-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
G@ben
addikt
válasz xy.zsolt #172250 üzenetére
Jó lenne, hogy ha a nyomásmérő nem is pontos, de ugyanazt az értéket mutassa ugyanannál a nyomásnál, ne ugráljon össze-vissza! Ezért is gondoltam a Decathlonosra, árban még belefér, meg talán a minősége sem olyan rossz. 4 bárnál többet nem kéne tudnia, de azt megbízhatóan.
Sefter: magamnak én is SKS-t vettem akciósan, de még az is több volt, mint most a keret.
[ Szerkesztve ]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
Egy hidraulikus tárcsafék ereje mitől függ igazán? Most egy MT200-as van a bringán és egy balesetben megsérült a fékkar, az tuti cserés lesz, de elgondolkoztam rajta, hogy egy kicsivel nagyobb fékerő nem ártana és ha már cserélnek rajta dolgokat, akkor lehet, hogy egyszerre meglépném azt is. Elöl 180-as tárcsa van fent és igazából fékez rendesen, de amit hiányolok, hogy nagy fékre emelgesse a hátulját.
Lehet-e külön alkatrészekben gondolkozni, pl másik fékkar, vagy másik féknyereg, vagy ez csak rendszerként értelmezhető és a komplett csere segítene?Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz bardi #172981 üzenetére
Gondolom az MT200-as féknyereg eléggé az alja kategória, ha csak azt cserélném, mire lenne érdemes, ami már érezhető változást hoz? A hátsó fékkel nincs gondom, az elsőn kicsit erősítenék. A fékkar őszintén szólva tetszik, a nagyon rövid karok nem igazán jönnek be, de ha hosszú fékkarból is van kicsit többért érezhetően jobb, akkor az is jöhet!
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz Pttypang #172985 üzenetére
A biztosítót is meg kell kérdezni, hogy engedélyezett-e drágábbra csere a különbözet saját zsebből fizetésével (nem tudom, mennyire rugalmasak), de nekem 3 ujjas fékkar kéne. A régi bicajomon is az volt még műanyag fékkarral, azon tanultam meg nagyon fékezni, mégpedig a középső-gyűrűs-kisujj kombinációval és ezt még nem tudtam teljesen levetkőzni. Általános fékezésnél még mindig így húzom a kart, terepen kezdek átszokni a mutatóujj-középső ujj párosra vagy akár csak az egyikre, de vészfékezésnél még mindig az eredeti három ujjal fogok rá reflexből és félek, hogy rövid fékkarnál mellényúlnék. Vagy kezdjek el otthon a szobában napi 1-2 órát két ujjal fékkart húzogatni?
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz Hasaggymeg #172988 üzenetére
Igyekszem megpróbálni egy MT400-ast, hátha bejön. Nem kell brutálisan nagy fékerő, de az előző, V-fékes bringámon bármikor meg tudtam emelni a hátulját és az kicsit hiányzik.
bardi: gyakorlom, hidd el, de ha hirtelen rá kell fogni, akkor még a régi reflexek jönnek elő. Azt a bringát 13 évig hajtottam, az utána lévőt 10-ig és annak a fékje is inkább a külső ujjakra volt optimalizálva, szóval ennyi év megszokását kell most magamban átprogramoznom.
jjeahh: terepen nem gáz, ott alapból úgy megyek, hogy egy vagy két ujjal fogok rá, de aszfalton csak a markolatot fogom általában és vészfékezésnél még a külső három ujjal fékezek, mert azt szoktam meg. A műanyag fékkarnál nem is tudtam volna csak a mutatóujjal fékezni.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz ZolkoW #172995 üzenetére
Terepen ott van az ujjam, forgalmas helyen szintén, de egy városon kívüli hosszú aszfaltúton nem nyújtogatom az ujjam akár órákon keresztül, az biztos!
Egyébként az MT200 is jól használható egy ujjal, csak a hátsó emelése hiányzik kicsit.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
Sisak vásárlásnál mire kell figyelni? Vegyes felhasználás, vagyis országutas, városnézős, lazább erdei csapásokon való tekeréshez kell.
Rovarháló kell bele, nem árt, ha van rajta használható napellenző, gondolom a szellőzés főleg használat során derül ki. Mi fontos még? Párnázás kialakítása, súly?
A héten voltam a Decathlonban, ott feltettem 1-2 sisakot, de elsőre elég kényelmetlenek voltak. Ehhez hozzá kell szokni vagy ami elsőre kényelmetlen, az később is az lesz?
Első sisak lesz, nem szánnék rá vagyonokat, de nem is vennék gagyit!Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
-
G@ben
addikt
válasz IMIIKE1998 #174463 üzenetére
Ebben nem úgy van, hogy a 29-esek a 17, 19, stb méret, a 27,5-esek meg a 16, 18?
Nekem 27,5-es 18-as van a 174cm-hez, ideális méret. A 29-eseket is nézegettem (17-es vázzal), de számomra az nagyon trekkinges, egyenesen ülős geometriájú volt, nem éreztem jól magam rajta, míg a mostani az szuper! Ha teheted, próbáld ki őket!Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz Csokicsibesz #175590 üzenetére
Nem értek egyet, bár lehet, hogy az én felhasználásom egyedi. Szeretek aszfalton kibicajozni a terephez, ott mászni, ereszkedni, stb, és a gyári első két lánckerék helyett felrakattam a hármat, mert nekem sokkal jobb volt. Egy nagyon enyhe lejtőn a gyári legnagyobb fokozat is kevés volt nekem, hosszabb kellett. Ha jól emlékszem 36x11 volt, csere után lett 40x11. A legkisebb fokozatom 22x36 emlékeim szerint és simán találok a Kisalföldön is olyan emelkedőt, ahol ide kell váltanom. Persze lehet, hogy én vagyok gyenge. De kb ugyanezt a tartományt egy 1x rendszer a következő felállásban tudná: elöl 36 fog, hátul a legkisebb 10, a legnagyobb 58-60. Van ilyen fogszám hátul?
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz Csokicsibesz #175626 üzenetére
Ki mondta, hogy terepen használom a 40-es tányért? Aszfalton odamegyek a terephez, az odaúton elég gyakran felrakom a 40-esre síkon is, lejtőn meg hátul lerakom a legkisebbre is sokszor, mert bele szoktam tekerni. A 30-50 pontosan ugyanannyi, mint nálam a 22-36, az elég is szokott lenni, előbb emeli a bringa az elejét, mint hogy elfogyjon az erőm. És nem tudok másik bringát a hátamon vinni, hogy majd a terephez érve cserélek...
arn: Fejből nem tudom, de aszfalton és síkon elöl leggyakrabban 40, hátul meg talán a 3. legkisebb kerék. Aszfaltos lejtőkön a 40-11 gyakori. Enyhe emelkedőkön elöl 30, hátul 3-4-5. kerék, függ az emelkedőtől. 20%-os emelkedőn visszateszem a 22-36-ra, a köztes emelkedőkön meg a köztes fokozatok jönnek.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz Csokicsibesz #175632 üzenetére
Egyáltalán nem megyek nagy időket, nekem így kényelmes a 28-30-as tempó, hogy elöl a 40-es keréken van, hátul meg talán 14 körül. Hidd el, kipróbáltam az eredeti 36-11 felállást és már nagyon enyhe lejtőn is kevés volt.
Ültem pár cross trekkingen, de mindegyik túl egyenes ülést követelt meg, amit nem szeretek. És nekem fontos a viszonylag széles gumi is, tehát 2-2,1", olyat meg ritkán látni cross trekkingen.arn: a koromra célzol? Terepen ok, de aszfalton miért lenne felesleges?
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz bardi #175639 üzenetére
26-os kerékkel 42x11-el 78-ig tudtam kihajtani, kb ugyanezzel a fordulattal a 40x11 a 27,5-es kerékkel hasonlót tudna. Nem kell állandóan 70-nel menni, de egy hosszabb lejtőn aszfalton igenis jól jön a hosszabb áttétel! Én szeretem, nekem egy 1x rendszer kompromisszumos lenne.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz jjeahh #175649 üzenetére
Egyáltalán nem megyek gyakran 70 fölött, de ha 30-as tempó körül nekem a 40-15 kényelmes (ha jól számoltam, kb 87-es fordulatszám), akkor a 40-11 kb 40-es tempót jelent. És nem kell meredek lejtőnek lennie, hogy 40-nel menjen az ember, én meg szeretek lefelé is tekerni, de nem mindig pörgetve. Amikor a 36-11-et tényleg nagyon enyhe lejtőn kipróbáltam, rögtön azt éreztem, hogy az nekem rövid.
arn: nem próbálom terepen, de nem csak és kizárólag terepen használom a bringát. Viszont a cross trekking több dolog miatt nem tetszik, írtam is. És nekem a 500% még egy kicsit kevés, vagy a sebességből vagy a mászóképességből kell engednem.
6030D: óra volt, pontosan mért, kétféle bicajjal is mértem a 70 fölötti tempót, a mostani bicajjal már gps is játszik mellette, 1-2 km/h-s eltéréssel ugyanazt mérték. A 26-os bicaj 1,9-es gumival volt, a mostani 2,1-essel. A 70 fölötti tempó egy rövid, de 20%-os lejtőn volt és szívesen látok bárkit, egy közös legurulásra ott, aki nem hiszi! Nagyon rövid ideig kell így pörgetni, de addig tudom.
[ Szerkesztve ]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz Hasaggymeg #175657 üzenetére
Ha Győrben jársz egyszer, szívesen megmutatom! De bárkinek, aki erre jár, bemérheti az órám, teszek fel gps-t, videózhat nyugodtan!
És a 78 km/h 42x11 volt.[ Szerkesztve ]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz xy.zsolt #175664 üzenetére
[link]
Ez az a lejtő. Rövid, de meredek. És kiszámoltam, 161-es pedálfordulat jön ki. Hihetetlen pár másodpercig?Telefonos gps, strava-ra nem vagyok regisztrálva, illetve várom vissza a bicajom a szervizből. De ha megjön a bicaj, megcsinálom a mérést és feltöltöm az eredményt! 78 valószínűleg nem jön ki, mert nem tekertem 3 hónapja a baleset miatt, de szerintem 70 fölött menni fog.
[ Szerkesztve ]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz xy.zsolt #175674 üzenetére
A kiírás szerint 20%, a fenti rész sokkal meredekebb, mint a lenti. A szalagkorlát melletti rész a meredek.
Igaz, Győrújbarát nem Győr, de Ménfőcsanak még az és Győrújbarát már egybeépült Csanakkal, úgyhogy nekem még az.[ Szerkesztve ]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
Nem azt írtam, hogy emiatt vettem másik hajtást, hanem már síkon is rövidnek éreztem a gyári 36-ost. Az előző bringa 26"-os volt 42x11-es hajtással, átszámoltam ezt 27,5-re és kijött, hogy a 40x11 kb ugyanazt adja, ami nekem már bevált.
Hasaggymeg: ha kész lesz a bringa és még nem lesz túl hideg, kimegyek lemérni! A 78 nem fog menni, edzett voltam akkor, amikor elértem, most meg puhány, mert ebben a két évben kb 2 hónapot tudtam összesen tekerni.[ Szerkesztve ]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz Hasaggymeg #175683 üzenetére
Kormányozni nem kell, egyenes, a szél meg kicsi, mert vékony vagyok.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
Ha egy gumi teljesen felfújva sem ugrik a helyére, mit lehet tenni vele? Az egyik részen láthatóan beljebb van, ezért menet közben üt. Leeresztettem, újra felfújtam, akkor kicsit arrébb nem ugrik fel, mintha kisebb lenne az átmérője, mint a szabvány méret.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz bringasisti #179736 üzenetére
Ez két alternatíva, vagy csak egy és sorrend?
vallas: köszi, ez egy próbát még megérhet!
[ Szerkesztve ]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz Hasaggymeg #179746 üzenetére
Bekentem, de így sem ugrik a helyére. Valami Dee... gumi, javasolni fogom, hogy cseréljék le normálisra. És műhelypumpával fújtam, de semmi.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz Hasaggymeg #179748 üzenetére
Tesómé a bringa, megpróbálom egy jó defektvédelmes Schwalbe-ra rábeszélni, de asszem ez a gumi is azért lett véve, mert olcsó és neki nem kell jobb (de azért panaszkodik, hogy üt ). A defektekkel meg mindig engem zaklat. 28-as kerékre, sima városi használatra milyen gumi ajánlott, aminek nagyon jó a defektvédelme (királydinnye) és viszonylag olcsó?
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz Hasaggymeg #187584 üzenetére
Montis és nem csak akart, cserélt is!
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz parandroid #187587 üzenetére
Úgy gondolom, hogy tükörsima aszfalton a 70 kevésbé veszélyes, mint erdőben a 40, mégis talán többen vannak itt is, akik erdőben veretik ennyivel. Akkor miért a sima aszfaltos 70-es a bátor?
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz parandroid #187590 üzenetére
Én is csak olyan úton, ahol adottak a feltételek (nulla forgalom, jó aszfalt, vadkerítés), azt a rövid szakaszt még élvezem is. Erdőben jóval óvatosabb vagyok, az itteniek 90%-a biztosan tötymörgő kezdőnek nézne és igazuk is lenne. Főleg aszfaltos tapasztalatom van, eléggé tudom, mit lehet és mit nem, erdőben szerintem túlóvatoskodom a dolgokat, mondhatni én is paranoid vagyok ott.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
Két kérdésem van:
1: [link] itt hogyan nyitja ki ilyen gyorsan a számzáras zárat? Van-e félnivalóm, ha egy Kryptonite számzáras lakatot használok olyankor, ha a bicikli látótávolságon belül van?2: hogyan kell waxszal bekenni a láncot? Eddig a Rohloff olajból egy cseppet raktam minden szemre, de nem tudom, waxból mennyi kéne. Kezdjem el nyomni és pörgessem át párszor a láncot? A tisztítással, száradással tisztában vagyok, csak a mennyiség a kérdés.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz -=RelakS=- #188244 üzenetére
Soudal. Előtte olajos volt, de nagyon alaposan ki lett áztatva, pucolva. Akkor megpróbálom ezt a kétszer 1-1 cseppet! Köszi!
[ Szerkesztve ]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz -=RelakS=- #188247 üzenetére
Annyit ír, hogy tegyem fel, majd egy ruhával töröljem a fölösleget. Nem kell megvárni, hogy beszivárogjon?
Ringman: sajnos nem találtam. Sima Keeper 465-ös, tényleg csak azért vettem, hogy ha leülök egy fagyira vagy hasonló és a bicajt mondjuk 10 méterre tudom lezárni, akkor a rápattanós elkerekezéstől megvédjem.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
Tudtok olyan 2-2,5 literes nyeregtáskát ajánlani, ami úgy szerelhető fel, hogy lehetőleg nem ér a nyeregcsőhöz és stabilan rögzül, nem leng oldalra? Vagy ha a nyeregcsövön is felfekszik, akkor legalább legyen egy kis távtartója, hogy a táska széles orra hátrébb kerüljön!
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz parandroid #190129 üzenetére
Nálam úgy volt, hogy még a balesethez kijött a busztársaság embere, fényképezett, kitöltöttük a lapokat, majd hívott a szakértő, aki pár nappal később tételesen átnézte a bringát, hogy mi sérült, illetve alaposan körbefotózta. A papírokat intézte, nekem ezután kellett árajánlatot kérnem a szervizben, hogy mennyi lenne a javítás és ezt elküldeni a biztosítónak, majd ők írták, hogy elfogadták az ajánlatot, lehet javítani, de mindenről kell blokk, számla! Totálkárnál gondolom a kárszakértő is meg fogja állapítani, hogy az, de ezt már nem tudom.
De ahogy peterkeT is írta, nem szabad hozzányúlni, változtatni rajta, illetve mindent, ami sérült, fel kell írni, akár bringa, akár kiegészítő, akár ruha! Nézz át jó alaposan mindent![ Szerkesztve ]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
Itthon vagy a közelben, kis szállítási költséggel kapható ilyen tartó?
[link]Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz andrisbandi #190853 üzenetére
Köszi! Ahogy nézem, ugyanaz, meg az ára sem vészes!
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
A Deore M6000 hátsó agyamon kicsit lötyög a kazetta. Nem tudom, hogy gyárilag ilyen volt-e vagy csak a szervizben vacakoltak vele múltkor, de szerintem régen nem mozgott ennyire. Most egy másik szervizben ránéztek, időhiány miatt csak a sort szedték le, hogy azzal van-e a gond vagy a kazettával, de egyértelműen a kazetta mozog. A kérdés az, hogy mennyi esély van rá, hogy csak kicsit jobban meg kell húzni a kazettát és jó lesz (van benne kb 3-400km), illetve szabad-e így használni?
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz Hasaggymeg #193459 üzenetére
Gyárilag lehet, hogy rá van bikázva, de szerintem szét lett szedve a baleset után (ez nem biztos, viszont a küllők is elég lazák voltak, szóval nem tökéletes az a szerviz), úgyhogy nem tudom, viszont most a gyors ránézés után szerintem még jobban lötyög.
[link][ Szerkesztve ]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz Hasaggymeg #193463 üzenetére
Szerintem is sok. 2 hét múlvára tudtak időpontot adni, mert rendesen el vannak havazva, de most úgyis esős időt mondanak, kibírom valahogy.
Nem kapott ütést, ott a támvillán volt egy nagyon halvány horzsolás, semmi több, illetve a váltó is precízen működik.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos cigaretta 🔞
- Milyen okostelefont vegyek?
- Politika
- Építő/felújító topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ZIDOO médialejátszók
- Telekom mobilszolgáltatások
- Tesla topik
- További aktív témák...