-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #103440 üzenetére
Biztos akad egy megbízható szerviz arrafelé. Ha nem érzel magadban kellő műszaki affinitást, akkor mondjuk a teló szervízt nem is ajánlanám, hogy magad csináld. De a többit meg lehet. Ott a youtube. Vagy szánj rá egy nagyszerviz árát, legalább egy évben egyszer. Ennyit csak megér a hobbid.
Tothgera30: Elég kevés szervizest ismetek, aki szereti ha mellette állnak szerelés közben. Max akkor ha jó ismerős. A szervizekbe határidős munka egy nagy generál. Kizártnak tartom, hogy ismeretlenül erre lehetőséget biztosítanak, hogy ott legyél szerelés alatt. Ilyen munkáknak nem ugranak neki azonnal, hanem érkezési sorrend van. Leadod a bicót, majd pár nap múlva értemész.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #103462 üzenetére
Te írtad, hogy még bizonytalan vagy. Így ebben a formában azért egy kerékpár szervizben jobban megbízhatsz, mint magadban.
Amúgy egyáltalán nem bonyolult egy teló kisszerviz. A 2018-as lyrik-en sem bonyolult a lower leg service. És a csapágyak átzsírozása se. Amikor már a csillapítást is szétszeded, ott kicsit bonyolultabb a művelet, meg a tagoknál is. Rengeteg oktató videó elérhető. Én is sok mindent videók alapján tanultam meg. Megveszed a szükséges szerszámokat, kenőanyagokat, aztán kezdheted is ha úgy érzed. Ez mindenképpen költségkímélőbb hosszútávon.(#103470) Tothgera30: Biztos lehet egyezkedni, de azt tapasztalatból tudom mondani, hogy ezt nagyon nem kedvelik a szervizek. Pláne akkor nem amikor egy halom bringa vár szerelésre. Nehéz erre időpontot egyeztetni. Megbízható szervizbe kell vinni a bringát, és akkor nyugodtan ott lehet hagyni, nem kell idegeskedni.
Holnap megnézek egy bringát. [link] Ha szimpatikus lesz élőbe, lehet elhozom. 27,5"+ és 130mm-es rugóutak.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Véreshurka #103484 üzenetére
Ez belső áttételes, duplázza a lánctányér áttételét.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #103490 üzenetére
A váltó beállítás az egy érdekes dolog. Alapvetően nem bonyolult művelet. Pár alap dolog van ugye amit ismerni kell, bovdenfeszesség állítás, végállások. Ha ez jól van beállítva akkor jól is kéne váltania. Csak sajnos ez nem mindig ilyen sima ügy. Szorulhat a bovden, lehet rossz a felső váltógörgő távolsága, a lánc/sor kopás is előidézhet pontatlanságot. Van, hogy elvileg kompatibilis alkatrészek mégsem akarnak együtt jól működni. Ilyenkor sor/lánc csere, másik típusra, megoldhatja a pontatlanságot.
A Cannondale mindenképpen egy figyelemre méltó kerékpár márka. Anno ők készítették a legjobb montikat, ezt ki merném jelenteni. Manapság ez nem ilyen egyértelmű, sok jó bringa van.
Nem feltétlen akartam most megint pedelec-et, pláne nem Bosch-t. De ez a Cannondale szembejött velem, és megtetszett. A láncvillája a plus-os kerekekhez, és a Bosch motorhoz képest egész rövidre sikerült. A súlypontja nagyon alacsonyan van, szerintem elég jó kis gépezet lehet ez. A 130mm rugóút 2,8-as külsőkkel szerintem elegendő. Mondjuk van rajta fejleszteni való, mert a villa elég alap, és még dropper sincsen benne. De ezek utólagosan könnyen orvosolhatóak. Meglátom holnap mit mutat élőben.Tothgera30: Vannak kóklerek, ez kétségtelen. Én is láttam már olyat, hogy simán beleöntötték az ásványi olajat a Dot-os fékbe, és ugyan ezt fordítva is.
A Moterra 3-as az alapmodell, nyilván a setup spórolós. De mondjuk színre ez jobban tetszik mint a jobban felszereltek. Egy dropper-el, meg mondjuk egy Fox 34-el vagy Pike-al azért már mindjárt elviselhetőbb lesz. Természetesen akkor már inkább egy kicsit nagyobb villával, 140-150mm körülivel, hogy kicsit a fejcsőszöge is laposodjon. Én pont azért veszem meg, mert nincs sok időm bringázni. Ha sok időm lenne, valószínűleg nem kerülne szóba egy ilyen gép.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz cozmo #103508 üzenetére
Nekem Rock Shox gyári telópumpám van, a 600psi változat. Ez egy nagyon megbízható cucc, de szerintem megteszi egy olcsóbb is.
Elhoztam ma a Cannondale Moterra-t. Élőben is nagyon szép volt, megérte a 350km kocsikázást érte.
A váz szinte makulátlan, leszámítva egy kis horzsolást a jobb oldali támvillán, és van a villán is egy kis matrica horzsolódás.
A felszereltsége egy ilyen bringához mérten kissé szegényes, de ezt tudtam.
A kerekeket kivettem a szállításhoz, és a kerékagyakat megforgatva érzékeltem, hogy abban bizony már nem sok zsír van, iparisnak tűntek, ott egy csapágycsere kelleni fog. A váz forgáspontok viszont hibátlanok.
A kipróbálás annyi volt, hogy mentem az utcában egy kört, ebből sok mindent nem lehet leszűrni, de annyit éreztem, hogy nagyon kis kezesen kanyarodik. Remek a súlypont, a Bergamont Trailster se volt rossz bringa, de az nehézkesebben kanyarodott. Összességében szerintem tetszetős. Fejleszteni való viszont van rajta. Kéne egy jobb villa, egy jobb tag, ebben még lock sincs. A deore fékek kevesek ehhez a súlyhoz, és egy dropper is azonnal kell bele. ja és még egy pozitívum, van rajta kulacstartó szem! Egy pedelec montin ez unicumnak számít![ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz StLui #103562 üzenetére
Köszi!
Hasaggymeg: Amióta eladtam az előzőt, figyeltem naponta többször is az aprót. Muszáj volt gyorsan cselekedni, már 3-4 ember állt mögöttem a sorban, és arra vártak, hogy ne vegyem meg. Az biztos, hogy könnyebben kanyarodik mint a Bergamont Trailster, a többi meg majd kiderül.
Tothgera30: Ha fék csere lesz, akkor csakis valami 4 dugattyús. Sajnos nem helyben volt, Szegedig kellett mennem érte.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #103571 üzenetére
Az tény, hogy 160mm-t szerettem volna, de ez valahogy megtetszett, meg nem volt más értelmes gép hasonló áron. A Trailster váza 140-et tudott, tehát a különbség minimális, mert ez meg 130-at. A villa a Trailster-be 150-es volt, szerintem azt még el bírná ez a váz is. Hogy melyiknek jobb a lejtőző képessége? Hát erre még nem tudok válaszolni, amíg nem megyek vele terepen, de erős a gyanúm, hogy ennek a Cannondale-nek a jobb, hiába kisebb a váz rugóútja 1 centivel. A plus size kerék rengeteget tesz hozzá a tapadáshoz, és a lényegi különbség a láncvilla hosszban keresendő, ennek jóval rövidebb mint a Trailsternek. Ezt már akkor is éreztem, hogy jobban fordul, amikor csak úgy simán mentem vele egy kis utcában. Illetve nem véletlenül van annyira lent az akku, a stabilitás érdekében lejjebb vitték a súlypontot, és a motor is el van forgatva, ennek köszönhetően a közepe egy kicsit magasabban van mint a Trailsternek, nehezebben ér le a pedál, vagy az alja.
Szerintem ez brutál jó lesz terepen.
Persze még kap egy teljes szervizt meg némi fejlesztést, mielőtt éles bevetésre megyek vele.(#103572) Hasaggymeg: Hát igen. [link]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz nismoka #103599 üzenetére
Ha jól látom ez sima PW, inkább a Yamaha PW-X-et választanám, de amúgy nagyon jó bringák ezek, a Yamaha PW-X szerintem jelenleg a piac egyik legjobbja. Nyugodtan megveheted. A Bosch CX is nagyon jó, de a Yamaha talán egy kicsit erősebb. Illetve a Yamaha motorosnak rövidebb a láncvillája, ami jót tesz az irányításnak.
Én mondjuk inkább ezt venném: XDURO NDURO 7.0 -
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #103606 üzenetére
Ma mentem egy kicsit a Cannondale-el. Csak itt a környéken, pár dombon legurultam. Picit megcsapattam. Annyit tudok elmondani, hogy egy pillanat alatt ráéreztem. Semmi bizonytalan érzésem nem volt, mintha már ezer éve az én bringám lenne. Simán elengedtem a kormányt is. A kanyarodás továbbra is fantasztikus, most érezni igazán, hogy a Trailster mennyivel nehézkesebb volt. Az se volt rossz bringa, nem akarom leszólni, pedelec műfajon belül egy kifejezetten jó gép volt, de ez a Cannondale Moterra más liga. Nyilván a Plus size kerék is rengeteget számít, de ahogy ez fordul, az egészen más. Pedig még se a guminyomást se a telókat nem tudtam belőni normálisan, mert nyilván ehhez kell egy pár tekerés. És a váz merevsége is sokkal jobb. Érezni az egész szerkezeten, hogy jóval merevebb. A hátsó agy nem is 148-as szabvány boost, hanem 157 X 12!!
Furcsa is volt, hogy ez baromi szélesnek tűnik, utána olvastam és ez bizony egy DH szélesség, 157mm. Nem csoda, hogy ennyire merev, nem szaroztak itt holmi 148-as szélességekkel. Mivel benne van egy Bosch CX, így nyilván nem nehéz hajtani. De egyébként a Trailster-hez viszonyítva nem érzem lomhábbnak. Hiába jóval szélesebb a külső. Sőt, mivel ebben nincs a felső láncvezető görgő, sokkal csendesebb a hajtása. Összességében csak pozitívat tudok mondani, negatívumot esetleg annyit, hogy hiányzik belőle a dropper, meg azért az RS Sektor az nem egy RS Pike RCT3. Ez érződik, de majd fejlesztem.A láncvilla hossz a kerékpár kanyarodási képességét nagyban befolyásoló tényező. Minél rövidebb, annál játékosabb a bringa. A felsoroltak közül azért a Cube kicsit kilóg a sorból, de a Stereo sem rossz váz.
Normál hajtás mellett a 430-435mm körüli láncvillák számítanak kifejezetten jónak.(#103608) StLui: Pedig amit belinkeltem, nduro 7.0, az sem két sebességes elöl. Lemerülve nyilván számít valamennyit, hogy ha van elöl 2 tányér, de olyan rengeteget azért nem. Egy 22-23 kilós szörnyet nem lesz sétagalopp hegyre feltekerni, rásegítés nélkül, sík úton meg eltekerhető szinte mindegyik, a Bosch is.
A Shimano E8000-es valóban egy előremutató fejlesztés. Könnyebb bő egy kilóval, kisebb is. Nagyon fasza vázakat lehet köré építeni. Rendes Hollowtech II-es hajtás van benne. Nekem egy problémám van a Shimnao-val, hogy sokkal hamarabb lemerül mint pl a Bosch vagy Yamaha. Legalább 30%-al kevesebbet tud hatótávra. Ha majd ezen is fejlesztenek, akkor ki merném jelenteni, hogy ez a rendszer a legjobb, de addig valószínűleg a Bosch-nál meg a Yamaha-nál sem csak malmoznak. 2019-ben úgy tudom jön az új Bosch motor és a 600-as akku. Bármely rendszerhez van jó váz. Csak a megfelelőt kell kiválasztani. A merida eone sixty azért elég brutális gépezet, de az tény, hogy a haibike is nagyon masszív megjelenésű.nismoka: A Yamaha PW-X kicsit erősebb. Én azt választanám, de amúgy a PW sem rossz. Mivel van rásegítés, a rugóút hossza majdnem mindegy, az nduro sem fog hamarabb lemerülni, max minimálisan. Persze elég a 150mm is bőven. Hollowtech II-t egyelőre csak a Shimano E8000 tud. Bár nekem nincs bajom az ISIS-el, merev mint az állat, ha jó vázba van betéve a motor.
Lőttem pár képet a Cannondale-ről, kapott egy színben passzoló Ergon markolatot.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #103633 üzenetére
Szokatlan, de működik, és végül is egy logikus tervezés. Alig várom az első komolyabb terepezést.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #103638 üzenetére
Ez a Cannondale és a Bergamont trailster is egy kategória, Pedelec AM fully. Nem az 1 centi rugóút különbségen múlik, hogy melyik a jobb lefelé. Ezer tényezőn múlik, hogy egy bringa, pláne egy pedelec, mennyire lesz jó. Mind a két bringa nagyon jó. De a Cannondale egy prémium márka, és ezt az extrát nyújtja is. Persze most a felő kategóriás gépekre értve. A plus-os kerekek, a rövidebb láncvilla, és a kimagaslóan merev váz miatt ezt jobbnak érzem mint a Trailstert. Nem, hogy nem visszafogottabb, hanem sokkal brutálisabb.
Nem kell hozzá profi versenyző, hogy érezd a különbséget 130-160mm között. Az más kérdés, hogy átlag bringás soha nem bringázik ki egy 160as teló utat, de annyit lehet azért érezni amatőr szinten is, hogy a 160 többet elnyel mint a 130. Egyébként ez a plus size is inkább az amatőröket célozza meg. Nekünk jó, mert egy sokkal jobban tapadó bringánk lesz, és magunkhoz képest gyorsabbak leszünk. De profi szinten hátrány, mert vagy túl puha vagy túl kemény a versenytempóhoz, nem véletlenül mennek 2,35-2,4 körül szélességgel a mai napig a DH, Enduro versenyzők.
A piros tekerő a csillapítás mértékét állítja. De ez egy alap patronos villa, csodát nem lehet tőle várni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #103658 üzenetére
Igen, a 2,8-as gumi tényleg olyan mint egy mini fatbike. És érzésre is kb a normál 2,35-ös monti és a fatbike között van. Voltak fenntartásaim ezzel a mérettel kapcsolatban, de pár kör után azt mondom, alaptalan, élményre ez nyújtja a legtöbbet egy átlag, hobbi montisnak. Persze nem xc-re, hanem Trail, AM, Enduro kategóriákban. Ha elkopik, megpróbálok egy 3.0-t, beférni befér, a 2,8-as is táncol benne.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #103688 üzenetére
A képek azért nem adják vissza. A Trailster felszereltségét tekintve jóval jobb volt, ez tény. Az egy csúcsmodell volt a kategórián belül, ez a Cannondale meg az alapváltozat. Ami az összképen ront a Cannondale esetében az a villa. Egy sima, 32-es, acél becsúszós sektor nem egy nagy was ist das. A Trailster-be meg egy csúcs RS Pike volt, 35-ös fekete becsúszókkal. Ha a Canniondale is kapna egy ilyen villát, vagy egy kashimás Fox 34-et, azért ez is mást mutatna. Meg azért a Sram X1-es váltás se egy Deore szint. Viszont a Cannondale váza egyértelműen jobb, élőben megnézve is látszik, hogy sokkal brutálisabb cső vastagságok vannak. A plus-os kerek is brutálisak.
Ez a plus size nem egy régi történet, de ma már elég sok bicónál alkalmazzák, és igazán a pedelec montik terjedése hozta magával, mert a nagyobb súly miatt szükségessé vált. Normál hajtás mellett nem létszükség, de ma már nem vennék pedelec montit normál méretű kerékkel. A fékezésen tudnak javítani, de ehhez normális fék is kell. 4 dugattyús szett.
StLui:Azt nem tudtam, de én is furcsálltam, hogy még mindig fent van. Nekem az L-es nagy is lenne, az M tökéletes.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz StLui #103698 üzenetére
Azt a Focust egyébként attól a sráctól vették meg akitől én is vettem a cannondale-t. Aztán felrakta egy 100-as al drágábban. Felszereltségileg az a Focus jam se volt jobb mint a cannondale, leszámítva a droppert. Ráadásul abban csak egy 375Wh-s akku van. Opcionálisan tehetsz rá a kulacstartó helyére még egy 375Wh-st ami már elég szép teljesítmény, csak az még plusz 150 ezer. Én is szemeztem a Focus-al, de annyit nekem nem ért meg a plusz akkuval együtt, ráadásul annak elég hosszú, 470-es láncvillája van. Nem lehet rossz gép, de szerintem a Cannondale moterra jobb. Én eléggé maximalista vagyok bringában ,de ha kerül bele egy dropper, simán használható ez a bringa így ahogy van. Csak a kerékagyakba kell csapágyat cserélni, bár még az is használható, csak kicsit már rág a csapágy. Meg a telókat kell karbantartani aztán kész. Én nem bántam meg, hogy ezt választottam. Még ezzel a gyengébb telóval is jobban tetszik az érzés amit nyújt, mint az előző gépem. Ilyen tapadásom közel sem volt, meg annyira játékos a bicó, hogy hihetetlen. Amikor beletaposok a pedálba már érzem, hogy mennyivel merevebb az egész. A merida eone sixty volt hasonló feeling.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz StLui #103716 üzenetére
Most épp felkerült egy ilyen: [link] Ez egy elég komoly gép.
Meglátod, az lesz ebből, hogy megveszed és te fogod használni. Aztán vehetsz még egyet az asszonynak meg a gyereknek.
Én meg azon gondolkodom, hogy benevezek a bükk maraton pedelec távjára.
haiiro_o: Úgy emlékszem, hogy 2012-óta tartják ezeket a tesztnapokat, eleinte csillebércen volt, aztán 2 éve áttették kamaraerdőbe. Itt a pálya is egy kicsit jobb lett. Eddig mindig szeptemberben volt, de idén először áttették áprilisra. Érdemes kimenni, mert itt tényleg rendes környezetben tesztelhetsz bringákat, nem egy parkolóban, vagy egy háztömb körül. És tényleg van minden. De az benne van a pakliban, hogy megőrölsz és jóval több pénzt költesz majd el bringára mint tervezted, vagy esetleg rájössz, hogy egészen más kategória tetszik neked mint amit gondoltál volna. Szerintem egy 6-8 bringát ki tudsz simán próbálni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz lsebestyen #103838 üzenetére
Ezzel én is egyetértek, 2db alap dekás bicó, aztán meglátják, hogy akarnak e továbblépni. Kerékpárboltban ennyi pénzért vagy nem kap semmit, vagy valami hasonló szintet.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Bencus88 #103848 üzenetére
A használt csak akkor jó buli, ha utána nem kell rajta csinálni egy full generált. Csak sajnos a használt bringákat ritkán szokták nagyszerviz után fillérekért árulni. Így lehet aztán egy használttal befürödni, és végül többe lesz mintha újat vettél volna. Ezt azért érdemes átgondolni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz -=RelakS=- #103873 üzenetére
Azt hogy érted, hogy MTB-on minden megy mindennel? Ez azért igencsak optimista kijelentés!
Használt bicó témához még pár gondolat. Még ha makulátlannak tűnő is a bringa, akkor is sok rejtett hibája lehet. Itthon felejtettem a láncnyúlás mérőm bringa vásárlás előtt, és hát persze, hogy itthon derült ki, a lánc, sor kuka, persze már szemmel is látszódott rajta, hogy nem 100%-as, de a mérő megmutatta egyértelműen, hogy mi a helyzet. Amikor kivettem a kerekeket, kiderült, hogy a kerékagy csapágyak is kuka gyanúsak. Pedig látszólag minden gyönyörűen működött a bringán. Én ezzel különösebben azért nem foglalkoztam, mert egyrészt bringa boltban dolgozom, könnyen megoldom, másrészt a számomra lényeges alkatrészek hibátlanok voltak. Meg tisztában vagyok vele, hogy egy olyan bringának amit vettem, X kilométer futással, milyen hibái lehetnek. Őszintén szólva az lepett volna meg ha semmit sem kell rajta cserélni. Viszont amikor valaki úgy indul el használt bicót venni, hogy a bringára szánt pénzt kompletten elkölti. Gondolván így jobban járt, mint az újjal, az könnyen járhat rosszul. Hiába tűnik valami olcsónak, a vételár könnyen duplázódhat egy 50 ezres bringán, amint a lényeges alkatrészek csere érettek. És azt se felejtsük el, hogy aki eladja a bringát, az sem feltétlenül ért hozzá, simán gondolhatja, hogy a bringa jó, de közben már rég nem az.
IMIIKE1998: Nem akarlak megbántani, de ez kb egy tinilány normál súlya. Az edzetlenség lesz itt a gond, nem a bringa.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deicide #103922 üzenetére
Feltételezem, hogy úgy megy el 20 ezret, hogy utána komplett hajtás kuka. Vagy tévednék? De még így is durva adat ez a 20 ezer.
(#103895) -=RelakS=- : Ha nagy szerencséd van, igen. Lánc sor cserénél, sok esetben látok összeférhetetlenséget, elvileg kompatibilis alkatrészeknél. Magyarázatot nem tudok rá adni. Érdemes nem a legolcsóbb cuccokat megvenni az adott kategórián belül, és lehetőleg azonos gyártó lánca és sora legyen fent.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #103964 üzenetére
Persze, nyilván számít az eltelt idő, meg a körülmények, de azért na. Csodák nincsenek.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz StLui #103994 üzenetére
Igen.
batagy: Szerintem felesleges ezt túl bonyolítani. Lapos csavarhúzó, kalapács, meg mondjuk egy vastagabb fa lap, amivel a helyére kalapálod a csészéket és a fa nem nyomja meg a csészét. Nyilván komolyabb vázakhoz ezt annyira nem ajánlanám, de otthoni barkácsnak simán elmegy.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz 1eske #104043 üzenetére
A villán lehet csinálni egy kis szervizt. Bár elvileg 2000km-ig nem probléma, pláne ha nem saraztál vele, és törölgetted a becsúszót. De azért érdemes átnézetni mindenképp, abban az esetben ha nem értesz hozzá alap szinten. Fellazulhatnak csavarok, szorulhat egy bovden. Abból baj nem lesz ha egy szaki ránéz.
Crytec210: A forgáspontok azért nem olyan kényesek egy minőségi vázon. Pláne nem 1000km után, ez nem decathlonos fully, hanem egy Focus. Ha nem DH szintű a felhasználás, legalább 5-10 ezer km mire elkezd egy minimálisan kotyogni. Akkor sincs még nagy gond, de akkor már érdemes cserélni. Az sem nagy tétel. A tagot villát 2000km után bőven ráér szervizelni. Max akkor indokolt sűrűbben ha mostoha körülmények között használod. Én a Pike-ot 2000km után szétszedtem, de úgy fénylett belülről mint a salamon töke, pedig szinte csak terepen használtam.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Honnan szoktatok mostanában rendelni? Nem vagyok nagy külföldről rendelgetős. Bikecomponents, Bike-discount.de oldalakat ismerem. Kéne pár cucc, amit most itthon elég macera lenne beszereznem.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #104228 üzenetére
Most ezen gondolkozom. Pike RC 150 Boost
Ez is elég lenne, mondjuk ez csak a sima Charger csillapítású, nem a Charger 2-es, meg nincs rajta a 3 állású lock se mint az RCT3-ason, csak nyit zár. Egy bajom van vele, a narancs matricázás kicsit fura lenne a neon zöld váz mellett. De az új RCT3 valóban 700-800 euro körül van, nem biztos, hogy akarok érte annyit adni. -
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #104253 üzenetére
A Trailsteren RCT 3 volt. A villánál úgy sem használtam a 3 állású kart, mindig nyitva volt, a csillapítása meg ugyan az az RC-nek is. Nem ismertem az RC-t, de a kétállású kar talán jobb lenne mint ez a 14 fokozatú.
jjeahh: Tudom, hogy lehet cserélni a matricát, de nem vagyok benne biztos, hogy azt gyári minőségben tudom majd cserélni. Persze lehet ez lesz.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #104296 üzenetére
Igen, ez a gazdaságos Fox. De azért nem rossz az.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #104318 üzenetére
A hajtóműről szerintem elég könnyen meg lehet mondani ha már kopott. Cápafogasodik. A sor már nem egyértelmű, mert ott már akár úgy is ugrálhat rajta az új lánc, hogy még szemmel léátható kopás nincs rajta.
(#104266) Hasaggymeg: Visszatérve a matricára. Nincs esetleg valami magyar forrás erre? Akár matrica készítő? Csak mert ami nekem kéne azt Amerikából kéne rendelnem, és annyit azért nem várnék rá.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #104322 üzenetére
Abban az esetben igaz, ha egy 1 X 11 vagy 1 X 12-es hajtásról beszélünk, mert azok a tányérok érzékenyebbek a kopásra és láncleeséssel válaszolnak rá. Így a kopását viszonylag nehéz megállapítani. Inkább a megtett km-t kell figyelni. De egy normál 2-3 tányéros hajtás azért nem annyira érzékeny a kopásra mint egy sor. Általában akkor kell cserélni amikor már szemre látszik a kopás, és ez még bőven nem azt jelenti, hogy a bringa már működésképtelen. Egyébként csak annyi a titka, hogy ha sok kopott hajtóművet látsz, előbb utóbb könnyebben megmondod melyik a kopott és melyik a jó.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #104228 üzenetére
Megrendeltem a 150-es Pike RC-t. Mellé még egy zöld feliratos Marsh Guard-ot, illetve egy Maxxis Minion DHF 2.8-at. A féket még átgondolom, mert lehet a régi villám elcserélem fékre.
(#104326) Hasaggymeg: Kinéztem a matricát, de ezt még nem rendeltem le. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #104398 üzenetére
A Cannondale-en 780-as kormány van, nem érzem túl szélesnek. Az előző gépen 750-es volt, az határeset. Nekem a 780 az ideális.
Egy bizonyos tempó felett instabil lesz a bringa a keskeny kormánnyal. Ha beszitál vagy megdobja valami, nem tudod megfogni, aztán ledob magáról.Zsohi: Én is a gyári fényezésű használt cuccokat ajánlom, de találkoztam már átfényezett, sérülés mentes vázzal és olyannal is ahol gyári fényezés volt, még is volt benne javítás, cselesen elrejtve. A hegesztési varratokon is látszik ha javítva volt, még Máriusz se húz olyan varratot mint a gyárban a robotok.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz TomMusic #104517 üzenetére
A sorról nehéz megmondani, csak a durva kopást látod szemmel, ezen nem látok durva kopást. Ha 0,75-nél cseréled a láncokat, akkor elvileg 3 láncot ki kéne bírnia a sornak, a hajtóműnek meg 3 sort, tehát 9db láncot. Persze ez a legideálisabb eset, a gyakorlatba ez nem mindig jön össze. 1 lánccal is le lehet nullázni a teljes hajtást. Mérd meg a láncot, nyúlásmérővel, ha még a 0,75-öt nem éri el, akkor semmi teendőd, ha már eléri akkor cserés a lánc. Feltételezhetően a sor itt még nem lesz cserés.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz StLui #104530 üzenetére
Új sor vásárlása esetén én új láncot is vettem volna. Azt hittem azért cserélnéd mert elkopott a régi.
De ha csak az áttétel miatt, akkor valóban megpróbálhatod előre a kisebb lánctányért.
Az enyémre még nem tettem fel az új sort, de raktam már fel jó pár ilyen sort, mindig jól működtek.Szétszedtem darabokra a bringám, ki lett cserélve a hátsó agyban az ipari csapágy, az első agy érdekes módon kónuszos, az csak zsírozva lett, amúgy rendben van. Jövő héten jön az új Pike RC villa, kormánycsapágyat is kitakarítom, illetve kap egy szervizt a tag. Tubeless-ra alakítás, első külső csere. Fékekben új olaj. Az új Sor, lánc. Aztán indulhat is a szezon.
cozmo: Deore Shadow plus-os hosszú kanállal már 43-ig elbírja.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Ukrajnai háború
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A33 5G - a három az majdnem öt
- Projektor topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Elden Ring
- PlayStation 5
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen