-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #115780 üzenetére
Minek raknék bele? Ha megyek tekerni, kulacs van benne, a többi cucc meg a hátizsákban. 5 év gari van az SKS cuccokra, biztos lehetsz benne, hogy nem eszi meg az UV sugárzás.
-
zoli03
őstag
Vannak 3 új órája Bryton-nak, már olyanok is, amin van rendes térkép (Rider 450 és Aero 60). Már a Bikefunnál is fent van (elérhetőség hamarosan), kíváncsi leszek a tesztekre.
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #116063 üzenetére
Ha valaki hozzá való felnit és külső gumit használ, akkor nincs semmiféle mizéria. Ha valamelyik nem alkalmas rá, akkor is lehet próbálkozni, vannak rá megoldások, de ott már jöhet a szenvedés. Én a kezdetektől belső nélkül megyek a montimmal, 6-700km alatt nem volt defektem. Kb annyira bonyolult volt megcsinálni belső nélkülire a rendszert, mintha egy belsőt cseréltem volna.
Szóval ha minden megfelelő, akkor szinte biztos, hogy gond nélkül fog működni a tubeless rendszer, és akkor csak az előnyeivel kell foglalkozni, mert hátránya nincs. -
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #116088 üzenetére
Fél évente/szezononként kibírom azt a kb 2e Ft-ot, amiből újratöltöm (belsőre többet elköltöttem volna). Nekem a DT szelepemmel sosem volt gond, nem száradt be meg ilyenek. Nekem nem került 2e Ft-ba se, szalag rajta volt a felnin, szelepet adták hozzá, csak folyadék kellett. De ha nulláról kezded, akkor is megvan max 10e Ft-ból (egy 2-300e Ft-os biciklinél ez szerintem nem akkora költség, ha figyelembe vesszük a kopó alkatrészek mai árát és élettartamát). Ha megsérül, van hozzá javítókészlet, meg van nálam belső vészhelyzet esetére. De ha annyira sérül a külső, akkor belsővel sem tudod használni. Egy belsős rendszernek sokkal több hátránya van, ha legalább hobbiszinten montizol.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz bringasisti #116169 üzenetére
"Rengeteg pénz és vergőgés semmiért." Kb 2e Ft volt a folyadék, ennyi volt az összes költség nálam. A vergődés meg annyi, hogy ugyanannyiszor rápumpálok, mintha belsőm lenne. Nem versenyzek profi szinten, sőt semmilyen szinten, mégsincs vele semmilyen szívás, csak előny.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
Azért érdekes, hogy azok szólják le a tubelesst, akiknek még nem volt.
Azért vegyük két részre a dolgot
-vannak a gyári megoldások, amikkel nemigen van gond
-vannak a gányolások/fillérbaszás/stb, itt nem csak a tubeless rendszernél lehet gond, hanem bármilyen más alkatrésznél. Ezeket a kommenteket nem is érdemes figyelembe venni.Ha veszel egy közép/felsőkategóriás biciklit, annak szinte biztos, hogy tubeless ready felnije lesz. Nagy eséllyel a szalag benne van, szelepet is adnak hozzá. Így csak a folyadékot kell megvenni, ami megvan akár 2e Ft-ból is. Na innen már csak előnyök jönnek, kb el lehet felejteni a defekteket, könnyebb lesz a kereked (ráadásul majdnem a legnagyobb kerületén), kisebb nyomáson lehet használni, jobb lesz a gördülési ellenállás. Ha nem adtak semmit a kerekedhez, akkor meg veszel 10e Ft-ért egy tubeless szettet, aztán kész. Szerintem egyáltalán nem drága. Azt sem lehet mondani, hogy drága a külső hozzá, mert az összes Addixes Schwalbe TL-Ready (vagy TL-Easy) és az alap verziót megkapod 6-7e Ft-ért akár.
Ha valaki hónapokig használta, utána alkosson róla véleményt, ne innen-onnan hallott félinformációk alapján.
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #116251 üzenetére
Én nem ezt írtam. De itt azok tiltakoznak ellene a legjobban, szüntelenül sorolják a hátrányait, megkérdőjelezik az értelmét, akik sosem próbálták a biciklijükben.
-
zoli03
őstag
válasz lsebestyen #116298 üzenetére
eBikeon galvanizált acél van. Jagwire honlapja alapján van belőle rozsdamentes verzió is 100 db-os kiszerelésben. Nem hinném, hogy nagyon árulnának ilyet.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
A héten betelt a pohár, megrendeltem a Zee féket, előre 203, hátul 180 mm-es tárcsával. Remélem beváltja a hozzá fűzött reményeimet, mert ez a Magura MT5 szinte használhatatlan.
-
zoli03
őstag
válasz trialboj #116391 üzenetére
Kb XC felhasználás, de lefelé megküldöm rendesen (most hétvégén pl kicsit meg is égett a Somlóról lefele). A fékerővel nem volt gond. Inkább a fékkar formájával és a fék beállíthatatlanságával. Olyan kicsi a hézag a betét és a tárcsa között, hogy gyakorlatilag nincs. Fél órát szórakozol a beállítással, és mégis beleér a tárcsába betét. Beállítod, jó 1-200 km-ig, aztán egyszer csak elmegy magától. Hiába állítod be jóra, kanyarban mégis beleér (Pike RC-nél). Olyan féket akarok, ami akár 1 ujjal is fejreállít (85 kg+ruha+hátizsák), ne fáradjon el a kezem lefelé, mert annyira tépni kell a kart . SLX-et, XT-t próbáltam. SLX is fejre tud állítani, de eléggé húzni kell a kart. XT-t nem akartam, sokan írnak a nyomáspont vándorlásról, meg legalább annyian hogy nem vándorol. Úgy voltam vele, ha egyszer veszek, akkor legyen túlbiztosítva, nem akarok mégegyszer féket cserélni.
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #116491 üzenetére
Ennek olyan egyedi felülete van, hogy nem érdemes kidobni
-
zoli03
őstag
válasz bringasisti #116596 üzenetére
Nekem még sosem kapta meg. Nem nyers acélból van, hogy a párától korrodáljon. Ha kiszárítod, nem lesz baja. Persze ha mosás után hetekig nem használod, akkor már a helyzet.
-
zoli03
őstag
válasz bringasisti #116616 üzenetére
Márpedig tekerek a biciklivel, szóval kopott a sorom. Most akkor hogyhogy nem rozsdásodik mégsem?
-
zoli03
őstag
válasz bringasisti #116629 üzenetére
Írtad a másik embernek, hogy be kell áztatni olajos benzinbe mert rozsdás lesz. Szerintem ez nagyon macerás, meg felesleges is, mert ha ki van szárítva, nem lesz rozsdás pár nap alatt..
-
zoli03
őstag
Megjött a héten a Zee fékem, ma fel is lett rakva. Hát ennél jobb nekem nemigen kell. 1-1,5km vasalás után már elég jól fog, erősebben, mint a Magura MT5. Nagyon jól adagolható (tesztekben írják, hogy jobban, mint mondjuk egy XT, ezt a gyakorlatban is érezni), de ha jobban meghúzod, simán blokkolja a kereket elöl/hátul és viszonylag kis erővel kell még húzni akkor is.
A fékkar formája nagyjából tökéletes nekem, de a többi Shimano is ilyen, úgyhogy tudtam, hogy azzal nem lesz gond.
Végre kanyarban sem ér bele a tárcsa, de erősebb fékezéskor kicsit megcsavarja a tárcsát (203mm), utána picit tud cincogni, de következő meghúzáskor elmúlik. Lehet alubakos tárcsa kellene, az talán merevebb (maximum később lecserélem). Beállítani nagyon könnyű, 2 perc alatt megvan, a Magura sokszor volt fél óra is.
Szóval ez ergonómiára, adagolhatóságra, fékerőre is egy szinte hibátlan fék. -
zoli03
őstag
válasz z123456789 #116984 üzenetére
Pár oldallal korábban lett linkelve az oldal, ahol a bicikli alkatrészekhez van nyomatéktáblázat (bár a legtöbb esetben az alkatrészen is szerepel). Amúgy Google-ban is találsz kismillió nyomatéktáblázatot a különböző méretű csavarokhoz.
-
zoli03
őstag
válasz bringasisti #116997 üzenetére
Mivel a komolyabb MTB-k mind 11 sebességesek, ezért csak nem fogom visszafejleszteni 3x8 sebességre.
-
zoli03
őstag
válasz Because #117002 üzenetére
Annyira nem kopnak gyorsan. Vannak 11 sebességes láncok, amik meglepően sokat bírnak. Azért 1x8-ban igen nagy ugrások lennének. Plusz közel sem olyan strapabíróak, mint régen (nekem több 8-as láncom hamarabb kinyúlt, mint a 11-es). Amúgy meg ha valaki komolyabb szinten sportol/vagy telik neki drága biciklire, akkor arányaiban azért nem olyan drágák az alkatrészek se (nem csak a kerékpározásnál van így, hanem a legtöbb hobbinál).
-
zoli03
őstag
válasz Lami66 #117274 üzenetére
Azért érdekes, hogy mindenki csak találgat, hasznos infója meg nincs. Nem hinném, hogy jobb az olcsóbb Giantek váza. Szerintem ugyanúgy katalógusból választják ki, aztán legyártatják, mint a Decathlon. Drágább modelleknél tervezik, fejlesztik, tesztelik, amit nagyon hangsúlyosan reklámoznak is. Olcsóbb modelleknél semmi ilyen nincs. A gyengébb felszereltséget meg simán meg lehet magyarázni az óriási haszonkulccsal. KTM-nél tudom, mekkora haszonkulcsa van a kiskernek, kisebb márkáknak is tudom, lényegesen kisebb. Szerintem a Treknél/Giantné sem kisebb.
Elég megnézni egy Canyont, aminek nem szarok a vázai, meg egy KTMet/Treket/Giantet. Ott kb csak a marketing meg a kisker haszna jelenti a különbséget. -
zoli03
őstag
válasz eddie1978 #117366 üzenetére
Én pont ezért írtam. Sokan írják, hogy milyen merevnek érzik az új integrált hajtóművüket. Aztán közben a váz sokkal többet hajlik. Arról nem is beszélve, teszteket nézve minimális a különbség egy négyszöges és egy integrált hajtóműhöz képest. Azt még nem is vettem figyelembe, amit te is írtál és több helyen is tesztelték.
-
zoli03
őstag
válasz FIREBLADE78 #117607 üzenetére
Ahogy írták előttem, az a teló nem való bele. 30-as becsúszója van csak, az elég karcsú, még egy merev XC gépbe se sok.
-
zoli03
őstag
válasz FIREBLADE78 #117620 üzenetére
Amennyiért a Cube-ot linkelted, annyiért van Canyon is: [link]
-
zoli03
őstag
válasz bringasisti #117844 üzenetére
Hogyne lenne kenés? Lefújom a zsírsprayvel, simán bemegy a görgő és a csap közé is. Ez éppen olyan baromság, minthogy a brigéciolt lemosva rozsdás lesz az alkatrész.
-
zoli03
őstag
válasz bringasisti #117857 üzenetére
Írtam, ha lemosod vízzel a láncot/sort a biciklin, és nem hagyod ott vizesen, nem fog megrozsdásodni soha. Nyáron elég ha kirakod a napra, télen meg megszárítod hőlégfúvóval mondjuk. Nem egy alkatrészen és nem egyszer próbáltam és semennyire nem rozsdásodtak meg.
Láncot is néha kimosom brigéciolban, utána befújom zsírsprayvel és ennyi. Onnan gondolom, hogy bemegy a kenőanyag a csap meg a görgő közé, hogy nincs hangja és sokáig bírja a lánc. Ha szárazon futna, akkor biztos, hogy nem így lenne.
Nem írsz hülyeségeket, de nem tudod belátni, hogy néha nem teljesen igaz (vagy csak részben igaz), amit írsz.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- XL vázas, Cannondale Kineto Men pedelec e-bike 170-190 cm/140 kg-ig (beszámítás)
- DJI Mavic 3 Pro Fly More Combo (RC PRO)
- DJI AVATA Pro-View Combo (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs