-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #110269 üzenetére
De, előfordulhat, túl puha se jó. Meg kell találni az arany középutat. Az biztos, hogy ha nagyon keményre fújod, az nem fog jól jönni nagy tempónál a terepen, mert a villa képtelen lesz mindent gyorsan lereagálni. Illetve a jobb villákon a kompresszió állítással is lehet játszani.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #110302 üzenetére
Ha annyit megcsinálnak, hogy kb a súlyodhoz fújják és a csillapítást belövik középre, akkor már azért nagyon szar nem lesz, persze a finom hangolás sok idő, én is ezért megyek telópumpával bringázni az első pár alkalommal.
Az X-Fusion egyébként baromi jó cucc, a Fox-hoz tudnám hasonlítani a működését.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #110496 üzenetére
Egyik se jó, a kicsi bringa se és a nagy se, de ha kicsi a vázad, azon valamivel könnyebb segíteni, ha nagy a váz, azzal jobban megszívod.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz cozmo #110626 üzenetére
Az igazat megvallva, 2db nyomatékkulcs kéne a teljes lefedettséghez, mert ugye 1-40-ig kéne, ilyet meg nem találtam. Ez a 4,5-30-ig kb a legjobb kompromisszum amit eddig találtam. Egyébként lehet állítani kicsit 4 alá is, nagyon minimális léptékben. Szerintem ez pont nem rohadt drága, 18 ezer ft egy minőségi nyomatékkulcsért, ekkora nyomaték tartománnyal, egyáltalán nem drága. Az XLC-nél 35 ezer egy olyan kulcs, amit a szerszamkell.hu-n megkapsz 13 ezerért. Na az drága. A Jonnesway szerszámokkal konkrétan a Nascar versenyen szerelnek. Én úgy gondolom, hogy ha prémium kerékpárokat, kerékpáralkatrészeket szeretnél nyomatékkulccsal szerelni, akkor nem biztos, hogy okos dolog az abszolút leggagyibbat megvenni, csak mert 5-10 ezerrel olcsóbb. Ha mégsem jó, akkor beletöröd a csavart, vagy összeroppantod a karbon alkatrészeidet. Az drágább lesz. Vannak tényleg baromi drága nyomatékkulcsok is, ipari használatra, akár több száz ezerért, de 18 ezerért egy minőségi szerszám, nem drága.
A decathlon-t szerintem felejtsd el ilyen esetben, nyomatékkulcsból tényleg jót érdemes venni, mert többnyire nem a filléres bringákat és alkatrészeket szereled vele. Én is csak a komolyabb gépek esetében veszem elő, amúgy benne van sok minden egy tapasztalt szervizes kezében. Ellenőriztem magam párszor, kormányszárak meghúzásánál is maxmimum 1-2Nm-t tévedek, nyomatékkulcs nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz haarmaan #110722 üzenetére
Szia! Én nem nyomom fatbike-al, de elég sok fatbike-os ismerősöm van. Mindegyik imádja a bringáját, van köztük 20 év körüli és 50 fölötti is, tehát gyakorlatilag kortól független ez a kategória. Én is próbáltam, az biztos, hogy irdatlan tapadást, ezáltal hatalmas biztonság érzetet tud adni. Ami fontos ezeknél a gépeknél, hogy minimum egy erős középkategóriát meg kell venni, különben akkora súlya lesz, hogy gyötrelmes lesz a hegyre feltekerni. Cube Nutrail egy nagyon ajánlott típus, több ismerősömnek is van ilyen bringája, gyakorlatilag bárhova feltekernek vele és le is jönnek, teljesen függetlenül a terepviszonyoktól. Sőt, ebben a kategóriában már érdemes elgondolkodni egy pedelec rendszerűn is, ha sokat akarsz vele mászni.
Nekem mondjuk jobban tetszik a 27,5 plus, mert ezek azért fürgébb bringák a technikás pályákon mint a fatbike, de ad azért plusz tapadást egy normál montihoz képest, ha nem is fatbike-os az érzés, de egy nagyon jó arany középút.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz haarmaan #110728 üzenetére
Ezek is jónak tűnnek, és elég jó súlyban vannak.
Szerintem elég rá az 1 X 11 is. Pláne elöl 28-as lánckerékkel. Esetleg később cserélheted a sort 11-46-ra, azzal meg bárhova.
A teló azért a fatbike-ba sem hátrány, de csak akkor van rá szükség ha elégé vandálul jössz lefelé.
Amúgy ez a batár gumi rengeteget csillapít. -
Runner_fxr
Ármester
válasz haarmaan #110730 üzenetére
Nagyon egyénfüggő ez, hogy kinek mi jön be. Azért a fatbike-al is lehet jönni durván lefelé, pár ismerősöm úgy vereti lefelé a dagival, még merev villával is, hogy bizony nekem is észnél kell lennem ha megyek utánuk egy fully-val. De nyilván a fizika az fizika, a 4,0 meg a 4,8-as gumi nem lesz olyan fürge a technikásabb kanyarokban mint a 2,8-as vagy 2,6-os, esetleg 3,0.
Én úgy érzem, hogy amire én használom oda a 2,8 ideálisabb mint egy fat külső.
A villába szerintem befér, mert ahogy nézem a 2,6-os is bőven elfér. A vázak már kérdésesek. Szerintem ott már a 2,6 is kompromisszumos lehet. 12 x 142-es agyat fogadnak.
Egyébként a 2,8-as méretet ideálisabbnak tartják, mint a 3.0 vagy 3,2-est.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Egyébként egy kicsit még az enyémen is érződik, ilyen hullámzós érzés, nekem egyébként nincs vele bajom, bár egy merev vázon lehet zavarna. Egyik ismerősöm vissza is pakolta a normál, 2,35-ös gumikat a merev plus-os bringájába mert nem tetszett neki a gumi viselkedése, nem találta az ideális nyomást, de például a másik ismerősöm meg odáig van érte. Szóval annyira egymásnak ellentmondó tapasztalatok vannak, hogy erre nehéz mit mondani, hogy kinek mi fog bejönni. Szerintem össztelósban jobb a plus-os, de merev vázzal már lehet inkább fat-et vennék.
Egy fat egy plus és egy normál méret olyan szinten különbözik egymástól, hogy ezt mi itt egy fórumon nem fogjuk meg szakérteni, hogy kinek mi fog tetszeni a legjobban. Mindenképp próbálni kell, én is azt javaslom.
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #110862 üzenetére
2 dolgot tehetsz, vagy elfogadod, hogy vannak fix méretek, és ebből kiválasztod a neked legmegfelelőbbet, vagy jó mélyen a zsebedbe nyúlsz és olyan gyártót választasz, aki egyedileg méretre gyárt vázat. Egyébként pszichológuson még nem gondolkodtál? Most ezt viccen kívül mondom, aki ennyire nehezen dönt, ott valami nincs rendben és ez az élet egyéb területére is kihatással van, nem csak a kerékpár választásra.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz G@ben #110887 üzenetére
Ha a váz ferde, akkor annak elég egyértelmű jelei vannak. A kormányt rendesen csavarja valamelyik irányba. Elengedett kormánnyal bringázni nem mindenki tud, meg ha egy alap bicóról van szó, aminek a kerekei szinte biztos, hogy nem tökéletesen egy nyomon futnak, akkor azzal megint csak nem könnyű elengedett kormánnyal menni.
Toobee: Jól nyomtad az XC-vel, lejöttél mindenhol, nem is lassan. Egy jó fully-val keményen fogod tolni!
(#111001) jjeahh: Szerintem te túl dimenzionálod ezt a fully karbantartást. A forgáspontokhoz igen ritkán kell nyúlni, és ha ki is kell cserélni pár év múlva, akkor se egy kifizethetetlen összeg, az én bringámhoz konkrétan 80 euro egy csapágyszett a forgáspontokhoz, pedig a Cannondale nem az olcsó bringák közé tartozik. Egy tag kis szerviz pár ezer ft. Viszont az élmény, amit hozzátesz, az ennél sokkal többet ér. Szóval ha emiatt nem veszel ilyen gépet, hibát követsz el. Ennél több pénzt el lehet költeni külsőkre, fékbetétre, láncra, sorra.
Egy 14 kilós XC egyáltalán nem mászik jól. Nem csak a súlya miatt, hanem a többi alkatrész miatt is, mivel nagyjából minden belépő kategória. Egy kb. ugyan ennyi kiló, de minőségibb alkatrészekből összerakott trail gép, 120-130mm körüli úttal, nem, hogy nem mászik rosszabbul, hanem inkább jobban.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz kentucky #111005 üzenetére
Hát az biztos, hogy amennyiben új bringáról van szó, az árral nehéz versenyezni. Viszont vedd számításba azt, hogy ha bringát váltanál, ezt eladni nem lesz könnyű menet, ha sikerül is, csak fillérekért. Illetve ezek a vázak azért igen erősen kérdésesek. Csodák nincsenek, ha ugyan azt tudná, mint pl egy Canyon, ami ráadásul csak egy webshop-os cég, közvetlenül a gyártótól tudod rendelni, akkor nem ennyibe kerülne. Majdnem biztos vagyok benne, hogy a váz pontatlan és túlzottan rugalmas.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #111009 üzenetére
Azon az árszinten, ez normális súly, súlyról igazából nincs is értelme beszélgetni, 150-200k értékű bringák esetében.
jjeahh: Ne érts félre, természetesen én nem akarok a zsebedben turkálni, nyilván ha nincs pénz a drágább bringára akkor nincs és akkor az ember marad annál ami van. Nyilván más élmény egy össztelós gép, de ha nincs rá keret, akkor nincs.
Viszont te konkrétan a forgáspontok és a hátsó tag karbantartását emelted ki ennek kapcsán, én erre reagáltam, hogy ezek nem olyan nagy tételek egy ilyen bringa esetében, illetve egyéb alkatrészekre több pénzt el lehet költeni, amiket meg akkor nem említettél. Nekem nem kell bemutatni, hogy mennyi egy komolyabb gép karbantartása, tudom jól, hogy sok, minél komolyabbak az alkatrészek, nyilván annál drágább a karbantartás, és nyilván minél több a fokozat, a vékonyabb láncok és sorok hamarabb kopnak.Mivel te csak terepen használod a bringát, 2000-3000km után mindenképp ajánlott a kis szerviz a tagon és villán. És úgy kb a 4. alkalommal meg nagy szerviz, tömítésekkel, szimmeringel együtt.
Egy 11-es rendszer esetén már tudsz hátul 46-os sorokat használni, ez bőven ad áttételt fölfelé, lefelé meg síkon nyilván lassabb lesz, mint a 44-el elöl, de viszont igazából egy Trail gépre nem is való 3-as 42 vagy pláne 44-es tányérral hajtómű.
Szerintem el lennél teljesen jól az 1X-es vagy 2X-es 11-es rendszerrel.Én nem leszólni akartam a bringád, mert 14kg, tisztában vagyok vele, hogy ebben a kategóriában ez egy átlagos, normál súly. Csak megemlítettem, hogy egy ugyan ilyen súlyú, modern össztelós jobban fog mászni. Hogy miért számítanak a komolyabb alkatrészek? Hát mert merevebbek, sokkal jobban átviszik a nyomatékot. A kerekek könnyebbek, a gumik jobban tapadnak, a hajtás merevebb, a váz is is merevebb.
Nem rossz alternatíva a 27,5" plus-os merev, ha tényleg egy igénytelenebb bringára vágysz, ez is jó lehet, de nyilván nem lesz össztelós élmény, viszont stabil, jól tapad és kényelmesebb mint a mostanid.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #111052 üzenetére
Az alkatrészek ára senki előtt nem ismeretlen, megnézheted a webshopban. Nyilván ha nincs anyagi lehetőség akkor nincs miről beszélni. Tulajdonképpen egyetértünk, csak abban nem, hogy egy 3 évenkénti forgáspont csapágy csere, meg a 3000km utáni tag kis szervíz ára, indok lehet egy trail fully ellen.
Mindenképpen tesztelj, mert elmélkedni egy dolog, a gyakorlatban kiferülhet, hogy változik a mostani álláspontod.
Egyébkén a tubeless-hez nem elég a tubless-t támogató külső, a felnidnek is tudnia kéne. Amit kizártnak tartok abban a kategóriában.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #111046 üzenetére
[link]
Ennyit tartalmaz a szett.A röcögés mit jelent? Serceg benne a kosz, vagy kottyanása van? Ha kottyanása van, akkor én mindenképpen cserélném, ha csak kosz került bele, akkor is szét kéne szedni, és óvatosan csapágyakat bontani, hátha menthetőek. A forgáspontokat viszont mindenképpen érdemes tapasztalt műhelyre bízni, kellenek hozzá speciális szerszámok és szigorúan pontos nyomatékra kell húzni.
A kis kotyogástól, vagy sercegéstől másnak nem lesz baja, de azt azért nem érdemes megvárni amíg már durván elkezd lógni, az már nem fog jót tenni a váznak az biztos. Bár engem ez annyira zavarna, hogy szerintem a legkisebb kottyanásra vagy sercegésre, nyikorgásra cserélnék ott mindent.
Szerintem lehet hozzá rendelni csapágyat, meg tudom nézni. De az is lehet, hogy szabvány méretű, és kapsz csapágy boltban is.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #111079 üzenetére
Olyan ember is akad, aki normál gumit alakít át tubeless-re. Mindig akadnak kísérletezgető kedvű emberek, de én szeretem a biztonságos, gyári megoldásokat. Ha össze is hozod a belső nélküli rendszert, nem tubeless-t támogató alkatrészekkel, még az is lehet tartja a levegőt, örülsz neki, de nem biztos, hogy mókás lesz, amikor alacsonyabb nyomáson, nagy tempónál egyszer csak elereszti az összes levegőt.
A tubeless felniknek más a pereme, ráfeszül a gumi, amikor felpumpálod ezt egy nagyobb csattanással jelzi is, hogy a helyére került.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz 6030D #111164 üzenetére
Vagy akár a felni illesztésnél, ilyen is előfordul.
Kapott még pár apróságot a paripa.
[kép]
Néha csúnyán oda lehet verni a hajtókart, ez azért tompít valamit.A gyantás betétekkel nem voltam tökéletesen megelégedve, 4 dugattyús fék ide vagy oda, picit azért gyengült ha jobban felmelegedett.
Ezekkel már csak meg lehet állni.
[kép]
[kép]
[kép][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Na ide kéne kimenni, 6km-es pálya, 1000m szintet jössz lefelé.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsohi #111374 üzenetére
Na ja, kivéve amikor nem tetszik a váltónak a sor, lánc párosítás, akkor se ha épp zsír új, kivéve ha ferde a fül, kivéve ha szorul a bovdenezés, váltókar is okozhat érdekes dolgokat stb. Nem mindig olyan sima ügy ez. De ha minden klappol, akkor valóban nem nagy meló, csak tudni kell, hogy mit miért csinálsz.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sanzi89 #111385 üzenetére
Használtad keresztbe váltva? Gondolok itt arra, hogy elöl nagytányér és hátul meg a felső tartományban? Sok keresztbe váltás kinyírja a hátsó váltót. Előbb utóbb mindenképpen lesz egy kis kotyogása, alsó kategóriás váltóknak már új korában is, de ha keresztbe váltasz akkor jobbaknak is sokkal hamarabb mint kéne. De egy kis kotyogástól még működnie kéne, az is lehet kopott már a sor, vagy valami miatt nem szereti.
Érdemes megnézni a bovdenezést is. És természetesen a felső görgő távolsága sem mindegy.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz StLui #111454 üzenetére
Biztos, hogy jó poén, a fatbike-nak rengeteg rajongója van. Sokan ezt tartják az igazi mtb-nek. Én ezzel azért vitatkoznék, de nyilván nem mindenkinek azonosak az igényei. Az biztos, hogy lehet vele menni fölfelé és lefelé is, eszméletlen tapadása van. Végül is annyira nem drága, vedd meg, aztán meglátod, ha nem jön be maximum cseréled valami másra.
2,25-nél szélesebb gumit nem tennék a btwin-re.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz eladogeppc #111523 üzenetére
Azért azt a bringát nem ártana darabokra szedni és szakemberrel átnézetni, mert 17e ft-ba nem fér bele egy korrekt nagy szerviz. Mondhatnék sok mindent, lehet talán sértésnek is vennéd, annyit mondok, hogy a kerékpáros szakma ennél jóval összetettebb, mint amit te most így gondolsz róla. Azért mert hallottál néhány fél igazságot, meg 1 hónapja nézegeted a bringákat még nyilván nem lettél hozzáértő. Mint ahogy a pc-hez sem lehet érteni azért mert kérdezősködök egy hónapig a fórumon és megvásárolok egy használt pc-t, ettől még nem lettem szakember.
Élvezd a bringád, jó tekeréseket kívánok hozzá!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz eladogeppc #111545 üzenetére
17 ezret megért, akkor is ha költeni kell rá.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz eladogeppc #111549 üzenetére
Villanyak magasítóval feljebb tudod emelni a kormányt, de én nem kedvelem ezeket az alkatrészeket, mert fura lesz a kormányzás.
Amúgy ez nem egy 26"-os MTB amit vettél?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #111669 üzenetére
Azért azt ne felejtsd el, hogy az a Speci Enduro 11,8kg! Biztos benne van az is, hogy nagy élmény az új gép, de azért ennyire könnyű bringa megy fölfelé, akkor is ha nagyok a rugóutak. Plusz a Speci FSR rendszere elég sokat segít, hogy ne pogózzon a gép segge nagyon sokat, illetve egy technikás terepen jól is jöhet a hátsó teló, fölfelé is. Ha nem is gyorsabb fölfelé mint a Cube LTD Race XC bringa, de számottevően nem lassabb az biztos.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Toobee #111692 üzenetére
Ez a világ egyik legjobb 29"-es Enduro váza. EWS-t is nyertek vele. Nyilván kurv@ jó. Viszont csak akkor lesz boldog ez a kapcsolat ha a gép meg is kapja azt a törődést amit megérdemel. Most kapásból egy teló és tag szerviz, illetve a PF30-as középrészt meg kell nézni, mert egy minimálisat kottyan. Illetve a fékekbe olajcsere.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz werszomjas #111699 üzenetére
A decathlont-t nem annyira ajánlom ruházat ügyben, inkább valami minőségibbet vennék.
Pl Endura, Uvex, Rudy stb.Nem hiszek ezekben a kerékpár szerelő sulikban, a bicajod amúgy sem egy űrtechnika, a youtube-on kb mindenről találsz videót. Persze a megfelelő szerszámok kellenek. Imbusz kulcs készlet, láncbontó, hajtókar lehúzó, láncos kulcs, kazetta leszedő, csavarhúzók, egy kerékpár állvány. Illetve a fékhez légtelenítő szett.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz werszomjas #111704 üzenetére
-
Runner_fxr
Ármester
Gondolkozom, hogy lecserélem a Bryton 310-et egy olyan órára amire útvonalakat is tudok tölteni.
Akár már a Bryton 330 is jó lehetne, de annyira nem ismerem ezeket a készülékeket.
Feltételezem, hogy egy ilyen azért jobb lenne: [link]
Nincs szükségem a legkomolyabbra, de valami jót szeretnék venni. Ami normálisan kezeli az útvonalakat és pontosan navigál. Mit ajánlanátok? Köszi! -
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #112054 üzenetére
Köszi! A 820-as egy jópofa darab. A telefonos megoldást kihagynám a mérete miatt, de azt aláírom, hogy olcsó megoldás.
RaiZka: Rendben, szólok!
eddie1978: Én inkább előre megtervezett, vagy már elmentett útvonalakat szeretnék az órára tölteni, persze az se baj, ha tud újra tervezni, amennyiben elnézek valamit.
dunkel: Na az biztos jó lenne, de azért annyit nem akarok rá költeni. A Garmin 1030 a kerékpáros computerek iphone-ja.
trialboj: Nem szükséges a szivacsgyűrűket minden szerviznél cserélni, átnyomkodod egy kis alkoholban, utána meg a tiszta teló olajban párszor, természetesen ugyan abba az olajba kell beáztatni amit majd a lábakhoz is használsz kenőolajnak.
