-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz velizare #276511 üzenetére
Az a jó, hogy a népszerű bicikli modellekhez lehet is kapni előre kivágott fóliát, amit a profi felrak. Nekem sem lenne türelmem hozzá. Főleg a szívós részeken hajszárítóval melegíteni, nyújtani. Ha most vennék biciklit vagy vázat biztos a fóliással kezdeném.
Tin: Elvileg valsmelyik Tiagra kazetta már a Deore szint megfeleője pár kazettánál, érdemes megnézni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #276515 üzenetére
Nem, teljesen láthatatlan, megéri az árát. Teljes kocsikat szoktak bevonni vele, észre sem venni már ezeket a modern fóliákat.
Sokan az Enduro bicikliket viszik egyből, mert van vastagabb fajta, ami a kisebb köveket is kibírja ha felverődik.
Pont tegnap vettem ilyen fóliából, kivágott vázvédő darabokat. Teljesen észrevehetetlen, közelről látszik csak. Ezek csak darabok, azért mert látszik a széle ahol végetér.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #276525 üzenetére
Akkor tojd le, ez nem vész. Ha belül futna ott lehetne szívni vele, meg átvonszolni a vázon.
balintbaba: Akkor marad a hómméd szenvedés maximum. Igazság szerint fóliáztam már sok mindent (bútort, tárgyakat), meg lehet szépen buborékmentesen csinálni, csak rá kell szánni az időt tényleg. Bicikli váznál az a szívás, hogy manapság a csövek már egyáltalán nem klasszikus kerek keresztmetszetűek és változik az átmérő is.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Nemrég olvastam, hogy az egyik testbikeos kollégának az RT-64-gyel 113ezer kilométert sikerült menni mielőtt elkopott. Így már érthető miért jó a tárcsa. A srác versenyezni is szokott így kapja az ívet. Nekem kábé akkor örök élet lenne városban organikus pofával.
-
Fall-N
veterán
válasz Because #276647 üzenetére
Attól, hogy a tengely vége hasonlít rá, ez nem Octalink. Az Octalink monoblokk tengelyének mindkét végén külön kell rögzíteni a hajtókarokat, ennek a CUES-nak semmi köze hozzá.
Egyébként sokféle tengelyvég kiképzés van, nem egyformák márkánként. Például mást használ a SRAM, mást a RaceFace, a Hope. A FUNN-nak ami nekem van, szerintem ugyanilyen vége van (Octalink v2). [link] Maga a vég kiképzése nem ront semmit a merevségen.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #276651 üzenetére
Sokat elárul, hogy a kínai TrustFire jobb minőségű, mint a Bryton tartója, amit te is most felraktál. Járt mellé egy GoPro csatlakozó alul, ami rá is volt csavarozva, meg egy Garmin adapter. Ára meg kábé a fele Alin, mint a Brytoné. Itthon mondjuk majdnem egy árban vannak.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #276685 üzenetére
Lehet nem Octalink, csak hasonlít rá. Leesni nem tud, mert egy nagy imbuszos csavart kell behajtani a tengely végébe, nem a csillagalakú kis műanyag pöcköt. Az meg van húzva nem mozdul.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #276688 üzenetére
Emiatt nem vettem én sem előlapra csavarozható változatot. Outin még jó tud lenni a közel vízszintesen álló komputer, MTB-n valamennyire felfelé kellene állnia. Ez a TrustFire viszont bevált, főleg hogy így lefelé lógatva nem zavar a Cateye lámpa sem. Sosem tetszett a kormányon, egyik lámpa sem, ezzel tök jó.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #276704 üzenetére
Csillag kulcsnyílású műanyag csavarra, amit a tengely végébe kell becsavarni, kis nyomatékkal. Az felel, hogy ne lötyögjön oldalirányban a hajtómű.
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #276892 üzenetére
Most hogy írod. Igazság szerint nem használtam még, mert idő közben autoszelepes Conti belsőket vettem. Az igaz, ha beesne belülre, akkor ezért szét kéne az egészet szedni, és a válla meg gondolom fogja a felniben annyira talán. Na meg van menetes Presta szelep, így rá lehet szorítani a felnire.
Because: Tényleg igaz, belülről nem tud átmenni az adapter, csak kívülről lehet.
Eredetileg vettem két Freedom belsőt, ami Prestas, meg mellé a két adaptert a BikeProtól. Közeben egyik hazai webshopban sem találtam nekem megfelelő 27,5-ös külsőt, így elmentem ismerős boltjába, ahol megvettem a két Conti külsőt és akkor már a belsőket is. Még aznap össze akartam rakni a kerekeket, de a BikeProtól nem jöttek meg az adapterek, így maradt az autószelep. Nem baj, mert ha egyszer kell belsőket cserélni, akkor lehet egyből Presta is.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jófejsrác #276907 üzenetére
Szerintem ha ragaszkodsz a szélesebb gumihoz és a vázban elfér a gumi hátul, akkor cserélj villát csak. Még mindig olcsóbb, mint komplett vázszettet venni vagy ezért a biciklit lecserélni. Olcsónak biztos nem lesz olcsó. Merida villákat is kapni, így nem lesz nehéz márkaazonost szerezni.
-
Fall-N
veterán
Áruljátok már el, miért kerül ez a kínai kulacs háromszor annyiba, mint az eredeti SKS Germany két márkájának a cucca?
Újabban fel szokta dobni az AliExpress ajánlatba, de kinek kell ennyiért. A tartó nem jár hozzá, azt dupla árolják. Plusz a szállítási költség és már röhely kategória.chubby2o6: Az Avast fenyegetést észlelt a pénztárcád ellen. Csak véd a költekezés ellen. Szerintem amúgy csak fals pozitív.
[ Szerkesztve ]
-
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #277029 üzenetére
Igazság szerint lehet csinálni acél szár + alátét kombinációból is, az legalább bírja. Én a kormánycsapágyhoz csináltam ilyen prést, vasboltból az anyag megvolt egy ezres alatt. Igaz kényelmesebb amikor menetes foggantyúval kell húzni az anyát, mint villáskulccsal húzni.
chubby2o6: Ezért lenne jó, ha minden külsőből lenne reflexcsíkos változat is. Ezért szeretem, hogy a Continentalból van sokból ilyen változat.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #277038 üzenetére
Igen, teljesen megéri, tervezek venni én is egyet.
Szívásnak szívás behúzni, mert ferdén akar bemenni csésze, így tényleg érdemes a célszerszámot megvenni. Olyan is volt, hogy gumikalapáccsal kocogtattam bele a kormánycsapágy csészéjét, mert egyszerűbb volt, de ezt karbonnál már nagyon nem tenném meg. PressFitnél, meg kerékagynál sem hinném, hogy jót tenne a dolognak.
Hasaggymeg: +1 a vágásra. Főleg ha nem tervezed sosem eladni a telót külön.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #277071 üzenetére
Ahogy írtam sok videót találni az M4120-ról, hogy jó 1x10 és 1x11-re is, de felhasználás függő. Azért ajánlja a Shimano az M5120-at, mert van rajta láncstabilizátor. Például extrém szakágak, ahol van ugrató stb. elméletileg leeshet a lánc. Gyakorlatilag baromi erős az M4120 rugója is, az alsóbb kategóriás váltók rugóerje sehol sincs hozzá. Nekem személy szerint nem kell a clutch, ezért vettem ezt a fajtát. Ha neked valami miatt kell, akkor nyugodtan vedd meg az 5120-ast, árban minimális a különbség. A váltókar az marad M4100.
A lánc jó, nekem is Deore HG54 lánc van.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
Azért nem ennyire egyszerű a dolog. Az igaz, hogy a fémes betét nem tud túlhevülni, sőt bemelegedés úton fog, de ennek is van hátránya. Ha sok intenzív fékezés van a hőnek el kell távoznia valahová és az a fékfolyadék lesz, így változik a fogáspont. Emiatt van az IceTech. Na meg a másik hátránya, hogy jobban eszi a tárcsát. Erősebb fékeknél igencsak kevesebbet bír a tárcsa, ami XT-nél olcsónak sem olcsó.
Na meg amit nem írtatok az a félfémes betét, ami a kettő közt van. Kicsit jobban fog, mint az organikus, de kevésbé eszi a tárcsát.
MPowerPH: nekem meg csak az aero outik jönnek be, főleg a karbon. Úgysem fenyeget, hogy veszek, így ez csak elméleti kérdés.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Lacerta #277164 üzenetére
Találnál vázat. Rengeteg 26"-os eladó biciki van és nem csak teszkós gagyik, van Trek és más nevesebb gyártótól. Tele a jófogás és más aprók. Olyan biciklit is vehetsz, ahol kuka az alkatrészek nagy része, úgyis csak a váz kell.
Mekkora méretű váz kellene? Csodabikeon van egy 26"-os nyers, festetlen 26-os alu váz, ami tárcsa- és V-fékes is. Egyedül le kellene festeni és már át is lehetne szerelni a legtöbb dolgot. Két méretben van. 18"-os: [link] és 20"-os: [link] . Ezeket régen nézegettem, árban sem vészes.
Ha modernebb kerék méret kell, akkor van 27,5 és 29-es váz az ebikeon, Csepel Woodlands, meg 28-as trekking változatban is. Ezek még 135-ös papucsú, gyorszáras vázak.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Lacerta #277404 üzenetére
Váz vételekor nem is az a lényeg, hanem hogy elfér-e a 29"-os kerék. Sok klasszikus trekking vázban elég szűkös a hely a keréknek, bár elvileg be kellene férnie (hasonló a helyzet a 26"-os váz és a 27,5"-os kerékkel). Főleg a cross trekking vázak szűkösek, azokban sokszor nagyon keskeny gumi van.
fulton: Garancia miatt nem aggódnék. A kopó alkatrészekre gyakorlatilag nincs is. A váz, villa talán a legfontosabb, hogy ne legyen gyártási hibás (egyáltalán létezik ilyen még?). Nem hinném, hogy bármi baj lesz a jövőben.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #277416 üzenetére
Na az legalább jó. Kolléganőm Merida Crossway XT Edition biciklijln, nem sok sárférőhely van. Ahogy írtam, elvileg be kéne férnie, mert nincs akkora nagy méretkülönbség. Ha még felnifékes a gép, az sem baj, mert a felni azonos (622 mm).
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz Lacerta #277464 üzenetére
Kitámasztót nem érdemes középre tenni, de az új bicikiken már rég nem a középcsapágy mögött van. Van amikor a hátsó támvillán van két fúrat és oda kell csavarozni a kiszámíthatót [link] vagy van a sokkal jobb megoldás, ami univerzális. Nekem ilyen van, KLS KickUp, amit a hátsó háromszögre kell csavarozni: [link] Ehhez nem kell semmit támogatnia a váznak, az én vázamon nincs is semmilyen lehetőség rá.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #277469 üzenetére
Ha gyenge a nyeregcső-bilincs csavarja, akkor én az egészet egyben cserélném egy erősebbre. Hiába erős a csavar ha a bilincs anyaga maga puhább. Nem egy drága alkatrész, van millió színben, variációban.
A kerékagy beállítása sajnos sosem sikerül a gyárban újabban. De szerintem úgyis kicseréled a kerekeket.
-
Fall-N
veterán
Pedig ebben a Fulcrum szettben zárt, ipari csapágy van, csak állítható, ahogy írja a spec. Kicsit állítani is kell akkor rajta.
Hasaggymeg: Én is csodálkozom, hogy alu csavarról ír. Általában horganyzott vagy saválló acél szokott lenni, ritkábban ha drága az alkatrész, akkor titán. Vagy olcsó feketére festett sima acél is előfordul.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Lacerta #277499 üzenetére
Minek rendeletek csavart, főleg Kinából, úgy őszintén? Egy sima mezei csavarboltban vagy vasboltban lehet kapni ilyet, semmi speciális nincs bennük. Ha "igényesebb" csavar kell (eloxált, csillámpóni színű, oil slick), akkor bármilyen nagyobb bicikli boltban is van, ők is tartanak a szervíz miatt. Ezért várni napokat, heteket tök fölösleges. Kábé 10 Ft egy darab csavar, de ha rendes a bicikli boltos akkor még sokszor pénz sem kér érte (főleg ha szokott járni oda az ember).
Rendelni én is rendeltem már hazai boltból, hogy meglegyen például az X Forint az ingyenes szállításhoz vagy a zöld hétfőhöz, hogy meglegyen a minimum összeg. Persze akkor már színes lett.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz balintbaba #277502 üzenetére
Attól függ. Amatőr szinten szerintem sem érdemes karbon kerekeket rendelni rögtön, de egy igényesebb kerék azért szeretem hosszabb távon is jó minőségű marad. Mavic vagy DT szettjeivel nem lehet nagyon mellényúlni, de ahogy olvastam a Newmen kerekek sem rosszak. Sok biciklihez adott kerék egy hulladék sajnos, mert a legtöbb gyártó a kerekeken spórol. Outi/gravel kerekeket csak úgy fűzni sem lehet olyan minőségűt, mint egy gyári. MTB-hez (vagy trekkinghez) simán lehet egyedit fűzni, van is választék az alkatrészek terén.
-
Fall-N
veterán
válasz balintbaba #277544 üzenetére
Simán lehet a jövő így, a mobiltelefon (Huawei , Honor, Xiaomi és cégei, Oppo, Vivo stb.) szórakoztató elektronika is már tele van kínai gyártókkal (Hisense, TCL, Vision).
Bár annyira bestbuy kínai alkatrészekkel nincs tele a sajtó. Például kínai agy, ami saját tervezésű. A kínai váltók sem olyanok még (pl. LTwoo), le vannak maradva. Egyedül a microSHIFT ami tényleg felér lassan a magyokhoz, bár lehet ők tajvaniak.
-
Fall-N
veterán
válasz Napfénysüti #277608 üzenetére
Amikor először láttam valami FB csoportban azt hittem Photoshop. Úgy néz ki, mint egy üvegmosó.
De ha müködik akkor nem szar. Polifoam csövet nem szoktak az outiknál ráhúzni a csőre? MTB-n könnyebb utólag megoldani, koskormányon átvezetett csövön már macera, főleg ha a kormánycsapágyon is át van vezetve. Azt én sem bontanám meg szívesen, főleg a hidraulikus féket.
Lacerta: így érthető. Én sem nagyvárosban lakok, de szerencsére itt legalább sok helyen kapni csavart. Egyedül az imbuszos kulcsnyílású csavart nem kapni mindenhol. Sok helyen csak Philips fejű (kereszthornyos, PH-1 vagy PH-2) csavar van.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #277620 üzenetére
Nekem a hidraulikus fékcső szokott nekiütődni a kormánynak és a kormányszárnak, ami idegesítő rossz úton. Raktam arra a szakaszra bowdenházvédő szilikont, így halkabb, de nem néma. Lötyögni, zörögni nekem még a Tourney kar sem csinálta, az Altus sem, pedig annál az alsó Low karnál 1 centis úton holtjáték volt. A Deore az patika, semmi holtjáték.
A Di2-vel kapcsolatban, nekem is fura, minek a határoló csavar. Ha jól vettem ki a videókból, akkor a SRAM AXS is optikai úton állítja be magát, egyedül a "váltókart" azaz kapcsolót kell párosítani a váltóval. Látszik, hogy sokkal jobb és fejlettebb cucc.
-
Fall-N
veterán
válasz Lacerta #277647 üzenetére
A torx sem életbiztosítás. Vettem anno egy használt Bontrager Disk sárga feknis szettet, azon torx csavarokkal voltak a tárcsák feltéve. Mondanom sem kell, hogy hitvány szar minőségűek, jópár fején szét is ment a kulcsnyílás. Alig tudtam azokat kiszedni. Tektro tárcsák voltak, azt nem tudom, hogy a gyári csavarjai voltak, vagy az előző tulaj szerezte valahonnan.
Na utána imbuszos csavarokat vettem (létezik olyan is tárcsához), rozsdamentes acél csavarok. Ismerős szervizes sráctól kértem, ő is valami nagy boltból rendeli.
Van itthon egy szett A2Z ezüst szinű torx tárcsa csavarok, de még nem cseréltem ki rájuk.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #277730 üzenetére
Azért gondoltam, hogy levegős lehet a fékje, mert nem jó a fékerő, csak hátul. Az viszont igaz, hogy talán nem szabadna zörögnie. Nekem feszes a fékkarja az MT200-nak.
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #277742 üzenetére
Elvileg jobb minőségű csapágyak vannak benne.
Van amikor maga a tárcsa tud berezonálni, főleg a 180+ mm-eseknél jelentkezuk a dolog. Nekem az első Ashima ciripel erősebb fékezéskor, de én szeretem a hangját. Amúgy sincs negatív hatással a fékerőre. Viszont ha a küllők adnak hangot (biztos?) az egyáltalán nem jó, mert akkor fel fognak lazulni idővel. Nálam az új kerekeknél lazultal fel, rögtön mert centrírozásra.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #277752 üzenetére
Hivatalosan az ipari csapágy az zárt, mélyhornyú csapágy (van nem zárt is, az angol cartridge azaz magyarul golyóskosaras. Hasonlóan néz ki, csak nem tömített). Nem tudom miért lett ez a hétköznapi neve, illetve sejtem. Biztos gondolták, hogy "ipari körülmények között" is jól teljesít. Érdekes módon az angol 'sealed cartridge' sokkal kifejezőbb.
De van kombinált technika is, mint ami újabban a Shimanonak is van, a labirintus tömítéses, zárt mélyhornyú csapágy.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen