Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #186860 üzenetére

    Nagy dobás szerintem az lesz ha az akkutechnológia tud fejlődni. Nem is a kapacitás a gond, hanem a súly/kapacitás arány. Az fog adni nagy löketet az iparnak ha közel hasonló súlyban lesznek a "full power" ebike-ok. A motorok fejlettsége szerintem már elég magas szinten van, itt az akku a szűk keresztmetszet, jóval nehezebbek mint maga a motor.

    #186872 andrisbandi
    A Speci Turbo Levo SL-je azért eléggé kompromisszumos, súlyban nem rossz, de a motorja csupán 35Nm, mentem ilyen géppel, kb a harmada teljesítményben mint egy teljes értékű ebike. És bár az igaz, hogy ez sok esetben bőven elég, de azért vannak szituációk amikor kell a nagyobb kraft. És az akku is csak úgy tud könnyű lenni, hogy a a fele a kapacitása. Egyébként szerintem is ez a jövő, a könnyű ebike, de az SL még erősen kompromisszumos. Persze biztos megvan a maga célközönsége. Az biztos, hogy tekerni már 95%-ban olyan mint egy hagyományost. Bár nekem az Orbea Rise akkor már jobban tetszik. Súlyban ugyan ott van mint az SL, sőt, kicsit alatta, és a motorja kétszer olyan erős, egy EP8-as kicsit visszafogva 60Nm-re.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #186882 üzenetére

    Az E8000 egészen biztosan nem éri meg egy EP8-al szemben, annyi ponton fejlődött, hogy baromság azt állítani, hogy az E8000 inkább megéri. E8000-hez 630-as akku sincs. Próbálok racionálisan szemlélődni, megtehettem volna, hogy mást veszek, de nekem bejön a Shimano. Az E8000 sem volt rossz, de ez sokkal jobb. Amúgy én is néztem pár teszt videót még a vétel előtt, de leszámítva a zörgést és, hogy pár másodperccel gyorsabb a bosch cx fölfelé, más kritikát nem hallottam róla. Kipróbáltam az összes rendszert, volt gen 2cx-el 3 bringám is, mentem viszonylag sokat gen 4-es cx-el, Brose-al is, nekem a Shimano természetessége tetszett a legjobban. És az is biztos, hogy esztétikára a legszebben integrált rendszer. 2,6kg a motor, a legkisebb, legkönnyebb a kategóriában, kijelzője is a legszebb, a fokozat választó kar is baromi szép, letisztult. Brose se lenne rossz, de baromi megbízhatatlan, rengeteg baj volt vele. Bosch gen 4 amúgy nem rossz cucc, de azért agresszívebben működik mint a Shimano, bár vannak sokan akik meg pont azt kedvelik benne.

    Jó dolog a könnyű ebike, de szerintem nem olyan áron, hogy harmat gyenge a motor és kicsi az akku. Nálam ezek ezért estek ki, bár az Orbea Rise egész közel van ahhoz ami már jó.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Napfénysüti #186912 üzenetére

    Amennyiben a felni és a gumi támogatja, természetesen igen. Annyi igazság van benne, hogy a vékony gumit szerelni mindig nehezebb, illetve az outi tubeless azért nem mindig működik olyan atom stabilan mint pl egy montin, de meg lehet csinálni.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz szuszinho #186917 üzenetére

    Szerintem mindenképpen érdemes, mert onnantól kicsi az eslye egy defektnek. Annyi hátránnyal érdemes számolni, hogy az outi tubeless szerelése azért nem egy leányálom, többnyire brutál módon passzentos a külső, nehéz le fel tenni, szóval ha bringázás közben mégis eleresztené a nyomást, belsőt beletenni nem lesz egyszerű. Viszont ennyi kockázatot megér, mert általában jól működik és defekt mentes sokáig.

    #186913 Tothgera30 Akkor szoktam ilyennel találkozni amikor lusták a dugattyúk, vagy egyszerűen már kopott, elhasználódott az egész fékrendszer. Dugattyúkat meg lehet olajozni. Amúgy a Shimano fékkel sok mindent nem tudsz csinálni, ha korrektül le van légtelenítve és a dugattyúk is rendesen mozognak, de még is rossz valami miatt, az új féket jelent. Annyira nem sűrű jelenség, alapvetően megbízható rendszerek, talán az XTR-ek a legfinnyásabbak és legkevésbé tartósak.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Tothgera30 #187038 üzenetére

    Fékolajat szoktam használni, fültisztító pálcikával érdemes, mert ha cseppented rá, az túl sok és utána még egy csomó ideig pumpálja ki majd a felesleges olajat a dugattyú mellett, sokáig kell tisztogatni. Ki kell pumpálni a dugattyúkat, megkened, majd visszatolod.

    #187017 vzarmo Ahogy fentebb írják a fórumtársak, vagy a bovdened nincs rendesen meghúzva, vagy kevés az olaj a csillapításban, ezek miatt szokott rossz lenni a lock általában. Persze előfordulhat egyéb meghibásodás is, tömítések, vagy magának a csillapító egységnek a meghibásodása. Ha állandóan le van zárva, terepen is, az hosszútávon nem tesz jót, ez okozhat még meghibásodást, mert túlterheled a csillapító egységet és a tömítéseket.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Qlux #187044 üzenetére

    Egy méret kalkulátor soha nem lehet tökéletes. Pontosan milyen bringát néztél? 171cm-hez XS valóban nagyon kicsinek tűnik. Inkább az M-et gondolnám, talán S, de ez nagyon típus és egyénfüggő.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Qlux #187047 üzenetére

    Mekkora a belső lábhosszod? Így elnézve a geometriát, M biztosan kiesik 171cm-es magassággal. XS és S között lehetsz ebből a modelből, az dönti el, hogy milyen hosszúak a végtagjaid. Én pl világ életemben M-es montikkal mentem, mert mindig azt ajánlották mindenhol a gyári ajánlások a 178 centimhez, meg ezt szoktam meg, de rá kellett jönnöm, hogy az L az én méretem, mert hosszúak a végtagjaim. Persze ezek a póló méretezések nagyon félrevezetőek lehetnek, mert ez is modellfüggő, az adott geometria a mérvadó mindig. Én úgy gondolom ha az átlépő nem gond, talán a nagyobbat venném, tehát S. Meg ha jól látom az S-től nagyobb a kerék is, alatta 27,5".

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Derron #187068 üzenetére

    Általában már előző év végén elkezdenek szállingózni az új modellek. Jelenleg az van, hogy a covid miatt kevesebbet tudtak gyártani, viszont az igények meg nőttek. Így kialakult egy jelentősebb hiány, kerékpárokból és alkatrészekből is. Ha venni szeretnél, akkor nem túl jók a kilátások. Májusban meg kb már semmi nem lesz.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz IMIIKE1998 #187075 üzenetére

    Persze, hogy fontos a karhossz is, de nem is írtam az ellenkezőjét. Végtag hosszt írtam, abban benne vannak a karok is. :)

    A használt piacra is kihatással van az, hogy kevés az új bringa. Ez a kettő együtt jár, ha nincs új bringa, akkor eladni sem annyira akarnak az emberek, mert utána nem tud mit venni helyette. Vagy ha mégis eladja akkor magasabb áron.

    #187095 DDaniel Trekking vonalon a Sram nem nagyon játszik, inkább Shimano. Ha maradnál a Sramnál, akkor 1 X 11 vagy 12 sebességes rendszereket találsz újonnan. X5 9 sebességes lehet elvétve talán néhány webshop-ban, vagy kerékpárboltban, de én nem erőltetném. X9 váltókarom utoljára 2007-2008 körül volt. Szerintem ha gazdaságosan akarod működtetni a rendszert, akkor egy 9 sebességes Shimano mellett maradsz, Alivio, Acera esetleg régebbi 9-es Deore. Ha ennél igényesebbet szeretnél, akkor XT-ből nagyobb eséllyel találsz 10-es változatot, trekkinges váltókarral ami mutatja a fokozatokat.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz DDaniel #187144 üzenetére

    Szerintem semmi gond nem lesz vele, az a T6000-es széria, jól bevált alapokra épül. Arra figyelj viszont, hogy ha fejlesztesz 10-es rendszerre, akkor értelemszerűen minden komponens cserélve legyen. Tehát mindkét váltó, váltókarok, sor, lánc és hajtómű is.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz DDaniel #187154 üzenetére

    Az a lényeg, hogy T6000-es széria, annak semmi jelentősége nincs, hogy melyik évben gyártották, ugyan az mind amelyik ebbe a modellcsaládba tartozik.

    Fogaskersorból a CS-HG50 10 a MTB verzió, 11-36-os kiosztással, HG500-ból max 11-34 van, illetve kisebb outis kiosztások, elméletileg mindegy melyiket választod. Ha szeretnél nagyobb emelkedőket is megmászni, akkor válaszd a 11-36-os HG50 10-et. A T6000-es SGS-es hátsó váltó totál kapacitása 47T, tehát pont belefér ebbe a 48-36-26-os hajtóművel párosítva, persze azért nem ajánlott a teljes keresztbe váltás 3 X 10 esetében, de talán a legideálisabb a 11-34-es kiosztás lenne.

    Első váltó: L3 felső bovden húzású, L6 is felső húzású, H3 pedig alul húzós.
    L6-os ránézésre ugyan az mint az L3, de abban különböznek, hogy más láncvilla szöghöz lettek tervezve. L6-os 66-69 fokos, ami inkább MTB-ra jellemzőbb. Tehát neked a trekkingre valószínűleg az L3 vagy a H3 lesz a jó, attól függően, hogy honnan jön az első váltóhoz a bovdened, alulról vagy felülről. Biztonság kedvéért azért érdemes megnézni a jelenlegi első váltód, hogy hány fokos láncvillaszöghöz való, de majdnem biztos, hogy 63-66.

    Középcsapágynál a BB52 menetes, neked ez fog kelleni, MT500-as press fit, abban nincs menet, az préselős.

    Pedál maradhat.

    A T6000-es hátsó váltó is Shadow rendszerű, ami annyit jelent, hogy keskenyebb, tehát nem igazán nyúlik ki a váz síkjából, kevésbé lehet megütni. Persze nem lehetetlen, viszont egy trekkingen ettől nem tartanék, szerintem nem fontos a váltó védő, meg ezeknek a rögzítése is macerás, gyorszáras kerékhez nem is ajánlott.

    Kitámasztóból olyat tennék fel ami hátul támasztja meg a bringát, nem pedig középen, azok jobban tartanak.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz velizare #187205 üzenetére

    Ha fogyni szeretnél, érdemes inkább a kaja felől közelíteni a témához. Azt biztos nem gondolnám, hogy napi 8-10 óra ülés, 0 kondi után azonnal heti 5 edzésbe kéne fognod, a heti 3 is bőven elég, sőt kezdőként hatásosabb is szokott lenni mint a több. A legnehezebb része amúgy nem az edzés, hanem az hogy betarts egy normális, diétás étrendet. Szerintem sokan azért buknak el az életmódváltásban mert túl sokat akarnak egyszerre, belevetik magukat az edzésekbe is, meg a diéta is, és ez egyszerre nagyon sok lesz, főleg ha túl is hajtod magad. Ráadásul egy helytelen kajálással még akkor is nehéz fogyni ha elkezdesz valamit sportolni. Épp ezért kezd a kajával, a sportolás meg a második lépés.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz bardi #187235 üzenetére

    A súly gyarapodáshoz, legalább is ha ezt izomban szeretnéd, a súlyzós edzés a legjobb, leghatásosabb, a kerékpározás inkább súlyt csökkent.

    Hasaggymeg: Nem kell túlzásba esni a karbon pasztával, épp csak egy kicsit kell rákenni. A karbon vázhoz meg ideálisabb lenne egy rendes csavaros nyeregcsőbilincs, azzal pontosabban be lehet állítani az ideális nyomatékot, gyorszárral könnyen túlhúzhatod és megrepesztheted.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #187241 üzenetére

    Furcsa az biztos, szerintem cseréld le egy csavaros bilincsre és 4-5Nm-re szabad meghúzni.

    bardi: Az a baj, hogy a súlyzós edzés és a kerékpározás teljesen ellentétes sportok. Mindkettő jó ha ésszel csinálják, de a kettő együtt csak akkor működik ha valamelyiket háttérbe szorítod. Ha az izom fejlesztés, súly gyarapodás egy cél, akkor a bringázást csak kb kiegészítő sportként lehet űzni, mondjuk heti 1-2 alkalom és akkor sem agyonhajtva magadat. Ha túl sok bicaj is társul a súlyzózás mellé, akkor egy dekát nem tudsz hízni, maximum erőben tudsz fejlődni, ami nyilván nem rossz dolog, de ha szeretnél vastagabb izmokat, akkor ezt tudatosabban kell csinálni, nagyobb hangsúlyt fektetni a súlyzós edzésekre, életmódra, táplálkozásra.

    xy.zsolt: A futással vigyázni kell, nem mindenkinek bírja a térde, nekem sem bírja. kerékpározás sokkal biztonságosabb, főleg egy fogyni vágyó, kezdőnek. Érdekes módon a guggolásokat is bírtam, pedig anno amikor kicsit komolyabban vettem a testépítő edzéseket 140kg-os guggolást és 330kg-os lábtolást tudtam csinálni, a térdemnek kutya baja nem volt. Nyilván ez sok év munkája volt, nem egyik napról a másikra ment, de már egy kevés futástól is fáj a térdem, guggolástól még soha és a guggolás nagyon gyorsan hozza az izomtömeget az egész testre.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz balintbaba #187245 üzenetére

    Egy masszív 10 évet én beletettem a body sportba, tudom miről beszélsz, csak nagyvonalakban válaszoltam. A tápanyag bevitel és edzés, hízás, fogyás vonatkozásában igazad van, de van az a szintű aerob sport, amikor már nem tudsz annyit enni, hogy visszabillentsd a mérleget az izom tömegnövelés irányába. Ezt tapasztalatból tudom mondani. Tök jó dolog ha a súlyzós edzés mellé valaki bringázik, általában ezeknek a sportolóknak a testkompozíciójuk is jobb, mint azoknak akik csak az egyik sportot űzik, de ehhez kellenek a megfelelő edzés arányok. Ha túl sok az aerob mozgás, akkor nincs izom tömegnövelés. Abban igazad van, hogy lehet fogyás mellett izmot építeni, de nem mindegy mennyit, meg nem mindegy, hogy az adott személynek mik a céljai.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz DDaniel #187333 üzenetére

    Szerintem sincs értelme arra a bringára egy Deore T6000-es szettet venni. Ha mindenképpen fejleszteni akarod, maximum az Altus szintnek van értelme, 3 X 9-el. Így is kell venned egy kazettás hátsó kereket, és a kazettás agyban is ki kell cserélni a gyorszáras hátsó tengelyt csavarosra, mert abban a vázban szerintem vékony lemezpapucs van, amiben a gyorszár nem tudja megfelelően rögzíteni a kereket. Hajtóműből is bőven elég lesz a négyszög tengelyes pl egy FC-MT101. Ha ennél komolyabb fejlesztéseket szeretnél, akkor tényleg bringát kéne inkább cserélni.

    Én a helyedben maradnék a Trekking mellett, azok alapján amiket leírtál:
    Cube Kathmandu Pro
    Ha egy kicsit sportosabbat, könnyebbet szeretnél, akkor például egy ilyet vennék:
    Cube Nature EXC

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Alg #187799 üzenetére

    A túl rövid és a túl hosszú sem jó, a kép alapján kissé hosszúnak tűnik nekem is. Azt érdemes csinálni, hogy kezdésnek akkorára vágod a házat mint a jelenlegi, és a bovdent megmozgatod benne, érezni fogod, hogy mekkora ívnél csúszik a legkönnyebben. Ha megvan, akkorára vágod. Ránézésre kb 2cm-el hosszabb mint kéne. Érdemes 1.1mm-es bovden szálat használni.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Khelben #187851 üzenetére

    Én abszolút a bringások mellett vagyok, de szerintem az a nő nem százas. Amíg csak a saját életével szórakozik, addig ok, de ott egy gyerek is!!

    bardi: Jó kis gép! Főleg a telók. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz DDaniel #187536 üzenetére

    Ez még talán határeset, bár hátulról jobban látszik a vastagsága, de ezekbe a papucsokba általában működi szokott a gyorszár.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz -=RelakS=- #187966 üzenetére

    Az új láncok 0,25-ön vannak, ez normális érték. Láttam már alap Shimano láncot 0,25 felett újonnan, na az már érdekesebb.
    Nyúlásmérőből én ezt használom, elég jó cucc.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Somatom #188362 üzenetére

    Milyen az új külső meg a tubeless? :)

    DDaniel: Itt nem szokott gond lenni a gyorszárral, de azért én ezekbe a vázakba jobban szeretem a sima csavarosat rakni, mindkettővel működni fog.

    Aki esetleg gondolkodik normális minőségű kerékpár szerelő állványban, ami azért jobb mint egy lidl állvány, de mégsem Park Tool árszint, annak nagyon tudom ajánlani az Unior termékeit! Nyugdíjba küldtem az öreg Topeak állványt, és vettem otthonra egy Unior-t.
    Ez az első olyan állvány ami értelmes alternatíva egy Park Tool-al szemben. Ugyan az a minőség, elérhetőbb áron. 56 kiló talppal együtt és 45 kilóig terhelhető, egyszerre két bringát is fogad.
    [kép]
    [kép]
    [kép]

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Toobee #188608 üzenetére

    Ismerősi körömben van Izzo tulajdonos, nagyon szereti. Én még nem próbáltam, de a kollégám ment vele, aki egy hardcore XC-s arc, azt mondta, hogy brutál jól halad, ugyanakkor lefelé is nagyon ügyes gép. Szóval remek választás lenne, csak hát ebben a helyzetben ki tudja mikor lesz.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Somatom #188662 üzenetére

    Ma végre mentem egy normálisabb karikát, viszonylag jó időben, jó minőségű, de durvább, terepkörülmények között és határozottan vitatkoznék a két lejtő közötti pihenéssel, mondjuk nem mindegy mennyit megyünk fölfelé, hol és milyen intenzitással. :) Lehet velem van a baj, de szarrá égett a combom, pulzusom érzése többször is volt 160-170 környékén, pedig mint tudjuk a "szakértők" szerint az eMTB nem is kerékpár. :D
    Én köszönöm szépen, de épp eléggé elfáradtam.

    Hátha valakit érdekel, gondoltam írok pár sort az "új" gépről, Shimano EP8-ról, mixelt kerékméretről (elöl 29", hátul 27,5"plusz), karbon vázról, 1X12 XT-ről, új SLX 7120 fékekről stb.
    Közvetlenül az előző Merida montimhoz tudom hasonlítani, az még ugye külső akkus volt, teljesen alu vázzal, előző generációs Shimano E8000-es pedelec rendszerrel, 27,5+ elöl-hátul, M-es méretben. Szóval eléggé más.

    Kezdjük a mérettel, az új gépet inkább L-es méretben rendeltem. Mindig M-es montikat hajtottam, valahogy ezt éreztem jónak, meg a gyártói ajánlások is inkább efelé tereltek.
    Igényelt némi megszokást, az első kb 10km-en óvatosabb voltam a terepen, de aztán ugyan úgy mentem mint a kisebbel, sőt szerintem durvábban, abszolút tökéletes ez a méret a 178 centimhez, túrázni is kényelmesebb és a durvább terepen is nagyobb magabiztosságot ad, hogy távolabb és magasabban van a kormány. Persze ez erősen testalkat és geo függő, ebből a modellből nekem úgy tűnik az L-es az ideális, egyáltalán nem bántam meg, de ez nyilván nem szent írás mindenkinek.

    A mixelt kerékméret szerintem hatalmas ötlet, pedig amikor először láttam, kételkedtem benne, nálam eddig a 27,5+ volt a kedvenc, amit továbbra sem tartom rossznak, de az egyértelmű, hogy egy 29" x 2.5 elöl sokkal pontosabb mint egy 27,5" x 2.8. Nem olyan nyúlós, tapadás is rendben van, igaz ehhez kell egy ilyen kiváló külső Mint a Maxxis Assegai. Kanyarokba pontosabban beteszem és úgy vágtam át a nagyobb köveken, gyökereken, hogy azon magam is meglepődtem. Hátul egy 27.5" x 2.6-os Minion DHRII van, nem éreztem szükségességét még szélesebbnek, jól tapad, könnyen befordul a bringa segge, ha kiülök a nyereg mögé, nehezebben dörzsöli meg a seggem a hátsó kerék, több helyem van.
    Tökéletes az összhang. Bár azt hozzáteszem, kellően alacsony nyomáson a 27,5" x 2.8 azért durván tud tapadni, kezdőknek, esetleg egy merev seggű Trail bringába talán még mindig ez a jobb választás.

    Maga a bringa irányítása úgy összességében parádés, lejjebb került a súlypont, a vázba integrált akkuval, a kisebb motor miatt több a hely alul, kicsit laposabb a fejcsőszög 65.5 fok és továbbra is elég rövid a segge, kategóriájában mondhatni igen rövidnek számít. Ahhoz képest, hogy egy nehéz ebike, abszolút feledteti velem a súlyt, mert annyira játékos, jól fordul és jól eltalált a súlypont. Az első háromszög kellően hosszú a 460-as Reach-el. Nem azt mondom, hogy nem érzem meg ha pl egy 6 kilóval könnyebb Enduro-ra ráülök, nyilván az kicsit könnyedebb, de itt amit lehet kihoztak ebből a kategóriából. Rendkívül szórakoztató, kezes bringa. Klasszissal jobban irányítható mint az előző generációs eOne-sixty, pedig az is egy szuper bringa!
    Fantasztikus a váz mozgása, a karbon váz is érezhető plusz ad a komfortba és merevségbe is egyaránt. Nem tudok belekötni. Mai szemmel nézve nem extrém geo, de talán pont ez a jó benne, hogy nincsen eltúlozva, de azért kellően modern geometria és ez eredményez egy kb minden szituációban kiszámítható, ügyes és biztonságos bringát. Rengeteg bringát kipróbáltam már a kategórián belül és a nagy átlag sokkal nehézkesebben viselkedik, holott súlyban ez sem könnyebb. Kis érdekesség, a túrám elején véletlenül lockolva hagytam a Fox tagot, nyilván ez nem egy teljes lezárás, de azért felkeményíti. Így verettem lefelé egy elég durva trailen, ráadásul nem is igazán ismertem, éreztem, hogy kicsit pattogós a segge, de először nem tűnt fel, hogy zárva van. Még így is durván jól ment lefelé a gép. :)

    Az új 8100-as XT váltórendszer felnőtt a feladathoz, simán hozza egy felsőbb kategóriás 12-es Sram váltás minőségét. Itt is voltak kételyeim, de jól vizsgázott, határozott, pontos, terhelés alatt is jól működik, egyelőre biztosan marad a bringán.
    Egy negatívuma sajnos megmaradt, ez a kuplung kar a hátsó váltón továbbra sem a kedvencem. Ha bekapcsolom tényleg szuperül feszíti a láncot, de azért ezt megérezni a váltáson is, és szerintem tekerés közben ad a rendszernek egy extra terhelést. Már-már túlzottan feszesen tartja a láncot, én így érzem, ez a Sram GX és társainál jobban megvan oldva, ott nem kell kapcsolgatni semmit, mindig kellően jól feszít, a váltás érzete sem ennyire kemény és nem érezni ezt a pattanásig feszült érzést a hajtáson mint az XT esetében. Összességében azért nem rossz az XT, ezzel együtt lehet élni, amúgy egy kiváló váltó rendszer.

    Az új SLX 7120-as fékek brutálisan jól fognak, igaz ezek a pár száz méteres ereszkedések nem igazán érik el a határait, de az biztos, hogy nagyon rendben van ez a cucc. Nem gondolnám, hogy ennél több kellhet a nagy átlagnak. Persze azért az XTR MT900-as hűtött féktárcsáit meg fogja kapni, mert ezek az RT66-ok szeretnek könnyen megégni.

    A végére hagytam az EP8-at, mert itt az nem sok mindenkit érdekel. :D Azért erről is írnék pár sort. Most azért adtam neki rendesen, leginkább azt rótták fel neki, hogy zörög benne valami. Ez a szabadon futója. Néha hallani, közepesen durva terepeken, de igazán durva terepen már nem tűnik fel, tompa lánc csapkodásnak tűnik, egyáltalán nem olyan zavaró. Ennyi áldozatot nekem megér, hogy ilyen apróra meg tudták csinálni. E8000-hez viszonyítva leginkább a beállításaiban tér el, sokkal jobban testre szabható a rásegítés, itt tényleg be tudd úgy állítani az eco fokozatot, hogy csak annyit segítsen ami elveszi a plusz súlyt és érzetre egy kb 15-16kilós analóg Enduro lesz. Ezzel nagyon meg tudod növelni a hatótávot és nincs az, hogy kikapcsolva már túl nehéz, de eco-ban meg kicsit többet segít mint kéne. Ez a túra elején fontos amikor még fittek vagyunk. Illetve a hangja síkon és fölfelé szinte alig hallható, talán a legcsendesebb a piacon. Lehetne még róla sokat írni, de tulajdonképpen majdnem ugyan azt tudnám leírni róla mint az E8000-ről. Kicsit persze erősebb, de nagyjából azt tudja.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz gabro0 #188727 üzenetére

    Természetesen gondolkodtam, sőt, már elég régóta úgy gondolom, hogy a mai modern csúcs gépek bőven meghaladták a bovdenes váltást. 12 sebesség esetén a legkisebb bovden szorulás is váltás problémát fog okozni, épp ezért remek dolog a vezeték nélküli váltó. Csak ugye ez a Sram esetében egy csúcs szettet jelent, ahol egy hátsó váltó több mint 200 ezer ft és ezért lassan terjed monti vonalon. Én is úgy voltam vele, hogy ha problémás lesz a XT váltó, azonnal cserélem, de egyelőre jónak tűnik. Viszont minap szembe jött velem ez: [kép] Szerintem ez már sokakat el fog gondolkodtatni.

    #188731 Hasaggymeg Próbáld ki kikapcsolva is, azért érezhetően puhább a váltás. Illetve állványon tekerd meg a hajtást kikapcsolt és bekapcsolt kuplunggal. A felső nagy tányérokon már érzed a hajtóművön is, hogy bekapcsolt rugófeszítővel nehezebb forgatni a hajtóművet, mert annyira feszül a lánc. Valamilyen szinten ez minden 12-es váltás esetén megvan, de Sram-nál én ezt ennyire nem érzem, a váltókar is könnyebben működik, pontos a váltás és ott is feszíti amennyire kell. Összességében nem rossz a Shimano XT, jól működik, nem érzem azt, hogy azonnal cserélni kéne, mert mint írtam, simán hozza a Sram váltás minőségét, ami jó, de azért nekem még mindig inkább a Sram tetszik jobban.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz IMIIKE1998 #188742 üzenetére

    A fizikát nyilván nem lehet megb@szni. A nagyobb súly az nagyobb súly, viszont rengeteget lehet javítani a felhasználói élményen, kezelhetőségen ha jól megtervezik a bringát és a nagyobb súly megfelelően oszlik el. Még akár előnyt is lehet belőle kovácsolni bizonyos tekintetben. A nagyobb súly, jó súlyelosztással, megfelelő súlyponttal jobban odatapasztja a bringát a talajhoz. Nem tud úgy elpattogni a bringa ha ráereszted nagyobb tempóval egy durvább terepre. Többször tapasztaltam ezt, persze ehhez kellenek a jó minőségű és jól beállított telók is. Az viszont tény, hogy ha megnézünk nagyjából két egyforma bringát, csak az egyik nehezebb mondjuk 5-6 kilóval, biztos, hogy a nehezebb több energiát követel tőled a kanyarokban és érezhetően játékosabb lesz a könnyebb, csak az a nem mindegy, hogy milyen mértékű az eltérés. Egy jól megtervezett, modern geometriás E-Enduro/Trail kategóriás bringa ma már sokkal több pozitív tulajdonsággal rendelkezik mint negatívval, épp ezért a felhasználó élmény baromi jó tud lenni, a legtöbb embernek teljesen jó.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Toobee #188787 üzenetére

    Tudom, linkeltem is a képet. :)

    velizare Kis akkuja van, a Sram esetében a hátsó váltónak külön, ami könnyen cserélhető, a váltókarba 2032-es elem kell, az nagyon sokáig bírja, de a hátsó váltó is elműködik 25 órát egy töltéssel. Egyébként a Sram ehhez a szetthez kínál vezeték nélküli dropper post-ot is, annak ugyanolyan akkuja van mint a hátsó váltónak és ugyan olyan karja mint a váltónak.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #188794 üzenetére

    Én úgy gondolom, hogy a 25 órás üzemidő már bőven jó. Nyilván egy plusz dolog amit tölteni kell időnként, de sokkal nagyobb nyűg a belső bovdenezést kicserélni, mint néha tölteni egy akkut. Az elterjedést nyilván nem úgy gondolom, hogy akkor Józsi bácsi trekkingjén is Sram GX AXS lesz. Nyilván azok között fog terjedni akik felső kategóriás bringákat vásárolnak.
    Ez amúgy épp elég nagy tömeget jelent és látok rá esélyt, mert az XX1 AXS árából kiindulva kb a duplája a mechanikusnak, tehát a sima GX váló és váltókar ára X 2 lesz kb az AXS verzió. 100 euro egy GX váltó és 40 körül van egy válókar. Kb 300 euro lesz az AXS szett.
    Max 120k. Ennyit szerintem nagyon sokan ki fognak fizetni érte.

    Szerintem amúgy a Sram nem kevésbé feszes mint a Shimano, mert épp ugyan olyan jól feszíti a láncot, a Shimano még a fasorba sem volt amikor a Sram már Eagle szetteket árult, nyilván nagyobb benne a tapasztalatuk. A lemaradásból a Shimano sokat ledolgozott, de még azért van mit behozni monti fronton.

    #188809 sebgutkopf
    Akkor neked szerencséd volt, azért a szervizben én mást látok és a saját bringáimmal is szívtam már meg. A bovdenes váltással nekem addig amúgy nem volt bajom amíg az kívül volt elvezetve és nem voltak benne túl nagy hajlítások. A bringa gyártásba sajnos beleszólnak a marketingesek is, néha az ő szavuk nagyobb mint a mérnöké és ez okozza a problémákat. Az esztétika oltárán feláldozzák a használhatóságot, praktikumot. Alapvetően nem az a baj, hogy egy bovden belül fut, hanem ha olyan kanyarulatokat tesz, hogy az már alapból is megnöveli a súrlódást. Sok olyan vázzal találkoztam már, össztelós és merev egyaránt, ahol úgy volt elvezetve a bovdenház, hogy hiába fűzted be a legtutibb minőségű bovdent és házat, nem volt tökéletes. Be lehetett állítani a váltót, de nem volt 100%-os. Aztán több olyan váz is van, főleg országúti, merev XC, ahol a pressfit csapágyat is ki kell ütni ahhoz, hogy kicseréld a váltóbovdenházat. A 12-es rendszerek nagyon érzékenyek, de már a 11-es is. Muszáj, hogy a bovden tökéletesen mozogjon a házban, és sajnos ez sok esetben már az új bringán sem tud rendesen működni. Szóval a 2-3 éves bovden csere periódus, simán lehet 2-3 hónap is, aktív használat mellett, arról nem is beszélve, hogy ahol kibújik a bovdenház, ott dörzsölheti a vázat, nem minden vázon fordítanak kellő figyelmet arra, hogy a bovden ne dörzsölje a vázat, és ez egy össztelóson valós probléma. Engem megőrjít ha a váltó gondolkodik és nem kellő gyorsasággal dobja le a láncot az alsóbb fokozatba, milliós gépek esetében meg pláne vicc kategória. És mindennek oka egy szaros bovden, ne már. :) Azt mondjuk megértem, hogy sokan nem szívesen vettek volna 220K-ért egy XX1 AXS hátsó váltót, hiába szuper jó, ha odavered az sokba lesz, meg amúgy is sok. Viszont 90-ért vagy 100-ért GX-et már nagyon sokan venni fognak.

    A végállások ugyan úgy csavarok amúgy.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz sebgutkopf #189239 üzenetére

    Én mindenhova szomtam tenni egy kis motorex zsírt, baj még nem volt belőle.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz RexpecT #189255 üzenetére

    Persze, érdemes az átütő tengelyt is zsírozni, be tudnak rohadni ha ritkán vannak kivéve, meg recseghet is. Alap dolgokra jók az egyszerű zsírok is, én személy szerint a zöld motorex-et kedvelem a legjobban, mert nagyon jó tulajdonságokkal rendelkezik. Nagyon ragacsos, rendkívül jól tömít, vizet nem engedi bejutni. Nagy melegben sem válik folyóssá, szinte mindenhova jól használható. Kivéve a kazetta testek és teleszkópok.

    Pár érdekesség, nem rég volt nálunk szervizen egy régi SID World Cup. Brutális milyen szép ez a villa.
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]

    Ez meg itt a kollégám remekműve, a melóba járós csepel.
    Először azt hittük viccel, de nem viccelt, ráfaragta a Di2 Shimano rendszert. :D
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz xy.zsolt #189306 üzenetére

    Létező jelenség a sportfüggőség. Nekem is van olyan ismerősöm, több is. Ha a családjából bárki azt mondja, hogy most nem tud menni bringázni, nem tudja értelmezni a kérést. Olyan nincs, hogy ő nem megy bringázni/edzeni bármi miatt is. Van egy másik hasonló gondolkodású ismerős, ott pl a baba nem jön össze, pedig mindketten egészségesek a párjával, csak éppen sz@rrá edzik magukat. Jó dolog a sport, de biztosan van egy határ ahol már sok.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz maximilian4 #190402 üzenetére

    Egy Torx kulcsot hátha bele lehet kocogtatni, és akkor talán ki tudod tekerni. Vagy dremel-el bele kell reszelni, utána már kijön.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz maximilian4 #190430 üzenetére

    Egy normálisabb kerékpárszerviznek meg kell tudnia oldani, legalább is a kiszedését. A csavart utána beszerezni lehet nehezebb lesz. Nagyobb csavarboltokban kell megnézni. Mi biztos meg tudjuk oldani a Budapesti műhelyben is meg én is Törökbálinton. De kérdezz rá pár környékbeli kerékpár szervizben, hátha van csavarjuk is bontottan rossz fékváltókarból.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz AtisFace #190775 üzenetére

    Megcsinálják Magyarországon is, többek közt kollégám is megtudja csinálni. :) Én még tanulom egyelőre.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Somatom #190819 üzenetére

    Nem az emlékek fakultak, hanem az alapvető mtb-os tapasztalat hiányzik. Jellemző amúgy, hogy a legnagyobb ebike fikázók nem tudják az ebike témát összefüggéseiben nézni. Egy nagy halmazként tekintenek az ebike-ra, számukra mindegy, hogy a pedelec rendszer milyen bringába van beépítve, legyen az egy amsterdam vázas trekking agyváltóval, vagy mondjuk egy outi/gravel (bár ez igen ritka), vagy akár egy Trail/Enduro mtb. Számukra mindegy, hogy ezen kategóriák használata gyökeresen eltér egymástól, az 5km-es sík úton poroszkáló e-trekinges 80 éves bácsika, vagy az 50-100km-es nehéz terepen bringázó E-Enduro-s egy kalapban van. Innentől már mindegy mivel érvelsz, b.zi vagy mert ebike-ot hajtasz. :D Bizonyos emberek nem látnak tovább annál, hogy rásegítés = babetta, robogó, stb. Nyilván ha valaki csak outizik, nem tudja, hogy maga a mtb sport mennyivel másabb mint pl az országút. Ha nem ismeri a mtb kategóriákat, lila gőze nincs arról, hogy mit jelent egy 10kg-os XC-vel menni 1000m szintet és mit jelent egy dög enduro-val menni 1000m szintet. Azt sem tudja mit jelent komoly terepen lefelé jönni, mert soha nem ment ilyen helyen és nem is merne. Outihoz mérnek mindent, ha outival lazán mennek 100km-t, akkor az magától értetődő, hogy az enduro-val is kéne annyit menni. Totális a képzavar. Illetve mivel nyilván soha nem próbáltak rendes terepen, meg kb semmilyen épkézláb útvonalon pedelec-et, ezért ezzel kapcsolatban is csak ilyen hamis tévképzetek vannak a fejekben, hogy magától megy, meg nem izzadsz meg, mert helyetted csinál mindent. Nyilván fogalmuk nincs arról, hogy milyen szinten testre szabható ma már egy pedelec rendszer. De még a valósággal is képesek vitatkozni, mert számtalan teszt van, ahol bebizonyítják, hogy egy intenzív terep használat esetében az E-MTB-n sem feltétlen alacsonyabb a pulzus, ez sem hatja meg a véresszájú pedelec fikázót. :) Persze nem kell mindenkinek mindenhez értenie, de az talán elvárható lenne, hogy a számunkra homályos területekkel kapcsolatban óvatosabban fogalmazunk meg véleményeket, kritikákat, de hát nem vagyunk egyformák. Van aki csípőből lenéz mindenkit aki nem fér bele az ő keretrendszerébe, akár reális, akár hamis az a rendszer. Én tényleg nem vagyok egy gyűlölködő, másokat lenéző ember, de a a korlátolt gondolkodást nem tudom elviselni, mondhatni lenézem. Végül is ebben hasonlítok a pedelec ellenzőkre. :D Van az a kategória amit már én is csak szánalmasnak tudok tekinteni. Most itt ezt általánosságban írom, pedelec hiszti témában, nem célom senkit megbántani, kinek nem inge az úgy sem veszi magára.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz cettlee #190860 üzenetére

    Jobb fék más kábelt is jelent, a Te féked könnyen bontható a karnál és a nyeregnél is, de a komolyabb Shimano fékek banjo csatlakozósak a nyeregnél, ott nem bontható, legalábbis nem ajánlott. Be kéne húzni az új vezetéket. Nem olyan vészes, egy ilyet vegyél: [link]
    Ezzel össze tudod kapcsolni a régi és az új fékvezetéket. Az új féket megbontod a fékkarnál, a bent lévőt a nyeregnél, majd összekapcsolod a két fékvezetéket és behúzod a régivel az újat, utána mehet fel a fékkar, légtelenítés és kész. Új 4 dugattyús SLX és XT nagyon jó, ezekre érdemes cserélni.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz parandroid #190865 üzenetére

    Nekem teljesen mindegy, hogy a bohócok mit mondanak, nem csak a pedelecről, bármiről! :D
    Az viszont azért érdekes, hogy komoly sportembertől, aki tényleg magasabb szinten képzett kerékpárban, akár outi akár monti vagy esetleg mindkettő, még soha nem hallottam ezeket a baromságokat amiket a fő fikázók puffogtatnak.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz xy.zsolt #190903 üzenetére

    Szerintem egyik pedelec-es sem elismerésre vágyik. A probléma azzal van ha lenézik őket! Ráadásul teszik ezt olyanok akiknek zéró tapasztalatuk van pedelec-el, főleg az a kifejezetten vicces, amikor tapasztalt montist néz le egy outis vagy sima trekkinges a pedelec miatt. Ha már azt taglaljuk, hogy mit illik és mit nem, talán ezen is érdemes lehet elgondolkodni. Azt sem értem, hogy miből gondoljátok, hogy analóg bringát feltétlenül mindenki sportolásra vesz? Mert mindig úgy beszéltek róla, hogy az analógos a hős, a pedeleces a bohóc. Miközben mindkèt bringát lehet alap szinten és sportolásra is használni. Ezek a nagyokosok egyszer ülnének fel egy pedelec endurora, jönnének el egy 1500-2000-es szintre, 70-100km es távon, közepes/nehezebb technikai tudást igénylő terepen, bokájukat lefosnák a trekking meg outi után! És ezt nem azért írom mert bármilyen elismerésre vágyom, de nevetséges amikor nulla tapasztalattal egymásnak esnek emberek. És ezzel egyáltalán nem az outisokat vagy a trekkingeseket akarom degradálni, mert az is tud kemény lenni, csak máshogy, de legalább a minimális tiszteletet adjuk már meg egymásnsk basszus. Főleg úgy, hogy ha csak ugatjuk azt a sportot (kategóriát) amit le akarunk húzni. Nem vitatom, hogy van aki kényelem miatt vesz pedelecet vagy bármit, de analógot sem mindenki azért vesz mert tourt vagy xc világkupát akar nyerni. Felhasználón múlik, hogy mit hozol ki a bringából és az edzésedből.

    Analógot is hajtok, de a pedelec montival jobban meg szoktam fingatni magam. Ki hogyan bringázik.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Alg #190919 üzenetére

    Értem én, hogy mit akarsz mondani, van akinek az elveivel nem fér össze, hogy pedelec rendszer legyen a bringában. Nincs ezzel baj, ha közben nem beszél össze vissza hülyeségeket, valótlanságokat, meg nem nézi le a másikat.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Somatom #190920 üzenetére

    Na igen az is egy külön téma, hogy a modern technika mennyivel teszik hatékonyabbá, könnyebbé a kerékpározást, mindenféle rásegítős rendszer nélkül is. Egy hobbi kerékpár versenyen sem mindegy ki mivel indul, még a strava-s ceruza méregetés kapcsán sem mindegy. Montinál maradva, egy alap 14kg-os xc bringa viszonya a csúcs 9 kilós karbonhoz. Ott sem igazságos, ha ilyen eltérések vannak a technikában és így hasonlítják az időket.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Teasüti #190940 üzenetére

    Persze ügyesek a srácok, meg biztos erősek is, de ez azért technikailag nem egy durva terep, legalábbis egy Trail vagy Enduro montival. Gravelel nem rossz teljesítmény, az tény. Meg az is biztos, hogy sok kezdő montis mellett el tudnának menni lefelé is.

    Ilyen bringára amúgy pont felesleges a rásegítés, ezek így jók.

    mobal: Nem kell kukázni, de nincs hozzá már minőségi alkatrész újonnan, legalább is nagyon kevés. Se villa se kerékszett. Használtan sem vennék 26"-ot, csak valami olcsó ősmontit. Amúgy 29" jobban megéri, használtan is.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Somatom #190961 üzenetére

    Azt nem mondom, hogy unalmas lenne, mert egyrészt nagyon szép helyen van, meg van bőven szint, nyilván sokat is jössz lefelé, de azért nem egy Enduro terep.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz polonic #191020 üzenetére

    Paragon a villa? A 100 órás szerviz abban az esetben kell ha nagyon szélsőséges körülmények között van használva. Általában 50 órás kisszerviz és 200 órás nagy szokott megadva lenni. Átlag felhasználás mellett évente elég egy tisztítás, kenőolajcsere (kisszerviz), 3 évente a nagyszerviz, de akkor minden tömítés, szimmering újra legyen cserélve. Az a hozzáállás sem jó ha csak akkor viszed szervizbe ha baja van, de azért nem is kell túlgondolni.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz polonic #191159 üzenetére

    Érdemes lehet lehúzni a lábat, újrakenni a szimmeringet és adni neki egy kis kenő olajat. Gyárilag nem biztos, hogy sok kenést kapott. Szebben fog mozogni. Amúgy olajpatronos, semmi extra teendő nincs most vele. Esetleg még a levegő oldali részt szétszedni, friss zsírt bele aztán kész. Aszfalton nem kell ezt túlaggódni, sok kosz nem jut be.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Teasüti #191437 üzenetére

    Én is gondolkodtam ezen a mágneses cuccon, nem új cucc ez amúgy. Kipróbálnám egyszer, sok embernél még nem láttam. Talán egy ismerősömnél láttam egyszer, neki bejött. SPD nálam nagyon nem pálya terepen, ez meg valahol a platform és SPD között helyezkedik el.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Alg #191454 üzenetére

    A Downhill és hasonló lejtő orientált MTB sportok ugyan úgy megterhelőek mint a fölfelé tekerés, maximum a nem hozzáértők szerint nem sport. Itt sem úgy tűnik, hogy lazaság lenne a lélegzetvétele alapján: [link]
    Számtalanszor leírtam, de most is tartom, hogy az adott sportban tapasztalat nélkül beleszólni, lenéző jelleggel, nem túl bölcs dolog és akkor nagyon finoman fogalmaztam.
    Annyi igazság van abban amit írsz, hogy a pedelec leginkább a zúzósabb mtb sportokban valódi segítség, talán itt hasznosítható legjobban, úgy, hogy mellette kemény sport is legyen, de alapvetően minden azon múlik, hogyan használod. Pont mint egy hagyományos bringa esetében. Ahhoz, hogy megértsd bele kéne kóstolni.

    xy.zsolt: Kíváncsi lennék nálad is, hogy a pedelec-el kapcsolatos feltételezésed és elméleted milyen gyakorlati tapasztalatokon nyugszik? Itt is annyi igazság van, hogy ha mondjuk XC montizás a cél, megfontolandó egy analóg profi XC a maga 9-10kg körüli súlyával, ellenben a 20-on kilós XC pedelec-el. De ez is csak akkor igaz ha tényleg profi az az analóg XC, egy nagyobb súlyú, alap XC monti már hatalmas hátrányban lesz felhasználói élményben. Trail/Enduro-ban pedig már nem kérdés a pedelec előnye, ott már az analóg mellett nem sok érv szól a legtöbb átlag montis számára se. Az árak mindenképpen magasak ha jó bringát szeretnél. Analóg XC-nél maradva, bőven 1 millió egy tényleg könnyű darab, amit mondjuk felhasználói élményben, hatékonyságban oda lehet állítani egy XC pedelec mellé.

    Ahol egyértelmű az analóg létjogosultsága az pont az outi, de ennek ellenkezőjét senki nem is vitatta. Különböző szakágakból átkiabálni a másikba szerintem totál értelmetlen. Adjuk meg a tiszteletet a másiknak, ha kíváncsiak vagyunk rá, kóstoljunk bele, utána talán sok mindent máshogy fogunk látni.
    Negatív felhasználói példát bárhonnan lehet hozni, mindenhol vannak gyökerek.

    Visszatérve még egy gondlat erejéig, Shimano EP8 rendszer olyan szinten testre szabható, hogy kb mindenki megtalálja benne a számítását. Rácsatlakozol telefonnal és az ingyenes, gyári Shimano Etube alkalmazással be tudod állítani mindhárom rásegítési fokozatot az általad kívánt mértékűre. Van két profil, létrehozhatsz egy normál Eco/Trail/Boost
    fokozatot és egy teljesen átszerkesztett, gazdaságosat is. Nem kezdők, hanem kicsit edzettebb emberek körében ez valódi kritika volt, hogy már az Eco fokozat is kicsit többet segít mint kéne, ha kikapcsolod túl nagy az ellenállás és így nem találták a megfelelő rásegítési fokozatot, csak amikor már fáradtabbak voltak. Erre az új EP8 megoldást jelent, mert külön tudod állítani adott rásegítési fokozaton belül a motor karakterért, hogy mennyire érezhetően avatkozzon be, külön állítod a nyomatékot és a nyomatékszenzor érzékenységét, hogy azonnal vagy késleltetve segítsen. Az EP8 emellett rendkívül csendes és rezonancia mentes működés közben, gyakorlatilag szinte nem hallod, ahogy működik. Ha az Eco-t lehúzod, 100%-ban elő lehet idézni azt az állapotot, amikor csak annyit tesz hozzá a bringázáshoz, hogy elvegye a bringa plusz súlyát és a 22 kilós bringa 13-14-nek érződik. Ezzel kvázi át tudsz váltani analóg üzemmódra, így a fogyasztás minimális, és a bringázás elején amikor még fitt vagy, analógos élménnyel tekerhetsz. Utána ahogy fáradsz tudsz módosítani, ezáltal végig megmarad a terhelés és nagyon hosszú lesz a hatótáv is. Összességében sokkal többet ad mint egy csak analóg Trail vagy Enduro. Azért a Shimano-nál nem bohócok dolgoznak, nagyon komoly tesztelés és mérnöki munka előzi meg egy ilyen termék piacra kerülését, nekik sem céljuk, hogy kiöljék a sportot a kerékpárokból és motorokat gyártsanak kerékpár helyett.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz xy.zsolt #191464 üzenetére

    Abban tévedsz, hogy a felhasználók töredéke. Akik terepen használják, azok nem nagyon tudják megúszni a sportot pedelec-el se. Ez az összehasonlítás azért is sántít, mert hagyományos analóg bringát is a felhasználók többsége sima helyváltoztatásra használja, kényelmes tempóban, nem igazán a sportolás a cél. Látom nap mint nap. Ne abból induljunk ki, hogy a szakmai fórumon mi az általános. :) Ez itt csak a jéghegy csúcsa.
    Minden embernek megvannak a maga céljai, az 50 éves hétköznapi montisnak is, meg az Enduro-s arcoknak is. Nem lenne itt vita analógosok és pedelecesek között ha a pedelec-et nem csípőből fikázná a többség, hogy az csak és kizárólag a sport megúszásáról és lustaságról szólhat. Azt senki nem vitatja el, hogy azonos táv, azonos szint egy analóg géppel nehezebb feladat mint ha van rásegítésed is. Ugyanakkor ez még nem jelenti azt, hogy a túra végén a pedelec-es nem fáradhat el, főleg ha jóval többet is ment.

    #191474peterkeT:
    Nem azért kell a motor, hogy ellensúlyozza a plusz tömeget, ha ennyit értettél meg, akkor olvasd el újra figyelmesen azt amit leírtam fentebb. Az maximum a túra elején lehet fontos, amikor még fitt az ember, nincs szüksége a pedelec segítségére, de azért rásegítés nélkül, plusz teherrel sem akar menni. Később aztán jól jöhet a nagyobb segítség.

    Persze beleköthetsz minden mondatba, lenézheted a pedelec használót, szíved joga mindenhez, bár nem tudom ennek amúgy mi az értelme. Sokkal többre menne mindenki ha érdeklődve közelítene egy adott téma iránt és inkább a gyakorlati tapasztalatok után mondana nagyobb hangvételű véleményeket, nem bele a vakvilágba minden hülyeséget.

    Semmi szégyellni való nincs azon ha valaki pedelec bringát használ, ugyan úgy a felhasználón fog múlni minden, az edzés mértéke, a terhelés stb. A MTB szépsége szerintem az, hogy nagyjából bármilyen terepen el tudsz menni, a legnagyobb hegyeket is megmászod, de lejössz a durva terepen is. Erre a legalkalmasabb egy Pedelec Trail vagy Enduro gép, minden más erősen kompromisszumos lesz vagy brutál edzettséget kíván, amire a legtöbb átlag dolgozó embernek egyáltalán ideje sincs. Nem arról van szó, hogy átlag embernek nincs ideje sportolni, de a top verseny forma keveseknek adatik meg, ahhoz nagyon sok szabadidő és pénz is kell, nem csak eltökéltség.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák