-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz dom1n0 #291341 üzenetére
Általában EU-ban bejegyzett cégen keresztül megy a dolog, így tudják elkerülni valahogy az ÁFÁ-t. Ritkán van európai raktár, így azon keresztül megy a dolog, akkor nincs semmilyen sarc. De általában egyszerűen csak az árba van beépítve a dolog, ezért is drágult az AliExpress is. Nagyobb méretű dolgokra, meg már nem olcsó a szállítás sem.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Piftuka #291400 üzenetére
Hogy őszinte legyek a Csepel palettáról a Woodlandsen kívül csak a TorpedAL és a RoyAL még ami bejön, a többi felejthető (Landrider, Budapest stb.). Gravel Deepspace sem lenne rossz karbon anyagból kár, hogy CroMo.
Szerintem az a baj, hogy nem nagyon tudna egyik kezdő magyar márka sem versenyezni a Cube -bal vagy bármelyik népszerű gyártóval. Esetleg az elején össze kellene fogni valamelyik ismert gyártóval, abból lehetne valami. Addig marad az Aroza például, ami semennyire sem magyar.
-
Fall-N
veterán
válasz flash- #291443 üzenetére
Ezek a modern 1x láncok oldalra ki tudnak hajolni, így nem feszülnek annyira. Abban igazad van, hogy a két szélső állás közel sem ideális, főleg a legkisebb lánckeréknél, ahol kevesebb fogon támaszkodik fel a lánc. De nem használja senki sem állandóan a legkisebb 10/11 fogas kerekeket. Ennyi belefér.
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #291470 üzenetére
Nekem 36T van elől, így nem kell a 11T hátul annyira. Meg direkt 11-25-ös sort vettem, így szinte 1 foganként nőnek az áttételek. 32T szerintem kevés, ha haladni is akar az ember, terepre optimálisabb. Még a 38T sem elvetendő.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #291486 üzenetére
Sosem szoktam számolni, szemre szabom le. Eddig mindig jól sikerült. Ha hosszabb két-három szemmel, hamar észrevenni.
Egy tányéros rendszernél a legnagyobb lánckeréken a váltókanál feszességét kell nézni, a legkisebbnél ilyenkor kábé 90°-ot zár be a váltókanál (a Deore-ral). De nem mindegyik váltónál van így, például sok 1x12-esnél szinte vízszintesen hátrafelé megy, például a SRAM AXS-nél is.
2-3 tányérnál, meg legnagyobb első és legnagyobb hátsó lánctányérhoz kell mérni.
Számolt lánchossz (Rohloff-képlet) csak körülbelüli értéket ad, volt olyan hogy ki kellett vennem még két szemet, mert hosszú lett.
Az is egy megoldás, hogy megnézed a YT-n a te váltód típusát, hogy ott hogyan kell állnia a váltókanálnak és az egy jó támpont.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #291490 üzenetére
Én be szoktam fűzni és a fém kampóval (ami a láncbontóhoz járt) összefogom, közben megnézem hogyan feszül a legnagyobb lánctányérnál a váltókanál. Utána már könnyű bontani, mert úgyis összefogja a kampó. Megy bele a patentszem és kész.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Ez nem az HT pedál amit írtatok? [link] A Spyral amúgy is csak általában címkéz.
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #291574 üzenetére
Érdekes módon Soudal waxot látok még a helyi boltokban is, jobb waxokat meg nem árulnak, azt mindenféleképpen neten keresztül kell rendelni.
Nekem az is egy fő ok lesz - ha nem leszek lusta zsírtalanítani végre a hajtást - a wax melett, hogy utálom a koszos, fekete olajsarat, ami szinte állandóan végigkíséri az olajozást. Lusta vagyok sokszor tisztítani a láncot, így havonta átpörgetem a Jacky Chain láncosóban a láncot utána megy az PTFE láncspray. Fekete lesz a mosószeres víz, így sok koszt leold ez is. De egy idő után felgyülemlik a zsíros fekete trutyi a NarroWide tányéron és a váltó görgőin.
Ez a PTFE spray sem bír sok kilométert, kábé két hetente lehet fújkálni, mert hangosodik a lánc. Igaz most nincs itthon WD40 PTFE hanem Parkside láncspray van.
-
Fall-N
veterán
válasz peetie1 #291673 üzenetére
A láncon a fekete olaj még csak egy dolog lenne, de a váltógörgőn és az első lánctányéron sokkal gázabb az összeállt fekete trutyi. Ha hozzáér az ember akkor csak Ultra Derm-mel jön le. Sokszor beleragad haj, "májusfa" gyösz stb. tiszta undorító.
Olvasgatok a témában és tényleg rászánom magam a waxra. Az viszont igaz, hogy a PTFE spray sokkal tisztább, mint a csepegtetős olaj, csak kevesebb ideig bírja. De ha hozzáér az ember a lánchoz, ugyanúgy fekete nyomot hagy.
Egyelőre azt látom tőletek, hogy a Smoove feketedik, a főzős wax szép tiszta, a Squirt és az UFO elvileg jó. Welltide és a Soudal, Decathlon wax meg nem jó.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #291682 üzenetére
Hogy őszinte legyek én nem erőltetném a Flat Mount féket, ha nem FM a váz vagy a villa. Ha PM-es akkor előbb vennék XT féket. Kivéve ha koskormány van és nincs más megoldás (ezt nem tudom az van-e neked).
Szt meg végképp nem néztem, hogy mennyire kompatibilis egy koskormányos outi)/gravel fékvéltó egy MTB-s féktesttel.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #291745 üzenetére
Az a baj, hogy a Flat Mount leginkább outikra lett kitalálva, így oda nem is kellett sosem adapter. Pár (váz)gyártó elkezdte erőltetni MTB-re is (pl. Cube), így már kell az átalakító adapter, mert nem fog minden fék gyártó majd külön Flat Mount MTB változatot csinálni (bezzeg MT200-ból van ). Így kellő tapasztalat híján nincs is sok értelmes adapter FM-ra.
A régi IS-ről Post Mountra sem mindegy milyen gyártó melyik fékjéhez rakja az ember, így én is például a Shimano fékhez csak is Shimano adaptert vettem, nem akartam kísérletezni. Amúgy is olcsón kapni akár logó nélkül OEM változatban. Amikor én vettem még nem volt, így nekem 4ezerbe került a Shimano logó. Asszonyéra egy ezresbe került csak. Egyet meg adtak az MT200 hátsó fék mellé.
A gravel terén káosz van még, útkeresés, így van amelyik FM van amelyik PM, bár inkább az előbbi a gyakoribb. De legalább van horror áron GRX FM fék.
nismoka: A Soudal azért lenne nekem jó, mert itt a városomban több helyen kapni és olcsó. Viszont idegesítő lenne a gyakori kenés. Igaz este ráérne a csöpögtetés, lenne ideje megdermedni reggelig.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #291970 üzenetére
Én sem és nem is fogok. Az acél freehub festett, így elvileg ha nem kint ázik az udvaron egész évben, nem fog szétrohadni. Ha valaki tengelyig gázol a vízben az kenjen alá. Én akárhányszor leszedtem a sort mindig tiszta és száraz volt freehub.
-
Fall-N
veterán
Az sem mindegy milyen anyagból van. Ha alu a szabadonfutó akkor hajlamos lehet a berágódásra. Ezekhez csak alubakos sort szabad használni (korrozió ilyenkor 100 %, hogy kizárt), de mint látható, így is sokszor vannak nyomok. Ilyenkor vitatott, hogy használ-e vagy árt a zsírzás. Ha van zsír akkor hajlamosabb lehet egymáson való elmozdulásra, ami növeli a berágódásra az esélyt. Ezért én nem raknék ilyen esetben. Ahogy írod pluszban magához vonzza a port, ami szintén nem használ.
Ha acél a szabadonfutó, akkor általában az olcsóbb acél sorokat szokták hozzá társítani. Az acél nem annyira hajlamos a berágódásra, korrózióra csak akkor ha olyan körülmények között van tárolva a bicikli vagy megsérül a festés. Itt ha acél vagy alu a sor akkor is lehet korrozió, így ilyen esetben lehetne rakni egy vékony réteg zsírt. De nem olyan rengeteget amit pár vidóban látni. Csak aszfaltos használatnál (nálam is acél - acél van) én nem rakok és semmi korrozió nem lett az évek alatt sosem.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #292053 üzenetére
Én is ezt akartam írni, hogy méltatlanul le vannak húzva a Suntourok, pedig a levegős telóik nagyon jók, könnyen lehet szervizelni őket és (külföldről) olcsóbbak is, mint a konkurencia. Sokszor olcsón vannak a Muzikerben. Én is a magyar ár feléért vettem a levegős NCX-D-t. Sokat olvastam róla olyanaktól akik régóta használják és meg vannak elégedve velük.
-
Fall-N
veterán
Megjött ma még egy FUNN cucc, egy jó vastag bilincses Combat III. Kíváncsi leszek milyen lesz.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #292097 üzenetére
Élőben nem rossz, cserébe kényelmes fogni.
Takarítás az nehéz lesz. Majd ha kosszos lesz leszedem és megy a csap alá. A jelenlegi Cube Race is szedi a koszt pedig az csak waffle mintás.
-
Fall-N
veterán
válasz Roland861010 #292198 üzenetére
SKS S.A.M. telópumpát kell venni, ott le lehet gombnyomásra választani és utána csavarhatod le. Ráadásul van rajta egy másik gomb, amivel ki lehet ereszteni a levegőt, így pontosan be lehet állítani az adott nyomást. Én nem kísérleteztem rögtön ezt vettem, előtte körülnéztem melyik a legjobb és ez a SKS az. Itt a pumpa: [link]
chubby2o6: Neked is ajánlom a pumpát. Vedd meg, vedd meg, vedd meg!!!!
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
MPowerH: Jobbulást és kitartást!
Közben ma teszteltem a FUNN markolatot, nagyon jó, kényelmes a mintha. Nem baj, ha nehéz lesz tisztán tartani.
-
Fall-N
veterán
válasz Fall-N #292227 üzenetére
Módosítom az írást, rosszul emlékeztem. Szóval a fém tömlőn két csavaros rész van az egyik megy a szelepre. A másik való a leválasztásra (ilyenkor távolodik egymástól el a két csavaros rész és a szeleptűt meg kiengedi), így semmi levegő nem szökik el. Gomb egy van rajta, azzal lehet apró nyomkodással kiereszteni a levegőt, így pontosan be lehet állítani az adott nyomást.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz BusinessGuy #292245 üzenetére
Nincs semmi baj az XT-vel. Olyan féket nem találsz, amiről nincs egyáltalán negatív tapasztalat. Ha nem sok az árkülönbség én az SLX helyett egyből az XT-t venném.
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #292431 üzenetére
Ahhoz képest, hogy ezer-párszáz Forint az ODI és ha megközelíti a ESI minőségét - ami kábé hatszor annyiba kerül - akkor megéri az árát vastagon. Így az AliExpresses videó alapján nagyon hasonlóan néz ki. Egy dolog miatt nem veszek már ilyen szilikon markolatot, az hogy nagyon sérülékeny meg, hogy szerelés miatt iszonyú nehéz leszedni, hogy ne sérüljön meg (szétnyúlik a széle és berepedezik). Attól függetlenül az egyik legjobb markolatom volt.
A bilincsesek közül az olcsó fajták semmivel sem jobbak, mint a sima, olcsó kemény gumi markolatok. Viszont a drágább két komponensű (kemény alapréteg + puha szilikonszerű gumi) nagyon jók és könnyen le- és fel lehet szerelni. A Cube Race is bevált (10ezer Ft körül van), üeg a mostani FUNN Combat III is. Azért vettem a Combat III -at, mert nagy kézfejem van, így nekem a minél vastagabb markolat való. Ez a FUNN meg vastagabb a Cube-nál.
Kíváncsi lennék milyen a SRAM féle habosított szivacs markolat, elvileg az is ugyanolyan jó tulajdonságokkal bír, mint a szilikon. Csak nem tudom nem eszi-e meg az UV és az izzadság.
-
Fall-N
veterán
válasz Friczy #292432 üzenetére
Az a baj, hogy egyszerre mindenre nem jók a kenőolajok. Amelyik sűrű azt nem tudja lemosni az eső, de szedi a koszt és nehezebb eltávolítani tisztításkor. Persze több fekete olajsarat is hagy maga után. Amelyik olaj meg vékony azt könnyebben le tudja mosni az eső, így sűrűn kell kenni, cserébe nem hagy annyi szutykot.
Speedy007: gyerekeknek a tekerős markolatváltó sokkal előnyösebb. Nagy erőt sem kell kifejteni. A microSHIFT-nek van gyerekek való váltókarja, de azért kár váltót és kart cseréni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #292440 üzenetére
Igazság szerint mostmár nem fogok főbb dolgokat fejleszteni, így mostmár elvileg nem kellene leszedni. Csak megszoktam, hogy tök egyszerű a bilincses. Ha le is veszem a markolatokat, akkor a tisztítás miatt szoktam. De általában a nedves törlőkendő is leszedi a szutykot róla, így ritkán van ilyen.
Friczy: Nekem is ez a bajom, hogy a teflonos spray nem sokáig bírja. Ezért gondoltam a waxolásra átállásra. Ahogy olvasom, a főzős lenne a legoptimálisabb. Egyszer rászánom magam. Vastag olajat viszont nem fogok többet használni. Esetleg még a Muc Off lehetne alternatíva.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #292449 üzenetére
Nem, nincs mit. Igazság szerint már a Nakamura vázas építésből, ami az elején volt [link] , már nincs meg semmi az új biciklin. A legutolsó alkatrészek persze át lettek építve a Csepel vázra, bár jöttek új alkatrészek hozzá (Funn Stryge stucni, új Funn kormánycsapágy és markolat, Acor nyeregcső). A Kelly's női bicikli megörökölte a főbb dolgokat, így nem voltak felesleges vételek. A többi mellékvágányt (V-fékek, XCM teló, menetes, kónuszos kerekek) meg már rég eladtam. Egyedül a elgi váz a kormánycsapággyal és nyeregcsővel vam meg, meg egy KLS alu kormány.
-
Fall-N
veterán
Most néztem a FB-t, felfobott egy Giant posztot. A Reign Advanced bringa ODI markolattal van gyárilag. Jön fel a márka, már egyre több hazai webshop is árulja őket (jó drágán).
-
Fall-N
veterán
válasz Csokicsibesz #292484 üzenetére
Kocsi nekünk nincs itthon, nekem nem is hiányzik. Gyereket is biciklivel hordja az asszony. Nagy bevásárlást nem szoktunk csinálni, mindig azt hozunk haza ami kell.
-
Fall-N
veterán
Azért ezt így nem jelenteném ki biztosra. Ha szivárog az olaj, akkor annak vannak jelei, például olajos a féktest, na meg a folyadék szintje csökken és kevés lesz a mennyiség, amit érezni a fékkaron is, hogy beesik, szivacsos lesz a fékérzet. Voltak szériák ahol előfordulhatott a szivárgás, de ez nem "tipikus XT probléma". A későbbi M8100-on már teljesen ki lett javítva a hiba, az én Trekking XT/Alfine fékem (M8000 féktest) sem szivárog, pedig az M8000 szériábóp volt ami érintett volt. Igaz ez az Alfine S700 már javított kiadás, az S7000 volt ez első verziója.
Lehet a fékbetét nem jó és mindig egy picit megég. Nálam ez volt a probléma, kicserélem gyárinál jobb fajtára és semmi probléma vele, lassan 3 hónapja. Ezzel lehet simán satuzni, bírja (sajnos múltkor is kellett egy figyelmetlen ember miatt). Igaz ha ez a probléma akkor hangot ad a dolog, ahogy a kemény üveges felület megcsúszik a tárcsán.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #292663 üzenetére
Ha kondizol is, akkor fokozatos vissza is kell pótolni a CH-t de amúgy is ha nem fogyás a cél, akkor fölösleges teljesen megvonni a szénhidrátot. Lassan felszívódó fajtákat kell előnyben részesíteni (rizs pl.) és kerülni a junk foodos visszatöltést. Ha a kalóriamennyiség rendben van, akkor amúgy is teljesen fölösleges kiüríteni a raktárakat. Erre pluszban rámegy a bicikli, ahová meg amúgy is kell a szénhidrát, amit el is fogyaszt a szervezet.
Véleményem szerint, ha nem versenyező testépítő az ember, akkor amúgy is felesleges kerülni a szénhidrátot, itt nem számít, hogy vizesít valamennyit, fontosabb hogy ne rombold magad. Az ő életmódjuk amúgy sem valami egészséges, még kémia nélkül sem (mármint maga a táplálkozás diéta alatt).
-
Fall-N
veterán
Persze, érdemes időnként lecsekkolni, hogy minden rendben van-e a fékkel, de szerintem észrevette volna ha szivárog valahol. Ha netán tényleg az a gond, akkor már macerásabb a dolog, hogy van-e felújító készlet valahol raktáron hozzá. Sokszor olvastam, hogy éppen nem kapni és jön a költselgesebb teljes féktest csere.
Nyikorgásnál általában a nem megfelelő fékbetét és tárcsa kombináció szokott a leggyakoribb lenni. A betét általában a ludas, ha jó minőségű a tárcsa, nem valami alap vacak, akkor kizárható. Azt bevallom, hogy amikor nyikorgott a fékem én sem zártam ki a szivárgást mint esélyt, így megnéztem, de vadiúj féknél szép is lett volna ha az lett volna a hiba.
Alap fékbetétet sajnos nem nehéz üvegesre égetni, elég egy erős féknél ha erősebbeket fékez az ember. Én a bekoptatás alatt szarrá égettem a gyári betétet. Igaz a BBB az elejétől jobban bírta, így a gyári betét volt gyenge minőségű.
lsebestyen: valószínűleg tényleg az lehetett a hiba. Én például sosem mosom gőzborotvával a biciklit, csak ha nagyon muszáj (például tavaly elkapott egy felhőszakadás és csurom sár lett minden a biciklin). De ha ott mosok akkor csak a tárcsafék oldaláról veretem le a koszt, mert fordítva rámossa az ember a dzsuvát és a láncról az olajat (ezért is kéne wax ).
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz dom1n0 #292855 üzenetére
Nem olyan nehéz azért beállítani. Ha nem vadiúj a kábelezés akkor általában nem kell finomhangolnom sem az állványos beállítás után. Ha új és még nyúlik egy picit akkor rá kell állítani egy kicsit. Az a jó, hogy a Deore váltókaron lehet (csak állítani, váltón nem), így menet közben is lehet. Asszony Altus váltókarján nincs bowdenfeszítő csavar (spanoló), így ott meg kell állni, leszállni és tekerni a váltónál. Pont aktuális lesz, mert ő a fenti nagy lánckerekeket használja a soron így nehezebben mászik fel a lánc (feszíteni kell egy picit rajta).
De az kétségtelen, hogy jobb sz elektromos váltás, ott nem befolyásolja semmi sem a váltás minőségét, csak ha lemerül az akku.
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #292882 üzenetére
Nekem most a kondi van túlsúlyban, tavaly kicsit túl lazán vettem és kihagytam pár hetet. Mondjuk nekem a genetikám kedvez ennek, így kémia sem kellett soha és most vagyok 105 kg körül. Ma is voltam lent, keményen lenyomtam és megyek nemsokára tekerni egyet. Viszont a kettő nem megy egyszerre ugyanolyan jól, így a topiktársakhoz képest összevissza nekem az egész biciklizés. Ettől függetlenül minden nap tekerek és ez a fő közlekedési eszköz is.
Most tömegelési időszak van, gondoltam rá, hogy rommá szálkásítom magam majd nyár után és akkor tartani fogok egy ideális testzsír százalékot majd és tudatosabban fogok kajálni. Most belefér időnként egy - két junk food, szerencsére nem zsírosodok könnyen.
-
Fall-N
veterán
Egy kis 12 kilométeres gravel és aszfalt kört csináltam, térgyes képpel természetesen.
-
Fall-N
veterán
válasz Roland861010 #292934 üzenetére
Valamelyik Ergon markolatra hasonlít, úgy látszik a minősége is rendben van, nem csak a forma.
Kíváncsi vagyok a Bucklos betétre, hogy hosszútávon beválik-e. Eddig mindenki kétesen nézett a kínai fékbetétekre (nem itt a fórumon), még a végén kiderül hogy jók. Jjeahh meg ZTTO-t vett, így lesz itt tapasztalat.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz -=RelakS=- #292921 üzenetére
A mai körömön az aszfalt részt megnyomtam, a kavicsos részen lassabban mentem szándékosan (15 km/h körül), mert repkedtek így is a kavicsok. Az utolsó aszfaltos szakaszt meg jól megnyomtam, ez már a belvároson megy át, itt már 34 km/h-ig pörgettem ki majdnem hazáig.
Előtte voltam kondizni (mell - bicepsz nap), de nem éreztem magam fáradtnak. Elég vizet én sem vittem magammal, nem ekkora körre terveztem, de végül bementem az erdei kerékpárútra (+5-6 km).
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #292938 üzenetére
Én párszor szándékosan satuztam a BBB betétekkel, bírja nem tud megégni. Én azt is ajánlom. Az ára sem vészes (5ezer Ft/db körül van) egy Swisstophoz vagy Galferhez képest. Ha ennyire jók és beválnak a kínai betétek, akkor nem fogok én se habozni és bátran rendelek majd.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #292959 üzenetére
Ha kék kell neki, akkor ott az említett BBB, az is kék és gyantás.
Az is hozzátartozik a gyári Shimano betéthez, hogy ebben még a régi széria volt (G01A), így simán lehet azért kapott később két utódot. Elvileg a leírás szerint pont ezeken javítottak később.
-
Fall-N
veterán
válasz Lacerta #292984 üzenetére
Hidd el, hogy az ESI jó. Nekem kényes a kezem a markolatra, az ESI rögtön bevált. Később próbálgattam a bilincses markolatokat (CUBE Race), de az ESI kiemelkedő a markolatok közül.
Rövid ideig volt egy KTM Prime szilikon, na az kemény volt, semmit sem ért.
A tegnapi körön hosszabb ideig használtam a FUNN Combat III -at, úgy néz ki ez is jó és beválta.
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 24
- Renault, Dacia topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Bestbuy játékok
- iOS alkalmazások
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Nem kap több frissítést a Wolcen: Lords of Mayhem
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs