Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz rétisün #97432 üzenetére

    Természetesen teljesen mindegy, hogy milyen kategóriáról beszélünk, pedelec monti, sima monti, outi, gravel, cx, bármi. Ha egy minőségi darabot birtoklunk, akkor az szuper élmény. És ha már megpróbálunk olcsójánoskodni, akkor az csak rontani fog az élményen. Persze nyilván nem kell mindenből a top-ot megvenni, de egy szintet tartani kell. És a karbantartás az sokkal fontosabb egy komolyabb gépnél, én a montit minden terepezés után félig szétszedem és letakarítom. Így érzem tökéletesnek, és egyből észreveszem a legkisebb pontatlanságot. Persze ez már valamennyire szakmai ártalom is. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #97439 üzenetére

    Ha minden szir szar alap karbantartásért a szervizbe tolid a bicót, akkor ne csodálkozz, hogy sok lesz összességében. Kell venni szerszámokat, ott az internet és képezd ki magad legalább az alap dolgokra, akkor mindjárt más lesz. A teló nagyszerviz meg ráér 1-2 évente. Felhasználás függvénye. A légtelenítés pedig valóban gyakorlatot igényel. Viszont a shimano még a könnyebben légteleníthető fékek közé tartozik.
    Vannak megbízható szervizek, de sajnos kontárok is. Ez mindenhol így van.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz DUB Inc. #97478 üzenetére

    Ótvar szarokra szoktak motoroljat nyomni. De arra se ennyit. Micsoda kóklerek ezek.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz rétisün #97500 üzenetére

    Javítani lehet, de én nem ülnék fel rá az biztos. Aluval ilyen nem fordulhat elő. Sajnos ez a karbon egyik hátránya, ha sérül akkor legtöbbször kuka.

    (#97483) DUB Inc.: Talán ez már a másik véglet. Én is elég alapos vagyok, de ennyire azért nem veszem komolyan a lánc tisztítást és olajozást. A lényeg annyi, hogy sűrűn kell törölgetni, és csak nagyon vékonyan olajozni. Ez esetben túl nagy kosz nem tud rajta megülni.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz rétisün #97503 üzenetére

    Elég csúnya is az a sérülés a vázadon, és amúgy sem javíthatóak a karbon vázak úgy, hogy ugyan olyan masszív maradjon. Vannak olyan esetek amikor még használhatóvá válhat egy karbonváz, de szerintem a tiéd nem az az eset. Hiába bármennyi anyag, utólag azt már nem lehet úgy odaragasztani. Ezek a vázak magas nyomáson, magas hőmérséklete készülnek. Légmentes körülmények között, levákuumozva. Ezek a berendezések akár több száz millió forintba is kerülhetnek, de még ha van is ilyen masinája valakinek, utólag már nem lehet ugyan úgy megcsinálni azt a vázat, pont ahogy te is említetted, az anyag folytonossága megszakadt.

    gabro0: Én nem tudok ilyen bringaboltról. És olyat szerintem kb lehetetlen csinálni, hogy ne vedd észre, hogy javítva volt. Persze érteni kell hozzá, ez tény, van akit át lehet verni.

    Tothgera30:Én inkább nem ajánlanám ezt senkinek, testközelből láttam a gyártási folyamatokat karbon cuccok esetében, mivel ilyen helyen dolgoztam. Nem állítom, hogy javíthatatlanok minden esetben, de az már olyan soha nem lesz mint volt, pláne nem akkor ha egy karbon cső úgy ahogy van eltörik mint egy száraz faág.

    Hasaggymeg: Mindkét anyagnak megvan a maga előnye és hátránya. Az alu kevésbé érzékeny a sérülésekre egy esésnél, viszont egy minőségi karbon meg komfortosabb és merevebb is ott ahol kell. Még össztelós esetében is érezni, hogy egyszerűen nem ráz annyira a karbon fully mint egy alu. Tehát menetdinamikailag nem kérdés, hogy melyik anyag a jobb. És a megfelelő terhelésre a karbon akár a többszörösét is el tudja viselni egy aluhoz képest.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Toomy #97556 üzenetére

    Természetesen érthető, hogy nehéz feldolgozni azt, hogy egy nagy értékű váz megsemmisül, de ez a karbon javítgatás, mindenképpen az ördög kísértése. Jó néhány mérnökkel beszélgettem a témában, egybehangzó véleményük volt. Csak olyan karbon alkatrészt szoktak javítani amik vagy esztétikai szerepet töltenek be pl díszítő elemek, vagy esetleg autók légterelői, amik ha meg is adják magukat nem okozhatnak közvetlen életveszélyt. Viszont olyan alkatrészeknél, aminek a törése közvetlenül balesetet okozhat, mindig cserélnek.
    Láttam milyen komoly gépekkel készülnek ezek az alkatrészek, azt is láttam, mennyire szigorú a minőség ellenőrzés. Nem véletlenül. Ha olyan lazán lehetne ezeket javítgatni, nem fektetnének ekkora erőfeszítéseket a gyártásba se.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Tothgera30 #97571 üzenetére

    Nincs rálátásom a kis manufaktúrákra, viszont az tény, hogy a karbon váz gyártáshoz szükséges pár igen drága berendezés. Itt a 100 milliók röpködnek. Nyilván sok mindent meg lehet csinálni kisebb költségvetésből is, de a minőség ilyen esetben kérdéses. Az igaz, hogy én ipari körülmények között találkoztam a karbon gyártással, nem kis manufaktúrában dolgoztam. Amit itt láttam az alapján tudok véleményt alkotni a témáról. Én azt láttam, hogy teherviselő alkatrészeket nem javítottak, csak főként díszítő elemeket. Amikor elkészült egy alkatrész, annak 100%-ban tökéletesnek kellett lennie, a legkisebb hiba esetén is ment a selejtbe. Épp ezért kellett nagyon odafigyelni minden lépésre. Olyan kis apróságokon múlik, hogy az hihetetlen. Egy egy alkatrészhez akár 30-50db szövet is ki volt vágva méretre, és azt megfelelő sorrendben kellett a szerszámba bele laminálni, aztán lefóliázni, vákuumzsákozni, majd bele vagy az autoklav-ba vagy a présgépbe, alkatrésze válogatta. Az sem volt mindegy hol törik meg a fólia, vagy, hogy mennyire nyomkodtad bele a szövetet a szerszámba, pl a hajlatoknál. A legkisebb hibának is az lett az eredménye, hogy kuka volt az alkatrész.
    A karbon teljesen másképp működik mint a fém. Úgy tud erős lenni, ha tökéletesen folytonos és hibátlan a szövet. Erre nyilván rá lehet laminálni, meg le lehet csiszolni, fényezni is lehet, de az köszönő viszonyban nem lesz az eredeti szerkezettel.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz parkr #97574 üzenetére

    Én maximum abban a javított karbon vázban bíznék meg, amit a gyárban javítottak. :) De ilyen sajnos nincs, mert ott nem javítanak. Ha nekem megsérülne a karbonvázam, feltenném az apróra, akinek van kedve, kísérletezgessen. Valami jelképes összegben megegyeznénk, aztán vennék egy újat, és elkönyvelném, hogy x összeget buktam. Inkább ez, minthogy 60-nál kettészakadjon alattam.
    Ha meg nincs annyi pénzem, hogy karbont vegyek, akkor megelégednék az aluval. Kicsit olyan ez mint amikor valaki vesz egy nagy BMW-t vagy Audi-t, aztán amikor az első 1 millát ki kell tenni az első szerviznél, akkor meg értetlenkedünk. Ahogy egy jó barátom mondta, ha volt pénz majomra, akkor legyen banánra is. :D

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz IMIIKE1998 #97601 üzenetére

    Az a monti vagy országúti, ami fele ennyibe kerül, azon az alkatrészek is gyengébbek. Nincs ilyen minőségű váza. Illetve a váltás is gyengébb. Vannak olyan kerékpár kategóriák ahol egy bizonyos szintet meg kell ütni, különben a kategória értelmét veszti. Ilyen a CX is. Semmi értelme nem lenne egy Torney váltós, gagyi vázas, 13 kilós CX bringának. Vagy például ha AM montit szeretnél venni, vagy Enduro-t, akkor sem fogsz tudni venni 200-ért, mert a kategória megkövetel egy bizonyos szintű felszereltséget. Ott minimum el kell költeni 450-500-at. Tehát nem az alacsony népszerűség áll emögött, hanem a drágább alkatrészek.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz makoss #97606 üzenetére

    A guminyomás nem attól függ, hogy hány coll-os a kerék, hanem milyen szélességű a külső és milyen felhasználásra kell? A külső oldalára rá van írva az ajánlott nyomás. Van ahol csak a max nyomást írják rá, van ahol a minimumot is. Aszfalton érdemes max nyomás közelébe fújni, hogy haladós legyen. Terepen meg alacsonyabb nyomás a jobb, mert akkor lesz tapadásod. De ez egyéni dolog is, hogy kinek milyen nyomás a kényelmes, optimális.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz makoss #97611 üzenetére

    1,75-nél nem tennék rá szélesebbet, így hogy 85%-ban aszfalton mész vele.

    (#97612) IMIIKE1998: Pár hsz-el feljebb már megválaszoltam a kérdésed.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz IMIIKE1998 #97615 üzenetére

    Edzettség, megszokás kérdése is. De én úgy gondolom, hogy az XC monti mindenképpen komfortosabb mint a CX.

    (#97619) makoss: Nincs vele semmi gond, csak aszfaltra a 2,1-es külső túl széles. Jobban haladnál egy keskenyebbel. Én a montira 1,4-est tettem, amikor csak aszfalton használtam. Mondjuk ott már észnél kellett lenni ha véletlenül egy kis föld útra tévedtem vele. :) 1,75 az egy jó kompromisszum.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz zoli03 #97646 üzenetére

    Fizikai számításokkal nem akarok vitatkozni, mert abban soha nem voltam jó. :) Viszont én azt tapasztaltam, hogy a vékonyabb külsővel jobban halad aszfalton a bringa. Eleve nagyobb a nyomás, mert ugye minél vékonyabb egy külső, annál nagyobb a max nyomás. És általában könnyebbek is, mert kevesebb az anyag, könnyebb megforgatni, jobban gyorsul. Amikor az egyik montimra ráraktam az 1.4-et a 2.1 után. Aszfalton megtáltosodott. A kinézet szubjektív, nekem tetszett vékony gumikkal is, érdekes látvány volt.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Tothgera30 #97697 üzenetére

    A legegyszerűbben javítható kijelentéssel azért vitatkoznék. :) A karbon sérülékenyebb mint az alu, pláne egy minőségi acélhoz viszonyítva. A karbon előnye a menetdinamikában van. Erősebb is tud lenni a megfelelő irányba. Viszont ha elesel, és odavered, sokkal könnyebben sérül. Ezt sajnos bele kell kalkulálni amikor karbonra váltunk.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Tothgera30 #97705 üzenetére

    Ha olyan ember javítja, aki ért is hozzá, akkor az alu-t, acélt is lehet szépen javítani. És ez esetben nem gyengül az anyag, sőt lehet plusz merevítést is bele heggeszteni. Akár még erősebb is lehet mint gyárilag volt. A heggesztéshez szükséges berendezés is jóval olcsóbb mint a profi karbon javításhoz szükséges. Heggesztőt is könnyebben találsz, mint profi karbon javító mestert. Egy szónak is száz a vége, a karbon nem könnyen javítható anyag. A sérülése által már csak gyengébb lehet, míg a fém akár erősebb is lehet a javítás után. Mindkét anyagnak van előnye és hátránya, a karbonnak biztos, hogy nem a javíthatósága az előnye. :)

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Dilikutya #98058 üzenetére

    Azért azt tegyük hozzá, hogy csodák nincsenek a lakatok terén se. Ami erős az nehéz lesz. Olyan nincs, hogy 100g, de megfelelő védelmet is nyújt. Itt az nem érvényes, mint egyéb kerékpár alkatrészek esetében, hogy minél drágább annál könnyebb. :) Ami erős abban van anyag, és annak súlya is van, ennyire egyszerű.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Emperor_ #98254 üzenetére

    A defekt eléggé kiszámíthatatlan dolog. Bármikor megeshet, akár egymás után többször is, máskor meg akár fél 1 évig semmi. A belsőn látható, hogy hol lyukadt ki, fel kell pumpálni miután kivetted. Ha futófelületen van egy kis szúrt lyuk, akkor nyilván valami tüske, vagy szilánk kiszúrta. Persze a tüske nem feltétlenül marad a külsőbe, ki is eshet defekt után. Bár a legtöbbször azért benne marad. Hiába simítod végig kézzel belülről, előfordul, hogy csak a futófelület felől látszik, hogy van benne egy kis tüske vagy szilánk. Ki kell piszkálni egy hegyes szerszámmal.
    Ha meg a felni felől van a belsőn a lyuk, akkor értelemszerűen ott kell vizsgálódni. Elcsúszott, elrepedt felniszalag, vagy nem jó méretű felniszalag, ami kidörzsöli. A felnin egy kis sorja. Ilyesmi.
    A belső mérete biztos, hogy jó, túl lehet őket fújni egy bizonyos határig. Én nem egyszer fújtam fel 2.125-ig ajánlott belsőt 2,35 vagy akár 2,5-ös külsőbe. Emiatt még nem kaptam defektet. Sőt pl országútinál sokkal ideálisabb a 25-ös külsőbe a 19-23-as belső, mint pl a 25-32-es.
    Inkább az a problémásabb ha a szélesebb belsőt szeretnéd belegyömöszölni egy keskenyebb külsőbe.
    Ha peched van, kifoghattál selejtes belsőket is, vannak néha ilyen szériák, de azok ki fognak szakadni, nem szúrt lyuk lesz rajtuk.
    A felütéses defekt is elég egyértelmű nyomot hagy a belsőn, azt is könnyű észrevenni. Az is előfordulhat.

    Van aki a latex belsőre esküszik. Én még ilyet nem használtam, így nem tudom alátámasztani a jobb defektállóságát, de már hallottam pár embertől, hogy nekik bevált és ritkábban kaptak vele defektet.

    Amit viszont tudok ajánlani, az a tubeless rendszer. Persze ehhez a felnidnek is támogatnia kell a belső nélkülivé alakítást. Amellett, hogy növekszik a gumi tapadása terepen, a defektet is kb elfelejtheted. Ennek nagyon egyszerű a magyarázata. A tömítő folyadék a külsőt kiválóan tudja tömíteni, viszont a belsőbe töltött folyadékok nem túl hatásosak, mivel a belső gumi anyagát elég nehéz tömíteni, én azzal nem szórakoznék.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Vasinger! #98267 üzenetére

    Ha ipari csapágyak vannak az agyakban, akkor azt akkor kell szétszedni amikor tönkremegy benne a csapágy. Persze a kereket érdemes néha kivenni, és ellenőrizni, hogy szépen forog e. Amikor már érzed, hogy kicsit darál a csapágy, na akkor kell benne kicserélni. A kónuszos agyakat kell karbantartani. Ennek az időtartama felhasználás függő. Napi használat mellett én fél évente újrakenném, de 1 évnél tovább biztos nem húznám.
    Természetesen az ipari, zárt csapágyakat is szét lehet szedni ha jó a kézügyességed. Én is szedtem már szét iparis kormánycsapágyat, mindössze pár száz km után sercegett benne a kosz. Nyilván nem akartam új kormánycsapágyat. :) Óvatosan szétpattintottam, kimostam, majd minőségi zsírral megkentem. Azóta sincs vele baj. Gyárilag sajnos sokszor kevés benne a kenőanyag, és könnyen bejut a kosz.
    Agyaknál általában ezek jobban zártak, ott csak akkor foglalkoznék vele amikor már cserés.

    Fék légtelenítést mi indokol? Pl az, hogy a benne lévő fékolaj is elhasználódik, függetlenül attól, hogy fellevegősödött e vagy sem. Egyrészt a nagy hőmérséklet ingadozás miatt veszít a minőségéből, másrészt a dugattyúk mellett bejut a fékpor és 1-2 év alatt a rózsaszínű olajból egy fekete dzsuva lesz. Főleg az első fékekben, amik nagyobb terhelést kapnak. 1 év után mindenképp illik kicserélni a fék olajakat amennyiben rendszeresen használtad a bringát. Én egyébként fél évenként ajánlom ha tényleg komolyabb terhelést kap.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz RaiZka #98314 üzenetére

    Elég otromba. Én inkább valami Infini lámpában gondolkoznék.
    [link]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz RaiZka #98329 üzenetére

    Ha minőséget szeretnél akkor cateye vagy lupine. Viszont ott az árat ne nézegesd, mert nem lesz olcsó.
    [link]
    Ez kielégíti az elvárásaid.
    Ha "okosba" szeretnéd megoldani, akkor meg aliexpress.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ZolkoW #98338 üzenetére

    Nekem is volt pár darab alis lámpám. A rögzítésükkel voltam mindig gondba. Könnyen elforogtak a kormányon.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz DUB Inc. #98408 üzenetére

    Ez se százas: [link]

    Tuomas: Ha nincs keret a jobbra, akkor nincs keret. Viszont a jobb bringával akkor is jobb menni ha keveset mész. :) Tehát az, hogy kihasználod e, nem feltétlenül azon múlik, hogy mennyi km-t teszel bele.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #98451 üzenetére

    Az a szomorú hírem van, hogy bringázással, látványos lábizomzatot fejleszteni piszok nehéz és lassú folyamat. Még ha tökéletes is a kajálásod, akkor is. Egyszerűen ez nem az a mozgásforma ami izomtömeget hoz. Amit meg Hasaggymeg linkelt képet, nem mérvadó, mert mint már leírták, az pályakerékpáros edzés eredménye, ami meg közelebb van a testépítéshez mint a klasszikus értelembe vett kerékpározáshoz.
    A normál kerékpározás funkcionális izomzatot fejleszt, ami nem igazán látványos, de annál szívósabb.
    Illetve nagyon sok múlik a genetikán is. Van akinek akkor is formás vádlija van ha egy métert nem kerékpározik, míg más meg ha össze fossa magát a tekeréstől, akkor is csak egy fogpiszkáló marad.
    Ha szeretnél ezen a téren látványra fejlődni, és lehetőleg belátható időn belül, akkor nincs más dolgod mint elmenni egy edzőterembe és guggoló gyakorlatokat végezni.
    Kezdetben elég 20-30kg is, kb 5-10 perc után rájössz, hogy ez miért más mint a bringa. :) Teljesen más sokkolás az izomzatnak, és ez viszonylag gyorsan növekedésre tudja bírni a combjaidat.
    A vádli már necces, az ha genetikailag szar, akkor az súlyzókkal is kemény menet lesz, de a comb az viszonylag könnyen fejleszthető guggolással. Kiegészítheted lábtoló géppel is, meg combhajlító, combfeszítő gépekkel, de az igazi a guggolás.
    Vádlira meg egylábas álló vádligyakorlatot javaslok, később vehetsz a kezedbe egy kézi súlyzót is, hogy plusz terhelést vigyél bele.
    Bemelegítés után végezz 5 X12 ismétlést.
    Természetesen ha már erre rászánod magad, érdemes teljes testben gondolkodni, és rendes egész testes testépítő edzéseket végezni, a bringázáshoz is jól fog jönni a plusz erő.
    Legalább napi 5 étkezésed legyen meg, ebből 2 lehet fehérje turmix is.
    Ja és még valami, azt azért vedd figyelembe, hogy azok a pályakerékpáros lábak tele vannak testosteronnal, meg az sem kizárt, hogy növekedési hormonnal. :) Az nem csak úgy a paprikás krumplitól nőtt oda a srácokra. :D

    Egyébként ha vékony alkat vagy akkor amúgy sem kéne állandóan rízscsirkén élni, mert az neked nem feltétlenül lesz jó tömegezéshez. Ehetsz nyugodtan vegyesen.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #98478 üzenetére

    Igen, edzőteremben általában szoktak lenni súlyzók is. :)
    Egy szép hosszú rúd, amit a nyakadba veszel, és ha bírod tehetsz rá még súlyokat. :)

    Otthon akár csinálhatod saját testsúllyal is, a szabályosságra viszont érdemes figyelni. Pláne ha súllyal csinálod.
    [link]
    Az a baj, hogy a guggoláshoz nem árt a guggoló állvány, ez azért otthon általában macera.

    De miért csak a lábadra akarsz edzeni?

    Arra készülj fel ha elkezdesz egy súlyzós edzést sokkal nagyobb lesz az étvágyad is, és minél több izom lesz rajtad annál nagyobb lesz az étvágy is.
    Összeesni akkor fogsz ha abbahagyod a súlyzós edzést. Persze nem azonnal, meg ez attól is függ, hogy milyen szintre jutottál.
    Nem olyan bonyolult ez, a súlyzós edzés adja a stimulációt az izmoknak, hogy növekedjenek, mellé megeszed a megfelelő mennyiségű tápanyagot és megalszod a napi 7-8 órát, akkor növekedni fog.
    Amikor ebből a 3 tényezőből valamelyik csorbát szenved, akkor a fejlődés megtorpan, majd elkezd leépülni.

    Hasaggymeg: Azért azt ne gondold, hogy valaki lemegy egy edzőterembe, guggol kettőt a 20 kilós rúddal, majd egyből két számmal nagyobb gatyát kell vennie a dudorodó lábizmai miatt. :D
    Ez ugyan úgy kemény meló mint pl a kerékpáros edzés, sőt. Csak azért van sok esetben ledegradálva ez a sport, mert az emberek a szteroidokkal azonosítják a testépítést, és mindenki úgy gondolja aki izmos az csak fel van fújva a proteintől meg a gyógyszertől. Naturálba is elég korrekt fizikumot lehet összehozni, de az kemény meló. És egy bizonyos szintig inkább csak segít a hegyi kerékpározásban. Pláne ha egy hobbistáról van szó. Nem mellesleg jól fogsz kinézni a strandon, nem pedig egy telefosott búvárruha leszel :)

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ZolkoW #98485 üzenetére

    Egyrészt a lábizomzat genetikai dolog is, van akinek könnyebben izmosodik. Másrészt meg azt se felejtsük el, hogy az élmezőny elején tekerő amatőrök jelentős része már doppingol. Sajnos már ezen a szinten is jelen van a dopping. És ez nyilván hatással van az izomzatra is.

    jjeahh: A táplálék kiegészítő nem létszükség, mint a neve is mutatja ez csak egy kiegészítő. Erre ne alapozz semmit, nem csodaszer. Ha kajálsz rendesen, nem is kell. Persze sok esetben munka mellett nincs annyi idő a kajálásra, ezért jól tud jönni a fehérje turmix. E mellé még egy multivitamint is ajánlott szedni, esetleg porcerősítőt. Az összes többi bizbasz tápkieg kb csak a biznisz, teljesen felesleges.

    Ez még a jobbik eset ha csak a lábadra edzel, a rosszabb az amikor valaki a felső testére edz és kihagyja a lábat, ez a jellemzőbb egyébként. Az ilyen bohóc, divatgyúrósok ismertetője. :D Nem véletlenül, mert a láb edzés a legnehezebb. A guggoló állvány általában mindig szabad, ott valahogy nem tolonganak annyira.

    Ettől függetlenül a test egységes, ha csak bizonyos részeit edzed akkor nem lesz optimális a vérkeringés, és ez az izomfejlődés szempontjából sem ideális. Ha a teljes testet edzed, az jótékony a többi izomra is, tehát ha edzed a felsőtested, a lábad is jobban nőhet, és fordítva is igaz.
    És hidd el, attól nem kell félni, hogy csak úgy pikk pakk kigyúrod magad. :D Ha ez így menne, akkor fiatal Arnold Schwarzeneggerek szaladgálnának az utcán mindenhol, 56 cm-es pajszerral.
    A kedvencem amikor csajok mondják azt, hogy nem mer inni proteint mert túl izmos lesz, olyan aranyos. :) Azzal a hormonszinttel ami egy átlag nőnek van, aztán attól nem kell félni, hogy csak úgy hopp, izmos lesz.
    Hiába reklámozzák a fehérje turmixokat 130kg-os súly mellett, kockás hasú állatok. Azok nem ettől nőttek akkorára, hanem a kb 15-20 féle szteroidtól, amit folyamatosan és egyidejűleg magukba nyomnak.

    6030D: Abszolút jogos. Amióta a "férfiaknál" is a női nadrág lett a divat, nem csoda, hogy minden gilisztán feszül. :D

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ZolkoW #98492 üzenetére

    Ja, félnek hogy átszivárog egy kis tesztoszteron a szűrt fehérjéből. :)

    Én azt nem állítottam, hogy a bringázás idővel nem hoz izmot, csak lassan és nem jelentős mértékben. Persze kivételek mindig vannak.
    A hosszútávú bringázástól inkább csak érik az izom, térfogatra kevésbé nő.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #98496 üzenetére

    Mint ahogy 6030D is írta, ki lehet számolgatni ha nagyon precízen szeretnéd, ehhez meg találsz minden infot a neten. De azt is figyelembe kell venni, hogy mennyi idős vagy és milyen a testalkatod. Én anno fiatalon elég keményen toltam a súlyzós edzést. Bár nem versenyeztem, de felkészültem egy versenyre is, amin végül is nem indultam el. A terembe rengeteg verseny testépítő is járt, és engem is elkapott a gépszíj. :) De valahogy az a kis gatyás, lebarnított pózolás nem hiányzott, amúgy azon kívül az egész felkészülés nagyon tetszett. Én egyébként nem számolgattam, csak érzésre ettem. Nekem az nem sok eredményt hozott, izom tömegnövelő időszakban, ha magas fehérje bevitelre álltam rá. Nagyon vékony, szikár alkat voltam (58kg, 178cm mellett), nehezen jöttek rám a kilók, alig kúsztam fel 65-68-ig). Aztán elkezdtem inkább tömegnövelőket inni és nem fehérje turmix-ot, és sok magas szénhidrát tartalmú ételt is megettem. Én ettől tudtam izmosodni, a magas fehérjétől nem akart megindulni a súlyom. Így 3-4 év alatt, közel 90kg-ra felmentem, úgy hogy nem volt különösebben felesleg rajtam. Persze most már ugyan ezt nem tudom eljátszani 37 éves fejjel, mert elhíznék ettől a fajta táplálkozástól, most már nekem is a magas fehérje bevitelre kell koncentrálnom ha nem a belem akarom növelni hanem az izomzatom. ) Tehát elsősorban nagyon fontos, hogy tisztában legyél a testi adottságaiddal, és az alapján táplálkozz.
    És arra nagyon figyelj, hogy rendesen melegíts be, ne kapkodj, ne emelj hirtelen súlyt, mert annak az lesz az eredménye, hogy izomnövekedés helyett csak a térded fog fájni. Érdemes szobakerékpárral kezdeni a láb edzést, 10 perc. Utána saját súlyos guggolások, kitörések, majd csak simán a rúddal guggolás, és aztán rakni rá a súlyt, ahogy érzed. De mindenképp javaslom, hogy edzed a felső tested is, ne csak a tested felét, mert az sok jóra nem vezet.
    Én mostanában újra komolyabban ráálltam a súlyzós edzésre, elszántam magam, hogy visszaszedem a régi fazont jövő tavaszig. :)

    (#98497) Hasaggymeg: Én sem értettem a focit soha az életben, hogy mi a fenét élveznek emberek azon, hogy egy labdát kergetnek és rugdosnak. Ráadásul a világon a legtöbb embert ez a sport mozgatja meg. Engem még is mindig hidegen hagyott és még sok ilyen sportot tudok említeni. A külsőségek egyébként máshol is megvannak, gondolod a kerékpározás kivétel? Nézd meg hány bohóc van azok között is, most elnézést kérek az országútisoktól, de leginkább köztük. Nyilván tisztelet a kivételnek, de hány olyan fickó van, meg akár csaj is, aki csak azért veszi meg a legjobb felszerelést mert azt hiszi attól pro lesz, és még alig tud letekerni síkon 50km-t, de már úgy csinál mintha az olimpiára készülne. Méreget mindent, meg intervallum edzést akar csinálni, aztán még jóformán egyenesen menni sem tud azzal a szerencsétlen bringával. :) Ez mitől szimpatikusabb mint egy mindenhol feszengő, hobbi gyúrós? Ugyan úgy a külsőségek irányába mennek el. Ugyan úgy bohóc kategória. És ugyan úgy mindkét sportnak megvannak az értékei, meg vannak azok a sportolók akik normálisan, ésszel csinálják. Nem kell szeretni a súlyzós edzést, de azt nem lehet elvitatni, hogy egy nagyon nagy múltra visszatekintő sport ez is, akárcsak a kerékpározás, és ha ésszel csinálod, rengeteg jótékony hatása van. És bár ez furán hangzik nyilván egy kerékpárosnak, aki a szabadban teker, de a testépítésnek is megvan a maga szépsége, szórakoztató tud lenni az is. Ahogy érzed az erő növekedést, szemmel láthatóan fejlődik a fizikumod. Jó érzés egy kemény gyúrás után lepihenni, és meginni a turmixodat, utána elfogyasztani az ebédet, érzed ahogy izommá válik. :D És az is tény, hogy rengeteg férfi álmodozik arról, hogy jó lenne egy jó fizikum, amit pl egy kerékpározás nem feltétlenül tud megadni. Csak túl sok az előítélet a bodyval kapcsolatban. Nem kell hozzá szteroid, hogy jól nézzen ki az ember és erős legyen. Sokan még is azt hiszik, ha valaki már egy kicsit izmosabb az átlagnál, az kokszol. Persze nagyon sok bohóc van ebben a sportban is, és full kezdőként már tolják a cuccot, de az legyen az ő bajuk. Én tényleg nagyon szeretem a hegyi kerékpározást, és sok örömet tud nyújtani, de ha visszagondolok 22 éves korom körül, amikor tényleg kiváló fizikummal rendelkeztem, 140-150kg al guggoltam és fekve nyomtam, 300kg-al lábtolóztam, nem kevésbé nyújtott kisebb örömet. És adott egy olyan magabiztosságot, amit mondjuk a bringa nem tudna megadni.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #98497 üzenetére

    Ja és még valami. Azzal szerintem semmi baj nincs, hogy a testépítés egy kicsit a külsőségről is szól, hát nyilván, ez is benne van, kár is tagadni. :) Aki tényleg ésszel és jól csinálja, még nyilván annak is számít, hogy hogy fog kinézni. Ez nem feltétlenül nagyképűség, csak egy egészséges magabiztosság ha valahol megjelensz. :) És bármennyire sztereotípia, de ha épp nem a mocskosul gazdag férfiakat nézzük, mert akkor teljesen mindegy , hogy nézel ki, hanem az átlagot, akkor a legjobb csajokat biztos, hogy a jó fizikumú férfiak oldalán fogod megtalálni. :D Ez sem elhanyagolható dolog azért. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Napfénysüti #98516 üzenetére

    Az már benne van a mocskosul gazdag kategóriában. ;]
    De mint említettem, ha sok a pénz akkor csajozás szempontjából az sem akadály ha úgy nézel ki mint a télapó. :)

    Nincs semmi bajom a focival, nekem is van sok ismerősöm aki oda meg vissza van tőle, biztos nagyon jó sport is, de engem abszolút hidegen hagy.
    Nekem a bringa és a body volt a két kedvencem, illetve kenuztam még régen, az is tetszett.

    Hasaggymeg: Lehet kicsit félreértettél, én elismerem a focit mint sportot, de nem hoz lázba.
    Nyilván érthető, hogy miért népszerű, de számomra ez mit sem változtat azon, hogy nem érdekel az egész felhajtás ami körülötte megy.
    Bár az is tény, hogy egy Tour vagy XC kupa sem fog a tv elé tapasztani, DH versenyt már szívesebben nézek. :)
    Vagy Box-ot, MMA-t.
    Viszont a Forma 1-et szeretem, pedig sokan meg azt tartják baromi unalmasnak.

    jjeahh: Hízás nélkül nehezen fog menni az izmosodás, mivel az izomnak is van súlya. :)
    Jó azt tegyük hozzá, hogy 16-17 éves korom körül voltam 58 kiló, 20 évesen már 82 körül, és 22 évesen voltam 90 körül, kellemes fazonban. De ehhez az kellett, hogy kb az életem a bodyról szóljon azokban az években. Nem csak úgy maszatoltam, hanem keményen toltam heti 4-5 edzéssel.
    Most 84 körül vagyok, csak más egy kicsit az összetétel, a hasamra jött fel az évek alatt. Ezt kéne eltüntetni, és olyan 88-90kg-ra visszamenni izomban. Ez a terv tavaszig.

    6030D: Jó kis egyoldalú táplálkozás, az az igazi! :D Nekem a tököm tele van a csirkerízzsel. Inkább marha húst és halat eszem, zöldségekkel.

    kacsyx:De gondolom azért nem ezzel a bohóccal azonosítod a súlyzós edzést.

    Hasaggymeg: A focihoz értő ismerőseimnek is hasonló a véleménye, sajnos van benne igazság. Nem akarok nagyon belemenni a politikába, de ha most jelenleg nem a "főni" lenne a kormányrúdnál, hanem valamelyik nemzetáruló ellenzéki, akkor se hinném, hogy túl sok minden változna a fociban pozitív irányba, és a többiről meg inkább ne is beszéljünk... Sok szar közül a kevésbé szar van most. Ez is valami. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ivana #98564 üzenetére

    Azért ez elég optimista kijelentés. :) 9-es hajtóművel még valószínűleg össze lehet hozni a 8-as váltást, de a 10-es-nél már adódhatnak gondok.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ZolkoW #98587 üzenetére

    Az teljesen más tészta, mert a lényeg a hátsó sor fokozatszáma és a váltókar fokozatszáma, ha ez egyezik, akkor elvileg működőképes a rendszer.
    A nagyobb fokozatszámú hajtókar elvileg visszafelé valóban kompatibilis, de sajnos ez a gyakorlatban nem mindig működik tökéletesen. Közelebb vannak a tányérok. Épp ezért az első váltó nem állítható be tökéletesen pl egy 10-es hajtókarral, 8-as rendszerben. Működik, de nem lesz tökéletes. Beleérhet a lánc a terelőbe amikor nem kéne, és vagy lefelé nem dobja le elég határozottan vagy fölfelé nem teszi fel. Én ezt a megoldást mindenképpen kerülném.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ZolkoW #98589 üzenetére

    +ivana
    Az igaz, hogy én most inkább a 3 tányérosokra gondoltam, de ott határozottan úgy emlékszem, hogy közelebb vannak a tányérok, mint a kevesebb fokozatot támogató hajtóművek esetében.
    Jó párszor futottam már bele olyanba, hogy mondjuk 9-es vagy 10-es hajtóművel nem működött jól egy adott 8-as rendszer. Néha még akkor is kompatibilitási probléma lehet, ha minden alkatrész ugyan olyan fokozatot támogat, de mondjuk nem egy családból vannak. Magyarázatot nem tudok rá adni, olyan ez mint az informatikában, bizonyos rejtélyes problémák, amire nincs logikus magyarázat.
    9-es kar és 8-as sor esetében meg aztán tényleg érdekes, hogy hogy hoztad össze, mert az tényleg a legalapvetőbb kritérium váltórendszerek esetében, hogy azonos fokozatúak legyenek. Persze lehet csak én vagyok túl igényes a precíz váltásra. :D
    Én nem szeretek kísérletezni nem kompatibilis alkatrészekkel. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ivana #98604 üzenetére

    Ezt aztán rendesen összemixelted. Csodálom, hogy jól működik. :)

    rétisün: A legdurvább az volt, amikor egy zsír új, 6700-as Ultegrával szerelt outin a hátsó váltó sehogy sem akart pontos lenni. Pedig ott adott volt minden, hogy jó legyen, egy családból volt a teljes szett.
    Volt egy másik bringánk, ami szintén ugyan ezzel a szettel volt szerelve.
    Elkezdtem cserélgetni az alkatrészeket, hogy megtaláljam a hibásat.
    Utoljára maradt a fékváltókar, és természetesen az volt a ludas, amint kicseréltem egy másik ugyan olyanra, teljesen jó lett a váltó. Gondoltam, ez van, gyári hibás a fékváltókar, ritka eset, de belefutottunk.
    De azért visszatettem próbaképp a másik bringára amiről levettem. És láss csodát, azon meg teljesen jól működött. :)
    Olyan apróságok meg számtalanszor voltak, hogy a zsír új 8-as, 9-es sorok, szintén új 8-as, 9-es lánccal nem akartak jól működni, majd cseréltem sort és megjavult.

    Hasaggymeg: Nem, hogy inkább mennél te is egy edzőterembe, rendes súlyokkal edzeni, nem futkorászni... annál unalmasabb a világon nincs. :D

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz 6030D #98622 üzenetére

    Most épp autóval járok (átálltam a sötét oldalra), nem trolival, hideg ez már nekem, meg esik az eső is általában. :)
    Kellenek azok az ízületek még. :P
    Mondjuk melóba amúgy se a villannyal szoktam menni, hanem a Cross-al.
    A keringésnek adok eleget az edzőteremben, heti 4 szer. :)
    Jó ez így nekem, majd olyan márciustól meg visszaülök a bringára a napi szintű közlekedéshez.

    StLui: Persze, hogy más a kettő, csak viccnek szántam. Elismerem a futás pozitív tulajdonságait, de engem ha bottal ütnének se mennék el futni, az biztos, pedig itt van a házunk mögött a futópálya.
    Vagy akár Normafa, 10 perc autóval.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #98628 üzenetére

    Hát valahogy úgy. :D
    Amúgy nagyon bírom Sting-et, jó zenéi vannak.

    6030D: Velem még általános iskolában utáltatták meg a futást, pedig rosszul nem ment. Állandóan futni kellett, aztán triatlonoztam is egy ideig, ott is utáltam. Maradtam a bringánál. Emlékszem gimiben már nyomtam a body-t is, és szabályosan megtagadtam a futást, mert nem óhajtottam ledobni pár kilót amikor tömegezés volt. :) Volt is belőle balhé, de végül is sikerült megértetnem a tesitanárral, hogy mivel én megyek heti 5-ször edzeni amúgy is, és annak a sportnak jelen fázisban épp nem hasznos a futás, sőt inkább hátrány, ezért had ne kelljen futni. Persze nem mindig sikerült meggyőzni, volt, hogy kénytelen voltam futni, mert bukással fenyegetett. Akkor futottam cooper tesztet, óhaja szerint, hát nem megdöntöttem az iskolai rekordot, pechemre, akkor meg futó versenyre akart küldeni. :D

    StLui: Nyújtás
    Az a videó amit lineltél, bizony egy korabeli DH. Az Enduro szakág a 2000-es évek közepe táján alakult ki. Ekkor készültek először olyan kerékpárok amik megfeleltek egy Enduro követelményeinek.
    De amúgy tényleg nagyon durva volt a fejlődés, főleg montiban. Aki mondjuk az utóbbi pár évben kapcsolódott be a hegyi kerékpározás világába, annak valóban szinte elképzelhetetlen lehet az az időszak, amik olyan gépekkel zúztak árkon bokron, ami ma már kb a trekking kategória. :)
    És nem kevésbé voltak őrültek az akkori bicósok se, persze a pálya nem volt olyan durva mint manapság, de azoknak a korabeli gépeknek épp elég durva volt.És voltak akkor is 60-80km/h-s tempók.
    Old School Mountain Biking (1990 - 1999)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Tuomas #98646 üzenetére

    Van egy kis felára a középkategóriás gyártókhoz képest, de amúgy jók.
    Viszont ezekből a márkákból csak akkor érdemes választani ha legalább egy középkategóriát megcélzol.
    A belépő modelljeik nem lesznek túl jó ár/érték arányúak a név miatt.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Tuomas #98651 üzenetére

    Attól függ, hogy mely kerékpár kategóriát nézzük, de általában 400 körül kezdődik merev vázas montinál és olyan 600-700 egy össztelósnál. Lehet, hogy itt sok emberrel nem egyezik a véleményem, és ennél olcsóbbra is rámondják, hogy az már középkategóriás, de véleményem szerint nagyjából ezen az árszinten kezdődik a középkategória az új montiknál.
    200-250 körül a belépő kategóriás merev gépek felső osztályát találod.
    Azért mondtam, hogy Ghost és pláne a Lapierre márkából a középkategóriát érdemes megcélozni, mert ha maradsz a belépő szegmensnél pl 250 körül, akkor ott nem kapsz kb semmi pluszt csak a nevet. 200-250 körül kb minden nevesebb gyártó váza ugyan azt tudja, nincsenek nagy csodák, mindegy, hogy egy Ghost, Lapierre, Cube, Bergamont, KTM, Merida stb. bringát választasz, a felszereltség dönti el, hogy melyiket érdemes megvenni. Viszont a középkategóriában már kaphatsz némi pluszt, mert ott már elkezd figyelni rá a gyártó, hogy a nevéhez hű vázakat készítsen, akár geometriában akár merevségben, stb.
    Lapierre tipikusan ilyen.

    planbmokus: Hát igen, 90-2000-ig volt talán a legizgalmasabb a fejlődés, anno volt RS Judy DH villám, mintha valami űrtechnikát birtokoltam volna. :). Jelenleg engem leginkább a pedelec MTB fejlődése nyűgöz le. Hihetetlen milyen izgalmas utat járt be az elmúlt 5-7 évben. Kicsit olyan retro érzés, mint amikor 90-ben úgy komolyabban berobbantak a montik és megindult a gyors fejlődésük.
    Ez volt 2012-ben: [link]
    Ma meg kb itt tartunk: Specialized Kenevo
    Félelmetes a technika integrálása.
    Azt most megjósolom, hogy ha még fejlesztenek az akkun, és elérik kb az 1000-1500Wh-t, akkora méretben, mint ma egy 500-as, akkor az egész piac át fog alakulni, és még azok is átülnek pedelec-re, akik ma azt mondják, hogy soha. :D

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Tuomas #98671 üzenetére

    Annyira azért nem bonyolult. :) Tisztában kell lenned az igényeiddel, pontosan mit vársz el a bringától, milyen körülmények között. És nyilván tudnod kell mi az a max összeg amit rászánsz. Itt a fórumban mindig akard valaki aki meg elmondja neked, hogy ez lehetséges e adott összegből vagy nem és kb mit kéne helyette venni. :)

    Vanir: Ha tényleg annyira jó a defektállósága mint mondják, akkor a tubeless méltó ellenfele lehet.
    Bár azért a belső anyaga miatt is, valószínűleg nem terül úgy el a külső mint egy tubeless-nél, alacsony nyomáson. Persze nem mindenkinek van szüksége erre a plusz tapadásra. Én alapvetően a nagyobb tapadás miatt váltottam tubeless-re, hagyományos belsős rendszerrel sem volt zavaróan sok defektem.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Tuomas #98716 üzenetére

    Ja, hogy országúti kéne. Hát én személy szerint valami olaszt választanék.
    [link]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz eeXaa #98746 üzenetére

    Talán azért pont olasz, mert az országútiban nekik van a legnagyobb tapasztalatuk. Teljesen mindegy, hogy taiwan-on gyártják a vázakat, mert ott van a technológiai csúcs, de a tervet a neves gyártók elküldik és az alapján gyártanak.
    A német outik nekem kifejezetten nem is tetszenek.
    Ez ugyan olyan, hogy pl olasz MTB sem kéne. Van a Willier-nek és a Bianchi-nak is montija, de látszik rajta, hogy a kényszer szülte.
    Mindenki maradjon a kaptafánál. A németek jók a montiban és a trekkingben az olaszok meg az országútiban.
    A franciák üdítő kivételek, mert ott a montik és outik is egyaránt jók.

    Egyébként ha autókról beszélünk, akkor egyetértek, az olasz és francia gyártók nem a minőségről híresek.

    Crytec210: Esetleg vegyél egy TRX-et, vagy a Decathlonban az utánzatot: [link]
    Egy halom gyakorlatot lehet találni a neten. Funkcionális edzés, ha nem az izomnövesztés a cél, hanem a kondi karbantartása, akkor hatékony eszköz. Ki sem kell menni a lakásból, bent is használható.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz eeXaa #98824 üzenetére

    Ha ár/érték arányt nézünk, akkor biztos találsz jobbat is mint egy olasz gép. Ez tény. Viszont ha a legnagyobb nevet szeretnéd outiban akkor meg Colnago-t veszel. Ennyi. :)
    Szettben nekem sem kéne Campa, ott maradnék a Shimano-nál vagy a Sram-nál, de váz villa szettben szerintem még mindig az olaszok vannak a toppon, geoban, design-ban, úgy összességében.
    Amúgy a Campa se rossz, de ott csak a top szettek a jók, lejjebb már nem annyira.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz eeXaa #98832 üzenetére

    Ez már ízlés kérdése. Amikor kint voltam az Eurobike-on, nekem egyértelműen a Colnago stand volt a legmeghatározóbb élményem az országútik között. Magasan a legszebb gépeket ott láttam.
    Persze nyilván ízlések és pofonok.

    Napfénysüti: Svédországban, az öreg Degavi tulaj is a Colnago-t emelte ki mint egyetlen olyan gyártót akire felnéz.
    Persze ez sem szent írás, de azért elgondolkoztatott.
    A tesztek meg nem mindig hitelesek.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Napfénysüti #98837 üzenetére

    A csúcs gépek között általában nincsenek hatalmas különbségek, de azért akadhatnak kivételek.
    Nyilván az olasz outi egy életérzés is, ezt kár lenne tagadni. :)
    Bár személy szerint engem mindig a monti érdekelt, így ebbe csak olyan félig vagyok szakavatott. :)
    De volt szerencsém kipróbálni pár olasz gépet, és más érzés volt mint a német, nekem jobban tetszett amit nyújtott.
    Ettől függetlenül nem hinném, hogy egy Specialized rosszabb lenne. Talán az a másik gyártó, akitől még elfogadnék egy outit, az olaszokon kívül.
    De mondjuk Canyon, Cube stb outi biztos nem kéne.
    Németet montiban meg trekingben vennék, persze ez az én álláspontom, egyetérteni nem kell vele.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Sleek #98839 üzenetére

    Tárgyaltunk ezekkel az eurobike-on. Volt szó róla, hogy forgalmazzuk, de aztán nem lett belőle semmi. Még én szúrtam ki, aztán mutattam a főnöknek. Nagyon szépek voltak ezek a CKT bicók.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Napfénysüti #98841 üzenetére

    Igen, tajvani, de a franciák által volt a kiállításon. Először azt hittük francia cég, később derült ki, hogy tajvani. Ennek ellenére gyönyörűek voltak.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Because #98852 üzenetére

    Lehet elkerülte a figyelmed, de már csináltam nekik másik topikot, ennek ellenére néha felmerül a téma, akkor beszélünk róla. Úgy gondolom sok az átfedés a kettő között, mivel az elektromos hajtást leszámítva minden szabványos kerékpár alkatrész, és majdnem ugyan úgy is kell használni őket.
    Ami már más kategória az az e-bike. Én most természetesen a pedelec-re gondoltam.
    Csak sokan összekeverik.

    Próbáltad amúgy montiban, nagyobb erdei túrán, és ez alapján állítod, hogy elveszi a kerékpározás élményét, vagy csak úgy gondolod? Mert azért nem mindegy! :D

    Országútiban még nincs sok értelme, szerintem merev XC montiban sem, hosszabb rugóutas montiban pedig nagyon is.

    Egyébként azt is tévedésnek tartom, hogy az automata váltó elveszi a vezetés élményét.
    Maximum egy 2 üléses roadsterben, igen. De egy városi autóban, vagy kényelmesebb luxusautóban inkább hozzátesz az élményhez.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Because #98862 üzenetére

    Én meg eljárok hetente 4 szer súlyzókat emelgetni, bár az igaz, hogy nincs hideg közben. :D
    Nekem csak annyi a problémám, hogy állítunk valamit úgy, hogy nem is próbáltuk. Más egy vélemény, meg más egy állítás, kinyilatkoztatás.
    Egyébként meg egy 160mm körüli úttal rendelkező bringával kicsit nehezebb mászni mint egy merevvel, tehát épp ezért is jön jól ezekben a gépekben a villany motoros rásegítő.
    És hidd el ugyan úgy kiköpheted a tüdőd, csak gyorsabban mentél.
    Itt egy videó, az első pár mondatban benne van a lényeg. Sokszor be lett már linkelve nem csak itt, hanem facebook-os csoportban is a kétkedőknek. Értelmes érvekkel még egyik sem tudta megcáfolni, csak szajkózták tovább a hülyeségeket. :)
    [link]

    pc360: Nekem most is automata váltós autóm van, és eszem ágában nem lenne még egyszer manuálist használni. A villanyautózás is egyre szimpatikusabb, ha kicsit jobban állnék anyagilag, egy ilyet tuti vennék:
    BMW i3

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák