-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ivana #159695 üzenetére
Ezt mondjuk nem is vitattam! Igen, egy rendes XC monti, ami nyilván nem a belépő kategóriát jelenti, valóban gyorsabb lehet mint egy cross trekking. De a kettő nem ugyan arra a felhasználásra van. Cross trekkinget elsősorban nem azért vesz valaki, mert KOM-ot akar a Strava-n. Ez egy mindenes városi/túra bringa. Könnyen felmálházható, ugyan ezt XC-vel pl nem tudod megcsinálni.
maximilian4: Nyilván létezik élet a Yari alatt is, de 32-es becsúszó azért erősen kompromisszumos egy zúzósabb bringába.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #159754 üzenetére
Ki mondta, hogy feltétlenül hatékonyabb mint az xc? Ez azért sok mindenen múlik. Azt állítottad, hogy az 50-es gumis merev xc jobban tompít mint a 40-es gumis rs paragonos cross, ez pedig hülyeség!
Cross trekkinget elsősorban nem azért vesznek az emberek, mert a leggyorsabb bringát keresik. A cross trekking egy sportos trekking, ami gyorsabb mint egy normál trekking vagy city bike, de nyilván nem egy sportra kihegyezett kerékpár. Viszont könnyen felszerelhető, pakolható. Ugyan ez az xc-re már nem mondható el. Egyébként ha azonos felszereltségi szintet nézünk, akkor a cross trekking kicsit gyorsabb mint az xc, legalább is aszfalton. Ezt bizton állíthatom, mert volt ugyan olyan szintű cross és 29"mtb-om! 26"-os montinál meg egészen biztosan gyorsabb egy 28"-as cross.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #159790 üzenetére
Én sem vagyok fizikus, de a tapasztalat azt mutatja, hogy a nagyobb kerék gyorsabb, legalább is átlag sebességre biztos.
G@ben: Én is jártam már így, hogy előre csúsztam bizonyos nyergeken. Nekem a megoldás az volt, hogy egy picit hátra billentettem, de csak minimálisan. Most én is nyereget vadászom. Enduro-ra, viszonylag sportos, de azért kényelmes legyen, nem könnyű feladat.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz DonDennis #160050 üzenetére
Szia! Nyugodtan felteheted a kérdésed az e-bike topikban is! Kapsz rá választ! Nyilván nem úgy pörög mint ez a topik, de haldoklónak nem nevezném.
Sajnos így képek alapján nincs az a szaki aki megállapítja neked, hogy ezeket érdemes e megvenni ennyiért. Akku állapota sokat nyom a latba. Ehhez diagnosztika kell, amit nem minden kereskedő tud neked megcsinálni. És ott van a hajtás és a csapágyak állapota is. Nekem az a tapasztalatom az ilyen használt kereskedőkkel, hogy szarnak bele. Nem szervizelnek le semmit, behozzák a levedlett bringákat, és csak ha nagyon szükséges, akkor cserélnek rajta alkatrészt. Várják a madarat. Persze ha szerencséd van, akkor bele lehet futni jó vételekbe is. A méretet jól belőtted, M-es lesz jó neked. Ez MTB esetében 17-19" coll méretet jelöl. Ahhoz, hogy érdemben ajánlani lehessen neked elektromos kerékpárt, előbb azt kéne tisztázni, hogy pontosan mi az elképzelésed? Hol, milyen terepen használnád? Mennyit szeretnél menni vele egy szuszra(egy töltéssel)? Táv, szint emelkedés nagyjából. Ha MTB-ot szeretnél, akkor feltételezem, hogy erdőben, terepen is használnád. Annyit tudnod kell, hogy ezen az árszinten amit megjelöltél, nagyon alacsony felszereltséget kapsz, persze az elektromos rendszer már jó, de a teló, a fékek, kerekek stb, alap szintű, ami nem igazán terep felhasználásra lett kitalálva. Főleg, hogy nem vagy pehely súlyú. Azt is jó ha tudod, hogy a merev vázas E-MTB nem egy komfort gép, iszonyú merevek ezek a vázak, mert jóval több anyag van benne, mint egy hagyományos analóg kerékpárban. Terepen kirázza a veseköved. Merev vázas E-MTB-ot én csak akkor vennék meg, ha fogadja a 27,5" x 2,6-2,8 vagy a 29" x 2,5-2,6 körüli gumi méretet. A normál MTB gumi méret 27,5"/29" x 2,2-2,3 ezekhez a bringákhoz kevés, nem lesz komfortos. Használtat úgy érdemes venni ha megvan az eredeti papírja, tehát jótállási jegy, esetleg eredeti számla. Egy sima adásvételi kevés, attól még akár lopott is lehet. Érdemes olyat keresni ami magyar beszerzés, esetleg még garanciával. Vagy kicsit feljebb mész árban és veszel egy újat. 400-450 ezer környékén senki nem fog eladni egy prémium ebike-ot, nagy szerviz után! 3-4, pláne 6-7 ezer km után van mit csinálni egy kerékpárral.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz DonDennis #160050 üzenetére
Ja és még valami, bár annyi előnye van az E-bike-nak egy analóg bicajjal szemben, hogy látod a megtett km-t, amit a motor tárol, tehát hiába cserélnek rajta kijelzőt, akkor is a tényleges megtett futást látod. Viszont ha tuningolva volt, kiütötték belőle a 25-ös korlátozást, akkor amit mutat azt szorozd meg 2-3-al, mert tuning esetén nem pontosan mér, jellemzően jóval kevesebbet.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz DonDennis #160197 üzenetére
Összességében nem vagyok a decathlonos kerékpárok rajongója, persze azt elismerem, hogy az alkatrészeik ár/értékben jók, de a vázak, azt inkább hagyjuk. Nyilván ez nem azt jelenti, hogy valami használhatatlan vacak lenne, de azért nem ugyan az a minőség mint egy prémium márka esetében. Ezen felül amit belinkeltél, az egy agymotoros gép, MTB kategóriában ez már vagy 5-6 éve kihalt technológia! Far nehéz lesz tőle a bringa, terepen bizonytalan, nem jó. Ilyen konstrukciót a nevesebb márkák 8-10 éve használnak! E-MTB-ot kizárólag középmotorral szabad megvenni! Ha már decathlon, én inkább ez ajánlanám: [link]
Vagy ezt: [link]
Brose középmotor, megbízható, kiforrott rendszer. -
Runner_fxr
Ármester
válasz atti29 #160385 üzenetére
Egyszer én is pofára estem, nekem több fogam gyökere is megrepedt (bár ezt akkor nem tudtam), tünete annyi volt, hogy fájt és bedagadt az ínyem meg az egész arcom. Nem foglalkoztam vele, elmúlt, majd fél-1 év múlva elkezdett pár fogam meglazulni és elszíneződni, kezdtek elhalálozni. Fogdokinak akkor meséltem, hogy kb 1 éve volt egy ilyen bringás mutatványom, akkor derült ki a probléma. Nekem foghúzások, majd implantátumok kellettek utána. Egy egész jó használt autó árát hagytam a fogorvosnál és közel egy évig tartott a kezelés.
Teasüti: Telóba isopropyl alkoholt szoktam használni, egész jól feloldja a zsírt, olajat, aztán kitörlöm. Persze igazán jól akkor tudod kitörölni a villalábakat ha a szimmeringet is kiveszed, de ezt csak akkor javaslom ha ki is akarod cserélni, tehát új szimmeringel rakod össze. Ha időben megkapja a villa a szervizeket, akkor egyébként kosz nem nagyon tud bejutni a lábba, tehát ha befújod az isopropylt és alul kifolyik, majd kicsit megtörlöd, az elég szokott lenni, nem kell fém tisztára pucolni, nincs jelentősége.
Rendeltetek mostanában külföldről? Nem csúsznak nagyon a csomagok? Hamarosan startol Runner műhelye Törökbálinton és leadnék egy nagyobb rendelést a Bike-Discount-on.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Csokicsibesz #160686 üzenetére
Köszi!
A jó műhelyeknek eddig is sok munkájuk volt, ezután is sok lesz. Biztos többen pattannak most bringára, de amint vége a vírus parának, minden vissza áll a régi kerékvágásba, ebben biztos vagyok. Budapesten vírus nélkül is rengetegen bringáznak, legalább is abban a szervizben ahol dolgozom, Budapesten, gyakorlatilag szezon elejétől a végéig folyamatosan bent van 30-40db kerékpár ami szervizre vár éppen. Még télen sem áll meg a dolog, csak mérséklődik. Ez a vírustól teljesen függetlenül is így volt.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #160745 üzenetére
A Shimano pedelec rendszerre biztos, hogy 2 év a garancia, de tudtommal a többi alkatrészre 1 év, bár még így is benne vagy. A vázakra adnak élettartamot vagy 3 évet az extrém felhasználásra szánt vázakra. Ha javítható, akkor javítják, a biker kft a Rock Shox hazai forgalmazója, tudtommal neked ilyen tagod van. Nekik fogják elküldeni a tagot. Ha ereszti az olajat vagy a levegőt, akkor nyilván megadta magát valamelyik tömítésed, ezeket kicserélik benne, kap friss olajat és ennyi, mehet tovább.
Ez az ereszt amúgy mit jelent? Az normális, hogy kicsit olajos lesz a becsúszó. Le kell törölni. Dobj egy képet arról a tagról.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #160748 üzenetére
Ki kell cserélni néhány tömítést és jó lesz az a tag.
(#160755)jjeahh:
Ez a geo bőven nem túrázós, pár éve még Enduro-nál is megszokott volt a 66 fokos fejcsőszög. 450-es Reach M-es méretben, szintén elég jó. Ezzel a géppel durván lehet veretni. De abban igazad van, hogy túrázásra is alkalmas, ha analóg mindenes montit keresnék, egy elég erős jelölt lenne. Amúgy ez a súly buzulás egy Trail/Enduro esetében csak bizonyos mértékig ok, az sem feltétlen jó ha nagyon könnyű, mert össze vissza pattog alattad. Én szeretem ha van a bicónak súlya. Jó, nyilván volt időm megszokni E-Enduro/Trail kategóriákban, de engem megdöbbentett párszor, hogy mennyivel idegesebb alattam egy 12-13 kg-os bringa, hiába a csúcs telók, a pedelec Endurom sokkal stabilabb. Persze tekerhetőség szempontjából jó ha minél könnyebb a bringa, de azért a ló túloldalára sem kell átesni, egy agresszív Trail gépnek nem kell 12 kiló alatt lennie, szerintem.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz CragON #160820 üzenetére
Szerintem meg nyugodtan vállald be a 29"-et! Én egyedül a DH-ban látom még értelmét a kisebb keréknek, bár már ott is van amikor jobb tud lenni a 29"-es. Illetve nagyon kicsi XS/S-es vázaknál. De M-től fölfelé, simán 29". Nagyon érdekes utat járt be ez a kerékméret, először a 29" parasztbringa érzetet adott, valóban többnyire nehezebben irányítható, kicsit esetlen bringákat szereltek ezekkel a nagy kerekekkel. De ez úgy kb 10 éve volt, aztán fejlődtek a geo-k, rövidültek a láncvillák, szélesedtek az agyak, merevebbek lettek a kerekek és megérkeztünk a jelenbe, egy 29"-es ma már kb minden kategóriában a legjobb választás. Néhány éve még úgy voltam vele, hogy 29'" kizárólag XC-ben és max 120mm rugóútig fullyban, de ma már simán vennék 29"-et 160/170mm úttal is! Ugyan olyan jól irányítható mint a kisebb kerék, de cserébe jobban átmegy mindenen, stabilabb, biztonságosabb. Persze a 29"-nek is kell azért a gumi szélesség 2,5/2,6 nem árt ha durvulós a gép. Bár hozzáteszem a 27,5" x 2,8 is egy jó kerékméret, én ilyet használtam közel 2 évig. Imádni lehet ezt is, mert a megfelelő guminyomás mellett brutális a tapadása és megvan a mindenen átmegyek érzés, de most, hogy kipróbáltam a 29" x 2,6-ot, semmi más nem kéne Trail/Enduro-ban! Ez még rátesz egy lapáttal, precízebb az irányítás és amellett még inkább átmegy mindenen. Bele voltam buzulva az új Speci Turbo Kenevo-ba (27,5" x 2,6, agresszív Enduro geometriával) már majdnem meg is rendeltem, de miután kipróbáltam a fél plusz-os 29"-et egy modern geo-val, elengedtem végleg a kisebb kerékméretet, mert semmilyen épkézláb érvet nem tudok mondani a 27,5" mellett!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #160824 üzenetére
Ha már 29", meg a kritikák, nézzük meg ezt: [link]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Toobee #160874 üzenetére
Hát igen, nem kérdés, hogy melyik a jobb.
X2N: A kettő összefügg! Az e-bike (pontosabban az E-MTB) terjedése miatt terjedt el a plus-os kerék is! A nagyobb súly miatt kellett. Analóg bicóban valóban nem annyira elterjedt, mert hamar rájöttek, hogy oda felesleges. 27,5" x 2,8 és 29" x 2,6, ezek váltak be leginkább mint plus-os kerék. Analóg bicóba ez viszont sok, ezért nem terjedt el, oda egy-két mérettel keskenyebb is elég.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz atti29 #160937 üzenetére
Én akkor láttam ilyen jelenséget amikor pl nem gyári szimmeringel lett összerakva a villa, vagy bezsírozták a szimmeringnek azt a részét is ahol belecuppan a villába. Illetve ha már nem nagyon van kenése, akkor is előfordulhat ilyen, mert túl nagy a súrlódás. Azért én szétkapnám egy kis szervizre legalább. De talán az lenne a legjobb ha egyúttal új szimmeringgel is raknád össze.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #160950 üzenetére
Kormánycsapágyat addig húzd amíg nem kotyog, majd még utána egy minimálisat rá és kész, utána felemeled az elejét, megmozgatod a kormányt, ha semmi szorulás, könnyen is mozog, akkor szuper. Mit értesz az alatt, hogy készre szerelt fékcső? Légtelenítő szett, olaj mindenképpen kelleni fog, és egy hidraulikus fékcső vágó szerszám sem ártana, meg satu.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #160958 üzenetére
Hát nem egészen. Szinte biztos, hogy vágni kell a vezetékből, épp ezért nincs olyan, hogy készre szerelt fékvezeték. Utána meg fel kell tölteni olajjal.
Agyalok, hogy mi legyen az eone sixty utódja, a szempontjaim alapján körvonalazódik az új gép. Csak még azt nem tudom honnan szerzek ilyet, mert fogalmam sincs, hogy épp van e magyar forgalmazója, és még külföldön sem nagyon látok belőle. Jobban szeretek bringát itthonról vásárolni, de lehet ezúttal külföldi webshop lesz belőle.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Massmurderer #160993 üzenetére
Mi párszor elfogadtuk a szép kártya szabadidő zsebet termékre, kerékpár, kiegészítő stb. Aztán egyszer csak jött egy ellenőr, vett próbaképp egy belsőt szépkártyával, majd kicsapta az igazolványát és számonkérte a boltot, hogy ezt meg hogy? Mivel csak szolgáltatásra fogadhatod el, de termékre nem! Pl kerékpár/sí kölcsönzés mehet róla, de termék nem! Kaptunk 50 ezer büntit és közölték, hogy a következő alkalommal 1 millió lesz a büntetés! Szóval nem törvényes ha egy bolt elfogad szép kártyát kerékpár vásárlásra, ha megteszi, azt csak azért teszi, mert még nem bukott le vele, bár ez a felhasználó szempontjából tulajdonképpen mindegy. A bolt üti meg a bokáját, de azért jó ha tudtok róla, hogy ha valaki nem fogadja el, az nem azért van mert mondjuk "köcsög", csak nem akar beleszaladni egy milliós büntibe.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Massmurderer #161025 üzenetére
Mert elfogadhatsz, de csak szolgáltatásra! Például kölcsönzésre! Ezért nem törvénytelen kiírni azt, hogy elfogadsz szép kártyát, de ha azt húzod le egy bringa vásárlásnál, na az már nem törvényes. Nálunk is ki volt írva, hogy elfogadjuk, de csak kölcsönzésre!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #161058 üzenetére
Jobban jársz akkor egy váltó cserével, a sor legnagyobb fogszáma mennyi? 32-nél nagyobbat nem nagyon tud az a régi XT váltó, max 34. Ha a sor oké, akkor a rugóra gondolnék, ez esetben cseréld ki a váltót. Őszintén szólva én nem cseréltem ezekben rugót, elméletileg ez nem cserélhető rugó, ha elfárad, akkor csere a váltó. Még ha valahogy ki is cserélnéd, egy új, modernebb váltó jobban fogja feszíteni a láncod.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Massmurderer #161374 üzenetére
Nagyjából 700g-al lenne nehezebb dupla vállas villával, legalább is ha maradunk a prémium termékeknél (RS Boxxer, Fox 40). Egyébként ez a váz 120mm-t rugózik, DH villával agyonvágnád a geo-t.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #161658 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #161973 üzenetére
CX-et is szoktak építeni retro 26"-os MTB vázból.
Van benne valami amit írsz, az biztos, hogy sokan vesznek olyan bringát, főleg össztelós MTB vonalon, ami kb az ágyúval verébre kategória. Annak tényleg nem sok értelmét látom, hogy 150-160-170 vagy akár 180mm-es rugóutat válasszon magának olyan felhasználó, aki sima túrára akarja használni a kerékpárt. Itt mondjuk igaz lehet, hogy unalmas, meg ugye feleslegesen cipeled magaddal a súlyt meg a hintaszéket. De azért azt nem gondolnám, hogy egy Modern 120mm utas Trail gép unalmas lenne egy Gravel-el szemben, akár még erdei túra körülmények között is. Eleve nekem ez a koskormány abszurd a terepen. Persze anno a 90-es években a legtöbben merevvel mentek, meg pár centit rugózó telókkal, de azért már akkor is mindenki az igazi mindenes MTB-ot kereste. Ez pedig kb egy 120/120-as Trail. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Kempetlen #161978 üzenetére
Talán a Mondraker lehetett? Ők gyártanak hosszabb vázakat az átlagnál, bár azóta sok víz lefolyt a Dunán és szépen átvették a többiek is ezt a hosszabb, laposabb geot. 2+ m magassággal valóban nem könnyű a választás, mert egy XL is lehet kicsit egy ilyen magas embernek.
[link] XL méretben 515-ös Reach, talán elég lenne neked, ez a gép bírja is a zúzást.Teasüti: Van aki a 150mm-t is Trail-nek hívja, ez gyártónként eltérhet. Nyilván kinek mi, nekem is kevés a 120, de a nagy átlagnak biztos, hogy elég.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #162014 üzenetére
Azért egy Fox csillapítást szétszedni, majd pontosan összerakni, nem olyan egyszerű dolog. RS felhasználóbarát, de azért a nagyszervizhez nem árt némi műszaki erzék és egy rendes műhely. Mindenkinek azért nem ajánlanám, hogy ugorjon neki, mert csak lego. Könnyen lehet kárt tenni, pl ha lecsúszik a seeger gyűrű fogó.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #162016 üzenetére
Az olajat pontosan kell kimérni, fecskendővel, nem csak úgy kb beleönteni.
Persze, egy műszaki beállítottságú embernek fog menni, de azért egy épkézláb műhely akkor is kell, bár feltételezhetően műszaki embereknek van. Én arra céloztam, hogy azért ne úgy beszéljünk egy hidraulikus villa szervizről mintha egy villanykörtét kéne becsavarni. Az álljon neki aki tud kerékpárt szerelni. A nagy lelkesedés következtében szokott az előfordulni, hogy a felhasználó több kárt okoz mint hasznot és utána jön a meglepetés amikor közlöd vele.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #162031 üzenetére
Nem véletlenül van megadva a 15 ml, van ahol meg 5 ml. Ha többet raksz bele akkor azzal a villa mozgását korlátozhatod.
Befújod az isopropylt, rendesen kitörlöd, nem marad bent több ml zsír, de persze nem muszáj fém tisztár.
Csak annyit akartam mondani, hogy kellő komolysággal beszéljünk egy villa/tag nagy szervizről. Nyilván van akinek magától értetődő, van aki otthon a váltót is kiszereli az autójából ha kell, de azért a többség biztosan nem.
Ha összekarcolod a becsúszót vagy pl egy levegő oldali pálcát, akkor az kuka, és megcsinálni mem igazán lehet. Egyébként könnyen tönkre lehet vágni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #162036 üzenetére
Tag kis szervizhez elméletileg nem kell felújító készlet, ha nem ereszt sehol, nincs ok rá, hogy cseréld. Csak kenőolajat cserélsz benne. Viszont ha a csillapítását is szétszeded, akkor azt kizárólag akkor tedd ha kap egy új service kit-et és minden tömítést cserélsz benne. Be lehet szívni, hogy szétszedés után ereszteni fog, nem érdemes próbálkozni. Minden olaj helyettesíthető, de én szeretek gyári olajjal dolgozni. Azoknál a Fox olajoknál ahol fel van tüntetve a WT, nyilván helyettesítheted bármivel, azonos sűrűség esetén, pl Motorex villaolajjal. Hogy pontosan a Float Fluid milyen olaj azt nem tudom, ahova az kell, oda érdemes azt használni. De majd holnap rákérdezek a kollégámnál, hátha tudja, ő a nagy Fox guru.
[ Szerkesztve ]
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #162285 üzenetére
Biztos, hogy nem fékolaj, elég sűrű olaj. Létezik a kuplung olaj kifejezés, de nyilván egy bizonyos olajat többféle területen is felhasználnak. Az biztos, hogy Float Fluid helyett megállja a helyét, évek óta használják több helyen is alternatívaként, a villák jól működnek.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #162354 üzenetére
Azért ezzel elég sokan vitatkoznának, de ez is egy vélemény. Ha jól be van állítva akkor nem ugrik az a lánc sehova. Bőven van elég áttétel. Egy váltóval kezelni az egész rendszert, szerintem eleve hatékonyabb mint 2 váltóval. Tulajdonképpen a piaci igények ezt a kérdést el is döntötték, de mindig is meglesznek azok akik a klasszikus megoldások hívei, ezzel sincs baj.
Zsohi: Én ezt szoktam használni RS-hez kenőanyagnak: [kép] , vagy a Motorex 15W villaolaját. És ebben amit linkeltél, ugyan az van mint a 0W-30-as RS olajban?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #163119 üzenetére
Shimano féket viszonylag egyszerű légteleníteni, nem kell fékkart lekötözni, pláne nem órákra úgy hagyni. Alulról átnyomod az olajat, felül a tölcsérben kijön, már ez általában elég. Utána alul elzárod, a fékkart forgatod 3 pozícióba, közbe pumpálod a kart, kijön a maradék bubi, aztán kész. Ha nagyon makacs a fék és még ezután is kicsit nyúlós, puha marad, akkor visszafelé is folyatod az olajat, tehát a tölcsérből, majd alul egy csövön át egy zacskóba vagy kis tartályba. Fékkar pumpálás és kész. Ha ereszti az olajat akkor azzal sok mindent nem tudsz kezdeni, fékkar vagy nyereg csere, ha minkét helyen ereszt akkor komplett fék csere. Shimano alapvetően megbízható fékrendszert gyárt, de ha elhanyagolják benne az olajcseréket akkor az megeszi a tömítéseket és tönkremegy.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Milyen TV-t vegyek?
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Eredeti játékok OFF topik
- Hisense LCD és LED TV-k
- Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs