Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Piftuka

    veterán

    Sziasztok!

    Végigolvastam a téma összefoglalót, sok hasznos információt találtam benne, de több dolgot nem értettem, és sok új kérdést is felvetett. :)

    Egy kerékpárt szeretnék vásárolni magamnak, ebben segítsetek, kérlek!

    A kerékpárt hobbi célokra használnám; barátokkal közösen elmenni egy-egy Velencei-tó körre, vagy esetleg egy több napos Balaton körüli túrára.
    Időnként pedig városban ide-oda "rohangálni" vele. Gondolom, jellemzően aszfalt (kerékpárút) az útfelület, de időnként földes, "döcögősebb" utak is előfordulhatnak.

    A különféle kategóriákat látva, azt hiszem, hogy "Trekking" kerékpár lenne a megfelelő. Sárhányóval, csomagtartóval, és a kötelező kiegészítőkkel "komplett" csomagban. (Sisakot, táskákat, szerszámokat, biztonsági felszerelést majd vásárolok hozzá külön.)

    Ami számomra fontos, hogy kényelmes, nem görnyedt tartásban, kinyújtott lábakkal (a pedál alsó állásában) tudjam tekerni.
    194 cm magas vagyok... jól gondolom, hogy csak az "XL" méretű bringák jöhetnek szóba?

    Sok kerékpárt megnéztem már különféle weboldalakon, és jellemzően 110-120 kg teherbírás szerepel az adatlapjukon.

    Ez mennyire szigorú limit? Amíg vissza nem fogyok 100 kg-ra (jelenleg ~118-120 kg vagyok), addig nem ülhetek bringára, mert szét fog esni alattam?
    (Irodaszékek kapcsán tapasztalat, hogy aki pl. 100 kg-s, annak a ~140-160 kg teherbírásút érdemes keresni, ha évekig szeretné használni.)

    A másik kérdésem, hogy lehetséges-e a 100.000 forint körüli árkategóriában megbízható, tartós kerékpárt vásárolni?

    Gondolok itt például a ROMET Wagant 2017, Wagant 1-2, X-FACT Trekking Star, vagy KROSS Trans 1.0 típusokra. (A teljesség igénye nélkül.)

    Az egyik barátom ilyet használ évek óta megelégedéssel, és ajánlja is:
    Caprine Cross Two
    Ő szokott menni vele időnként amolyan "hajtós" bringázásra is; jobb tempóban, 80-100-120 km-t letekerni.

    A másik barátom ajánlata:
    GEPIDA Alboin 300
    Ő abszolút olyan célokra használja már 9 éve, mint amire én fogom (közösen is bringáznánk). Csak hát ez már finoman szólva sem a 100.000 forint körüli árkategória... :(

    Fentiek függvényében melyik a legjobb választás? Milyen egyéb típusokat tudtok ajánlani?

    Köszönöm a segítséget előre is!

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz parandroid #251260 üzenetére

    Nagyon szépen köszönöm a válaszokat mindnyájótoknak (parandroid, itouchfan, Hasaggymeg, arcitec)! :R

    A kerékpárbeállítós videók közül már nézegettem néhányat, illetve olvastam ilyen cikket is.

    Megértettem, hogy árban akár pár 100 ezer forinttal feljebb kell lépnem, ha nem akarok "vesződni". ;)

    - Egyébként a ROMET, X-FACT, KROSS "belépők" tényleg annyira rossz minőségűek?

    - Mi a véleményetek a VITAL Club kínálatában található
    "Csepel Landrider"
    "Neuzer"
    "Kellys"
    "Scott"
    "KTM" kerékpárokról?
    --> A legnagyobb vázméret, alu váz szerint szűkítettem a fenti keresést, és a bringák emelkedő ársorrendben szerepelnek.

    Ezek közül melyik típusokat ajánljátok jó szívvel? És melyiket egyáltalán nem? (És miért, kérlek?)

    *A bolt előnye, hogy nagyon rég óta üzemelnek a városban, "megszállott" bringások üzemeltetik, és személyesen is fel tudom keresni, kipróbálni a bringákat (amit a méretemre be is állítanak a vásárlást követően).

    - A DECATHLON-t is felkeresem mindenképpen. :K Szerencsére van itt a városban üzletük.

    - A használt kerékpárokkal elméletben nincsen problémém, de én sajnos csak "common sense" alapon tudnám átnézni, és könnyen át tudna verni bárki egy nem jó vétellel, "összetákolt", hibás darabbal, stb. Nem vagyok elég tapasztalt a témában, hogy bátran mehessek ebbe az irányba.

    - A fekete "CUBE Nature" klassz bringa lehet, de a kényelem, megbízhatóság mellett - kérlek, ne nevessetek ki -, fontos a látvány és a "szimbolizmus" is számomra.
    Erről a bringáról pedig nekem a halottas kocsi jut eszembe. :( Emiatt soha nem vennék ilyet.

    *Egyébként miért teljesen fekete a gyártók kínálatának zöme ebben a kategóriában? :F
    Miközben az országúti, vagy MTB bringák soraiban egy csomó neon, "papagáj" található... Nem értem.

    - Ha pedig már a dizájn, és szín szóba került... ez szerelem volt első látásra:
    "Riverside Touring 900" :)
    Számomra a '30-as évek Indian Scout motorkerékpárjait idézi... Egyszerűen pazar. (Tudom, ez ízlés dolga.)

    A valamelyest egyszerűbb változata is tetszik: "Riverside 520"
    (Bár ennek esetében is örülnék egy - ehhez a kékhez hasonlóan mély -, metal zöld színnek, vajszínű, vagy barna kormánnyal, nyereggel, kiegészítőkkel... :) )

    Szimpatikus a "csomag", a nagy teherbírás, amit a két bringa nyújt, és az élethosszig tartó jótállás is. (Plusz, amit olvastam, láttam Youtube-on, vélemények között velük kapcsolatban.)

    Ezekről mi a véleményetek?

    Nagyon köszönöm a további segítséget!

    [ Szerkesztve ]

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Piftuka #251460 üzenetére

    Köszönöm az újabb válaszokat! ;) Közben olvastam teszteket, értékeléseket, néztem Youtube videókat, böngészem a kínálatot... :K

    A korábbi kérdés erről a kínálatról még aktuális...

    Azt látom, hogy a CSEPEL szitokszó lett... :)

    De milyenek a magyar NEUZER, a szlovák Kellys, és a méretemben ott elérhető két amcsi, SCOTT trekking bringa?

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Ringman #251462 üzenetére

    "cube nature helyett a cube travelt nézd inkább. (sima vagy pro, de nem az slx vagy exc)"

    - Mi a probléma a "Nature" sorozattal, és az SLX és EXC modellekkel?

    Nekem például ez tetszik a legjobban: Cube Nature EXC Allroad Verde 'n' Black

    "a riverside touring széria szerintem jó, bár nem könnyűek ezek a bringák."

    Mi számít "nem könnyűnek"? Úgy értem... azt látom, hogy az országúti és gravel szénszálas bringák 6-9 kg-ban versenyeznek, és a fentebb linkelt Cube Allroad, teljes felszereltséggel is "csak" 15,6 kg... ám bármelyik gyártó szóba jöhető modelljét nézem, ~17-18 kg a bringa jellemző súlya. Akkor miért "kirívó", kérlek, ha a Riverside is illeszkedik ehhez a trendhez?

    Gondolom a sárhányók, a csomagtartó(k), dinamó, kitámasztó, stb. extra súlya eleve determinálja, hogy alu vázas bringa esetében is képtelenség ~17 kg alá menni.

    Egyáltalán mekkora jelentősége van annak az 1-2 kg-nak "ide, vagy oda" a gyakorlatban?

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz arcitec #251469 üzenetére

    "Tessék itt a kék bringád : [link] [link] [link]"

    Köszönöm az info-t, Neked is! ;)

    Ám én nem "kéket" mondtam, hanem az 520-as mély, metal kékjéhez hasonló zöldet... :)

    A fenti háromból egyébként a "Touring" zöldnek mondott (valójában kék) színe tetszik.

    "Egyébiránt manapság, jó ha megfelelő típust kapsz méretben, nem még csilivili színes is legyen. Sajna mára már kuriózum ez a kívánság."

    A keresgélés közben én is ezt fedeztem fel. Nagyon sajnálatosnak tartom a jelenséget! :(

    Eddig ár/érték arányban, felszereltség és dizájn szempontjából a CUBE Touring Pro a befutó.

    A másik a Lapierre Trekking 3.0 Disc Ez utóbbi néhány áruházban ~260-270 ezer forintért megvásárolható.

    Mi a véleményed, véleményetek? A kettő közül, melyik jobb, és miért?

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Piftuka #254254 üzenetére

    Erre valaki tud válaszolni, kérem tisztelettel? :)

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz fulton #256060 üzenetére

    "Én láttam ilyen 14 cika kg-val felszerelt trekkinget, csak már nem tudom mi volt a neve. 17 az meg pöppet sok. Csepelem nincs annyi gyártósori állapotában, pedig ez acél."

    Köszi a választ! ;)

    Tisztelettel, de továbbra sem értem.... :F Megnéztem ismét a főbb - nálunk is elérhető - gyártók kínálatát, és zömmel 16-17 kg-s súlyban versenyeznek a trekking bringák. (Dinamó, csomagtartó, sárhányók, lámpa, stb. felszereltséggel.)

    Igaz, hogy a Te CSEPEL-ed 15,1 kg és a "Traction 300" (csúcsmodelljük) is "csak" 15,6 kg, de pl. a Cube kínálatában csak a "Kathmandu SLX" 14,7 kg, valamint a "Travel SLX" 13,8 kg (ami a legkönnyebb bringájuk a kategóriában).

    A "Touring" sorozat 16,8-17,1 kg, és az összes többi modelljük is 15-17 kg között van.

    Az amerikai SCOTT trekking csúcsmodellje 19!!! kg...

    És így tovább a többi gyártó kínálatában...

    Szóval akkor, miért számít kirívóan magas értéknek a "Riverside 900" (ráadásul két csomagtartóval) 17,1 kg-s súlya?

    Vagy a "menő" gyártók nem értenek hozzá, és csak a CSEPEL tudja a "tuttit"?

    [ Szerkesztve ]

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Mezga Aladár #256153 üzenetére

    Köszönöm az újabb hozzászólásokat mindenkinek! ;) (Andrisbandi, Ringman, Fulton is.)

    Voltam a Decathlonban... :K Ám sajnos az "álombringa" nem volt készleten, sőt azóta a webáruházban is elfogyott... szerintem kifutott modell.

    Sőt... Touring bringából egyetlen modell volt, amit kipróbálhattam.

    Az MTB sorban volt vagy 15 féle modell. Kipróbáltam az XC100-ast, XL méretben.

    Fura, mert nem találtam kényelmesnek. A kormány túl széles volt, a tartásom túl görnyedt, mindezt megfelelő nyereg-pedál távolság beállítása mellett.

    Ezután kipróbáltam az egyetlen elérhető férfi túrabringájukat, a Riverside 920-at, amiből csak "M"-es méret volt a legnagyobb (bár a szakértő srác szerint MTB-ben az náluk L-es méretnek felelne meg)...

    Az viszont nagyon kényelmes volt már elsőre, minden szempontból. (Nyilván amennyire egy áruházi próba, sorok között oda-vissza tekerés engedi megítélni ezt.)

    Mivel 194 cm magas vagyok, kilométer hosszú karokkal, lábakkal, nem is értem ezt az egészet... :F Lehet, hogy mégsem "XL/XXL" méretű bringát kell keresnem...?

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Hasaggymeg #256862 üzenetére

    Köszi a megerősítést mindnyájatoknak! :R

    Az MTB egyébként úgy került képbe, hogy az egyik legnagyobb, helyi kerékpárbolt egyik nagy tapasztalatú, bringás guru eladójával elbeszélgettem, és amikor elmondtam a magasságomat, súlyomat, azt mondta, hogy "adott kategóriájú és árban lévő Trekking és MTB bringa közül mindig utóbbinak vannak erősebb alkatrészei, ~10-20%-kal nagyobb falátmérő, nagyobb teherbíró képesség, stb."

    Tehát XL/XXL-es montit javasolt, 29 colos kerékkel.

    Náluk - többek között - van készleten egy ilyen:

    Cube Acid a típus; a színben nem vagyok biztos. (Lehet, hogy a másik.)

    A bringát a kérésemnek megfelelő CUBE gyári kiegészítőkkel felszerelve adják át (sárhányó, világítás, csomagtartó, stb.), beállítják számomra, ha szükséges vékonyabb kereket, és állítható kormányt tesznek rá. (És a leszerelt gyári alkatrészek árát levonják az árból.)

    Ha minden jól megy, holnap megyek kipróbálni. :K

    De úgy általában véve, mi a véleményetek a fenti elméletről? Tényleg érdemes 29-es montikat (is) nézni, vagy maradjak szigorúan a Trekking kategóriánál?

    [ Szerkesztve ]

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz arcitec #257028 üzenetére

    "Egyébként a Dechatlon, érdekes a méreteket pl a Cube méretezéséhez másképp használja, és nem is értem mi az oka. Egy méret jelöléssel kisebbet mond, ami azt jelenti, ha M-es a bicó, akkor az a Cube méretezésében kb L-esnek felel meg."

    :K Így igaz; ezt elmondta az ottani bringás szakértő srác is. Egyúttal ez meg is magyarázza, miért éreztem elsőre komfortosnak az "M"-es trekking bringájukat.

    Ettől függetlenül tényleg jogos, hogy nekem a "sztenderd", minden más gyártó által használt XL méret az ideális.

    [ Szerkesztve ]

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Tin #257048 üzenetére

    "Jól emlékszel, 195 centi és 120 kg."

    Csak 194 cm, és már fogytam azóta ~6-7 kg-t. :) Ezen az úton haladok tovább, amíg el nem érem a ~100 kg-s "versenysúlyomat".

    "Csak addig morfondírozott, amíg kifogyott a 900-as a Decathlonból. Most meg hirtelen B megoldást keres, így fogják rábeszélni valami beragadt készletre, pedig kifejezetten kényelmes üléspozíciót keresett."

    Srácok, én tényleg igazán, nagyon hálás vagyok minden konstruktív segítségért, jó szándékkal megosztott gyakorlati tapasztalatért... de ez a szarkazmus, rossz érzést keltés miért kell? :(

    Nem vagyok "impulzusvásárló".

    Többszázezer forintos kerékpár esetében ez különösen igaz, amit ráadásul előzetes próba nélkül nem is vennék meg soha. (Azért ez nem egy USB-s asztali ventilátor, amivel ha nem vagyok elégedett, akkor - az elállás keretében - viszonylag "maceramentesen" visszapostázok szinte bárhová.)

    Tehát utánaolvasok, körülnézek, információt gyűjtök, mielőtt kiadok egy valag pénzt.

    Ám a lényeg: az én méretemben a webáruházban már akkor sem volt "Riverside Touring 900", amikor itt legelőször kérdeztem, a Decathlonos srác pedig elmondta, hogy Riverside túrabringák már hónapok óta nincsenek készleten náluk. Tehát nem a "morfondírozás" ideje alatt fogyott el.

    Mondom... a legutóbbi látogatásom alkalmával néhány db női modell volt készleten, és az az egyetlen, "árva" Riverside 900, amiről fentebb írtam.

    Valószínű, hogy a Decathlon (megint) több modellt kifuttat, lecserél (a "Touring 900"-at is), a srác éppen ilyen bringát akar magának, és neki sem jött össze. És azt mondta, nem kaptak hírt az anyacégtől, hogy az elkövetkező hónapokra érkezne egyáltalán bármi is.

    Az van, ami készleten van; 90%-ban az a rengeteg MTB.

    - Ami a "rábeszélést" illeti... Éppen a mai látogatás alkalmával az említett bringa boltos kollégája nem értett egyet a másik kollégájával az MTB, és a CUBE Acid szükségességét illetően. Ami egyébként nem "beragadt készlet része", hanem a 2023-as, új modell.

    Hovatovább CUBE vonalon még csak nem is olcsó; 600.000 forint körül-felett állna meg kiegészítőkkel.

    Én pedig rájöttem, hogy ennyit azért egy első, hobbi bringáért nem szeretnék költeni.

    A bringaboltos srác kifejezetten kedves volt, és éppen nem a legdrágább darabok felé "terelt", átbeszéltünk egy csomó mindent; ő is klasszikus trekking bringát javasolt.

    Ráadásul nem csak a montit, hanem egy XL-es trekking bringát is elvihettem kipróbálni.

    Ott a bolt közelében, a környékbeli utcákban tekerve. Emelkedő, jó minőségű aszfalt, töredezett, vacak aszfaltrész, rövidebb kavicsos szakasz, stb... kifejezetten hatékony és hasznos tesztélmény volt.

    Közel 20 éve nem ültem bringán, de ezútttal az XL-es MTB is jónak találtatott.

    Az XL-es trekking hajtásra, kezelhetőségre, méretre pedig tökéletesen megfelelő volt.

    Az üléspozícó, markolat, kormány kényelmes volt, a zselés nyeregben ülni pedig még külön nagyon komfortos érzés volt. :K

    [ Szerkesztve ]

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Tin #257070 üzenetére

    "De ne nyár közepén, amikor az összes népszerű modell kifogyott, és csak a kevésbé népszerűek maradtak készleten, hanem vagy ősz végén, vagy jövő év elején, amikor még mindenből van készlet. Addig lefogysz 100 körülre, és mindjárt 10x akkora választék közül választhatsz. Ha most veszel, akkor megveszed drágán azt, amit nem is akarsz, szóval ha úgy vesszük, a felesleges pénzkidobástól akarunk megkímélni."

    Köszönöm a tanácsot és a segítséget! :R

    Sajnos előbb nem volt módom (idő és pénz együttese) keresgélni, utánajárni a dolgoknak, azért nyáron kezdtem! :( És tudod, idén szerettem volna menni a cimborákkal már bringázni...

    Az itteni tanácsokra böngésztem a használt hirdetéseket is, de a közelemben jó állapotú, méretemnek megfelelő bringa nem volt.

    Azt egyébként már eldöntöttem, hogy túrabringa lesz mindenképpen. Praktikus okokból, a tanácsok miatt, és a személyes próbák alapján is.

    Találtam szimpatikusat is: KROSS Trans 5.0
    (Az eggyel kisebb, a "Trans 4.0" volt, amit kipróbáltam, és az tetszett, ahogyan korábban írtam.)

    Egy rövid bemutató videó róla: "Kross Trans 5.0 TREKKING KERÉKPÁR: kerékpártúrára, városi közlekedésre és élménybringázásra"

    Ennek az alkatrészei is korrekt minőségűek, egyedül a hátsó "TOURNEY TY710" váltó bizonytalanít el... :F (Lehet, hogy feleslegesen aggódom.)

    Ezt a kerékpárt ~300 ezer forintért, vagy valamivel alatta tudnám elhozni.

    Mi a véleményed, véleményetek erről? Jó bringa, jó vétel? És jó alternatívája a "CUBE Touring Pro"-nak?

    [ Szerkesztve ]

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz parandroid #257454 üzenetére

    Köszi a választ! ;)

    Annyit megtennél még kérlek, hogy leírod, pontosan melyik alkatrészre mondod, hogy "legolcsóbb vacak"?

    A "Tourney" első váltót azt értem, de a többi fő alkatrész ugyanaz, mint a CUBE Touring Pro esetében. :F Fékek, féktárcsák, villa, első kerékagy, hátsó kerékagy... Acera fogaskoszorú vs. Altus...

    A hátsó váltó pedig egy "Deore" a KROSS bringáján. Igaz, régebbi modell, de anno még belépő verseny kategóriás bringákra is szerelték. Rosszul gondolom, hogy jobb, mint egy mai "hétköznapi" Altus, Acera, vagy Alivio szett?

    A nyereg különbözik, de a Trans 5.0 is egy kényelmes "Selle Royal" zselés nyerget kapott. (Nem KROSS nyerget, amit a honlapon írnak.)

    Kormány, markolat, sárhányó, lámpa, stb. itt vannak eltérések, de semmi szignifikáns.

    A KROSS vázkidolgozása példás, a bovdenvezető nyílások fedése pedig a legjobb, amit láttam eddig.
    (Apróságnak tűnhet ez, de pl. a MERIDA a fél millás MTB-jén csak simán kifúrta a vázat, és behúzta a bovdent... az mondjuk elég megdöbbentő látvány volt ott élőben.)

    Abszolút, nem "tamáskodom", hanem tényleg érdekel, hogy milyen elemeiben tartod ennyivel rosszabbnak a CUBE Touring Pro-nál!?

    Tudom, hogy nincsen tengernyi tapasztalatom a bringákkal, mint Nektek, de már itt a topic-ot is, de cikkeket is (alkatrészekről, és bringákról) olvasgatva, én teljes meggyőződéssel gondoltam, hogy a KROSS Trans 5.0 abszolút "egálban van" vele.

    (A "Tourney" hátsó váltót leszámítva.)

    #257456 Dark Archon
    "Szerintem a Cube-bal jobban jársz. Igaz, 370-ért osztogatják, de jobb alkatrészekkel van szerelve. A Tourney váltó a legalja."

    Köszi az info-t Neked is! :)

    Az a baj, hogy az itteni boltokban sajnos nincsen készleten a CUBE Touring Pro! :( (Sőt, MTB-ket eltekintve alig van tőlük bármi.)

    Próba nélkül nem szeretnék bringát venni. Az elállás/visszaküldés problémáját pedig mindenképpen elkerüném jelen termékkategória esetében. Így a webáruházi vásárlás kiesik.

    Még megyek egy üzletbe, remélem, ott lesz készleten a CUBE Touring Pro szériából, hogy legalább kipróbálhassam! :K

    [ Szerkesztve ]

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Tasunkó #257466 üzenetére

    Köszönöm, ez különösen hasznos info volt! :R

    Ahogyan írtam is az imént, én is a főbb/fontosabb alkatrészeket hasonlítottam össze, és nem látom, hogy a CUBE Touring Pro jobb volna, leszámítva a KROSS Tourney váltóját. (Oké, dizájnban is szebb; kezdetektől az egyik kedvencem, azok közül, amit kiszemeltem, és persze "Made in Germany"... de ha egyszer itt nem tudom megvenni, akkor mindegy is.)

    Megkérdezem, hogy tudják-e magasabb kategóriás első váltóval is adni a bringát. Végül is a CUBE Acid MTB kapcsán ők ajánlották fel az alkatrészekkel "LEGO"-zást...

    Egyébként másik üzletben megnéztem a SCOTT és KTM túrabringákat is, és az alkatrészeiket tekintve ár/érték arányban nagyon túlárazottnak tartom mindet.

    Ami a váz tervezését illeti, maximálisan egyetértek. Ha rajtam múlna, minden férfi bringa létezne XL és XXL méretben "lefelé húzott" felső vázrésszel is. :K Olyannal, mint amilyen megoldást a női bringáknál alkalmaznak.

    Egyébként ha már KROSS MTB... a HEXAGON 8.0 volt, amit kipróbáltam, és amiről fentebb írtam.
    (El is tanakodtam azon, milyen volna a vezetési élménye a TRANS 5.0/8.0 állítható túrakormányával szerelve...!?)

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz parandroid #257483 üzenetére

    Sziasztok!

    Köszönöm a választ mindnyájatoknak! :R Követtem a topic-ot, klassz beszélgetés bontakozott ki a kérdésem kapcsán, bár azt sajnálom, hogy "Trekking, MTB, vagy Gravel", "sárvédővel, vagy anélkül" témákban úgy egymásnak ugrottatok! :(

    Minden info hasznos volt, végül a Te jelen tanácsod, valamint [#257479 itouchfan] és [#257481 arcitec] tanácsai mentén indultam tovább.

    Megfogadtam tehát a tanácsokat, elvetettem a fél milliós bringa ötletét, megvártam az "őszi és tavaszi" akciókat, és nagyjából ~200.000 forintban határoztam meg a célra szánt összeget, ráadásul árgus szemekkel böngésztem a használt kerékpárok piacát is.

    Nem csak trekking, hanem cross, MTB, fitness és gravel kategóriákban is keresgélek, mert ugyan azzal értek egyet, aki szerint a sárvédő fontos... (Szerintem is az; felverődő kövek ellen is, nem csak esőben.)

    De közben láttam, hogy remek gyors záras, és utólag felszerelhető, gravel, MTB és cross bringákhoz használható sárvédő megoldások is elérhetőek (és nyeregcsőre applikálható csomagtartó is van) . Ezért aztán - úgy gondolom - nem probléma, ha ezek nélkül értékesített bicajt vásárol az ember.

    Egyébként sok szempontból csalódás volt ez az egész keresgélés.

    Az ismert kerékpáros áruházak kínálata, és a használt bringás hirdetések alapján azt hinném, hogy manapság Magyarországon 160 cm felett nincsen élet. :U

    XS, S és M bringák tömkelege mindenhol...

    Az őszi és "Black Friday" akciók elmaradtak. Az itt a topic-ban is gyakran szereplő webáruházak max. ~5.000-10.000 forintos kedvezményeket adtak a sok százezres bringákra. Még a 2019-21-es beragadt modellekre sem járt semmi extra kedvezmény.

    A Decathlon bringák ára egy fillérrel sem lett kevesebb.

    Volt olyan bringa, ami tetszett, de 1 évet kellett volna várni a beszerzésére.

    A használtak között pedig belefutottam, hogy a nagy méretűnek hirdetettről kiderült, hogy a térdemig nem ér fel, olyan kicsi.

    Találtam egy alaposan módosított Cube-ot is a közelben, amire vigyázott a gazdája, hardverek szempontjából is nagyon korrekt volt a bicaj, viszont majdnem 20 éves bringa volt, és alku nélkül 200.000-et kért a gazdája érte... Ezt sokalltam.

    Egy másik hirdetésben olcsón (végül már 70 ezerért adta) hirdetett valaki egy minőségi trekking bringát (betegsége miatt adta el), meg is vettem volna, de végül kiderült, hogy az sem XL, hanem L méret volt. Sajnos kicsi volt, bármennyire is tetszett.

    Az első komoly akció, amit láttam, hogy tegnapelőttig az ALZA kínálatában a carbon vázas SAVA bringák mindegyike féláron volt megvásárolható.

    Gondolom a [SAVA Grus 2.0 Gravel] megérte 241.000-ért, és a [SAVA Fjoll 2.0 monti] is 201.000-ért, ugye? (Bár most már mindegy, mert ismét teljes áron adják őket...)

    Bárhogy is... Most azért az aktuális kínálatban keresgélve találtam pár elérhető új bringát és használtat is. Hamarosan meg is osztom őket, kikérve a véleményeteket. ;)
    Viszont előtte még egy kérdés nyitott maradt: láttam, sokan írtátok, hogy a "3x váltás elavult", "a gyártóknak már nem is szabadna ilyennel szerelni mai bringákat", stb...

    Találtam klasszikus trekking bringát is a hirdetések között már 1x12-es, és 2x10-11-es váltószettekkel is.

    Soha az életben nem volt váltóval szerelt bringám még...

    El tudnátok magyarázni, kérlek, érthetően, lényegre törően, hogy mi a probléma a 3x(7-9) váltórendszerekkel? :F

    [ Szerkesztve ]

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz avl #285708 üzenetére

    Ismételten köszönöm a válaszokat mindenkinek! :R

    Viszont, ne haragudjatok, de a lényegi részt nem értem! Túlságosan professzionális magyarázatokat írtatok. :B

    (A fentebb említett váltási sebesség kérdése - azt hiszem számomra irreleváns -, hiszen nem versenyzem, nem fogok "terepezni", hegyről 80 km/h-val erdőn át leszáguldani.)

    Szemezgetve a korábban írottakból is:
    "Ma számolgattam, hogy a 3x9-es rendszerem egy 580%-os átfogású 1x14-esnek felelne meg O_o Talán már egy 2x11-esből is össze lehetne rakni egy olyat, hogy lenne egy normál megy egy "terepező" fokozatom :DDD úgy, hogy még rendes átfedés is van köztük.
    A régi 3x6-om 28-28-at tudott."

    "Azért egy modern 12-es 1x rendszer jobb mászási áttételt ad, mint egy 3x7-es elavult cucc. Ha jól rémlik, még a Megarange is csak 30-32-es áttételt tudott, egy mostani Deore meg 30-51-et, amivel még a nagymama is felmegy a falon."

    Mi az az "átfogás", és ezek a "9-52", "30-32", "30-51" áttételek? :F

    Próbálom egyszerűen megfogalmazni a kérdést: a számomra fontos célra ezek melyike hol és mikor számít?

    Tehát városban (nálunk több városrészen itt is van nagy szintkülönbség), Velencei-tó, vagy Balaton tókörön, lankásabb "hegyen-dombon" haladva...

    Például elérkezem egy 20°-os emelkedőhöz, akkor a 3x9 váltószetten hova kell kapcsolnom, és mondjuk az 1x12-esen hova? Mindegyik tudja ugyanazt?

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Ixion77 #285714 üzenetére

    "Ha jól sejtem, egy nap 30km-nél nem akarsz többet menni, a váltás sebessége teljesen lényegtelen, az átlagos haladási tempó meg 15 km/h. Ha így van, akkor neked teljesen mindegy hogy melyik váltót veszed. Minden ma kapható váltó alkalmas erre a célra."

    Köszönöm, F4lcon fórumtársnak, és Neked is! ;)

    Igen, alapvetően jól látod. Néha talán gyorsabban is meghajtom, de egyelőre nem teljesítmény-sport a lényeg a bringánál számomra.

    Szóval, ha tényleg bármelyik váltó tud segíteni abban, hogy egy nagyobb emelkedőnél könnyebben tudjam felfelé tekerni, akkor az nekem már elég. :K

    Még egy kérdés: érdemes rugós nyeregcsővel kérnem a bringát, amennyiben új terméket veszek? (Arra gondoltam, hogy jelenthet néhány +cm magasítást a fix, gyári csőhöz képest, ami a testmagasságom miatt jól jöhet..)

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Ixion77 #285722 üzenetére

    Köszönöm! Akkor marad a fix cső, és a puha nyereg kombinációja. :K

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz velizare #285750 üzenetére

    :C Az is egy jó megoldás. És a hajtásra szerelhető, "házibarkács" fűnyíró motor. ;] :DDD

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Tin #285893 üzenetére

    "L (59-es) vázat vettem, és bár hosszúak a kezeim és a lábaim, de a Hyde-ból is elég volt az L (58-as), szóval nem hinném, hogy a vázméret a gond (az XL 62-es már túl nagy lenne)."

    Tin, te milyen magas vagy?

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Tin #285944 üzenetére

    Hasonló alkat vagy, mint én, csak nekem ~194-195 cm a testmagasságom (plusz 1-2 cm, ha gerincnyújtó gyakorlatokat végzek, ami szükséges, hiszen a sok ülőmunka "megtömöríti" a csigolyákat), és a karfesztávom is éppen annyi.
    Az átlépőm ~90-92 cm, szintén az ízületek és láb nyújtottsága függvényében.

    Emiatt nekem az XL és XXL bringa az ideális. Az eddigi próbák során csak két olyan L-es bringát találtam, ami kényelmes volt.

    Azt figyeltem meg, hogy sajnos globálisan nem egységesítették a méretezéseket! :(

    Még a Google keresőbe beírva is, nyolcvannyolc különböző táblázatot dob ki, ahol az egyes méretek a másik táblázathoz képest eltérnek 1-2 cm-rel ide, 1-2 collal oda... És az "XL" méret is mást jelent az egyik, és mást a másik gyártónak.

    Mindezek nem könnyítik meg a vásárlói döntést, bár tudom... próba után érdemes bringát vásárolni.

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    Srácok, ezek a kerékpáros felszerelések jó minőségűek? Érdemes ezeket megvásárolni?

    [LIDL - Kerékpáros ajánlataink 2024.03.18-tól]

    [ALDI - Kerékpáros felszerelések]

    (Még tavaly vettem egy LIDL kompakt szerszámkészletet és mini pumpát.)

    Most kifejezetten a sisak, a zár, a kesztyű és a vázon rögzíthető kis táskák érdekelnek...
    Ismeritek ezeket, kérlek?

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Hasaggymeg #286106 üzenetére

    A sisak legalább biztonságos? Hiszen annál a kényelem, és a biztonság(érzet) a legfontosabb kritériumok.

    Majd elugrom, felpróbálok egyet, de ha olyan minőségű, hogy "csak dísznek jó", és/vagy a csat és a pánt 3 hónap használat után szétmegy, akkor nyilván keresek mást.

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Tin #286117 üzenetére

    No, akkor azért nem egységesek az álláspontok itt ezekkel kapcsolatban... :)

    Mindenesetre nagyon jól hangzik, amit írtál, köszönöm! ;)

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz ReFleXx #286134 üzenetére

    "Errol mar tavaly is voltak hirek, ahhoz kepest a BF koruli parhetes akciokon kivul nem voltak arcsokkenesek, sot meg emelkedtek is az arak, pl az en bringam is 10%al dragabb mint tavaly."

    Így igaz, én is ugyanezeket tapasztaltam tavaly nyár óta, mióta keresgélek. (Csak még a Black Friday akció is bakfitty volt.)

    Erről a "válságról" beszélnek az alábbi Youtube videóban is: "KERÉKPÁRIPAR HELYZETE 2024-BEN! - NAGY A BAJ?"

    Érdemes elolvasni a véleményeket...! Én is osztom, hogy pofátlanul magas az árazása a kerékpároknak. Mert ha annyira sok az eladatlan hagyományos kerékpár, és egyébként is mindenki e-bike-okat keres, akkor hogy is van ez? :F

    De cáfoljanak rám azok a bizonyos "bajban lévő gyártók", és a kereskedők, és várom a jobbnál-jobb, 50-80%-os áron akciózott, több éves beragadt készletről származó kerékpárokat szeretettel! :K

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Piftuka #285674 üzenetére

    "Bárhogy is... Most azért az aktuális kínálatban keresgélve találtam pár elérhető új bringát és használtat is. Hamarosan meg is osztom őket, kikérve a véleményeteket. ;)"

    Az alábbi kerékpárokat találtam nekem elérhető távolságban...
    Új, áruházi kategóriában:
    "HEADI-PEAK CR+ XL" cross kerékpár - 190.000 forint

    "Neuzer Firenze 300" XL trekking kerékpár - 246.000 forint

    Használt; vállalkozástól kategóriában:
    "MERIDA Crossway" TFS trekking XL kerékpár - 115.000 forint

    "STEVENS 6X" Cross trekking XL kerékpár - 180.000 forint

    "CUBE Attention" MTB XXL - 235.000 forint (2020-as modell: gyári adatlap)

    "CUBE Attention SL" MTB XXL - 250.000 forint (2021-es modell: gyári adatlap)
    --> Ez a négy azért együtt, mert ugyanott vásárolhatóak meg. Német boltokban, új kerékpár vásárlásánál beszámított készletről. Nagyon megkímélt darabok, adásvételivel, garanciával.

    Használt; magánszemélytől kategóriában:
    "Focus Carter Lake XT EDITION", trekking kerékpár XL méret - 170.000 forint
    --> FB Marketplace-ről; egyelőre semmi egyéb info-m nincsen róla.

    "Merida Big Nine 40" XL 29 -es MTB kerékpár - 190.000 forint
    --> Jófogás, de a FB-on is fent van; egyelőre semmi egyéb info-m nincsen róla.

    - A véleményetek szerint a fenti 8 bringából melyik a legjobb vétel, melyik jó vétel, és melyik nem az? És miért?

    (Én tudom, hogy nekem melyik tetszik legjobban, és melyik, miért, de nagyon érdekel a Ti véleményetek, és minden segítségnek örülök!)

    Köszönöm szépen előre is! ;)

    [ Szerkesztve ]

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz parandroid #286284 üzenetére

    Köszönöm szépen az eddigi válaszokat! :R #286268 lsebestyen és #286279 jjeahh fórumtársaknak is!

    A júliusi beszélgetés során itt többen tartottátok megfelelőnek az MTB-t. Még Te is azt javasoltad, hogy a CUBE Acid (ezt ajánlotta a helyi bringa boltos, a nagyobb teherbírása miatt) egy vékonyabb kerékkel tökéletes lehet aszfaltos utakon is a célra. :B

    Ezért nem csak Trekking/Crosstrekk bringákat néztem.

    A cél pedig ugyanaz továbbra is. Főleg aszfaltos kerékpárúton, beleértve a sokszor katasztrofális, töredezett fehérvári utakat, ám nem megijedvén, ha sóderes, poros földútra tévedek időnként.

    A fenti 8 bringát tehát ennek megfelelőeket választottam. (És amit egyáltalán találtam a magasságomhoz, a meghatározott ~200, max. 250 ezer forintért.)

    Láttam, hogy remek le/felszerelhető sárvédők (pl.: SKS Speedrocker), nyeregcsőre szerelhető csomagtartók kaphatóak manapság. Így ennek hiánya sem katasztrófa, ha az adott bringa egyébként tetszik.

    A fenti MTB-k lockolható teleszkóposak, ami szintén praktikus, amikor aszfalt kerékpárúton teker az ember.

    Tudom, hogy az MTB-nek szélesebb a kormányfogása, és általában jobban görnyed rajta az ember, mint egy trekking kerékpáron, de a legutóbb próbált MTB, az ilyen szempontból is kényelmes volt számomra.

    És ha arról van szó, akkor még mindig felszerelhetem állítható kormánnyal is, ugye?

    Hozzátéve, hogy azért is örülök a válaszaitoknak, mert nekem is a Stevens 6X tetszik a legjobban. :K Még a "Nomen est omen" mondásnak is megfelelne. :C

    - Utána pedig a két CUBE Attention. Szép, jól felszerelt, minőségi bicajok.
    De áruljátok el, hogy miért az "SL"-t találjátok jobbnak? (A "mert az a drágább" válasz nem ér. :D )

    - És maradt még a MERIDA CROSSWAY TFS, ami - tudom - egyszerűbb Shimano hardvereket kapott, V-fékes...viszont az ára és minősége is miatt tökéletesnek tűnik is arra, hogy "beleugorjak" a biciklizésbe 30 év kihagyás után, és kiderítsem rajta keresztül, hogy bringázásban mi az én utam.

    Megyek is megtekinteni őket mihamarabb. :)

    - Az újak közül a Hervis-es nem tetszik (csak a mérete miatt tettem be).

    - A Neuzer Firenze 300 számomra szép, ízléses bringa, és ha "csak" trekking, akkor nálam a 2. helyen befutó. Helyi partner boltjukban, összeszerelve, nulla kockázattal átvehetem, ha méretben is megfelel.
    (A Firenze 400 lenne a legjobb, de az a széria most kap új vázat - a gyártóval beszéltem -, és emiatt már sajnos sehol nem kapható.)

    - A két FB marketplace-es bringa közül a szürke "Merida Big Nine 40" nem tetszik. Hagyjuk is.

    - Azt viszont nagyon megköszönöm, ha a Focus Carter Lake XT-ről írtok még pár érdemi információt, mert az a kerékpár "sötét ló" számomra. :F

    Mi a véleményetek a fentiekről, kérlek? Továbbra is hálás vagyok a segítségetekért! :B

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz parandroid #286295 üzenetére

    Köszönöm! ;) Természetesen mindegyiket kipróbálom, amikor ott leszek. :K

    Nem "tamáskodás", de tényleg érdekel, hogy a Neuzer Firenze 300-at, miért nem tartod jónak?
    Tudom, nem Shimano tárcsafékeket kapott, hanem kínait, de legalább hidraulikus... az Altus, Alivio váltószett korrekt, mégsem Tourney... a villa, a hajtás i rendben van elvileg, a tesztekben nagyon jól szerepelt... A szlovák, cseh, de még magyar konkurensek is is ~1,5-2x áron adnak hasonló kiépítést. Szóval mi a "bibi" vele?

    BTW... amikor megnézem a használt bringákat, milyen dolgokra figyeljek oda különösen? (Nyilván nincsen olyan tapasztalt szemem, mint Nektek, de "common sense" alapon, talán pár dolgot én is észreveszek.)

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz lsebestyen #286302 üzenetére

    :K Igen, nagyon odafigyelek majd, hogy méretre megfelelő és kényelmes legyen.

    A "puding próbája úgyis az evés" lesz, szóval majd egy pár használat után derül ki, hogy milyen igazán. Egy udvarban, boltban maximum azt lehet megnézni, hogy a magasság, kormánytávolság, stb. megfelelő-e számomra.

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Fall-N #286304 üzenetére

    "Annyira összemosódnak a kategóriák, hogy vannak sportosabb cross trekking vázak, amik hasonló geometriájúak, mint egy (régebbi) MTB (na nem a downcounty)."

    Ez bizony így van. Megnéztem jó néhány Youtube videót is az elmúlt időszakban... "Cross vs. Trekking", "MTB vs. XC"... az adott elnevezéssel is "nyócvannyóc" különféle váz köszön vissza.

    Volt olyan gravel bike videó is, hogy ránézésre egy országúti bringával ment be a srác az erdőbe. :)

    A "legtipikusabb kategóriák" között pedig olyan formák, vázak (és elnevezések) is voltak, amit a nálunk kapható, ismertebb gyártók termékei között nem is láttam.

    "Ha túl szélesnek gondolod a 29"-es kerekeken a gumit, simán lehet vékonyabbat tenni rá, a 28"-os trekking gumi felnimérete is 622. Csak figyelni kell, rá hogy mi a minimum méret amit, lehet rárakni az adott felnire."

    Az említett CUBE Attention bringákra, melyik trekking abroncsot ajánlod, kérlek?

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz HEAHEA #286305 üzenetére

    Nagyon köszönöm, hogy kerestél még alternatívát ( #286310Dark Archon ) fórumtársnak is)!
    Én hálás vagyok mindenkinek, aki tényleg segíteni akar, de 200.000 forint körüli áron keresek bringát. A 250.000 forint már a nagyon maximum, amit kifizetek.

    Valamint a lakóhelyem maximum ~25-30 km-es körzete jöhet csak szóba.

    Kiválasztottam tehát a kínálat fentieknek megfelelő darabjait, azokkal kapcsolatban vártam, várok (és szerencsére kaptam is) véleményt, tanácsot, köszönettel! :R

    Ha esetleg a fentieknek megfelelő más bringát - akár újat, akár használtat - tudtok mutatni, azt hálás köszönettel veszem. Drágábbat és/vagy messzebbit, köszönöm, nem!

    (És tisztelettel kérdezem, hogy miért kell leszólni, amik közül választani fogok? -->
    "Ez a kettő akkor is sokkal értelmesebb választás, mint, amiket magának összeszedett."

    Kinek a számára értelmesebb? Miben értelmesebb? Miért értelmesebb?)

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz fattyu #286368 üzenetére

    Nagyon szép ez a bringa! :K Igazán ízléses a színvilága, és klassz a váz kialakítása is.

    Használd sokáig nagyon jó egészséggel! ;)

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Piftuka #286378 üzenetére

    Így is lett. :)

    Odamentem, megnéztem, kipróbáltam aszfalton, füves, dombos részen, azonnal beleszerettem, és rögtön meg is vásároltam. :K

    Csodaszép kis bringa; egy árva karcolás, kőfelverődés sincsen rajta sehol, szóval szerencsére tökéletes állapotban van.

    Ráadásul méretre is éppen tökéletesnek bizonyult. :C

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz dom1n0 #286872 üzenetére

    Köszönöm! :B Bízom benne, hogy sokáig hűséges társam lesz a sportban! ;)

    És még egyszer köszönöm mindenkinek, aki segített a tanácsaival! :R

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz flash- #286831 üzenetére

    Azért írok, hátha segít, amit megtapasztaltam...

    Ahogyan már említettem, én ~194-195 cm magas vagyok, ~90-92 cm a belső lábhosszom. Most, amikor elmentem megvenni a bringámat, akkor kipróbáltam ezt a "Cube Attention SL", 23 colos, avagy XXL méretű kerékpárt is.

    Eléggé meglepődtem, hogy kifejezetten nagynak bizonyult számomra. A váza annyira magasan volt, hogy a vázat a lábam között tartva, két lábbal talpon támaszkodva a talajon a váz teljesen elérte az ágyékom tetejét. (Annyira, hogy egy nyeregből előrefelé leugrás igen kellemetlen és fájdalmas következményekkel járna egy ilyen kerékpáron.)

    Meglepő, hiszen minden logika és a bringák méretezéséről szóló tudományos fejtegetés szerint az XXL méret lett volna számomra a befutó. És mégsem így volt.

    (Azt zárójelben írom le, hogy élőben nem volt annyira szép színe ennek a modellnek, mint amire a fotók és a gyári adatlap alapján számítottam. Persze tudom, ez relatív, hiszen mindenkinek más az ízlése.

    Viszont rendkívül otromba és "durum" egy MTB ekkora méretben. A váz első része és a vízszintes keresztmerevítő rész is ormótlan, széles, vaskos. Nem voltak szép arányai a kerékpárnak. Persze onnantól kezdve irreleváns mindez, hogy eleve túl nagynak bizonyult számomra.)

    Ha a Cube az összes modelljein ilyen méretezést alkalmaz, akkor talán segít a viszonyításban ez is. Mindenesetre ezek alapján én is azt tanácsolom, amit itt a többiek nekem tanácsoltak: látatlanba, próba nélkül ne vegyél kerékpárt! Mert - ahogyan a példám is mutatja - igen kellemetlen meglepetésben lehet részed...

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz bulikavagyok #286972 üzenetére

    Klasszul néz ki felfestve az új kerékpárút. (Más kérdés, hogy egyúttal van némi kiábrándító az aszfalt látványában egy szép erdő közepén...)

    Felétek milyen tapasztalatok vannak az ilyen bringautak jövőjével kapcsolatban? Ha már rászánták az időt, pénzt, energiát, ügyelnek az állag megőrzésére is, vagy ez ennyi volt?

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz -=RelakS=- #287017 üzenetére

    "Bukója nincs, de azért egy tévét szállít a kormányon :Y"

    A felvételt elnézve nem sok kerékpáros visel sisakot.

    Ám van ott még érdekesség pár másodperccel korábban is... a szőke nő, amelyik "tökön-paszulyon" keresztül vág át a kereszteződésen úti célja felé...

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz zsocy #287023 üzenetére

    "Egyébként ne aggódj ezen a szállításon sokat, én évek óta viszem a bringákat hátul is és a tetőn is egy Dusteren[..]"

    Ennél a módszernél nem kell attól tartani, hogy a hátsó kerék által felhordott, hátra vágott kövek nekiütődnek a bringának?

    (Mondjuk ha jól sejtem a tetőcsomagtartón pedig a szállítás után a vázon szétkenődött rovarokat kell letörölgetni a bringáról...)

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Friczy #287100 üzenetére

    Két-három évente rendbe tenni az aszfaltot, az szerintem egy nagyon korrekt időintervallum. :K

    Itt Fehérváron a "dedikált" kerékpárutakra annál sokkal ritkábban néznek rá. A '"nem dedikált" utak pedig az autóknak szentelt sávok jobb szélére (vagy szélesebb gyalogjárdákra) lettek felfestve, de a város sok részén "en bloc" rossz minőségű, töredezett az aszfalt már eleve. Azok általában sokáig olyanok is maradnak.

    Persze ez volt a jellemző a Velencei-tó köré épített bringaútra is. Anno átadták (az eredetileg tervezett teljes szakasz csak nemrég készült el), aztán hagyták, hogy 10-15 év alatt teljesen összetöredezzen, és a természet visszanyerje, amit elvettek tőle.

    Aztán, amikor a kerékpárosok már évek óta, minden fórumon méltatlankodtak, akkor nagy nehezen rászánták magukat az érintett részek kijavítására.

    A végeredmény jó lett, de 10-15 évet karbantartás nélkül ez sem fog kibírni.

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz cattus #287103 üzenetére

    "Kb senki nem visel sisakot, mivel ott nagyrészt szeparált és biztonságos kerékpárutak vannak, nem az 50-nel száguldó autók között kell cikázni."
    Természetesen, de a kerékpáros sisak funkciója nem "autóktól védő sisak", hanem "fejvédő". :)

    Az autón kívül, ezer más oka lehet egy kerékpárral való bukásnak, ütközésnek, vagy a bringáról leesésnek. Mi védi meg a felvételen látható kerékpározó embereket, ha egy esés során a fejük találkozik mondjuk az aszfalttal?

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz zsocy #287124 üzenetére

    Ez bíztató, köszi az info-t! :)

    A cimborámnak van ilyen autó mögötti kerékpár szállítója, és javasolta, hogy majd menjünk el bringázni úgy, hogy a helyszínig azon szállítjuk a bicikliket.

    Jobb az óvatosság... Olyan szép a fényezés, nem volna jó, ha felpattanó kövek miatt sérülne meg. :N

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz bulikavagyok #287135 üzenetére

    Bízom benne, hogy felétek azért nagyobb figyelmet szentelnek az állagmegóvásra!

    Jó dolog, ha szép helyeken lehet bringázni. :K

    Persze, tudom, ehhez nem feltétlenül kell aszfaltozott kerékpárút, ám az a megoldás az "átlag" kerékpárosok számára kulturált, "szabályozott" kereteket biztosít a rekreációs célból történő bringázáshoz.

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Friczy #287294 üzenetére

    Érdekes, amit írsz. Én mindenesetre vettem magamnak sisakot. :K Hogy hosszú távon milyennek találom (kényelmi szempontból) a használatát, az majd kiderül. Mindenesetre én fontosnak tartom.

    Viszont a kerékpáros versenyeket nézve, és nemrég a Youtube-on pár válogatást, ami a nézők miatti bukásokat mutatta be, azon tűnődtem, hogy...

    Az országúti kerékpározók (akár amatőr, akár versenyző) miért nem használnak térd és könyökvédőket? :F

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Hasaggymeg #287353 üzenetére

    "ilyeneket viszont nem csinálnék vele. [link]"

    Nálam járt nemrég a cimborám, megnézte a bringámat, tekert vele az udvarban, majd megdöbbenésemre felrántotta az elejét, és "ugráltatta" az első kereket a térkövön. Miközben a Suntour villa lock-olt állapotban volt...

    Előtte egy angström-öt sem mozdult a teleszkóp lockolt állapotban, most olyan, mintha nem is lenne lockol-va. :(

    Előfordulhat, hogy a fenti műveletnek köszönhetően tönkrement a lock-zár a villán?

    [ Szerkesztve ]

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Piftuka #287365 üzenetére

    Van bármi jó ötlet, tanács részetekről, kérlek, hogy most mi a teendő vele? Mi lehet a megoldás? :F

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Hasaggymeg #287387 üzenetére

    "Piftuka...szerviz, vagy/és csere.🤔"

    :Y :( Az egész villa, vagy "csak" a zár az, ami javítandó? És milyen összegre számíthatok?

    Valamint tudtok megbízható kerékpárszervizt Székesfehérváron?

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz jjeahh #287401 üzenetére

    Nagyon köszönöm az info-t! Hálás vagyok érte!

    Az a helyzet, hogy a bringában szemmel láthatóan csak pár tekerést tett bele az előző tulajdonosa, (ezért külön örültem neki, hogy ilyen olcsón egy ennyire frankó bicajt tudtam vásárolni), emiatt az olajfogyás esete valószínűleg nem állhat fenn.

    De képzeld el a szituációt... eljön hozzád látogatóba a legjobb barátod, aki nagy bringás, trekking és országúti bringája is van... kedvességből engeded, hogy felüljön rá az udvarban, majd egyszer csak azt látod, hogy kiáll a nyeregből, és rángatja a kormányt, hogy ugráltassa a bringát és az első kereket.
    Mindezt lock-olt villa mellett (hiszen úgy állítottam be, amikor letettem a bicajt a garázsba).

    Köpni-nyelni nem tudtam a megdöbbenéstől (hogy egyáltalán ilyesmi eszébe jutott), annyira, hogy nem is szóltam rá, nem korholtam le... Némileg megzavarodva, kedélyesen elbeszélgettem vele.
    Aztán rögtön megnéztem a lock funkciót, és már nem működött. Rákérdeztem, hogy nem gondolja-e, hogy ettől a művelettől, de persze mondta, hogy nem.

    Pedig szinte biztosan az tett be a lock-nak. (Hiszen előtte egy fikarcnyit sem mozdult a teleszkóp lock-olt állapotban.)
    Ez nem egy MTB, nem egy Trail bringa. Még a Suntour is ráírta a villára a "Warning" felirat alá, hogy "lépcsőzni" vele, rögös-köves talajon használni, ugratni vele, stb. nem szabad, mert nem arra való. (Teljesen jogos észrevétel a gyártó részéről.)

    És akkor most vihetem szervizelni, és ki tudja, mennyit költhetek rá úgy, hogy még nem is "avattam fel" a bringát, mert mióta elhoztam, még nem mentem vele.

    Hát nagyon el vagyok keseredve, az az igazság... :(

    (És ez még csak a "jéghegy" csúcsa mindazon xar események közül, amelyek az elmúlt fél év alatt történtek velem. Jó volna, ha már valami jó is történne velem...!)

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    Köszönöm a tanácsokat, hozzászólásokat!

    Találtam két ilyen videót:
    Suntour Fork Lockout Repair

    SR Suntour: How to solve lock-out issues

    Úgy nézem, hogy egy lehetséges megoldásnak (csak a kilazult imbusz csavar esetében) jó lehet. Nagyon óvatosan igyekszem ezt a részt megnézni.

    És mindettől függetlenül elviszem egy szervizeshez, hiszen jó, ha egy szakember is ránéz, ellenőrzi, hogy tényleg minden rendben van a fékekkel, váltóval, miegymással. Plusz mivel nem vagyok kerékpár szerelő, évente átnézetem majd mindig szakemberrel, hogy legyen rendben, és biztonságos a bringa. :K

    (Ami a dolog emberi oldalát illeti... A barátság éppen attól az, hogy ilyen dolog nem állhat közé.

    Tényleg a legjobb barátomról van szó, aki egyébként egy jólelkű, aranyos ember, és sokat köszönhetek neki. Ám most felelőtlenül csinált egy butaságot. Ami annyira meglepett, hogy akkor és ott nem is tudtam az ijedtségen és zavartságon kívül máshogyan reagálni. Utána nyilván megírtam neki, hogy nem tetszett a dolog.

    Emberként nem vagyunk tökéletesek, időnként hibázunk... hogy helytelen volt így "tesztelnie" a bringámat, azt én meg is beszélem vele.
    Ám mindez természetesen nem jelenti azt, hogy repesnék örömömben, hogy így tett, és hogy ez lett a végeredmény. Mert egyébként nem maga a lock meghibásodása a leginkább bosszantó, hanem hogy egyáltalán eszébe jutott ez a kerékkel rugózás, vagy ugrálás egyáltalán.

    Ahogyan mondtátok is: megtanultam a leckét, és a bringámra más nem ül fel rajtam kívül ezentúl. Őt ismerve szerintem szintén tanult az esetből.)

    "Aquila non captat muscas."

Új hozzászólás Aktív témák