-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz kovacs65 #136202 üzenetére
Azt nem mondtam, hogy semmi probléma, de a katasztrofális, meg romokban az egészségügy kijelentések, amit ugye rendszeresen hallhatunk, talán túlzás.
BMW001: 2010-ben, ahonnan ez az ország indult újra a fejlődés útján, szerintem az is csoda ahogy most kinéz a Magyar egészségügy! Nyilván valóan jelentős a lemaradás Európa legfejlettebb gazdaságaihoz képest, de egyáltalán nem csak száraz zsömle van parizerrel, meg társai. A magyar orvoslás mindig is világszínvonalú volt! Orvos családban nőttem fel, jól tudom hol tart ma az egészségügy, és egyáltalán nem olyan rossz ma már egy magyar orvos fizetése, nincs is akkora orvos hiány mint ezelőtt mondjuk 8-10-12 évvel. Vannak nagyon szép és kulturált kórházaink is, lehet, hogy nem mind Hilton szálló, de a szaktudás sem elhanyagolható. Egy barátom felesége szült nemrég Angliában, 15 nő várt ultrahangra, abból 12 bebugyolált muszlim volt, szerintem ez is épp elég probléma. Mert ha ezen nem változtatnak, és továbbra is hagyják, hogy milliók éljenek az állam csecsén, akkor ott az a rendszer sem lesz hosszútávon fenntartható. Akárcsak Ausztriában és Németországban.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ja, sokra megyünk a luxus-al, ha az orvosok nem jók. Márpedig a magyar orvosok világszínvonalú tudással rendelkeznek! Erről jut eszembe, volt a TLC-n egy műsor, amiben fogászati eseteket mutattak be, olyan emberekről, akik iszonyúan féltek a fogászati kezelésektől és teljesen lepusztult, szétrohadt fogazattal rendelkeztek. Full extrás, luxus Angliai rendelőkbe tették rendbe a fogakat, de úgy mint a hentesek! Röpködtek a 20 ezer fontok, és az egészet letudták nagyjából egy ültő helyben! Azt hittem rosszul látok, kihúzták az összes fogát a palinak, be a csavarok, majd fel a pótlás. Mindezt egy alkalommal, kb 8 óra alatt. Én is túl vagyok egy elég komoly fogászati kezelés sorozaton, mert voltak gondok, de kb 1 éves történet volt. Ha így dolgoznak a luxus rendelőkön, mit művelnek az állami kórházakban?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #136207 üzenetére
Ezt a kalapálást rossz volt olvasni, tipikusan az az eset, amikor a szerviz mindent elvállal, nem baj csináljuk, aztán lesz ami lesz. Igen, tudom, hogy nem olcsó egy profi csapágy prés, amihez kismillió alkatrészt meg kell vásárolni, hogy mindenféle csapágyhoz passzoljon, de aki ebbe nem ruház be, az ne is akarjon forgáspontokhoz nyúlni. Én most vásárolgatom össze a szerszámokat az otthoni műhelyembe (kiköltözök Törökbálintra és lesz egy 50Nm-es műhelyem), még otthonra is megveszem magamnak a csapágy prést, hogy ha már hozzányúlok, akkor ne mint egy barbár. A kalapálással nem csak az a baj, hogy sérülhet a csapágyfészek és maga a csapágy is, hanem sorja szorulhat a csapágy alá, ami által nem lesz pontosan a helyén.
Újonnan vetted a kerékpárt vagy használtan? Azt nem gondolom, hogy a Bergamont-nál gyárilag lötyögősre tervezték azt a forgáspontot. Egy eléggé minőségi gyártóról van szó, eladtunk kb 2 nagy konténernyi Bergamont kerékpárt (600db), de még hasonló esetet sem láttam. Ha használt volt, akkor úgy gondolom, hogy kihagytak belőle egy távtartót, alátétet amikor hozzányúltak. Ha új, akkor meg az összeszerelésnél lehetett baj, bár azon is meglepődnék. Gyárilag az ilyen nem lehet, ez egészen biztos.
haarmaan: Mindenképpen többért tedd fel, mint amennyit kapni szeretnél érte, mert az emberek mindenből szeretnek alkudni, állítom ha feltennéd 250-ért, akkor is jönne valaki aki ajánlana 200-at és most megy érte.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #136266 üzenetére
Sokféle prés van, nagyjából így néz ki egy korrekt szerelés, forgáspontokat illetően.
[link]
És ez maga a prés, de ebből is sokféle van: [link]Persze mindenki hibázhat, de nekem furcsa, hogy az a Bergamont váz gyárilag olyan, ha használtan vetted, akkor inkább arra gondolnék, hogy már az előző tulaj mókolt vele valamit.
Én is dolgoztam külföldön, Ausztriában is voltam, Svédországban is. Elég sok ismerősöm Angliában.
Ha gondolod próbáld meg, ott sincs minden kolbászból elhiheted. És ott sem mindenki profi abban amit csinál, de abban biztos lehetsz, hogy bármilyen szakmunka 5 ször annyiba fog kerülni mint itthon!Nekem elég sok ismerősöm költözött haza, legutóbb Angliából, 9-10 év után. Elege lett abból is, és már nem érte meg neki, gyakorlatilag amennyi pénzt elköltött a lakhatásra, alig maradt pénze, félretenni esélytelen. És így is valami indiai csókával lakik együtt, hogy egyáltalán ki tudja fizetni a szállását.
Egy másik ismerősöm épp Ausztriából fog hazajönni, jobban keres az tény, de nem tudja megszokni azt, hogy még mindig egy migráns. A jelenlegi munkahelyén becsülettel dolgozik, vagy 6 éve. Múltkor üzemi baleset érte, nem az ő hibájából, szerencséje volt, mert majdnem eltört a gerince, a cég iszonyat bunkón állt hozzá, le sem szarták mi van vele és próbáltak mindent elkussolni, eltusolni fű alatt. Jó persze Magyarországon is előfordulnak furcsa esetek, egy valami biztos, nekem kurv@ sok pénzt kéne ajánlania egy cégnek, hogy elmenjek innen. Régebben bennem volt a mehetnék, de így 38 évesen nem fogom a nulláról kezdeni. Külföldön esélyem sem lenne saját ingatlanra, itthon sem könnyű, de úgy néz ki csak összehoztam, saját ház, telekkel, Budapesttől 10km-re, 50Nm-es műhellyel. Szüleimhez, barátokhoz közel. Nem minden csak a pénz.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ivana #136272 üzenetére
Igen, meg lehet esztergálni, de, hogy olcsóbb lesz e, mire mindent megcsinálnak hozzá, abban nem vagyok biztos. Ez is akkor jó inkább ha magadnak meg tudod csinálni.
trialboj: Kalapáccsal sem feltétlen teszik tönkre, ha jól beillesztik a csapágyat, alátesznek mondjuk valami puha fát és úgy a megfelelő ponton ráütnek és egyből a helyére pattan, akkor végül is működhet tökéletesen utána. Kormánycsapágyaknál rengetegen beütik a csészét, csapágyakat a helyére, működnek, megoldható ez így ha nincs célszerszám. De azért mindenképpen nagyobb esélye van annak hogy valamit elcseszel, pláne forgáspontnál.
Filléres, alap bringáknál, hogy a helyére ütsz egy kormánycsapágy csészét kalapáccsal, mondjuk úgy, hogy a kutyát nem érdekli, működik az teljesen jól, semmi baja nem lesz. De minőségi bicóknál azért illik csapágy préssel dolgozni.Ja bocs, én csak Magyar viszonylatban gondolkodtam, érthető a te álláspontod is, abszolút.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #136337 üzenetére
Az biztos, hogy gőzerővel fejlesztenek és tesztelnek különböző akku technológiákat. Aztán, hogy ebből mikor lesz valami kézzel fogható, az más kérdés. Az írják, hogy az idei Eurobike-on már lesz kiállítva ilyen akkuval szerelt bringa. Meglátjuk.
proci0: Azt megkérdezhetem, hogy akkor azt hova sorolnád, ha mondjuk valaki vesz 1 millió körül normál, analóg hajtású bringát? Csak mert egy valamire való, tárcsafékes karbon országúti, vagy egy karbon Enduro hasonló árban van. Márpedig elég sok ilyen árkategóriájú kerékpárral szaladgálnak emberek idehaza is, sőt itt a fórumban is jó pár embernek van komolyabb, drágább bringája. 1 milla körül már elég jó e-bike is van.
jjeahh: "Az asszony nem ember, a sör nem ital és a medve nem játék"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz tuki2200 #136366 üzenetére
A villa egy lauf ami benne van, ezeket gravel meg xc gépekbe szokták tenni, abszolút nem passzol geometriában a Canyon Spectral-hoz, mivel ez egy Trail/AM kateóriás bringa és a DNM tag is elég gagyi, illetve jóval kisebb a szemtávja mint a gyári tagnak ami eredetileg benne volt. Teljesen össze van ülve a váz, aki ezt így összeépítette az vagy poénból csinálta, vagy annyit ért hozzá mint a tyúk az abc-hez. Jobb elkerülni az ilyen kókány gépeket. A Reise & Müller egy prémium gyártó, lehet jobban megérné ebben inkább akkut cserélni és nagyjából rendbe tenni, mert 8000km után lehetnek vele gondok. Amúgy mit csináltál azzal az aksival, hogy 8000km után cserés? Ezek az aksik minimum 500 ciklusig tudják a max kapacitást, kb 1000-1500 töltés után szoktak teljesen meghalni. Egy töltés legrosszabb esetben is 50km hatótáv. Tehát 25 ezer km-t kb maximum teljesítményen ki kéne bírni egy minőségi lithium e-bike aksinak. És nagyjából 50 ezer km-nél van a vége. 8000km semmi ezeknek az aksiknak!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz tuki2200 #136378 üzenetére
Akkor hibás az akku. Amikor idő előtt tönkremegy 2 dolog lehetséges, vagy valami gyári hibás, selejt darabot kifogtál, de ez nagyon ritka, vagy lemerülve volt tárolva sokáig.
Amúgy 50-100km közötti hatótávot ki lehet hozni egy 400-500Wh-s lithium akkuból, terepviszonyoktól és rásegítéstől függően. Én az erdőbe, nehéz terepen elmegyek vele 60-70km-t és kb 1200-1500m szintet.
Gondolom Bosch rendszerű a bringa, ami meg pláne jól gazdálkodik az aksival.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #136384 üzenetére
Szerintem semmi értelme a belsőbe folyadékot önteni. Rengeteg defektes kereket szereltem már amiben volt slime és hasonló folyadék. Gondolj abba bele, hogy egy vékony belső gumit mennyivel nehezebb tömíteni mint a durva szövésű, vastag külsőt! nem véletlenül működik a belső nélküli rendszer jó. Ráadásul a belsőbe a folyadék a kerék súlyát is növeli, amit meg fogsz érezni.
jjeahh: DH/Enduro kategóriában jobbnak tartom a maxxist mint a schwalbe-t, de nyilván egyértelműen nem lehet kijelenteni, hogy melyik a jobb. A schwalbe külsőkkel többször futottam bele olyan esetbe, hogy alig lehetett feltenni a felnire, míg maxxisok könnyebben felpattannak. És a maxxis tömítése is brutálisan jó.
BMW001: Nem kell leengedni, át kell nyomni rajta az olajat, ha azt látod az olaj színén, hogy nagyon koszos, akkor átnyomhatod többször is a tiszta olajat a fékrendszeren. De általában egyszer elég ha nem koszos.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #136409 üzenetére
A gyakorlat pedig azt mutatja, hogy nagyon is jól bírják ezek a minőségi lithium akkuk! Találkoztam olyan esettel amikor 25 ezer km körül még gyári értékeket produkált! Sőt szerelő ismerősöm mesélte, hogy találkozott 40 ezer km-t futott Bosch akkuval, ahol még mindig közel gyári értékeket tudott!
A lényeg az, hogy használva legyenek, ha rendszeresen van használva és soha nem hagyják lemerülve, akkor nagyon sokáig működnek jól. 1000-1500 ciklust valóban bírnak. Erről volt is hivatalos Bosch teszt például.
Ami problémás és csökkenti az élettartamot ha ugye lemerülve hagyják sokáig, illetve az ugyan úgy nem jó ha maxra töltve tárolják sokáig! Pl ha télen nem használod, akkor 50-60%-on szabad lennie az akkunak, máskülönben veszít a teljesítményéből, károsodik. És az sem mindegy, hogy milyen hőmérsékleten van tárolva, a szobahőmérséklet a legideálisabb.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #136413 üzenetére
Számítógépre csatlakoztatva százalékosan kiírja a szoftver az akku teljesítményét. Bosch és Shimano esetében is. Nyilván nem volt 100% hanem mondjuk 90, de a lényeg, hogy használat közben a hatótáv csökkenés nem volt érzékelhető 25 ezer km után, márpedig az 500 ciklus közeli töltést jelent.
A Bosch oldalán szerepel egy leírás, a 9-es pontban említik az ADAC tesztet. Pontosan 1515 ször töltötték fel és ekkor már csak a 30%-ot tudta az eredeti kapacitásnak. [link]
Az mondjuk igaz, hogy 500-nál már nem volt 100%-on, 60-70-et írnak.
Én amit biztosan tudok, hogy 25 ezer km után még megközelítően gyári értékeket tudott a Bosch aksi, százalékosan már nem emlékszem a kapacitásra, de hatótávban nem volt érezhető csökkenés.Pár hónapja voltam Bosch képzésen, nekem akkor azt mondták, hogy szobahőmérsékleten érzi jól magát az akku. vagy te tudod rosszul, vagy a Bosch oktató tudta rosszul.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #136452 üzenetére
Épp ez az, hogy a tesztelés módjáról nem sokat tudunk, az is elképzelhető, hogy ez a teszt jobban megterhelte az aksit mint a valós használat. Elég sok szakemberrel beszélgettem a témában, és nagyjából mindenkinek egybehangzó a véleménye arról, hogy kb 500 ciklusig tudja a gyári értékeket megközelíteni, utána érezhető a teljesítmény csökkenése. 100-150km csak nagyon ideális körülmények között lehet meg egy 500Wh-s akkuval, ha hegyre mész, vagy ha mondjuk nincs benne a 25-ös korlátozás akkor sík úton is ez a hatótáv inkább 60-80km. Ennyit tudott kb 25 ezer km után is. Az valószínű, hogy 500 töltés után már nem lesz 100%, de hogy mennyire csökken le, az nagyban függ attól, hogy mennyire figyelsz az aksira.
A hőmérsékletekre visszatérve, nekem ebben a 0 fokban az a fura, hogy akárhányszor használtam a bringát 0 fok közeli hőmérsékleten, pl télen, mindig kicsit hamarabb merült, ezt viszont határozottan éreztem. Nem véletlenül lehet kapni az akkuhoz neoprén melegítőt a hideg időkre. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Csokicsibesz #136586 üzenetére
És ha mondjuk 50km/h sebességnél leugrik a külső az első keréken, akkor mi van? Én nem kockáztatnék, TL-hez legyen TL felni is! Nem akkora összegek ezek, hogy balesetveszélyt kockáztassunk.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #136584 üzenetére
Elírás is lehet, a DT felnikből nem nagyon van olyan ami nem TL-ready.
Küllőből lehet, hogy kell másik méret.tacto: nekem is még a régi volt, ez az újabb amit linkeltem.
Nekem ilyesmi volt emlékeim szerint, de ez már kb 10 éve volt.
Elpusztíthatatlan, brutális agyak.
[kép][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #136666 üzenetére
Dr.Bike a legajánlottabb tag ügyben. A szerviz árra így nehéz mit mondani, hogy egyelőre nem tudjuk mi baja. Egy service kit kelleni fog, meg a munkadíj, 20 ezer körül biztos lesz.
Kormánycsapágynál arra figyelj, hogy integrált vagy félintegrált. Amúgy FSA, Cane Creek jók szoktak lenni.
Forgáspontokkal kapcsolatban, először is szét kéne szedni a vázat, nem csak a csapágy recseghet, hanem ha a rögzítő csavar alá kosz megy, az is. Ki kell takarítani mindent és zsírozni. Kézzel átforgatod a csapágyakat, érzed ha rossz. Én egybe szoktam cserélni mindent általában, ha már vannak nagyon berágódott csapágyak, a többi se 100-as, de ezt majd meglátod ha szétkaptátok a vázat.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #136698 üzenetére
Nem mai darab ez már, én nem adnék érte 600-at. És számolj hozzá még egy droppert, mert egy Enduro kb használhatatlan fix nyeregcsővel. Akár karbon akár nem, inkább ezt 800-ért, zsír újonnan, garival, a legmodernebb geoval. Mivel nem egy ismert márka a Sants, eladni sem könnyű.
YT Capra 29 AL Base
YT Capra 27 AL Base[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #136708 üzenetére
Ez Low end? Lyrik RC villával meg RS super Delux-al?
Jó persze mindig van feljebb, meg megértem ha ragaszkodsz a karbonhoz, de azért ez a YT Capra mégiscsak egy zsír új és modern geo-val rendelkező váz. Míg az a Stans 2015-ös. Nem is annyira ismert név.Összeraksz használt cuccokból egy jobb felszereltségűt, ok, de milyen vázzal? Tud olyat mint a Capra, ami az egyik legjobb Enduro váz? A YT az egyik legjobb ár/érték arányú egyébként.
Ha 600 a keret és karbon Enduro, akkor legalább valami Speci Enduro-t nézz. Az még meg is éri ezt a pénzt ha rendben van.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #136721 üzenetére
Őszintén szólva nem nagyon ismerem a márkát, de elnézve a weboldalát, nagyon szegényes a felhozatala. Abszolút nem tűnik valami komoly cégnek.
Új R1DERS videó: [link]
Hazai DH érdekességek, illetve pár érdekes gondolat az E-Enduro bringákról, DH versenyzői szemmel.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #136729 üzenetére
Igen, elég jó videósok, és bringázni is nagyon tudnak!
6030D: Igen, én is azt hittem idősebb a Palotáj.
Gondolom olyan lób@szó különbséget nem érezhet az E-Enduro és az analóg Enduro gépe között, már ami a kezelhetőséget illeti. Máskülönben biztos nem ezt használná edzésre.BMW001: Más azért egy olyan termék amit boltból veszel meg, garival. Egyébként abból a 2500 Euróból amiért az alap Caprát adják, kb 1500 a váz taggal, 1000 meg az összes többi. Szerintem nem rossz ár, figyelembe véve, hogy német webshop-ból közel 850-1000 euro csak egy Lyrik villa!
Nehogy azt hidd, hogy sokkal többe van a gyártónak a karbon váz. Konkrétan kb 100 dollár a gyártási különbség egy modern alu és karbon között! Sokan már azért használnak inkább karbont mert az alut nehezebb megmunkálni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #136922 üzenetére
Jópofa ez a Brohill, én is elszórakoztam itt még múltkor. A nagy huplik után van egy olyan ugró amiben középen luk van, azt nem szoktad átugrani? Nem olyan vészes, ha mennek a nagyobbak az is meglesz.
deny330: Nem lesz mindegyik jó, egyrészt ugye nem mindegy, hogy végig 1/8 vagy tapered, illetve a félintegrált esetében a belső csésze átmérőben is lehetnek különbségek. Ki kell venni a régit, megmérni, utána tudod venni az újat.
Nukeproof Mega nekem is nagyon tetszik, ha vennék megint analógot, ez elég esélyes lenne:
Mondjuk én nem félnék a karbontól.
Az árra nehéz mit mondani, használtan kb fél ár az újhoz viszonyítva, de mivel az új árak nagyon eltérőek lehetnek, meg külön vázat kevesen árulnak így pláne nehéz. Taggal együtt 200-300K körül már elég korrekt Enduro vázakat ki lehet fogni.Toobee: Kéne szervezni valami PH-s terepezős túrát!
De egyelőre most ki kell pihennem a tegnapit, kicsit összezúztam magam egy esésnél, de a sisak mentett!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #136945 üzenetére
Az egész úgy kezdődött, hogy gondoltam megnézem magamnak a híres No Comment Downhill pályát itt a János-hegyen. Most tették rendbe megint. Én úgy gondoltam a videók alapján, hogy majd valahogy lecsorgok rajta. Hát élőben azért elég vad: [kép]
A nagyon elmebeteg részeken le sem mertem menni, ott simán letoltam, de úgy a pálya nagy részét teljesítettem. Itt összefutottam pár DH suhanccal, dumálgattunk, aztán mentem velük, mutattak még egy két jó terepet. Rendesek voltak, mondták merre tudok kerülni, ha túl durvának ítélném. De én gondoltam megyek mindenhol utánuk, mert kemény vagyok.
Egy turista utat keresztezett egy elég meredek köves nyom. Az első felén lezúztam, ott nem volt gond, aztán a turista út keresztezése után a második szakasz előtt lelassítottam, na ezt nem kellett volna, itt óvatosabban mentem le, és valami megdobta a hátsó kereket, vagy az első kerék akadhatott meg a lassabb tempó miatt, előre billentem, hiába ültem ki a nyereg mögé, gyakorlatilag első keréken gurultam lefelé, aztán a lejtő alján becsapódtam, fejjel levettem egy követ, bal oldalamat végig lehorzsoltam, és a hüvelykujjam majdnem kitörtem, szerencsére csak rándulás lehet, mert mozog, de elég rendesen feldagadt. Egyből felpattantam, mentem tovább, volt nagy röhögés amikor megláttak. Mint egy varacskos disznó aki feltúrta az avart, úgy néztem ki, sisak behorpadva. Nagyjából ennyi volt.
A no comment így néz ki, ha teljesen végig mész rajta, én az elején a sziklás részen letoltam, a többi nagyjából ment.
[link]
Elfelejtettem elvinni a gopro rögzítő keretét, ezért nem kameráztam, de utólag belegondolva még szerencse is, mert nincs kizárva, hogy nem csak egy 70 ezres sisakot nullázok le, hanem a 150 ezres kamerát is.Egyébként alig éreztem a fejemen az ütést, nagyot mentett a sisak, de azért egy jó kis pukli lett a fejemen is. Amikor levettem a sisakot és megnéztem, akkor kicsit elgondolkodtam, meglepő volt, hogy mit úsztam meg és hogy milyen könnyen meg lehet a baj.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #137012 üzenetére
Mondjuk ez már tényleg olyan terep ahol kijön egy Enduro 160/160 és egy DH 200/200+ közötti különbség, geometriában és csillapításban egyaránt.
Mondhatni az én bringám kevésbé volt alkalmas ide, persze ez nem jelenti azt, hogy Enduro-val nem lehet megoldani, de nyilván kevésbé megbocsátó mint a DH.
Igen, ezek a srácok évek óta oda jártak, én meg most voltam errefelé először. Éreztem is pár helyen, hogy nagyon határaimon bringázok, de amikor benned van az adrenalin, zúznak előtted lefelé mint az őrültek, mész te is és próbálod megoldani. Nekem ez egy ponton túl már nem sikerült.A sisakkal még meggondolom mi lesz, megnyomogattam minden irányba, nem recseg, elvileg egyben van, de nyugodt szívvel nem venném fel és másnak se ajánlanám. Biztos, hogy véd még, de ha ugyan ott kap még egy ütést, akkor már nem biztos, hogy kellő védelmet adna.
sebgutkopf: Sokfelé mentem már János-hegyen, ez még eddig kimaradt, az biztos, hogy nem itt kell kezdeni.
Utólag próbálom fejben összerakni, hogy mi volt itt a gondom, és szerintem a dropper post is ludas lehet, mert kevés az útja, ez a gyári Merida cső 115mm-t mozog. És mivel közepes M-es vázzal megyek, de viszonylag hosszú a lábam, eléggé ki kell húznom ezt a droppert a vázból. Kellene egy 150mm úttal rendelkező, mert azt teljesen be lehetne tolni a vázba és amikor lenyomom nem zavar egyáltalán, a mostani kicsit magasan van a nagyon meredek terepeken, még alsó pozícióba is. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #137039 üzenetére
Értem én, hogy sokan úgy gondolkodnak egy nagyobb kiadás előtt, hogy az majd hosszú évekre szól, de sajnos a sisak vétel nem ilyen. Lehet, hogy megvétel után a második nap eltörik a fejeden ha olyat esel vele. Mivel ez az Uvex Jakkyl egy nagyon Erős Enduro sisak, szerintem simán van még benne védelem, mert nem repedt el, csak behorpadt. De ezt így senki nem mondja meg pontosan, hogy menyit gyengült és az veszélyes lehet e vagy sem. Én úgy gondolom, hogy védeni még véd, de a biztonság érdekében jobb cserélni.
A bicaj úszta meg a legszerencsésebben, az egyik fékkar kicsit lehorzsolódott, és a felső csövön a védő fólia két helyen megsérült, de a váz fényezését nem érte el.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #137058 üzenetére
Sajnos bármilyen szemüveg alá bekerülhet egy kisebb bogár, vagy sár. 100%-ban kivédeni nem lehet.
És azzal kapcsolatban is rossz hírem van, hogy a szemüveg annyira egyéni dolog, hogy így látatlanban lehetetlen jót ajánlani. Lencsében tudok jót ajánlani, de, hogy neked melyik keret, melyik lencseforma lesz a kényelmes, ez majd akkor derül ki amikor felpróbálod.
BBB szemüvegekről sok jót eddig nem hallottam, bár én személy szerint nem használtam.
Uvex-et ismerem, egyik kedvenc típusom a Sportstyle 803.
Létezik 3 féle lencsével, egy sima color vision, egy vario color vision és egy sima vario. Van belőle small és normál méret. Nekem a small méret jó, de nekem kicsi fejem van. A 803-as egyébként elég jól véd, nem nagyon emlékszem, hogy a szemembe ment volna bármi is, miközben ezt viseltem.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #137111 üzenetére
2014 óta használok droppert, főleg Reverb-et, 150-es úttal, de a mostani bicómban sajnos nem Reverb van. Nem is igazán értem, hogy gondolták ezt a 115mm utat, nagyon kevés.
Még meggondolom, hogy mi lesz, ha marad a gép akkor kell egy nagyobb dropper, de ha eladom, akkor meg minek. Megjelent az új eone-sixty, bár leghamarabb ősszel lesz belőle megvehető példány. Lehet, hogy ez lesz a következő bringám?
2020 Merida eOne-Sixty
EMBN teszt[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #137157 üzenetére
Az nem Yeti hanem YT (Young Talent) Industries, a kettő nem ugyan az.
Hasaggymeg: Ez várható volt, hogy az aksit beteszik az alsó csőbe, bár nekem annyira nem szimpatikus, de ez a divat, így eladható ma egy modern eMTB.
A hátsó része amúgy nem változott semmit, megkapta az előző eone sixty alu hátsó részét. 439mm a láncvilla az enyémen is. Az első háromszöget tervezték újra, karbonból.
Ez a felemás kerék is nagy divat mostanság, fogalmam sincs, hogy milyen lehet, de nekem semmi bajom nem volt a 27,5"+ mérettel, elöl se. -
Runner_fxr
Ármester
válasz robee19 #137167 üzenetére
Geo-t kell nézni minden esetben és bringázási stílus is nagyban felülírhat gyártói ajánlásokat! Az, hogy M vagy L, kb semmit nem jelent. Mondjuk az S méret 174 centi körül már valóban kicsinek tűnik, de ha valakinek rövidek a lábai, akár lehet az is, hogy azt érzi majd jónak. 174cm egyáltalán nem biztos, hogy M teteje, attól függ milyen modell és milyen a felhasználás. 182-183 centiig is lehet akár M-est használni bizonyos modellekből, bizonyos felhasználásra.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz athomi #137183 üzenetére
Akkor valószínűleg olaj kerülhetett a betétekre. Vidd vissza, cseréljenek benne fékbetétet és zsírtalanítsák a féktárcsákat.
trialboj: Az a "pici" aksi 2,9kg. Persze csinálhatnának 1000Wh-s akkut, de akkor az minimum 5kg lenne. Nyilván ezt betenni az alsó csőbe, nem lenne ideális. A kerékpár irányítására és merevségére is hátrányos lehet.
A hátizsákos megoldás egy sokkal jobb kompromisszum.A Merida eOne-Sixty kerékpár első szériáját 2016-ban mutatták be, majd 2017-18-19-ben semmit nem változtattak rajta. Egy halom tesztet megnyert, a Merida minden idők legsikeresebb modellje lett! 2020-ra jött csak az új modell, bemutatták kicsit előbb, de mire ezt kisker üzletben meg tudod vásárolni az leghamarább is 2019 év vége.
Egyébként megtartják az előző széria vázát is a palettán, csak a kicsit gyengébb 7000-es motorral fogják szerelni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #137194 üzenetére
Nagyon egyszerű a magyarázat, mert megtehetem. Ezt most ne úgy értsd, hogy gazdag vagyok és nagyképűségből mondom. Mivel a kerékpáros szakmában dolgozom, olcsóbban meg tudom venni mint a bolti ár. Használom 1 évet, aztán eladom kb azonos áron mint ahogy vettem, tehát nagyjából semmit nem bukok rajta. És veszek egy újat megint nagykeráron. Amikor Bergamont bringáim voltak, akkor még jobb volt a helyzet, mert a Bergamontot közvetlenül a gyárból rendeltük, a gyári ár még jócskán a nagykerár alatt volt. 1 év használat után drágábban adtam el, mint amennyiért vettem. Ilyen körülmények mellett minek használjak évekig egy bringát? Jobban járok ha egy évesen eladom és így kb különösebb anyagi ráfordítás nélkül minden évben az újabb modellt használom. Tavaly volt egy kis kitérőm a Cannondal-el a használt irányba, na azon pl buktam, mert sokat költöttem rá és eladásnál minden nem jött vissza.
Talán most idén vagyok úgy először, hogy nem biztos, hogy lecserélem a Meridát, mert tulajdonképpen csak a karbon váz lenne mint előrelépés. Viszont erre azért most rá kéne dobnom, nem vagyok biztos benne, hogy van értelme. Lehet ezzel a géppel megyek két szezont is inkább, aztán meglátjuk.Mivel az igazán drága modellekből nem nagyon szoktunk rendelni, sok esetben a saját gépem mint bemutató darab is jelen volt az üzletben.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #137194 üzenetére
A Cross trekkingem viszont 4 éve megvan. Azt nem fogom lecserélni, legalább is nem mostanában.
Én általában 1 hónap alatt szoktam összeszokni a bringáimmal, persze ez annak is függvénye, hogy mennyi időm van bringázni. De a helyes beállításokat kb az első egy-két bringázás után érzem. Most a merida esetében is azonnal éreztem amint ráültem, hogy kicsit rövid a gyári kormányszár, kapott egy minimálisan hosszabbat, azóta tökéletes.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #137215 üzenetére
Úgy emlékszem rá, hogy a 2014-es Fox széria gyári hibás sorozat, de lehet hogy a 2013-as volt az, pontosan már nem emlékszem.
Villából újat vegyetek, használtat csak ismerőstől vennék, ha pontosan ismerem a villa előéletét.
FOX Rhythm villa szerintem jó á/érték arányú. Én lehet azt vennék. Finomabban indul meg mint a Rock Shox.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #137224 üzenetére
A finomabban megindul kérdést talán akkor értenéd meg, ha kipróbálnál egy 2000-es évek elejéről származó Made in Italy Marzocchi-t! Kb a cigicsikket kimozogja. Ahogy Hasaggymeg is írta, ez leginkább kisebb tempónál érződik markánsabban, de nagyobb tempónál is kihatással van a villa mozgására, de akkor már kevésbé.
Ennek semmi köze a tokenekhez, ezt leginkább a régi, profi rugós villák tudták. Persze levegős villák közt is van különbség, jelenleg a Fox ebben a legjobb.
Egyébként nem véletlenül használnak DH-ban, Enduro-ban sima tekercsrugós tagot. Nem csak azért mert jobban bírja a terhelést, ma már a túlfolyós levegős tagok is brutálisan bírják a zúzást. A rugós mozgását a mai napig nem tudja 100%-ban leutánozni a levegős.Igen, a Fox szerviz szempontjából macerásabb, de most a kérdés a működése volt. Mint teló a csúcs Fox-ok jobbak mint az RS. Az más kérdés, hogy egy RS-t könnyebb szervizelni és alkatrészt is könnyebb hozzá szerezni, ezért népszerűbb mint a Fox, de az RS sem makulátlan, az új Charger csillapítások nem hibátlanok, szeretnek kipukkanni.
Semmi baja nem lesz a villának ha néha bezárva marad a lock, de nyilván nem jó ha állandóan így használod terepen.
jjeahh: Azoknak a selejtes szériás Fox villáknak egy év sem kellett, alapból szar volt.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #137282 üzenetére
Én úgy emlékszem, hogy csak a CTD-s villákat érintette. És inkább a 2013-as év rémlik. Illetve 2012-2013 között volt egy Fox visszahívás is, az evolution 32-34 villák konkrétan balesetveszélyesek voltak! A CTD-s nem volt baleset veszélyes csak szarul csillapított.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz G@ben #137311 üzenetére
Nem feltétlenül kell lazítani a túloldali küllőkön, ez az adott küllőfeszességtől függ. Az, hogy mikor jó a küllőfeszesség, pontosan csak küllőfeszesség mérővel lehet megmondani, de ha már van gyakorlatod a centrírozásban, akkor nagyjából benne lesz a kezedben, mint az alap nyomaték értékek. Ha már kapott a felni pár nagyobb ütést, sajnos előfordulhat, hogy nem tudod valamelyik oldalon tökéleteste állítani a küllőfeszességet. Lesznek küllők amik már gitárhúr feszességűek és lesznek lazábbak. Ilyenkor vagy elfogadod így, vagy fellazítod az egészet és kb megpróbálod újra fűzni. De a siker nem garantált, tökéletes új felnivel lesz. Amikor húzod a küllőket, én kb negyed fordulatokat szoktam húzni, ha nagy a 8-as, akkor a nyolcas közepén fél fordulat.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #137543 üzenetére
Ezzel annyiban vitatkoznék, hogy a csillapítás az a visszautat lassítja, tehát a villa visszarúgását csillapítja, nem az összenyomását. Amiről Te beszélsz az a compressio. Ha leveszed a visszaút csillapítást, akkor nem finomabban mozog a villa hanem inkább gyorsabban.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #137621 üzenetére
Nem kötekedni akartam, csak félreérthető volt amit írtál.
A finom mozgás azért alapvetően befolyásolja a teló működését, csillapítását. Mai napig nem tudtak olyan szintű levegős villákat csinálni mint a régi (2000-es évek eleje), minőségi rugósok, nyílt olajfürdős csillapítással. Már ami a finom mozgást illeti. És azok a villák tényleg mindent kimozogtak, ha lassan mentél akkor is és ha gyorsan akkor meg pláne. Sajnos a súlyuk ma már nem versenyképes, ezért kihaltak ezek a konstrukciók, de én a mai napig visszasírom azt a finom működést, amit egy régi RS psylo, vagy egy Marzocchi shiver, bomber tudott.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Koczó93 #137717 üzenetére
Az, hogy mivel jársz jobban, elsősorban azon múlik, hogy milyen állapotban van! Át kell nézni a vázat, villát, alaposan, kerekeket, agyakat, hajtást, váltókat, mindent.
Persze nem árt, ha az aki átnézi, tudja is, hogy mit kell nézni és észre veszi a hibákat!A személyes véleményem egyébként az, hogy ha magamnak vennék országútit, elég valószínű, hogy olasz bringa lenne. Nekem is ezek tetszenek. Mostanában rengeteg bringát kellett javítanom, 20 ezer ft értékűtől, 1,5 millióig, gyakorlatilag össze is folytak az emlékek, mert nagyon gyorsan kellett csinálni mindent, de múltkor volt nálam kis szervizen egy olasz gép, talán pont egy Bottecchia volt, nem is ez a lényeg, hanem a rajta lévő campagnolo szett. Ha agyon vernek se mondom meg, hogy az egy Chorus vagy Centaur volt, erre már nem emlékszem, de az olyan precízen és határozottan működött, hogy az brutális. Annak ellenére, hogy rengeteg bicaj átmegy a kezeim alatt, én is elég ritkán találkozom itthon Campagnolo szettel, mondhatni ritka mint a fehér holló. Valahogy az emberek félnek tőle, talán úgy gondolják, hogy szerviz igényes mint egy olasz autó, de engem nagyon meggyőzött most, annyira precíz egy műszer volt, ha most vennék magamnak országútit, elég valószínű, hogy Campagnolo szett lenne rajta.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Milyen videókártyát?
- Gumi és felni topik
- Tőzsde és gazdaság
- Építő/felújító topik
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
- DJI FPV DRONE, GOGGLES V2, MOTIONCONTROLLER, DJI BESZÁMITÁSA Ára:289.900Ft Újszerű, hibátlan állap
- DJI FPV controller 2
- 18" Merida One Twenty Pro ( M ) eladó
- Új/bontatlan KuKirin S3 Pro (Kugoo Kirin) elektromos roller. 30km hatótáv. 25km/h.Gyorstöltés! 12kg
- Fujimi Mitsubishi Lancer Evolution V GSR 1/24 makett
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs