Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #106741 üzenetére

    Ha már el van kopva a kónusz, akkor valóban vagy kotyog vagy rág. Amikor még jó, úgy kell beállítani, hogy a tengely egy minimálisat kottyanjon. A gyorszár fogja összehúzni annyira, hogy kotyogás mentes legyen. Amikor vissza van téve a kerék, érdemes lassan haladva körbeforgatni és minden pozicíóba megnézni, hogy nem kotyog e. Ha valamelyik pozícióba kotyog egx kicsit, akkor húzol a gyorszáron, ha nagyon meg kell tépni a gyorszárat, hogy ne lógjon a csapágy, akkor inkább a kónuszon kell még kicsit szorítani, és újra bégigpróbálni az előző lépést. Ha szét van szedve az agy, ki kell törölni. Látszik ha nagyon kopott mert a golyók vájatot koptatnak az agyba, durva esetben hasonló bemaródások lehetnek mint egy szétkopott kónuszon. A kazettával kapcsolatban elég szerencsétlenül jártál, mert nem jellemző, hogy ezek ilyen gyorsan tönkremennek, pláne egy XT agyon.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #106927 üzenetére

    Feltételezem, hogy nem a kazetta test csere a fél nap, hanem amíg sorra kerül. :) Ilyenkor szezon elején, simán vannak 1 hetes határidők is.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #106996 üzenetére

    Vannak sumák, kontár helyek, ez tény, nem is akarom őket mentegetni. Ugyanakkor nem mindenki azért nem ugrik neki rögtön a hozott bringának vagy alkatrésznek mert veled akarnak kib@szni. Hiába hozod a csupasz kereket, imbusz kulcsot, ha sok a meló akkor nem fog előre kerülni, akkor se ha 10 perces munkáról van szó.
    Ha minden ilyennek nekiugranék, akkor az lenne az eredménye, hogy akkora csúszásba lennék a már átvett melókkal, hogy utána meg máshol magyarázkodhatok. Én tökéletesen megértem, hogy a te szemszögedből nézve az csak pár perc munka, ugyan mit problémáznak ezen, csak éppen lehet te voltál aznap a 10. ember a 10 perces, azonnali munkával. Sajnos muszáj valami következetességet tartani egy szervizben, máskülönben semmivel nem fognak határidőre végezni. És most nem konkrétan a te eseted, de számtalan "10 percesnek" mondott, vagy gondolt melót láttam már, ami egy másfél vagy 2 órás szopásba torkollott. Tipikusan ilyen, csak egy gyors váltóállítás kéne... :)

    trialboj:
    Sajnos az angolom nem túl jó, de abban biztos lehetsz, hogy a Shimano fékek százszor jobbak mint a Sram/Avid fékek. :) Persze érdemes mindig azonos kategóriát hasonlítani. Ha vándorol a nyomáspont azt sok minden okozhatja. A megfelelő féket kell kiválasztani a megfelelő felhasználásra, adott gyártón belül is. Fontos az optimális fék, fékbetét és tárcsa párosítás. Illetve, hogy a légtelenítés jól és megfelelő időközönként el legyen végezve. És persze jó olajjal. Ez esetben nem lesz nyomáspont vándorlás, max minimális. A Sram fékeinél nem ilyen egyértelmű, ott még a 4 dugattyús Guide is kezd elgyengülni hosszabb fékezések után, a légtelenítésük is sokkal macerásabb mint a Shimano fékeké. Egy szó mint száz, Shimano féket kell venni. :) Ha sok pénzed van akkor meg Hope-ot. A Sram kiváló telókat gyárt, meg jók a váltók is, de a fékek terén van mit behozni. Nekem már a Sram fékkar sem szimpatikus, soha nem állt rendesen kézre, egyik se.

    Because: Pont emiatt nem nyitottam még saját szervizt, pedig az anyagiak adottak lettek volna hozzá. Télen mi a tökömet csinálnék? :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    2 hét múlva, lesz egy montis túra Dobogókőre. Fatbike-os ismerősöm hívott, eddig 22-en jelezték, hogy jönnek. Velem együtt már 23-an. :) A többség fatbike-al nyomja, szóval érdekesnek ígérkezik. :)
    Addigra csak elkészülök az én félig dagi bringámmal is. :D

    Szoles: Nincs semmi baj a taposó pedállal, szerintem montira ez az ideális, kivéve az XC gépeket.
    Inkább azt javaslom, hogy a hókusz pókusz helyett vegyél egy rendes, platform pedálhoz való bringás cipőt. Sokáig én is azt hittem, hogy jól tapad az edzőcipő, míg nem vettem egy Five Ten cipőt.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz gergo5991 #107067 üzenetére

    Nem tudom, hogy mennyire tehetősek, mert nem ismerek mindenkit. Az ismerősöm aki hívott, átlag, normál anyagi helyzettel rendelkező ember, tudtommal nem gazdag.
    Ja, elég fun a fatbike. Azt nem tudom, hogy miből gondolod, hogy fatbike-ot csak gazdagok engedhetnek meg maguknak. Elég nagy baromságot mondtál ezzel.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz zoli03 #107173 üzenetére

    Nekem MT4-es volt. Annyira nem volt szar fék, pedig az csak 2 dugattyús, bár elájulva sem voltam tőle, kb Deore szint, talán kicsit erősebb. Egyszer kellett légtelenítenem. Elég macera egyébként, nem egy átgondolt folyamat. Arra nem emlékszem, hogy túl közel lettek volna a betétek a tárcsához. Neked valószínűleg levegős maradt. A Shimano sokkal jobb, ebben egyetértek. MT4-es nekem is sokat cicergett elöl, szintén Pike villával. A legnagyobb bajom az volt vele, hogy egy komolyabb fékezésnél elmozdult a nyereg és utána durván beleért a betét a tárcsába. Menetrögzítő sem oldotta meg a problémát. 2db körmös alátéttel tudtam végül fixálni úgy ahogy a féknyerget. Shimano féket sokkal könnyebben és tökéletesen le lehet légteleníteni, bár ott is előfordul, hogy a gyári új fékben kevés az olaj vagy levegős,de a Shimano légtelenítése egy átgondolt folyamat, a Magurát kb lehetetlen tökéletesre megcsinálni. A Deore/SLX ereje elég harmatos, annak ellenére, hogy egy jó fék, sokan meg vannak vele elégedve. Nekem, pláne egy össztelós pedelec-re elég kevés. XT már egész jó. Most Zee-t rendeltem, előre 203-as SLX tárcsát, hátra 180-ast. Saint-et is próbáltam, több ismerősömnek is van, na az egy hibátlan fék, brutális fékerővel. A Zee gyakorlatilag egy Saint, kicsit más dizájnnal, meg kicsit más fékkarral, fékerőben ugyan az. Még nem raktam össze a bringát az új fékkel, de ismerősi körben van Zee, próbáltam azt is. Szerintem ár/értékben nem találsz jobbat, az biztos. Bike-discount-on 200 euró egy Zee szett. Én ezt ajánlom. A Saint nem éri meg a felárat, XT meg nem lesz olyan nagy előrelépés.
    A legjobb egy Hope Tech 3 V4 szett lenne, de az 500 euro tárcsákkal együtt. :) Ilyet szerettem volna, de már sajnos nem fért bele a költségvetésbe. Már 400K-t elköltöttem a bringára, amióta megvettem.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz zoli03 #107206 üzenetére

    Hát pedig én elég sok olyan shimano fékkel találkoztam amit kb markolatig be tudtál húzni. Ezek mind új bringán voltak. Alig volt benne olaj.
    Akkor az is lehet, hogy nem járnak rendesen azok a dugattyúk. Nem húzza vissza. Egy kis fékolajat kéne rá cseppenteni, majd visszatolni, kipumpálni párszor. Ha túl mélyen fog, akkor pedig kevesebb benne az olaj mint kéne. Ezt csak úgy tudod megcsinálni, hogy a dugattyúkat kicsit kijjebb pumpálod, és úgy tolod át rajta az olajat.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz tuki2200 #107278 üzenetére

    Akkor ezek szerint neked S-Pedelec-ed van, ami gyárilag 45-ig engedi a motort. Erre valóban felesleges, sok különbséget nem fogsz érezni.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #107329 üzenetére

    Pedig le kéne vágnod a végéből egy minimálisat, ahol kirojtosodott, esetleg úgy próbáld meg átdugni a bovdent a kupakon. Ha úgy sem megy, vagy már túl rövid lesz, akkor bovden csere kell. De az nem nagy kunszt ha a ház bent fut a vázban. Csak átdugod a bovdent, ehhez a házakat nem kell kivenni. A bovden ház behúzás a vázba, már macerásabb.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz IMIIKE1998 #107381 üzenetére

    Vegyél egy cross trekkinget, azzal nagyon nem tudsz mellé lőni. Amire neked kell, arra pont jó lesz. Monti egyértelműen nem kell neked, nem lenne olyan haladós, mint amit szeretnél, a fitness-t szerintem hamar megutálnád, mert azért ahogy olvasom itt a hozzászólásaid, számít a komfort. Egy fitness inkább a sportosságról szól mint a kényelemről.
    Egy Cross is elég jól halad, csak egy normális minőséget kell megvenni. Normál városi, aszfalt/földút használatra szerintem nincs jobb ennél a kategóriánál. Bármelyik másik kategóriát választod, biztos vagyok benne, hogy 1 hét múlva itt fogsz sírni a fórumba, hogy nem jó, mert ugye haladjon is úgy mint egy outi, de legyen komfortos is, meg tudjon mindent. Ilyen természetesen nincs. Azok az elvárások amiket támasztasz egy kerékpárral szemben, elég magasak, sőt, normál kerékpár nem is képes arra, mint amit te elvárnál tőle, még a rászánt pénzed sokszorosáért se. Ami igazából neked kéne, ami minden igényednek megfelelne, az kb egy ilyen: [link] Csak ez 600 ezer.
    Itt nincs kompromisszum, kényelmes, stabil, és nagyon gyorsan tudsz vele haladni.

    Realitások talaján maradva, én valami ilyesmit vennék a helyedbe:
    [link]
    Ha tárcsafékes kell, akkor meg itt van ez:
    [link]

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz IMIIKE1998 #107389 üzenetére

    De egyáltalán próbáltál már fitness bringát? Mert ha nem, akkor nem tudod miről beszélsz. Rámegy egy normális cross külső, ha csak ez az elvárás.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz IMIIKE1998 #107391 üzenetére

    Ne viccelj már. Ezen a bringán semmi sem strapabíró. Az más kérdés, hogy te azt hiszed minden oké vele, közben már lóg a bele.

    Nekem ilyen fitness-em volt: [link]
    Gyárilag 30-as szélességű, aszfalt külső volt rajta. Ebbe simán belemegy egy 35-ös Cross gumi.
    Pl ez: [link]
    Ennél szélesebbet meg már hülyeség is lenne belerakni, akkor is ha beférne. Annyira visszafogná a bringát, hogy értelmét veszítené a fitness kategória.

    De megkérdezem akkor még egyszer, próbáltál már fitness bringát?

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz IMIIKE1998 #107393 üzenetére

    Akkor mindenképp ki kéne próbálnod egyet, mert simán lehet, hogy nem azt keresed.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #107414 üzenetére

    Inkább add oda a gyereknek a Focus-t, és magadnak vedd az e-mtb-t. :)

    IMIIKE1998: Akkor vegyél egy 29"-es mtb-ot.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #107677 üzenetére

    Azért azzal nem értek egyet, hogy inkább a haladóknak készült. A cikk elején tisztázom a legalapvetőbb működését, persze biztos voltam benne, hogy sok kérdés fog utólag felmerülni, de épp erre van a hozzászólás lehetősége. :) Nyilván nehéz olyan cikket írni egy elég összetett témáról, hogy abban mindenki választ kapjon minden kérdésére. Nem is gondoltam, hogy ez sikerülhet. Inkább megpróbáltam a lényegre összpontosítani.

    Az, hogy egy kerékpárt mennyire nehéz hajtani, jelentősen függ a kategóriától, felszereltségétől is, hiába van 2 bringába ugyan az a pedelec rendszer, nem mindegy, hogy egy Cross gép, vagy mondjuk egy Enduro, plus-os kerekekkel. Meg az edzettsége is különböző az embereknek. Lehet én azt írom, simán el lehet hajtani rásegítés nélkül akár 35-el is, más meg azt írja, hülyeség, mert ő pl alig tudja. Nehéz ezekre konkrétan válaszolni. Ezt mindenkinek magának kell megtapasztalni. Én annyit tudok elmondani, amit szerintem a cikkben is írtam, hogy sík úton akár rásegítés nélkül is simán el lehet hajtani egy középmotoros pedelec-et, akár 25 felett is. Emelkedőn vannak gondok. Ha be van kapcsolva a rendszer, és eléred a 25-ös korlátozást, az bizony egy kellemetlen tud lenni. Mintha falba ütköznél, mert onnantól már érzed a bringa súlyát. Persze egy átlag kondival is simán felgyorsítod 30-35-re, sík úton. Az biztos, hogy jóval kellemesebb, és jobban használható, ha nincs benne a 25-ös korlátozás. Bár terepen nem annyira probléma, inkább városban jobb ha nincs korlátod.

    Az akkukról azért sem írtam olyan nagyon részletesen, mivel normál lithium akkukat használnak a modern pedelec bringákban. Ilyen akukkal amúgy is körül vagyunk véve, minden ember használ ilyeneket, pl notebook-ban, telefonban, csak kisebb kapacitással. Egyébként a ciklusok teljes ciklust jelentenek, tehát ha 60-ra meríted és feltöltöd 100%-ig, akkor az 0,4 ciklust fog jelenteni. Egyébként ezt számítógépes diagnosztikával pontosan meg tudják neked mondani. Használt bringa vagy akku vásárlásánál jól jöhet.

    Lehet akkut használtan venni, de érdemes egy diagnosztikát csináltatni, akkor nem lehet ráfaragni. Megtudsz mindent, ciklusok számát, százalékban az akku állapotát és az elektronika állapotát.

    Az ár egy érdekes kérdés. Azért azt is vegyük figyelembe, hogy milyen az alap bringa, amire a pedelec rendszer kerül. Sokan túloznak az ár megítélése kapcsán, amikor ebike-ról van szó. Ha olyan bringát veszel alapul, ami pedelec rendszer nélkül is milliós gép, attól nem várhatod el, hogy olcsó legyen. Hiába zuhan a pedelec rendszer ára, maga a bringa akkor sem lesz olcsó, ha drága alkatrészekből épül fel. Ha megnézed egy gyártó top gépeit, gyakorlatilag elveszik a különbség a pedelec rendszerű és a normál között. Mutatok egy példát. Merida csúcs pedelec Enduro montija: eOne Sixty 900
    Itt van kb ugyan ez, normál hajtással: One Sixty 8000
    Jó persze egyik karbon, a villany meg alu, de amúgy inkább csak a pedelec rendszer a különbség, értékben hasonló mind a két alap bicó. Ha ebből indulok ki, akkor egyáltalán nincs rossz árban a pedelec, még jobban is jársz vele. :D :D Illetve ott vannak az olcsóbb átalakító szettek, meg vannak a belépő modellek, 500-600 ezer körül, középmotorral. Van azért megfizethető áron, csak az a gond, hogy rengeteg embernek a plafonon vannak az igényei, nyilván egy top pedelec monti drága, ez mindig is így lesz. A top pedelec rendszerek kb 600k értéket dobnak hozzá a bringa árához. Nem kevés pénz, de sok mögötte a mérnöki munka is. Az biztos, hogy idővel ezek a mai top-nak számító technológiák lejjebb fognak csúszni a belépő kategóriákba. És akkor elérhetőbb lesz az ára a mai csúcsnak, de a top rendszerek mindig drágák lesznek. Én úgy gondolom, hogy ha valaki sokat költ a kerékpárjára, tehát minimum közép kategóriát hajt, vagy esetleg felsőt, akkor ott már nem érdemes árakon fennakadni, mert a normál, pedelec rendszer nélküli bringa sem olcsó. Azon lehet vitatkozni, hogy a kerékpár ipar úgy általában véve mennyire van túlárazva vagy mennyire nem, de csak a pedelec-et kiemelni belőle, hogy mennyire elérhetetlen, szerintem butaság. Ami mondjuk aránytalanul drága, az a komolyabb pedelec trekking. Na ezek a bringák valóban nem érnek 1 milliót, meg akár még többet. Ahol az alap trekking mondjuk 250 ezer, ráaggatnak egy bosch cx rendszert 500-as akkuval, te meg fizetsz 1,3 misit. Ez valóban nem egy jó vétel. Hercules Futura
    De pl láttam már az ebikeshop-ban, még tavaly, karbon vázas Lapierre fully-t. 150-es rugóutakkal, plus-os kerekekkel, gyönyörűen integrált bosch cx-el, mindössze 1,1 misiért. Ez baromi jó ár! Ennyiért még normál hajtással okés egy ilyen gép. Ezt a bringát hirdették tavaly, 1,1 millióért, újonnan. Lapierre Overvolt AM 600+
    Vagy itt van pl ez 900-ért. Haibike Sduro AllMtn 5.0 Szerintem ez a bringa is teljesen rendben van ennyiért.

    Egyébként ha a használt piacot megnézed, kb egy árban mennek a komolyabb Trail/Enduro gépek a pedelec verzióval. Használtan már elolvad az árkülönbözet. Szerintem már most is szélesebb rétegnek elérhető a pedelec monti, csak nem a csúcs kategória. De ugyan ez elmondható a hagyományos hajtásúról is. Nyugat-Európában meg már a csúcs gépek is elérhetőek a szélesebb rétegnek, az árak pedig hozzájuk igazodnak, nem a csóróbb országokhoz.

    Használtan venni, ugyan úgy kell mint bármilyen más kerékpárt. Az elektromos rendszerét számítógépes diagnosztikával tudod ellenőrizni, de szerintem amúgy ezt is írtam a cikkben. Annyit ehhez hozzátennék, hogy a mai nagy gyártók rendszerei bolond biztosak. Ez annyit jelent, hogy nagy baromnak kell ahhoz lenni, hogy idő előtt tönkretedd, vagy épp nagy szerencsétlenség kell, hogy kifogj egy hibás darabot. 80-100 ezer km-t is simán elmennek ezek a motorok. 4-5 ezer km, ezeknek annyi, hogy még kb újak. Viszont a kerékpár egyéb alkatrészei nyilván hamarabb kopnak, és van ugye plusz terhelés is, na itt már észnél kell lenni, de ez meg nem pedelec téma. Akinek mondjuk van tapasztalata az adott rendszerrel, az már kipróbálva is megmondja, hogy milyen állapotú a motor, nem kell oda diagnosztika. Az akkuk is nagyon sokat kibírnak. Ha csak 50km/töltéssel számolsz, 1000 ciklussal, az 50 ezer km/akku. De 25 ezerig, biztos, hogy nem gyengül az akku, az is nagyon sok. És ezek mind alábecsült értékek. Ismerek olyan pedelec trekkinges faszit, akinek 80 ezer km van a bosch performance motorjában, kutya baja a motornak.

    Nem ismerem ezt a Continental rendszert, de a 612Wh jól hangzik. Geora se rossz a gép. Bár azért nem ezt a bringát ajánlanám.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Zsolt74 #107689 üzenetére

    Attól függ, hogy ki a felhasználó, rutintalan embernek a 25 is lehet sok. Pláne azért mert ezt a tempót pillanatok alatt eléri. Egyébként tényleg valahol 30-35 körül lenne az ideális korlátozás. Átlag bringásnak ez teljesen okés, csak kezdőknek ez baromi sok lenne elsőre. Én úgy gondolom, hogy rendben van ez a 25-ös korlátozás kezdésnek, aztán ezernyi tuning lehetőség van, ha nem megfelelő az amit nyújt.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz 6030D #107707 üzenetére

    Persze! Európában így számít még kerékpárnak, ha 25km/h után lekapcsol a rásegítő motor. Ezért van főként az egész. A gyárilag 45-ös bringához már segédmotoros jogsi és biztosítás kell, a KRESZ szerint. A gyárilag 45 feletti r-pedelec-et pedig forgalomban sem szabadna használni.
    Az más kérdés, hogy Magyarországon ezzel pont nem foglalkozik senki.

    Én általánosságban véve mondtam a saját véleményem, hogy szerintem úgy lenne jobb, ha mondjuk 30-35-ig kerékpárnak minősülne. De hozzátettem, kezdőknek ez nem lenne jó, mert még a 25 is megviccelheti őket.

  • Runner_fxr

    Ármester

    Ha minden jól megy, holnapra végre elkészülök a bringámmal. Rengeteg meló volt mostanában, így alig volt időm szegényre, pedig már egy ideje megjött minden cucc hozzá.

    Gyakorlatilag ma a csupasz váztól indult a szerelés. Be kellett húznom a vázba a hátsó fék vezetékét és az új Purion kielző kábelét is, de ehhez ki kellett húzni a már behúzott reverb vezetékét is, majd vissza. Irdatlan szopás volt, azon gondolkodtam, ha most ez egy külsős bicaj lenne, fogalmam sincs mennyi pénzt mondanék rá, de jó sokat, az biztos. Illetve volt még egy probléma, amit meg kellett oldanom. Fogalmam sincs miért, de a Cannondale-nél úgy gondolták, hogy a láncvillába bújtatott váltó és fék kábelek kivezetésénél, nem tesznek be semmi védelmet. Csak úgy a la natúr csúszkálnak a vezetékek ahogy rugózik a váz, közvetlenül érintkezve a vázzal. Amikor először megpillantottam, tudtam, hogy ez bizony nagyon gázos lesz így. Teljes szétszerelésnél, látszott is az elmúlt 1 év "gyümölcse".
    Íme:
    [kép]

    Első gondolatom az volt, hogy valami bovdenházra húzható gumit teszek oda. Ezt hamar elvetettem, mert ez kb 2 km múlva már nem lenne a helyén.

    Aztán végül arra jutottam, hogy valami műanyag betét kéne oda, hogy azon csússzon a kábel, ne a vázon.
    Így jött az ötlet, hogy erre a célra egy műanyag, autószelepes szelepsapka pont jó lenne. :)
    Méretre csiszoltam, átfúrtam, kapott egy kis loctite menet rögzítőt, aztán bekocogtattam a helyére.

    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]

    Holnap már csak rutin feladatok lesznek, a nehezén túl vagyok.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz IMIIKE1998 #107932 üzenetére

    Jó, de azért az sem mindegy milyen kategóriájú kerékpárt veszel használtan. Az enyém egyrészt egy ritkaság, másrészt a kategóriából adódóan is komolyabb szakértelmet igényel a szerelése. Egy alap bringát felújítani nem olyan nagy kaland, és az átnézése is egyszerűbb. Persze azért valamennyire érteni kell a bringákhoz, legalább alap szinten, különben tényleg rád sózhatnak valami nagyon rossz állapotút.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz IMIIKE1998 #107967 üzenetére

    Az a probléma, hogy nincs semmilyen tapasztalatod a modern kerékpárokkal kapcsolatban, vagy csak minimális. Ezáltal jutsz mindig téves megállapításokra. A cross trekkingbe a teló nem feltétlenül gagyi. Amire egy cross trekkinget kitaláltak, arra a benne lévő teló is alkalmas. Pláne ha 150-200 ezres árkategóriában gondolkodunk. Én is egy cross trekking-el járok melóba, nincs semmi bajom a villájával, pedig próbáltam már egy két komoly telót. A 12 kilós mtb-ot el is felejtheted, mert ami pénzt rászánsz, azért ilyet nem kapsz.
    Ha a 12 kilós súly a kritérium, akkor meg kell barátkoznod egy fitness-el, és beleteszed a legszélesebb külsőt ami belemegy. Persze ez keskenyebb lesz mint a 2"-es. Esetleg a fitness-be tehetsz egy suntour swing villát, az azért egész jó rezgéscsillapító, de nem túl nehéz. Ha ezen megoldások sem megfelelőek számodra, akkor kénytelen leszel az anyagi lehetőségeid feljebb tornászni.
    Grand Canyon AL SL 7.0

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    Na elkészült a remekművem. :D
    Nehéz szülés volt, de úgy tűnik, most minden szuperül működik.
    Gyakorlatilag 3 napig szereltem folyamatosan.
    Így nézett ki amikor megvettem, rengeteg rejtett hibával:
    [kép]

    Most meg így:
    [kép]

    Bár lehet nem tűnik túl nagy változásnak, első ránézésre, felsorolni is nehéz lenne, mi mindent cseréltem, javítottam. Most végre minden rendben van vele, az utolsó csavarig. Holnap lesz az első teszt, dobogókőn. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz lsebestyen #108037 üzenetére

    Nagy nehezen. Most, hogy megjött minden alkatrész, a barátnőm 3 napig nem látott, már eléggé necces volt a szitu. :D Ráadásul holnap meg megyek bringázni...

    6030D: Na azt ne is emlegesd. :)

    zoli03: Nálam ez most nem szempont, egy sima 10-es Deore kar és Deore shadow plus hátsó váltó van a bringán. Egyébként ez a két alkatrész kicsit kilóg a sorból. Ha elkopik a hajtás, és még meglesz a bringa, akkor a következő fejlesztésem 11 sebességes rendszer lesz. XT váltó és kar, akkor majd nekem is szükségem lesz arra az I-Spec bilincsre, de egyelőre külön bilincsen van minden.

    StLui: Az tény, hogy nem látszik minden, de akkor leírom részletesen. :)

    Rengeteg mindent cseréltem, gyakorlatilag vázig lebontottam. Kitakarítottam mindenhol. Cseréltem a teljes hajtást: sor, lánc, első fogaskerék. Cserélve lett a kormánycsapágy, hátsó agy csapágyai, illetve első agy tisztítás, zsírozás. Kapott egy új Shimano Zee 4 dugattyús fékszettet, új SLX tárcsákat. Egy új Maxxis gumiszettet, 27,5" X 2,8, elöl Minion DHF 3C Max Terra 120TPI, hátul Rekon + 60TPI
    Tubeless-re lett alakítva. A tagot leszervizeltem, beépítettem egy új villát, Fox 34 Rhytm, 130mm-es úttal. Előzőleg egy 150-es Pike-ot vettem hozzá, de sajnos abban alig fért el a 2,8-as külső. Pedig elvileg támogatja. Így lett a Fox, amiben táncol a 2,8-as külső. :) A gyári nyeregcsövet egy Reverb Sealth-re cseréltem. A gyári, ormótlan Intuvia kijelzőt lecseréltem egy Bosch purion-ra. És kapott a gépezet egy új Ergon GE1 markolatot. Illetve történt egy kis házi tuning, a jeladó átszerelésével, így már nincs 25-ös tuning. :) Persze így nem a pontos sebességet mutatja, de erre a célra felkerült egy Bryton 310-es.
    Felkerült még 2db Marsh Guard, és a kényes helyeken Marsh Guard slaper tape-el leragasztottam a vázat. A gyári láncvilla védőt is cseréltem, szintén gyári cannondale láncvilla védőre, kifejezetten a Moterra számára készült, illetve egy új láncterelő is felkerült, az is speciálisan ehhez a bringához. Az akkura is került egy plusz védőburkolat, ez is gyári cannondale kiegészítő.

    A legnehezebb művelet a kábelek behúzása volt a vázba. Irdatlan nagy szopás volt. Illetve a láncvilla elején, gyárilag semmi védelem nem volt a kábel dörzsölődés ellen. Gyakorlatilag csupaszon csúszkáltak a vezetékek a vázban, már látszott is egy kis kopás. Erre kellett találnom valami megoldást, és végül arra jutottam, hogy egy méretre csiszolt, műanyag szelepsapka pont bepasszol. Még adtam neki egy kis Loctite menetrögzítőt, remélem a helyén marad.

    Hasaggymeg: Fox 34 Rhythm 130, boost, 27,5"+ / 29". Első tapasztalatok nagyon pozitívak, vaj puhán mozog, mintha szebben is indulna meg mint a Pike RCT3, pedig az egy csúcs villája volt az RS-nek.
    Bővebben majd holnap tudok nyilatkozni róla.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    Lehet most egy amatőr kérdésem lesz, de rohadtul nem értek a brytonhoz. :) Hogy tudok erre útvonalat tölteni? Bryton 310-es.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Loboda #108053 üzenetére

    Köszi, közben rájöttem. :) Bár amire nekem kell, arra elég a 310.

    Na megvolt a dobogókő ride. :)
    Egész sokan összejöttünk.
    [kép]

    Nekem háztól-házig az egész túra egy 100-as lett, ebben kb 60-70km volt a terep.
    1000m körüli szint.
    A bringa nagyon jól vizsgázott. A Zee fékek eléggé rendben vannak. Az Fox Rhythm is brutálisan jó villa.
    Ahhoz képest, hogy egy alap Fox, szebben indul meg mint a Pike. A 2,8-as Maxxis gumik irdatlanul tapadnak. 1,2bar-on volt. Csappattam 50-el lefelé, kanyargós, poros, köves ösvényen. Egy pillanatra se csúszott meg, egyik kerék se. 2,35 nobby és mary azért párszor mindig megcsúszkált. A 130-as rugóút bőven többnek érződik. Ebben a plus-os gumiknak biztos, hogy nagy szerepük van. Nem éreztem rosszabbnak mint a 150/140-es előző bringám. A váz baromi jóü, nagyon merev, nagyon jó fordul. Összeségében nagyobb biztonságban éreztem magam rajta mint a Trailsteren, pedig az is egy stabil gép volt.
    Probléma annyi volt, hogy a hátsó váltóm rakoncátlankodott, ezzel még foglalkozni kell. Valószínűleg nem tökéletes a lánchossz. A pedelec bringákon ezt nehezebb ideálisra állítani.
    Ezt leszámítva más hiba nem adódott.
    Esés nélkül is megúsztam. jó volt. Most mindenem fáj, szezon első normális tekerése volt.
    [kép]

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #108130 üzenetére

    Engem is egy ismerősöm hívott, nem ismertem mindenkit. facebook-on, bringás csoportokban egyébként elég sok közös bringázás szerveződik. Biztos akad ilyen a környékeden is. Nem hiszem, hogy csak te montizol egyedül, azon a fasza környéken. :)

    Alap gépek nem igazán voltak, és a lefelék is viszonylag technikásak voltak. nem is mindenki vállalta be, volt aki kerülő úton jött, vagy épp letolta. Nekem ilyen gondom nem volt, vállalható volt számomra, bár azért észnél kellett lenni pár meredek, köves, gyökeres szakaszon.

    [kép]
    [kép]
    [kép]

    Hasaggymeg: Azon egyébként és is meglepődtem, volt 2 srác is, akin nem volt sisak.

    IMIIKE1998: Így most szezon első tekerésére 100km, ennek java terepen, fáj a seggem azért. De amúgy nem tűnt kényelmetlennek. Meglátjuk hosszabb távon.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #108138 üzenetére

    Jaja, voltak dagik szép számmal. :) Hazafele jövet, legurultunk még a római partra sörözni. Az emberek nézték a dagikat rendesen. Minden második embertől azt hallottam, hogy aztakurv@, bazzeg, mekkora kereke van. :D
    Vicces volt.

    Toobee: Megvan a maga előnye az spd-nek, de én sem igazán tudtam megszokni, pedig 93-óta montizom. Országúton, városban nincs gondom vele, de montin nem az én világom. Valóban, sokkal veszélyesebb vele egy meredek, technikás rész. Pláne akkor, amikor kezdő terepesről van szó. Persze ez egy privát vélemény, és nem én vagyok ezzel a véleményemmel többségben, mivel a legtöbb montis spd-t használ. Ennek ellenére én mindig jól elvoltam a taposóval. Az a fontos, ha taposót használsz, minőségi pedál legyen, a lábméretedhez megfelelő felületű, éles szegecses, és ami még nagyon sokat tud számítani, egy jó minőségű bringás cipő, platform pedálhoz. Amióta a fiveten cipőt hordom, sokkal biztosabb a kapcsolat a lábam és a pedál között, nem is gondoltam, hogy ennyit számít. Egyrészt jó merev a talpa, jobb tekerni, másrészt olyan gumiból van, hogy valami brutál mód tapad a pedálhoz.

    gergo5991: Fogalmam sincs, hogy mennyi ideig lesz meg. :) Az is lehet akár 1 évig, de lehet még ezen a nyáron belefutok valami olyan bringába, ami miatt lecserélem. Az biztos, hogy ha eladásra kerül vagy csere lesz belőle, csak valami nagyon különleges bringa miatt. Nagyon sok munkám van benne, nem kevés pénz, és kib@szott jó bringa. :)

    DH bicóm már nagyon régóta nincs, és az sem kék színű volt. Szerintem te a Bergamont Trailster-re gondolsz.

    Nekem is volt pár Konám, nem rossz gépek, az biztos.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz mbazsi #108182 üzenetére

    Mivel kereskedés, így talán nem "fellelt" állapotban kapod meg őket, meg tudsz reklamálni ha valami nem kóser.

    Ezek nagyon régi kerékpárok, szerintem öregebbek mint itt jó néhány fórumozó. :)
    80-as évekbeli technikáról beszélünk. Még kerékpár szervizekben sem feltétlenül lesz olyan szerszám, amivel pl ezekről leszedsz egy fogaskeréksort, mert annyiféle szabvány volt akkoriban.
    Nekünk is van egy kupacnyi sor leszedő szerszám, de már jó párszor találkoztam olyan régi bringával, hogy egyik sem volt jó. Aztán egy fogaskeréksor csere hozta magával a kerékcserét is.
    Ha valóban szép állapotban vannak, akkor még ma is használható bringák ezek, de nagyon nehéz olyan példányt találni, ami tényleg rendben van és nem rág egyik csapágya sem.
    Én inkább valami modernebb bringát ajánlanék, sok problémától tudod magad megkímélni,
    de ha olyan fajta ember vagy aki szeret foglalkozni a bringákkal, bütykölgetni, kutakodni régi alkatrészek után, akkor végül is megveheted.

    Egyébként városi használatra pont nem annyira ideálisak ezek. Én akkor már több értelmét látom, egy 90-es évekbeli retro montinak. Az sokkal masszívabb, nem kell úgy félteni a szar utak miatt. Aszfalt külsőt azokra is tehetsz. Kényelmesebb az üléspozíció is, városi forgalomban ideálisabb.
    Persze soha nem árt ha van veled olyan ember aki ért a bringákhoz, különben sok turpisság felett átsiklasz könnyedén.

    Egyébként ha jó technikával viszed fel a bringát a lépcsőn, egy 20 kilós bringát sem nagy kaland felvinni a 4.-re.
    A titka annyi, hogy nem emelni kell, hanem feltolni. Egyik kezeddel megfogod a kormányt, a másik kezeddel meg a nyeregvázcső hátulját, és simán feltolod a lépcsőn. Sokkal könnyebben felviszed így mint cipelve.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz mbazsi #108182 üzenetére

    Marin
    Merida
    Scott
    Scott Endorphin karbon

    Persze a testmagasságodnak megfelelő vázméretre figyelni kell, én most csak bedobáltam ide pár példát, hogy kb mire gondoltam.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #108192 üzenetére

    Amiket belinkeltél, ezek közül én a Specialized carbon enduro-t választanám. L-es vázakat akkor nézegess, ha 180cm felett vagy.
    Persze a geometriát minden esetben meg kell nézni az adott modellre.
    A Stumpjumper mellett az szól, hogy plus-os kereket is fogad, de a felszereltsége közepes.
    Ha megbízható ez a srác, akkor ok, de amúgy nyilván hiába csillog a képen, így lehetetlen megmondani az állapotát, és ebből adódóan azt is nehéz megmondani, hogy megéri e a kiírt árat.

    ivana: Biztos megvan a maga hangulata ezeknek a retro országútiknak, de én sem vennék a 90-es éveknél korábban gyártott bringát. Pláne nem akkor ha átlag felhasználó vagyok, és csak egy megbízható bringát keresek, mindennapi használatra.

    mbazsi: Ha nem írják a méretet egy hirdetésnél, akkor rá kell kérdezni. A monti méretezés más mint az országúti. 190 centihez is van 26"-os monti váz, bár az tény, hogy a kis kereke miatt kicsit fura az összhatás.
    Koskormányra gondolsz? Montin azért ez elég furcsán festene, de persze megoldható.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #108208 üzenetére

    Azért azt számítsd hozzá, hogy egy plus-os keréknek is úgy van igazán értelme ha alacsony nyomáson használod. Így meg azért van ellenállása. Normál hajtással, lehet inkább maradnék a 2,35-ös szélesség mellett.

    Redneck: Egy cross trekking és egy mai, modern mtb között igen nagy különbség van. A cross trekkinget úgy képzeld el, hogy egy alapvetően jó/rossz minőségű aszfaltra és jó minőségű föld utakra kitalált kerékpár. Az erdei utakkal az a baj, vagy is nem baj, :) csak a cross trekking szempontjából baj, hogy változatosak. Vannak jobb minőségű szakaszok, aztán hirtelen jön egy nagyon meredek út, a jó minőségű föld útból nagyon köves, gyökeres út lehet. Itt egy cross trekking azonnal elvérzik, és ezek még bőven nem durva, nehéz terepek. Egy cross külső olyan 4 bar körül használható jól. Ezen a nyomáson, egy erdei terepen, kb 0 tapadásod lesz, és ez elég nagy bizonytalanságot ad a bringának. Elkezdheted lejjebb ereszteni a gumit, de akkor meg felütéses defekt, szerencsétlenebb esetben felni sérülés lehet a következmény, és még akkor is egy elég bizonytalan bringa lesz alattad, csak lesz egy kis tapadása. Persze most felhördülhetnek a CX bringások, de azért azt ne felejtsük el, hogy sok esetben tubeless-t használnak, és azért azok jobb minőségű kerekek, más geometria, meg nem kezdő bringások. Bár a CX sem egy életbiztosítás erdei terepen, még gyakorlott terepesnek sem. A mtb, még egy viszonylag alap, 150 ezer körüli gép is, sokkal biztonságosabb terepen. A geometria sokkal jobban kedvez az eredi, változatos terepnek, hátrébb van a súlypont, biztonságosabban lemész a meredekebb utakon. A villa masszívabb, jóval többet rugózik. A gumik ballonosak, szélesebb a kormány. Nagyon nagy a különbség. A cross nagyon gyorsan eléri a határait egy erdőbe. Én azt tanácsolom, ha erdőbe is akarsz bringázni, akkor mindenképpen mtb-ot vegyél, akár 27,5", akár 29", mindegyik sokkal jobb lesz mint a cross trekking. Az odáig rendben van, hogy alapvetően aszfalton használnád inkább, és oda jobb a cross, de pl egy 29"-es hardtail monti és egy cross között nincs akkora hatalmas kontraszt aszfaltos használatnál, mint ami megvan mondjuk az erdőbe.

    sanzi89: A vázban vezetett kábelek sem mindig körülményesen cserélhetőek, bringától is függ. Én azt javaslom, ha pl egy váltó bovden házat húzol be a vázba, akkor a bent lévő kábelhez kell szigetelő szalagozni az új kábelt, de úgy, hogy csak egy rétegben és jó hosszan. Így erős lesz a kapcsolat a két vezeték között, de nem vastagítod meg túlságosan. A hidraulikus vezetékeknél pedig ezt a kis bizbaszt használtam. Reverb nyeregcső vezetékhez ajánlják, de igaázóból bármely más, akár fék hidraulikus vezetékekhez kiváló. Ellentétes a menete, így könnyen rá tudod tekerni a két vezetéket, és atom biztosan összekapcsolja a régit az újjal, és már húzhatod is be a vázba. Persze akadnak olyan esetek, amikor ki kell venni egy vezetéket, vagy bent sincs eleve, és akkor bizony játszani kell. Forgatni, kis lámpával világítani, hogy mikor bújik ki az új. Amikor a reverb vezetéket vezettem be, a fejcsőnél indult, majd a a nyeregvázcsőnél fel kellett húzni. Ehhez egy bovden végére csináltam egy hurkot, amit bedugtam a nyeregvázcsőbe és a hurokba kellett bejátszani a reverb vezetékét, majd felhúztam.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #108291 üzenetére

    Hát az biztos, hogy egy plus-os gumi sokkal élvezetesebb lefelé, mint a normál szélesség. Engem megdöbbentett a tapadása. Egy pillanatra sem csúszott meg, pedig poros, meredek erdei utakon 50-60-as tempót mentünk. Egy pedelec esetében ezt nyilván nehezen tudom megítélni, hogy mennyivel nehezebb hajtani mint mondjuk a 2,35-öst. Aszfalton nekem úgy tűnt, hogy azért kicsit lomhább, nyilván az alacsonyabb nyomás miatt is, itt kb egy 20-25km-t mentem összesen rásegítés nélkül. Terepen meg leginkább be volt kapcsolva a rásegítés, legalább eco szinten, ami meg már beleszól. Normál hajtású plus-os géppel nagyon keveset mentem, rövid teszt erejéig, de emlékeimben úgy él, hogy azért kicsit ott is lomhább volt mint mondjuk a 2,35-ös nobby vagy mary. Mérlegelni kell, azt nem mondom, hogy ne vegyél plus-os AM gépet normál hajtással, de számíts azért egy kicsit lomhább fölfelé haladásra. A lefelé viszont kárpótolni fog. :)

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #108294 üzenetére

    L-es méret. Szerintem ez más hirdető, nem tőle vettem az enyém.
    Egy furcsaság azért feltűnik. 2018-asnak hirdeti, de Intuvia kijelző van rajta, a 2018-as már Purion-os. 2017-ben szerelték őket Intuvia-val. Illetve ez egy netről lopott kép, biztos, hogy nem arról a bringáról készült amit hirdet.

    Bati0501: Az lehet nem pedelec volt, hanem inkább valami épített ebike.

    gergo5991: Minél nagyobb értékű egy kerékpár, annál nagyobb a bukó. Ha most én besétálok egy kereskedésbe, leteszek 1,5 milliót egy bringáért, majd megyek vele 1000km-t 1-2 hónap alatt, utána úgy gondolom, inkább eladom mert mást akarok. Szerinted mennyiért vennék meg az aprón? Még akkor is ha lobogtatom az eredeti számlát? Ha rohadt nagy szerencsém van, talán 1 millát adnának érte, de valószínűnek tartom, hogy fél ár körül menne el. Ez sajnos a nagy értékű, új bringák hátránya. Pillanatok alatt bukja az értékének a felét, utána viszont már tartja az árát, pláne ha egy különleges darabról van szó.

    Hasaggymeg: A féket biztosan cserélném 4 dugattyúsra, illetve a gumikat Maxxis-ra, tubeless-re alakítva. Mást valószínűleg nem, csak akkor ha meghibásodik. Ja meg persze azt a böszme nagy intuviát purionra cserélném.:)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #108318 üzenetére

    Hát ezt neked kell eldönteni, ebben más tanácsot nem tud adni.
    Annyit tudok ehhez hozzáfűzni, hogy a cinkelés általában csak a fórumokon megy, látatlanba, tudatlanul. Nem ezt kell alapul venni. Engem még a büdös életben nem ért atrocitás, bármi megszólás emiatt, pedig most sem volt más rajtam kívül pedelec-el, és több mint 20-an mentünk. Páran érdeklődtek a technika felől, kérdeztek egy két hülyeséget az igaz, de már megszoktam. :) Általában mindig az van, hogy azt feltételezik, a súlya miatt nehezen kezelhető, ezért nem jó, hiába megy gyorsan fölfelé. Aztán meglepődés van, amikor lefelé megyünk, és a leggyorsabb pár bringással várunk a lejtők alján perceket a többiekre, akár 5-10-et is mire mindenki beér. :)
    Hamar rá fogsz jönni, hogy egyáltalán nem arról szól az e-mtb, hogy hamar ellőd a puskaport. Ha edzett a társaság, normális szintet is mentek (1000m vagy felette) nem igazán leszel gyorsabb az e-mtb-vel, csak nem fogsz lemaradni. Jó persze, ha nagyon akarod lenyomhatsz fölfelé mindenkit, de én erre pl késztetést soha nem éreztem, középmezőnyben megyek nyugisan. Inkább lefelé szeretek előre menni, hogy ne tartson fel senki, erre jobban figyelek. :)

    Nekem meg az piszkálja a fantáziám egyébként, hogy visszaülök normál hajtásra, mielőtt a moterrát vettem, majdnem elhoztam egy plus-os Scott-ot, de elvitték az orrom elől. Aztán szembe jött ez és megtetszett. Ha nyitott vagy mindkét kategória felé, akkor azt vedd meg ami először szembejön, jó áron van, jó bringa és nagyon tetszik. Ha most pl, M-es méretben felkerülne az apróra egy plus-os Santa Cruz Nomad carbon, Evil Wreckoning, Yeti SB6, Pivot Firebird/Mach 6, Intense Tracer stb. különlegesség, egészen biztosan megpróbálnék rá megalkudni, akár csere, beszámítás, vagy valami ilyesmi.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Bati0501 #108324 üzenetére

    Ha ki volt véve a korlátozás, akkor sík úton azért egy 45-50km/h-val lehet hajtani őket, persze így nagyon sokat fogyaszt, viszonylag hamar lemerül, meg fárasztó is, mert ebbe már a bicajosnak is bele kell állnia, de kivitelezhető. Ha te mondjuk memtél 20-al, akkor nagyon gyorsnak tűnhetett az biztos. De általában az épített, nagyteljesítményű ebike-ra jellemző a száguldozás.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #108492 üzenetére

    Az a 16 kiló tényleg komoly? Nem mérted azt félre? Az baromi sok, 14 körül szoktak ezek lenni.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #108501 üzenetére

    Ipari csapágyas. Én azért kicsit kívülről is meg szoktam zsírozni, a víztaszítás miatt. Ahogy zoli is mondta, ha nagyon szárazon futna, vagy darál benne a kosz, szét lehet szedni, de nagyon óvatosan kell. Ha azt a kis porvédőt eldeformálod, a büdös életbe nem rakod össze még egyszer, akkor új csapágy kell. Nagyon kicsi, műszerész, lapos csavarhúzóval lehet megbontani.

    Az az átütős gyorszár úgy működik, hogy van benne egy bevágás, amibe bele tudod hajtani a kart, utána már tudod tekerni. Így kell megszorítani, majd ráhúzod a kart.

    Tele van a youtube videókkal, konkrétan keress rá arra amire kell, sok mindenről gyári videók is vannak.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz DUB Inc. #108543 üzenetére

    Párat már szétszedtem. :) Nekem a kicsi lapos műszerész csavarhúzó vált be.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz IMIIKE1998 #108604 üzenetére

    Addig variálsz, amíg megint veszel egy bringát ami nem lesz neked jó. :) Felesleges ezen ennyit agyalni, amire neked kell, arra jó egy alap monti is vagy egy cross trekking. Nem az Alpokba készülsz, napi 3000m szinteket legyűrni, ki tudja milyen nehéz terepen. Akkor még érteném a megfontolást, de te kb teljesen átlag felhasználásra keresel bringát, nem értem miért nem lehet ezt eldönteni?

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz lsebestyen #108606 üzenetére

    Szerintem azzal járna a legjobban ha semmit nem venne. :) Az a baj, hogy most már a tökéletes sem lenne elég jó. Annyira túl lett ez gondolva, hogy én inkább maradnék amellett ami van, arra jó az is, amire használná. A pénz megmarad másra.

    IMIIKE1998: 3 X 8-as rendszer teljesen jó, se több se kevesebb nem kell általános felhasználásra!

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz cozmo #108616 üzenetére

    Azért remélem a kalória és vitamin pótlás után a bringa is megkapja a törődést. :)

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #108701 üzenetére

    Gondolkodtam én is ezen a Kellys-en, még február körül, de nekem ez nem annyira tetszik.
    A láncvilla hosszú, ahhoz képest, hogy E8000-es rendszer. A fejcsőszöge is lehetne 1-1,5 fokkal laposabb.
    A közepénél a kábel elvezetései sem tetszenek. Biztos nem rossz bringa azért. Pláne az XC bringád után, nagy élmény lenne, de ennyi pénzt nem adnék érte. Vannak ennél sokkal jobb pedelec Enduro bringák.

    Hétvégén volt egy kis tekerés, most csak úgy egyedül, ismerkedem még a bringával. :)
    [kép]
    [kép]
    Amúgy a Plus gumi állat, én sem gondoltam, hogy ennyire, iszonyat módon tapad. Mondjuk a Maxxis jobb is mint a Schwalbe , de ez a 2,8-as szélesség 1,2 bar-on, kegyetlen. Egy pillanatra sem csúszik meg, a 2,35-ös gumi azért kicsit sodródott néha, meg-meg csúszott, de itt semmi. Még hozzá kell szoknom, hogy máshol vannak a határai. :) De határozottabban nagyobb biztonságérzetet ad, és persze durvábban lehet vele jönni.
    A rugóutak is nagyobbnak érződnek. Az enyém csak 130-at mozog, elöl-hátul, de kb 150-160-nak érződik.
    Nem igazán van hiányérzetem, pedig azért egy 130-as vázat általában kevésnek érzek.
    Az az érdekes, hogy amikor kamaraerdőben mentem az eone sixty-vel, az ugye szintén 160-as, plus-os kerekekkel. Nagyon nem volt más az élmény mint a mostanival. Pedig azért 3 centi rugóút nem kevés. Plus-os kerékkel már szerintem nem oszt vagy szoroz pár centi rugóút, maga a kerék annyi mindent megold.
    Szóval bátran ajánlom minden Trail/Enduro montisnak a Plus-os gépeket! :)

    Redneck: Szerintem a lényeg a váz, ez a Romet nem tudom mennyire jó, de én inkább valami nevesebb gyártótól vennék kerékpárt, akkor is ha egy egy alkatrész minimálisan alatta van. Nem ez a döntő kérdés. Ezek nem drága alkatrészek amúgy se. Az a lényeg, hogy a kategóriához mérten kellően merev, fordulékony vázra épüljön a bringa. Aztán persze lehet, hogy nem rossz ez, de azért legalább egy geometria táblázat lehetne a gyártó oldalán.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz varsam #108723 üzenetére

    Igen Fox 34 Rhythm villa van most benne. Kicsit féltem a gazdaságos Fox-tól, :) de alaptalan volt. Gyönyörűen mozog. Kellően merev a 34-es becsúszókkal. Ami egyből feltűnt, hogy a megindulása finomabb mint a Pike-nak. Én nem érzem rosszabbnak egyébként, csillapításban sem. Talán a Pike egy kicsit még merevebb volt, de nagyon minimális a különbség. Összességében kb ugyan olyan jól használható mindkettő. Bár az hozzátartozik az igazsághoz, hogy egy új Pike RCT3 kb kétszer, vagy akár háromszor annyiba kerül mint a Rhythm. Ár/értékben biztos, hogy a Rhythm nyer, és a Rhythm egy elég egyszerű, "igénytelen" rendszerre épül. Kevesebb a hibalehetőség mint a Pike-ban. Azért a Fox minőség érződik, egyáltalán nem csalódás.

    Zsolt74: Hát szerintem max 29" X 2,6-ot tudsz beletenni max egy 27,5" plus-os pedelec-be, vagy egyéb 27,5" plus-os bringába, 27,5" ből megy bele a 3,2 max. Én sem láttam még 29" X 3-3.2-es pedelec-et. Persze ettől még lehet, hogy van ilyen. :) Létezik fatbike pedelec is, persze. [link]

    Ļantos: Megmondom őszintén, hogy olyan irdatlan nagy különbséget nem érzek a 2,35-höz képest ellenállásban. A 2,35-ös Nobby-Mary párost is 1,6 bar-on használtam, volt annak is bőven ellenállása. Sokszor volt olyan, hogy 15-20km-t tekertem aszfalton, teljesen kikapcsolt rásegítéssel, mert onnan indult a túra a haverokkal, majd hazafelé még 15-20km aszfalt. Csak akkor adok rá segítséget ha jön az emelkedő. Amint bekapcsolom a motort, onnantól már mindegy, már az eco fokozattal is teljesen jól mászik. Valami különbség nyilván van, mert a 2,8-as gumi 1,2 bar-on nem lehet ugyan az, mint a 2,35 1,6 bar-on. Az biztos, hogy a tapadásukban sokkal nagyobb a különbség a plus-os javára, mint az ellenállásukban, így én mindenképp a plus-os felé mennék el, még normál hajtással is.

    trialboj: Ezeket az XC/Maraton össztelósokat még szinte 100%-ban lehet zárni, inkább a plusz súlyát lehet megérezni egy hasonló felszereltségű merev XC-vel szemben. De összességében átlag felhasználónak nagyobb buli, és jobban használható az össztelós XC/Marathon mint a merev. A fékeddel kapcsolatban annyit tudok mondani, hogy vagy megégtek azok a betétek, vagy olajat kaptak. Ilyen kis tárcsákkal nem nehéz megégetni őket. ha rendben van a betét, az a fék nem fog rosszul, egy ilyen bringát meg kell állítania. Nekem csak a dög nehéz pedelec-en volt kevés. Anno a Am gépemen teljesen jó volt 180/180-as tárcsával.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Ļantos #108727 üzenetére

    Egyébként érdemes a plus-os gumiból hátra egy kevésbé bütykös változatot tenni.
    Nem véletlenül tettem hátra a Rekon plus dual-t. 825g. Ebből a 3c maxx terra verzió 780g.
    Előre került a Minion DHF 3c maxx terra, ami meg 940g.

    A 27,5" X 2.35-ös Nobby 720g, a 2,35-ös Mary evo 1100g.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz koenig #108741 üzenetére

    Szia!

    Biztos, hogy jó bringa, de azért ez a fordítva működő, széthúzós tag nekem annyira nem szimpatikus. A Scott is alkalmazta ezt a Genius-ban, de már jó pár éve nem használja.
    Gondolom nem véletlenül. Nem egy annyira elterjedt megoldás.
    Én inkább valami ilyet néznék: Bad Habit 2, utolsó darab, M-es.

    JackFeryll: Nem sok. Eddig párszor mentem el bringázni, normálisabb távot. Összesen kb 200km terep. Nyilván ez még nem hosszú távú tapasztalat. :) Csak ismerkedek még a plus-os mérettel. Eddig nagyon tetszik, a gumik elég masszívnak tűnnek. Defekt még nem volt, tubeless-re van alakítva.
    Egyébként egyáltalán nem tűnik kevésbé masszívnak mint mondjuk a Scwalbe, sőt! A 2,35-ös Nobby-m is szétszakadt tavaly, talán volt benne egy ezres terep.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Redneck #108750 üzenetére

    Ha eldöntötted, akkor vedd meg. Nyilván nem ismerhetek minden modellt, de amikor egy gyártó nem ad meg vázgeometriát se, az nem vall minőségre. A 29" ma már kiforrott, de azért még bele lehet futni parasztbicikli vázakba. Már egyre kevesebb, de akad még. Én nem kockáztatnék, inkább vennék normális márkát. Sokadszorra is csak azt tudom mondani, hogy mindig a váz a lényeg, nem egy-egy alkatrészen kell fennakadni. Ilyen erővel a Decathlonba is nézegethetsz, vagy Intersport, Hervis stb.

    JackFeryll: Mondjuk azt mellékesen megjegyzem, hogy egy komolyabb maxxis plus-os gumiszett 40-50 ezer ft. Ennyiért tudjon is valamit. Nyilván nem lehet minden plus-os gumit egy kalap alá venni, vannak gyengébbek, erősebbek. Meglátjuk mit tud hosszabb távon. A hátsó gumik nekem kb egy szezont szoktak bírni. Ehhez még plus se kell. :)

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz cozmo #108751 üzenetére

    Tapasztalatom szerint a levegős fékrendszer még nem feltétlenül jár együtt drasztikus fékerő csökkenéssel. Ezeknek az oka 90%-ban a fékbetét. Persze ha annyi olaj sincs a fékben, hogy még markolatig húzott karral se nyomja össze rendesen a dugattyúkat, akkor nyilván nem fog jól fogni, jó betéttel se.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #108853 üzenetére

    Lehet elkerülte a figyelmed, de már múltkor is írtam, hogy a fékerő drasztikus csökkenés 90%-ban fékbetét problémára vezethető vissza. Vagy megég vagy olajat kap. Gyári új fékben is lehet olajos a betét. Láttam már ilyet jó párszor. Első körben betétet cserélnék benne. És persze egy korrekt légtelenítés sem árt. Érdemes megvenni hozzá a szettet, mert ezt fél évente ajánlott megcsinálni ha rendszeresen használva van. Az első fékedben biztos, hogy kevés az olaj, így a videó alapján, de ettől még nem kéne ennyire szarul fognia.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #108865 üzenetére

    Én sosem foglalkoztam ezzel a bekoptatással, elkezdtem használni, aztán megjött a fékerő. Amikor fékbetétet cseréltél, nem volt olajos belül a féktest? Megnézted, kitakarítottad?

Új hozzászólás Aktív témák