Az alap szerviz az csak tisztítás és kenőolaj csere, a szerviz árak mindig a munkadíjat jelentik, ha cserélni kell alkatrészt, pl szivacsgyűrűt, szimmeringet, tömítéseket stb, akkor az plusz költség.
Toobee: Köszönöm a bizalmat! Azért is ajánlottam a Dr.Bike-ot, mert bennük megbízom, az ország egyik legjobb szervize. Szoktam tagot is szervizelni, de ilyen fajtát még nem szedtem szét ami neked van, csak akkor vállalok el valamit ha tudok minőségileg dolgozni, ha valamiben bizonytalan vagyok, inkább ajánlok olyan helyet ahol nagyobb tapasztalattal elvégzik. RS taggal nincs bajom, de ilyen autosag-es Fox-hoz még nem volt szerencsém. Dr.Bike-nál meg rutinból megcsinálják.
StLui:Nekem valahogy Fura az a geo. Ilyen árkategóriában nem vennék kellys-t.
Furcsák a váz szögei, csőhosszai, Enduro kategóriához mérten.
Esetleg ez? [link]6030D: Használtat azért nagyon át kell gondolni ebben az árkategóriában.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz StLui #112165 üzenetére
Azért a FB se szentírás, akkora baromságokat olvasok ott a bringás csoportokban, hogy a hajam kihullik.
Persze ettől még kaphatsz korrekt tanácsokat is, csak sajnos sok esetben nehéz kihámozni az értelmes válaszokat.
Ebből a szempontból ez a PH-s topik jobb, itt kisebb az esélye, hogy rossz tanácsokat kapsz. A facebook egy dühöngő, tele van mindenhez is értek emberekkel.Nem rossz a Jekyll, korrekt áron van.
A használtat azért gondold át, szerintem az 2 esetben éri meg, vagy egy nagyon megbízható embertől veszed, akiben vakon megbízol, hogy kiváló állapotú bringát ad el, vagy olyan ember vagy aki magának megcsinálja a legtöbb szerelést. Máskülönben komolyabb plusz költségekbe bele lehet szaladni,
és azért az Enduro az nem az a kategória ahol kesztyűs kézzel bánnak a bringákkal.Alpinbike jól csinálja, jó csapat.
6030D: StLui-é.
trialboj: Megtisztítva azért mást mutat, gyönyörűen mozog most a villa.
[kép] -
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #112184 üzenetére
A teló az tipikusan az az alkatrész amit nem akkor kell szétszedni ha már nem jól működik. Egy bekoszolódott olajjal is tud még viszonylag szépen mozogni a villa. Pláne ha olyan ember nyomkodja, akinek előtte egy sokkal egyszerűbb villája volt, el lesz tőle ájulva akkor is ha tiszta kosz már belülről és mondjuk csak 60%-os. Ezek a cuccok finnyásak arra, hogy tiszták legyenek belülről, leginkább a becsúszó állapotának megőrzése érdekében.
Toobee villája sem volt nagyon koszos, de azért most friss kenőanyagokkal érezhető, hogy szebben mozog.
A hallható, durvábban érezhető problémák akkor kezdődnek amikor kiszárad belülről a villa, elfogy a kenés. Akkor rohamosan romlik a szimmering állapota, darabos lesz a mozgás és nyikoroghat is, de ezt nagyon nem tanácsos megvárni.Magamtól csak akkor szoktam képet készíteni ha valami nagyon érdekeset látok, de amúgy nem.
Toobee külön kérte, hogy legyenek képek, mert kíváncsi a villára szétszedve.Ha megbízható szervizbe mész, akkor nem kell aggódni, de sajnos jellemző, hogy a villákért, tagokért elkérik a pénzt, de meg nem csinálják. Ciki lenne azt mondani, hogy nem értenek hozzá, elvállalják, aztán szétszedni meg már nem merik, mert ha elcseszik akkor ők fizetnek rá. Így a legegyszerűbb zsebre tenni a kis szerviz árát és rámondani, hogy kész, a tulaj úgy se szedi szét.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen