-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Zola007 #17019 üzenetére
A fehér küllőprizmát tettem közvetlenül a kerékagyhoz, így elölről is jól látni. Plusz feltettem egy darabot a kukásmellény csíkjából, így 360 fokban visszaveri a fényt. Egyébként matricáznék én is, de az elfogyott.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Apropó első hozzászólás. Lehetne csinálni egy táblázatot, hogy milyen árkategóriához nagyjából milyen felszereltség és állapot tartozik.
Mondjuk ezek csak durva példák, nem követem az árak alakulását:
< 30.000 Ft Csak használt, belépő kategória, legtöbb alkatrész felújításra szorul. Idősebb mint 10 év, acélváz
30.001 - 50.000 Hipermarketben kapható bicikli (nem ajánlott kategória) vagy használt, 5-10 éves, acélváz
50.001 - 75.000 Használt, jó állapotú, 3-5 éves, acél vagy alumínium váz
75.001 - 100.000 Új - alapfelszereltséggel, használt 2-3 éves kerékpár középkategóriás felszereltség, aluváz (esetleg karbon villa)
100.001 - 150.000
stb...Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz lorcsi #17175 üzenetére
Ha olyan, mint a tavalyi akkor nem túl sok minden fér bele. Konkrétan én a hozzá adott szerszámkészleten és 1 db belsőn kívül mást nem is tudok beletenni. A rögzítése is elég gyenge, állandóan lecsúszik a nyeregpálcán és olyankor a lámpa a hátsó kerékre világít, nem pedig vízszintesen. Az alján van 2 db gumis rögzítőfül a pumpának, de elég gyenge anyaga van annak is.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz lorcsi #17228 üzenetére
Ránézésre nem túl bizalomgerjesztőek a szerszámok, de húztam már meg vele kormánystucnit, azt bírta. Elhagyni nem fogod a táskát, oldalra nem tud kicsúszni, csak ha eltörik a műanyag. Illetve van egy tépőzáras része amivel a nyeregcsőhöz is rögzítheted.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz superecneB #17299 üzenetére
Na igen, de a kocsinál nincs összekötve egy merev tengellyel a két csapágy, míg az agynál igen. Így ha szorul az egyik akkor maximum nehezebben forog a kerék, de nem fog egyik irányba sem húzni. Én is kormánycsapágy hibára tippelek.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz sandró60 #17342 üzenetére
Nekem a 26"-os MTB-n 26x1,75 Rubena aszfalt gumi van fent, a felni pedig egy dupla falú Beretta.
Arra figyelj, hogy a belsőt is lehet hogy cserélni kell, mert más méret kellhet a 2,1"-1,9" és 1,75"-1,5" külsőhöz.Szerk: Ha én használnám, nekem elég lenne az 1,5" slick, de Apu közel 100 kg, így neki a felütés elkerülése miatt vettem szélesebbet.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz rootkiller #17387 üzenetére
Szerintem ez kimeríti a nem rendeltetésszerű használat fogalmát
Én is óvom a kátyúktól a bringát, de ha jön mögöttem autó, akkor inkább belemegyek, minthogy elüssenek.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz ludsimon #17591 üzenetére
Nekem van tavalyi mezem és nadrágom, összehasonlítottam az ideivel. A mez teljesen ugyan az, csak a mintája más. Az idei nadrágban kisebb és vékonyabb a betét, más különbséget nem láttam.
Úgy reklámozzák, hogy "Jól látható fényvisszaverő felületekkel" rendelkezek, ami kimerül 2-3 db 2 mm széles fényvisszaverő csíkkal.
Viszont idén vettem cipőt de úgy néz ki nagy rám, úgyhogy lehet hogy elpasszolom valakinek. Vagy kitömöm az elejét vattávalEz a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Cathfaern #17637 üzenetére
Lámpát tavaly már vettem, nem tudom az idei mennyivel különbözik, de én is teljesen elégedett vagyok vele. Általában alacsonyabb fényerőn használom, sötétben is teljesen jól megvilágítja az utat. Persze biztos vannak ennél jobb lámpák is, de szerintem ennyiért bőven megéri. A 15 órát szerintem nem bír ki a magasabb fokozaton, a gyengén még talán de a végén már annyira elgyengül a fénye, hogy csak arra jó hogy lássanak. A rögzítése nálam egy év után kicsit kikopott így már zörög ha rázós úton megy az ember. A hátsó lámpát meg elhagytam valahol.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Cathfaern #17720 üzenetére
Én is éreztem hogy nehéz, 860 g körül van a pár, stopli nélkül. A régi Cytec Competition cipőm 640 g körül van stoplival együtt. A talpa viszont elég merev, kézzel nem tudtam meghajlítani. Csak a nyelve ne vágná a lábam amikor hajtom a pedált
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Fortuna ma megint a kegyeibe fogadott. Bringázás után fél órával kaptam itthon álló helyzetben defektet Ez már a második ilyen alkalom, hogy itthon enged le a kerék.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz belaazallat #17767 üzenetére
Szerintem ez nem irányjelző, csak egy egyszerű hátsólámpa. Ahhoz kellene egy irányjelző kapcsoló is a kormányra.
Ezt találtam, ennek van irányjelző funkciója is: [link][ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
6 mm hosszan kivágott outi belsőt még érdemes foltozni, vagy dobjam ki? Vésztartaléknak még jó lehet, vagy 3-4 bar-t sem bírna ki?
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz D.Orion #17806 üzenetére
Nem is kell sokáig kitartania, elég ha haza tudok jönni vele ha elmegyek valahová. Amúgy sem szoktam 6,5- 7 bar fölé fújni a kereket. Mindig van nálam pótbelső, de hátha az is defektes lesz.
Zola007:
A legutóbb amikor vettem a CST belsőt 900 Ft/ db áron adták, a folt 50 ft/db. Tip-top ragasztó 5g 300 Ft volt.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz lsebestyen #17836 üzenetére
Szép és jó dolog a 360 fokos hajtás, csak kell hozzá erő és állóképesség is. Most örülök ha 1 percig tudom hajtani a bringát ha felfelé is húzom a pedált. Meg egy jó cipő sem ártana amiben nem csúszkál a lábam.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Valószínűleg Mewryck-nek lesz igaza. Ha szétszeded utána már tutira tudni fogod mi a baja. Nem drága egy új tengely, 500 Ft-tól kezdődik. Pl én a múltkor egy régi országútiba hasonlót tettem: [link] A golyókat szerintem ingyen odaadják, de max 10-20 Ft /darab. Nekem 1/4"-os kellett.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Nem tudom milyen minőségű a bicikli, de az átfűzés helyett vettem volna egy komplett kereket (5000-6000 Ft) és a racsnit meg átszereltem volna.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz imyourfriend #17882 üzenetére
Szerintem Katsu-nak az MTB-be elég nehezen fog belemenni az outi kerék
Ez a Sport-Direct-es fordítás még mindig vicces:
Shimano Thumb fáziseltolók, amelyet történő halászfelszereléssel 14 sebesség Shimano
54-58 Cm képkockaméret elérhető.
Összeszerelt tömege: körülbelülEz a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv
Tudom, nem ez nem apróhirdetés, de méretprobléma miatt megválnék a Crivit MTB cipőmtől. 42-es méret. Ha valaki lemaradt az akcióról és érdekli, privátban keressen meg.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz ---Lasali--- #18156 üzenetére
Nekem is van hasonló problémám, viszont én háromféle cipőt is használtam. 1 túracipőt taposópedállal, illetve 2 spd cipőt is. Idén kezdett el zsibbadni a bal lábfejem, amióta bringát cseréltem. A rossz nyeregbeállítás okozhat ilyen problémát?
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Gyufaaa #18288 üzenetére
Szerencséd van, én még mindig nem találtam meg a tökéletes nyerget. Amit ősszel vettem vázat ahhoz adtak egy Selle Italy C2 nyerget, de az sem az igazi. A legkényelmesebb még mindig a noname 3000 Ft-os, de azt is csak 70-80 km-ig bírom elviselni.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz hoffman_ #18415 üzenetére
Tavasszal szokott lenni lomtalanítás, kirakod egy dobozban és kész. Szerintem ha leejted nem fog koppanni, olyan hamar elviszik
Vagy keresel egy MÉH telepet a környéken.Solad: én mindig azon csodálkozok, hogy a legtöbb országútin mennyire ki van húzva a nyeregcső. Nekem jó ha 5 centire van kint a vázból, pedig a vázméret megfelelő.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz sssent #18677 üzenetére
A 200-300 km utáni lánccserét kicsit túlzónak tartom én is. Tavaly mentem 3500 km-t a bringával, használtan vettem - ki tudja az előző tulaj mennyit ment vele. Idén cseréltem a láncot rajta de azt is csak azért, mert elgörbült. Különben is azért van a bicikli hogy használjam, nem pedig azért hogy állandóan láncot cseréljek rajta.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv
Van egy Shimano ST-3300 (vagy 3304) Sora fékváltókarom aminél az első váltónál megjelent egy új fokozat. Most már 4 pozícióba lehet vele állítani az eddigi 3 helyett. A fokozatokat stabilan tartja, nem vált vissza magától. Találkozott már valaki hasonló jelenséggel, vagy ez azt jelenti hogy kezdhetek új fékváltókart keresni?
Erről a típusról van szó:[link]Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz razzorr #19059 üzenetére
Ilyet használok a motoromhoz is. Nekem állandóan csörög a lánc már 100-200 km után, meg maximum 5000-6000 km-t bír ki (motoron). A hátsó kerék állandóan tiszta retek tőle, csak petróleummal vagy benzines folttisztítóval jön le. Outin még csak egyszer használtam, eddig 100 km-t mentem vele.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Bicycle drag race 1970' [link]
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv
Egy kis tanácsot kérnék. Tudtok olyan üzletről ahol elfogadják a TOP Premium utalványt és árulnak országúti cipőt és pedált? Most egy PD-M505-ös pedált használok, ezt cserélném le.
Eddig két boltot találtam:
Az egyik bolt a Decathlon és ott is ezt a cipőt: SHIMANO R064 valamint ez mellé LOOK pedált: KEO easy
A másik bolt a Berguson, nekik most van akciójuk is. Specialized Sport Road + Look Keo Easy = 35.990Tudtok más üzletet is ahol elfogadják az utalványt? Budapest, Esztergom Székesfehérvár környékén.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz rootkiller #19127 üzenetére
Egyiket sem használtam, nincs tapasztalatom velük.
Viszont a Decathlonos cipő és pedál nem is kompatibilis egymással, a cipő SPD/SPD-SL a cipő meg Look rendszerű.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz rootkiller #19296 üzenetére
A 3 tányér és 50-12-es áttétel az olyan gizdáknak van, mint amilyen én is vagyok Én nagyon szívesen lecserélném a 52-39-es hajtóművemet 50-34-re. Tavaly a Pilisszántó - Pilisszentkereszt úton szégyenszemre tolnom kellett a biciklit egy darabon. 39-23 a legnagyobb áttételem és az ott kevés volt.
(#19295) deicide Megvárjuk az indulással, amíg végigfutod a 35-ös távod. Most látom, hogy outival jössz, akkor nem várunk, majd felzárkózol.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz lsebestyen #19323 üzenetére
2 hete foltoztam az enyémet egy tüske után, eddig nem engedett le a szokásosnál jobban. 6,5 - 7 bar-on használom, lehet hogy ez is számít.
(#19300) Toomy Én is a 80. kilométer után értem oda, Bajna - Zsámbék - Piliscsaba útvonalat gondolom nem kell bemutatnom. Pilisvörösvár és Pilisszentkereszt közötti 10 km-es részt 45 perc alatt tudtam le.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz -=RelakS=- #19701 üzenetére
Én akkor már inkább egy sokkolót építenék be. Bár azzal meg az a baj, ha meghal áramütésben a tolvaj, még én mehetek a börtönbe.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Stauffenberg #20001 üzenetére
Szerintem az alapokat már az óvodában is el lehetne kezdeni, de az iskolában mindenképp kellene vele foglalkozni. Úgyis délután 4-ig kötelezően bent kell maradni a gyerekeknek, lenne idejük elsajátítani.
Sokszor nekem is rá kell szólni az előttem bicikliző gyerekekre, mert még azt sem tudják, hogy a jobb oldalon kell közlekedni.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz lefkosia #20021 üzenetére
Csak gratulálni tudok ráadásul sisak nélkül. Én már egy másik bringás mögött is megtartom a 2 méteres követési távolságot. Ezért nem megyek soha szélárnyékban
Egyébként nagy baj nem akkor lenne amikor nekimegy a kamionnak, hanem akkor amikor 120-nál elesik és végigcsúszik az aszfalton.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Na, ezzel a hajtóművel nem kell 200-as CAD a 120 km/h sebességhez
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Because #20338 üzenetére
Én M5x15-ös csavarral rögzítettem a sárvédőt, de a hajtóműnél és a féknél oda csak 10 mm hosszú csavar kellett. Viszont én zárt anyát tennék rá, mert kisebb az esélye, hogy a sár rárohad és utána nem tudod leszedni.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz -=RelakS=- #20347 üzenetére
A Tolvajkergetőkben nekem az nem tetszik, hogy sokszor lakat nélkül vagy a legócskább sodronyzárral hagyják ott a bicikliket. Tudom, azért csinálják így, hogy könnyű dolga legyen a tolvajnak, de kíváncsi lennék ha egy komolyabb U lakattal vagy akár két olcsóbbal lennének lezárva a biciklik akkor is elvinnék-e. Tippem szerint akkor nem lenne ennyi "fogásuk".
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Az ilyen biciklikre miért írják hogy "megkímélt, szép állapot"? Az messziről látszik hogy évek óta hozzá sem nyúltak, mert tiszta rozsda a hajtás és a lánc is. Az első teleszkópot már meg sem említem.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Lehet hogy a váltó nem kompatibilis a lánctányérral:
Megnéztem mivel szerelik a Rockraider-t, Ebike-on ezt találtam a váltóról:
Shimano Tourney (FD-TZ30) MTB első váltó
Első váltó 3 tányéros hajtóműhöz
Acél bilincs
Acél terelőlemezek
42-es nagytányérhoz48-as tányérhoz TZ-31-es első váltó lehet hogy jó lenne. 48/38/28 fogú hajtóművel kompatibilis
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Most ez komoly, hogy a Velencei tónál levitték a strandra a kerékpárutat? Ráadásul ha jól látom a part és a büfék között vezették el. Azt hiszem nyáron ezt sem nagyon kell majd használni.
[link]Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Cathfaern #20599 üzenetére
Azzal egyetértek, hogy az ilyen bicikliutak nem sportolás célból épülnek, ilyen esetben én messzire elkerülöm a bicikliutakat és inkább országúton megyek. Viszont a vonalvezetése akkor sem jó, mert hiába mennének lassan a biciklisek ha lépten-nyomon a strandolókat kell majd kerülgetni. A gyerekekről nem is beszélve. Szóval még a turistáknak sem lesz igazán jó, de ez majd csak nyáron fog kiderülni.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen