-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #109016 üzenetére
Miért áraznának le szezonban? Augustusban még az új modellek sem jönnek ki, amiért le kéne árazni a régieket. Inkább addig vedd meg, amíg megkapod a kiszemelt modellt a méretedben.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #109166 üzenetére
Sajtófotó, hézagolóval szarul nézne ki. A gyártó képén nekem sem volt hézagoló, a biciklin meg igen.
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #109208 üzenetére
Akárki akármit mond, nekem a CX kb egy országúti vastagabb gumival. Az egy dolog, hogy valaki élvezetből versenyez vele, felkapja a hátára, aztán fut vele (bár ennek sem látom értelmét). De hobbi szinten terepen kizártnak tartom, hogy élvezetes legyen tekerni. Amíg valamiben nincs teleszkóp legalább elöl, az terepen nem lesz kényelmes (fatbike más kérdés). Egy hobbi kerékpárosnak egy 29"-os MTB nagyságrendekkel jobban használható, főleg, hogy vannak nagyon kis gördülési ellenállású aszfalt gumik, vagy félterep gumik is. Egy gravel bikenak inkább értelmét látom , arra tudsz rakni csomagtartót, táskákat, de ha úgy adódik, a jobb minőségű földutakon is simán elmegy (de ott nincs is szándékában az embernek technikás terepre menni).
-
zoli03
őstag
válasz bringasisti #109248 üzenetére
Én nem vennék biciklibe SKF csapágyat. Biciklin sehol sincs nagy fordulatszám, egy kínai is simán bírja, töredékébe kerül. Ha meg szarul van megoldva a csapágy porvédelme, akkor az SKF is szétmegy ugyanúgy, mint a kínai.
-
zoli03
őstag
válasz cozmo #109300 üzenetére
Kipattintod a porvédőt (tapétavágó pengéjének a hegyével, vagy műszerész csavarhúzóval, én az elsővel szoktam, Runner_fxr a másodikkal). Kipucolod a csapágyat (ide akár a féktisztító is jó, sok nem fogy), aztán újrakened, visszapattintod a porvédőt és kész is vagy. Az szerintem igen nagy luxus lenne, ha minden alkalommal új csapágyat vennél. Ezeket sokszor nagyon könnyen meg lehet menteni. Ha megsérül a porvédő, akkor sem vesztesz semmit, mert amúgy is vettél volna újat. Még cikk is van róla: [link].
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #109335 üzenetére
De a Foxot pluszos gumival használod nem? Pike-ot használtál pluszos gumival? Szerintem becsapós lehet, mert 2 baron a 29x2,25"-os gumi is egész jól kimozogja a kisebb kavicsokat, fűcsomókat (3 baron meg nagyon érezni a kisebb egyenetlenségeket). Egy 29x2,35"-os még alacsonyabb nyomáson szerintem még jobb ebből a szempontból, a te pluszos gumid meg már más kategória lehet .
Amúgy meg szerintem akkora különbség nincs a Fox és az RS között. Például ha hagyja valaki kiszáradni a felső szivacsgyűrűt (időnként nem fordítja fel a biciklit), akkor egy addig jobban mozgó Fox könnyen lehet, hogy rosszabb lesz, mint az RS. Persze biztos vannak különbségek, de ahhoz rendszeres karbantartás és törődés is kell, hogy megmaradjanak.
-
zoli03
őstag
válasz StLui #109408 üzenetére
Képen elég nagynak tűnik. Élőben kéne látni, hogy mennyire mély. Ha mély, akkor ugye bemegy a mocsok a teleszkóp belsejébe (a többit szerintem kitalálod magadtól). Sokkal szerencsésebb lenne, ha felül lenne, nem a becsúszó alján, ahol már ráülve bemegy a szimering alá.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz StLui #109411 üzenetére
Nem tudom, hogy javítható-e, külföldi fórumokon érdemes rákeresni (szerencsére még nem kellett ilyet csinálnom). Becsúszót nem kapsz külön, ha megnézed a robbantott ábrát, egyben van a két becsúszó, a váll és a nyak (gondolom préselve/ragasztva vannak). Azt nem tudom, hogy kapsz-e egyáltalán külön, de lehet olyan ára van, hogy inkább megéri újat venni (bár néha lábak egész olcsón szoktak lenni kiárusításban). Itt pl szinte minden alkatrész van hozzá, de ami neked kell, az nincs (szerintem nem véletlenül). Lyriknél amúgy 340 EUR ez a része a telónak.
Én maximum személyesen venném meg (ha tényleg apró a karc és nagyon megéri a bicikli), de ez csak az én véleményem.[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz trialboj #109479 üzenetére
Szerintem nem drága:
- 2014-es modell
- elöl gyorszáras teló
- CTD-s Fox
- 3 tányéros hajtás
- 27,5" merev és nem extra kicsi vázméretHiába van benne Fox teló, ha gyorszáras, ráadásul CTD-s. Na én emiatt kapásból nem venném meg. 3 tányéros hajtás miatt szintén nem venném meg. 27,5" merev vázas MTB-nek átlagos méretben mi értelme van? 29" kényelmesebb, sokkal nagyobb rá a gumiválaszték (27,5" alig kapni normális aszfaltgumit).
-
zoli03
őstag
válasz -=RelakS=- #109518 üzenetére
Jó kicsi a kijelzője a készülékhez képest. Az oldalsó meg az alsó káva kegyetlen nagy.
-
zoli03
őstag
válasz -=RelakS=- #109532 üzenetére
Hát egy most kijött, 130e Ft-os készüléknél vicc egy ekkora káva.
-
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #109551 üzenetére
Betétes nadrág sokat nem ad hozzá a kényelemhez ilyen szempontból. A rossz minőségű út csak neked olyan nagy probléma.
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #109555 üzenetére
Szerintem vegyél egy görgőt:
- tudod használni a mostani bicikliddel, ami jó méretű
- nem kell félned az úthibák miatt, hogy tönkremegy a bicikli
- sőt, nem is fogod érezni az úthibákat, nem kell 2 baron használnod a gumudat
- a forgalom miatt sem kell aggódnod
- azon sem kell aggódnod, hogy elmegy-e a kiszemelt bicikli egy olyan földúton, amin országútival is simán el lehet menni
- tudsz állítani erősséget, így a dombokat is tudod szimulálni -
zoli03
őstag
válasz trialboj #109596 üzenetére
Én is éppen ezért cserélem le a héten hátul a Nobby Nic-et Racing Ralph-ra. Amikor 15-20 km-t kell tekerni a terepig (meg még vissza is), akkor nagyon megérezni. Elöl meghagyom a Nobby Nic-et, ott azért legyen tapadás, meg elöl annyira nem fog vissza.
Majd ha jövőre lesz autóm, aztán terepig kiviszem a biciklit, akkor már nem fog számítani . -
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #109601 üzenetére
Most megnéztem, Debrecentől nyugatra elég sok erdő, tó, víztározó meg kegyetlen sok földút van. Szemre évek kellenek hozzá, hogy rendesen felfedezze az ember.
-
zoli03
őstag
válasz eladogeppc #109690 üzenetére
Kíváncsi lennék, mennyire lehet leszervizelve 25e Ft-ért. Tippre kb semennyire. Egy komplett szerviz nem olcsó, és akkor nem cseréltél semmit (fékpofát, csapágyakban golyót, kónuszt, hajtásban semmit). A Giantnek nem szimplafalú felnije van? Ránézésre a másiknak is.
-
zoli03
őstag
válasz eladogeppc #109727 üzenetére
120 kg-t szerintem nem sokáig fog bírni egy szimpla falú felni. Először még 40-50e Ft volt a keret. Azokat a 25e Ft-os bicikliket nagyon alaposan meg kell nézni. Ilyesmiket feleennyiért szoktak a piacon adni. Pl kopott rajta a gumi, hajtás teljesen el van kopva, agyak lehet rosszak, aztán kapásból +25e Ft minimum.
-
zoli03
őstag
válasz eladogeppc #109808 üzenetére
Nekem is agyváltós a városi biciklim. Városban sokkal előnyösebb egy agyváltó, mint egy láncváltó. Megbízható típust kell venni és nem szarik be. 1-2 évente szét kell szedni, újrakenni aztán ennyi, kb az örökkévalóságig működnek a többi biciklialkatrészhez képest . Alkatrészt is kapni hozzájuk, ha nem is olyan egyszerűen. Bár sokszor nevetséges áron tudsz venni kompletten, aztán akkor teli leszel alkatrésszel.
-
zoli03
őstag
válasz eladogeppc #109878 üzenetére
Ha ennyire leszólod, amiket más linkel neked:
Hauser Grizzly: nagyon gagyi teleszkóp, hajlik mint a kolbász, főleg a te súlyos alatt. Alkatrészt nemigen fogsz kapni hozzá. De tök mindegy, mert valószínűleg úgy össze fog rohadni, hogy szétszedni se lehet. Kép alapján a középcsapágy nem túl bizalomgerjesztő, a hátsó agy porvédője se valami minőségi agyról árulkodik. Maximum fele ennyiért venném meg, ha mindenképp ilyen hulladékot akarnék. Amúgy azon a Darton valószínűleg nem kell szimeringet cserélni.
Csepel Ranger: itt legalább nincs teleszkóp, duplafalú a felni. A hátsó agy szar, az fog alattad leghamarabb szétmenni. Ha beállítják rendesen a boltban, akár még tartós is lehet. Csak kérdés, hogy mennyire terheled meg a 120 kilóddal (pedál, monoblokk, hajtómű). Inkább ezt venném, mint a Grizzlyt.
Hauser Galaxy: képeken alig látszik valami, olyan kis felbontásúak. Itt ugyanúgy a hátsó agy lesz a szűk keresztmetszet.
Én a Csepelt választanám, az legalább fel van szerelve. Csomagtartó, lámpa, sárvédő városban nem hátrány. Aztán lehet két hét múlva belemész egy kátyúba, aztán vége a hátsó agynak. Talán elég, ha kicseréled a tengelyt, de akkor mindig tarts otthon tartalékba párat, hogy másnap is tudj tekerni.De ahogy más is írta, vedd meg, amelyiket akarod. Előbb az volt a bajod, hogy nem linkelnek egyet se (pedig addig is kaptál jópár linket), utána még többet. Aztán kitalálod, hogy a te 3 biciklidből válasszunk, amik semmivel sem jobbak (inkább rosszabbak), mint amiket itt linkelnek, de te mindegyikben találsz hibát.
Neked igazából ezek kellenének: normális kerék duplafalú felnivel, strapabíró váz, kazettás hátsó kerék, merev villa. Ezeket legjobban egy vintage crmo vázas MTB tudja, azon az egyéb alkatrészek is sokkal strapabíróbbak, mint egy mai 50-60e Ft-os új biciklink.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #109419 üzenetére
Most kipróbáltam a Pike RC-t több tokennel. Eredetileg 3 volt benne, megvétel után pár km-rel kivettem kettőt, maradt 1, gondoltam jobb lesz nekem így. Kicsit feszesnek éreztem, a megindulása se volt olyan jó (30%-os SAG mellett). 400 km-t mentem vele, úgyhogy eléggé megszoktam. Most visszaraktam 2 tokent, így 3 van benne. Ugyanúgy 30% SAG-ot állítottam be, de olyan, mintha másik teleszkóp lenne. Nagyon finoman indul meg, a rugóút elején nagyon érzékenyen mozog, de felütni így sem tudom, marad kb 1 cm a rugóútból (korábban is ennyi maradt). Szóval most mondom azt, hogy nagyjából úgy mozog, mint ahogy előzetesen vártam . Mindenhol írják/minden videóban mondják, hogy nagyon sokat számítanak a telóban levő tokenek. Amíg nem próbálja ki az ember személyesen, el sem hiszi .
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz trialboj #109941 üzenetére
3-mal 1-2 kört mentem csak. Nézegettem a grafikonokat, és mindegyik egyre több tokennel egyre progresszívebb mutat (az út elején is kicsit progresszívebb). Így gondoltam ha kiveszek 2-t, jobban fog mozogni az út elején is. Pedig a gyakorlatban nem így van, mert több tokennel lecsökken a légkamra mérete, így a nyomás is csökken a teleszkópban, vagyis finomabban kell mozognia. Persze a végén nagyon progresszív lesz, de az engen nem zavar.
-
-
zoli03
őstag
válasz eladogeppc #110025 üzenetére
Felszereltségről semmi, egy kép van, azon is rossz oldalról, de mindegy, mert amúgy sem látszik semmi. A rugós nyeregcső azért odabasz.
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #110103 üzenetére
Warrior felni egyáltalán nem szar. Az más kérdés, hogy szar aggyal meg a szar küllőkkel nem lesz jó kerék belőle. De normális aggyal meg rozsdamentes küllőkkel korrekt kereket lehet belőle építeni.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #110160 üzenetére
Azt írtad, hogy régi biciklid kényelmes. Most meg állandóan valami fájdalmad van a felsőtestedben 10 km után, ami 20 km/h tempóval is fél óra csak. Ha ennyire nem bírod, akkor tényleg menj el valami egészségügyi szakértőhöz.
Fél órát bármilyen biciklin kibírok gond nélkül (értelmes keretek között, nem gyerekbiciklire gondolok ), maximum a seggem érzem a nyereg miatt. -
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #110166 üzenetére
Most mondanám azt, hogy fiatal vagy, bírnod kéne az országútit, de tényleg ne vegyél, mert szerintem ne bírná ki a topik, ha még egy egyszer biciklit akarsz venni a következő után
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #110185 üzenetére
Azért ott volt a CTD-s Fox, nagyon sok biciklit szereltek azzal. Na az egy igen szar villa volt az RS-ekhez képest, akkoriban mégis sok biciklit szereltek azzal. Használtan még sokszor bele lehet futni, úgyhogy nem árt figyelni. Úgyhogy hiába Fox/RS, sajnos a drágább árkategóriában is utána kell nézni, mit vesz az ember.
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #110187 üzenetére
Haveromnak volt CTD-s Fox telója. Hát annak a megindulása kritikán aluli volt. Neten is sok negatív kritikát olvasni róla. És nem hiszem, hogy nem véletlenül cserélte le a FIT4-re a Fox a csillapítási rendszert. Másik haveromnak van FIT4-es telója, az meg teljesen korrekten mozog.
-
zoli03
őstag
válasz eladogeppc #110400 üzenetére
A legegyszerűbb, ha elviszed boltba/szervizbe, és ott adnak másikat. Golyót is venned kell.
Második kérdésed nem értem. Mi dobja nehezen? Meg most állítólag, vagy gyakorlatilag is? -
zoli03
őstag
válasz eladogeppc #110409 üzenetére
Kónuszt meg golyót. Normális boltban/szervizben lennie kell kónusznak, nagyon sok fogy belőle. Nem tudom, hol laksz, de ilyen alkatrészeket még egy kisebb városban is simán kapsz. Az agyban jó a golyók futópályája?
Most akkor mi a kérdés a váltóval kapcsolatban? Mit akarsz rajta cserélni, ha jó?
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #110649 üzenetére
Azért az durva, hogy ennyi pénzért csak Pike RC került bele, nem RCT3.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen