-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
ShiTmano #92931 üzenetére
A hátizsákban teljesen másképp adódik hozzá az össztömeghez, és a súlypontot sem tudja olyan hátrányosan befolyásolni, mint amikor a kerékpárra van aggatva valami plusz tömeg.
És mint ahogy zoli03 is megválaszolta, nem mindegy, hogy hogyan helyezkedsz a kerékpáron.ivana: Attól függ melyik, a Bosch és Shimano váz akkuk 2,5kg súlyúak. Ez nyilván nem könnyű, de azért nem is vállalhatatlan. És erre igazából akkor van szükség ha tényleg komoly távra mennél. Tehát 100km feletti táv terepen és bőven 3000m feletti szint. Ez esetben amúgy is viszek minimum egy közepes hátizsákot.
És ez sem mindegy milyen az a hátizsák, egy minőségi darab elég jól el tudja oszlatni a súlyt a hátadon.
Én ezt használom a hosszabb távokra, elég jól bevált. Ergon BA3 Evoandrisbandi: Nekem ebből a dupla akkus megoldásból ez a legszimpatikusabb: Bulls E-Core Evo Shimano twin tube akkuval. Gyakorlatilag az alsó cső két oldalán van a 2db akku elhelyezve, az össz kapacitás 750Wh. A súlypont is ideális marad és esztétikus is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
5-6 kiló az rengeteg lenne.
Ezek nem ólom akkuk, hanem lítium. 5-6 kilós akkuk az ilyen épített szörnyekbe vannak, de ott a bringa össz tömege is motorokra hajaz, meg a teljesítményük is. Minőségi szabvány pedelec rendszer manapság már elég könnyű a teljesítményéhez képest. 2,5kg az 500Wh-s akku. A Bosch motor 4kg a Shimano E8000-es motor 2,8kg.
Nem olyan vészes ez már. Egy komplett pedelec rendszer (motor + akku + sallangok) ad hozzá kb 5-6kg-ot a kerékpár súlyához, persze minőségi rendszert feltételezve.
Így néz ki a Bosch akku szétszedve: [link]
18650-es cellák vannak benne. Azt hiszem a 400Wh-s-ba 40db, az 500-as-ba 50db.Dottore: Ezt a nadrág betétet valahogy én sem tudtam megszokni, mindegyik gatyámból azonnal kivettem. Még a minőségi gatyákba is olyan kényelmetlen mintha egy pelenkát vennék fel a bringás gatya alá.
Plusz melegít is, többet ront a komforton mint javít. A betét maximum a hagyományos feszülős bringás gatyákba elviselhető, mert ott csak egy réteg az egész. Egy ilyen baggy short-ban valami borzasztó.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Hasaggymeg #92950 üzenetére
Góliát elemmel!
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
ZolkoW #93040 üzenetére
Azért olcsóbb, mert az agymotor, pláne montiban, manapság már elavultnak számít. A középmotoros rendszerek erősebbek és a fogyasztásuk is alacsonyabb. A jobb súlyelosztásról nem is beszélve.
Viszont ha csak aszfaltra kell, akkor az agymotor is teljesen jó. Az első kerekes megoldást nem javaslom, inkább a hátsókerékbe szerelt agymotor a jobb megoldás. Átalakító szettből az AM bringaboltban kapható apache rendszer egy jó választás lehet, kiváló ár/érték. -
Runner_fxr
Ármester
válasz
ZolkoW #93052 üzenetére
Az én barátnőm is egy agymotoros montival kezdett el velem bringázni. Terepet nem szerette meg, de az aszfalton nagyon élvezte az agymotoros montit. Könnyen irányítható volt a 26"-os kereke miatt. Kellően nyomatékos. Az olcsó átalakító szetteken visszatöltést ne keress. Viszont a Bionx-es KTM, amit néztél, tud ilyet. De ennek csak akkor van valami jelentősége, ha nagyobb dombokra, hegyekre felmentek, majd legurtok. Egyébként egy 500Wh-s, vagy még nagyobb akkunál már olyan túl nagy jelentősége nincsen a visszatöltésnek.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
ZolkoW #93058 üzenetére
Szerintem sem fontos a visszatöltés hazai viszonyok között.
A nyomatékszenzoros sokkal jobb, ez így igaz, de annak megkérik az árát. Vagy marad a használt.
Ebikeshop is elég széles választékkal rendelkezik.Hasaggymeg: Egyébként egész ügyesen jött terepen a barátnőm. Pedig amerre mentünk terepen, az útvonal technikai sztintjét is olyan közepesnek mondanám. Volt olyan csajom, aki ott csak letolni merte.
Ettől függetlenül neki a cross bicajjal az aszfaltos túrák jobban tetszenek. Ez van, elfogadom, nem erőltetem a terepezést. Az marad az én hobbim.Viszont így, hogy nem megyünk hegyre, pedelec sem kell neki. Nagyon szépen leteker 100 km körüli távokat.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Hasaggymeg #93068 üzenetére
Nem a bringa volt a fő szempont, barátnő választásnál.
De azért nyilván nem hátrány ha szeret bringázni.
trialboj: Attól is függ, hogy milyen outit próbáltál? Gondolok itt a felszereltségre és a geometriára. Én is próbálgattam párszor. Volt egy két teszt outi a boltba, ezek mondjuk inkább verseny geometriásak voltak, tehát nem a kényelmesebb fajta, 105-ös szettel, aluvázzal. Annak ellenére, hogy csak egy középkategóriás gép volt, érezhetően sokkal gyorsabb volt mint bármilyen monti. Én is inkább 30-35 körüli tempót mentem vele, de azt sokkal tovább mint montival lehetséges lett volna. Illetve volt pár km, amikor becsatlakoztam pár gyorsabban haladó outis mögé, balatonkörön, 40 feletti tempót mentünk, az átlag bringásokat nagyon durván nyomtuk le. Ennél gyorsabban még a villanyos montival sem szoktam menni sík úton, nem hogy hagyományos hajtásúval.
Egyébként én is nagyon elfáradtam, a sokkal sportosabb testtartás, és az, hogy nyomod neki mint az állat, hamar megteszi a hatását. 100km után úgy éreztem, hogy a combom mindjárt széthasad. Hozzá kell ehhez is szokni. Nem rossz dolog az outi se, de nekem inkább marad a monti.A koskormány és a betonra fújt virslik miatt, nekem is nagyon kellett figyelnem. Nem estem el vele, de lényegesen nagyobb koncentrációt igényel mint pl egy montival aszfalton (vagy akár terepen) gyorsan tekerni, de nyilván ez is megszokás kérdése.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
csodavas #93739 üzenetére
Épp csak a festék jött le a vázról, ez kb semmi, nem hiszem, hogy ezért vázat fognak cserélni. Valószínűleg akkorát kottyan a monoblokk, hogy amiatt érhet hozzá a lánctányér a vázhoz, bár nekem ez olyannak tűnik, mintha a lánc karcolta volna össze a vázadat. A monoblokk egyébként fellazulhat bármilyen bringán. Érdemes ezt időnként ellenőrizni, megfogod a hajtóművet és oldalirányba megmozgatod, nem szabad kottyannia. A te esetedben már az is lehet, hogy a vázban is adott a menetnek a monoblokk persely mozgása. Akkor viszont már szóba jöhet a vázcsere is, bár hozzáteszem, ezek azért kicsit felhasználói hibák is, mert bőven lehet érezni, hogy valami nem oké, ha egy kicsit odafigyelünk rá. Bár ha nem mondták el, hogy néha ellenőrizd akkor érthető a felháborodás. Vagy az is lehet, hogy maga a csapágy hullott szét, de inkább a fellazulás szokott előfordulni a viszonylag fiatal bringákon. Egyébként a pedálra is érdemes időnként ránézni, mert az is le tud lazulni, és akkor meg a hajtókarból szedi ki a menetet, illetve maga a hajtómű is lelazulhat, az is tönkreteheti a hajtóművet. Épp ezért szokott lenni a 100km-es vagy 1 hónapos ellenőrzés új bringáknál, csak úgy adok el új bringát, hogy erre felhívom a vásárló figyelmét. Így él a gari is, mert ha ezt elmulasztják az meghibásodást okozhat, ami tulajdonképpen a felhasználó sara ez esetben.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
csodavas #93751 üzenetére
Amikor lötyög a monoblokkod, ne csodálkozz, hogy ropog.
Így nem is szabadna használni.
Illetve az, hogy a lánctányér beleér a vázba, már egy igen durva fellazulás vagy csapágy probléma, ezek azért nem egyik pillanatról a másikra történnek, ennek van egy folyamata.Ha nem vált jól az első váltó, azt okozhatja a váltó helytelen pozíciója is, lehet túl magasan van. Sajnos minimális 8-as új hajtóművekben is előfordul. Alivio-Deore szinttől fölfelé már nem jellemző.
Egyébként amíg a hajtómű ennyire kotyog, nem is fog jól működni az a váltó.Ha kilazul az új monoblokk is, érdemes egy kis teflon szalagot tekerni a menetre, az meg szokta oldani ezt a problémát.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Dolgoztam anno a decathlonban, azért ismerem nagyjából.
A viszonylag jól működő garis ügyintézés ellenére sem szívesen vásárolok ott, mert iszonyú sok gagyi termékük van, de ez egy másik kérdés.
Jellemző a hozzá nem értés, ezért is bólintanak rá sok mindenre, hogy csere. Volt olyan, hogy az apuka visszahozta a fiával a bmx-et, elgörbült első kerékkel és villával. Nem is csinált belőle titkot, hogy mi történt, a fia nekiment egy kukának. Majd balhézott, hogy mi az, hogy az 50 ezres bmx-nek elgörbül a kereke és a villája ha nekimennek vele egy kukának. Nem tudtam megértetni vele, hogy a garancia az nem arra szól, hogy valaki balesetet szenved vele, mert nekimegy valaminek, autóknál, motoroknál sem arra szól a gari, hogy kidöntesz vele egy oszlopot és ingyen megcsinálják.
Aztán persze hívni kellett az éppen aktuális felettest, aki meg mondta, hogy cseréljük ki.
Volt olyan is, hogy a szemem láttára vertek szét kalapáccsal egy 80-100 ezer ft-os Rock Shox telót, csak mert eresztette az oljajat garanciális időn belül. Hiába mondtam, hogy csak egy nyamvadt szimmering csere kell, nem érdekelte őket. Fel sem fogták.
Ezek miatt a vásárlók is nagyon elszemtelenedtek, olyan is volt, hogy a faszi vett 4-5 db alap Rockrider Montit, majd nyár végén visszahozta, hogy neki ezek nem tetszenek, adják vissza a pénzt, addig balhézott míg visszakapta. Gyakorlatilag csak azért vette, mert olcsóbb volt mint kölcsönözni, már akkor tudta, hogy vissza fogja hozni. Hihetetlen dolgok mentek ott.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Pttypang #93763 üzenetére
Nézegettem ruházatot, na mondom veszek egy olcsó montis gatyát a dekában. 10-ért árultak egy olyan gatyát, hogy hangosan felnevettem.
Aztán végül egy Endura lett 20-ért, de kb 10-szer jobb.A hétvégi bringázásom eredménye, egy szakadt Schwalbe Nobby Nic külső.
Pedig még egész jó állapotban volt, aztán olyan 50-60-as tempónál egyszer csak szétdurrant. Még az a szerencse, hogy a felni megúszta. Ja és, hogy nem az első gumi volt.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
trialboj #93766 üzenetére
Viszonylag könnyen sikerült megállni, egy kisebb ugratást követően éreztem, hogy gond van, beszitált a bringa segge. Erdőbe sikerült összeszedni, köves talajon. Érzésre 55-60 körüli tempónál. 1,6 bar nyomáson volt.
Volt a külsőn egy nagyon kicsi repedés, de nem látszott vészesnek. A tubeless folyadék is megfogta.
Bár szerintem van némi köze a tubeless-nek ehhez, mert véleményem szerint a belső ad egy plusz merevséget a külsőnek, és belső nélkül jobban szétterül, ami kedvez a tapadásnak, de nagyobb terhelés a külsőnek.
Ilyen szakadást még belsős guminál nem sikerült összehozni. Első keréken sokkal neccesebb, bár egy komoly telóval meg lehet fogni, csak le ne ugorjon a külső a felniről, mert akkor tuti, hogy perecelés lesz. -
Runner_fxr
Ármester
válasz
varsam #93855 üzenetére
Szerintem nem igazán kell azt kenni. Amíg van benne elég kenőolaj, addig felviszi az a becsúszóra vékony filmréteg formájában. Amikor már teljesen száraz marad a becsúszó, ezt főként levegős tagoknál lehet hamar észrevenni, akkor meg kell csinálni a kis szervizt, mert nincs benne kenőolaj.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Hasaggymeg #93870 üzenetére
Tudtommal Te inkább aszfalton használtad a bringád. Ez nem mérvadó. Terepen, pláne sárban, sokkal több koszt kap. Ezek a komolyabb teleszkópok, akár villa, akár tag, úgy lettek kitalálva, hogy belülről meg legyen a kellő védelmük. A szimmeringek belülről meg vannak kenve szilikonos teleszkóp zsírral, ez segít távol tartani a koszt, illetve a villa lábakban van kenő olaj, ez pedig keni a becsúszókat, hogy ne kopjanak. A becsúszók áttörlése persze nem baj, sőt kifejezetten ajánlott is bringázások után, de felesleges mindenféle olajakat ráfújni. Arra meg pláne nincs szükség, hogy más viszkozitású olajat bevigyen a becsúszó a villa belsejébe. A titok a villa rendszeres karbantartása, a gyárilag előírt viszkozitású olajokkal, kenőanyagokkal. A becsúszó fújkálása mindenféle kenő anyagokkal, csak a kötelező szerviz elódázása, semmi más.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Hasaggymeg #93880 üzenetére
Bő vízzel le lehet mosni minden koszt.
Véleményem, illetve tapasztalatom szerint felesleges a becsúszót fújkálni, persze ha jónak látod, akkor tedd ezt.És a szerviz órákat sem kell annyira szigorúan nézni, az professzionális felhasználás mellett értendő. Átlag ember elég ha betartja a kb 2000km vagy 1 éves intervallumot. Ha nagyon sok sarat kap, akkor kicsit hamarabb. Sajnos a gyakorlat azt mutatja, hogy sokan azzal sincsenek tisztában, hogy egy komolyabb villát egyáltalán karban kell tartani.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Vasinger! #93981 üzenetére
A monoblokk lelazulása nem olyan ritka dolog, új bringáknál se. Ezért érdemes időnként ellenőrizni a kottyanást, oldalirányba kell megmozgatni a hajtóművet, ha kicsit lelazul azt már kotyogással jelzi. Amikor ennyire kitekeredik, akkor már akár a vázba a menetet is károsíthatja. Szóval így semmiképp se használjátok. Mint ahogy fentebb már írták, kell egy hajtókar lehúzó szerszám. A tengely kúpos, arra szorul rá a hajtómű. Ezért nem tudod csak úgy levenni, hiába tekerted ki a csavart. A hajtómű levétele után kell egy másik szerszám, amivel a monoblokk csészét visszatekered. Ha megint lelazul, akkor ki kell tekerni a monoblokk csészét, betekerni teflon szalaggal, majd visszahajtani, ez már minden esetben megoldja a lelazulós problémát.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Én bírom a Schwalbe-t, de az biztos, hogy olyan defektem még nem volt az elmúlt több mint 20 év alatt mint a Nobby Nic-el, tubeless kivitelben. Konkrétan szétszakadt mint egy rongy darab. Ettől függetlenül most is azt mondom, hogy a Schwalbe egy kiváló teljesítményű külső, de a tubeless egy plusz terhelés a guminak. És a Schwalbe baromi gyorsan kopik.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
ShiTmano #94085 üzenetére
Tény, hogy kapta az ívet rendesen
,de azért talán szétszakadnia nem kellett volna.
Csak 21,5kg!
Én viszont kicsit 80 felett vagyok.
A súly szerintem nem lehet magyarázat, mert azért olyan nagyon nagy súllyal nem rendelkezem, és anno a Kona Stinky-m is megvolt közel 20kg, talán még durvábban is mentem vele mint a Bergamont-al, mert annak 180mm rugóútja volt, defektek voltak, de ilyen szétszakadás nem. Azon Maxxis gumik voltak.
(#94089) 6030D: Volt rajta egy kis sérülés, de nem tűnt szövet sérülésnek, csak gumi.
Na mindegy, ez van, azt sem tartom kizártnak, hogy gyári hibás volt.
Volt még egy Nobby Nic tartalékban, feldobtam azt, meglátjuk ez meddig bírja.Következő bringámon Maxxis lesz. Amint sikerül eladnom a Trailstert, megrendelem a Merida eOne Sixty-t. Jó kis 2,8-as Maxxis-ok lesznek rajta.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Slownz #94190 üzenetére
A webshop olcsóbb, ennyi előnye van, de azt felejtsd el, hogy megtérítik neked az első átnézést. Ez csak kiskerben működik, hogy betolod és ingyen beállítják, meg utána még egyszer átnézik.
Tapasztalatom egyébként az, hogy az új bringák 90%-a nincs rendesen beállítva, pl kerékagyak. A láncod csak azért ugrál mert egy kicsit megnyúlt a bovden, valószínűleg az állítócsavaron egy picit feszítesz és már jó is lesz. Viszont a kerékagyakat mindenképp állíttasd be egy megbízható szervizzel, mert az ha túl feszesre van állítva, nagyon gyorsan ki fogja nyírni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
ZolkoW #94456 üzenetére
Véleményem szerint 0 fokig lehet megoldani azt, hogy viszonylag komfortosan legyél a bringán, persze ehhez is kell pár db minőségi téli ruházat. 0 fok alatt már mindenképpen lesznek kompromisszumok.
Addig marad lélegző egy anyag, amíg az alatta lévő is lélegző. Ha egy réteg már nem az, akkor onnantól semelyik sem lesz az. Egy kiváló minőségű, téli bringás nadrág alá, egy db minőségi sí aláöltöző elég, harmadik rétegre nincs szükség. Ilyen nadrágok viszont kb 40 ezer ft körül kezdődnek. Ha ennyi pénzt nem szánsz rá, akkor meg lehet oldani olcsóbb nadrágokkal is, viszont akkor mindenképpen kell egy neoprén térdmelegítő.
Felülre nekem ami bevált, szintén minőségi sí aláöltöző, erre egy téli bringás mez, és legfelső rétegnek egy softshell kabát. Természetesen ezek is mind kiváló minőségű darabok. Ha nincs olyan hideg, tehát van pár fok pluszba, elég a 2 réteg is felülre.
Sisak alá egy vékony bringás sapka, és egy minőségi softshell bringás kesztyű. 0 fokig a levegővétel nem okoz gondot, alatta már igen, de 0 fok alatt nem ülök bringára, arra ott az autó.Egyébként az is fontos, hogy a minőségi, lélegző, technikai anyagokból készült ruházatot speciális mosószerrel mosd, a sima mosószer tönkreteszi a lélegző képességét.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
-=RelakS=- #94479 üzenetére
Pont ezt kell megfizetni a drága ruházatban, hogy nem Michelin baba fíling lesz, illetve nem izzadsz szarrá, meg nem kell vetkőzni ha megállsz. Nekem a lefelé csapatással sincs gondom. Ha minőségi a ruházat, rendesen be tudod tépőzárazni azokon a helyeken ahol befújhat a szél, akkor komfortosan gurulsz nagyobb sebességgel is. Maszk mondjuk nem árt ilyenkor az tény. Bár én elvoltam nélküle is.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
RaiZka #94481 üzenetére
Én próbálkoztam már olcsóbb softshell kabátokkal, nem használhatatlan, de azért nem volt olyan meleg, és bele is tudtam jobban izzadni mint a márkásabb verziókba. Bicycleline nem rossz márka.
Én személy szerint ezt használom, de csak mert ezt a márkát forgalmazzuk.Elég drága, de jó is. Iszonyat meleg, a szelet 100%-ban távol tartja, nem rohad rám. Abszolút tökéletes.
Egyébként dzsekiben még inkább vennék egy olcsóbb darabot pl a decathlonban, de azzal nem értek egyet, hogy b@sszuk meg a fillért amikor téli nadrágot választunk.
Lehet nem érzed, de a térded idővel szarrá megy ha nem tökéletesen tartja távol a szelet a téli nadrágod.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
A neopren-es térdmelegítő szerintem csak rövid távokra használható. Mondjuk betekersz a melóba 10-20km-t télen. De arra már nem igazán alkalmas, hogy elmenj egy hosszabb túrára, mivel egy idő után elkezd lecsúszni, illetve nem annyira komfortos benne a tekerés. Ez alapvetően motoros kiegészítő, nem kerékpáros. Egy motoron ülve nem gond, mert ott nem mozog a térded, nem fog lecsúszni, és nem érzed kényelmetlennek, de bringán igen.
Épp ezért én azt mondom, hogy hosszútávon sokkal jobb megoldás egy minőségi téli kerékpáros gatya, akár feszülős, akár lazább enduro-s. Ezek alá nem kell a térdmelegítő. Ennek viszont ára van, én még 40-50 ezer alatt nem találtam megfelelő minőséget.RaiZka: Nem kell aggódni a térded miatt, csak meg kell venni a megfelelő ruházatot.
A decathlonos ruhákat egyébként nem annyira kedvelem, bár van egy két használható darab, még is sokszor jutottam oda, hogy hiába adtak valamit olcsón, már kézbe véve is olyan fos volt az egész, hogy annyit sem adtam érte, és inkább vettem egy márkásabbat kétszer annyiért.
-=RelakS=-: A minőségi ruházat meglepően vékony létére is tud kellő meleget nyújtani, meg persze nem mindenki fázik ugyan annyira.
Van egy ilyen Endura bringás széldzsekim. Olyan vékony mint egy papír, összecsomagolom egy kis nyeregtáska méretre. Ennek ellenére elég meleg tud lenni, és nem sérül könnyen, nagyobb sebességnél is súroltak meg bokrok, erdőben, azt hittem ki is szakadt, aztán semmi nem látszott rajta.
(#94501) pc360: 30-as átlag, montival? És meddig, három utcasaroknyit?
Ne viccelj már, aki ezt hosszabb távon tartja montival, az bőven nem átlag teljesítmény. Ezt országútival tudnám megcsinálni, montival max akkor ha van rásegítésem.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Síkon legnagyobb sebességre? Ja az más, azt én is kitekerem, többet is, szerintem olyan 40-45 körül meg tudok síkon hajtani egy kb bármilyen (kivéve DH), montit, de itt a kérdés, hogy mennyi ideig?
Ez a nem mindegy. 30km/h-ra, sík úton (aszfalt), kb bárki fel tud gyorsítani egy montit, ebben teljesen igazad van.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
DUB Inc. #94587 üzenetére
A btwin vázak úgy szarok ahogy vannak. Egy merida váz kb ég és föld minőségben. Azt aláírom, hogy ezek a decathlonos fitness-ek, a felszereltségük alapján, akár egész csábítóak is lehetnek. Viszont nagyon nagy az érték vesztése (kb a kutyának sem kell használtan), míg a merida használtan is kelendő. A kerékpár lelke a váz, ezt már nagyon sokszor leírtam. Én mindenképpen a jobb váz felé terelném a vásárlót, még akkor is ha itt ott picit gyengébb a felszereltsége. Egy kerékpár nem attól lesz jó, hogy épp milyen a hajtás vagy a váltás, hanem elsősorban egy jó váztól. Tulajdonképpen az maga a kerékpár, és az alkatrészek teszik egésszé. Nyilván az alkatrészek is sokat számítanak, de ha egy váz túl rugalmas, nem jó a geo, akkor alapjaiban véve lesz szar, akkor is ha 1 millióért veszel rá egy Dura ace szettet és még 500 ezerért karbon kerékszettet.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
trialboj #94612 üzenetére
Kónuszos agyaknál az a helyes beállítás, amikor a kereket kivéve egy minimálisan kottyan a tengely. Ehhez érdemes kihúzni belőle a gyorszárat, mert a gyors zár kotyogása is megtévesztő lehet. Ha úgy állítod be a kónuszt, hogy picit sem kottyan a tengely, akkor már a gyorszárral túl fogod húznia csapágyat. Ha tökéletesen be van állítva a kónuszod, akkor a gyorszárat úgy kell meghúzni, hogy a zár vízszintesen kezdjen el kicsit fogni, ennyinek elégnek kell lennie, hogy már ne kotyogjon a kerék. Amikor a kereket visszatetted a vázba, és ráhúztad a gyorszárat, érdemes pár centinként haladva körbeforgatni a kereket és minden állásba megnézni, hogy nem e kottyan e a kerék. Van, hogy csak bizonyos szögben kottyan. Ha picit kottyan, akkor még egy minimálisat feszíthetsz a gyorszáron. Ha nem szűnik meg a kotyogás, akkor kerék ki megint, és egy kicsit feszesebbre kell húzni a kónuszt, de természetesen még továbbra is kell maradnia egy kis kottyanásnak kiszerelt állapotban. A hátsó gyorszár nagyobbat tud feszíteni mint az első, ezért általában az első kerékben egy minimálisan kevésbé kell kottyanósra hagyni a tengelyt.
Egyébként ha kotyogva használod az majdnem ugyan olyan káros, mintha túl lenne húzva, szét fogja verni a kónuszokat, majd később az agy belsejét is. Mihamarább állítsd be. Egy 15-ös kónuszkulcsra és egy 17-es villáskulcsra lesz mindössze szükséged a hátsó kerékhez, az első kerékhez általában 13-as kónuszkulcs fog kelleni. El lehet vele szórakozni, pláne akkor amikor még nincs rutinod a beállításban. De megéri, mert az agyak élettartama jelentősen nagyobb ha helyesen van beállítva a csapágy hézag.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #94814 üzenetére
Szerintem már most is elfogadható árban vannak. A kérdés inkább az, hogy mi az igényed? A csúcs technika mindig nagyon drága lesz, ez soha nem fog változni. Belépő modellek egész baráti áron vannak. Egyébként ha megnézed egy gyártó felső kategóriás modelljeit, nem sokkal drágább a villanyos mint a hagyományos hajtású.
Egyébként a használt piacon nagyon jó üzleteket lehet köti, ha elektromos bringát keresel. A magyar piac nagyon nyomott, külföldön is magasabbak a használt árak. A használt pedelecnek megvan az az előnye a hagyományossal szemben (legalább is a minőségibb daraboknak), hogy számítógépes diagnosztikával megtudhatod pontosan mennyit futott, nem nagyon lehet sumákolni. Illetve minden hibakódot kiír ha valahol gebasz van.
Amit linkeltél, azt inkább nem kommentálnám.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
trialboj #94817 üzenetére
A töltést azért nem tartom akkora problémának pedelec bringánál, mert egy mai modern gép viszonylag elég kellemes hatótávval rendelkezik. Egy 500-as akkuval bőven lehet menni 1500-1800m szintet és egy olyan 70-80km-t komolyabb terepen. Illetve ha szükséges, tartalék akkut is tudsz magaddal vinni egy nagyobb túrára, akkor meg ezt a távot és szintet szorozd meg kettővel. Az ilyen kapacitású lithium akkuk 2,5kg súlyúak, nem olyan veszélyes magaddal vinni, egy minőségi táskában. Ha meg ez a hatótáv kevés, akkor inkább normál hajtásban kell gondolkodni, mert ez esetben nincs rá feltétlen szükség.
A legolcsóbb kínai vackok élettartama olyan amilyen, ott sajnos a hibakeresés is hajtépős szokott lenni. Én elsősorban a már népszerű, nevesebb gyártókra gondoltam (Bosch, Shimano, Yamaha, Brose, Bionx).
Ezek a rendszerek nagyon ritkán romlanak el, nagyon strapabíróak, és ha még is probléma lenne velük, a számítógép kiírja a hibakódot, azonnal lehet cserélni a hibás alkatrészt. Vidéki helyzetet nem ismerem ezen a téren, de Budapesten már több helyen is szervizelik ezeket a gépeket, megbízhatóan. (ebikeshop, AMbringa, Evobike)
De egyébként én is szereltem már ki a motort, nem olyan nagyon bonyolult művelet egy fő alkatrész cseréje.
Pár szó az élettartamról. Az akkuk kb 500-1000 ciklus körül halnak meg. Ha csak 500-al számolsz, bár akkor még általában csak csökken a teljesítménye, az 50km távval beszorozva, 25 ezer km! Ez azért nem kevés, és ez a leg óvatosabb számítás. A motorok pedig általában 3 akkut kibírnak. Az meg a legóvatosabban számolva is 75 ezer, de szerintem inkább 100 ezer km. Ez kerékpár mércével azért baromi sok.
Ennél több km-t nem csak a motor, de nagy eséllyel egy váz sem fog kibírni.Természetesen pedelec-ben is van jó és kevésbé jó ár/érték arányú. De azért elég jó vételek vannak most is az aprón, többek közt a sajátom is: Bergamont E-Line Trailster C 9.0
De akár ez sem rossz ennyiért: Ghost Kato FS4
A villany hajtás nélküli új bringák is horror áron mennek ha valami felsőbb kategória, használtan meg kb azonos lesz az ára, az azonos felszereltségű pedelec-nek is. Tehát én ezért sem akadnék fent a pedelec árakon. Amennyivel drágább, általában annyival több pluszt is nyújt. Én tapasztalatból tudom mondani, hogy ha egyszer megszoksz egy komoly pedelec montit, utána dög unalom lesz a normál hajtású, de még akkor is ha egy másfél millás felső kategóriás gép. Maximum a fanatikus bringásoknak, akik az életük nagy részét a bringán töltik, ezeknek lehet kevés a hatótáv, meg úgy általában véve szükségtelen az elektromos hajtás.
Egyébként pont a hardtail pedelec montinak nem látom semmi értelmét. Iszonyú merev váza van, és a hatótávja nem lesz sokkal nagyobb mint egy komolyabb fully-nak. Sokkal több értelme van egy össztelós pedelec-nek, lehetőleg legalább 130-140mm rugóúttal. Semmit nem nyersz a merev vázas pedelec-el, még súlyban sem lesz sokkal könnyebb. Én személy szerint úgy látom, hogy a pedelec rendszer egyszerűen le fogja tarolni a monti piacot, közép kategóriától fölfelé, AM, Enduro kategóriában. Itt egyszerűen ez hatékonyabb mint a sima, élvezetesebb vele bringázni. Az országútiknak, XC montiknak meg megmarad a normál hajtás, abból én sem látom értelmét a rásegítősnek.
Egyébként Nyugat-Európában irdatlan nagy rá a kereslet, sőt már Magyarországon sem kicsi. Külföldön a pedelec monti már kb jobban fogy mint a sima. Szóval ezt a kérdést már a piac rég eldöntötte.
Milán13: Szerintem ez attól is függ, hogy milyen papírok vannak hozzá (azért itt észnél kell lenni, hogy mit veszünk meg), de az tény, hogy a magyar piac rendkívül árérzékeny, aki ma használtan akar venni pedelec vagy akár normál hajtású komolyabb gépet, az valóban elég jól tud járni. Külföldön magasabbak a használt árak. Az új bringa nem jó befektetés, ez sajnos így van, ez független a hajtástól, hogy sima vagy villany.
Hasaggymeg: Szerintem ha el tudunk vonatkoztatni a felől, hogy érzelmi alapon nézzük ezt a kérdést, és csak a tényekre koncentrálunk, illetve arra, hogy mi, hogy érzetük, mit tapasztaltunk, akkor az emberek jelentős részélnek a pedelec monti, pláne ugye AM/Enduro kategóriában, sokkal jobban fog tetszeni. És több értelme is van. A piac erre felé halad, aztán majd előbb utóbb egyre több kételkedő is belátja. Persze ehhez szükséges lenne egy kiadós tekerés a hegyekben egy ilyen géppel. Mert addig sok olyan dolgot is bele látunk, ami valójában nem is létező dolog.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
trialboj #94851 üzenetére
Én természetesen MTB felhasználás mellett mondtam azt, hogy nem igazán látom az értelmét a merev vázas pedelec montinak. Ha valaki inkább light terepen túrázna, vagy inkább Cross stílusba használná, akkor persze lehet létjogosultsága egy merev vázas gépnek is. Biztos én gondoltam rosszul, de ha valaki MTB-ot szeretne venni, akkor feltételezem, hogy menne vele rendes terepre is. Amikor normál hajtású gépet veszünk, akkor persze egy csomó előnye lehet a hardtail-nek a fully-val szemben. Legfontosabb a kisebb súly és a merevsége, ami miatt sokkal jobban fogsz vele haladni síkon és fölfelé, mint mondjuk egy AM/Enduro géppel, és ha ugye nem vagy egy vadulós, nem használod ki a rugóutakat, akkor adja magát, hogy merev XC gépet kell venni. Viszont pedelec hajtás mellett ez kb pont lényegtelen. Én használtam már mindenféle pedelec montit, merevet, fully-t, kisebb és nagyobb rugóúttal. Őszintén szólva, mindegyikkel ugyan olyan faszán mentem fölfelé, sőt, a fully még talán jobb is fölfelé. A hardtailben a motor egy kicsit erősebbnek hat, amikor megindulsz vele, de kb ennyi. A közepe meg olyan batár merev a motor miatt, hogy el sem hinnéd. Lefelé meg nem kérdés, hogy melyik a jobb, élvezetesebb, még akkor is ha nem használod ki teljesen. Én sem használom ki közel sem tudását, ennek ellenére sokkal jobban élvezem a fully-t. A nagyobb költségű karbantartás számomra kissé viccesen hangzik, ne haragudj érte.
Amikor 1-1,5 milliós gépekről beszélgetünk, akkor plusz egy teló időszakos karbantartása, és mondjuk nem verseny szintű felhasználás mellett a forgáspont csapágyainak a cseréje pár évenként, nem hinném, hogy akkora érvágás lehet, vagy egyáltalán érv lehet egy hardtail mellett. Véleményem szerint, aki rendes MTB felhasználásban gondolkodik és pedelec gépet szeretne, annak erősen megfontolandó a 140-160mm közötti AM/Enduro kategória, mivel itt van a legnagyobb értelme a rásegítésnek, ezek a gépek a legélvezetesebb pedelec montik.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ha nem valami alap gépet veszünk, hanem mondjuk egy 10 kiló körüli karbon XC-t, most őszintén szólva, azzal azért nem nagy kunszt az 1500m szint, rásegítés nélkül sem.
Épp ezért ott nem látom értelmét. Viszont 1500m szintet mászni 140-160mm rugóúttal, már azért más szitu.
És igen, igazad van ebben, kezdőknek is sokkal jobb lesz a fully, most azért 2,8-as plusz-os kerék, mondjuk 140-es úttal, vagy kicsit nagyobbal, hatalmas biztonságérzetet tud nyújtani, még egy kezdőnek is. Bár akkora durung külsőkkel a merev sem rossz, viszont árban elég közel a fully. Nem éri meg.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #94868 üzenetére
Amit linkeltél az nem pedelec, hanem egy gagyi kínai elektromos robogó, valószínűleg ólom akkuval. Az egy tesco-s szemét, ipari hulladék, nem is alkalmas kerékpározásra, mert nem az. Ha alacsony a költségvetés, akkor a jelenlegi bringád alakítsd át egy értelmes átalakító szettel, ilyet kapsz kb 250 ezer körül, vagy szétnézel a használt piacon.
(#94869) 6030D: Jó, az is igaz.
Nem mindegy, hogy mennyi idő alatt teljesítjük. De ettől függetlenül egy 15 kg-os Enduro-val hegyet mászni, nem egy élmény. Rásegítéssel meg az.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Napfénysüti #94873 üzenetére
Én is azt hittem, hogy viccnek szánja.
Ha robogó kell akkor egy ilyet kell venni: Gilera
Ha még a nick nevem is ez, gondolhatod milyen gép.180-as kétütemű, letépi az arcod.
Nem ilyen villanyos vackokkal bohóckodnék 150-200 ezerért, aztán megy 20km/h-val. Ez megy 150-160-at is.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Strezi #94875 üzenetére
Szerintem rendben van az ára (bár tényleg a középmotor kelendőbb mostanában, és jobb is montiba, de viszont ez fully, ennyiért meg nem rossz). De majd az idő eldönti, hogy mennyire akarják megvenni. Enyémet nyár elején 1 milláért elvitték volna, viszont akkor még nem akartam eladni.
Most meg 900-ért sem kapkodnak utána. Pedig ahogy szétnéztem az aprón pedelec ügyben, az egyik legjobb vétel az enyém jelenleg.
Hasaggymeg: Nem is egy kategória a kettő, ezt soha nem is állítottam. Csak azok a fránya előítéletek ne lennének, meg a jó öreg pöcsméregetés.
Komolyra fordítva a szót, ha túl tudsz lépni azon, hogy a magyar "szakértő, ultra kerékpárosok" körében megvetnek, lenéznek, keresztre feszítenének, akkor rájössz, hogy kib@szottul jó.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Hasaggymeg #94897 üzenetére
Persze, hogy lehet.
Jó öreg 90-es évek.
Nem is azt mondtam, hogy Te személy szerint megvetsz valakit, hanem úgy általában sokan, főként azokban az országokban ahol nem ismerik.
Nyilván megvan az a réteg is akiről beszélsz, leveszi a Porsche cayenne-ről a 3 millió ft-nyi vagy annak megfelelő eurónyi bringát, aztán max rásegítésen bohóckodnak rövidebb távokon, és kurva büszkék magukra, hogy gyorsan felértek a hegyre.
A bohócok megvannak mindkét oldalon, hány pénzeszsákot láttam már, pókhassal, és több milliós országútin tekerve. Alapvetően a bringa nem tanít meg bringázni. Én pedelec címszó alatt elsősorban a komolyabb montikra gondolok. Persze van létjogosultsága máshol is, de itt leginkább. Hiába van a segged alatt bármilyen komoly monti, rásegítés, egy technikás pályán lejönni nem fogsz tudni, főleg nem nagyobb tempóval, ha nem tudsz bringázni. És a le és fölfelét én egyben kezelem, ez teszi ki a bringázást nálam. Pedelec-el meg sokkal többet tudsz jönni lefelé, mint ahogy StLui is említette, mert nem korlátoz le fölfelé. És most akkor megint visszakanyarodtunk az előítéletekhez.Én azt mondom kell adni neki egy esélyt, de azt is tudom, hogy nem mindenkinek alternatíva. Tulajdonképpen neked sem. Eleve nem annyira szeretsz lejtőzni, és sokat is mész mindenfelé, nem Te vagy a célcsoport.
Egyébként szerintem a DH-ban pont nem annyira jelentős a pedelec térnyerése. DH-s általában elmegy egy felvonós pályára, akkor már jobban jár ha a bringája könnyebb. Inkább az AM/Enduro-ban robbant nagyot, mert ezekkel általában feltekersz a hegyre, nem felvonóval viszed.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
trialboj #94994 üzenetére
Csinálj saját testsúllyal guggolást egy pár percig, utána ülj fel a bringára. Nem kell teljesen leguggolni, elég vízszintesig. Illetve a porcerősítő soha nem árt. Ennek tulajdonképpen pont a megelőzés a lényege, még is a legtöbben csak akkor szedik amikor már meg van a baj.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
#27813376 #95100 üzenetére
Pont ettől is szuper dolog a pedelec, hogy te döntöd el, hogy mennyi segítséget kérsz. Sokkal változatosabb az egész bringázás, az aktuális edzettségedhez, kedvedhez tudod igazítani a terhelést. Míg normál hajtással maximum kevesebbet mész, ha épp nem érzel magadban annyi motivációt vagy erőt, a pedelec montin meg egyel nagyobb rásegítési fokozatba kapcsolsz és végig mész egy akkora távon, szinten, amihez amúgy nem lett volna kedved vagy épp erőd. Arról nem is beszélve, hogy a lefelé is jobban esik ha fölfelé nem lőtted el az összes puskaport.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kugoo KuKirin G2 Master
- DJI Air 3 FMC RC2 drón +Garancia +Care Refresh +ND Filterek +USB töltő
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- XL vázas, újszerű Cannondale Kineto Men pedelec e-bike 170-190 cm/140 kg-ig (beszámítás)