-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #122067 üzenetére
Most a lefeléről volt szó.
A fölfelét meghagyom az olyan keményeknek mint te!jjeahh: A kép persze lehet csal, de olyan durván meredeknek nem tűnik. Ez már nyilván nem XC gépeknek való terep, ilyen bicóval itt én is letolnám. De egy komolyabb Trail/Enduro gép, pláne plus-os gumikkal, rengeteg mindent megold, ne is hasonlítsd az XC-hez. Ég és föld, persze az se bringázik helyetted.
Azért lehet találni itt a Budai-hegységben is kemény terepeket.
trialboj: Nagyobb fékezéstől, nagyobb hőmérséklet ingadozásól, természetes, hogy lehet benne nyolcas. Én ezt simán kézzel szoktam kiszedni, türelemjáték, meghajlitod ellenkező irányba mint amerre üt. Gyönyörűen ki lehet szedni a nyolcasr, mindenféle szerszám nélkül. Sőt, talán jobb is így. Csak utána zsírtalanitani kell.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #122076 üzenetére
Ez attól függ, hogy milyen Enduro-val. Egy alap felszereltségű, esetleg régebbi alu Enduro-val, ami megvan akár 15-16kg-is, valószínűleg nem szívesen másznál 1500-2000m szintet, vagy csak kín szenvedve. De egy komolyabbal, ami mondjuk 12-13kg, már valószínűleg nem sokkal lenne nagyobb erőfeszítés mint a mostani alap XC gépeddel, mivel gondolom az is megvan 13kg. Persze a geometria más, ami még nehezíti, de sokkal jobban másznak ezek a komolyabb Trail/Enduro gépek mint gondolnád. Most persze ha a másik véglethez hasonlítod, mondjuk egy komolyabb XC-hez, ami bemegy bőven 10kg alá is akár, hát nyilván ott már az XC sokkal jobban fog mászni, de az a skála másik vége.
Nyilván a saját magad elvárásainak kell legjobban megfelelnie, és ha tényleg a mászás a legfontosabb kritérium, akkor valóban az XC rakéta lesz a legmegfelelőbb, de ha majd rászánod magad egy ilyen komolyabb összeg elköltésére, előtte mindenképp próbálj ki legalább egy Trail kategóriát. Ki tudja, lehet megváltozik a véleményed.Egy kép persze lehet nagyon csalóka, én így kép alapján úgy látom, hogy le lehet azon menni, legalább is az én gépemmel le mernék rajta menni.
A quad is csak akkor működik jól, ha tudják is használni. Egyszer bérelj ott valami komolyabb fully gépet, mert szerintem nagyon meglepődnél, hogy mennyivel több benne a lehetőség mint a mostani bringádban. -
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #122084 üzenetére
Ha az a szempont, hogy melyikkel mész leggyorsabban fölfelé, akkor egyértelműen a karbon XC.
Itt inkább az a kérdés, hogy mennyire változna meg a véleményed egy komolyabb Trail/Enduro gép után, már ami az összhatást illeti. Elképzelhető, hogy egy ilyen gép után már a lefelé is számítana. De az is simán benne van a pakliban, hogy nálad annyit nem tenne hozzá, mert nyugodtabb vérmérsékletű vagy és nem is használnád ki a tudását lefelé. Ezért kell mindenképp tesztelni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Toobee #122203 üzenetére
Nekem ez kicsit azért fura, hogy az új csapágyhoz adott hézagolók nem voltak jók, és még alátétezni kellett a lánctányért is. Ez kicsit olyan sufni tuningnak tűnik, pláne egy ilyen rendszer esetében. De ha jól működik, akkor végül is a cél szentesíti az eszközt.
emiki6: Hát nagyjából ilyentájt kezdődik, de nyilván itt a szokatlan jó idő miatt ez kicsit eltolódhat. Általában úgy szokott működni, hogy tavasszal, kb áprilisban megindul a nagy roham, ez tart egészen júniusig, ezen időszak alatt tényleg kb minden szervizben hegyekben állnak a bringák, és akár több hetes várólista van. Utána kezd enyhülni, és úgy kb október- novembertől egészen márciusig csendesebb. Nyilván a legnagyobb ubiszezon a téli hónapok, de mivel egyre többen kerékpároznak a hidegebb időkben is, így ezen a fronton is van némi javulás. Nálunk kicsit másképp működik, mert mi alapvetően síeléssel foglalkozunk, ebben is van a cégnek bő 20 éves tapasztalata. A bringa inkább olyan tavaszi, nyári kiegészítés, ami persze sokat fejlődött nálunk is az elmúlt években, de úgy október-novembertől már egyáltalán nincs bringa szerviz, mert nem fért bele. Maximum ilyen belső cserék, és az esetleges téli, új bringa eladások miatti kerékpár beállítások. Egyrészt helyünk se volt, mert a síkölcsönzőnk lefoglalta a bringa szerviz helyét, másrészt a sí és snowborad szervizelés is jelentős időt vesz el, tehát ezek mellett esélytelen volt, hogy nyitva maradjon a bringaszervizünk is. Ezt mindig ki is írtuk a weboldalunkra, hogy mettől meddig szünetel a bringa szerelés. Úgy néz ki, hogy ez lesz az első tél, hogy nyitva maradhat, mert csináltunk lent a sí javító műhelyben egy kis átalakítást, és oda le tudjuk költöztetni a bringa szervit is, átmenetileg, a téli időszakra. Persze a határidők annak megfelelően alakulnak, amennyi síszerviz van, mert a kettőt össze kell hangolni. Télen a sí sport élvez elsőbbséget, az üzlet is teljesen átalakul.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Toobee #122221 üzenetére
Sajnos a kerékpár technika világában is léteznek olyan esetek mint a számítástechnika világában, amikor nehéz magyarázatot adni a történésekre. 2 dolog lehetséges, vagy valamit nem jól szereltek, állítottak, vagy valamelyik alkatrész hibás. Én is találkoztam olyannal, hogy összeraktam zsír új alkatrészekből mondjuk egy 8-as, 9-es vagy 10-es váltást, és nem működött jól, majd cseréltem egy alkatrészt és megjavult. Általában a sorok és váltókarok esetében találkoztam párszor gyári hibás alkatrésszel. 11-es és 12-es váltással ritkábban találkozok, ezek a rendszerek még érzékenyebbek, de ha megfelelő a beállítás, akkor brutális a váltás teljesítmény, főleg a Sram esetében. Ha jól működik a váltásod, akkor nem feltétlen katasztrófa az az alátétezés, csak mondjuk nehogy elkezdjen recsegni, mert azért nyilván tökéletesebben illeszkedik alátét nélkül. Itt csak azt nem értem, hogy miért nem lehet úgy hézagolni a csapágyakhoz adott hézagolókkal, hogy ne kelljen az alátét a lánctányér alá? Vékonyabb hézagoló kell a tengelyre a hajtás oldalon, annyival vékonyabb mint az alátét. A Mesterbike szervizt nem ismerem, de ezt már mondtam, a fotók alapján, amiket csinált, úgy tűnt precízek. De ezek szerint ez a feladat azért csak kifogott rajtuk, ráadásul először úgy kaptad vissza a gépet, 30 ezer ft-os munkadíj kifizetése után, hogy a váltásod ugyan olyan fos volt. Így én azért futnék talán ezzel még egy kört, mondjuk a Dr.Bike-ba, ők tényleg nagyon sok ilyen géppel találkoznak. Ha ott nem lesz megoldás, akkor sehol se. A vázadnak ehhez azért nem is lehetne köze, mert ha ott lenne bármi görbület, a gépednek olyan fos lenne az egyenesfutása, hogy azt meg se vetted volna. Itt csak is beállítási, szerelési, illetve alkatrész hibák lehetnek, semmi más.
Hasaggymeg: Ahogy te azt elképzeled, ezek a komolyabb 1 X 11/12-es MTB rendszerek baromi érzékenyek a láncvonalra, meg a lánchosszra, felső görgő távolságra, mindenre. Itt nem fér bele az, hogy egy félig hozzáértő neki áll vele kísérletezni, aztán valahogy beállítja. Ez alap rendszereknél működhet, itt nem. De ha jól be van állítva, akkor nagyon komoly cucc!
emiki6: Ok! Keress meg privátban, és megbeszéljük.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #122238 üzenetére
Nekem az a tapasztalatom, ha valami zavar van a rendszerben, akkor bármi előfordulhat ezeknél az 1 x 11-12-es váltásoknál. Nyilván leginkább a legalsó vagy legfelső fokozatokban a helytelen láncvonal miatt, de az se jó ha mondjuk nem elég gyorsan, határozottan pakolgatja a fokozatokat középen. Márpedig itt minden kihatással van mindenre, vagy tökéletesen működik, vagy szarul, általában ez van. Azért lehet problémás a váltás középtájt is, mert a bovden feszességgel próbálsz korrigálni, a szar láncvonal okozta váltási problémák miatt, és így már középen is elmászik. Toobee-nak főként a felső két fokozattal volt problémája, illetve amikor hátrafelé tekerted a pedált akkor ledobta a láncot egy fokozattal lejjebb, de csak akkor ha a legfelső fokozaton volt. A többi fokozat nagyjából rendbe volt, de azért nem volt 100%-os gyorsaságú. Most a mesterbike-ban megcsinálták neki a tag karbantartást, meg akkor már kicserélték ott a csapágyakat is, és ez a láncvonal beállítás igen macerásnak bizonyult, ezt ugye az új csapágy hézagolóival tudod beállítani.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Because #122250 üzenetére
Nem is a tartósságát kérdőjelezem meg, mert az nem feltétlenül rossz egy olcsó kabát esetében se, inkább a technikai oldalát. Egy márkás síkabát kb 80 ezer ft körül kezdődik, és ez még az alap modell. Persze nyilván ebben benne van a marketing, a márka, minden, de azért csodák nincsenek, hogy más mondjuk ugyan ezt vagy akár csak megközelítőleg is kihozza tized annyi pénzből. Az anyagot meg kell venni. Még az ilyen 20-30-40 ezer ft-os decathlonos, intersportos síkabátok is olyan gagyik, hogy egy intenzív síelés után csavarod ki a vizet belőle, gyakorlatilag semmit nem érnek mint technikai kabát, csak hagyományos télikabátként funkcionálnak.
Toobee: Hát kicsit engem is zavarna, mert azért ezt gyárilag nem így találták ki.
Hasaggymeg: Van hozzá egy képlet, annyira nem vészes a kiszámítása. Nem mindig az 50mm az ideális.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #122256 üzenetére
A sima folyékony mosószer nem jó, erre van speciális mosószer. Túraboltokban, síboltokban, sport áruházakban kapsz hozzá.
Szerintem az aláöltözőnek sem árt ha nem sima mosószerben mosod. Még egy sima futópólónál sem mindegy.
Soft shell kabát esetében megoszlanak a vélemények, amit néztél az inkább ilyen középső réteg, de kabát helyett kevésnek tűnik. Van aki szerint teljesen jó a decathlonos soft shell, én azt még nem próbáltam, nekem intersportos van, de az elég szar, izzadós. Van egy komolyabb 50 ezer ft körüli soft shell kabátom, az viszont nagyon brutál jó, egy aláöltöző meg egy téli mez felett, még mínuszokban sem fázok benne és gyorsan szárad. Szerintem valami ilyesmit nézz: [link]Hasaggymeg: Elöl is meg kell mérni, és egyeznie kell az értékeknek. Hozzáteszem, méregetni csak ritkán szoktam, ha nagyon nem akar valami működni. Általában szemmel látható ha valami nagyon rossz, és vagy próbálgatom más méretű monoblokkal, vagy másik hézagolással, még idáig mindig sikerült beállítanom.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #122272 üzenetére
Minden számít. A láncvonal problémák egyébként a ritkább esetek közé tartoznak, szóval első körben én inkább gyanakodnék egy görbült váltóra, váltófülre, helytelen beállításra, mint rossz láncvonalra. Természetesen a kopott lánc és sor, nagyban beleszólhat a váltásod minőségébe, ezeket is ellenőrizni kéne, mielőtt belemész ebbe a láncvonal kérdésbe.
De ha gondolod mérd meg, itt van egy bikemag-os cikk róla: [link]Hasaggymeg: Persze, valamennyit el lehet térni, de inkább az 1 X-es hajtások érzékenyek a láncvonalra, főleg a 11/12-es.
trialboj: Pedig biztos, hogy van az intersportban, mountex-ben, kizártnak tartom, hogy ne legyen, vagy akár a decathlonban is. Nálunk is van, mondjuk ez egy prémium márka: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz StLui #122581 üzenetére
Tavasszal veszek egy Gopro 7 Black-et, ha addig nem jön valami még jobb alternatíva, bár nem hinném. Amit ez a kamera tud, nekem bőven elég, semmi szükség a gimbal-ra.
Nekem a mellkaspánt jobban bejön.Jópofa ez a Kalnica, több ismerősöm is volt már, nagyon hangulatosnak tűnik, jók a pályák. Mindenki megtalálja a maga szintjéhez megfelelőt. Tervben van nekem is, csak össze kell szedni pár havert, egyedül nincs kedvem menni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz StLui #122590 üzenetére
Nekem csak az a bajom a bikepark-al, hogy mindent bezsúfolni 1 napra, kicsit sok, mármint utazás és bringázás. Pár napra ki kéne menni, úgy azért más.
Én már Big air-t nem ugrálok, az biztos , de a tempós, kis és közepes ugratókat bevállalom.
A Cannondale-t már nem hiszem, hogy kiviszem, de ha meglesz az új vas, azt elviszem bikepark-ba.Gopro 7 black-nek van értelme, nem olcsó mulatság, de legalább azt kapod vissza a képernyőn, amit valójában mentél. Nem fog lassúnak tűnni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz StLui #122596 üzenetére
Kell egy bizonyos fokú őrültség a nagy ugratásokhoz, ez már nem csak technikai tudáson múlik, hanem, hogy bevállalós vagy. Aki majrézik ezektől, fél a sérülésektől, az soha nem fog Big aireket ugrálni, 20 év montizás után se, se fiatalon se öregen, sehogy se. Persze ez nem feltétlen baj, mindenki a maga szintjén élvezi a bringázást, ez a lényeg. Az biztos, hogy fiatalabb koromban én is bolondabb voltam, csináltam olyanokat, amit ma már egyáltalán nem biztos. Még egy bő 10 éve 2007 körül, sikerült egy nyarat itt eltöltenem: Leogang
Azért én is repkedtem szépeket egy Kona Stinky-vel. Ma már megfontoltabb vagyok.
Persze ha megint lenne lehetőségem egyhuzamban több időt eltölteni egy ilyen helyen, biztos bevadulnék.Elég szépeket repkednek a srácok is kalnica-n.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #122602 üzenetére
Valószínűleg ez:
Merida eone sixty
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]De azért próbálom magam győzködni, hogy jó lesz nekem egy villany nélküli is, bár egyre kevesebb sikerrel.
Ha nem villanyos, akkor valami ilyesmi, valami igazi különlegességet szeretnék, nem kommersz gépet:
EVIL
YETI
Intense
PivotRedneck: Ilyen pályákra nem árt legalább egy Enduro, XC-vel nem lesz annyira élvezetes. Mondjuk lehet bérelni is.
StLui: Állítólag ez sem rossz: Ruzomberok
SSJmeszes: Általában amíg nem jön az újabb szériás gopro, a csúcsmodell ára maradt mindig 140-150 környékén. Nem hinném, hogy a gopro 8 előtt olcsóbb lenne.
Amikor én leogang-ban voltam, 2007-ben, nekem akkor szezon bérletem volt. Az érte meg a legjobban, nem volt rossz árban, nem akarok hülyeséget mondani, de én valami 280-300 euro-ra emlékszem, és akkor még 250ft volt az euro. Saltzburg-ban melóztam, minden hétvégén Leogang-ba voltam, Június-tól Augusztusig.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #122617 üzenetére
Nem feltétlen jobb, de más.
trialboj: Nagyon nincs ez így rendben, hogy ennyire enyhe az idő. Egy visszafordíthatatlan folyamatnak vagyunk a részesei. Lesznek itt még ennél komolyabb problémák is, minthogy novemberben 20 fok van.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Redneck #122670 üzenetére
Hidd el, hogy az azért élőben komolyabb mint ami itt a videón átjött. Én azt javaslom, hogy előbb gyakorolj itthon, vannak azért jó kis pályák. Bár hozzáteszem, hogy erre a zúzós felhasználásra sajnos a kerékpárod nem alkalmas, mivel egy túrázós XC montid van, alap villával. A bikepark-ba kötelező a fullface sisak, de ajánlott néhány protektor viselése is. Ezeket azért vedd számításba.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz flash- #122689 üzenetére
Szar ügy ez a kulcscsont törés, nekem is volt már. Először én sem éreztem, köröztem is egyet a karommal, hogy minden oké e, éreztem némi furcsa kattogást, de úgy gondoltam rendben vagyok. 5 perc múlva a karomat nem bírtam fölemelni és a legkisebb mozdulatra is éreztem, hogy a kulcscsont mozog.
Erre a versenyre mindenképpen érdemes lenne elmenni, hatalmas élmény lehet. Függetlenül attól, hogy milyen eredményt érsz el, ha már végig mész a fő versenyen, az sem kis teljesítmény.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz flash- #122696 üzenetére
Magyarországon is vannak azért komolyabb terepek, nem túl hosszúak, de a technikai szintje azért magas. Ha itthon tudsz biztonsággal, nagyobb tempóban, 40-60kmh sebességgel is akár, terepen bicajozni, és kb mindenhol lejössz, akkor egy osztrák komolyabb pálya is élvezetes lesz. Hasonlóan van mint a síelésnél, a komolyabb külföldi pályákon van a kezdőtől a profiig minden, kell egy megfelelő bringa, és kezdők is elgurulgatnak a maguk tempójukban a kezdő pályákon.
A Megavalanche azért komolyabb technikai tapasztalatot igényel, az biztos, de nem lehetetlen felkészülni rá.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #122744 üzenetére
Csak azt felejted el, hogy nem mindegy hol van az a plusz súly. 100g-al könnyebb külsőt is meg lehet érezni. Persze ez csak top gépek esetén igaz. Egy sár nehéz bringa esetében nyilván nem fogsz megérezni ilyen különbségeket.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #122760 üzenetére
Abban az esetben igaz amit mondasz, ha egy alap, vagy középkategóriás bringáról van szó, ami messze van mondjuk egy versenygép súlyától. Itt valóban ez a 100-200g nem lehet érzékelhető, de egy abszolút top gépen, amin mindenből a legjobb van, hát ott azért más a helyzet. Lehet, hogy így vicces 100-200g, de amikor a kezemben volt a X01 és a GX sor, akkor azért megdöbbentő a súly különbség. Gyorsításban ez simán érzékelhető.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #122842 üzenetére
A psi táblázat egy ajánlás, nem szent írás, a saját felhasználásodhoz kell fújni. Kezdésnek jó az ha a táblázat alapján lövöd be a nyomást. Szerintem inkább hosszabb rugóutas villáknál van értelme az ajánlott nyomás alá menni.
Jópofa kis videó, egy durva csapatással: [link]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Redneck #122995 üzenetére
Csalóka a kép, mert nem sík úton fényképezte, előre lejt. Egyébként meg egy gombnyomásra lemegy a nyereg, ha meredek részhez érsz ezzel a bringával. De amúgy ott a leírásban a válasz is, leírta, hogy ez egy L-es váz, ami neki kicsi, XL-t szeretne helyette, azon nyilván nem kell ennyire kihúzni a nyerget.
1,5 milla egy használt bringáért, azért annyira nem áron aluli, de persze ez egy komoly gép.
Azt nem tudhatjuk honnan van neki, valószínűleg nem idehaza vásárolta Trek forgalmazótól, számlával, garanciával. Rengeteg bringa jön be külföldről, ki tudja honnan, bizonytalan eredetű a legtöbb, ezért vannak sokszor piaci ár alatt.Hétköznapi kerékpárosok körében lehet még újdonság, de amúgy a mtb-os világban, főként a Trail/AM/Enduro világban ez már egy viszonylag régi fejlesztés. Talán úgy 2012 körül jelent meg először a dropper post, vagyis az útállítós nyeregcső.
Simán el tudom képzelni, hogy nagyon jó áron jutott hozzá, és ezért bevállalta úgy is, hogy valószínűleg kicsi lesz neki. Azt azért nehezen tudom elképzelni, hogy 2-3 milliós kerékpár vásárlása előtt valaki ne nézne utána pontos geometriának. Szétdobni meg azért szokták a bringákat mert így könnyebben el lehet adni. Ilyen árkategóriában nehéz eladni kompletten a használt bringát, viszont külön a váz, villa és egyéb alkatrészek jó áron elkelhetnek.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #123006 üzenetére
Dugattyú megszorulás, váratlan fellevegősödés, vagy befog vagy túl puha. Nehezebb beállítani, mert sokszor alig marad rés a betét és a tárcsa között. És maga a légtelenítési folyamat is macerásabb, nem mindig sikerül elsőre. Shimano ezzel szemben sokkal egyenletesebb, megbízhatóbb teljesítményt nyújt. Nekem a fékkar kialakítás is szimpatikusabb a Shimano fékeken.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #123022 üzenetére
A Sram-nak alapjaiban kéne újraterveznie a fékeit. Nekem a DOT olaj sem szimpatikus, mérgezőbb, óvatosabban kell vele dolgozni mint az ásványival, a fényezésnek sem tesz jót ha kifolyik.
Szerencsés esetben ki lehet fogni egy egy probléma mentes Avid fékszettet, de fékerőben akkor sem fogja tudni azt mint egy komolyabb 4 dugattyús Shimano.Váltásban egyértelműen jobb a Sram, és azért ne feledjük, hogy a Rock Shox is Sram.
trialboj: Nekem semmi bajom nincs a Shimano fékkarjával, nem baj, hogy rövidebb. A Sram karjai sokkal esetlenebbek számomra. Jobb érzés a Shimano-val fékezni. Persze ízlések és pofonok.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz StLui #123028 üzenetére
Erre való a fully: [link]
deny330: A Hope talán az egyetlen, ami kéne Shimano helyett, bár a DOT továbbra sem szimpatikus.
Igen a Magura is ásványi olajat használ, csak a sajátját, ami kék színű. Bár a Shimano ásványival is teljesen jól elvan. Nem olyan jók a Magurák, a német tesztek agyon dicsérik, meg erőltetik egy csomó Német bicajon, de Shimano sokkal jobb. Avidnál mondjuk előbb kéne Magura, annál azért jobbnak tartom, de a Shimano szintjét nem éri el, az biztos.
A dugattyúid szorulnak kicsit, meg lehet szar minőségű a fékolajad.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #123035 üzenetére
Attól függ, hogy milyen mértékű. Ha nagyon megszorul akkor a fék kb használhatatlan lesz, ez esetben kell egy felújító szett hozzá. Ha csak kicsit szorul, akkor a dugattyú kipumpálása óvatosan, egy kis fékolajat rácsöppentesz, majd visszatolod, és megjáratod párszor, illetve áttörlöd. Ilyen esetben érdemes még betenni a bleed blockert, és úgy is pumpálgatni, hogy a felesleges olajat kidolgozza, és ne a fékbetét szívja fel.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Cannondale bringámtól elbúcsúztam, hétfőn érkezik az új gép.
Merida eOne-Sixty 800 -
Runner_fxr
Ármester
válasz 6030D #123146 üzenetére
Erre fájt a fogam, eone sixty 900e
Csak az a baj, hogy elfogyott az akciós 2018-as, a 2019-es meg iszonyat drága.
Gyakorlatilag pont 2 szer annyiba került volna mint a 800-as. Annyit meg nekem nem ért meg.
Az SLX fékszettet lecserélni egy saint-re, meg ha beszarik, egy új első agyat venni, nem olyan nagy kaland.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz 6030D #123149 üzenetére
Egyelőre, kipróbálom az SLX-el, van itthon Ice tech 203-as tárcsám, hátha nem lesz olyan borzasztó.
Szólok ha megjött a Saint szett.Idáig én is csak filléres joytech aggyal találkoztam, de gondolom ebbe a gépbe nem olyan van mint amit az 5000 ft-os komplett kerekekbe szoktam látni.
Elég fincsi a 900-as, bár a di2 érdekel a legkevésbé, inkább a kashima fox telók, meg a DT kerékszett ami érdekes. Na meg a zöld jobban tetszik.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ghostie #123297 üzenetére
A probléma az, hogy a terepezős igénybevételt ez se fogja bírni, hiába vastagak a gumik. Mindenből a legalja. Ezekhez a noname fékekhez még kb fékbetétet sem kapsz kerékpárboltokban, a fékhatása egy normális vfék szintjén sincs. Ráadásul sár nehéz lehet ez a bicaj. A fatbike már egy olyan kategória, ami igényel némi minőséget, ezt fillérekből sajnos nem lehet megúszni. ha ez a kategória kell neki, akkor kb innen indul: [link]
Ezt mondjuk használtan megkapod 250-300 körül. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Redneck #123358 üzenetére
Én ezt ajánlom: Topeak Defender M1
-
Runner_fxr
Ármester
Köszi!
Az akku alvó módban volt, most teljesen 0-ról kell feltöltenem, a próba holnapra marad. Fékeket kell még légteleníteni, de amúgy csak beállítások voltak. Telókhoz nem nyúlok, mert most télen sokat nem fogok menni, tavasszal majd kap új kenést.
A telefonos képek nem adják vissza, de a fényezése egy csoda, a gyári képeken sima szürkének tűnik, de élőben olyan mint a titán. Sokkal modernebb a megjelenése mint a Bosch rendszernek, megdöbbentően kompakt ahhoz képest.
[kép]
[kép]trialboj:
160mm rugóút elöl-hátul, 27,5" X 2,8-as kerekek. Shimano E8000-es pedelec rendszer, 11-es XT váltás. SLX fékek.6030D: Mivel zsír új, így meglepő lenne ha bármit cserélni kéne rajta. Bár egy Hope F20 pedált rendeltem hozzá. Tavasszal jönnek a meridás cuccok, meg a bicajok is.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #123425 üzenetére
Az SLX fékek le fognak kerülni. Volt hasonló össztelós pedelec gépem, amin meg Deore fék volt gyárilag.
Ez abszolút felhasználás függő. Aki túrázósabb stílusban bringázik, nem megy nagyon meredek terepekre, annak akár a 20-22 kilós bringán (azért nem huszonsok ) is teljesen ok egy közép kategóriás fék. A probléma mindig akkor kezdődik, amikor bevállalunk meredekebb szakaszokat, ahol komolyan igénybe vesszük a féket. Nekem biztos, hogy kevés lesz az SLX, de azért nyilván nem használhatatlan.
Tavasszal lesz egy kis fejlesztés, a Yari villa megkapja a Lyrik RC2-es csillapítását, így gyakorlatilag a Yari villából Lyrik lesz. Illetve egy Saint fékszettet, vagy esetleg Hope V4-et. Valószínűleg az agyakat is cserélem majd, szintén Hope-ra.
Meg persze tubeless-re lesz alakítva.Súlyra visszatérve, egyébként ez a Shimano E8000-es rendszer már nem olyan vészes súlyban. Viszonyításképen a Bosch CX motor 4kg súlyú, ez a SHimano E8000-es 2,8kg, és ugyan azt a teljesítményt tudja. Az akku 2,6kg.
Hasaggymeg: Igen, direkt kéket rendeltem. Szerintem jól fog passzolni a titán szín mellé. A Hope-nak van pár hasonló színű cucca, pl agyak, kormány, nyeregcső bilincs, fékszett, féktárcsák, ki tudja még mit hoz a jövő.
Lőttem még egy képet, hajtás oldalról is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #123512 üzenetére
A szakszerűtlen szerelésből adódó problémákat úgy is kiszűrik, hiába panaszolod be, nyilván nem lesz garanciális. Viszont a gari lényegében a vázra szól, meg a pedelec rendszerre e-bike esetében. És ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy milyen alkatrészt cserélsz a bringán. Persze minden alkatrészre van 1 év gari.
Amiket linkeltél, azok pedelec rendszerben teljesen megegyeznek, mindkettőben a Bosch legerősebb CX motorja van és ugyan az az 500Wh-s akku.
De amúgy lehet eltérés, mert a Bosch gyárt gyengébb rendszert is, pl active néven, ezeket alap trekkingekbe szokták rakni.
A Shimano esetén is van több rendszer, de montiban általában e7000, vagy e8000 van. Trekkingekben meg e6000. A nyomatékban van különbség, de 250W-os mindegyik. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Redneck #123533 üzenetére
Köszi, hát az biztos, hogy ez egy igazi úthenger lesz!
Még nem tudtam sajnos menni vele egy rendes teszt kört, de azért ma délután egy kicsit mentem vele.
Ami azonnal feltűnt, viszonyítva az előző Bosch rendszerű bringáimhoz képest, hogy ezt rásegítés nélkül is jóval könnyebb hajtani. Kb olyan érzés volt tekerni, mint egy analóg alu enduro-t. Ez már egy nagy pozitívum, mert sokkal többet tudom használni rásegítés nélkül is, amivel nőhet a hatótáv. A Bosch-nál azért volt ellenállás bőven, a belső áttételezés miatt és ez most nagyon szembetűnő az E8000 próbálgatása után.
A hollwtech II-es tengelykapcsolata is jóval merevebb, mint a Bosch féle ISIS, ezt érezni is bőven amikor beletaposol. És természetesebb az egész bicaj, mivel a q faktor pont ugyan akkora mint pl egy normál XT hajtóműnél, nincs az az érzés, hogy ez valami más, hanem tényleg hagyományos kerékpáron érzed magad. Bár az össztömeg itt sem kevés, de nagyon érezni azt is, hogy több mint 1 kilóval könnyebb motor van a váz közepébe, sokkal játékosabb. Geometriára kb olyan érzésem van rajta mint Toobee karbon Speci Enduro bringáján, csak talán kicsit hosszabb, de nagyon hasonló a bringa viselkedése, kicsit Specializedes érzésem van rajta. Aztán majd hétvégén igyekszem egy hosszabb terepezős kört menni, hogy jobban kiismerjem, mert most még sokat nem tudtam megízlelni a tudásából, oriási benne a tartalék, hatalmas a rugóút, pláne ezekkel a batár külsőkkel. Már a Cannondale is durva volt 130mm úttal és 2,8-as kerékkel, de ez meg 160 és ehhez hozzá a plus-os kerék, durva lesz, van egy olyan érzésem.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Toobee #123548 üzenetére
Remélem a tohonyaság egyáltalán nem lesz jellemző rá. Összehozhatunk egy bringázást, bár igen hideg idők vannak mostanság, de én vasárnap megyek egy karikát.
Redneck: Nem terveztem téli bringázást, de annyira ki akarom próbálni, hogy akkor is megyek vasárnap ha esik a hó, bár elvileg arra nem kell számítani, mert száraz időnek ígérkezik, sár nem lesz az biztos, maximum fagyott talaj.
Egyáltalán nem volt nagy ugrás árban, az új áruk kb megegyezik. Gyakorlatilag semmit nem buktam a Cannondale eladásán, Amennyibe volt nekem, annyiba adtam el, sőt ha szerencsém lesz, még talán felette is. Beszámítottam egy Bionicon Edison LTD bicót, 200-ért. Egy két apróságot kell rajta megjavítani, de amúgy egyben van. Nem mai gép, és csak 26"-os, de egy igazi ritkaság, anno nagyon menő bringa volt. Ha szerencsém lesz, és belefutok egy olyan vevőbe, aki tudja mi ez a gép, szerintem a 300K eladási ár sem lehetetlen.
Szóval a Merida sem húzósabb árban, mint a Cannondale volt, mindkettő remek bicaj a saját kategóriájában.
Vannak olcsóbban, de az E8000-es általában a felsőbb kategóriás montikba kerül be. Van az E7000 és az E6000 az olcsóbb kategóriákba, kicsit kevesebb nyomatékkal. Amúgy az elektromos kerékpároknál is a leginkább értéknövelő tényező az a váz és az egyéb alkatrészek, nem az elektromos rendszeren múlik.
Itt van pl egy 2018 Merida eBIG.TOUR 9.300, Shimano E6000-es rendszerrel:
[link]
2017 Merida eBIG.TRAIL 500, Shimano E8000-es rendszerrel, ugyan ez van az enyémben is:
[link]
2019 MERIDA eONE-SIXTY 500, ez ugyan az a bringa mint az enyém, csak egyszerűbb felszereltséggel, Shimano E7000-es pedelec rendszerrel.
[link]
Ez meg az enyém: 2018 Merida eONE-SIXTY 800 [link]
Lehet furán hangzik az összeg nagysága miatt, de baromi jó vételt fogtam ki! A 2019-es már 1.550.000, és az pont ugyan az, mert semmit nem változtattak rajta 2017 óta.
Hogyne számítana pár centi rugóút! Rengeteget számít, teljesen más a geo. Az előző bicajom egy trail kategóriás gép volt, a mostani meg enduro.
Hogy ki fogom tudni használni? Őszintén szólva, egészen biztosan nem! 160mm rugóutat csak nagyon profi bringások tudnak maradéktalanul kihasználni. Nem fogok vele 5m magasból leugrani, meg 20m hosszút se tervezek vele ugrani, pedig a bringa bírná. Akkor még is minek, tehetnénk fel a kérdést? Azért sok szempontból nem árt ha van a bringában tartalék, rengeteg hibádat korrigál, és baromi élvezetes vele menni. Az egészen biztos, hogy olyan helyzetbe nem kerülhetek ahol a bringa lesz a szűk keresztmetszet. Viszont ha most normál hajtású gépet vennék, akkor 130-140mm fölé nem mennék. Bár nyilván a 160-as géppel én is bátrabb vagyok egy kicsit mint a 130-140-el, de annyit nem profitálok lefelé, mint amennyit veszítek fölfelé és síkon. Viszont ez egy pedelec gép, amiben ott van a 70Nm-es Shimano E8000-es rendszer , így bátran bevállalom a 160mm-es rugóutakat és a 2,8-as plus size kerekeket. Egy ilyen gép normál hajtással nagyon szenvedős lenne már fölfelé.
Ez amit belinkeltél egy cannondale Moterra LT, azaz long travel. Ez is 160mm rugóúttal rendelkezik, csak a kerekei normál, monti méret, nem plus. Nekem a sima Moterra 3 volt, ami csökkentett, 130mm rugóúttal rendelkezett, viszont szintén plus, 27,5" X 2,8-as kerekei voltak, persze sok alkatrészét fejlesztettem, átépítettem. Az elektromos rendszere pont ilyen volt.
A Shimano E7000/E8000 rendszer jóval kisebb, kevésbé feltűnő, épp ezért a vázak is jobbak. Ez volt a fő szempont, ami miatt bringát cseréltem.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #123590 üzenetére
Ha XC bringában gondolkodnék, akkor én is analógot vennék, ezzel tekerni egy 1500m szintet, gyerekjáték! 😀
-
Runner_fxr
Ármester
válasz 6030D #123603 üzenetére
Az nem biztos, hogy nem jön. De több oka is lehet, nyilván a hazai nagyker nem rendel mindenből, meg az is lehet, hogy a gyártás csúszik.
jjeahh: Én hilauronsav, kondroitin, glükozamin, msm kombinációt szoktam időnként szedni. Nekem használ, és még soha nem éreztem negatív hatást, kollagént mondjuk nem próbáltam.
[ Szerkesztve ]
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen