Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #139491 üzenetére

    A jó genetika nem csak abban mutatkozik meg, hogy valakinek az adott sporthoz jó az izomzata, gyorsan fejlődik és gyorsan regenerálódik. A cuccot is bírni kell. Vannak emberek akiknek a szervezete rendkívül jól tolerálja a szteroidokat, növekedési hormonokat stb. Gyakorlatilag kutya bajuk nem lesz tőle, míg van akinek az első, második kúránál leállnak a veséi. Pár év múlva koszorú érelmeszesedést kap a testosterontól stb. Egy VB cím ezen is múlik, ha bírod a cuccot megnyerheted, ha nem bírod belebetegszel.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz X2N #139521 üzenetére

    Nagyjából minden villánál így néz ki a kis szerviz (lower leg). Bár azt furcsállom, hogy a villalábakat nem takarították ki. A villalábba bele kell fújni isopropyl alkoholt, majd egy műanyag pálcára tekersz egy tiszta rongyot, amivel kitörlöd belülről. ők csak a szivacsgyűrűt meg a szimmeringet tisztogatták, az kevés, ha a lábba meg ott a dzsuva. A teló szerviz onnantól válik bonyolultabbá, amikor nagy szervizt csinálsz, tehát szétszeded a csillapítást és a rugózó egységet is, ez csak egy kenőolajcsere volt, félig meddig, azt sem mutatták amikor visszatöltik a kenőolajat. A saját villád ne ez alapján csináld, hacsak nem valami low end villád van, amibe nem kell kenőolaj.

    Don.Corleone: Talán a 650b belemegy valami keskenyebb külsővel, de sok értelme nincs. Rövid lesz a tengelytávod, ideges a bringa. Ha nagyobb kereket szeretnél, akkor olyan bringát vegyél ami gyárilag nagyobb kerékre lett tervezve. Ha sport szerűen tekintesz a terepezésre, akkor valami komolyabb bringát vegyél, ez annyira alap, hogy könnyen elmegy a kedved az egésztől. Ez a felszereltség inkább aszfaltra való, nekem a melóba járós cross trekkingemen van hasonló (sőt kicsit jobb) felszereltség. Bemész az erdőbe, az első normálisabb terepen úgy fogod érezni magad ezen a bringán mint a majom a köszörűkövön.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz X2N #139521 üzenetére

    Így néz ki a korrekt lower leg service: [link]
    Így meg a teljes: [link]

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz X2N #139565 üzenetére

    Manapság már minden villa zárt, nincsenek nyílt olajfürdős csillapítások mint régen, ami egyúttal kent is mindent. Pont ilyen a felépítése a Rock Shox-nak is, egyik becsúszóba a csillapító egység, a másikban a rugózó. Ezek zártak ott is. A villalábba pont ezért kell az olaj. Elég fura lenne, ha a Durolux-ba nem kéne olaj, mármint a villalábba, a perselyek pillanatok alatt megkoptatnák a becsúszókat. Persze az ipar sok minden érdekességet kitermel, én 80%-ban RS villákat szoktam szervizelni, ezeket elég jól ismerem, komolyabb Suntourrral nem igazán találkozom, Fox és Manitou ritkábban igen.

    Don.Corleone: Én úgy vagyok vele, így 2019-ben az ember ne szívassa meg magát ha nem muszáj. :) Anno a 90-es évekbe olyan bringákkal mentünk terepezni, amit ma igencsak megmosolyognak, és valahogy túléltük, de sokkal több és jobb élményed lesz ha kihagyod azt a lépést, hogy veszel egy low end montit, ami igazából nem is monti. Hogy milyet kéne venned? Elsősorban pénztárca függő a dolog. Én személy szerint össztelós párti vagyok, szerintem egy olyan 120-140mm rugóút környékén vannak a legszélesebb körben, legsokoldalúbban használható, túra, élmény hegyikerékpárok (Trail MTB). Én ebből a kategóriából néznék valamit, mert tényleg univerzális MTB kerékpárokról van szó, jelentősen nagyobb biztonságban fogod magad érezni a nyergében, mint mondjuk egy XC hardtail esetében, és még nagyon jól tekerhető, könnyű bringák, zárható telókkal. Lefelé meg bőven lesz benne tartalék. Az erdő teljesen más mint az aszfalt, itt rengeteg váratlan szituáció lehet, az egyik pillanatban egy barátságos turista úton mész, majd jön egy durvább meredek. Persze meg kell tanulni terepezni, a bringa nem old meg mindent helyetted, de azért sok hibát tud korrigálni, megengedőbb mint a merev gép. Geora is más, hátrébb lesz kicsit a súlypont, magabiztosabb a meredek terepeken. Ha új bringát szeretnél, és nem külföldről akarsz rendelni, akkor a Meridát ajánlanám.
    One Forty 400
    Ha rendelnél külföldről, akkor Canyon, YT, Commencal. Ha használt, akkor elég széles a paletta, de ehhez meg azért érteni kell, mert a jónak tűnő üzlet lehet ráfizetés is.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz flash- #139598 üzenetére

    Anno pont így voltam vele, nem szerettem a Meridákat. Valahogy mindig olyan jellegtelennek tűntek, innen onnan összelopkodott megoldások, valahogy nem jött be az egész. Aztán az utóbbi néhány évben volt egy fordulópont, eléggé összekapták magukat. Szerintem jó gépeket gyártanak, és ezt a versenyeredmények is alátámasztják. E-MTB fronton is 3 évig minden tesztet megnyertek az eOne-Sixty-vel, de a sima One-Sixty, One-Twenty is baromi jó gép, nagyon jó geoval. Megmondom őszintén, én annyira nem ástam bele mostanság magam az XC geókba, mert ez a szegmens engem túlzottan nem érdekel. Bár nem tudom egy ilyen géppel amúgy mi baj van: Big Nine 7000, eléggé verseny geonak tűnik, nem is csúnya darab. Ha akarnék egy pro XC-t, ezzel szerintem jól ellennék.

    Nyilván a hobbi kategóriákba más geok vannak, túrázósabb. A Cube nekem egyáltalán nem jön be, én sem értem azokat a rövid vázakat, de ők tudják.

    Én jelenleg a KTM-el vagyok úgy, mint Te a Meridával, egyszerűen nem értem, hogy miért vannak annyian oda érte, abszolút nem látom azt a kimagasló tudást ami a többi bicó felé emelné, a Fully MTB kategóriákban nagyon gáz az egész felhozatal. Össztelós eMTB-ot sem tudnak építeni, mint egy parasztbringa, olyan az összes. Dagadt Német nyugdíjasoknak, kitámasztóval, néha még kosárkával is felszerelve, kb ez lehet ott az eMTB célcsoport. Semmi sportosság. És árakban meg irreálisan magasak.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #139608 üzenetére

    Nekem pont ezért nem tetszik a Cube geo, mert ha pl egy magamnak megfelelő vázat keresnék, akár XC-t, akár Enduro-t, akkor vehetek egyel nagyobb méretet mint amúgy pl Meridából. Tehát L-est. Annak meg túl hosszú lesz a nyeregvázcsöve.
    A legviccesebb az E-Enduro Stereo hybrid, a 47 centis L-es váz, olyan hosszú mint az én M-es Merida eone sixty-m, ami meg 43 centis nyeregvázcsővel rendelkezik, ezáltal sokkal alacsonyabb építésű, sokkal sportosabb a geo.
    De kicsit minden Cube bringára ez a jellemző, hogy kénytelen vagy hosszabb nyeregvázcsővel bringát venni, hogy megfelelő legyen a hosszúsága. Nekem ez egyáltalán nem jön be, kicsit old school.
    Ízlések és pofonok.

    flash-: Szerintem ez csak bringázási stílus függvénye, mert Magyarországon is bőven van olyan terep, ahol egy Trail/Enduro gépet ki lehet használni. Itt a Budai-hegységben is számtalan olyan terep van, ahol egy XC-vel inkább meg sem próbálod, hacsak nem vagy egy igazi vaddisznó lefelé. :D
    Persze sok terep van idehaza, ami teljesen élvezhető XC-vel is, szóval egyik nem zárja ki a másikat, de amit írtál felhasználást, abba azért sokminden belefér, kivéve a DH-t, ami már eléggé korlátozottan használható Magyarországon, mivel kb alig van felvonós terep.

    A Merida egy prémium gyártó, nagyon komoly cég, nagyon sok pénzük van profikkal teszteltetni, mielőtt sorozatgyártású lesz egy váz (persze nem a belépő kategóriákban), szóval ezzel azért nehéz versenyeznie egy kisebb cégnek. Nyilván ennek ára van, Így az alsóbb kategóriák nem mindig ár/érték bajnokok. De vannak jó gépek itt is, szerintem a Fitness kategóriás Speeder-ek kifejezetten szép és jó bringák. Az országútik, CX-ek szintén, a Cross bicajok is jók, a Crossway Urban kifejezetten egy nagyon szép bringa, nemrég adtam el egy ilyet: [link] Szóval összességében a Merida egy nagyon jó, minőségi alternatíva, bármely kategóriában nézelődsz.
    250-300K MTB-ban még kb mindenhol a sportos terephasználat alja, nagy csodák sehol sem lesznek.
    Merida XC bicajban az első értelmes darab, kb a Big Nine NX Edition, ha karbon kéne, akkor meg a Big Nine 6000.
    Persze egy webshop-os canyon-al nem tudnak ár/értékben versenyezni, de a kettőt nem is lehet összehasonlítani. Ha meg felsőbb kategóriákban gondolkozol, akkor már kiegyenlítődnek az árak, én mondjuk szívesebben vennék egy felső kategóriás Merida XC-t vagy országútit, mint mondjuk Canyon-t.
    De az biztos, hogy ha 1000 euro-m lenne kb a történetre, és XC-t szeretnék, akkor valószínűleg egy ilyet vennék: Grand Canyon AL SL 7.0

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #139661 üzenetére

    Akkor mondok konkrét példákat.
    Vegyük pl az általad is említett Reaction C:62-őt.
    [link]
    17"-es M-es méretben
    Reach: 406
    TT: 588
    ST: 420

    A fotón a 19"-es van, elvileg nekem ez kéne, de már a képen sem tetszenek az arányai, látszik, hogy magas építésű, de ehhez mérten rövid.
    19"-es méret adatai
    Reach: 425
    TT: 609
    ST: 470
    Szerintem ez kevésbé sportos.

    Nézzük az ennek megfelelő Merida Big Nine 6000-et.
    [link]
    M-es méretben, a gyári fotón ez a méret van és nekem ebből elég lenne az M-es.
    Reach: 421
    TT: 605
    ST: 444

    L-es méretben
    Reach: 438
    TT: 625
    ST: 483

    Már ránézésre is sportosabb a Merida, az arányok jobbak, szerintem.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Koczó93 #139760 üzenetére

    Szerintem ez csak lakkrepedés, de azért alaposan meg kell nézni. Nyomkodd meg felülről, ha repedt a karbon akkor recsegni fog.

    StLui: Nekem is 830 van, ilyen távirányítót lehet beszerzek hozzá.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #139750 üzenetére

    Egyébként teljesen jól kezelhető kesztyűben is az érintő kijelzője, nem értem miért mondta azt a csaj, hogy nem használható kesztyűben. Nyilván jobb, kényelmesebb a távirányító, de megállsz és tudsz lapozgatni rajta kesztyűben is simán.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #139785 üzenetére

    Nincsen olyan jeladóm, de szerintem az nem feltétlenül szükséges.
    Biztos jópofa a távirányító, de nem akartam a kormányt tovább zsúfolni.

    trialboj: Általában hobbi használat mellett 2000km után érdemes kis szervizt csinálni, ez az 50 órás lower leg, szét kell húzni a villát, kifolyik a kenőolaj, villalábba belefújsz isopropyl alkoholt, egy hosszú műanyag pálcára csavart tiszta ronggyal kitörlöd belülről, ha kell többször is. Én bele is szoktam világítani egy erősebb lámpával, hogy lássam tényleg tiszta belülről. A szivacsgyűrűket ki kell venni, ha nem nagyon koszos, akkor elég megtisztogatni, szintén alkohol, majd megáztatod a kenőolajban. Ha nagyon koszos, akkor jobb cserélni. mehet vissza a tiszta és olajban áztatott szivacsgyűrő. Szimmeringre belülről kell tenni telózsírt (Sram butter vagy Motorex prep M). Én telózsírt teszek a perselyekre is. Aztán összetolod a villát félig, alulról feltöltöd a szükséges mennyiségű és viszkozitású kenőolajjal. Utána összetolod teljesen, alsó csavarok vissza, készen van! A nagy szervizt nagyjából 6000km-nél érdemes megcsinálni, tehát két kis szerviz, majd harmadikra a nagy jön. Itt már nem csak a villát húzod szét, hanem kiveszed a becsúszókból a csillapító és rugózó egységet is. Be kell építeni egy komplett service kit-et, ami tartalmazza az összes tömítést, o gyűrűt, új szimmeringet. A csillapító egységben is olajat cserész. Utána a végén a lower leg szervizzel fejezed be.

    RS villákra nem jellemző a kotyogósodás, de minden elromolhat. Ha így van, ki kell cserélni a perselyeket, utána elvileg jónak kell lennie. Ha igazán zúzós villát szeretnél, akkor vegyél egy 120mm utas Pike-ot. :)
    SID tudtommal szintén 32mm-es becsúszókkal rendelkezik.

    És, hogy mit vegyél? Mostanában sokan szidják a Charger 2-es csillapításokat, így inkább olyan RS-t néznék, amiben Charger 2.1 van, ezek az új 2020-as villákban lesznek.

    Ha valami újra vágysz, esetleg próbálj ki egy DVO Sapphire villát, 32-es becsúszóval van 100mm-es, 34-es becsúszóval 120mm-es. [link]

    Ha én villát cserélek, a következő tuti, hogy egy ilyen lesz:
    DVO Diamond D1

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #139852 üzenetére

    Elvileg 50 üzemóra után kéne csinálni a kis szervizt és 200 óra után a nagyot. Tehát ez a 2000km-es kis szerviz, viszonylag nagyobb ráhagyással van, mert jó lesz az 1000-nek is, ha szigorúan vennénk a rock Shox előírása szerint. Ha például elindulsz egy versenyen, ahol mész 50-100km-t esőben, sárban, akkor ez is elég lehet neki, hogy bekoszolódjon. Ami nyilván nem azt jelenti, hogy azonnal tönkremegy, de jobb ha nem karcolja a becsúszókat belülről semmi. A gyár ezért számol inkább ezzel az 50 órával, mert a legrosszabb eshetőségre is felkészül. Tehát a 2000km-es kis szervizt mindenképpen ajánlanám, ezt már rizikós lehet túllépni, amennyiben terephasználatban van a kerékpár. És a 2000km leginkább száraz körülmények között értendő!
    A nagy szerviz-t el lehet húzni ha nagyon muszáj mondjuk 8000 ezer km-ig, de ez mind felhasználás függvénye, én inkább 6000-nél elvégezném.

    Azért nem agysebészet ez a teló szervizelés, de az biztos, hogy jó műszaki érzék, odafigyelés, pontosság, megfelelő műhely (szerszámok, kenőanyagok) kell hozzá, ha nem akarsz kárt okozni. A kis szerviz viszonylag egyszerű művelet, de azért ott is érdemes alaposan megnézni az oktató videót, és az sem árt ha van nyomatékkulcsod.
    Rock Shox esetében a 200 órás full szervizről elérhetőek a pdf fájlok, ott minden lépést leírnak, de arra nagyon kell figyelni, hogy a megfelelő tömítés a megfelelő helyre kerüljön, mert van egy jó pár darab és könnyen össze lehet keverni. Elvileg egy középkategóriás szerviznek már nem kéne gondot okoznia a Rock Shox villák szervizelése, de azért jobb ha olyan helyre viszed ahol vannak jó visszajelzések, referenciák. Ha bizonytalan vagy a környékeden található szervizekkel kapcsolatban, akkor jobban jársz ha megpróbálod magad megcsinálni. Rock Shox-hoz minden van, felhasználó barátnak lehet nevezni a karbantartását. Ugyan ezt a Fox-ról már nem tudnám elmondani, ott sokkal inkább az az üzletpolitika működik, hogy csak a Fox által jóváhagyott szakszerviz nyúljon a villákhoz, tagokhoz, ez bizonyos szempontból jobb, bizonyos szempontból rosszabb.

    A villa vállon van egy sorozat szám, az alapján tudod behatárolni az évjáratot, és már is tudod, hogy melyik service kit kell hozzá.

    Nem véletlenül vannak a gyártó ajánlások. Hobbi használat mellett, ezektől valamennyire el lehet térni, ezért is javasoltam inkább ezt a 2000km-es kis szervizt, nem a Rock Shox által ajánlott 50 órát, illetve a 200 órás full szerviz helyett is általában elegendő 6-8 ezer km futás után szétszedni teljesen, de azért nem érdemes átesni a ló túloldalára és jelentősebben túllépni ezeket a szerviz intervallumokat.
    Ha már szar egy szimmering, akkor könnyebben bejut a kosz a villába, és bent mint a smirdli, úgy működik a kosz, pláne akkor, ha már a kenőolaj és zsír jelentős része is elfogyott a villalábakban. Tehát jobb inkább úgy szétszedni a villát, hogy még szinte makulátlan belülről, mint úgy, hogy tiszta kosz, mert akkor már azt becsúszó kopás nélkül nem úszod meg. Van akinek az a nagy szerviz, hogy olajat cserél a csillapításban, aztán kész. Vannak akik úgy vannak vele, hogy ha amúgy is jól működött a villa, levegőt, olajat nem eresztett, akkor minek benne tömítéseket cserélni. Mindenkinek a szíve joga azt csinálni a saját villájával amit akar, de én úgy gondolom, hogy nem véletlenül vannak kitalálva ezek a service kit-ek, ha kicseréled, akkor nyugodt lehetsz, hogy minden oké. Ha nem, akkor meg lehet még mész 2000km-t nagyszerviz után, aztán összefossa magát a villa, vagy a levegőt, vagy az olajat, vagy mindkettőt ereszteni fogja.
    Ahhoz tudnám ezt hasonlítani, mint amikor az autóban vezérlést cserélsz. Annak sincs előjele, működik tökéletesen az autó, aztán minden előjel nélkül elszakad és kuka a motor. Ezért jobb megfelelő időben cserélni, akár jó, akár nem.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz cdl #140083 üzenetére

    Jó dolog a bringa, de ha viszonylag gyorsan szeretnél változtatni a testkompozíciódon, akkor sokkal gyorsabban célt érhetsz egy edzőteremben, súlyzókkal, egy viszonylag egyszerű edzéstervvel.

    Az étkezések persze fontosak, de azért annyira nem kell ezt túlgondolni, amennyiben nem versenyzés a cél.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #140096 üzenetére

    Amióta elhagytam a 30 éves kort, elég gyorsan hízom hasra. Máshova szerencsére nem, de pillanatok alatt jön egy jókora pocak, ha kihagyom egy ideig a súlyzós edzéseket. Nekem bringázással ez csak akkor menne le, ha non-stop kerékpáron ülnék, amúgy kb hatástalan erre nézve. Edzőteremben a töredéke idő alatt lemegy a hasam, és az egész testem feszesebb, jobb fazonú lesz. Nagyjából 1-2 hónap alatt.

    (#140051) jjeahh: Tudod mit nem szeretek az ilyen videókban? Nekem ez kb a hókusz-pókusz kategória, legalább is az első része. Jó persze, világbajnok kerékpáros, neki lehet jó ez, de egy csomó ember azt hiszi, az ilyen videók láttán, hogy ez a tuti, így kell edzeni. Ezekkel egy kezdő maxium az ízületeit nyírja ki. Míg a klasszikus body edzéssel sokkal biztonságosabban, és hatékonyabban lehet a testet formálni, átalakítani. De persze ma ez a divat, a cross fit.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz 6030D #140099 üzenetére

    Hát igen, a kockahas egy jó dolog. :) Én úgy vettem észre, a kb egy évtizednyi súlyzós edzés alatt, amit végig csináltam, kisebb nagyobb megszakításokkal, hogy igazán jó hasad csak akkor lesz, ha megvan hozzá a genetikád! Ez nem csak a szimmetrikus, szép tapadású, formás hasizmot jelenti, hanem azt a képességet is, hogy baromi könnyen szálkásodsz, meg úgy általában kb ehetsz bármit, akkor sem hízol. A legtöbb ember csak úgy képes elérni a kockás hasat, hogy valami drasztikus diétába fog, sokan vízhajtóznak is, másképp a büdös életben nem látszódna ki a kockás hasizmuk. Ezt meg ugye sokáig senki sem tudja tartani, nem is lenne egészséges. Hosszabb távon csak annak lesz kockás hasa, akinek ehhez megvan a genetikája. 30 éves korom előtt viszonylag könnyen elértem, ma már csak drasztikus diétával menne.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #140102 üzenetére

    A kettőt így nem lehet összehasonlítani. A lejtőzés a MTB sport szerves része, ezt nyilván lehet kezdő, meg profi szinten is űzni. Nekem nem a videóval volt/van bajom, hanem a cross fit jellegű edzéssel. Szerintem abszolút szembemegy mindennel, amit az elmúlt 100 évben csináltak az emberek, izom és erő fejlesztés kapcsán. Össze vissza rángatják a súlyokat és különböző cirkuszi mutatványokkal fűszerezik mindezt. A súlyzókkal szabályosan kell edzeni, ha rángatod, lóbálod annak előbb utóbb sérülés és ízületi kopás lesz az eredménye. Ezek kb megkerülhetetlen, alap szabályok egy edzőtermi, súlyzós edzés kapcsán, ezt fogják először megtanítani egy kezdőnek, a gyakorlatok szabályos végrehajtását! Ne legyen igazam, de kíváncsi leszek mi lesz ezekkel a cross fit-es csókákkal kicsit idősebb korukra. Mivel viszonylag új sportág, még nincsenek igazán hosszútávú tapasztalatok benne. Mert a klasszikus súlyzós edzéseket ha ésszel, szabályosan csinálod, akkor kb életed végéig tudod csinálni, károsodás nélkül. Számtalan öreg bodys van, de abban nem vagyok biztos, hogy lesz sok öreg cross fit-es is. A másik probléma a szerhasználat, ami nyilván ugyan úgy megvan a cross fit edzések mellett is, akár kezdőknél is, elnézve némelyik izomzatát, az aligha menne cucc nélkül. A szteroid még akkor is veszélyes játék ha szabályosan végzed a gyakorlatokat, mert olyan gyorsan hozhat erő növekedést, hogy azt az ízületek nem mindig tudják követni és megsérülnek, elkopnak. Most ha ehhez hozzáveszed azt, hogy még nem is szabályosan végzik a gyakorlatokat és mindenféle, vakmerő cirkuszi mutatványt is beiktatnak, nem nehéz elképzelni, hogy mi fog történni hosszútávon.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #140139 üzenetére

    Na ez meg a másik probléma, hogy Crossfit edzőből hozzáértőt találni, nagyon nehéz lesz. 20-25 éves srácok, fél éves gyorstalpalón szereznek valami kamuoklevelet, mint edző. Csinált két kúrát, kipattintotta magát, hogy ne nézzék sz@rnak. Az átlag Józsi meg azt hiszi, húha, biztos nagyon ért hozzá, mert elég izmosnak néz ki. Aztán ez lesz belőle, hogy lesérülsz.
    Míg azért testépítő edzőből bőven találsz tapasztaltat, komoly versenytapasztalattal, és ez legalább nem ablakon kidobott pénz lesz, hanem tényleg megtanulsz edzeni és összerakja a fizikumod az alapoktól.
    Egy fekve nyomó paddal sok mindent meg lehet csinálni, de azért ahhoz, hogy az egész tested korrektül végig tudd edzeni, ennél sajnos több kell.

    jjeahh: Miért nincs köze a valósághoz az Enduro videóknak? Jó persze az ki van vágva amikor felviszik a hegyre, meg az esések is, de ettől még beadja és amit felvesznek az úgy rendben is van. Na mindegy, nyilván mindenkinek más tetszik, és ezzel igazából nincs is semmi probléma.

    Nyilván egy alapjaiban edzett embernek más edzésre van szüksége mint egy kezdőnek, vannak a Crossfit edzésnek jó elemei, kétségtelen, pl a TRX egy elég jó cucc. És ezek alapvetően funkcionális edzések, amik jobban kedveznek egy kerékpárosnak, mint a klasszikus súlyzózás, de rengeteg szabálytalanul végzett gyakorlatot is csinálnak, ami az ízületekre nézve baromi nagy terhelés. Míg a testépítést lehet úgy csinálni, hogy egy kezdő ne terhelje túl magát és fokozatosan fejlődjön, a Crossfit-et kevésbé. Sőt amiket látok ilyen motivációs videókban, a hajam égnek áll tőle.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Toobee #140232 üzenetére

    Jobbulást! A hüvelykujj az szívás, nekem 1 hónapja fáj, a No Comment óta nem tudok rendesen csapatni. Valahova beakadt amikor elestem, olyat rándult, azt hittem leszakad. Eltörve biztos nem volt, de az ízület kapott rendesen.

    sebgutkopf:
    Múltkor én is óvatoskodtam, amikor mentem bringázni, egy nagyobb esés kicsit józanságra nevel, egy időre. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    Na elég volt a kábel zörgésből! :)
    [kép]

    Ennek ide be kell mennie! Mondta Rocco Siffredi... :D
    [kép]
    [kép]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #140324 üzenetére

    Megragadtam a bika szarvát, de nem adja könnyen magát! :D
    Próbáltam a Siffredi módszerrel betuszkolni a vastag csövet a nyílásba. :D

    De ha már bent van, sehogy nem veszem ki. Ez probléma lehet később ha egy kábelt ki kell venni és behúzni egy újat.
    Ezzel a 4db kábellel kéne kezdenem valamit.
    [kép]
    Ha összefogatom egy gyors kötözővel úgy tűnt, hogy kevésbé mocorognak, lehet ennyi is megoldaná a zörgést. Nem tudom melyik zörög, de valószínűleg csak az egyik, ha az egész össze van fogva egy kötegbe, elképzelhető, hogy csendben lenne.
    Holnapig még kitalálom, mára elég volt a szerelésből. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #140347 üzenetére

    Ahogy mozgatom a kábeleket, nekem úgy tűnik, hogy beljebb zörög, menet közben is inkább a váz elülső részéből jött a hang, mint középről. A bemenetnél baromi vastag a váz, ott annyi anyag van a motor felfogatás miatt, hogy a zörgés kizárva, inkább a váz belsejében, ahol vékonyabb a falvastagság, ott sokkal inkább tud rezonálni.
    Zsugorcső nekem is eszembe jutott, lehet az lesz a megoldás.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #140347 üzenetére

    Ha a kábelnél jóval nagyobb átmérőjű zsugorcsövet húzok rá, szerintem nem zörögne, de ha csak akkora az átmérő ami pont rámegy a kábelre, akkor lehet, mert elég vékony a zsugorcső anyaga.
    Illetve nem szeretnék féket, meg dropper kábelt bontani, tehát arra gondoltam, hogy középen felnyitom a zsugorcsövet, ráhúzom a kábelre, egy kör szigetelő szalag, majd így haladok befelé.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #140369 üzenetére

    Pont az lenne a lényeg, hogy most ne kelljen féket bontani, jó lesz az úgy szigetelő szalaggal is, és hosszába kettévágva.

    Igen, ez a rejtett kábelezés sajnos tényleg sok szívást rejt magában. Kb bárminek szívesebben nekiállok, mint a rejtett kábelezés szerelésének. Ráadásul egy elektromos kerékpáron a középmotort is ki kell venni, különben esélyed nincs, hogy hozzáférj rendesen.
    Az elektromos váltók már régóta piacon vannak, csak sajnos elég drágák. Olyan kevés áramot fogyasztanak, hogy felesleges ezt emberi erővel táplálni, inkább az a probléma, hogy még nagyon drágák. A csúcs ebben most a Sram AXS, ahol kábel sincs, és a váltót, illetve a droppert is így vezérled. De egy ilyen szett egy elég komoly kerékpár ára. Nagyjából 1000 euro a Hátsó váltó és a váltókar. [link]
    A nyeregcső meg még 670 euro, plusz még egy váltókar 190 euro.
    És akkor ha pl Shimano rendszerről állnál át, akkor még lánc, sor és egy Sram XD kompatibilis hátsó agy is kelleni fog. Ami szintén nem kevés pénz. De így csak a fékkábel maradna.
    Shimano XT Di2-re viszonylag olcsóbban át tudnék állni, csak egy hátsó váltó és egy váltókar kéne.
    [link]
    [link]
    A Shimano E8000-es rendszernek meg amúgy is Di2 kijelzője van, arra rá tudom csatlakoztatni az elektromos Shimano váltást, tehát az sem kéne. Ez már tényleg megfordult a fejemben, hogy Di2 lesz ebből.
    A rejtett bovdenes váltással az a probléma, hogy nagyjából végig házban fut a bovden, túl nagy a súrlódás, kanyarog a bovdenház össze vissza, itt bemegy, ott kibújik, ráadásul nekem 3 rész van összetoldva, középen egy nokon házzal. Szerintem ez még rosszabb mintha végig egybe lenne az egész, ezt szerintem ki is cserélem egy új házra. Amikor bekapcsolom a kuplungot az XT váltón, kifejezetten nehéz a váltókart nyomni. Sajnos valóban el lehet felejteni a finom, puha, és nagyon pontos váltásokat amikor ennyire rejtve megy a kábelezés, főleg MTB-on. Igazán itt jön be a létjogosultsága az elektromos váltásnak, bár kábele a Di2-nek is van, de vékony, nem zörög, nem karcol, nem koptat semmit, váltás minőséget nem befolyásolja, míg a normál bovdenházról ezt nem lehet elmondani. Vettem egy XT váltókart is az SLX helyett, de azzal még nehezebb volt a váltót kezelni, mint az SLX-el. Megnézem az új kábelezéssel, ha nem javul, valószínűleg kénytelen leszek elektromos váltásra átállni.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #140430 üzenetére

    Na igen, 670 euro (kb 220k) a Sram Eagle AXS hátsó váltó, ezt odavered valahova, akkor a kár jelentős. Más annyiért egy elég jó, új kerékpárt vesz. :D
    Ebből a szempontból jobban megéri az XT Di2, az "csak" 70K. :)

    Sajnos a váltó könnyen sérülhet, múltkori bringázásom alkalmával, egyszer csak egy reccsenést hallok miközben gurulok az erdőben. Megálltam, megnéztem, semmi baj, megyek tovább, majd másnap eszembe jut, hogy be van kapcsolva a kuplung a váltón, amikor nincs rá szükség ki szoktam kapcsolni, mert sokkal puhább lesz a váltás. Akkor vettem észre, hogy az a reccsenés a kuplung kar volt, ami letört. Gondolom a kerék felkapott egy botot, és letörte a kart a váltón.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz 6030D #140444 üzenetére

    Ha addig összerakom a bringám, akkor ott leszek. :) Táv és szint mennyi lesz?

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz 6030D #140454 üzenetére

    Az bőven benne van a hatótávomban. :P Csak gondoltam akartok menni valami nagyot, 120/3000, mert akkor elhoztam volna a másik góliát elemet is. ;] Viszont kissé elhamarkodott kijelentést tettem, most jut eszembe, hogy szervizben van az autóm. 8:45-re vonattal ott lenni, ezt nem biztos, hogy érzem. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #140542 üzenetére

    A pályázásra (parkozásra) azért van szükség, hogy fejleszd a lejtőzési technikádat. Nyilván a veszély benne van minden csapatásban, ugratásban, de a lényege szerintem az, hogy itt épített, karbantartott körülmények között tudsz gyakorolni. Ezt utána tudod kamatoztatni a természetes ösvényeken, terepeken. Természetes közegben sokkal veszélyesebb gyakorolni az ugratásokat, ott már sokkal precízebben kell végrehajtani. Nyilván mindenkinek mást jelent a montizás, és én abszolút megértem a Te álláspontodat is, mert végső soron pont ez a montizás lényege, hogy a természetbe, vadregényes tájakon kalandozzunk. A technika fejlődésével gyakorlatilag folyamatosan változott az, hogy mi tekinthető éppen úgymond a MTB esszenciájának. :) Anno a 90-es években ehhez elég volt egy minőségi, acél vázas, merev villás, vagy max 5cm-t rugózó villás, mai szemmel inkább cross trekking geometriás MTB kerékpár, mondjuk 3 X 7 sebességgel, 11-28-as sorral, kanti fékekkel, de minőségi Shimano szettel. Egy ilyen géppel anno a hegyek császárának érezhette magát a bringás, ma már más szelek fújnak. Én úgy gondolom, hogy jelenleg az igazi MTB, amivel legintenzívebben meg lehet élni magát a MTB-os élményt, az egy közép vagy felső kategóriás, össztelós Trail/Enduro gép, kb. 140-160mm-es rugóutakkal, 12-14kg közötti tömeg mellett, vagy pedelec verzióban ugyan ez. Miért? Miért nem XC? Azért mert a terepek változatosak, számomra az az igazi MTB ami nem korlátoz le, amivel tényleg árkon bokron nagy biztonsággal lehet közlekedni, nagyjából bármerre is visz az utam, nem a bringa lesz a szűk keresztmetszet. Ha ismeretlen terepre tévedek, akkor a bringában marad tartalék, nagyon nem mindegy, akár csak 40km/h tempónál is, ha rámész egy avar alatt megbújó nagyobb kőre, vagy bármire, kisebb-nagyobb gödrökbe, vízmosásokba, akkor nem dob le a bringa magáról, hanem a 140-160-as telók kimozogják, úgymond megmentenek téged egy perectől. Nekem számtalanszor volt olyan szitum amikor a bringa mentett meg, ha XC-n ülök, tuti, hogy nem fogom meg. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy egy minőségi, modern XC-nek nincs létjogosultsága a vadregényes, igazi MTB élmény kereső felhasználók között, de nyilván sok szempontból lekorlátoz, bizonyos keretek közé szorít, kétszer is meg kell gondolni, hogy melyik utat választod ha jobban bedurvulna a terep. Az mondjuk igaz, hogy gyorsabb fölfelé az XC, (persze ha pedelec Trail/Enduro-val hasonlítom össze, akkor már ez sem igaz) :D de összességében egy modern Trail/enduro gép mindenképpen sokoldalúbb, szerintem jobb partner a vadregényes kalandozásban mint egy modern XC. Függetlenül attól, hogy valaki nem egy vaddisznó lefelé, akkor is sokoldalúbb már egy 120-140-es Trail fully is mint az XC. Amennyit nyersz fölfelé az XC-vel, annál sokkal többet veszítesz a lefelé élményből. A skála egyik végpontja, míg a Trail sokoldalúbb, annyival nem másik szarabbul mint amennyivel jobb lefelé. Én így gondolom. Tehát nagyjából ugyan arról beszélünk, ugyan azt szeretjük, csak én nem akarom magam annyira korlátok közé szorítani, mint Te az XC-vel. És gondolom StLui sem, ezért vett össztelós Trail/Enduro bringákat.

    Más téma.
    Úgy tűnik, hogy végül a zsugorcsöves megoldás lett a befutó a kábel zörgős problémámra. Sikeresen behúztam az alsó csőben futó 4db kábelt 2db zsugorcsőbe. A kijelző és váltó kábelnél könnyű volt, mert csak rá kellett húzni, de a hátsó féket és a dropper kábelét nem akartam megbontani, így ott középen felnyitottam az egyik zsugprcsövet, majd úgy húztam rá a kábelekre, és szigetelő szalaggal, apró lépésenként haladva végig ragasztottam. Feltűnt még a dropper vezetékénél is, hogy talán az is kopoghat ahogy rugózik a váz, így ott marsh guard slaper tape-el körbetekertem a vezetéket egy pár centis szakaszon, így a zörgés ott is kizárva.
    A hátsó váltónak behúztam egy új vezetéket, érdekes, hogy gyárilag ezt 3 szakaszból oldották meg, középen, ahol kibújik a vázból, az alsó forgáspontnál, egy rugalmasabb nokon házzal, de a váltás minősége csapnivaló volt gyárilag, az XT váltókarral, bekapcsolt váltókuplunggal már komoly erő kellett a váltáshoz és pontatlan is volt, kissé zajos bizonyos fokozatokban. Most bekötöttem úgy, hogy végig fut egy vezeték, ég és föld. Valószínűleg gyárilag azért döntöttek a három részes kábel mellett a váltónál, mert a nokon ház nem olyan merev és nem dörzsölte annyira a vázat, de cserébe fos volt a váltás minősége. Arra kell figyelni, hogy legyen fólia a bovden ház alatt.
    Amikor megvettem a Meridát, nem gondoltam volna, hogy ezt is szét kell borítanom, de itt alighanem némi tervezési hiba, átgondolatlanság bejátszott a belső kábelezést illetően. Holnap reggel összerakom teljesen, aztán éles teszt, ha nem sikerült megszüntetnem a rejtélyes zörgő, kattogó hangokat, akkor megy fel az apróra az tuti. :D nem szenvedek tovább, már gyakorlatilag csavarjaira szedtem, meg összeraktam újra, múltkor a forgáspontok, most meg a teljes vezetékelés.

    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #140586 üzenetére

    Tökéletes bringa nem létezik, ez igaz. Valami nyűgje mindegyiknek van, teljesen mindegy mennyi pénzt költesz el, időnek kell eltelnie amíg belakod. Ami biztos, hogy a következő bringámon hanyagolni fogom a bovdenes váltót, úgy gondolom, hogy egy modern, össztelós MTB (pedelec meg pláne), azon a fejlettségi és bonyolultsági szinten van ma már, hogy ehhez nem igazán passzol a hagyományos bovdenes váltó.
    Bármi gond van a kábelezéssel, szedheted szét a bringát darabokra, dörzsöli a vázat is ahogy rugózik a váz, szívás.
    Váltónak és droppernek is kábel nélkülinek kell lennie egy ilyen modern gépen.

    És, hogy mi lenne a Merida utódja? :) Ez még nem eldöntött, de nagyon bejön a Propain Ekano 165, talán ez. Sram AXS váltással, Fox telókkal.
    De a YT Decoy is esélyes.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Zsohi #140589 üzenetére

    Értem én, hogy olyan vázat kell venni, ahol nem belül futnak a kábelek, de azért manapság ilyet elég nehéz venni. Amúgy én is jobban szerettem a külső kábeles vázakat, nekem utoljára 2016-ban volt ilyenem, nem is volt gondom a váltással. Én is úgy gondolom, többet buksz rajta, mint amit nyersz a kicsit jobb esztétikával. Gondolom azt azért nem feltételezed rólam, hogy egy ferde váltót nem veszek észre. :)

    Nem volt szerencsém még a 12-es Shimano hajtáshoz, de az elmúlt években ennek kb pont az ellenkezőjét láttam, hogy a Sram mosta fel a padlót a Shimano-val, váltások terén. :P Hozzáteszem, már 2008 tájékán, a 9 sebességes Sram X.0 karbon kanalas váltóm olyan volt, hogy ott bármilyen Shimano sírva könyörgött a kegyelemért. Azóta nem igazán látom ezt a Shimano fölényt, montis váltások terén, de persze ettől még nem kizárt, hogy most a legújabb Shimano 1 X 12 jobb lett, lehet a koppintás jobban sikerült mint az eredeti, ilyet is láttunk már. :D

    Azért van ennyiféle kerékpár kategória, hogy mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbbet! Szerintem ez amúgy jó, régen ha montizni akartál, volt egy kategória, ma meg van minimum 5-6 fő kategória és alfajai, ez szerintem inkább üdvözlendő, én így gondolom. Nyilván egyes kategóriák markánsan elkülönülnek egymástól, de ettől még a szenvedély közös.
    Én személy szerint mindig is a szabadságot kerestem a MTB sportban, már 13-15 éves koromban is, és most is 38 évesen. A leghatékonyabb MTB kerékpárt kerestem, ami a lehető legkevesebb kompromisszumot tudja nyújtani az erdőben, mindenféle terepen. Ez anno 25 éve kizárólag egy minőségi XC gépet jelentett, ma meg Trail/AM/Enduro-t. A pedelec-ről nyilván mindenkinek megvan a maga véleménye (sajnos a legtöbb embernek tapasztalat nélkül), jó/rossz, szerintem az elmúlt 30 év egyik legnagyobb, ha nem a legnagyobb fejlesztése a kerékpár iparban! Ez nem jelenti azt, hogy aki más típusú kerékpárt használ az rosszul gondolkodik, vagy nincs igaza, mindenkinek a saját igényeinek megfelelően kell választania, épp ezért nyilván nincs nagy igazság a témában. Annyit lehet szerintem kijelenteni, hogy ha ma egy olyan kerékpárt keresünk, ami mondjuk a legkevesebb kompromisszumot jelenti a változatos terepen, amikor a fölfelé és lefelé egyaránt fontos, akkor az kb a Trail kategória 120-140mm rugóút tartományban. Ettől nyilván el lehet térni mindkét irányba, igényeknek megfelelően.

    jjeahh:

    1. Szerintem ez még nem feltétlen kizáró oka egy Trail fullynak, mert az XC sem igazán erre a felhasználásra termett, és egy közép felső kategóriás Trail bicó sem lesz számottevően más aszfalton.

    2. Szerintem egyáltalán nem vagy gyenge, inkább ellenkezőleg. :) Ha ennyi bringázás után gyenge lennél, az azért elég furcsa lenne.
    Túlgondolod azt, hogy mennyivel nehezebb egy ilyen géppel mászni, itt jön be a tapasztalat hiánya.

    3. Mivel még nem próbáltad, azt sem jelentheted ki, hogy nem ad extra élményt. :) Ez nem jelenti azt, hogy feltétlenül váltanál XC-ről ha kipróbálnád, de mint előzőleg írtam, nem csak azért jobb a nagyobb rugóút és az összteló, hogy vaddisznó legyél lefelé, kisebb sebességnél is biztonságosabb, élvezetesebb.

    4. Ez részben igaz, mert nyilván van extra karbantartási költség, plusz egy teló és forgáspontok, de azért ez egyáltalán nem annyira jelentős mint gondolod. Nem durva felhasználás mellett a forgáspont csapágyak hosszú évekig működnek probléma mentesen, a hátsó teló szerviz meg 2000km után szintén nem akkora költség ami mondjuk aránytalanul drágává tenné ennek a kerékpár kategóriának a használatát.

    5. Nekem nem kell magyarázkodnod, én biztos nem akarom megmondani senkinek sem, hogy neki mit kell vennie. :D Maximum beszélgetünk a témában és elmondom a véleményem/tanácsot adok. Szóval ne vedd támadásnak amit írtam. :) Az ár tekintetében igazad van, mert egy jó Trail gép, ami súlyban nem jelentősen nehezebb az XC-nél, kb dupla ár, ami sokaknál kizáró ok. Én csak annyit akartam mondani, hogy tapasztalat nélkül ne jelentsük ki, hogy mi mennyivel jobb vagy nem jobb. Simán lehet, hogy változna a véleményed, bizonyos kérdésekben. Aztán az is benne van, hogy nem változna a jelenlegi véleményed.
    Pedelec-et amúgy nem csak azért használok, mert a hétvégente egy tekerés kevés a jó bringás kondihoz, hanem mert egy 160mm utas Enduro, 2,8-as gumikkal egy tank, és sokkal hatékonyabb pedelec hajtással. Szerintem azoknak is jó alternatíva, aki heti egynél többet megy.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Zsohi #140610 üzenetére

    "Jó pap holtig tanul." Abszolút igaz, kell a megfelelő alázat mindenféle szakmához, ha az ember azt hiszi mindent tud, annak alighanem pofára esés lesz a vége.
    Mindig akad olyan aki bizonyos kérdésben jobban képben van, több tapasztalattal rendelkezik.

    Én is szemeztem már ezzel a szerszámmal, de eddig még mindig megoldottam ezt szemre, egy állítható fejű villáskulccsal. :D
    Van nekem is váltófül egyengető szerszámom, igaz nem park tool, valahogy nem állt kézre sose. Pláne azért nem mert sok esetben a fül nem csak elhajlik valamelyik irányba, hanem csavarodik is, és valahogy én ezt villáskulccsal jobban tudtam igazgatni, mint a spéci szerszámmal.

    Shimano váltások tekintetében, bennem is elég sok a kétely, de persze örülnék neki ha megint alakítanának valami nagyot, egyelőre úgy látom, hogy a Sram 2 lépéssel előttük jár, már ami a váltást illeti.

    Akkor ezek szerint mégsem értünk teljesen egyet pedelec témakörben. Bár ez nem újdonság, még nagyon sok emberrel nem értek egyet a témában. :)
    Épp a napokban beszélgettem egy ismerősömmel, pont erről, és Őt azzal nem lehet megvádolni, hogy lusta lenne, mert többször is teljesítette a Salzkammergut "A" távját (210km/7100m).
    XC mellett már Enduro felé is érdeklődik, azt mondta, most értette meg, hogy miért szeretik sokan ezeket a gépeket. Még neki is megfordult a fejében, hogy nem lenne rossz. Amíg csak XC-vel ment, addig nem nagyon értette a létjogosultságát a MTB sportban.

    Igen a falra fel lehet tekerni például 32 X 50/51-el, igaz. De mennyi idő alatt és mekkora szintet tudsz így összehozni? Mondjuk egy 160-180-as Enduro géppel, 2,6-2,8-as külsőkkel. Nyilván fontos a lejtőzés annak aki Enduro-t vesz. :) És az rohadtul nem mindegy, hogy mennyi energiád marad a lefelékre koncentrálni. Abban egyetértek veled, hogy ha E-MTB-ről van szó, akkor az endúrósok nyerik ezzel a legtöbbet, igazán itt van értelme. És ezt szerintem abszolút tévedés a lustaság oldaláról megközelíteni. Ezt magamról is tudom, mert mindig hulla fáradtan érek haza, ha analóg Enduro-val mennék hegyezni, semmi nem változna, csak annyi, hogy fele annyit tudnék menni, és ugyan az a fáradtság lenne. Csak veszítenék vele, de semmit nem nyernék. Ettől még igaz lehet az is amit Te mondasz, mert egészen bizonyosan van olyan felhasználó, aki ezt az egész E-Bike témát a lustasága oldaláról közelíti meg, ezzel nehéz is lenne vitatkozni. Azt gondolják, hogy ezzel ki lehet kerülni a sportot, de úgy tehetnek mintha... Ők viszont nem azok a felhasználók akik tapasztalt bringások voltak, és mondjuk a felső kategóriás karbon fullyt akasztják szögre és veszik az E verziót belőle, csak mert rájöttek, hogy ők már lusták. :) Inkább olyan emberek akik e-bike-al kezdik a sport szerű hobbi kerékpározást, aztán ott benne van a pakliban az is, hogy megutálja az egészet, mert rájön, hogy azért ez sport nélkül így sem fog menni, vagy esetleg nagyon rövideket megy, bohóckodnak turbo/boost fokozatban a római parton. Biztos ilyen is van, de alapvetően, ha úgy használod az E-Enduro-t, ahogy, amire az ki lett találva, akkor lustaságról nem nagyon lehet beszélni.

    jjeahh: Én azt tapasztaltam, hogy ha a szalag 2mm-re szélesebb mint a felnid belső szélessége, akkor ér pont faltól falig, de 2mm ide vagy oda kb mindegy.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz itouchfan #140617 üzenetére

    Az, hogy mennyire fáradsz el egy kerékpáron, mennyit sportolsz, az alapvetően nem azon múlik, hogy milyen kerékpárra ülsz, hanem azon múlik, hogy mennyit és milyen erővel tekered. Ezt szeretik sokan elfelejteni, amikor elindul az E-bike fikázás. Analóggal is lehet úgy menni, hogy annak sportértéke 0.
    E-Bike-al is lehet úgy menni, hogy a sportértéke 0 legyen, de lehet izomból tekerni is, senki nem tiltja meg neked, hogy maximum milyen erővel taposhatod a pedált. :)
    Nyilván azért izzadt a bringás akit láttál, mert alacsony rásegítésen volt, valószínűleg beletette izomból azokat a wattokat amit egy normál bicós, csak kapcsolt még rá eco-ban egy 50-100W-ot, és ez elég volt ahhoz, hogy már ne érd utol. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz samujózsi #140620 üzenetére

    Igen, mint a szoba bicikli, ott is te döntöd el, hogy milyen nehéz legyen tekerni. Bár hozzáteszem, az analógnál is van váltód, ott is te döntöd el, hogy mennyire legyen könnyű vagy nehéz, bár ez nyilván kisarkított példa.

    Van annyi plusz egy e-bike-ban, hogy kompenzálja a tömeget. Mondok egy példát, tekertem már fel aszfalton Normafára, 2,8-as gumik 1,3 bar nyomáson, 160-as rugóutak nyitva, és boost fokozatban végig mentem a szín izom outis mögött. Csak azért nem előztem meg, mert 25-nél le van korlátozva a bringám, ha ez a korlát ki lett volna iktatva, akkor meg is tudtam volna előzni. Ez kb elképzelhetetlen lenne analóg Enduro-val, akkor is ha Te lennél a superman.
    Szóval a felől ne legyenek kétségeid, hogy ezek a gépek baromi erősek ha kell.
    De nem így használom, engem nem zavar az, hogy valaki megelőz, van egy túra terv a fejemben, azt végig csinálom, élvezem az egészet és ennyi. De az kétségtelen, hogy párszor megnéztem mit tud a pedelec rendszer. :) A bosch rendszerű bringáimból ki volt szedve a korlátozás, a legprofibb outisok is lemaradtak mint a borravaló, ha feltettem turbo fokozatra és mellé teljes erőből beleálltam a pedálba. Outiba egyébként nekem nem kéne, ott még az analóg a leghatékonyabb. MTB-ban viszont egyértelműen az E-hajtásé a jövő.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz coolpet #140853 üzenetére

    Méghogy a Merida egy játékszer a Trek-hez képest? Ki volt az a szakembör aki ezt a baromságot mondta?

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz coolpet #140882 üzenetére

    Taiwanon van ma kerékpár ipar Mekkája, amikor a nagynevű, Olasz Colnago is Taiwan-on gyártja a vázakat, akkor mi a fenéről beszélünk, de most komolyan! :)

    A Merida egy prémium márka, akárcsak a Trek, a kettő között markáns különbséget tenni, kb annyira szakmai, mintha azt ecsetelném, hogy az Audi, BMW, Mercedes közül melyik a császár, miközben mind a három ugyan olyan prémium, csak az ízlés kérdése, hogy melyiket választod.

    Bár hozzáteszem, ha már Amerikai márka, és prémium, nekem akkor már inkább a Giant, Cannondale, Intense, Yeti stb márkák ugranak be, én személy szerint annyira nem kedvelem a Trek-et.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz bunddog #141452 üzenetére

    Vissza kell tolni a dugattyúkat és úgy betenni az új betéteket. Ez kerék kivétel nélkül nem igazán szokott precízen működni.

    Fékbetétet nem lehet tisztítani, az anyaga porózus, egy csepp olajat is azonnal magába szív.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Csokicsibesz #141467 üzenetére

    Ha fogja rendesen a betétet akkor nincs azzal baj. Ez csak egy csapszeg, úgy kell meghajlítani, hogy ne tudjon kijönni.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Csokicsibesz #141483 üzenetére

    Ebben a féktestben nincsen menet, tehát nem lesz jó hozzá. XT, XTR, Saint, ezekben van menet.
    Nem mindegyik fékbetéthez adnak csapszeget, de nincs azzal semmi baj, fogóval egyenesítsd ki, dugd át a nyíláson, majd a túlvégen hajlítsd meg az egyik szárát, hogy ne tudjon kijönni. Ennyi.

    Nekem a gyantás betét 500-800km alatt el szokott kopni, jobban szeretem a full metal-t.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz flash- #141678 üzenetére

    Trekking bringára még az SLX is túlzás, a 4 dugattyú teljesen felesleges. Ha nem merev villás a trekkinged, akkor a telódat is viszonylag hamar tönkre fogja tenni a 4 dugattyús fék. Egy Deore kb elég, 2 dugattyúval.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz coolpet #141736 üzenetére

    Arra amire kitalálták, jó lesz, nem fog eltörni. Inkább a kerekek és fékek lehetnek gyenge pontok, ezeket érdemes lehet idővel fejleszteni.

    Egy trekking eleve nem könnyű, mert fel van szerelve mindennel. 16-17kg. Ha kifejezetten könnyű trekkinget keresel, az nagyon drága lesz.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz coolpet #141753 üzenetére

    Az a szerviz amelyik igényes a munkájára, egy praktikeres, tesco-s, obi-s, stb bringát általában el sem vállal. Ha el is vállalja (mert mondjuk nagyon erőszakos a kedves ügyfél), akkor is csak úgy, hogy nem vállal felelősséget érte. Többek közt ezért is érdemes átgondolni a megvételét ezeknek az ipari hulladékoknak.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz flash- #141791 üzenetére

    Én egy ilyen szettet tennék fel trekkingre: [link]
    Előre 180-as tárcsát, hátra 160-ast.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz -=RelakS=- #141917 üzenetére

    Nekem a belem csak a súlyzós edzés tudja levinni, de az kb 1 hónap alatt is akár. A kerékpározással a testkompozíciót megváltoztatni túlzottan idő igényes. Ha nem csak az állóképesség számít, hanem az is, hogy nézel ki a tükörben, akkor sokkal hamarabb célt érsz ha lemész egy konditerembe.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz -=RelakS=- #142022 üzenetére

    Az a lényeg, hogy jól érezd magad a bőrödben. A kerékpározás szuper jó sport, de azzal tisztában kell lenni, hogy ezzel fogyni, illetve izmot építeni nem egyszerű mutatvány.

    A testsúly szerintem amúgy nem sokat jelent, a lényeg az összetétel. 20-25 éves koromban nagyjából ennyi kiló voltam mint most, talán pár kilóval voltam nehezebb csúcs formámban. Most vagyok úgy 84-85kg, 178cm magassághoz, anno meg 88 körül volt a legnagyobb testsúlyom. Ennek ellenére a tükör "picit" mást mutat most mint akkor. Most van egy 40-es pajszerom, anno meg 45-ös volt, kb ugyan ekkora súly mellett. Most van egy 58-as combom, akkor meg 64-65-ös volt. Erőről meg jobb nem is beszélni, háromszor olyan erős voltam mint most. Minden izmom sokkal feszesebb, nagyobb, definiáltabb és eresebb volt, össze sem lehet hasonlítani a mostani fazonnal, pedig a mérleg kb ugyan azt mutatja. Csak annyi a különbség, hogy most rendszertelenül járogatok súlyzózni, anno meg heti 4-5 edzés, akármi történt is mentem.

    Más téma: voltam ma egy kicsit nagyobb túrán, volt alkalmam hosszabb távon is tesztelni a garmin 830-at, nekem valahogy tényleg nincs szerencsém ezekkel a kütyükkel. :) Szerkesztettem hozzá egy útvonalat, a merretekerjek.hu oldalon, feltöltöttem, rendben el is indult. Szépen navigált, majd úgy kb az útvonal harmadánál, egyszer csak meghülyült az óra. Erre jobb szó nincs, a navigáció és az egyik adatképernyő váltogatva ugrált, semmire nem reagált, csak ezt a két kijelzőt váltogatta magától. Kikapcsoltam, majd vissza, ugyan ez, a következő kikapcsolásnál már le is fagyott, csak a garmin felirat jött be, de nem ment tovább. Aztán csináltam egy hard resetet, 10 másodpercig nyomtam a kikapcsoló gombot, de hiába, ugyan úgy a két képernyőt váltogatta magától. Csak úgy sikerült működésre bírni, hogy hard reset után minden beállítást visszaállítottam gyárira, majd kezdhettem az útvonalat előröl. Ilyenkor mi van? Találkozott már más is hasonló problémával?

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Foose #142305 üzenetére

    Épp ezért érdemes vázvédő fóliázni. Bármi malőr van, akár a szervizben is előfordulhat, hogy felborítják, akkor se marad sérülés a vázon. Ez nyilván csak esztétikai, de baromi sokat ront az összképen, pont a felsőcsőn, látható helyen egy ilyen horzsolás.

    Nem biztos, hogy van értelme vele foglalkozni, mármint a kijavítással, simán lehet, hogy csak egy teljes újra fújás oldaná meg. Gyári minőséget úgy sem tudna senki sem, ráadásul eladásnál ha észre veszik, hogy nem gyári a fényezés, már engedik is el, mert félnek (sok esetben okkal), hogy repedve, majd javítva volt a váz.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #142348 üzenetére

    Nem tudom hány g, de elhanyagolható. Inkább az ár a kérdéses, mert a minőségi fóliázás még akkor sem olcsó ha magad csinálod, és akkor is benne van a rontás esélye. Egy igénytelenül felrakott fólia, rondábban néz ki mint a karcolás. :) De már az is sokat számít ha a főbb felületekre raksz.

Új hozzászólás Aktív témák