-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz Ixion77 #274836 üzenetére
Szerintem amúgy semmi jelentősége ennek a "feladatnak". Valaki például meg tudja csinálni a spárgát, én az életben nem tudnám soha. Gyakorlati haszna viszont nulla a hétköznapi életben.
Ezt a derékfájás és húzódást azért írtam le, mert sok ember akinek túl magasan van a kormány azaz túl hosszúra van állítva/vágva a villa nyaka, mindig azzal takarózik, hogy fáj a dereka. Pedig a logika szerint is pont ha hasalósabb a póz, akkor kevésbe a derék és a hát veszi át a terhet, inkább a kar és a kézfej, amin koncentrálódik a felsőtest tömegének a terhelése. Ha valaki nagyon kötött, annak még el tudom hinni, hogy kevésbé jó a sportos póz.
Nem tudom miért, de a hétköznapi emberekben ez a minél magasabb kormánymagasság és a szinte egyenes hát rögződött, így aki nem komolyan biciklizik, az majdnem mind így ül.
szimpláncsak: Tipikus szarokbele kivitelezés iskolapéldája. Ha nincs is vízelvezető elhelyezve, akkor legalább a bal oldal felé lejtene az út, így lefolyna a csapadék vagy legalábbis az út mellett állna meg a víz, nem rajta. Így sajnos nem sok értelme van, hogy út van.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Nálam csak akkor szokott kattogás lenni, ha megázok és kimossa a nyeregcsőnél a zsírt a víz. Ilyenkor kiszedem, féktisztítóval letisztítom a vázt belül majd a nyeregcsövet. Utána megy rá nagyon vékonyan a zöld Shimano zsír és nincs semmi hang. A fölösleget meg letörlöm, ha netán kijön a bilincsnél.
Az esetek nagy részében nem onnan jön a hang ahonnan gondolná az ember. Például nekem rossz úton ahogy rezeg a hidraulikus fékcső nekiütődik a kormánynak és a stucninak. Mivel a Funn kormány merevebb aluból van, így jócskán felerősíti a hangot. Raktam rá bowdenházra húzható szilikon vázvédőt, azóta néma. Régebben meg a fékcső a felsőcsönek ütődött, mert gyárilag csak két szem volt ahol lehet rögzíteni. Mire rájöttem, elsőre azt hittem, hogy a kormánycsapágy csörög (akkor még golyós - kónuszos volt). Egy harmadikat raktam középre, öntapadós fajtát. Azóta ez a gond is megszűnt rég. Ez természetesen vázon kívüli vezetékeknél tud gond lenni.
Szóval sokszor nem csak alkatrész tudja okozni a hangot, hanem valami nekiütődhet a váznak.
Utolsó hsz. alapján én tényleg megnézném nem repedt-e a váz, mert az is tud ilyen alattomos lenni, de csak a biztonság kedvéért.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz MC Pite #274929 üzenetére
Pedig kell, mert be tud jutni a nedvesség, ami nem tesz jót. Az a titok, hogy minimális mennyiségű kell rá. A nyeregcső-bilincset meg érdemes kicserélni csavaros fajtára, ha gyorszáras fajta és meg kell húzni kellő nyomatékra. Akkor nem csúszik le a nyereg.
Az olajat, zsírt meg leszedi könnyedén a féktisztító érdemes venni otthonra, ha nincs. Karbonpasztát is szerezz be ha nincs, karbon mellé elengedhetetlen.
-
Fall-N
veterán
válasz -=RelakS=- #274941 üzenetére
Az egyémen is, de nem szeretem. Szükséges rosszként tekintek rá. Városi használat mellett, sajnos néha kell.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #274983 üzenetére
Ott hibázik dolog, hogy csak kipróbáltál EGY fajta féket. Egyszer próbálj ki egy MTB féket is, majd egy négy dugattyús fajtát is és rögtön rájössz mi a jó fék.
Másik hiba, hogy lehet hogy a fék be sem volt normálisan koptatva. Mi itt páran napi szinten használjuk és egyáltalán nem hiányzik semmilyen felnifék. És akkor még nem említettem a különböző márkák közti különbséget.
Egyébként is motorkerékpárokon és autóknál is alapvető dolog a tárcsafék. Bicikliknél még mindig van aki "hitetelen" és nem tudja felmérni a kettő közt a különbséget.
A karbantartásról annyit, hogy egyáltalán nem kell sokat foglalkozni a tárcsafékkel sem. Egy-két évente le kell légteleníteni, ha zavaros és sötét színű a folyadék akkor csere.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Nyugodtan cseréld a kormányszárat 90-ről 70 vagy 60 mm-re. Manapság ritka már a széles kormányok korában ilyen hosszú. Az outinál van 90-110 mm között. Nekem a 90-ről 70-re cserélve sokkal jobban bejön a kezelhetőség. Nem is értem miért adtak gyárilag ilyen túl hosszú szárat.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #275054 üzenetére
Itt a helyi boltban van SKS MonkeyLink kulacs + adapter + tartó 16900 Ft-ért ami jó ár, mert sok helyen ugyanezt kapni kulacstartó nélkül 15ezerért. Külön a kulacstartó hozzá kábé 4500 Ft lenne (pl. ebike). Merida, XLC stb. márkák is ugyanezt a Fidlock kulacsot adják, csak átcímkézik és még drágábbak is.
Speedy007: Szerintem az a Riverside bicikli bőven jó és ahhoz képest amilyen a felszereltsége és nem is drága. Ebben már Fulcrum ipari csapágyas kerékszett van, egy Tektro hidraulikus tárcsafék. Az 1x11 XT váltás is bőven jó kategória. Nekem egyedül a váz kinézete fura, de nem rossz attól.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Maximum1 #275092 üzenetére
Jó az a kulacs, már párszor írtam róla. Az ára miatt nem terjed csak el, egyébként sokkal praktikusabb, mint bármelyik megoldás. Eleve nem karistolja össze a kulacsot semmi, mert nem felfelé kell kiszedni, így nincs útban a váz sem. Persze van olyan kulacstartó amelyiknél oldalt kell kihúzni a kulacsot, de az is karcol.
chubby2o6: Volt egy ilyen régi Fidlock kulacs is, már nem kapni. Ezt másolták le a gyártók. A mostani Fidlock/MonkeyLink (egy cég, mindkettő az SKS Germanyhoz tartozik) sokkal jobb.
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #275077 üzenetére
Én már csak azért vennék tárcsafékes outi biciklit, mert drága később fejleszteni rá, ha egyáltalán a váz és villa alkalmas rá (általában nem, úgy ahogy az MTB-knél, már tizenéve volt legalább IS konzol, ha nem is azzal szerelték).
Egyébként is általában hosszabb távra tervez az ember, akkor meg legyen időtálló amennyire lehet.
Másik ami manapság aktuális, hogy minél szélesebb gumi is elférjen a vázba.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #275127 üzenetére
Vegyük hozzá azt is, hogy sokszor nem mérek a komputerrel csak a pillanatnyi adatokat nézem, sőt inkább fordítva, nem nagyon rögzítek vele. Így be kell vallanom ciki, de fogalmam sincs hány kilométert mentem.
Másik része, hogy a munka, család és a szabadidő hiánya is közbeszól, hogy mennyi az annyi. Én például végig dolgozom a két ünnep közt is az időt, így már eleve kevesebb lehetőségem van. Mellé ott a gyerek is, ha otthon van, akkor inkább vele vagyok. Menedék én sokkal többet is, csak az a fránya idő.
-
Fall-N
veterán
válasz szimpláncsak #275159 üzenetére
Az a jó fék, ha van benne tartalék. Természetesen nem kell mindig satuzni, de ha hirtelen kell nullára lassítani, akkor ne több méter után lehessen. A másik ami fontos lehet, hogy több fékezés után se csökkenjen jelentősen a fékerő (melegedés miatt). Ez városban más meg terepen is más. Városban elég nekem például az MT200, terepen lehet ehhez már minimum egy Deore kellene. Mindenesetre a 100 kimómmal mentem már párszor 35-40-nel lefelé a hídon és meg tudott állítani. Satuznom is kellett már párszor más hülyesége miatt.
Bár alap tárcsafék mellett, de az sem árt ha nedves, nyirkos időben is ugyanúgy fog a fék, ezért is kizárt nálam a felnifék.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #275183 üzenetére
Ezért nem áltam át TL-re. Elsőre gondoltam, hogyha már új kerekek lesznek, akkor legyen tubeless ready, de végül úgy voltam vele, hogy nem kell. Ha tudnék járni terepre, akkor több előnye lenne. Aszfalton nincs akkora jelentősége.
Dark Archon: Ma például úgy terveztem, hogy munka után megnézem ahogy árad a Duna és a Sugó és tekerek egy kört arrafelé. Persze nem jött össze, mert a gyerek kapott karácsonyra egy rollert, így gyalogolni kellett mellette. Így is láttam, de nem olyan élmény, mintha tekertrm volna.
Na nem baj , majd január 8 után beindul az óvoda, asszony már előbb elmegy dolgozni, utána végre több időm lesz.Kro: Biztos kapni Shimano vagy nem Shimano fékbetétben olyat, ami félfémes vagy fémes. Csak arra vigyázz, hogy a tárcsa is kompatibilis-e, ne "resin only" fajta legyen.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz szimpláncsak #275233 üzenetére
Szerintem ez tévhit. Én is csak aszfalton megyek, mégis egy hét után csupa por tudna lenni a bicikli, ha nem takarítanám. És ez csak az a része, amit szemmel látni, olajos láncot sem kerüli el a kosz, csak nem annyira látványos. Illetve de, ha hozzáérsz csupa fekete a lánc.
De nincs ebben csoda, az autók rendesen koszolnak mindent. Eleve a kipufogógázban is van por, korom, a gumi is kopik, meg az út melletti terepről is kap koszt az út. Itt Alföldpn még plusz az átkozott homok is, mert a talaj nagy része homokos. A homokban lévő kvarc meg magában jobban koptat mindent mint bármilyen saras körülmény.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #275252 üzenetére
Nem értem miért nyűglődött/nyűglődik vele, ha teker az ember akkor nincs semmilyen racsnihang. Nem kell szélvitorlázni és megvan oldva a probléma.
Csokicsibesz: Már egy Doere is szépen és gyorsan vált, így illik az XT-nek is így működnie. Egyedül az a baj, hogy a 12s alkatrészek exponenciálisan drágábbak, mint egy 10s például. Nekem főleg ezért is lett Deore 10s, mert maga az XT váltó és a váltókar nem lenne drága, csak a sor és a lánc, ami az.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #275291 üzenetére
Sokat. Volt pár alkatrész cserebere, meg év végén teljes kerékcsere. Gyakorlatilag a régi biikliből nem maradt semmi, így az egész biciki újra lett építve.
-
Fall-N
veterán
Jó látni, hogy vannak színes kulacsok és tartók is, itthon csak a füstszürke van forgalomban. Az árak viszont drágábbak a Fidlock honlapján, a -20%-kal kerül annyiba, mintha megrendelném bármelyik magyar webshopból. Így maximum akkor éri meg megrendelni innen ha színes kéne, de szerintem nekem jó lesz a szürke is, azt helyben bemegyek a boltba és van.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #275570 üzenetére
Ennyire szarok a Shimano tárcsák? Nekem elől Ashima van, hátul Extend, nem voltak drágák (3-4ezer körül másfél éve) és szépen fognak MT200 + B01s kombóval, a hátsóval simán lehet farolni. Erre rendre olvasom, hogy RT-64 alatt mind rossz, az RT-64 meg kerül 12ezer körül.
Azért kérdezem, mert gondoltam rá, hogy cserélek Shimano-ra, de gyantás betét mellé nem akartam az RT-54 fölé menni.
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #275825 üzenetére
Ashima meg az Extend jól fog és jóval olcsóbb volt, ezért nem értem miért ilyen gagyik az olcsóbb Shimi tárcsák. RT-54 volt a terv, de ha ez sem egy nagy szám, akkor maradok a külső gyártóknál.
Egyébként az MT200 ugyanolyan erős, mint az MT400/410 csak 3 ujjas a gyári fékkar, azaz hosszabb, az utóbbi meg két ujjas. Mivel neked fékváltókar van, így nem érint. Szerintem elég lenne a betét + tárcsa csere is.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #275835 üzenetére
MT200-hoz kapni külön fékkart is, így olcsóbban meg lehet úszni. Egyébként is sokkal jobban külön van a váltókar a fékkartól. Manapság általában így is van, mert csak az alap hidraulikus tárcsafékhez van fékváltókar. V-fék idejében mindegy volt, mert az jól bírta, ha nem tört el.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #275845 üzenetére
A farolást csak az erőssége miatt írtam, nem szoktam blokkolni a kerekeket. Meg az az én 100 kilómhoz elég városban az MT200, akkor nem lehet annyira rossz. Ettől függetlenül lehet egyszer elkap a gépszíj és veszek két Deore 6100-at.
jjeahh: Sejtettem, hogy az Ahima jobb, ha szétkopik valószínűleg újra tőlük veszek, lehet fékbetét is az lesz, ha elkopik a gyári.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #275972 üzenetére
Én szakadó esőben is mentem már MT200-zal a gyári B01s betéttel, semmi gond nem volt vele. Ettől függetlenül egyszer ki fogom próbálni a SwissStop tárcsát vagy betétet vagy Ashima tárcsánál maradok és kipróbálom Ashima betéttel. Márcsak szüreti is mert a B01s-t már nem kapni.
Maximum1: Nem 26", 27,5" X 2.0" a kerék és 100 kg testsúly. Már elve az utóbbi többet számít, mintha 70 kilós lennék. Főleg lefelé.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #276027 üzenetére
Biciki alkatrészt lehet nyugodtan tartani otthon, úgysem romlik meg. Sőt ha elkopik akkor legalább nem azzal kell kezdeni, hogy kell venni újat. Időközben úgyis csak drágább lesz. Én nem látok benne problémát. Abban sem, hogy 0 kilométeresen már cseréli a dolgokat. Mivel jobb ha két hónap múlva teszi? Én mondjuk meghagynám gyári állapotban a kerekeket és adnám is el rögtön. Meg azokat is amiket cserél.
-
Fall-N
veterán
válasz balintbaba #276059 üzenetére
Csak egy dolgot kiragadva, ha az ember nem eszi túl magát, egyáltalán nem nehéz a 12 % alatti testzsírszázalék. Főleg sok biciklizés mellett. Csak erről a kolléganőim jutnak eszembe akik állandóan fogyni akarnának, de egész műszak alatt édességet esznek.
-
Fall-N
veterán
válasz Because #276220 üzenetére
Van aki használ, van aki nem. Szerintem karbon mellett főleg érdemes használni. Én is meg tudnám nagyjából húzni a kellő nyomatékra, de sokkal jobb biztonságérzetet ad, ha pont annyira van meghúzva, amennyit a gyártó előír. Karbon nincs a biciklimen csak alu, de például egy nyeregcső-bilincset nem mindegy, hogy 4 vagy 5 Nm-re húz meg az ember vagy a kettő közt valahol (lecsúszik a nyereg vagy nem). Ugyanúgy ha valaki a pedált nem húzza meg kellő mértékben, akkor a hajtómű és a hajtókar is kuka lehet, mert tönkremegy a menet benne. A legtöbb videóban ahol biciklit építenek mind használnak nyomatékkulcsot. Ha valamelyik szerelő ezen spórol az ő dolga. Az elején sokan törnek alkatrészt, így nekik sem megy az kezdetektől fogva.
Magam részéről én csak azokat a szerszámokat veszem meg Kínából, ami szög egyszerű. Például a csillaganya-beütőből fölösleges venni ParkToolt, mert az én ZTTO szerszámom is ugyanazt tudja. Nyomatékkulcsból BBB-t vettem és megérte az árát. Black Friday akcióban féláron vettem, de amúgy is megvettem volna, mert költöttem már több pénzt is el a biciklihez kapcsolódóan. De vannak kisebb német gyártók, azokat is bátran meg lehet venni (pl. BSG Tech).
-
Fall-N
veterán
válasz Because #276226 üzenetére
Nekem is a vázamhoz gyorszáras volt a nyeregcső-bilincs, de cseréltem csavarosra, mert ha nem mertem elég erősen meghúzni, akkor lecsúszott a nyereg.
A pedált én is nagy villáskulccsal húzom meg, de csak azért mert nincs 20 Nm feletti nyomatékkulcsom, mert akkor a hajtókar feléről meg tudnám húzni imbuszos bitfejjel a kellő nyomatékra.
-
Fall-N
veterán
Nem kötelező használni az igaz, engem megnyugtat vagy megszoktam, hogy precízen az 5 Nm az +/- 3%-on belül 5Nm. Nyilván meg lehetne kézzel is húzni, nekem jobban bejön, hogy kattant egyet és leold. Vagy írhatnám úgy is, hogy nem kell kapkodás közben arra figyelni, nehogy túlhúzzon valamit az ember. Előtte a 36 év alatt nekem sem volt nyomatékkulcsom, mégis sok mindent szereltem össze és talán egyszer vagy kétszer nyaltam el csavart. Az egyik a csodálatos minőségű Kolien biciklin volt régen, ott a csavar minősége volt a ludas.
-
Fall-N
veterán
válasz szimpláncsak #276131 üzenetére
Ha nagyobb a belmagasság, akkor jó a bicikli függesztése is a plafonról, vannak liftek hozzá. Nálam simán lehetne a 4 méteres belmagasságú szobákban (régi, polgári stílusú lakás).
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #276243 üzenetére
Rátépheted, ha zsírozva van akkor nem gyógyul össze. Ha kapja a vizet, sarat, akkor érdemes évente vagy fél évente kiszedni és újrazsírozni. Én elég jól rá szoktam húzni a villáskulccsal és simán le szokott jönni.
Az a baj, hogy hajtással nem mindig szorul rá. Attól függ milyen a csapágyazása a pedálnak. Ha jobb minőségű és szépen forog, akkor nem szorítja bele a hajtókarba, sokan tényleg így tették tönkre a biciklit. Igaz az is, hogy elég analfabéta az aki nem szorítja meg rendesen, mert ezzel pont nem kell finomkodni.
#276246: Ha simán be tudtad hajtani a vázba a két csapágyat, akkor nem ott lesz a baj.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #276249 üzenetére
Valószínűleg a ParkTool erre a tartományra tervezte meg, így valószínűleg ha rendesen húzod meg vele, akkor ott lesz a 30-40 Nm között valahol ahol kell. Tipikus példa, amikor rossz minőségű a szerszám és előbb kezd el hajlani a szára, minthogy túl tudd húzni. Az is egyfajta "nyomatékkulcs".
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #276257 üzenetére
Igen, azt tudom, hogy acél vázaknál azért használták a rézpasztát, a pedálhoz egyedül nem érdemes venni, hacsak nincs otthon más miatt. De oda tényleg jó, mert a pedáltengely csak acél vagy CroMo. Nekem az összes többi alkatrész alu. Egyedül a kazetta és a lánc acél. Valaki rak a fogaskoszorú alá is zsírt én túlzásnak tartom. De jó alternatíva a leggyengébb Loctite menetrögzítő is a pedálhoz, az sem engedi összegyógyulni a cuccokat.
Más: Közben elmentem (gyalog, rohadt hó ) a helyi Kalobike boltba és vettem egy MonkeyLink ML-Twist 600 ml-es Fidlockos kulacsot. Nagyon erős a mágnese, tényleg vakon be lehet tenni a tartóba. Ha nincs a kulacs a tartóban akkor alig látszik, így tetszik, hogy nem látszik. Az ára annyi amennyi, de van aki kulacstaróból vesz ennyi pénzért karbont és ugyanúgy megkarcolja a kulacsot.
Szer.: Most néztem adtak hozzá két csavart is, és felhívja a figyelmet a címke, hogy csak ezzel szerelje az ember. Gondolom a mágnes miatt . De az A2Z csavarjait sem acélból vannak, így azzal rakom fel.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Toobee #276259 üzenetére
Nincs baj, mert kapni hozzá univerzális gyorszárat, amivel bármilyen kulacs vagy termoszt lehet rögzíteni, ehhez a tartóhoz. Majd belinkelem, én is akarok azt még rendelni hozzá. Ha nem létezne hozzá én sem vettem volna meg, mert például most is olyan hideg van, hogy nem sok értelme lenne használni.
Igen kis táskát is kapni hozzá, amit ugyanúgy lehet beletenni.
Szerk: közben látom be is linkelted, majd keresek valami boltot és rendelek.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #276262 üzenetére
Az van benne. Véletlenül akadtam erre a Fidlock kulacsra, valamilyen Facebookos csoportban láttam egy biciklim és megkérdeztem, hogy miféle tartó ez. Tetszett, hogy üresen alig látszik valami..
Szerk.: Közben látom ez a BOA-s cucc még egy 13-15ezres cucc. Na ezt majd inkább külföldről. Kár, hogy Alin nincs kínai alternatíva, gondolom drága a Fidlock liszensz rá.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #276266 üzenetére
Itt nincsenek eltakaritva sem az utak sem a járda, így egyelőre felejtős a bicikli. Mindenhol latyak és hólé. Semmi kedvem nem lenne utána hajtást takarítani. Hiába vagyok szabadságon a héten. Marad nekem is a kondi, legalább a derekam helyre jött, lehet terhelni.
Ha száraz idő lenne itthon sem volnék. A hideg nem zavar.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz balintbaba #276277 üzenetére
Én is úgy látom, hogy kissé befelé áll. Érdemes tényleg olyan helyre vinni, ahol van ilyen központosító, így meg tudják nézni a két kerék síkjához a váltótartó-fület és helyrehúzzák.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #276289 üzenetére
El kell vinni egy szervizbe és ott menetvágóval átmennek a csapágyház két oldalán. Általában ilyenkor ez a megoldás. Ha jól állna a két csapágy akkor nem szabadna szorulnia. Ahogy írták előttem nem jó a síkja.
Közben kis takarítás meg szerelés.
kulaccsal:
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #276300 üzenetére
Nem is tudtam használni végül az A2Z csavarokat, mert nagyobb a fejük, így végül a hozzá adottakkal szereltem fel. Annyi baj legyen.
Ringman: Ha megpörhetted a hajtókart, akkor akadt? Ha tudott párat forogni akadás nélkül akkor semmi gond. Amúgy tényleg kicsit meg kell ütni, hogy a helyére menjen, nekem elég volt tenyérrel.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #276313 üzenetére
Érdekes módon sok helyen itthon a kisebb kulacs mellé nem adnak tartót. Pedig árban nem olcsóbb a nagyobbnál, az a vicc. Itt a helyi boltban sem kaptak hozzá. Külön pedig 4-5ezer Ft között mozog az ára.
Az a kis szerelős táska tetszik. Az a baj, hogy van még egy kulacstartónak hely a vázon és még a végén vennem kell.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #276321 üzenetére
BikeInn-en egy kicsit olcsóbb, ott most 35,45 € ~ 13773 Ft. Csak a szállítási költég még + 9.99 €, így akkor lenne érdemes rendelni ha más dolog/dolgok is kellenének. Egyelőre vagy szerencsére nem kell más. Na majd a jövőben.
Egyébként megéri az árát az XLC Fidlockos toolbox sokkal kisebb és hasonló áron van.
Közben délután kicsit csapattam a jégen és hóban biciklivel, igaz az asszony Cruiserével (muszáj volt valamit elintézni). Legalább kiderült, hogy az első fék semmi sem fog, mert még nem szólt. A kontra fog legalább. A Conti gumijai nem csúsztak, pedig sima városi Contact Sport Plus.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Runner_fxr #276347 üzenetére
Igazad van, nem menetvágó, az más. Lehet kicsit csak túlaggódta Ringman, volt már sokszor kérdés a testbikeon meg Facebook csoportban is, hogy nem forog sokat a hajtómű ha megpörheti, normális ez. Ezért kérdeztem tőle, hogy érez-e akadást, ha szépen forog akkor engem sem érdekelne. Igaz én amikor beszereltem a Funn hajtóművet, nem éreztem semmi rendellenességet, szépen forgott. Természetesen átdugni a tengelyt nem lehet csak úgy, egy kicsit meg kell ütni. De ez is tipikusan olyan, hogy élőben kéne látni. Gondolom azért már olyan rossz minőségű vázat csak nem gyártanak, ahol csálé a középrész csapágyfészke. Esetleg a Kolien, arról bármit el tudok hinni.
Zoliwrc: Szerintem azért a tekerés más az ízületeknek. A motoron egyhelyben ül a Rider, semmi erőkifejtést nem végez, így kihülnek az izmok és az ízületek. Tekerés alatt meg dolgoznak így terhelés miatt nem hűlnek ki. Természetesen megfelelő ruházat alap.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #276369 üzenetére
Igen, ezért írtam ha nem szorul forgás közben, akkor jó és passzentosnak kell lenni. Semmit nem érne a csőtengely sem ha tudna mozogni vagy hajlani az egész, mint egy kifli. Sokan azt hiszik, hogy egy ujjal megpörgetik és forog, mint egy propeller.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #276376 üzenetére
Csak azért írtam ezt, mert sokan tényleg azt hiszik, hogy az a jó ha semmi ellenállása nem lenne a hajtóműnek, ami szinte megoldhatatlan lenne vagy értelmetlen.
jjeahh: Szerintem az a lényeg, hogy aki ide ír, mindenki mozog, sportol valahogy, ahogy neki jó és ez a lényeg. Az átlag ember hízik csak, mint a malac, de akkor sem akar semmit változtatni. Ha görgő akkor görgő, az is edzés, valaki bírja ha monotonabb az edzése. Másnak meg maga a levegő (ha nem is mindig feltétlenül tiszta, sajnos) meg a természet is fontos. Az igaz, hogy család, munka, gyerek mellett nehéz, de ha valaki elszánt megoldja ha tudja.
Csokicsibesz: Hasonló volt múlt héten, nem volt ovi csak 8.-ától, így a gyerekkel 11-ig voltam otthon, utána délutános műszak. Ezzel is csak az volt a gond, hogy múlt héten szép idő volt, most meg hiába lenne időm, az időjárás rossz.
Dark Archon: Dettó ugyanez. Nézegettem a Deore 12s és az XT 12s-t is. A váltó és a kar nem drága annyira, viszont a lánc és a sor igen. Igaz, hogy tartósak is, de feleslegesnek éreztem.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #276395 üzenetére
Azt tedd hozzá outi/gravel vonalon, ahol minden túl van árazva amúgy is. MTB/trekking vonalon olcsónak mondhatóak a 12s váltók, bár a SRAM drágábban adja.
Technikailag semmi sem indokolná a felárat, sőt egy MTB váltónak még a terepen adódó sárral is meg kell tudni bírkózni, outin ilyen körülmények nincsenek.
-
Fall-N
veterán
válasz dom1n0 #276418 üzenetére
Én is Shimano párti vagyok, de elektromos váltásban jobb a SRAM. Egyébként is jók az NX - GX - X01 váltóik csak baromi drágák. Sőt a régebbi X5 - X7 - X9 szériával sem volt semmi baj. Outi terén nem tudom milyenek, állítólag ott is jók.
A Di2 csak plusz vesződség, márcsak azért is, mert olyan váz kell ami támogatja ( montin még kormány). Di2-ből máig nem érkezett 11 sebességesnél újabb, így a Shimano nem nagyon érdekelt úgy látom a témában. Vagy remélhetőleg ők is csinálják már a wireless váltót, csak még nincs kész.
Az is előny, hogy AXS-hez ugyanaz az akku jó a váltóhoz a dropperükhöz. Az ár az borsos sajnos, de egyértelműen ez a csúcs manapság.
Sok ilyen dream build videóban is, ha nem AXS kerül a biciklire akkor XTR vezetékes, talán nem véletlenül vagy outin Ultegra.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz balintbaba #276451 üzenetére
Igaz outinál van, MTB vonalon nem hozták ki. Outi alkatrészeket kevésbé követem.
Igen kevesebb kábel kell, de SRAM-nál semmilyen sem kell, ezért nagy az előnye. Csak fel kell szerelni, párosítani és már működik.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #276499 üzenetére
El kell vinni 0 km-es korában egy profi fóliáshoz, aki lefóliázza mindenhol. Vannak már profi fóliák, amik "öngyógyulósak", így ha meg is karcolódik a fólia, akkor összehúzódik ott. Ilyen volt az egyik hajlított, banán formájú LG okostelefon hátlapja is. Szerintem ennyit megér költeni rá. Engem mondjuk azért nem zavarna, mert ha nagyon karcos lenne, szétszerelném a biciklit és vinném szintereztetni. Így is gondoltam rá, hogy maradna a sárga szín és lehet egyszer elviszem. A porfestés tartósabb is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- iPhone topik
- Villanyszerelés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Samsung Galaxy S23 FE - nincsen sárkány
- További aktív témák...