-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz B-L-A-C-K #150640 üzenetére
Azt nem állítottam, hogy baja van, csak megemlítettem, hogy az ilyen alsó kategóriás hidraulikus fékekkel szokott probléma lenni. Ha nem bontottad meg a fékcsövet, akkor a le fel szereléstől biztos, hogy nem tudott levegős lenni. Gyárilag kevesebb olaj volt benne, előfordul márkásabb fékeknél is. Akinek van gyakorlata a fék légtelenítésben, ezt is megoldja, amennyiben van hozzá légtelenítő csavarja. Ahogy nézem, ásványi olajos, szerintem valami Tektro koppintás lehet, Shimano mineral olaj jó lehet hozzá.
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Toobee #151131 üzenetére
Hát mer mész mint az őrült! Kell neked suhanckodni éjszaka az erdőben!
A sisakod azért nyomkodd meg minden irányból! Ha nem recseg sehol, akkor még OK, de ha valahol recseg, akkor sajnos kuka. Illetve ha bármi repedést látsz rajta, akkor is kuka. Sokat kibír amúgy egy ilyen Uvex Enduro sisak, az enyém is csúnyát kapott, de még egyben van.
[kép]
[kép]
Normál sisak darabokra tört volna. -
Runner_fxr
Ármester
válasz rolee9309 #151223 üzenetére
2,8-3,0 gumiszélesség, az inkább 27,5"+ felnihez elérhető. Ezekből bőven találsz választékot, amit Te keresel az a 29"+, ami jóval ritkább. Viszont egyik sem fog passzolni normál villába és vázba. Ezekhez Boost-os villa és Boost-os váz kell! Ha nem ilyen a bringád, akkor felejtősek ezek a méretek, mert nem fog elférni.
[ Szerkesztve ]
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz HKorn #151352 üzenetére
Pedig van. Egy neves gyártó általában nem csak arra törekszik, hogy épp megugorja a kötelező teszteket, hanem ezeket túl is szokták teljesíteni, pláne a közép és felső kategóriás sisakok. A 15-20 ezres kategória, kb a belépő szint egy neves gyártónál, de már ezen is látszik ha egymás mellé teszed egy mondjuk alap decathlonos, vagy aldis sisakkal, hogy igényesebb a kidolgozása. A külső héj is szeret elválni a noname sisakokon. És mondjuk ha szeretnél hozzá szivacsot, csatot, fejkerület állító bizbaszt, majdnem biztos, hogy lukra futsz. Míg egy márkás sisakhoz van minden. Én úgy gondolom, hogy a fejünk megér annyit, hogy nem vesszük meg a legolcsóbb vackot, amit csak kapni lehet, hanem legalább egy márkás sisak gyártó alap modelljét választjuk.
Hasaggymeg: Végül mégis csak Mavic lett a DT helyett?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #151441 üzenetére
Minden kerék veszít a nyomásból, akár belsős, akár tubeless, nem akadnék fent ezen, hogy 6 nap alatt 0,8-al kevesebb. Azon is múlik, hogy mekkora nyomásról indultál, és mennyi lett, minél magasabb a nyomás, annál könnyebben ereszt. Bár nem tudom mennyi folyadékot öntöttek bele, érdemes az előírtnál kicsit többet. Én minden bringázás előtt beállítom a guminyomást.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz samujózsi #151451 üzenetére
Tubeless szerintem gyorsabban ereszt mint a belsős. Igen, én is írtam, hogy az nyilván nem mindegy milyen nyomásról indul. De még belsős esetében is simán elmehet 0,5 bar 1 hét alatt. 2,5-2. Tubeless meg az elején jobban ereszt, aztán pár hét használat után jobban tömít. Meg ugye ha nem használod, érdemes akkor is forgatni időnként.
trialboj: Én minden gumi esetében kitapasztalom az optimális nyomást, főleg első kerék esetében, ha ettől pár tizeddel eltér, már megérzem. Szóval én esetemben, a 27,5" X 2,8-as minion-al elöl 1,2-1,3 a jó, ezt minden bringázás előtt beállítom.
Sokra nem mész azzal, hogy megbontod, mert valószínűleg a külsőd porózusabb, és nem tudja úgy tömíteni a folyadék, ebben vannak nem kis különbségek.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #151459 üzenetére
Sajnos gumija válogatja, hogy mennyire stabil a nyomás. Nincs egy általános szabály erre, hogy mennyit ereszthet, nyilván az a legjobb ha minimálisat, de heti 0,5-ig szerintem nincs különösebb probléma. 0,8 kicsit soknak tűnik, de lehet idővel kevesebb lesz. Ha a szalag nem illeszkedik jól, akkor kb 20 perc múlva lapos lehet a kerék, nem kell oda 1 hét. Sajnos a szalagok közt is van különbség, van amelyik nem tapad túl jól.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #151477 üzenetére
Szerintem erre azért nem lehet egy pontos választ adni, mert a külsők és tubeless szalagok tipikusan olyan alkatrészek, amik el tudnak öregedni. Tehát ha megveszel egy olyan darabot, ami amúgy jó minőségű, de előtte 2 évig állt egy raktárba, pláne ha nem megfelelően volt tárolva és túl hideg vagy túl meleg is volt, akkor simán lehet, hogy a minősége már meg sem tudja közelíteni az újkori állapotát, hiába veszed meg Te újként. A gumik hamar kirepedeznek, porózusabb lesz a szerkezete, nyilván ez a tömítésnek sem fog jót tenni. A tubeless szalag ragasztós része elöregszik, nem úgy tapad, felpöndörödik stb. Külsőből én a Maxxist kedvelem, nekem ezekkel még nem voltak tömítési gondjaim, már amikor az összes folyadék kiszáradt belőle, még akkor is simán tartotta nyomást. Schwalbe ebből a szempontból kevésbé jó, de ezek nem szentírások. Tubeless szalagból szerintem a DT a legjobb, Stan's van amikor nagyon jól tapad van a mikor kevésbé, de mint említettem, simán lehet, hogy én is kifogtam párszor elöregedő cuccokat.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #151500 üzenetére
Amikor a gumit leveszed, az általában le is tolja a szalagot, tehát egyértelmű, hogy ajánlott cserélni. Nagyon óvatosan, le lehet úgy bontani a külső, hogy ne szedje le a szalagot, de ez nem mindig jön össze.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #151510 üzenetére
Én rendeltem már Németországból olyan stan's szalagot, ami utána ment a kukába. Biztos, hogy öreg volt, mert semmit nem tapadt. Nyugodtan vehetsz Magyarországon is külsőt, csak olyan boltban kell megvenni ahol sok fogy ezekből. K2, Alpinbike, Probike, Berguson, Bringaland, csak, hogy pár nagyobb Budapestit említsek. Megfogsz egy külsőt, pláne egy prémiumot, érezni rajta ha öreg. Színén is látszik.
Nagyjából én is Maxxis és DT párosra esküszöm, legalább is MTB kategóriában.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #151628 üzenetére
Lehet, hogy sokat esett fejre, aztán kicsit beszédhibás lett, de a bringázáshoz nem kell beszélni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #151631 üzenetére
Azokat a kanyarokat olyan tempóval aligha tudod bevenni farolás nélkül! Ugyan azt a videót néztük?
jjeahh: A nyolcasban nekem az a fura, hogy nem levehető a lencsevédő. Megmarcolod akkor cserélheted az egész burkolatot. Hetesről csak lecsavartad a lencsevédőt ha cserélni kell. Minőségbe kicsit stabilabb a nyolcas, de itt közel sincs akkora ugrás mint 6-ról. Az új szoftverrel a 7-is elég megbízható kamera lett.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #151636 üzenetére
Ja persze, eszembe nem jutna így menni. Csak azért linkeltem be, mert így látszik, hogy mit tudnak ezek a gépek. 23 kilós dögök, de úgy terelgetik mintha 12 lenne. Ehhez nagyon durván meg kell tervezni, le a kalappal a Cannondale előtt. A saját szempontodból majdnem mindegy a tempó, egy modern Trail/Enduro sokkal élvezetesebb és sokkal biztonságosabb mint a merev. Azok a terepek és sebességek amiket most veszélyesnek gondolsz, egyből megszelídülnek.
160/160-as rugóút, klasszikus Enduro felépítés az új Moterra. A SE verzióban van egy 180-at mozgó dupla vállas Boxxer. Ez így már Super Enduro kategória.
Biztos, hogy van rá fólia, de nekem szimpatikusabb volt a 7-es lencsevédője, amit csak lecsavartál ha karcos lett.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #151640 üzenetére
Van olyan terep ahol már a 30-40km/h is eszement tempó, van ahol a 60 sem gyors.
Teljesen máshogy kell bringázni egy XC-vel és máshogy egy Enduro-val, XC szemszögből nézve teljesen érthető az álláspontod. Én sem szívesen ereszteném meg egy XC-nek 60-al erdőbe. De Enduro-val mentem már közel 80-at is.Ha E-MTB-t próbálsz, akkor lehetőleg Enduro kategóriából válassz.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #151644 üzenetére
Próbálj ki egy Trail fully-t, csak az íze kedvéért.
Hasaggymeg: Nyilván próbálják minél látványosabbra megcsinálni az ilyen videókat. De a durva terepezés az gumi gyilkos sport. Szerintem egy profi DH/Enduro bringás egy hétvége alatt kukázik egy hátsó gumit. Ez ilyen, akárcsak a motorsport, egy pályanapon legyalulsz egy hátsó gumit.
trialboj: Minek? Egy valagnyi olyan hazai terepet mutatok neked ahol simán ki
lehet használni egy Enduro bringát. Még épített részek is vannak. Amiben jóval szerényebbek vagyunk, azok a szintek. Egyben nem tudsz annyit gurulni lefelé mint mondjuk egy osztrák vagy német terepen, az igaz. De ha van rásegítésed, akkor 10 perc múlva újra a hegytetőn vagy, ha kell 10 szer egymás után. Így már viszonylag gyorsan össze lehet szedni nem kevés szintet. Győzd erővel.
Ezzel az arcoskodás dologgal egyáltalán nem értek egyet, mint mindenben, itt is megvannak az arcoskodók, de alapvetően nem felesleges hazai terepre az Enduro, pláne nem az E-Enduro. És, hogy mennyire van rá igény? Nem tudom merre bringázol, de egyszer nézz fel ide a Budai hegységbe, Normafa, HHH, János-hegy és társai. Egy rakás Enduro-t láthatsz, elektromos is van bőven. Dobogókőn, 10-12 fős csapatokat lehet látni, mindenki E-Enduro-val.A gyártók pont azokra a bringákra fókuszálnak amit az átlag bringás szeretne, csak más fizetésből él egy magyar és másból mondjuk egy osztrák. Ausztriában már inkább azokat a bringákat veszi az átlag bringás is, amire itt azt mondjuk, hogy az átlagnak elérhetetlen. Nézőpont kérdése. Bár hozzáteszem Magyarországon is szép számmal fogynak pl a minőségi elektromos bringák, nyilván nem összehasonlítható a Nyugat-Európai számokkal.
Nyilván nincs olyan bringa aminek csak előnye van és hátránya semmi, de ha annyira nagy problémák lennének, mint ahogy írod, akkor nem adnának el évi 1,5 millió darabot csak Ausztriában meg Németországban.
Gyakorlatilag több fogy belőlük mint hagyományosból.Miért ne menne el 100km-t? Vannak 700-as akkuval szerelt gépek, ezekből ki lehet hozni a 100km-t, közepesen erős rásegítéssel, kb 1800-2000m szint mellett. Szerintem ez már azért bőven több mint amire az átlag bringásnak igénye van. Arról nem is beszélve, hogy 500g súlyú a töltő, és elég egy órára megállni valahol, kajálsz, közben töltöd, belemegy 30%.
Akinek ez a hatótáv kevés, az szerintem kis százaléka a kerékpárvásárlóknak, legalább is a MTB-nál maradva.Szakértelem egy másik kérdés, alapvetően nem agysebészet ez. A motort, akkut, vezérlőt kompletten cserélik ha baja van, számítógépes diagnosztika után. Ezeket a főegységeket kiszerelni nem nagy kunszt egy rutinosabb kerékpár szerelőnek. Magyarországon 160 kerékpárbolt végezte el a paul lange shimano steps és az ebikeshop bosch képzését! Nem azt mondom, hogy ezek mind értenek is hozzá, de jó szervizes nagyon hamar hozzátanulja ezt is. Fontos inkább az, hogy amikor kerékpárt veszel, azt olyan üzletbe tedd meg ahol jó a szerviz is, sok drága bringát árulnak. Ne csak azt nézzük, hol olcsóbb valami 20-30 ezerrel.
Szerintem simán meg lehet szokni a 25-öt, pláne ha terepezel. De amúgy a shimano esetében elég átállítani a régiót USA-ra, és akkor 32km/h lesz a 25-ből.
A súly kérdés, én is örülnék neki ha könnyebb lenne, de azért szerintem ez is épp elég komoly mérnöki bravúr amit eddig csináltak. 70-90Nm-es motorok, ami kivéve a 2 tenyeredbe elfér és 3kg alatt van a súlya, 2,5-3kg súlyú 500-700Wh-s akkuk.
Kicsit erősebb vázat igényel, itt még lehet pluszban fél kiló. Összesen kb 7kg plusz. Figyelembe véve mit tudnak, szerintem ez egyáltalán nem vészes így se. Egy felső kategóriás analóg Enduro is van, hogy belenyal a 15 kg-ba. De a 14kg általános adat. Ehhez mérten nem sok a 22-23.
Van ma már rengteg kerékpár szállító ami e-bike kompatibilis. Én egy sima Thule clipon szállítóval vittem, 1db pedelec és még egy analóg kerékpárt, az ég világon semmi baj nem volt. Simán bírta, vonóhorog sem kellett.Szerintem ezek a problémák amiket mondtál, laikus módon eltúlzottak. Ha mindenáron negatívumokat akarnék mondani az e-bike ellen, akkor az az lenne például, hogy ha valami oknál fogva nincs időd rendszeresen használni, akkor a drága akku könnyebben fog öregedni, mintha rendszeresen használnád. Analóg bicónál ilyen probléma nincs. Illetve gyorsabban eszi a láncot, sort, gumit, fékbetétet.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #151659 üzenetére
Megmondom őszintén, hogy nem teljesen értem hova is akarsz kilyukadni? Ne érts félre, nem muszáj egyetértenünk, csak próbálom megérteni. Sok mindent el lehet mondani a kerékpár iparról, de azt nem, hogy nincs választék. Tudom, hogy osztrákiában sincs kolbászból... dolgoztam ott, Németországban meg Svédországban is, ha annyira bejött volna, akkor most is ott lennék. Szerintem mindenkinek arra van pénze amire szeretné, magam példáját tudom idehozni, 850 ezerért vettem autót, de 1,5 millióért bringát, kinek mi, van aki 1 millióért épít pc-t, van aki minden évben megveszi a legújabb iphone-t 400 ezerért, van aki minden nyáron száz ezreket költ fesztiválokra, és nem feltétlen gazdag emberekről van szó, csak költenek a hobbijukra. Szerintem jelenleg Magyarország sem annyira siralmas, hogy ne lehetne összespórolni egy komolyabb bringára pénzt, ha tényleg valakinek ez a fontos.
Abban egyetértünk, hogy a tömegek nyilván nem a prémium kategóriát keresik, miért is keresnék? Ilyet nem is állítottam. Tömegek trekkinget vesznek 100-250 ezerért. De nem elhanyagolható a prémium szegmens sem.
Aki nem igényli a csúcstechnikát, de szeretne elektromos kerékpárt, olyat ami azért minőségileg rendben van, van rendes szerviz háttere is, bőven kap, szerintem elérhető áron.
[link]Hatótávra azért nehéz válaszolni, mert rengeteg tényezőtől függ. Terepen elég szokott lenni 40-60km a legtöbb embernek, 100km és felette távokat ritkábban mennek átlag montisok. Pláne ha sok a szint. És a max rásegítési fokozatok a legtöbb esetben feleslegesen erősek, tehát ez sem feltétlen indokolt, hogy maxon hajtsd a gépet.
Az 500-as akku ma már általánosnak mondható pedelec bringák között, ilyen akkuval én simán megyek 1300-1500 szintet, 60-80kmt. Nyilván okosan használva a rendszert.Teljesen mindegy milyen akkuról van szó, ha keveset használod, tarthatod azt 50%-on, akkor sem fogja addig bírni mint amit rendszeresen használsz, nyilván nem 3 hét nem használattól fog tönkremenni, de soha nem tudhatod mit hoz az élet, mennyi időd lesz bicajozni. Nekem ment már tönkre lithium akkum 1-2 év alatt, mert keveset, alig használtam, igaz nem pedelec aksi volt. A tönkrement nyilván nem azt jelenti, hogy használhatatlan lett, de jelentősen veszített a kapacitásából. Heti két használat szerintem elég.
Én azt nem mondtam, hogy nekem probléma, tudtam mire számíthatok, de el tudom képzelni, hogy sokaknak probléma lehet. 20-25 ezerért külsőt venni, 20 ezerért láncot 30-50 ezerért sort, stb. Én nyújtottam le 20 ezer ft-os láncot 600-800km alatt. Persze ha nem prémium kategóriát veszel, akkor ezek az alkatrészek is olcsóbbak.
A szerviz probléma nem pedelec sajátosság, ha nincs a közeledben megbízható szerviz, akkor teljesen mindegy mit viszel oda, mindent elb@sznak. Szerintem aki prémium kerékpárban gondolkodik, mert igényes a hobbijára, az igényes annyira, hogy maga szervizel sok mindent. Persze azt is megértem, hogy vannak emberek akik igényesek a bringájukra, de nem akarnak vele tökölni, meg idejük sincs rá, nem is értenek annyira hozzá. Ezek az emberek elviszik a boltba ahol vették a bringát és ott mindent megoldanak, csak fizet a végén.
Ezért fontos, hogy olyan boltban vásároljunk ahol komoly az árukészlet, sok ilyen gép megy át a kezük alatt.
Az, hogy a Te ismeretségi körödben nem vesznek milliós bringákat, semmit nem jelent. Mások meg vesznek.
Ha nincs garid, akkor is tudod hova vinni, de értelem szerűen saját költségre.
Ha valamelyik nagy gyártó termékét veszed meg, nem kerülhetsz olyan helyzetbe, hogy nem lesz alkatrész. Ha Shimano motoros a bicód, akkor írsz a Paul Lange-nak, biztos, hogy foglalkoznak a problémáddal. Ha Bosch rendszerű, akkor elmész egy olyan kerékpár boltba akik rendelkeznek Bosch zertifikat-el. Ilyen is van szép számmal, ha árulnak Bosch rendszerű bringát, akkor valószínűleg kapcsolatban állnak a Bosch-al, tehát alkatrészt is tudnak szerezni. De talán a legjobb, ha oda mész ahol a Te bringád márkaképviselete van! Tehát foglalkoznak az adott kerékpár márkával. Akkut tudsz rendelni netről, motorhoz már a forgalmazót kell keresni.Tesztekben azért látsz leginkább prémium gépeket, mert az az érdekes és a gyártók közti különbségek is itt jönnek ki főleg.
f4lcon: Az info onnan van, hogy én is elvégeztem ezeket a képzéseket, és az oktatók mondták.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz f4lcon #151709 üzenetére
Boltom nincs, de 2009 óta dolgozom a kerékpáros szakmában.
Hasaggymeg: Én már jártam úgy, hogy a Sunrace sorral és lánccal sokkal pontosabb lett a váltás mint a Shimnao-val. Igaz, ez inkább a belépő 8-as, 9-es váltásokra jellemző. A Cross trekkingemen is Sunrace sor+lánc van, azóta működik pontosan az alivio váltóm.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #151742 üzenetére
A Rock Shox villán nézd meg a sorozatszámot, általában a vállon van, hátul. A sorozatszámban van egy betű is, az utána következő első szám lesz az évjárat. Ha a betű után egy 5-ös van akkor 2015-ös a villa, ha 4-es akkor 2014-es stb.
Ha megvan az évjárat, akkor a Sram oldalán a service menüpontban tudod letölteni a villádhoz megfelelő manual-t. A leírásban szerepel az olaj mennyisége, viszkozitása. Érdemes a gyári Rock Shox olajat használni hozzá, vagy az annak megfelelő Motorex-et. Telózsírból Sram Butter vagy Motorex prep M szükséges, szerintem a Sram butter kicsit jobb minőségű, de a prep M sem rossz.
A 2015-ös évjárathoz 5ml kenőolaj kell, mindkét szárba, 15Wt viszkozitással. Kövesd a service manualban leírtakat a szereléshez, miután szétszedted, isopropyl alkoholt fújhatsz a villalábakba, utána ki kell törölni. A Szimmeringet és a szivacsgyűrűt nem feltétlen kell cserélni. Ha nem ereszt a villa, nem tűnik öregnek, repedezettnek a szimmering, akkor nincs baja. A szivacsgyűrű ha nem fekete, nem gyűrött, szakadt, hanem csak enyhébben koszos, akkor elég kimosni isopropyl alkoholban és utána a 15Wt kenőolajban megáztatod. Sram buttert vagy a Motorex prep m-et a szimmeringre kell kenni, körbe. Utána összeszereled a villát, ne told össze teljesen, és mehet a villalábba az 5-5ml 15Wt telóolaj. A villa összeszerelésekor az alján lévő csavarokat az előírt nyomatéknál 1Nm-el nagyobbra szoktam húzni, gyári nyomaték esetében előfordult már, hogy kicsit eresztett alul a csavarnál.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #151885 üzenetére
Nem fordítottam semmit félre. Ha keveset használod, jobban öregszik. Ha egész évben hetente többször használod, és utána figyelsz rá, hogy 40-50% körül tárold, akkor nyilván kibírja a pár hónap nem használást, károsodás nélkül. Én sem sokat használom télen, nem vettem észre, hogy gyengébb lenne az akku, de előfordulhat, hogy elfelejted feltölteni, esetleg úgy lesz egy ideig, pláne ha 2db aksid is van, akkor már lehetnek károsodások. Egy plusz dolog amire figyelni kell, ezért is említettem meg a hátrányok között egy analóghoz képest. A legjobb nyilván az amikor valaki mindennap használja, ismerek olyan felhasználót akinek 50 ezer km után még alig érezhetően volt gyengébb az aksija. De olyan esetről is tudok, hogy 2 év alatt 0%-os lett az akku, tehát meg sem moccan, mert mindössze pár száz km-t használták, és feltehetően sokat volt lemerülve is. Abszolút felhasználó függő.
Szerintem az lenne a legjobb ha bérelnél egy olyan E-MTB-ot, amilyet kb szeretnél, mondjuk egy hétvégére. Akkor azért jobban fogod látni, hogy neked ez mennyire járható út. Elmélet és gyakorlat más azért.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz samujózsi #151899 üzenetére
Li-ion. Mindenben az van. Ugyan az mint egy laptop akku, csak nagyobb.
Van egy JBL Xtreme hangszóróm, 1 évet használtam, utána 2 évet nem, vagy legalább is nagyon keveset, hiába hagytam 50%-on, néha rátöltöttem ahogy merült. 2 év után a gyári 8-10 órás üzemidőből jó ha 1 órát tudott, most már be sem kapcsol, csak hálózatról. Meg tudnak ezek halni ha nem használod, sajnos ez van.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz samujózsi #151903 üzenetére
Kémiából én sem vagyok jó. Nem tudom neked tudományosan megmagyarázni, nem vagyok annyira penge. A saját és az általam ismert felhasználók tapasztalataira tudok hagyatkozni. A gyakorlat azt mutatja, hogy azok az aksik amik nagyon sokat voltak használva, sokáig bírták, közel gyári teljesítménnyel, amik keveset azok hamarabb veszítettek a teljesítményükből vagy meghaltak. Feltehetőleg a rendszeres használat jobban karbantartja a cellákat, mint a ritkább használat. Épp ezért lehet az, hogy elektromos autók akkumulátorai is jobban bírják mint azt anno a gyárban is gondolták. Akár 7-8 éves akkupakkok is gyárit megközelítő teljesítményt tudhatnak, mivel napi használatban voltak és optimális tartományban működtek.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Toobee #151926 üzenetére
Bosch esetében is csináltak tesztet, 1500 ciklust kibírt az akku és még nem volt elhalálozva. Ja azt tudom, hogy a Teslában felfűti a rendszer az akkut. És ott tudod állítani azt is, hogy max meddig töltsön, és ajánlják is, hogy 80% fölé ne vidd, de ha néha kell a nagyobb hatótáv, akkor fel tudod tolni 100%-ra.
Egy prémium ebike-ban nagyon jó minőségű cellákat használnak, épp ezért is drágák az akkuk, ellenben az aliexpress-es cuccokkal. A Specialized konkrétan a Tesla-tól szerzi be a cellákat az elektromos bicókhoz. Pedelec gép esetén az a súlyt nagyon meglódítani ha 1KWh akku lenne, 500-ra korlátozva. Élettartam szempontjából biztos jó lenne, de súly szempontjából nem. Ráadásul fizikailag is túl nagy méretű egy 1KWh akku, nehéz esztétikusan elhelyezni egy kerékpár vázban.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz TayRol #152105 üzenetére
Én azt csinálnám, hogy megbontanám a féknyeregnél, majd az új féket a fékkarnál. A két vezetéket összekapcsolod egy ilyennel [link] , utána az új fék vezetékét behúzod a régivel. Utána mehet vissza a fékkar az új hátsó fékre, majd egy légtelenítés. Légtelenítésnél figyelj arra, hogy nem elég alulról áttolni az olajat, a tölcsérből vissza is kell folyatni. Egy csomó levegő ki tud még jönni alul.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #152137 üzenetére
És ha fejbe lőnéd a kutyáját gumilövedékkel, meg gázzal, akkor még Te lennél feljelentve. Holott csak jogos önvédelemből tetted. Szar helyzet, én amúgy állatbarát vagyok, de ha ilyen állapotok lennének ott ahol bringázni szoktam, vagy nem bringáznék a környéken, vagy vinnék magammal valami hatásosabb fegyvert. Ez simán életveszélyes, ezek a kutyák szét tépnek egy embert, pláne falkában, esélyed sem lenne.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #152159 üzenetére
Bár nem értek ehhez, de gondolom van valami előírás, valami jogszabály arra, hogy milyen feltételek mellett lehet ezt a pásztor tevékenységet ott folytatni. Nyilván a pásztor kutyákra vonatkozóan is megvannak a jogszabályok. Ha feljelentenéd őket gondatlan veszélyeztetés miatt az nem lenne járható út? Nem foglalkozna vele senki? Érthető a juhászok álláspontja, abból a szempontból, hogy nyilván ők is tartanak egy esetleges medvetámadástól, ezért kell nekik sok nagytestű kutya, de arra figyelniük kéne, hogy a környéken túrázó embereket ne tegyék ki életveszélyes kutyatámadásoknak. Én vagy feljelenteném őket, vagy szereznék egy gáz riasztó fegyver hordási engedélyt, és lőnék kb mindenre ami mozog. Öcsém nagy fegyverbolond, tőle tudom, hogy a gáz és gumilövedék vegyesen, elég hatásos kombináció. Nem összehasonlítható egy riasztó spray-vel. Maga a pisztoly viszonylag kicsi és vannak hozzá nagyon kényelmes hordtáskák, amiből pillanat alatt előrántod.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #152159 üzenetére
Itt van a megoldás a problémádra: [link]
Ha ennyire lehetetlen a helyzet, akkor az emberek saját kézbe kell vennie a probléma megoldását, persze a törvényes kereteken belül maradva. Először engedély megszerzése, majd megismertetheted őket a keserű pitbull 3-mal![ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ironizer #152185 üzenetére
Ebben igazad van, de azt meg ki mondja meg, hogy Te ott ténylegesen kerékpároztál? És ha azt mondom, hogy toltam a kerékpárt? Az is törvénytelen? Amúgy meg nem gondolnám, hogy rendőri intézkedésbe futnál ott azokon a terepeken. Elmondás alapján senki nem jár arra, csak a pásztor kutyák és medvék. Ha én lennék ebben a helyzetben és mindenképpen folytatni szeretném a kerékpározást azokon a terepeken, akkor az első és legfontosabb lenne a saját magam védelme. Minden más csak ezután jön. A gáz spray, medve riasztó spray eléggé kompromisszumos megoldás lehet, egy-egy kutyához talán elég, de egy megvadult kutyafalkához már nem hinném. A gáz-riasztó pisztoly már a hangja miatt is hatásosabb. Én ezt tenném, persze nem vagyunk egyformák.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #152186 üzenetére
Az otthontartáshoz nem kell engedély. De teljesen más szabályok vonatkoznak a hordásra. Márpedig ha biciklizéshez magaddal akarod vinni egy erdőbe, akkor kell a hordási engedély.
Ez megállítana egy kutyát egyáltalán?
Nem tudom mennyire ismerős neked a ma már muzeális csehszlovák Slavia légpuska? A csövet kellett lehajtani, majd mehetett bele a kis ólom lövedék. Egy ilyen puska úgy átvitt egy sörös üveget mint a sz@rt, 10 méterről is. És ez 7J erővel lőtte ki a kis ólom lövedéket. Nem volt tanácsos egymásra lövöldözni, mert elég csúnya sérülést tudott okozni. Tehát ez a 7Joule elég sok, figyelembe véve, hogy egy mai airsoft fegyver max 3 Joule. Na most ez a gázpisztoly alapból 50J, speciális lövedékkel 70J is lehet. Tehát kb 10 szer erősebb mint a Slavia légpuska anno, ami manapság is egy elég erős légpuskának számít. Elhiheted, hogy megállít egy kutyát, pláne ha a gumi után kapja a gázt is.jjeahh: Ha megvan az engedély, onnantól már nem macera. Próbáld ki a spray-t, aztán meglátod mennyire hatásos, lehet elég lesz az is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #152228 üzenetére
Annál biztos jobb mint a semmi, de a csapágyakba nem lesz olyan tartós mint egy kifejezetten erre való zsír. Illetve nagyon nem költséghatékony, ehhez túl drága a sram butter. Csapágyakba ilyet vegyél: [link]
Igen, ha elkopott akkor van "válla" a tárcsának. Kicsit ha megég az nem probléma, de ha nagyon, akkor az már a fékhatásra is negatív hatással van, illetve erős hangja lesz fékezéskor. Felhasználás függő, hogy mennyit bír, meg az sem mindegy, hogy milyen betéttel használjuk, fémessel jóval hamarabb elfogy.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #152280 üzenetére
Ár/értékben jobban megéri a nagy, de ha elég a 100g, vedd azt. Jó pár nagy szervizhez elég lesz.
Az olaj viszkozitása a lényeg, ha az stimmel, a villádnak megfelelő, akkor nagyjából bármelyik márkás olaj megteszi. Én személy szerint a Motorex 15W olaját szoktam használni, ez egy kiváló minőség. [link]
De a Rock Shox is kiváló, 0W-30-ból ezt használom: [link]
Amit néztél, az azért olcsó, mert csak 120ml.A szimmering kipattintásához megteszi egy gumileszedő szerszám is. Amikor visszarakod, ahhoz elvileg ajánlott egy ilyen szerszám: [link] A tiédhez a 32mm-es kell.
De amúgy vissza lehet nyomkodni kézzel, majd a gumileszedővel pontosan a helyére lehet préselni, de azért egyszerűbb ha van célszerszámod.jjeahh: A becsúszó kenéssel kapcsolatban megoszlanak a vélemények, van aki kifejezetten ajánlja, van aki nem. Én azok közé tartozom akik nem ajánlják. Ha rendszeresen van szervizelve a telód, akkor nem lehet gond a finom mozgással. Egy minőségi teló úgy van kitalálva, hogy egy vékony filmréteg mindig lesz a becsúszón a mozgástól. Ezért is szedi össze a koszt, erre még külön fújni olajat, szerintem felesleges. Csak még több koszt szed össze. Inkább azok szokták kifejezetten ajánlani, akik szeretik a szerviz intervallumokat elódázni és így a brunox-al segítik a villa mozgását, de szerintem ez nem egy jó megközelítés. A finom mozgás elsődlegesen attól van, hogy a szimmering belsején van telózsír, a szivacsgyűrűk olajjal át vannak itatva, amik szintén kenik a becsúszót, és van a villalábakba megfelelő mennyiségű kenőolaj.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #152457 üzenetére
Az tény, hogy kellemetlen ha ilyen történik, de alapvetően a tubeless megbízható dolog. Gumikból vannak sajnos selejtesebb szériák, meg ugye az sem mindegy mennyi idős amikor megveszed. Nekem egyszer volt ilyen szakadásos problémám egy nobby nic-el, akkor egyből elengedte a nyomást, de ezt leszámítva, amióta maxxis van, még soha nem kellett pótbelső. Persze a nagyobb túrákra szoktam vinni belsőt, biztos ami biztos.
Amúgy azt megértem, hogy mérges vagy, én is voltam már mérges a 135 ezres gps-re, amikor nem úgy működött ahogy én szerettem volna. Voltam mérges cannondale-re, meridára, mert állandóan recsegett valami a vázon, rengeteget szereltem is őket, de végül mindig megoldódott azért minden. Egyébként a bergamont-nak mi köze van ahhoz, hogy kiszakadt a külsőd, vagy ahhoz, hogy az új féked nincs megfelelően légtelenítve? A kerékpárgyártók a vázat tervezik, gyártják (gyártatják), az alkatrészeket megvásárolják a beszállítóktól, azoktól a beszállítóktól akiktől mindenki vásárol.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #152468 üzenetére
Én még eddig mindent fel tudtam tenni műhelypumpával. Van amit kicsit nehezebb, szét kell húzni a külsőt, főleg a szelepnél, hogy kicsit kezdjen el ráfeszülni a peremre, majd így körbemenni, utána már el szokta kapni. De az kétségtelen, hogy a kompresszor, vagy boosteres pumpa megkönnyíti.
Ez meg, hogy egy gumi kiszakad, teljesen kiszámíthatatlan, a legdrágább legjobb gumik is kiszakadhatnak az első bicajozáskor, de lehet 1 év múlva is hibátlan.
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #152750 üzenetére
Pedig ez eléggé olyannak néz ki amiről levehető az állvédő.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #152819 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs