-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #183888 üzenetére
Biztonságos módszer ha bepréseled, de ehhez már kéne célszerszám. Legalább egy menetes szár, alátétekkel, csavarokkal, vagy satu, megfelelő méretű dugókulccsal. A paraszt módszer ha bekalapálod, ehhez egy keményfa és egy kalapács kell. Ennek már lehet kockázata, ezt nyilván nem ajánlom. A csapágy fészket töröld ki és zsírozd is be.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #183899 üzenetére
Szerintem nem sok értelme van a csapágyat hűteni, megfelelő szerszámok kellenek és akkor gond nélkül a helyére megy. Viszont amit érdemes hűteni azok a Fox villa szimmeringek. A Fox szimmeringnek van egy fém gyűrje és ha nem figyelsz, simán elgörbül miközben a helyére ütöd. Aztán dobhatod a kukába, 16-17 ezer ft mínusz. Ezeket be szoktam tenni a fagyasztóba beszerelés előtt. Bár még így is észnél kell lenni, de valamit segít.
Szép a Cube!
Én is kivittem egy kicsit az újévi levegőre. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #183907 üzenetére
Nekem nagyon tetszenek az új Shimano agyak, SLX-től fölfelé. A kazetta ratchet-es, és Scylence technológiás. Érdekes érzés, ahogyan néma csendben gurul egy bizonyos fordulat után és valószínűleg az élettartamnak is jót tesz, hogy nincs a kazettában állandó reteszelés, hanem szabadon forog, ellenállás nélkül.
Az új 4 dugattyús SLX M7120 fékek is brutálisak.
Ami az M8100 váltót illeti, az is rendben van, a félelmeim ellenére gyorsan és pontosan vált. Jobban megvizsgálva nekem úgy tűnik, hogy azért ennek a váltónak a merevsége, anyaghasználata sokkal jobb mint pl a 12 sebességes SLX-nek, és ez a működésén is egyértelműen érződik. Ha így marad a későbbiekben is, akkor a jövőben váltó cserét nem tervezek.Nekem szerencsére kábel zörgésem nincs, az alsó csőbe az akku alatt kényelmesen hozzáférek a vezetékekhez és egy stabil kábelrögzítővel vannak odafogatva. [kép]
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #183929 üzenetére
Ha attól nyugodtabb vagy, bedobhatod a csapágyat a hűtőbe préselés előtt, baja nem lesz. Bár én az elmúlt 10 évben nem emlékszem olyan esetre, hogy egy csapágyat ne tudtam volna viszonylag könnyen a helyére préselni. Gondok inkább a kiszedésnél lehetnek.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #184008 üzenetére
Mondjuk aki annyit bringázik mint Te, meg még páran itt a topikban, azoknak illik is megtanulni kerékpárt szerelni. Főleg ha egy bringa van mindenre, nyilván nem opció szezonban egy esetleges probléma esetén az akár 2 hét bringa nélkül. Én úgy gondolom, hogy 2 lehetséges út van a sokat kerékpározóknak, vagy az ember megtanulja amit lehet és beszerzi a szükséges szerszámokat, vagy tart több bringát és akkor nincs katasztrófa ha az egyik kiesik egy időre.
[ Szerkesztve ]
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #184489 üzenetére
Öcsémnek tavaly a tárolóból ellopták a BBS kerék garintúrát. Limitált szériás cucc, kb 1 milliót ért. Ott voltak még bringák, csomó cucc, az nem kellett csak a kerekek. Tuti, hogy a házból volt valaki.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz INTELligent #184600 üzenetére
Debonair-től szebben indul meg a villa, én így éreztem.
3X10-es rendszeren azért jobban keresztbe áll a lánc, ha teljesen keresztbe váltasz elöl nagy, hátul is nagy, mint egy 1X12-es rendszer esetében hátul legnagyobb tányéron. Persze ez nem jelenti azt, hogy ez ideális, és mondjuk nincs extra terhelés a láncon, hajtáson. Van benne kompromisszum. Azt sem mindegy melyik 12-es rendszerről van szó, már ha az élettartamot vizsgáljuk. Egy csúcs Sram XX1 Eagle szett brutál erős, de ott egy lánc sor közel 500 Euro. Egy GX, NX nem fog annyit bírni közel sem. Arról nem is beszélve, hogy 1 X 12 esetében ajánlatos 0,5-nél láncot cserélni. 0,75-nél már nem garantált, hogy nem ugrik meg az új lánc a régi soron. Többször is találkoztam ilyennel, aztán az első 0,75-re nyúlt lánc után kellett az új sor. Az is nagyon felhasználás függő, hogy milyen hamar nyúlik, aki durvább terepen adja neki az ívet, mocsokban, és erős is a felhasználó, ott akár 1500km után mehet a kukába a lánc.
jjeahh: Kérdés, hogy az a Fox 32 mikor volt szervizelve? Én úgy tapasztaltam, hogy a Fox egy kicsit azért többet ad mint az RS. Picit finomabban mozog, picit jobban is csillapít. Persze azonos kategóriát és megfelelően karbantartott telókat figyelembe véve. Az amúgy igaz, hogy a Fox szervize drágább mint az RS-é. Illetve az RS-hez könnyebb alkatrészt is szerezni és több információt, segítséget találsz a szereléshez. Illetve Fox tagokba kell a nitrogén, ami megint csak bonyolítja a szervizt. Mindent összevetve, a legtöbb embernek tökéletesen jó az RS, ha extra igényes vagy, érdemes a Fox felé kacsingatni. Ja és még egy észrevétel, szerintem a Fox tömítései precízebbek mint az RS-é. Sokkal ritkábban találkoztam kosszal egy Fox telóban mint RS-ben. Múltkor javítottam egy Fox 36-at, 8000km-t futott szerviz nélkül, előre féltem mi lesz benne, patyolat tiszta volt. A becsúszókon 0 kopás.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #184715 üzenetére
Ruha azért necces, mert hatalmas készletet kell tartani ahhoz, hogy értelme legyen, rengeteg pénz, a magyar gondolkodás meg általában az, hogy felpróbálom, megvan a méret és megrendelem külföldről 10 euro-val olcsóbban. Ez sajnos így nem működik. Ezért foghíjasak a ruha készletek.
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz dobolan #184740 üzenetére
Nem egyszer láttam olyat, hogy a magyar nagykerben drágább volt a cucc mint a német webshop-ban. Akkor az, hogyan legyen azonos áron a kiskerben? Haszon nélkül? Fizikailag boltot üzemeltetni mindig sokkal drágább mint webshop-ot, de ha nem hiszed próbáld meg. Szerviz nélkül kb nem élne meg egyik bringa bolt sem. Nagyon kevés olyan bringa bolt van ahol mondjuk számottevő hasznot generálnak pl a kerékpár eladások. Kell tartani mert kerékpárbolt, de mindenki a szervizből és hozzá tartozó alkatrész eladásokból él meg, nem a ruházatból meg kerékpárok eladásából. Amióta ennyire népszerű lett a webes kereskedelem, az betett a kiskereknél eladási szinten. Nagyobb webshop-ok akkora forgalmat bonyolítanak le, hogy olyan áron kapják a cuccot amivel egy bolt soha nem fog tudni versenyezni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz rétisün #184817 üzenetére
Rengetegen választják inkább a kerékpárt a tömegközlekedés helyett, ami érthető, mert egy zsúfolt buszon, metrón nem nehéz elkapni egy vírust. Aztán ott van a csomó homeoffice, leállások, szabadságok kiadása stb. Több a szabadidő, adta magát, hogy többet lehet bringázni. Egyébként olvastam olyan cikkeket is, ahol az olcsóbb használtautó piac fellendüléséről is írtak, nyilván mindenkinek nem lehet alternatíva a bringa, a tömegközlekedést meg aki tudja kerüli.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #185166 üzenetére
Nem teljesen értek most egyet veled. Kezdjük a villával. Egy Fox 34 már kellően merev ahhoz, hogy bőven megfeleljen a nagy átlagnak, 95 kilóhoz sem kell feltétlen vastagabb becsúszó. Nekem is volt 34-es Fox-om, és azért én sem vagyok pehely súly, teljes menetfelszerelésben elérem a 90 kilót. Az ég világon semmi bajom nem volt a 34-es Rhythm-el. Ami a rugóutat illeti, nem csinálnak külön becsúszóhosszt minden villához, nem hiszem, hogy egy 140-es villának rövidebb becsúszója lenne mint a 150-nek, inkább csak a levegő oldali nyomórúd a különbség. 130-140-150mm kb ugyan azzal a becsúszóhosszal érkezik, csak beállítják a pálcával a kívánt rugóútra. 160-170-180mm-es villák is általában ugyan azzal a becsúszóhosszal készülnek. Persze kivételek előfordulhatnak, de nagy általánosságban ez a helyzet. A Fox (és a Rock Shox is) elég nagy név ahhoz, hogy jól átgondolja a termékeit, nem csinálnak túlhúzott, nem kellően merev villákat. Egészen mostanáig még a legdurvább Enduro felhasználásra, profi szinten is elég volt egy Fox 36-os, vagy egy 35-ös Pike/Lyrik. Attól, mert már van 38-as, még nem lettek gyengébbek a villák alatta. 38 tényleg csak akkor indokolt ha valaki kifejezetten durván, komoly szinten bringázik, ez pedig csekély százalék az össz felhasználói táborban. Az más kérdés, hogy az ember hajlamos arra, hogy bemagyarázza magának, neki kell a legdurvább, mert csak, meg milyen menő már és stb. De a Fox 38/ZEB nem az átlag 90-95 kilós riderek miatt jött, részben marketing fogás, részben a nehezebb e-bike-ok miatt, de csak abban az esetben ha valaki tényleg profi szinten űzi a témát. Túlfolyós tagra szerintem Magyarországon nem sok mindenkinek van szüksége, persze ha ilyen van a bringában, nem azt mondom, hogy baj, mert azért ezeknek a tagoknak mindenképpen jobb a csillapítása, még akkor is ha rövidebb pályán használod, ahol még a simának sincs ideje túlmelegedni. Nekem is DPX2 van, tényleg nagyon komoly cucc. Viszont én úgy gondolom, amikor új bringát választasz, talán a vázra kéne helyezni a hangsúlyt, azt választanám amelyiknek a váza jobban bejön, geo-ra meg minden szempontból. Az említett 2 bringa közül szerintem a Focus a jobb, és a 193 centis magassághoz is jobb lenne a hosszabb Reach. Egy nagy értékű bringánál ne a villa vagy a tag döntsön, azokat könnyen lehet fejleszteni, ellenben a vázzal, ami bringacserét jelent.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #185193 üzenetére
Szerintem egy kicsit mindenkinek igaza van, mert ha megnézzük a modern vázakat, azoknak a fala is már lassan hajaz egy sörös dobozra, ennek ellenére nagyon merevek tudnak lenni, megfelelő csőátmérővel. Viszont nem véletlenül olyan sérülékenyek ha oldalról kapnak ütést, alu horpad karbon meg szakad. Biztosan megvan az a tartomány ahol azonos falvastagság mellett a nagyobb átmérő erősebb egy bizonyos méretig, de nyilván ez nem mehet a végtelenségig, egy idő után a falvastagságot is növelni kell, hogy ne legyen kontraproduktív ahogy fogalmaztál. Ez már az a szint amihez komoly számítások kellenek, az sem mindegy milyen anyagról, ötvözetről beszélünk. Egyébként az E-Bike kompatibilis teleszkópoknál pl azt csinálták, hogy megnövelték egy kicsit a teleszkóp becsúszó falvastagságát. Tagnál és villánál is.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #185294 üzenetére
Nem is a fizikával szeretnék vitatkozni, hanem azzal, hogy pl a 150-es gyári Fox 34 ne lenne kellően merev egy 95 kilós ember alatt.
"erdészeti úton gurulgatáshoz tényleg nem kell erősebb cucc"
Igen, erre találták ki az alap Suntour és alap RS villákat. Egy Fox 34 viszont már bőven nem az alap kategória. Akinek ez kevés, az már az átlagnál jelentősen komolyabb szinten bringázik.Igen, igazad van ebben, jobb olyan bringát venni aminek a teleszkópjai is megfelelnek a saját felhasználásunkhoz, abban is igazad van, hogy felső kategóriás telókat cserélni jelentős összeg. Én itt most nem arra gondoltam, hogy valaki vegyen meg egy olyan bringát (csak a jó váz miatt) aminek a futóműve tökéletesen alkalmatlan az adott felhasználásra, ez nyilván nem észszerű. Arról beszéltem, hogy csak mert épp nem az elérhető abszolút csúcs telókkal van felszerelve a kerékpár, hanem egy erősebb közép kategóriával, még nem lesz feltétlenül elvetendő. Jobban járunk egy kiváló vázzal és erős közepes telókkal, mint a csúcs telókkal egy véleményes vázban.
Mondjuk jelen helyzetben nem könnyű annak aki venni akar, mert a választék nem nagy, az árak meg magasak.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz lorcsi #185390 üzenetére
Régebben, mondjuk úgy 10-15 éve, én kifejezetten utáltam a Meridát, jellegtelennek tartottam. 5-6 éve kezdett megváltozni a véleményem, mert kezdtek karakteresebb, szerintem az átlagnál jobb bringákat gyártani. Ha egy Cube-al kéne összehasonlítanom, szerintem a Merida jobb, szebb vázakat gyárt. Viszont a Cube adott árszinten jobb felszereltséget ad. Mindkettő lehet jó vétel, kinek mi a fontosabb.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #185404 üzenetére
Ízlésekkel nehéz vitatkozni, meg nem is érdemes, de ha már dögös kinézet és mondjuk XC fully, akkor én százszor inkább ezt választanám, mint az általad említetteket.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Nutra #185464 üzenetére
Nagyon más a Reaction. Jelentősen rövidebb a láncvillája és jelentősen hosszabb az első háromszöge. Ami annyit jelent, hogy a kanyarokat könnyebben veszi és ha kiállsz a nyeregből, akkor nem azt érzed, hogy a kormány az öledben van. Egészen máshogy viselkedik a 2 bringa, az egyik túrázósabb, a másik meg teljesítmény orientáltabb. A súlyelosztása is más, máshogy tapad, illetve az alu és karbon váz között is van egy markáns különbség. Az attention gyorszárai és 1 1/8 fejcsöve sem épp túl csábító. Szerintem vedd a Reaction-t, ha megvan rá a keret, nem kérdés.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #185475 üzenetére
Igen, a Stereo 120-ra inkább hasonlít a geo, de azért nagyon más a két bringa. Nem rossz bringák a Cube-ok, jó pár modellt kipróbáltam, de azért a Merida vázak jobban ki vannak találva. Profibb a geo, jobban működik a hátsó rugózás is és szerintem szebbek is, de ez már szubjektív vélemény.
Ettől függetlenül ha a nagy átlagnak kéne bringát ajánlani, valószínűleg a Cube-al járna jobban. Ár/értékben az egyik legjobb.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #185505 üzenetére
Tudom pont ezért nem szerettem a Meridát anno. Inkább úgy fogalmaznék, hogy aki nem értett a bringákhoz, de akart egy jó bringát venni, annak biztosan a Merida jutott eszébe először és valószínűleg azt is vett. Bár hozzáteszem, szerintem most jobb bringákat gyárt a Merida a nagy átlaghoz képest, mint anno amikor nagy divat volt hazánkban. Nekem is csak pár éve tűnt el az ellenszenvem velük kapcsolatban. Néhány éve már a KTM vette át ezt a "népbringa" szerepet a Meridától. Gyakorlatilag ha megkérdezel egy nem kifejezetten hozzáértőt, hogy mondjon egy márkás kerékpárt, vagy épp szerinte mi a jó, szinte biztos, hogy a KTM-et fogja említeni. Pedig messze nem olyan jók mint amekkora hype van körülötte. Valóban oda kell figyelni a márka image-re, de nem könnyű kérdések ezek, mert azért nem árt ha sokat el is tudnak adni, ugyanakkor egy prémium márkának figyelnie kell arra, hogy a kerékpárnál maradva, ne legyen belőle túlzottan népbringa, mert akkor meg esetleg pont a prémium szegmensben nem tud sokat eladni.
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #185605 üzenetére
Az a nemsokára szerintem még legalább 5 év és kérdéses mekkora lesz az előrelépés.
Nagy ígéretek vannak, de ezeket a helyén kell kezelni.Nem a töltési sebesség a fő probléma, hanem a súly/kapacitás.
Outinál maradva, pont azért nem életképes egy elektromos outi, mert túl nagy és túl nehéz az akksi amit bele kéne tenni. Ezáltal a bringa esztétikailag is kifogásolható, illetve nehézkes lesz a tekerhetősége 25km/h felett. Emelkedőn persze segít, de síkon meg csak hátráltat. Míg ugye montin és trekkingen nem akkora az átlagsebesség, ezáltal mindenhol jól viselkedik. Ha meg 25km/h felett is aktív rásegítéssel szeretnénk használni, annyira megnő a fogyasztás, hogy outis távokhoz mérten pillanatok alatt lemerül. Gyakorlatilag jobban jársz jelenleg egy könnyű, analóg outival mint a rásegítőssel, mert amit elveszítesz fölfelé, azt síkon hatványozottan hozod vissza. Outiba maximum 1-1,5kg-os akkut szabadna tenni ahhoz, hogy ne veszítsen sokat a tekerhetőségből és ilyen súly mellett kéne legalább 700-1000Wh kapacitás. Ami még igen messze van. Jelenleg egy 700Wh körüli akku közel 4kg, ezért azzal próbálkoznak a gyártók, hogy könnyű, de nagyon kicsi 250Wh körüli kapacitással szerelnek outikat, ezzel viszont nem jutsz messzire. Van még mit fejleszteni, mire tömegével láthatunk elektromos outi felhasználókat.xy.zsolt: [kép]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hínár929 #185663 üzenetére
Most ezt ne úgy képzeld el, hogy ahogy esik úgy puffan és leszarjuk a méreteket. Pontosan ki szoktuk számítani a küllőhosszt, én is így szeretek dolgozni, de előfordul olyan, hogy pl fekete küllőből beszerezhetetlen az a méret ami pont kéne. Ez esetben 1mm eltéréssel működni szokott. Nagyobb eltérésnél szoktunk mángorolni is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hínár929 #185666 üzenetére
Szerintem 1mm kb semmit nem számít, főleg ha 1mm-el hosszabb.
Mavic, DT biztosan a pont tökéletes küllő hosszt alkalmazza, ezek azért elég nagy nevek ahhoz, hogy még 1mm eltérés se legyen. Legalább is én még nem találkoztam gyárilag pontatlanul fűzött Mavic vagy DT kerékkel. Viszont olcsóbb kerekeknél találkozom rendkívül trehány gyári fűzéssel. Nem csak küllőhosszban, centrirozásban is. Sokszor van olyan, hogy a zsír új kerékben tojás van, vagy nincs középen, vagy együtt a kettő.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Nutra #185711 üzenetére
Tárcsafék beállításhoz pár tanács. A fékbehúzásos fékbeállítás nagyon ritkán hoz eredményt, nem érdemes így beállítani. Először azt érdemes ellenőrizni, hogy van e 8-as a tárcsában. Sajnos használat közben mindenképpen lesz egy kicsi, de ha jelentősebben üt valamelyik irányba, azt érdemes kiszedni, mert különben lehetetlen beállítani úgy a féket, hogy ne súrlódjon. Ehhez szükséges a jó fény. Megpörgeted a kereket, látod merre üt, ott megállítod és az ellenkező irányba meghajlítod kicsit a tárcsát. Ehhez létezik célszerszám is, de simán kézzel is megoldható.
Ha ezen túl vagy, akkor jöhet a féknyereg beállítása. Én úgy szoktam csinálni, hogy fellazítom a nyerget és először az alsó csavart húzom egy picit, de úgy, hogy közben kézzel igyekszem középen tartani, mert meghúzás közben hajlamos elmozdulni valamelyik irányba. Először csak kicsit húzom meg az egyik csavart, majd hozzá igazítom a felsőt is. Ha jó a pozíció, akkor húzom meg rendesen alul felül. Ha nagyon kicsi a rés a betét és a tárcsa között, akkor érdemes a dugattyúkat visszatolni és úgy beállítani. Ehhez egy nagy lapos csavarhúzó is megfelelő lehet, le kell venni a nyerget és betolni a betétek közé, majd óvatosan szétfeszíted. Célszerszám ehhez is létezik, de a nagy lapos csavarhúzó is megteszi ha nincs más. Utána vissza teszed a nyerget és a fent említett módszerrel középre igazítod, pumpálsz párat a féken, majd kerékpörgetés, ha jól dolgoztál majdnem vagy pont középen van, ha nincs, korrigálsz rajta.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz szitaati #185720 üzenetére
Mennyi idős az agyváltó? Ha nem őskövület, lehet, hogy javítható. Persze kevés helyen javítják. Mi szoktunk javítani agyváltót. Az 5 sebességes shimano az egyik legerősebb, azt ebike-hoz tervezték. De nagyon masszív a nuvinci is, a csúcs meg a rohloff. Esteleg egy alfine. A 3 sebességes nem a durva emelkedőkre lett kitalálva.
Toobee: Amiket leírtál tüneteket, nagyon hasonlít a pánikrohamra, pánikbetegségre.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz szitaati #185738 üzenetére
Ha komolyabb emelkedők vannak, jobban járnátok egy láncváltós bringával. Még elektromosban sem szokták ajánlani az agyváltós gépeket ha komolyabbak az emelkedők. A motor sem olyan hatékony az agyváltóval. A rohloff kb az egyedüli ami kompromisszum mentes, de az egy vagyon. Az ebike középmotorokat biztosan az 5 sebességes shimano agyváltó bírja, ebből létezik görgős fékkel. [link] Ami még bírja az a nuvinci és a rohloff. A többi kérdéses, a 3-as újra tönkremegy ha villannyal használod, kár költeni rá.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz szitaati #185824 üzenetére
Sajnos nincs tapasztalatom azzal kapcsolatban, hogy a Sturmey mennyire bírja az ebike felhasználást. Nem igazán találkozom ilyen ebike-al amiben Sturmey van. Amúgy nem rossz cuccok.
Shimano Nexus 5 és 8 sebességes bírni szokta. Rengeteg 3 és 7 sebességest láttam megdögleni középmotortól, ezeket kerülni kell. Én biztos nem ajánlanám. Őszintén szólva az egész koncepciód hibás, említetted, hogy nagyobb emelkedők is vannak, oda az agyváltó totál alkalmatlan, kivéve ha nem valami prémium. Én elengedném azt a bringát, és láncváltósban gondolkodnék.Valószínűleg valamelyik fogaskerék eltört a bolygóműben.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #185896 üzenetére
Ára tényleg jó, de az 500-as akku kevéske ma már. Bikeparkba meg szerintem a DH bringa ideálisabb. Trail-Enduro 140-160mm az ideális tartomány egy E-MTB-ban. Nem teljesen jött át nekem ez a koncepció.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #185975 üzenetére
Azért ez nagyon rétegigény, egy adott pályaszakaszt ismételgetni, biztos akad olyan ember akinek ez okoz élvezetet, de szerintem ez az össz eMTB vásárlók csekély százaléka. Persze elfogadom, hogy ha valóban ez a cél, akkor értelmet nyer a koncepció. Bár itt megjegyezném, hogy azért szerintem ebben a kategóriában is akad jobb gép. Gondoljunk például a Speci Kenevo-ra, vagy a Santa Cruz Bullit-ra, esetleg a Husqvarna Extreme Cross, ami bár nem a legszebb, de egy rendes DH gép, 200mm úttal, de a Fantic XXF 2.0
is egy érdekes koncepció. És így a végére még egy Commencal Meta Power SX
, és egy KTM Prowler. Szóval van azért itt konkurencia.#185990 werszomjas Vezeték nélküli szettel még szebb lesz.
#186000 bszg@ Évente azért nem árt lecserélni. Nagyon max 2 év, de ez már erősen felhasználás függő. Igazán intenzív, versenyszerű használat mellett max fél év.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #186035 üzenetére
Bikeparkba viszonylag sokan járnak, én arra értettem a rétegigényt amit leírtál, hogy egy adott szakaszon körözgetsz. Az idő úgy is eldönti, hogy mekkora igény lesz az új Canyon Torque ON bringára. Én vártam amúgy, már régóta gondoltam, hogy lesz a Torque-ból is E verzió, de nem pont így képzeltem el. Szerintem ma már 500-as akkuval nincs piaca ezeknek a gépeknek, de majd úgy is kiderül. Geo-ra amúgy tényleg jópofa, bár az ennyire rövid láncvilla szerintem már túlzás egy ilyen gépen. Karbon vázzal és nagyobb aksival már jobban tetszene.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #186238 üzenetére
Fel vagyok fegyverkezve, baba samponnal és vízzel. Adok neki bőven, elméletben már nagyon jó vagyok, rengeteg videót megnéztem a témában, remélhetőleg a bringára kerül és nem a kukába.
#186244 sebgutkopf Köszi, igyekszem, dokumentálom a teljes folyamatot, reméljük sikeres lesz.
#186236 IMIIKE1998 Bovdenházak durva sérüléseket tudnak okozni, legextrémebb amit eddig láttam, hogy kilyukasztott egy aluvázat, persze ehhez kell pár év, de el tudja reszelni.
Az a minimum, hogy a kábelek felől védeni kell a vázat.#186273 raczger Rock Shox Reba-nál már én is láttam párszor, hogy az a 100mm inkább 98. Ezzel nem nagyon tudsz mit kezdeni. Ha azt tapasztalod, hogy még jobban összemegy, akkor átereszti a levegőt a negatív kamrába. Mondjuk ez egy új villánál érdekes lenne, de bármi lehet hibás. A becsúszóra festett SAG skála szerint amúgy jól áll a villa. Amúgy az első szervizt érdemes viszonylag hamar megejteni, kenőanyagokkal nem mindig bánnak bőkezűen a gyárakban. Ez inkább a tagoknál kritikusabb, azokban elég sovány a gyári kenés. Amint megvettem a bringát, azon nyomban széthúztam a tagot és kapott 5ml fluid-ot. A villát még nem bántottam, de valószínűleg abba is belenézek a tavaszi intenzívebb használat előtt.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz raczger #186309 üzenetére
Kollégám RS SID villája is kicsit kevesebbet mozog, gyárilag az is 100-as, de 95mm látszik a becsúszóból, kb 90-et mozog ki. Sajnos Reba és SID estében is jellemző ez. Nem tudsz vele mit kezdeni, jó villák, szépen dolgoznak, de ennyi a rugóút.
Egyébkén fully vázaknál is előfordul, hogy a gyári értéknél kevesebbet enged rugózni. Fölfelé kerekítenek, nem ritka, hogy gyári adat szerint 150mm-es hátsó út, csak 145, 143 a valóságban.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Felkészültem, holnap megragadom a bika szarvát!
[kép] -
Runner_fxr
Ármester
Sikerült ma néhány órát foglalkozni a fóliázással, így majdnem elkészültem, még a támvillákat kell befejeznem, aztán kész. A nyeregvázcső hátulját kihagytam, mert ott volt gyárilag is fólia, úgy gondoltam azt nem szedem le, inkább elrakom tartalékba a szettben lévőt, meg ehhez a vázat is szét kéne szedni, hogy rendesen hozzáférjek. Két kisebb darabbal kezdtem a láncvillákon, gyakorlás képen. Mondhatni könnyen ment, bár viszonylag sokáig kell simogatni mire rendesen letapad. Aztán jött a legnehezebb és leglátványosabb rész, a felsőcső. Na ezzel már megszenvedtem, mert jókora darab, figyelni kellett hogy elöl hátul középen legyen és a felsőcső formáját is nehezen vette fel. Voltak pillanatok amikor nem hittem benne hogy jó lesz, de végül 100%-ban hibamentesen a helyére került, kosz és buborék mentesen. Aztán a többi már mondhatni rutinból ment, az alsócső oldala és a fejcső. Szerintem maga a fólia felhelyezése a legtöbb esetben viszonylag egyszerű, alaposan be van fújva babasamponos vízzel, könnyen mozgatható, türelem kell hozzá, de nem olyan bonyolult. A leginkább idegőrlő, az az előkészület, maga a munkaterület tisztán tartása, kézre figyelni, hogy tiszta legyen, megfelelően vizes, hogy ne legyen ujjlenyomat. A vázat zsírtalanítani, hogy tapadjon a fólia, többször átnézni, hogy makulátlanul tiszta legyen, mert nem szép látvány egy hajszál a fólia alatt. Jó ha van kéznél kompresszor, és levegővel átfújjuk a felületeket. Ezek viszik el az időt, maga a fólia telepítése nem olyan gáz. Egyedül a felső csővel szenvedtem, de az is könnyen menne másodszorra. Szóval összességében bátran ajánlom vállalkozó kedvű felhasználóknak, persze csak ha meg is tudjuk teremteni az optimális körülményeket. Az eredmény szerintem pazar, semmivel sem rosszabb mint amikor egy profi fóliázóra bíztam a gépet. Majd csinálok még képeket, de azért párat megosztok most.
Egyébként ha véletlenül valami kosz kerül a fólia alá, az sem para, mert simán vissza lehet szedni amíg még nincs kiszáradva, fújunk rá néhány fújást a babasamponos vízből és le is mossa a szennyeződést, utána mehet vissza a fólia.[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép] -
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #186536 üzenetére
Kicsit én is tartottam tőle, de könnyebb mint gondoltam. Nyilván van pár nehézkesebb rész.
Nagyjából a végére értem, még megcsináltam a támvillákat meg a nyeregvázcső hátulját is.
Pár bubi maradt itt ott, de simán vállalható. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #186568 üzenetére
Amint elvonulnak a mínuszok, használatba veszem.
Természetesen a fóliázásra értettem.INTELligent: Köszi! De, pontosan a vizes-babasamponos vázra teszem a fóliát, sőt még a fólia is be van vizezve ez így van kitalálva. Máskülönben ekkora felületekkel nem lehetne szépen dolgozni. Autókra is így teszik fel. Ezek olyan fóliák, hogy a ragasztója nem vízbázisú, nem oldja le a víz, viszont a vizes felületen csúszik, többször is vissza szedheted, így lehet hajszál pontosan oda tenni ahova szeretnéd, majd egy kis gumis kártyával elsimítod, és amint kezded kiszorítani a vizet alóla, elkezd tapadni. Így lehet elérni a pontos illesztéseket és a buborék mentességet. [kép]
De a videón is jól látszik, hogyan kell ezt csinálni: [link]mobal: Egyelőre nem tervezem, hogy fóliázást vállalok. Tapasztalatszerzésnek jó volt, de amennyi melóval jár, annyi pénzt nem fizetnek ki érte a kerékpárosok.
goldnarmz: 20 ezer az elég baráti árnak tűnik. Nekem 2 éve csinálták 50 ezerért a premium protect-nél. [link] Viszont tényleg teljesen becsomagolta a vázat, villát is.
20 ezer még úgy is baráti ha csak egy egy nagyobb csíkot tettek a főbb felületekre.
Amúgy a minőségi fóliák 20-30 ezerbe kerülnek négyzetméterenként. Egy kerékpár alapos fóliázásához kb el is használod a négyzetméter nagy részét. Xpel, Hexis stb, ezek öngyógyuló fóliák, ami annyit jelent hogy ha összekarcolod akkor szobahőmérsékleten begyógyul és eltűnnek a karcok. Az invisiframe-es készlet 43 ezer ft-ba került, szállítással együtt, és még csinálhattam is meg.Én is csak azért álltam neki, mert az invisiframe-nél volt készlet a bringámhoz, így már nem kellett méretre vágnom, ha nem találtam volna, akkor biztos, hogy szakira bízom. Kisebb részleteket persze én is kiszabtam, mert több helyre is tettem mint ami a készletben volt, de egy teljes vázat nem vállalnék úgy, hogy én szabok ki mindent. Nagyobb felületeket egyébként úgy lehet csinálni, hogy valami speciális, könnyen eltávolítható maszkolószalaggal leragasztod a fóliázandó felületet, berajzolod a formát, majd leszeded a maszkolószalagot és az alapján kivágod a fóliából. Legalább is a premium protec-es sráctól ennyit ellestem.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz f4lcon #186806 üzenetére
Kiegészíteném annyival, hogy azért azt is el kell döntenie a márkának, hogy melyik a legfontosabb célcsoport. Lehet tervezni csapatós vázat, de akkor problémásak lehetnek a kezdők, mivel a rövid láncvillával gyengébben mászik a bringa, több technikai tudást igényel. A laposabb fejcső is lomhábban kanyarodik kisebb sebességnél, legalább is megszokást igényel. Illetve csodák nincsenek, nem lehet töredék áron ugyan olyan minőséget adni, valahol spórolni kell, főleg ha még a jelentősen alacsonyabb ár mellett is hasznot szeretnének. Épp ezért az olcsóbb decathlonos váz soha nem fogja tudni azt a merevséget, hajtáshatékonyságot mint a prémium darabok.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #186749 üzenetére
Igyekszem összekoszolni.
Az a baj, hogy folyamatosan mozog az a rész, nehéz lenne oda bármi praktikus védelmet kitalálni. Nekem még nem volt ebből problémám, van bőven sárférőhely ott, bár a képen nem annyira látszik. Abba a láncvillában még a 2,8-as külsők is táncoltak, most meg "csak" 2,6-os van benne.
#186772 andrisbandi Engem is meglepett régebben, ma már nem csodálkozom semmin, kifejezetten nagy igény mutatkozik a pálcás sárvédős, csomagtartós, trekkingesített össztelós és merev elektromos montikra. Elég sok ilyen modell van:
Cube
Merida
Ebben a szegmensben talán a legkomolyabb a Riese & Müller
A legőrültebb megoldás a kategóriában talán a Nicolai GT1 EBOXX
össztelós, Enduro felépítés eléggé extrém geometriával, Bosch ebike rendszer, szíjhajtás, Rohloff agyváltó és természetesen pálcás sárvédők és csomagtartó. Elképzelni nem tudom ez mire jó, de van akinek ez kell.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ringman #186816 üzenetére
Az egyértelmű, hogy mire jó a Rohloff meg a szíj, a kérdés inkább az, hogy mi szükség van erre egy Enduro-n? Főleg ilyen extrém geometriás Enduróból mi értelme van ilyen sárvédős, csomagtartós trekkinget építeni? 120mm körüli fullynál még látom az értelmét, na de itt aztán semmi logikát nem látok benne. Mindegy, van ilyen is.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #186860 üzenetére
Köszi! Az egy szellőző nyílás, az akku ha melegszik, akkor annak a hőjét tudja kiengedni, alapvetően ezért van rajta. Alu vázba erre nincs szükség, de a karbon nem vezeti el a hőt. Biztos be tud jutni ott sár, bár nem túl nagy nyílások vannak rajta, de mivel alul nyitott a váz ahol az akkut behelyezed, így ott ki is tud jönni ha bejutna.
A lelke alatt a motort érted? Shimano EP8-as rendszer van benne, 630Wh-s akkuval. Bár szerintem egy kerékpár lelke továbbra is a váz, de az kétségtelen, hogy a motor sem mindegy egy ebike-nál.
Akkora ugrás talán nincs mint anno az E8000 volt, de azért csiszoltak rajta bőven. 300g-al könnyebb lett, mert az alumínium házat magnéziumra cserélték. Méretre is csökkent, nagyobb a bringa hasmagassága. 70-ről 85Nm-re nőtt a nyomatéka. A hajtás ellenállása is csökkent, ezáltal kisebb a fogyasztás és kikapcsolva is könnyebb tekerni. Sokkal jobb a motor hűtése, ezáltal nem vagy csak jóval később veszi vissza a teljesítményét. Az E8000-et ha nagyon meghajtottad nyáron, akkor szoftveresen visszavette 40Nm-re a nyomatékot amíg kicsit vissza nem hűlt, ezt én is tapasztaltam párszor és érezhetően gyengült ilyenkor. Az EP8-nál ez a túlmelegedés jóval később jöhet elé, és ha elő is jön, legfeljebb 70Nm-re veszi vissza a teljesítményét, ami pont annyi mint az E8000 csúcs teljesítménye. Szóval azért ez sem kis előrelépés. Bár szerintem a lényegi különbségek mégsem ezek, hanem a motor testre szabhatósága. Az E8000-et is lehetett telefonról állítgatni, de ott csak az adott rásegítési fokozaton belül a nyomatékot tudtad állítani. EP8-nál tudod állítani a nyomatékot az adott rásegítési fokozaton, tudod állítani a rásegítés karakterét, hogy mennyire avatkozzon be a pedálozásba ezt egy 1-től 10-es skálán és a nyomatékérzékelőnek az érzékenységét is állíthatod. Ezen felül létrehozhatsz 2 profilt, pl átkonfigurálod a 3 rásegítési fokozatot az 1-es profilban, majd a 2-esben hagyod őket gyári beállításon. A profilok között a kijelzőn keresztül gyorsan lehet váltani, ehhez nem is kell utána a telefonos csatlakozás.
"Van rá esély hogy szinte észrevétlenül összehangolják a rásegítést a tekerésbe fektetett energiával?"
A válasz a kérdésedre az, hogy már létezik is, úgy hívják, hogy Shimano EP8! Bár még távolról sem teszteltem le alaposan, de az már a pár kör és némi konfigurálás után egyértelművé vált, hogy nagyon profin és természetesen tud együtt dolgozni a saját erőddel. Nekem pont ez volt az egyik bajom eddig a prémium pedelec rendszerekkel, hogy általában a legkisebb rásegítés is már egy kicsit több volt mint amit kipihenve igényeltem, kikapcsolva meg meg ugye már nehezebb volt mint az analóg hagyományos bringa, így nem tudtad teljesen szimulálni a hagyományos bringát, némi kompromisszummal járt az ebike használat. Na most az EP8-nál ez megoldódott, ha leveszem minimumra az eco-t, észre sem veszem, hogy egy motor segít, pont annyit és úgy segít, hogy elvegye a plusz súlyt, ergo annyit érzel belőle, hogy egy sima 13-14 kilós Trail bringával tekersz. Az EP8 előnye még az is, hogy brutálisan csendes a működés, szinte semmit nem hallasz belőle még max rásegítésen sem, sokkal csendesebb mint bármi eddig. Egyedüli hátránya amit már említettél, hogy van némi zörgése lefelé, bár ez sem mindig. Ez egyébként az új 4. generációs Bosch-nál is jelen van. Ez a hang a szabadonfutóból jön a motoron belül, a méret csökkentésnek ez volt az ára, így tudták megoldani. Azonban ez nem rendellenes hang, tehát nem ugyan az mint egy egyéb nem oda illő zörej a bringán, egyáltalán nem olyan kirívóan vészes dolog. Nekem annyira nem tűnt fel, de nyilván figyeltem, mert előtte én is olvastam róla.
Új hozzászólás Aktív témák
- BABOLAT AERO PRO TEAM 280 grammos teniszütő és labdaszedő
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs