-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #191621 üzenetére
34-esnek el kéne férnie, de tökéletesen csak akkor tudsz megbizonyosodni ha rápróbálsz egy 34-est.
Az új micro-spline shimano agyak SLX-től fölfelé megkapták a Scylence technológiát. [link]
Ezek az agyak ratchet-es rendszert alkalmaznak mint pl egy DT, viszont egy bizonyos fordulat felett a ratchet kiold és 100%-ban hangtalanul és ellenállás nélkül forog a kerék. Alacsony fordulaton reteszel csak, gyönyörűen, mint egy DT. Nekem nagyon bejönnek ezek az új Shimano agyak. A kazetta testben ipari csapágy van, viszont az agy még mindig kónuszokon forog. A kónuszok kiváló minőségűek, gyönyörűen forog.
Ár/értékben kiváló.Érdemes 1.1mm-es váltó bowdent használni, a bevonatos gyári shimano és hasonló teflonos bowdeneket érdemes kerülni. Nagyon érzékeny a rendszer a pontos beállításra, egyenes váltófülre és a kiválóan sikló bowdenre. Ha ez adott, nagyon pontos és stabil. Agyakból elég az SLX, sorból is jó az SLX, láncból is. Viszont hátsó váltó és váltókar inkább XT legyen, az SLX elég gyengére sikerült.
116 szem szerintem kevés lesz. Én azt ajánlom, hogy a 12-es shimano váltáshoz használj 12-es shimano láncot, biztos működik kmc-vel, de a shimano-val stabilabb lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ivana #192129 üzenetére
Biztos vannak akik szerelnek maguknak Németországban is, de a többségnek ehhez nincs kedve, mert a szabadideje többet ér, vagy nincs műszaki affinitása a dologhoz, vagy mindkettő egyszerre. Az, hogy egy szakmai fórumon mi az általános, csak a jéghegy csúcsa, a többség egy belsőt nem tud kicserélni, nemhogy komolyabb szereléseket elvégezni.
Egy nagy generál azért nem 1-2 óra, legalábbis ha tényleg korrekten el van végezve, főleg ha teleszkóp szervizek, fékolajcserék, esetleg össztelós váz forgáspontcsapágycserék is társulnak a nagy generálhoz. Simán elmehet 4-5 óra, a 10 mondjuk tényleg túlzás.
Ami a költségeket illeti, mit gondolsz miből fizetnék ki a 2-3 ezer euro-s fizetéseket egy szerelőnek ha 100 euro-ért csinálnának nagy generált? Azt a pénzt ki is kell termelni! Magyarországon nem véltlen annyi a fizetés amennyi. Ennyit termelsz ki, több nem fér bele. Ahhoz, hogy változzon, és közelítsünk Nyugat-Európa felé bérekben, a szolgáltatások költségeit is drasztikusan emelni kéne.
A webshopok árait meg nem érdemes alapul venni, az nem egyenlő a kisker árakkal. Ha bemész egy német kerékpárüzletbe ott sem annyiért kapod meg az alkatrészeket mint pl a rosebikes-ról, vagy a bike-discount-ról. -
Runner_fxr
Ármester
válasz parandroid #192140 üzenetére
Na ilyen se volt még, hogy mi valamiben egyetértünk.
Én is azt gondolom, hogy ha bizonytalan az ember, sokkal jobban jár ha szakemberre bízza a szerelést. Pár évente egy nagy generált ki lehet fizetni, a lényeg, hogy megbízható helyre kerüljön a bringa, de a mai világban ennek azért utána lehet nézni.
Németországban is biztos megvan az a réteg aki azért karbantartja a bringáját, főleg ha drága cuccról van szó. Persze sokan tényleg csak akkor viszik a kerékpárt szerelőhöz ha az üzemképtelenné válik.
Ezen a téren még van mit fejlődni, de egyre többen értik meg, hogy mindenképpen jobban jár a rendszeres karbantartással mint az elhanyagolt felhasználással, anyagilag sem feltétlen jobb ha csak akkor javíttatjuk a bringát amikor már széthullott.Annyiban megemlíteném a pedelec bringákat, hogy én azt tapasztalom, hogy a pedelec-nek köszönhetően sokkal több ember értette meg a karbantartás fontosságát. Rengeteg új felhasználót hozott be a bringázás világába a pedelec, ez vitathatatlan. Illetve nagyon sok olyan felhasználó van, aki előtte csak a legócskább, legolcsóbb bringáért adott pénzt, viszont rásegítéssel már érdekesebbé vált számára a bringázás, ezért megveszik a sokkal magasabb szintű, prémium felszereltségű gépeket is. Itt találkoznak először minőségi váltással, fékrendszerrel, teleszkópokkal stb. Persze az is fontos, hogy az értékesítő már az eladás pillanatában felhívja a karbantartás fontosságára a leendő tulajdonos figyelmét. Sajnos vannak kereskedők, jellemzően pedelec fronton, akik csak eladni akarnak, de utána már nem kérnek az esetlegesen nagyobb szaktudást igénylő karbantartásból. Úgy adnak el, top felszereltségű össztelós pedelec bringákat, hogy meg sem említik, hogy esetleg annak a szerencsétlen Fox teleszkópnak néha némi olajra, meg tisztításra is szüksége lenne. Kimerül a karbantartás a lánc, sor cserében és szoftverfrissítésben.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz parandroid #192185 üzenetére
Gyakorlatilag az alap egy tesco bike szintű borzalom és rá van aggatva a legócskább kínai agymotoros szett. Rémálom.
Montiból is 3-ból kettő pedelec már arrafelé. Évente több mint 1 millió fogy Németországban, persze kétségtelenül a pedelec trekking ami magasan vezet, de nagyon népszerűek a mtb alapokon nyugvó e-trekkingek is. Szóval elmondható, hogyha ma Németországban bárki besétál egy kerékpárüzletbe, bármilyen célra is is keres kerékpárt, legnagyobb valószínűséggel egy pedelec verzióval fog távozni.
Én is úgy gondolom, hogy alapvetően jó ez az irány, mert legalább kerékpározik, nem autóba ül. Azt aláírom, hogy aki hétköznapi célra vesz egy pedelec trekkinget az nem fog túl sok sportot ebbe beletenni, legtöbben olyan célra vesznek pedelec trekkinget amire a hagyományos verzió is jó lenne, de jobb buli a pedelec, a pénz megvan rá, nem kérdés melyiket választja az átlag ember.
Monti már kicsit más tészta, de azt a részt már körbejártuk.Mondjuk számomra a gravel mint kategória, nem annyira értelmezhető amúgy se, pedelec-től teljesen függetlenül, de hát ízlések és pofonok.
Nekem analóg vonalon teljesen jó az alap Merida Speeder, asszony is elvan egy középkategóriás cross-al. Teljesen jól elbringázgatunk ezekkel, általános felhasználás mellett semennyire nem is hiányzik ezekből a rásegítés.
[kép]
[kép]#192187 ivana: Valóban nem egy bonyolult szerkezet, de Te a kerékpáros témával kelsz és azzal fekszel. Nyilván ilyen beállítottságú embernek ez faék kategória, de ez nagyon nem az általános! (Kerékpáros futárokat látok nap mint nap, akik nemhogy belsőt cserélni, de egy nyamvadt pumpát nem tudnak használni, és inkább ez az általános mint az, hogy otthon nekiugranak darabokra szedni és összerakni a kerékpárt, legyen az bármilyen alap gép.) Egyrészt az átlag ember ezzel közel nem foglalkozik ennyit, csak használni szeretné, másrészt meg a szerelésre sincs felkészülve szerszám és műhely ügyileg. Nyilván szervizbe fogja vinni. Hasaggymeg kolléga rátapintott a lényegre, állapot függő is a dolog, ha minden össze van rohadva, sokkal több idő elmehet. Persze abban egyetértünk, hogy a 10 óra túlzás, azonban 4-5 órás rezsióradíj reális lehet bizonyos esetekben.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Nutra #192767 üzenetére
Persze jó dolog ha az asszonypajtás tud veled jönni, mert kap egy kis segítséget, de nálunk ez sajnos ott dőlt meg, hogy félt azokon a terepeken ahol én montizni szoktam.
Még az alap technikai tudást igénylő terepen is voltak gondok.
Hiába vettem neki pedelec montit, végül eladtuk. Próbáltattam vele egész komoly Trail/Enduro ebike-ot is, azon is félt ha meredekebb lett a terep. Maradtak a könnyedebb útvonalak, tó kerülések stb. Viszont ehhez meg nem igényli a rásegítést, pedig nem sokat bringázik, de 50-100km távokat a maga kis tempójában simán leteker egy analóg cross trekkinggel. Kérdeztem is tőle, hogy ne cseréljük le a cross-t egy pedelec-re? Azt mondta eszembe ne jusson eladni, mert imádja. Viszont anno amikor eljött velem montizni, az első 10km után már minden baja volt szegénynek. Más sport az biztos.Én is mentem ma egy kört a "lusta biciklivel", lehet velem van a baj, de rendesen kipurcantam a végére, 60 kajlaméter, 1200 szint, tökön, paszulyon.
Igaz bőven hagytam még az akkuban, tekertem rendesen, de azért volt segítségem itt ott, combom égett rendesen, pulzusom sokszor volt elég magas, végén egy pár sör, egy jó nagy pizza, aztán örültem, hogy lyuk van a seggemen.
Amikor azt hallom, hogy ez csalás, meg nem sport, komolyan mondom értelmezni sem tudom a hallottakat. Vagy én vagyok ennyire lepkefing vagy mások tévednek, de valami nem kerek. -
Runner_fxr
Ármester
válasz parandroid #192781 üzenetére
Nálunk sajnos ez a közös terepezés nem jött be, de az becsületére váljon, hogy amúgy lazább útvonalakon, ha nincs rengeteg emelkedő, bírja a távokat. 100-120km/nap többször is volt már és nem panaszkodott, hogy baj lenne.
Terepen használva, rendesen mtb-ként az E-mtb-ot, amúgy semmi értelme a szoftveres hekkelésnek. Az egy dolog, hogy bukod a garanciát, de értelmes távokat úgy sem lehet menni, mert nagyon gyorsan lemerül. Aztán csak kolonc lesz a nyakadon a bringa. Normálisan oda kell tenni magad és csak akkor kérni segítséget ha feltétlen muszáj. Persze nem vagyunk egyformák, mindenki más igényekkel rendelkezik. Egy 20km/h körüli átlag montin már egész jónak mondható. Hova nem elég a 25? A többség 20-as átlagot nem tud menni analóg montival, főleg nem trail/enduro-val. Minek tuning? Lefelé meg olyan gyorsan jössz amennyivel csak mersz. Persze városban van létjogosultsága a nagyobb átlag tempónak, az biztos, de bárkinek a kezébe nem való egy szoftveresen sebesség korlátlan pedelec.
#192823Nutra:
Pedig eleinte úgy tűnt, hogy érdekli, de nem jött be, el kell fogadni, én nem is erőltettem, tudunk együtt bringázni így is, csak nem terepen.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zoona #193802 üzenetére
Nekem a Merida geo/méretezés jobban passzolt. Azt leszámítva, hogy az átütős kerék kivétele után általában nem kell féket állítani, én sok hátrányt nem tapasztaltam a gyorszáras speeder esetében. Kellően merev, nem ciceregnek a tárcsák kanyarokban vagy kiállva tekerésnél se. Mentem olyan átütős outival, fitness-el ahol simán beletekertem a tárcsát a betétbe. Nem feltétlenül merevebb, váz és villa merevség a lényeg. Az tény, hogy a cube felszereltsége jobb, de nekem a speeder jobban tetszik. Bár a cube-on a tektro fék azért hagy némi kívánnivalót, a meridán shimano van, ami mindenképpen megbízhatóbb, jobb fék. Persze egy rendes integrált hajtás azért nem árt.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz borix #193922 üzenetére
A kerékfűzést ha begyakorlod max fél óra/kerék.
Persze ehhez sokat kell fűzni, hogy minőségbe tudd ezt produkálni. Érezni kell, hiába tudod elméletbe, de ha nincs érzéked hozzá, akkor soha nem lesz jó.
Az a szerviz aki úgy adja vissza, hogy több mm-es ütés van a kerékbe, kontár, de szerencsére vannak azért megbízható szervizek. Ami a költségeket illeti, még mindig nagyon kevés az a pénz amit elkér egy szerviz, ahhoz képest amit egyéb szakmákban elkérnek a szakik. Van már azért javulás, de még mindig nehezen fogadja el sok ember, hogy a kerékpárszerelés sem alacsonyabb szintű munka mint egyéb szakmunka.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Blackhole13 #193980 üzenetére
27,5 x 2,8-as gépet hajtottam egy ideig, eleinte nagyon bejött, de a tempósabb kanyarokban azért érezhetően nyúlós, kicsit lomha az irányítás. A gond az vele, hogy nagyon alacsony nyomáson tud jól tapadni, így viszont már a nagy buflák gumi tekeredik, nyúlik. Ezt érezni is. Biztos, hogy nem árt hozzá valami betét, pl cush core vagy hasonló. Összeségében nem rossz, mert komfortos, nagy tapadást nyújt (alacsony nyomáson), de a sportos irányításban lehetnek kompromisszumok. Azt is észrevettem, hogy ha 1,3 bar felett volt, azonnal ment el a tapadás, szóval terepen tényleg érdemes alacsonyan tartani. A mostani gépen elöl 29 x 2,5 van és hátul 27,5 x 2,6. Nekem ez a párosítás sokkal jobban tetszik. Precízebb az irányítás. Az új maxxis assegai-ból a legpuhább keverék van elöl (max grip), még nem sikerült zavarba hozni, megcsúsztatni. Elöl a nagy kerék érezhetően jobban átmegy mindenen, ugyanakkor irányítani is jobb mint a nagy cula 2,8-ast.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #194566 üzenetére
A fogyásnál szerintem az étrend a lényeg. A legtöbb fogyni vágyó ott fut lukra, hogy semmit nem változtat a rossz szokásain, csak beiktat néhány napot ahol végez valami féle mozgást. Aztán pár hét vagy max pár hónap után feladja, mert nincs eredménye. Nem a mozgáson fog múlni, hanem 80%-ban az étrenden múlik. Az emberek általában szeretik a dolgokat a könnyebbik oldalról megközelíteni, és maga a sport a könnyebbik része, hiába gondolja a laikus, hogy sportolni a nehéz a semmittevés után. Sokkal keményebb feladat az étrendet helyes irányba terelni! A sport max pár óra elfoglaltság egy héten (átlag embert figyelembe véve), tulajdonképpen jutalom, szórakozás. Míg az étrend egész napos elfoglaltság, az életmódváltás a nap 24 órájában megköveteli a fegyelmet, hatványozottan nehezebb feladat. Még azt is megkockáztatom, hogy ha egymás mellé teszel két elhízott embert, az egyik sportol valamit heti háromszor, de nem foglalkozik a helyes táplálkozással, a másik meg semmit nem mozog, de követ egy sportolói diétát, csak a helyes kajával többre megy mint a sportot végző, de szarul táplálkozó ember!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz velizare #194627 üzenetére
Nyilván sokféle élethelyzet van, sokféle alkat. Én általánosságban mondtam amit mondtam. A legtöbb embernél a kaja dönti el, hogy lesz e fogyás vagy sem, ez biztos, látom a környezetemben, meg jómagam is épp elég időt töltöttem el anno testépítéssel és a speciális táplálkozással. Kérdés az is, hogy mit jelent az "amit az asszony főz"? Mert ez jelenthet nagyon "rossz" hizlaló étrendet, de ugyanakkor jelenthet egy egészséges táplálkozást is. Tehát alapvetően ebből kiindulni nem lehet, ahány ház annyi szokás. Én úgy gondolom, hogy nálad a legnagyobb előrelépés az esti feles és két sör elhagyása volt, mivel az kb egy vacsora, két tartalmas sörrel. Ha egy amúgy nem tökéletesen táplálkozó ember csak annyit csinál, hogy kihagyja a vacsorát, már azzal is látványos fogyást lehet elérni, mozgás nélkül. Ezzel persze nem azt mondom, hogy nem kell sportolni, meg az nem tesz hozzá a fogyáshoz, de alapvetően a kalóriák felől kell közelíteni. Egyébként nekem is lement a hasam amióta nem iszom este sört, pedig több mozgás nem lett.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Toobee #194758 üzenetére
Melorin: Én hidraulikust vennék, jó a BB7, talán az egyetlen értelmes mechanikus tárcsafék, de azért egy 4 dugattyús Shimano minden tekintetben jobb. Nyilván a hidraulikus szerelése kicsit macerásabb, de egyrészt eléggé megbízható a Shimano, másrészt a légtelenítése sem agysebészet. És a hozzá való cuccok sem megfizethetetlen kategória.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #194934 üzenetére
A telószerviz onnantól macerásabb ha a csillapítást meg a rugózást is szétszeded, ott könnyebb okozni sérülést is, az több kézügyességet meg hozzáértést igényel. Illetve speciális villák igényelnek még fejtörést, DT, Cannondale stb. De egy lower leg szerviz valóban nem nagy kunszt. Én egyébként mindig cserélek szivacsgyűrűt is, lower leg szerviz esetében is. Tovább megmarad a puha mozgás így, mintha csak vissza tömködnéd a koszosat olajjal átitatva.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz enisz #194955 üzenetére
Milyen széles az a külső? Én inkább a keskenyebb külsőt választanám megoldásnak.
Amúgy négyszöges monoblokk-nál gyakori jelenség, hogy más a négyszög ellapolása és ez eredményezheti azt is, hogy a hajtómű jobban felcsúszik a tengelyen vagy épp ellenkezőleg nem megy annyira rá. Monoblokk cseréket épp ezért érdemes szervizben csináltatni, mert különben simán lehet, hogy vehetsz vagy 3 méretet mire meglesz a jó. -
Runner_fxr
Ármester
válasz f4lcon #196010 üzenetére
Nekem baromira tetszik az új Scylence Shimano agy, egy bizonyos fordulat után teljesen hangtalan és tényleg nulla az ellenállása. Gyönyörű a hangja, olyan mint egy ratchet-es DT és tulajdonképpen ratchet-es is.
A kónuszok is nagyon szépen forognak. A tartóssága kérdés még számomra, sajnos a microspline kazetta testen már látok némi bemaródást, lehetne acélból, de egyelőre még jól működik minden. És árban is barátságosak ezek az agyak pl egy DT-hez képest.#196005Hasaggymeg:
Nagyon sok kocabringás analóg gépen sem pörget úgy ahogy kéne, miért tenné ezt e-bike-on, ahol még a motor is segíti? Persze ez nem jó, hogy sokan így használják a bringát, nyilván nincs a környezetükben olyan ember aki megtanítaná őket a normális használatra.
Pedelec gépeken a hajtásrendszert nagyon gyorsan ki lehet nyírni ezzel, hogy lassan tekersz és magasra veszed a rásegítést. Főleg hölgyek esetében látom ezt, hogy félnek a váltótól. Pedelec gépen is ugyan olyan aktívan kell használni a váltót mint hagyományos bringán és a csapásszámnak is kb azonosnak kéne lennie. Ezzel kíméled a hajtást, akksit, motort, mindent.
Én szoktam azért látni olyan pedelec-est aki pörget rendesen, de ezek nem azok az arcok akik a fotelből ültek át a pedelec-re, az biztos. Aki megtanult rendesen bringázni, van egy 10-20éves múltja MTB-ban például, az tudja hogyan kell használni, mert a pedelec is ugyan úgy működik. A mérnökök jól kitalálták a rendszert.#196021borix:
Én leginkább két dologban látom az előítéletet a pedelec-el szemben. Az egyik valóban az ego, sokan úgy vannak vele, hogy ha Ő megszenvedett azért az emelkedőért, azért, hogy eljusson a hegy tetejére, akkor szenvedjen meg más is, különben nem érdemli meg, hogy ott bringázzon, ne adj Isten elmenjen mellette egy emelkedőn a pedelec-el. A másik meg a tapasztalat hiánya, nagyon sokan még mindig a robogókkal, babettákkal akarják összehasonlítani ezeket a mérnöki remekműveket, ami rendkívül téves gondolatmenet. Outisoknál főleg probléma, ha például egy pedelec MTB-ot próbálnak "megszakérteni", mivel már eleve a MTB-os tapasztalat is hiányzik, ezért pláne sötétben tapogatóznak a témával kapcsolatban. A kritikusok azt nem hiszik el leginkább, hogy átlag, nem túl edzett, de egészséges ember el tud fáradni egy pedelec bringán, úgy vannak vele, hogy ez csak mozgássérülteknek, szívbetegeknek stb, lehet alternatíva. Pedig ugyan úgy el lehet fáradni, az ég világon semmit nem vesz el a sportból, mindig minden a felhasználón múlik! A felhasználó dönti el, hogy mennyire akar elfáradni. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #196065 üzenetére
Ez mondjuk teljesen igaz, de azért a motocross-t és egy E-MTB-ot nem hasonlítanék össze, mert teljesen más, az E-MTB kerékpározás, a motorozás meg motorozás. Bár annyi hasonlóság van, hogy a technikás terepeken ereszkedés, ugartások, mindkét kategóriában hasonló fizikumot kíván.
eddie1978: Valószínűleg némi gyártási pontatlanság, de ha amúgy normálisan működik, akkor lényegtelen. Esetleg a ratchet-en lévő kenőanyag mennyisége, sűrűsége is befolyásolhatja.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Melorin #196379 üzenetére
Vissza kell tolni a dugattyúkat alap helyzetbe és úgy beállítani. Ha a fékkar behúzása után megint elfogy a hézag, vagy épp nem lehet teljesen visszatolni a dugattyúkat, akkor levegős a rendszer. Gyárilag is simán előfordul ilyen. Ha a dugattyúk nagyon nem akarnak visszamenni, nem ajánlott túlzottan feszegetni. A fékkarnál kiengedhetsz egy kis olajat, ez gyorssegélynek jó lehet, de ettől még marad levegő a rendszerben és használat közben okozhat váratlan nyomás pont ingadozásokat. Szóval a tuti megoldás a légtelenítés amikor a nyereg felől átnyomod az olajat a rendszeren.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #196419 üzenetére
Az az alap, hogy ki kell venni a betéteket a légtelenítéshez. Könnyen össze lehet olajozni, akkor mehet a kukába, illetve muszály, hogy a dugattyúk alap helyzetbe legyenek. Ehhez kell a bleed block.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Major Lion #196650 üzenetére
Szerintem mindenkinek van egy kicsit igaza, ez a téma sokkal összetettebb annál, minthogy ilyen fekete-fehér módon gondolkodjunk. Nekem is van muszlim ismerősöm aki kb a légynek sem ártana,. Ugyanakkor valóban jelen vannak a muszlim szélsőségesek is, akik tényleg kb megragadtak a középkorban és egy ilyen muszlim gondolkodás nélkül vág le egy fejet vagy robbant fel bárkit magával együtt allah nevében. Szóval mindkét részről vannak igazságok. Ami meg Európát illeti, itt is a szélsőséges folyamatokkal van gond, nem az a baj, hogy beengednek muszlim migránsokat, sokan be tudnak illeszkedni és dolgoznak, a baj az, hogy ha válogatás nélkül engednek be tömegeket és nem látod a folyamat végét. Mert így elkerülhetetlen, hogy beszivárogjanak a szélsőségesek is. Matek zseninek sem kell lenni ahhoz, hogy belássuk, ha egy fehér Európai átlagban csinál max 1-2 gyereket, a fekete, muszlim migráns meg 6-ot, vagy ki tudja mennyit, akkor itt 20-30 év múlva gyökeres változások lesznek, már ami az Európai nép összetételét illeti. Nyilván van akinek ez sem tetszik és meg lehet érteni. Leginkább a józan gondolkodás hiányzik, az sem jó ha erőszakosan mindent megtiltunk, de az eszement mindent megengedek gondolkodás sem fog hosszútávon jóra vezetni, az arany középutat kéne megtalálni, gyülölködés nélkül.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz stefi68 #196668 üzenetére
Ha gyengébben fog a fék az fékbetét probléma, a légtelenítéssel a nyomáspont javul meg. Nem elég a fékkarnál megnyitni, alulró át kell tolni az olajat. A motorex mineral olaj kiváló, veheted bátran, vagy a shimano ásványi. Egyéb olajakkal lehetnek gondok. Fékbetétet valószínű cserélned kell ott ahol gyengén fog. A légtelenítéshez kell a légtelenítő szett is. A fékbetétet ki kell venni a légtelenítés előtt és mielőtt visszateszed féktisztítóval alaposan fújd át a nyerget. 1dl olaj nem kell egy légtelenítéshez, az jó pár fékhez elég. Persze attól is függ milyen az olaj állapota a fékben, ha nagyon koszos akkor több olaj kell mert kétszer háromszor is érdemes átnyomni a rendszeren.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz stefi68 #196676 üzenetére
Motorex mineral, shimano és tektro olaj tetszőlegesen keverhető, de amikor átnyomod a rendszeren az olajat, akkor érdemes addig nyomni amíg nem jön ki a fékkarnál a friss, hogy biztosan minden bubi kijöjjön. Hátsó fék esetében ez kb 15-20ml, első féknél kb 10ml. Szóval a légtelenítés tulajdonképpen mindig olajcserét is jelent. Nagyon koszos olaj esetében 2-3 szoros olajmennyiséggel. Ha nagyon koszos akkor én úgy szoktam csinálni, hogy kb átnyomok 20ml-t a hátsó féken. Majd elzárom a fékkarnál is, pumpálgatás, majd kezdem előről. 2-3 ismétlés és tuti tiszta.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Csokicsibesz #196785 üzenetére
Használni nem használtam, de jó párhoz volt szerencsém szerviz szinten és a kollégámnak is. Nem annyira ajánlom. Elég macerás a szervize, a villa csillapítási rendszere nagyon hülyén van megoldva, patronos, de a tetejét fel kell tölteni olajjal is. Nagyon könnyű elcseszni és akkor nem működik megfelelően, a tag detto, kopogás, indokolatlan beesés stb, bármi előfordulhat ha nem tökéletesen van összerakva. Amúgy szépen, finoman mozognak, de túl vannak bonyolítva. Nem igazán tudok mondani érvet a DT telók mellett egy RS vagy Fox-al szemben.
-
Runner_fxr
Ármester
Fényezéshez nem értek, de pl fóliázni sokkal nehezebb a kerékpárt mint autót.
Túl vagyok egy komplett ház felújításon, ennyi kóklert és lehúzós arcot én még a bringás szakmában nem láttam, mint az építőiparban.De az autószerelők sem jobbak, kicserélnek, javítgatnak mindent, mert fogalmuk sincs mi a probléma, csak találgatnak. Aztán győzd kifizetni a végén és ha szerencséd van talán megszűnik a hiba jelenség. Nyilván nem mindenki ilyen, de a többség forintot nem ér sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FeniX- #198069 üzenetére
Fóliázd a vázat a táska alatt, mindegyik váz fényezését kikezdi. Folyamatosan dörzsöli a vázat menet közben, alá megy a por, egyéb szennyeződés is, nem csoda. Illetve ahol a kábelek a vázhoz érnek, oda is érdemes valami védelmet ragasztani. Pár év alatt egy vázhoz dörzsölődő kábel nagyon csúnya, mély kopást tud okozni.
-
Runner_fxr
Ármester
Én ezt másképp látom. Szerintem sokan örülni fognak egy Budapest-Balaton kerékpárútnak! Nekem ez úgy tűnik, hogy bizonyos embereknek semmi se jó és sportot űznek abból, hogy mindent leszólnak! Nyilván bizonyos politikai köröknek is érdekük, hogy leszóljanak mindent, így íródnak a lejárató cikkek. Eleve kész sincs még, jövőre ígérik, hogy kész lesz. Talán jobb lett volna akkor bemutatni, nem most lehúzni. Biztos lehetne jobb nyomvonalon vezetni, de még mindig jobb mint a főutakon menni kisgyerekkel a sok barom állat autós között! Én is várom, hogy kész legyen végig, tervezek is jövőre egy autó mentes, családi Bringás Balatonos nyaralást. Szerintem nagyon régóta vártak már rá a családos, nyugodt, átlagos bringások, hogy legyen egy biztonságos kerékpáros útvonal a Balatonig. Nem mindenki élvezi azt, hogy 120-140-el húznak el mellette az autók. Illetve nem mindenki rutinos bringás.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Major Lion #199913 üzenetére
Hát az biztos, hogy messze vagyunk a fejlettebb kerékpáros kultúráktól. Így nyilván a kerékpár útjaink sem olyanok. Én csak azt nem értem, hogy miért kell már előre hisztizni? Készüljön el végig, aztán meglátjuk. Egyébként meg amennyire tör előre az ebike ipar, 600m szint senkit nem fog érdekelni, még gyerek utánfutóval se.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Maximum1 #199915 üzenetére
Nem követem az úriember írásait, még azt is elfogadom, hogy igazad van abból a szempontból, hogy hitelesek a beszámolói. Viszont nekem az nem szimpatikus, hogy egy még félkész bringa utat már lehúz és előre elveszi azok kedvét akik például várják. Miért nem lehet azután ítéletet hirdetni miután elkészült teljesen?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #200229 üzenetére
Nincs két egyforma kerék, ezért a küllők meghúzására is nehéz látatlanban tanácsot adni. Érezni kell, hogy hol mennyit húzunk vagy lazítunk. Illetve függ a felni állapotától is. Érdemes kis lépésekben haladni, de a nagyon laza küllőkön lehet egyszerre többet is húzni. Olyan is előfordulhat, hogy vissza kell lazítani az egész kereket és újra húzni mindent.
A küllő feszesség mérő szerintem nem létszükség, ezt érezni kell, hogy mennyit enged. Feszesség mérő esetleg nagyon profi új kerék fűzésekor kellhet, de tapasztalt mester anélkül is tökéletesre húzza a küllőket, aki tapasztalatlan, nem érzi, ott a feszesség mérő sem fog segíteni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Mezga Aladár #200239 üzenetére
Igen! Egy tapasztalt szaki meg tudja állapítani, hogy mi az ideális feszesség, mérő nélkül is, de a tapasztalatlan a mérőjével együtt sem tud egy kereket tökéletesre fűzni/centrírozni.
A kerék egyik oldala mindig feszesebb egy kicsit mint a másik. Ahol a küllők meredekebb szögben állnak, pl hajtás oldalon, ott mindig feszesebb lesz egy kicsit mint az ellentétes oldalon. Ez a legtöbb keréknél így van. Az első keréknél meg a tárcsa oldalán a feszesebb.
A feszesség mérőnél sokkal többet számít, hogy fűzés közben a kereket többször is mindkét oldalra meg kell terhelni. Tengelyt nekitolod egy satunak pl, és megnyomkodod oldalirányba, küllők helyükre mennek, majd folytatod a centrírozást/fűzést. Ezt párszor megismétled, a végén lesz egy olyan kereked ami nagyon nehezen fog fellazulni, elmászni.Kollégám is kb 20-25 fűz kerekeket, nem láttam még feszesség mérőt a kezébe, de olyan kerekeket fűz, hogy beleköthetetlen.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Mezga Aladár #200248 üzenetére
Én elég sok jó szerelőt ismerek, de az tény, hogy vannak trehányabbak, mint bárhol máshol, egyéb szakmákban.
A nyomatékkulcs sem egy olyan szerszám ami olyan sűrűn van rutinosabb szaki kezében, de akkor már ha a küllőfeszesség mérőhöz hasonlítom, inkább a nyomatékkulcs ami a gyakoribb.
Küllő feszességet maximum az új keréknél állítod be gyári értékre, kap pár pofont és a büdös életbe nem lesz gyári feszesség, mert ahhoz, hogy újra nyolcas és tojás mentes legyen, kénytelen leszel itt ott kicsit feszesebbre húzni. -
Runner_fxr
Ármester
válasz cibus #200381 üzenetére
Mindkét bringa fő gyenge pontja a menetes hátsó agy és a gagyi monoblokk.
Viszonylag gyorsan mennek szét ezek az alkatrészek. Ennek következménye a lötyögő hátsó kerék és lötyögő hajtómű lesz. Tengely törések sem ritkák hátul. Én úgy gondolom, az a minimum, hogy hátul legalább 8 sebesség egy kazettás aggyal, akkor nem fog állandóan elgörbülni, eltörni a tengely. Illetve ha műanyag csészés a monoblokk, akkor azt is cserélném mihamarább fém csészésre. A 7-es rendszer gyerekbringán elmegy, de felnőtt kerékpáron nevetséges. Szóval ha nem akarsz sok nyűgöt a nyakadba venni, akkor legalább egy 3 X 8-as rendszerrel szerelt bringát választasz. Illetve cross bringát akkor vegyél ha csak aszfalton és maximum jó minőségű föld utakon akarsz vele közlekedni, erdei terepen ezek a bringák hamar elvéreznek. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Alf65 #200401 üzenetére
Amit nap mint nap látok a szervizben az nem téged igazol.
Természetesen szíved joga azt választani ami neked szimpatikusabb, ezzel nem is vitatkoznék.Attól görbül a tengely, hogy a csapágyazás két oldalt a menetesben közelebb van egymáshoz mint a kazettásban. Ezáltal a menetes tengely nagyobb terhelést kap. Kételkedhetsz benne (vannak emberek akik a mai napig úgy vélik, hogy a föld lapos), de ettől még az üreges tengely is merevebb mint a tömör!
-
Runner_fxr
Ármester
Létezik olyan mobilos alkalmazás ami terepen használható navigációt tartalmaz? Nem igazán használtam még ilyet, de ma lehet szükségem lesz rá.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz eddie1978 #201073 üzenetére
Köszi mindenkinek az ajánlásokat! Korlátlan a mobilnetem, szóval nem baj ha nem csak offline. Sajnos ma nem jött össze a bringázás, de holnap mindenképpen kipróbálom valamelyiket.
#201079Toobee: Hát az biztos, hogy birka türelmed volt ebben az ügyben, de legalább már elindult valami. Bár utólag könnyű okosnak lenni. Engem is átvertek idén januárban a tető javítással, utólag már bánom, hogy nem zavartam el az egész koszos bandát.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz brumm #201287 üzenetére
Nagy lapos csavarhúzó, kalapács.
Az új csészék visszapréseléséhez, egy darab fa ami felfekszik a csészére, majd bekalapálod a helyére. Nem szakszerű, de az esetek döntő többségében így is megoldható, károkozás nélkül. Az alsó kónusz-hoz inkább kéne a cél szerszám, de tulajdonképpen úgy is rámegy a nyakra sérülés nélkül amikor már összehúzod a kormánycsapágyat.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #201301 üzenetére
Több száz ezer ft-ot el lehet költeni speciális szerszámokra, ami Fox tagokhoz kellhet, de inkább milliós tétel egy korrekt kis műhelyke, ahol ezeket tudod normálisan szervizelni. Illetve kell egy 100 bar-os nitrogén palack is a speciális Fox tűvel, amit szintén nagyon könnyű eltörni, ha még rutintalan vagy a nitrogénes feltöltésben és nincs ott melletted egy tapasztalt róka aki megmutatja. Persze mindent meg lehet tanulni, meg ott a youtube stb, de mire megtérül a befektetés, az jó pár szerviz. És azt mindenképpen bele kell kalkulálni, hogy akár a tagot is tönkreteheted. Én nem érzem életszerűnek, hogy random felhasználók Fox tagokon nagy szervizeket végezzenek otthon, de ha meg tudod teremteni a körülményeket és érzed magadban annyira a lelkesedést, akkor hajrá!
Egyébként nem feltétlen muszáj a Fox-hoz vinni szervizre, van pár alternatíva, bár nem sok, az igaz. A kerékpár boltok többsége sem mer ezekhez hozzányúlni.
Viszont a Dr.Bike, Boostworx, vagy akár a Bikemen kerékpárszervizben is meg tudjuk csinálni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #201342 üzenetére
Otthoni szerelgetésre akkor már inkább a Rock Shox-ot ajánlanám. Ahhoz nitrogén sem kell és lényegesen több az interneten elérhető információ a szervizelésével kapcsolatban, illetve az alkatrészek is könnyebben beszerezhetők. Ha mindent magadnak csinálsz a kerékpáron, akkor feltételezem, hogy azért van valamiféle műhelyed, satu stb. Egy tag kisszerviz nem egy annyira veszélyes művelet, bár a villa kisszerviznél macerásabb, de egy általános kis műhelyben elvégezhető. Ehhez gyakorlatilag csak kiszereled a tagot a bringából, ki préseled a kis távtartókat és letekered a légkamrát. Áttörlöd egy tiszta ronggyal, Sram butter/slick honey és némi fluid kell hozzá. Aztán összepattintod és már van is friss kenése a tagnak. Ezt Fox-on is elvégezheted. Ebben még van életszerűség és tudsz is vele spórolni. Ha viszont gond van a taggal, mert ereszt, pláne ha többször rápumpáltál, vagy már több éves és kéne neki a nagy generál, azt inkább vidd szakihoz. Nem egy olyan vészes összeg ahhoz képest milyen értékű cuccról van szó, meg, ahhoz képest, hogy mondjuk pár évente elvégzik egyszer. Nem gyerekjáték azért, valamit elcseszel, rosszul raksz össze és az arcodba robban a tag, ehhez tényleg az nyúljon aki tudja mit csinál, én így gondolom.
Azt mondjuk megértem ha inkább a Fox-ra fáj a fogad. Én is jobban szeretem mint az RS-t, bár hozzáteszem az RS is kiváló telókat gyárt, de a Fox-ban van egy kis plusz, még finomabban mozog, jobb a csillapítása és szerintem a tömítése is.
A teleszkóp szerviz egy külön szakma a kerékpár szerelésen belül. Az aki tényleg mester szinten ért tagokhoz és egyéb hidraulikához, nem szívesen adja ki a kezéből a tudást, mert ezzel tulajdonképpen a saját megélhetését veszélyezteti, saját magának csinálhat konkurenciát. Épp ezért elég belterjes szakma ez.
bardi: Szerintem nem olyan drága az az olaj, hogy azon spórolj, hogy csak 5W-t veszel. A kenéshez az 5-ös olaj nagyon híg, hamar kidolgozza magából, oda 15W kell legalább. Nem érdemes túl tölteni, akkor esetleg nem mozogja ki magát rendesen. XC villába ilyen 5-10ml körül szoktak tenni száranként, AM/Enduro-ba meg 15-20 is mehet. Ennél több nem kell.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #201342 üzenetére
Én az új bringa híve vagyok, milliós tételeknél már pláne elengedném a használtat, inkább a tutira mennék, garival. Még tapasztalt szakik is belefuthatnak olyan használt bringába, aminél csak egy alaposabb szétszedés után derül ki, hogy van baj, de akkor meg már megvetted.
Mindenre tökéletes bringa nem lesz, ahogy növeled a rugóutat és választasz agresszívebb geometriát, úgy csökkented a mászó képességet is és egyre több energiát igényel a bringa mozgatása, persze a lejtőző képesség meg ezzel egyenesen arányosan javul. Szóval valahol kompromisszumot kell hozni. Egy XC arc például nem is biztos, hogy meg tudna szokni egy Enduro-t. Hiába full karbon, iszonyú lomha lesz egy hasonlóan top XC után. YT Izzo és az új Merida Ninety Six mondjuk elég közel van egy nagyjából mindenre jó analóg montihoz, viszont azért ezek nem Enduro-k.
Jelen technikai felhozatal mellett én úgy gondolom, hogy a nagy átlagnak (aki nem a bringán éli az életét, hanem hétköznapi dolgozó ember) XC, Trail 100-130mm közötti tartományban tud igazi mindenes gép lenni, ahol még viszonylag kordában lehet tartani a tömeget és a bringa mozgatásához sem kell túlzottan sok energia, tehát komfortosan lehet velük egész nap tekeregni a hegyekben. 140mm-től fölfelé már kezd elmenni a dolog a lejtőzés irányába és jön vele egy csomó kompromisszum, illetve az egész napos hosszabb tekerések, sok szinttel, már nagyon gyötrelmessé tudnak válni. Épp ezért 140-től fölfelé csak E-MTB. Jó persze, még mindig sokan fújnak rá, meg értetlenkednek, de ha racionálisan nézzük ez van. Persze nem minden döntés racionális, benne van sok érzelem is, aztán nem mindig a legjobb döntést hozzuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Navi Radeon™ RX 5xxx sorozat
- Politika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Ingatlanos topic!
- Vallás
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs