-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Stauffenberg #20612 üzenetére
Szerintem már az is nagy segítség lenne, ha sávonként 40-50 centivel szélesebbek lennének az utak (ahol elfér) esetleg lenne kerékpársáv is, mint pl Komáromban.
Az már maga lenne a Kánaán ha mindenhol ilyen széles utak lennének, mint Szlovákiában a 63-as főút.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Runner_fxr #20650 üzenetére
Még jó hogy nekem nem kell zsírt égetnem, mert bajban lennék, mivel nehezen tudok 130-as pulzus alatt tekerni.
Viszont olvastam pár cikket a HIIT intervallumedzésről és ott azt írják, hogy edzés után a szervezet több zsírt használ fel, mintha aerob zónában edzett volna az illető. Aztán hogy ezekből mi igaz azt már nem tudom.
[link]
[link]
[link][ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz imyourfriend #20982 üzenetére
Én szerettem volna menni, de még nem tartok ott, hogy egyszerre letekerjek 200 km-t. Talán majd nyáron.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Biztos hogy egyén függő, de nekem szinte sosem kell megállnom ha megyek túrázni, pedig én is megiszok 1-1,5 liter vizet 100 km alatt. A kajával több problémám van, mert képes vagyok 100 km-re elindulni egy müzliszelettel vagy banánnal. Aztán félúttól meg már nincs erőm és keresnem kell egy kifőzdét vagy valami kajáldát hogy hazáig tudjak tekerni
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Más tudni hogy mi van belül és más látni Pl disznóvágásnál nincs semmi bajom, de ha meglátok egy ilyen képet... Szerintem ha látnék egy balesetet tuti rosszul lennék.
Más: Leányfalú felől Békásmegyerre milyen utat javasoltok? A 11-esen úgy tudom végig tiltva van a bringázás.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz -=RelakS=- #21409 üzenetére
"A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a Nemzeti Közlekedési Hatóság és az Országos Rendőr-főkapitányság szakértői az előírások egységes értelmezése érdekében a vonóhorgos kerékpárszállító szabályszerű használatának lehetőségeiről egyeztettek 2013. augusztus 27-én. Korábbi állásfoglalásukat a szabályozási környezetről fenntartva az érintett szervezetek képviselői arra jutottak, hogy a rendszámot vagy a világító és fényjelző (helyzetjelző, irányjelző, féklámpa) berendezéseket takaró eszköz felszerelése – közlekedésbiztonsági és ellenőrzési okokból – általánosságban tilos.
A jogszabályokból ugyanakkor az is következik, hogy a kerékpártartó használata megengedett, ha azon a rendszámtábla szabályosan elhelyezhető és megvilágítható, szükség esetén a fényjelzések is ismétlődnek rajta, és a KRESZ rakomány megjelölésre vonatkozó szabályainak megfelel. A kereskedelmi forgalomban kapható, jobb minőségű vonóhorgos kerékpárszállítók többnyire teljesítik ezeket a követelményeket. Ha a vonóhorgos szállítóeszköz a fentieken túl még a kerékpárok megbízható rögzítésére is alkalmas, akkor az a közúti forgalomban a kialakult gyakorlatnak megfelelően továbbra is használható. Ekkor a hátsó rendszámtáblát a kerékpártartóra kell áthelyezni előírásszerű helyzetben és megvilágítva."
Forrás: Totalcar
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv
Izotóniás italból mennyi az ajánlott mennyiség és mennyi a legtöbb amit egy nap el lehet fogyasztani? 100 km-es táv alatt csak csapvizet viszek, 100 felett szoktam egy adag Isorade-et vinni, de van amikor már a táv felénél elfogy. Mivel lehetne esetleg pótolni? Vigyek magammal egy kanál sót meg szőlőcukrot és oldjam fel vízben?
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz ---Lasali--- #21459 üzenetére
Nem igazán szeretem a gyümölcsleveket, nem is nagyon szoktam fogyasztani. A 40 km-t kicsit túlzásnak érzem, bár egyén függő hogy ki milyen tempóval tudja le.
(#21460) TripleB
Az a bajom ezekkel a csodaitalokkal és energiazselékkel meg protein szeletekkel, hogy iszonyatosan drágák. 500-600 Ft darabja. Xiont Speed jó árban lenne, de szerintem rám rohadna még az 500 ml-es is. Egy évben nem iszok meg maximum 4-5 liter izotóniás italt. Banán és/vagy csoki szokott nálam lenni, de azzal is maximum 2-3 órát birok ki.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Ma volt szerencsém látni, hogy miért szidjátok az áruházi bicikliket. Polymobil, női vázas MTB 20.000 ft-os kategória. A kerékben akkora nyolcas, hogy nem fordul el, a felszerelés mindenből a leggagyibb. A váz hegesztése pedig kritikán aluli. Konkrétan nem volt egybefüggő, hanem 2-3 mm-es lyukak voltak benne A kezét törném el aki ilyet árul.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Newneed #21699 üzenetére
"Aszfalton a fékerőszabályzós bicikli stabilan, rövid féktáv után megállt"
Nekem csak egy Promax fékem van de azzal is meg tudok állni így.
(#21702) Solad Úgy látszik már a fékeknél is bevezették a digitális technikát?
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Abroncsféket a népnek! Azzal még nem sokan álltak fejre
A régi bringámon még Altenburger egy forgáspontos fék volt. Bár az inkább csak lassító volt mint fék. Azzal sosem sikerült blokkoltatni az első kereket.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Cathfaern #21730 üzenetére
Egyébként nem biztos hogy csak a hozzá nem értés miatt van így, sokakat nem is érdekli. Nekik a bicikli csak egy használati tárgy amit addig használnak amíg működik, de a karbantartásról már semmi fogalmuk nincs. Majd elviszik szerelőhöz ha már nem működik. Sokszor látom amikor előttem mennek, hogy majdnem szétesik alattuk a bicikli, vagy a lánc már szögletesen megy, mert olajat utoljára a gyárban látott.
Elrettentő példának két képet csináltam: ilyen az, amikor a nemtörődöm ember találkozik a nem pozicionált első váltóval:
és amikor nem cserélnek időben fékbetétet:
Nem, azok nem kopásjelzők benne, eredetileg sima szimpla falú felni volt.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Nekem pont hogy füldugó kellene a tekeréshez, mert ha kicsit fúj a szél, már simán annyira hangos hogy egy idő után nagyon zavar. A motoros sisakom 70-nél nem olyan hangos, mint amikor mondjuk 30-40 km/h szélben tekerek. Szélcsendben nincs ilyen gondom. Aerodinamikailag nincsenek jól megtervezve a füleim Használt valaki ilyen bolyhos sisakra rögzíthető szélzaj csökkentőt? [link]
(#21853) imyourfriend
Sajnos a 10 év motorozás nálam sem múlt el nyomtalanul. Nekem is folyton sípol a fülem, de szerencsére nem olyan zavaró, hogy ne tudjak tőle aludni. Egy ideje ezért már én is füldugóval motorozok, de sajnos túl későn kezdtem el.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz ---Lasali--- #21858 üzenetére
Nekem pont olyan van. 1-2 alkalommal próbáltam vele bringázni, de pár perc után inkább elraktam mert rosszabb volt, mintha nem lenne semmi a fülemben.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Jobban nem is időzíthették volna a hétvégi túrát: [Tavaszi Szél (kerékpáros)] A szél megvan hozzá.
A jövő heti Békás Kerékpáros Teljesítménytúra 104Km-es távjára jön valaki? Az útvonal Békásmegyer - Pomáz - Csobánka - Pilisvörösvár - Pilisszentkereszt - Kétbükkfa-nyereg - Esztergom - Szentendre - Békásmegyer
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz ludsimon #22268 üzenetére
Hát volt szentségelés először amikor ott jártam De mivel nem versenyről van szó hanem túráról így nem számít az idő. Szerencsére az útvonal is olyan, hogy a "dombok" az elején vannak, utána végig sík terep van. Viszont Szentendrén nem tudom hogy megyek keresztül, úgy tudom nem túl biciklis barát város.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Na jó, de nemrég azt mondtad, hogy abbahagyod a napi 100-as köröket és a hosszabb távokat, mert a teljesítmény rovására megy.
A versenyzés engem konkrétan hidegen hagy, jobban szeretek túrázni járni. Néha 1-2 fizetős teljesítménytúrára vállalkozok, de inkább csak a környéken barangolok. Mondjuk tényleg jó lenne nálam gyorsabbakkal menni, hogy fejlődjek de nem ismerek senkit a környéken. Így marad a szólózás. De legalább nem szólhatnak meg, hogy csak a szélárnyékban lazsálok.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Soha nem értettem a fixiseket, hogy mi a jó abban ha a fékerő kb 80 százalékát nem használják. Kb ennyit biztosít az első fék. Engem a frász kerülgetne ha Dobogókőről lefelé menet közben elszállna az első fékem.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Vízkövet hogy tudom leszedni a vázról? Kicsit folyik a kulacsom és ahogy elpárolog a víz utána fehér foltok maradnak a fekete vázamon. Ecet vagy citromlé megfelelő lehet?
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Már próbáltam, de visszajöttek a foltok. Ha körömmel kicsit megkaparom akkor lejön.
(#22916) Jó hogy nem egyből a kromofágot javasoltad.(#22914) anorche1
Kell hogy legyen rajta egy bovdenfeszítő a féktestnél vagy a fékkarnál.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Nekem annyira nem jött be a Selle Italia C2 nyereg amit a vázzal együtt vettem. Olyan 50-60 km-ig még jó, az fölött már nagyon kényelmetlen. Pedig elvileg az is zselés és bringás nadrággal használom.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Mai nap tanulsága: Tűző napon, kánikulában ne hagyd a 8 barra fújt kereket a kocsiban mert szétdurran.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Frenky89 #23285 üzenetére
Szerencsére én nem égek le könnyen, de nekem is meglátszik a vasárnapi 4 órás tekerés.
(#23286) fpeter07 Országúti bringát felejtettem a csomagtartóban, abba bajosan tudnám beszerelni az MTB belsőt.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Gézengúz #23289 üzenetére
Az első az durva. Végül is nem hazudott: ad egy pár kereket meg közötte teleszkópot.És tényleg kell rá költeni kell. Csak annyit amiből veszel egy másik biciklit.
(#23290) Tüzi Jó hogy nem egyből úthengert javasolsz.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv
Ismerősömék vennének 2 db exta low-cost biciklit. A legjobb lenne az ingyenesnél is olcsóbban. A régi acélvázat MTB és trekking bringákból létezett különböző vázméret, vagy csak egy fajta volt?
Ilyeneket nézegetnek:
Link
[link]Ebben az árkategóriában már túlzás lenne négyszögtengelyes hajtás - canti fék - szimpla falú felni "szentháromságon" kívül mást is várni?
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz HollyBoni #23420 üzenetére
Decathlon, és egyéb sportáruházakban is szokott lenni, vagy mostanában a Tesco és Auchan kínálatában is megtalálható, de tényleg elég drágák. 400-500 Ft egy energiaszelet, vagy zselé. Ha nem hajtod szét magad, akkor jó lehet a müzliszelet, kókuszrúd vagy banán. Én nagy melegben sós mogyorót vagy aszalt gyümölcsöt is szoktam vinni magammal.
(#23414) lsebestyen
Nekem úgy kényelmetlenebb ha nincs a bringás nadrág alatt semmi.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz HollyBoni #23430 üzenetére
Esetleg a pezsgőtablettába tehetsz pár szem porrá tört szőlőcukrot.
Más:
Milyen edzésekkel érdemes hosszútávú (200+ km) teljesítménytúrákra felkészülni? Most 100-120 km minden probléma nélkül megy, 24-25-ös átlaggal.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz #48525824 #23437 üzenetére
Nekem ugyan ezen a távon, 1500 méter szintkülönbség és 25 km/h átlag mellett elfogyott 2 banán meg egy kókuszrúd. Még ettem 2 gombóc fagyit is közben. Nem vagyok túl nagy fogyasztású, cserébe gyors sem.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Szegény, még egy első kerékre sem futotta neki...
Sokak szemében már a biciklis és futónadrág is homár...
A PH aprón mennyire pörögnek a bringás ruházatok? Van egy 42-es SPD cipőm, már 2 hónapja hirdetem, de senkinek nem kell, feltenném oda is, hátha valakinek megtetszik.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
A múltkor kérdezte valaki hogy Dobogókő felé vezető utak milyen meredekek. Most találtam egy cikket erről.
[link]"A klasszikus útvonal Pomáztól indul és igazából a Szurdoktól válik egyenletesen meredekké; Pilisszentkeresztet kb. 8-9%-os meredekséggel hagyja el."
"Esztergom felől érkezve a kaptató első fele hosszan alig emelkedik, majd az erdőbe érve kilátást csak ritkán nyújtva emelkedik többnyire 6-7%-os meredekséggel a 699 m-es csúcsig."
"A négy emelkedő – szerintem – legnehezebbike Pilisvörösvárról indul, majd Pilisszántón készteti igazán komoly erőkifejtésre a bringást. Már a faluban is 10-12%-os meredek, ám a fák közé érve egy jobb kanyarban 17-18%-os meredekséget mértem. A nyeregből hamar beérünk Pilisszentkeresztre, ahonnan a már leírt úton 7,5 km Dobogókő parkolója."
"A negyedik út a legbékésebb: Pilismarót házait elhagyva háborítatlan, forgalomtól elzárt aszfaltozott erdészeti úton haladunk: eleinte lankásan, patak mentén, majd a Hoffmann kunyhótól már 5-6%-ot meghaladja a meredekség, míg a Két bükkfa nyereg előtt nem sokkal, az erdészeti út végén 10-11%-kal kell megküzdeni."Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Cathfaern #23536 üzenetére
Ahhoz képest, hogy 160.000 - 300.000 Ft között még aluvázat kapsz legfeljebb a villa karbon, alap Sora vagy legfeljebb Claris felszereltséggel tényleg nem sok. Bár láttam már 300.000 Ft-os biciklin is négyszögtengelyes hajtóművet.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz belaazallat #23545 üzenetére
Ezzel én is tisztában vagyok, ezért is tudják eladni a hipermarketek az extrém olcsó bicikliket, vagy a nyugatról behozott használt bicikliket is könnyen el lehet passzolni. Mi is tegnap vettünk egy Ausztriából behozott trekkinget, mert igaz hogy használt, de legalább minőségre jobb mint az áruházi vacak.
(#23548) Mansi
Én már megjártam minden irányból, kivéve Pilismarót. A Pilisszentiváni útvonal tényleg durva, de már simán feltekerek ülve 39-23-as áttétellel.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz ígyvanferi #23565 üzenetére
Pilisszentivánt említettem, de összekevertem Pilisszántóval. Túl sok Pilis kezdetű település van a környéken. :-) A Budai hegységben még nem jártam, de tervezem hogy elnézek Budakeszi felé.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz ígyvanferi #23726 üzenetére
Nehogy azt hidd. Pár éve Piliscsabán az egyetem előtt volt egy hasonló eset. Az autós a kanyarodósávból egyenesen ment tovább, de peche volt mert nem messze mögötte állt egy rendőrautó ami egyből félreállította.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz jackbacsi87 #23745 üzenetére
Ezek a furatok pont azt a célt szolgálják, hogy ha bekerül valami víz a csőbe, akkor tudjon hol távozni. A középcsapágyházban is van, meg az első villában is. Bővebben itt: Acélvázak korrózióvédelme
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Csak egy ötlet, de ha van ivókút a közelben akkor azzal vízzel lehűtheted a csokit. Az olvadáspontja 30-35°C körül van, ha nem termálvíz alá tartod akkor megdermed annyira hogy nem ken össze semmit.
Viszont egy jó tanács: ne vegyetek fekete kulacsot. Ilyen időben 10 perc alatt meleg lesz benne a folyadék.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv
Van nálam most egy Eurobike Skorpió fantázianevű, kerékpárnak kinéző tárgy. Valami ilyesmi. A villában a teleszkóp ha alaphelyzetben van eléggé kotyogós. Az első féket behúzva 1-2 centit mozog az egész bicikli. Ezekben lehet cserélni bármilyen alkatrészt, vagy eldobandó az egész és tegyek bele egy merev villát?
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Hoorus #24281 üzenetére
Én petróleumot használok láncmosásra. Igaz drágább mint a benzin, de nincs olyan erős szaga.
(#24275) csabi94
Ha nincs műanyag bevonat akkor megpróbálhatod melegíteni és megkocogtatni a pedáltengelyt, hátha megindul. A WD-40 helyett használjatok rozsdaoldót, az való oda.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Kerékpáros mini szélerőmű: [link]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
200 cm magas embernek mekkora vázméret kell? A haverom most kezdene bringázni, de a stílust még ő sem tudja. Aszfalt, erdei földutak esetleg murvás út lenne, semmi durvulással. Mondjuk Kross Evado 2.0 ebből az L-es méret jó lenne neki vagy már XL-t keressen?
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
Új hozzászólás Aktív témák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Energiaital topic
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Ukrajnai háború
- Milyen TV-t vegyek?
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Horgász topik
- Notebook hibák
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest