem a felniszalag be tud zavarni, ugyanakkor nem mind1 a felni típusa, és a gumi ami rámegy sem, ha kifogsz egy rossz kombót azzal szenvedés a csere.
A szigszalag meg univerzális, talán ha duct tape típusút használsz akkor le sem kell cseréld, az eleve van olyan vastag mint egy rendes szalag, és biztos hogy sosem mozdul el.
(#130847) pc360
Ebben igazad van, nem terepezésre lett kitalálva, de elmegy ott is ha nagyon muszáj, csupán leírtam, hogy senki ne várjon csodát tőle, mert a döngölt földet elhagyva már nem mókás vele haladni.
Elöl nincs akkor súly a bringán mint hátul, nem kell előre sem traktor, elég egy xking, az elmegy mindenhol, és nem fog vissza annyira aszfalton sem, viszont bármilyen szar, avaros, fadarabkákkal teliszórt terepen lehet benne bízni.[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #130848 üzenetére
Kösz! Akkor használom a szigszalaggal amíg megérkezik a rendes felniszalag, amúgy is nagyon alacsony a guminyomás. Defektem eddig a 2 év alatt egyszer volt és az sem terepen, hanem aszfalton, egy rozsdás szeg beleállt az első gyári Rapid Rob gumimba .
És akkor felniszalagos kérdés: ha a felnim 21mm széles, milyen felniszalagot kell bele vennem, 16, 18, 20, 22 vagy 25-öst?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #130842 üzenetére
A felniszalaggal csinálhattad volna, hogy helyére igazítod, és szigetelő szalaggal rögzíted. Akkor a felniszalag támaszt a lyukaknál, a szigszalag ezt nem nagyon bírja, 2 rétegben sem...
a szélesség függ a belső profiltól, nekem WTB felnihez speckó, 11 mm-es szalag kellett, ami csak a legalsó mélyedésbe fekszik be. Na ilyennél alkalmaztam is egyszer a +szigszalagot, mert más felnihez használtam, aminek szintén volt mélyedése, de nem olyan határozott, és inkább rögzítettem elcsúszás ellen. De a kérdésre válaszolva, ha belül 21mm, akkor mondjuk akkorát vennék, esetleg eggyel keskenyebbet. A gumiperem alá már ne lógjon!
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Akvarisztika
- Politika
- Építő/felújító topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- További aktív témák...
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás