-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Lacerta
aktív tag
válasz Fall-N #289132 üzenetére
Az a helyzet, hogy ha évente vagy pár évente ki kell cserélni, akkor ugyanott vagyok, mint a '90-es években a kónuszos középcsapággyal, vagy kicsit később az iparis monoblokkokkal.
Hol a fejlődés? Már az árcédulán kívül?Az a bajom ( nyújtsa fel a kezét, aki nem járt ebben a cipőben ), hogy egy iparis agynak, ha "fire and forget" módban használom, akkor teljesen kiszámíthatatlan az élettartama. Lehet hogy egy szezont megy el, lehet hogy hármat, de teljesen random módon és hirtelen fog tönkre menni.
Míg, ha karbantartom, akkor egyrészt tovább bírja, másrészt meg látom, hogy na, ennek se veszek tartós tejet, ideje megrendelni az utódját, és nem állok ott letolt gatyával szezon közepén és nem kell a beszerzéssel p*csölni, mikor tekerhetnék is. -
-
Lacerta
aktív tag
válasz Fall-N #289169 üzenetére
Sárral sosem volt gondom, a víz viszont gyilkos tud lenni.
De keréknél az sem volt soha probléma, pedig régen sima porvédős agyaim voltak.
A középcsapágyat érzem neurotikusnak. Régen ( 20+ éve ) amíg kónuszosat használtam, semmi, de semmi gond nem volt vele, időnként utána kellett állítani, aztán egyszer csak szétszakadt benne a csésze.
Aztán hogy áttértem előbb monoblokkra, majd hollowtech-re, na azóta mindig az történik, hogy bejut a víz, ki meg nem, és jól sz*rrá rozsdál a csapágy. Pedig soha meg nem mosom a bicajt nagynyomásúval, max. szivaccsal törölgetem le. -
Fall-N
veterán
válasz Fall-N #289510 üzenetére
Itt ez jó kép róla:
chubby2o6: A régi váz még nalam is az ágy alatt várja a sorsát. Jövő héten felrakom apróra, remélem lesz rá igény és nem kell tárolgatni. Az ipari csapágyas XLC kormánycsapágy is még benne van. Van még a szekrényben egy 3x7-es Acera fékváltó is, na azt abszolút nem tudom semmire sem használni, eladni meg nem sok pénzért lehet. Na meg a 720-as alu KLS kormány is megvan még.[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #289507 üzenetére
Aki egy 26-os vázba 650b kereket tenne, az nem fog annyit adni ezért a vázért, amennyit kérnék érte. Amúgy sem bontogatnám, akkor inkább kerülgetem még néhány évig.
Ma délelőtt szórtam tele a Bolhát a sz@rjaimmal, természetesen már jönnek az "utánvéttelpostázode" üzenetek. Ezért nem szeretek eladogatni semmit, csak van az a bringáscucc mennyiség, amit már képtelenség tárolni. -
addikt
válasz Fall-N #289732 üzenetére
Az a vicc, hogy ehhez a technika már adott. Nem kellene más, csak a telefon tükrözése a computerre, mint Andoid Auto esetében (Android Cycle - stipistopi a márkanév! ) . Persze üzemidő tekintetében lehetnek kompromisszumok, de kevesebb energiát enne, mint, ha abba próbálnák egy telefon teljesítményét belegyömöszölni.
A másik megoldás, hogy egyszerűen csak írni kéne a meglévő offline térképhez egy normális szoftvert.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
ZavaBalazs
őstag
válasz Fall-N #289733 üzenetére
ja, elsőre a meridát kerestem, de mindenhol kifutott, azért lett helyette a contec, mert azt találtam még ilyen pötyisben, meg a deda elementit, de annak a felülete nem tetszik. most már maradok a contecnél, nagyon bejött, meg ebből létezik sárga (ugye ehhez az passzol)
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #289732 üzenetére
Szerintem túlgondoljátok ezt. Ott van a Komoot vagy a Strava a rendes, biztonságos utak megtervezéséhez - persze előre. De ha az ember eltölt néhány órát, esetleg fél-1 napot a nyeregben, akkor csak van előzetesen fél-1 órája arra, hogy alaposan megtervezze az utat, megnézze, milyen útburkolatokon halad, hol és milyen körülmények között mászik, és betervezni néhány pihenő / frissítő pontot az útra.
A térképet hiányolod, pedig vannak jó térképek, és azok eléggé naprakészek. Oké, lehet, hogy nem a világ összes pontján, de ez inkább a közösség hibája, mint az app/navigáció gyártóké. Én tavaly nyár óta tolom a Karoo-val, és igazából azt kapom, amit előzetesen tervezek. Amióta meg a Komoot-ot használom, még inkább. Bőven 1% alatt van a tévedés, amikor nincs trail sem ott, ahol elvileg földútnak kellene lennie, az ilyen lezárások és terelések pedig mindenhol benne vannak a pakliban, de bringával az nem akkora nagy kaland.
Aki meg sokat megy címre (pl. futárkodik), annak úgyis van hozzá appja, meg az többségében városban van, ahol kiismeri a területet idővel. A Karoo-n amúgy jól működik a címre tervezés is, ha van élő netkapcsolatod, gondolom mert a címadatok nincsenek az offline térképben, de minek is lennének benne helyet foglalni. Ha meg nincs netkapcsolat, akkor is lehet POI-ra (pl haza), vagy a térkép egy adott pontjára terveztetni vele, de ezt még sose használtam. Igazából talán a "haza" az egyetlen olyan vészhelyzeti tervezés, amit egy eltervezett úton használ az ember. Ha meg meggondolod magad, leülsz valahol nyugiban egy kávé mellé, előveszed a telefont, megtervezed Karoo-n az utat magadnak az appban, majd két gombnyomás, és már az egységen is van az új utad. Eltévedés esetén meg ott az újratervezés, ami működik, és rendesen.
Ne álmodozzatok arról, ami már létezik. Én nem ismerem a Garmint vagy a Wahoo-t, sem a kínaiakat, de a Karoo-nak tényleg teljesen jó a navigációs rendszere, szóval akinek a navigáció az elsődleges, mint pl. nekem, annak ilyet érdemes vennie. Én ezzel így ahogy van, még évekig el tudok még kerekezni.
-
addikt
válasz Fall-N #289735 üzenetére
Indítsunk vállalkozást, kínaiak egy hét alatt kifejlesztik
Garmin meg minek erőltesse meg magát, ha így is viszik a méregdrága cuccaikat, mint a cukrot. De inkább ne is csináljanak saját OS-t. Korszerű akkor lesz, ha Android / iOS kompatibilis, más manapság nem kell.
Tin: a probléma nem a számítógép előtt kezdődik előre tervezésnél, hanem, amikor menet közben üt be a sz@r. Mondjuk, ha ismernéd a Garmin újratervezési módszerét, lehet, megértenéd. Karoo 2-t meg már nem kapni.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Lacerta
aktív tag
válasz Fall-N #289735 üzenetére
Volt a Garminnak ilyen próbálkozása vagy 10 éve, kézi GPS android rendszerrel. Garmin Monterra néven futott.
Az volt a legnagyobb gond vele, hogy a userek rögtön kiszúrták, hogy egy olyan elképesztően fapados, arcpirítóan drága okostelefont próbálnak rájuk melegíteni, amiben még GSM modul sincs. -
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #289956 üzenetére
Egyrészt sötétkék, másrészt senki sem mondta, hogy annyira bejönne, de a világoskék meg határozottan nem tetszett neki. Ez olyan mint az autó, abból sem mindig azt veszed, amit akarnál, hanem azt, ami van, és megszokod. Élőben amúgy nem rossz ez a szín, napfényben végképp nem olyan sötét. Cserébe jó áron volt.
Amúgy a Nulane világoskék, a Hyde meg sötétszürke volt. A Nulane-en sokkal feltűnőbb, hogy poros. A totál feketén valóban nagyon meglátszik a por, de a sötétszürkén, vagy ezen a sötétkéken kevésbé.
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #289956 üzenetére
De szerintem még nem a kokány kat. tiktokon távol keleti kerékpárosok a ház falán csiszolják le a szennyezet betétet és után szerelik vissza, de láttam olyan videokat is hogy valami löttyel öntik le a rotort és a betétet és felgyújtáják ami kékes lilás lánggal ég amíg a folyadék elnem párolog. De volt olyan kerék centírozás is hogy a 120Kg-s pali a térdén hajtogatta egyenesre a felnit és utána szerelte vissza a kerékpárra
-
válasz Fall-N #289956 üzenetére
Asszony trekkingje fekete/sötétszürke nálunk is, de jobban fel van dobva itt-ott fém/alu színű alkatrészekkel, kicsit világosabb az összkép. Az új bringa azért neki is narancssárga lett, meg ugye az enyém is az.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #289956 üzenetére
Kerékpároknál most éppen a színes, vagyis inkább a világos a divat, barna oldalfalú gumikkal, de pár éve emléxem mindenkinek matt fekete kellett, az volt a menő. Az tény, hogy a nőknek általában inkább világosabb tetszik, ugyanakkor az is jól mutatja a divat szeszélyességét ami az személygépkocsiknál is megy mostanság vagyis, hogy csili-millióba kerülő Porsche-ok vagy Jaguárok olyan betonszürkék melyekre néhány éve kábé rá sem nézett volna senki.
#289954Speedy007...van néhány dolog melyben egyedülálló vagy itt a témakörben, mint egyenes pl. aszfalton tárcsaégetésben, vagy most újabban a tárcsakalapálásban. ...tárcsában finom elhajlások lehetnek kisebb megnyomódástól, ütéstől amit óvatosan vissza lehet hajlítgatni, leginkább a 2x nézem 1x hajlítom módszerrel, vagyis pontosan kideríted hol és merre hajlik el és szépen hajlítgatod visszafelé figyelve az eredményt, amíg jó nem lesz. Ha azt megütöd valahol jobban mint kellene akkor olyan rövid és hangsúlyos görbülést okozhatsz benne melynek tárcsacsere lesz a zsoldja.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #289965 üzenetére
Cube-nál a Mazda szín a legjobb! . Ha már Mazda, sosem értem, miért vesz valaki szürke Mazdát. Vagy akár fekete Bianchi-t, fekete Alfa Romeo-t, fekete Pinarellot stb. Szentségtörésnek számít .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #289965 üzenetére
Jól még ez se néz ki, talán napfényben jobban, de a világoskéknél mondjuk tényleg jobb Láttuk azt élőben, az meg valahogy olyan fakó világoskék, nem az a menő világoskék, mint a Nulane SLX-é. De ehhez a színhez meg a barna oldalfalú gumi nem megy, egyszerűen elüt tőle, nincs meg a feeling. Ellenben az eggyel kisebb felszereltségű, bordó Nulane Race-hez kifejezetten passzol ugyanez a gumi, annak a színe is dögösebb valamivel. (zárójel: olcsóbb is, GRX800 hajtás, de a Tektro fék miatt nem azt vettem)
Viszont lenne kérdésem is. A Riverside 500-on KMC Z9 lánc van a hirdetett KMC X9-el ellentétben. Utóbbiból van 3 bontatlan doboznyi itthon (a Hyde-ból maradt), csak nem tudom: mi a különbség a Z9 és az X9 között? Mert ha jobb az X9, akkor inkább felraknék rá egy olyat.
-
6030D
Ármester
válasz Fall-N #290034 üzenetére
Kidolgoztak hát egy forradalmi, három fázisból álló folyamatot. Az első festékrétegbe kétféle alumíniumszemcsét kevernek. Ezek egy része rendkívül nagy arányban veri vissza a fényt, a másik része pont ellenkezőleg: elnyeli azt. Ezeknek a szemcséknek az eloszlását gondosan meghatározzák, így szabályozva a fények és árnyékok játékát a karosszérián. A második réteg egy nagy színtelítettségű, de áttetsző festék, amely ragyogó pirosával felerősíti az első réteg térbeliségét. A harmadik réteg konzerválja és kihangsúlyozza az előző kettő összjátékát. Bármilyen meglepő, a Soul Red Crystal varázslatos hatása a számok nyelvén pontosan meghatározható. A Soul Red alapszínnél 20%-kal nagyobb színtelítettség és 50 százalékkal nagyobb színmélység jellemzi a vegytiszta árnyalatot: a Mazda ugyanis a szokásos kiegészítő adalékszínek (narancssárga, kék) nélkül valósította meg a márka arculatát mára teljesen meghatározó színt.
Már csak egy pormentes kamra, egy nagyon jó pisztoly, egy ügyes kéz, és megfelelő hőmérséklet kell, hogy minden passzoljon. Sok sikert!
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Piftuka
veterán
válasz Fall-N #287468 üzenetére
Köszi az info-t Neked is! Ez a SunTour villa sem az alap szériába tartozik, de szerintem ez a típus már nem kapható. (Legalábbis a gyártó honlapján nem találtam pont ehhez való kézikönyvet.)
Bízom benne, hogy kiszolgál engem hűséggel hosszú távon is!
Megbeszéltük, a barátom nagyon sajnálta a dolgot, és természetesen kifizeti a javítás költségét, szóval ez a része is megoldva.
"Aquila non captat muscas."
-
félisten
válasz Fall-N #289618 üzenetére
Köszi!
Kiderült, hogy csak a kormánycső rozsdás, és belül átcsiszolva nem is vészes, nincs elvékonyodva a cső.
Mázli.#289620 f4lcon: Köszi a tippet, ez megoldotta. Kaptam kölcsön autószerelőtől egy műhelyben pár percre, és megoldottam vele.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #290138 üzenetére
Igen, bonyolult, ugyanakkor az Sramnál sincs minden rendben . Az SX groupset a Deore alatt van, de mégis SLX árban adják, fejleszteni sem egyszerű NX, GX-re, mert a sor más kazettatestre megy fel, a középcsapágy is más. Az NX-et is sokan lesz*rozzák, mert a váltás még nem az igazi és a váltó hamar elkezd kotyogni. Elvileg a GX van egy szinten a Deore-SLX hajtással, de azt már XT árban mérik... Tulajdonképpen az Sramnak nincs is igazán megfizethető groupsetje low budget bringákra, ergo a Shimano Essa, Cues grouseteknek nincs Sram riválisa. Az SX meg kb. jobb lenne, ha nem is létezne, mert viszonylag hamar landol a kukában, instant környezetszennyezés
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
semmiho
tag
válasz Fall-N #290147 üzenetére
12-sebességes SRAM esetén a GX-től már rendben van a hajtás.
SX/NX váltóval és váltókarral várásoltam a Giant Fathom 1 29-et még 2020 végén, a lánc ~700 km-t bírt a Strava szerviznaplóm szerint 0.5 nyúlásig, a váltókarban pedig ~1500 km után elnyalódott a bowdent kezelő dob. Csak hogy mutassam, miről beszélek:
...mindezt edzés közben. Egyik pillanatról a másikra lett SingleSpeed, "vicces" volt - különösen a Sopron DH-n a porban keresni az alkatrészeket, miután szétszedtem és darabjaira hullott az egész. (össze tudtam rakni, de maradt SingleSpeed - még aznap rendelnem kellett 1 új váltókart)
Utána olvasta a neten, sok hasonló fotót találtam - sőt, a hátsó váltóról is, ahol eltört a paralelogramma része. Szerencsére nekem ez nem következett be, mert eladtam (gyakorlatilag gombokért), felhívva a vevő figyelmét, hogy sokat ne várjon ettől... (Az más kérdés, hogy a csávó 2 napra rá már hirdette 3x-os áron... ) -
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #290176 üzenetére
Be van dőlve a kerékpár piac azt hitték Shimano-nál is hogy ugyanaz lesz a kereslet mint a Covid idején ehhez képest vissza estek az eladások. Minap olvastam hogy lengyel vagy holland E-bike gyártó cég is ebbe ment tönkre hogy előre le gyárottak a nagy igények miatt halom E-bike-t de mihelyst a pandémia véget ért a kereslet is csökkent.
Csepel esetén lesz Cues kerékpárok de ahogy néztem a gyári reklámot ott se a közép kategóriás U6000-s szett lesz inkább hibrid lesz azon a Cues szériából 3/4-6000-s szériából minden is.[ Szerkesztve ]
-
Piftuka
veterán
válasz Fall-N #290124 üzenetére
"Az meg hogy mi "menő" a fiatalok körében könnyen fel lehet mérni. Az iskolák előtt rengeteg MTB van és egy-két outi. Van szép számmal RockRider is. Egy utcával alrébb van egy középiskola ahol lakom, így látom mivel van tele a tároló."
Ezek szerint a mai fiatalok számára a Mountain Bike lett az "új BMX"?
Pedig olyan film nem is készült, hogy "MTB banditák"...
"Aquila non captat muscas."
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #290267 üzenetére
SKS EDGE AL azt tudom ajánlani alu és nem csörög vagy zörög és könnyű valamint a teleszkóphoz is lehet faragni ha a kerék rögzítési pontnál nincsen sárvédő felfogatási pont. Sárvédő azért jó esős időben hogy ne legyél a fejed búbjáig saras, Cross Trekking Kelly's-sel mentem a még a legelején saras földes úton még ott is tiszta sár voltam ahol nem is gondoltam hogy saras lehetek mellesleg a kerékpár tisztán tartásában is segít mert nem kell lehetetlen helyekről le kaparni a sarat vagy le törölni
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #290274 üzenetére
Én azon gondolkodom hogy az SKS EDGE AL-hoz vegyek e sárvédő toldatot egy pár 10.000-t (ami szerintem rablás) mivel ugyanez a sárvédő van a KTM-n csak CST C1313 40-622-s méretben és kevésbé dzsuvás a "hasa" a kerékpárnak mint Kellys-n amin Continental Ride Tour gumik vannak 42-622-s méretben gyanítom a váz kialakítás miatt lehet ez inkább mivel a KTM "sima" trekking míg a Kellys meg Cross.
Páromnak adtam a KTM-t mert kellet neki de viszont le kellet szerelni a kosarat mert máskép nem bírt felülni rá nekem a kosár nélkül nézki satnyán a kerékpár[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz Fall-N #290408 üzenetére
Hyperkomfort az állítható stucni, pufferelt nyereg és a kamu ergon markolat.
Marketing duma csillagos5-ös, tudják mi kell a magyarnak."Az aroza a Balaton, Fertő-tó, Tisza-tó és Velencei tó körbetekerésének szerelmese, amivel joggal érdemelte ki az “igazi természetjáró” nevet. "
itouchfan
+1 a panára, nekem 40-es van, de sarasan nem forog már el, 35 az én méretem.
Sarat amúgy sem szereti, aszfalton cserébe gyors.[ Szerkesztve ]
-
válasz Fall-N #290595 üzenetére
Én azt nem mondanám, hogy semmilyen. Még a páromnak is mutattam, hogy milyen szép. Csak én nem vennék ennyire feketét. Nem vagyunk egyformák. Mondjuk nem tudom, hogy milyen színekben kapni még. Mert manapság nagyon sok bringa fekete..
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
dom1n0
aktív tag
válasz Fall-N #290607 üzenetére
Nekem a montim ezüst színű, volt 2 hófehér országútim, most egy fekete amivel megyek, a port keményen gyűjti, van valami speckó réteg van rajta, nem tudom eldönteni hogy amiatt kevésbé poros, vagy pont attól jobban xD.
De ez ugye nem metál, hanem a karbon anyagon egy ilyen műanyag vagy valami hasonló full átlátszó réteg van...De hogy ON topik is legyen, kb. 400 kilit mentem a gyári kenéssel, de már elég furi állagú, meg kezdi felkapni a piszkot a lánc, az új kerék meg nincs még sehol, ezért eldöntöttem hogy most lecserélem a tartalék láncra addig is, és kap UFO wax-ot, a Cube-n elég jól teljesített így marad ezen is ez a módi nálam.
-
Piftuka
veterán
válasz Fall-N #290836 üzenetére
"Az lenne a legcélszerűbb ha összefognának a nagyobb magyar gyártók és itt készülne a váz is."
Az ötlet jó, de gondolod, hogy össze tudnának fogni?
A CSEPEL kerékpárokból egyébként valóban nagyobb a készlet, de számomra az ő kerékpárjaik dizájnja, vázgeometriája le van maradva néhány évtizeddel (a manapság jónak számító konkurens termékekhez képest).
Vagy csak én látom így ezt?"Aquila non captat muscas."
Új hozzászólás Aktív témák
- Egérpad topik
- Ford topik
- Apple M2 Ultrákon futhatnak az iPhone egyes AI funkciói
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Fotók, videók mobillal
- Nintendo Switch
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
- Xbox Series X|S
- Laptop csatorna inditasa 2023 vegen YouTube-on?
- További aktív témák...
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- Merida összteleszkópos kerékpár
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen