-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
imyourfriend
őstag
válasz Because #25384 üzenetére
Toltam 2000km-t négyszögtengelyessel, hát köszönöm.. amennyiért vettem az 52-39-es kéttányéros 105-öst (mint írtam 28 volt középcsapággyal) és kaptam egy merev dolgot a vázamba ami a négyszöghöz képest fényévnyire van.. szerintem 10-15%-nyi energiát megspórolok a korábbiakhoz képest. És ezt nem a km határozza meg hanem hogy milyen gyorsan megyek, 20-25nél nem nagyon vettem észre különbséget, de tegnap 40km-en legurultam 32,6-os átlagot egyedül na ott már 37-40km/h-nál érezhető a különbség de még mekkora.. És acél vázba lett betéve, szóval a következő lépcső a váz. De mikor lecserélgettem az alkatrészeket a hajtómű dobott a legtöbbet az érzésen, meg azon hogy kevesebb erő kell ugyanazon dolog eléréséhez egyszerűen.
-
imyourfriend
őstag
válasz zoli03 #25387 üzenetére
Hát nem tudom, de ha már teleszkóp csere akkor megfelelő villanyakkal, stb.. meg ígyis kell cserélnie a fogaskoszorúkat, egy füst alatt meglenne az egész. De a hajtóműves témát tényleg csak úgy érzi meg az ember ha felül egy négyszög tengelyesre majd átcserélik neki integrált hajtóműre és megy vele akkor is. Ezt máshogy nem nagyon lehet, ha meg költeni szeretne a bringára az illető akkor el kell kezdeni valahol. Persze túrista vagy munkábajáró bringánál édesmind1, nem fog rövidtávon érezhető különbséget kiadni a dolog.
-
imyourfriend
őstag
Viszont jól fontold meg, hogy megéri e felújítani ilyen dolgokkal a vázat vagy megvenni egy új bringát és azzal kerekezni. Személy szerint úgy jártam, volt egy acél vázas paripa és már csak a váz+villa eredeti belőle, 3 éve 250körül került a gép összeépítése. Lehet megérte volna venni egy használt darabot, de már nem bánkódom.
-
imyourfriend
őstag
válasz szőröscica #25450 üzenetére
Azok tudtommal nem bántanak amik kóbor kutyák. Gondolj bele egy gombázó vagy egy gyalogosan túrázó ember minek lenne kitéve ha a kóbor kutya rátámadna.
-
imyourfriend
őstag
válasz szőröscica #25456 üzenetére
Én is majd kiköptem a belemet mikor az első utamra indultam az országútival, most meg már örülök hogy megérte a sok erőfeszítés. Pedig volt hogy kiugrott elém 30 feletti tempónál egy foxi kutya a faluban.
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #25463 üzenetére
Valaki ezt élvezi, valaki meg mást élvez a tekerésben. Az elején én sem értettem hogy mit lehet ezen szeretni, most meg bekapcsolom a zenét a fülemben és tekerek megszállottságból.
-
imyourfriend
őstag
válasz belaazallat #25488 üzenetére
Akkor nem tudom vas megyében milyen felmérést végeztek, de förtelmes ahogy a nők itt közlekednek ótóval..
(#25495) Cathfaern: Annyi különbséggel hogy 10-ből max 2-szer történik olyan hogy férfi követi el a dolgot. Tudom néha én is hajtok gyorsan, vagy nem állok meg a stop táblánál, de ez egyszerűen irritál hogy miért kapnak ilyen emberek jogosítványt..
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #25588 üzenetére
Megjegyzem csendben nem a váltókar elhelyezésén múlik, és nem is a vázon hogy ki hogyan hajt. Volt már nemis egyszer hogy carbon országútis mellett elhajtottam az acélvázas, ahhoz a bringához képest 0 szintű kerékpárommal ami 11kg-t nyom. Csavarodik a váz emelkedőn, nehezebb hajtani. És? Sokan örülnének még egy ilyen bringának is, carbonról meg alumíniumról nem is álmodnak..
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #25592 üzenetére
Én ilyenen tanultam, bár mint írtam korábban csak az acél váz maradt meg, a többit átépítettem. Szívesen hajtanám a carbon gépet, lehet hogy augusztus végétől lesz olyan is. De egyenlőre nem bánom, sőt örülök neki hogy ilyent hajtok. Élvezem és szabadságot ad, nekem ennyi elég. Megedzett, de nem fogom eladni a carbon mellett sem. Mivel idővel nem versenyzek így tökéletes választás volt annó, főleg pénz hiányában. Majd ha edzettebb leszek hamarabb felérek a dombtetőre.
-
imyourfriend
őstag
[link] Sisak nélkül eléggé merész a fickó, de úgy tűnik nem csak én vagyok ilyen őrült.
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #25686 üzenetére
Igazad van!
Ültél már országúti bringán, esetleg tekertél már 45-50km-t vele egy huzamban? Honnan tudod hogy unalmas? Ha még nem ültél ilyen kerékpáron, akkor nem tudod milyen élmény.. Más meg nem tudja elmagyarázni. Ez kb olyan, ha nem ettél még epret akkor egy másik ember hiába akarja elmagyarázni hogy milyen íze van az epernek. Úgy mint azt sem lehet elmagyarázni hogy miért tekernek 35-40 fokban majdhogynem izzó aszfaltnál a virsligumis kollégák, vagy miért mérik hogy mennyi idő alatt másznak meg egy hegyet, és felmennek rá napi 6-7-szer. Ezek mind olyan dolgok amiket ha nem élsz át akkor nem érted meg hogy miért jó dolog az amit csinálnak ezek az emberek. Lényegtelen ki milyen bringát hajt, milyen körülmények közt, stb.. Elhiszem én hogy ezt nehéz megérteni, meg hogy erősebbek a montisok és a többi. De ettől még mindkettő a kerékpárosok csoportjába tartozik. Egy országútis is mondhatná, hogy mit keres az mtb-s az erdőbe, főleg a dh-s.. minek rombolja a természetet, és a többi.
-
-
imyourfriend
őstag
válasz ludsimon #25772 üzenetére
Nem értem hogy lehet ilyent mondani, hogy az országúti kerékpár járdára való. Sokszor mondják nekem is, hogy menjek a járdára aztán ott keresztforgalom van mert autókijárók utcák stb (Körmend), Én meg nem szívesen üttetem el magam, vagy nem várom meg míg kiugrik elém egy gyerek 30-as tempónál, és a többi. De beszélhetek fel s alá, aki ezeket nem éli át annak halvány lila gőze sincs arról hogy mi is az az országúti kerékpározás valójában. Neki csak egy monoton tekerés marad semmi több.
-
imyourfriend
őstag
-
imyourfriend
őstag
válasz stangli #26086 üzenetére
Próbáld ki ha nem hiszed el hogy nem aszfaltra való. Egy mezei mtb sokkal alkalmasabb aszfalton való tekerésre mint egy ilyen gép. [link] Emelkedőről meg nem is beszélve, ezekkel a dirt gépekkel síkon is nehéz, nem hogy még felmászni egy dombra velük. De felesleges itt tépnie az embernek a száját, tapasztald meg magad ha úgy jobb.
-
imyourfriend
őstag
Relax fiúk lányok.
-
imyourfriend
őstag
válasz Tothgera30 #26168 üzenetére
Valami ilyesmiért nem tekerek bringaúton, annál rosszabb dolog nincs mikor a ház takarásából kigurul egy autós éshát állj meg vagy perecelés.
-
imyourfriend
őstag
-
imyourfriend
őstag
válasz Tothgera30 #26215 üzenetére
Én ezekért a dolgokért nem megyek bringaúton, senkinek sem hiányzik hogy letaroljak egy gyalogost. Ma tekertem 110km-t meg voltam edzeni de szélcsendben az utolsó 2-3km-t 35-ös átlaggal tekertem batyuval a hátamon. Engem már megszoktak itt, elmúlt 2,5 hétben 2 nap kivételével mindig mentem, már csak 15km választ el az 1000-től. Nem is az, szeretem ha tisztelnek és látják hogy minden nap ugyanarra közlekedek mint ők, kikerülnek nagy ívben. Tegnapi 40km eső alatt pl 1 kamion nem terített be vízzel aminek örülök. Nekem személy szerint se mellény se villogó semmi sincs, csak lekönnyített bringa meg jó tempó.
-
imyourfriend
őstag
Inkább vennék le azt a kukás mellényt és szélben gyorsabban tekernének. De nem, a szabályok szerint mellény meg mindenféle dolog kell, hogy minél többet maradj kint a főúton, ezzel növelve annak az esélyét hogy elüthetnek pl. Engem nem érdekel ezen szabály, meg még sok másik szabály sem aminél azt látom hogy hátráltat. Van egy fényvisszaverős hátitáskám néha az szokott rajtam lenni.
-
imyourfriend
őstag
válasz Because #26243 üzenetére
Féltem az életemet annyira, hogy megválasszam mikor megyek ki tekerni. Viszont nem a szabályellenességre megyek, de egyszerűen ha mindent rendeltetés szerűen felpakolnék a bringára ás mellény stb akkor nagyobb életveszélyben lennék mint most amilyenben vagyok az út szélén. És ez nem vicc! (nem szeretném elemezni a kukás mellény adta hátrányokat és a többit) Abból indulok ki, hogy ~30km/h körül megyek, az autósok 90km/h körül, namost ez a 60-80km/h mert vannak gyorsabbak is, ez szerintem elegendő ahhoz hogy valaki korrigáljon. Ezen felül aki nem vesz észre egy kerékpárost nappal (tételezzük fel este 8-ig nyári időszámítás szerint) az kérem adja vissza a jogosítványát, nincs mit keressen az úton gépjárművével. Néha még az 1m-es oldaltávolságot se tartják be, nem hogy más szabályokat. Kérem miről beszélünk? Igen, ki van téve a kivéve célforgalom a mercédeszjeles tiltótábla alá. De feltehetném úgyis a kérdést, 18 nap alatt ~1000km-t tekertem országúton mostanság, fizeted vagy fizeti más azt a kárt ha bringaúton tönkremegy a bringám? Vagy csak hirdetjük itt nagy szerényen hogy zöldek vagyunk így meg úgy, teszünk a környezetbarát életmódért közbe meg a kérdésünk se igaz a témával kapcsolatban... Az meg mindenkinek a saját dolga hogy mit helyez előtérbe. Én ezen a 20-25km-en inkább hamarabb legyek túl mint ott vesződjek egy órát a mellény miatt 40 perc helyett. nincs támadás, csak ne tessék a hajszálaimat égnek állítani.
-
imyourfriend
őstag
válasz Vasinger! #26673 üzenetére
Az XTR mindig a csúcskategória, az a legkönnyebb legprofibb cucc és a legjobban is működik. Minden éven kiadnak egy új szettet, de ha nem számít a súly akkor nem érdemes megvenni mert méregdrága alkatrészek azok, megfelelő a Deore hobbi szintre azt hiszem, vagy az XT.
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #26687 üzenetére
Mindig újítanak valamit, most nézem a "history-t" néha újítanak valamit rajta. Ugye a Dura-Ace olyan árban van ami hát köszönöm, 175k egy hajtómű.
-
imyourfriend
őstag
Rátót-Keszthely-Szombathely 180km teljesítve 27,2-es átlaggal. A dombokat nem számoltam csak leküzdöttem.
-
imyourfriend
őstag
válasz rétisün #26824 üzenetére
Meséltem már régebben, volt hogy 15km-t se tudtam egy huzamba letekerni.. ideges is voltam, hogy minek vettem meg a bringát ha 15km sem megy vele. Aztán szépen belejöttem, most meg megfogom a kormányt és megyek, nem érdekel milyen szél meg honnan fúj, egy idő után beérik a sok "szenvedés" csak ki kell tartani és kerekezni. 1400km-nél járok 25 nap alatt, de már kezdem látni az eredményét. Szezon elején 86,4kg voltam (eddigi legtöbb) ma meg 76,7kg-t mutatott a mérleg miután megittam 1 liter vizet a bringázás után. Nem felvágni akarok vele meg semmi hasonló, az elején rengeteget szenvedtem. Pl első balatonköröm után 1 napig nem tudtam normálisan ülni mert 12 órát ültem betét nélküli nadrágba egy kemény nyergen, aztán leszartam az egészet megkerültem megint. Ma pl úgy mentem hogy 2 napja tönkretettem a jobb lábam (túl gyors volt a tempó én meg nem érzékeltem) így vigyáznom kellett rá egész túra alatt. De még volt energiám kiállni a nyeregből az utolsó emelkedőnél is Csipkerek után, mert régebben rosszul osztottam be az erőm és hamar elfáradtam.. De előfordul az ilyen, minden kerekezésből tanul az ember.
(#26841) belaazallat: Nemrég kezdtem el alsó fogásban fogni az országúti kormányt és ugye 55cm-es a váz meg 130-as stucni. De látni bőven hogy hosszabb kellene, augusztus végén érkező carbon gép is csak 4cm-el lesz hosszabb.. remélem elegendő lesz a 180 centimhez.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz #16729600 #26853 üzenetére
Mondjuk az eleje az tényleg nehéz. Tekerni kell meg leszarni az átlagsebességet, csak haladjon és erősödjön az ember, és figyelni arra hogy ne éhezz el és ne legyél szomjas. Ha ebből a két dologból valamelyikre nem sikerül figyelni akkor az jelentős teljesítményvesztéshez vezethet, rosszabb esetben rosszullét és perecelés.
-
imyourfriend
őstag
Reggel valószínűleg dolgozni megyünk balatonra, korán kelünk, de beleolvasgattam és egész jó blog.
(#26858) Szakbarbár: Azon kaptam ma magam, megittam 4 litert és nem kellett megállnom vizelni. Ilyen sem történt még velem.
szerk: 52-39-es Shimano 105 van fent az én paripámon is, ma kizárólag a nagytányért használtam de havonta egyszer kétszer leváltok a kicsire is hogy ne porosodjon. hátul meg 12-23 amiből valószínűleg 14-27 lesz, ha egyszer eltalál kopni az ultegra sor.
-
imyourfriend
őstag
válasz rétisün #26862 üzenetére
Én most érzem magamat a legjobban, pedig 2 hónapja pereceltem egy óriásit és azt hittem itt szögre is akaszthatom a gépet. Aztán 2-3 hétig semmi, de június 9.-e óta kb megváltozott minden.. elkényelmesedtem előtte most meg erőt vettem magamon és leadtam a felesleget.
(#26864) Szakbarbár: Ma volt hasonlóm, szédültem miután hazaértem. Megittam fél liter vizet, majd később megismételtem párszor és jobban lettem. De a sót ami az arcomon volt kenni lehetett volna vagy zsíros kenyérre hinteni. 2.5-3kg ment le ma de ebből visszajön 2 szerintem. Bár még így is jól állok.
-
imyourfriend
őstag
válasz lsebestyen #26867 üzenetére
Attól függ milyen a terep, igazából nem nagyon szeretek száguldozni és egyedül járok. 50-es tempóhoz lejtőn lefelé elég, meg a 12-13-as fogaskerék szinte kihasználatlan, alig mentem velük. Megtartom amúgy a sort, aztán felhasználom, felrakom a 12-est ha úgy van egy kihagyással.
-
imyourfriend
őstag
válasz Szakbarbár #26885 üzenetére
Zavarják a drágábbat is, nekem VDO MC 1.0+ volt fent és mikor magasfeszültség alatt haladtam el pl akkor 105.2 km/h volt a max sebességem, meg ilyen apróságok.. pedig 20ezer forint környéki az óra.
-
imyourfriend
őstag
válasz pepe091 #26921 üzenetére
Teljesen alap cuccokkal van szerelve, gondolom Tektro fékekkel.. belépő gépnek jó ez, de költeni nem igazán költenék rá csak hajtanám azért meg sok a 85ezer.. mert nem túl masszív alkatrészekből van összerakva. Az agyak is kónuszosak lehetnek, ennyit lehet hogy nem adnék érte mivel a hajtómű noname négyszögtengelyes pl.
-
imyourfriend
őstag
válasz HollyBoni #27050 üzenetére
A 2300 az egy szinttel még lejjebb van mint a Sora. Az valami szérián kívüli darab, nem volt még vele dolgom de egyszerűen azt írják rá hogy Shimano és kész. Mármint az alkatrészre. Nézd ha nem számít a súly, és nem aggódsz a fékek miatt akkor egy Tiagra teljesen jó, egy 105-ös meg már nagyon jóféle. Csak jó fékeket kell felrakni, Ultegra alatt nem nagyon van igazi fékhatás, 105ös még so so. Nyúzhatod ameddig szeretnéd, nekem a rendszerben ~12500km van most és csak a fékváltókar gumiburkolata ami kezdi megadni magát, abból is a jobb oldali. Dehát ez egy 25ezer forintos fékváltó és nemis Shimano csak kompatibilis, de olcsó volt és szeretem használni. Jól teszi a dolgát.
-
imyourfriend
őstag
válasz #16729600 #27054 üzenetére
Nem mondtam ilyent, csak szervizes ismerősöm most vett új KTM carbon gépet 105-össel, majd felszerelte dura-ace fékpofákkal és ég és föld volt a különbség. Pedig eredeti 105-ös pofák voltak, azt mondta az már biztonságos amit a dura-ace adott, meg amit az ultegra ad.Nekem pl szérián kívüli fékem van, és hamarabb kell reszelnem, meg karbantartani meg figyelni hogy egyformán kopjon mindkét fékpofa pl.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy S10e - esszenciális
- Suzuki topik
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- LEGO klub
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Eredeti játékok OFF topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- DJI AVATA Pro-View Combo (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- Eladó Radiomaster Ranger Micro 2.4GHZ ELRS Module
- Kerékpár matrica a legjobb minőségben azonnal! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen