-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
imyourfriend
őstag
válasz Daniel Alves #31656 üzenetére
Pontosan merrefelé laksz? Nekünk van egy szombathelyi kerekes csoportunk akik szoktak kijárni jó tempóban, esetleg ha délebbre akkor tudok szolgálni néhány útvonallal. Pl güssingi vár felé, vagy Stegersbach is egész jóféle hely, esetleg Burg ha erősebb vagy. De ha mégerősebb akkor Írott-kő. Ausztriában érdemes felvenni mezt, feltenni a bringára kis ledes műanyag lámpát és bringaigazolványt is vigyél magaddal. Esetleg ha Szentgotthárd környékén laksz (én Rátóton) akkor tudunk kerülni egyet közösen is, bár lassan már kezdődik az egyetemi szezon, én is megkezdem egy Győr-Veszprém-Győr 150-es etappal.
-
imyourfriend
őstag
Tekertem már vele szerintem, olyan embernek mondják annyi ereje van mintha 2 ember hajtaná a gépet. Van egy szombathelyi bringás csoport oda szokott írogatni, meg néha találkozok vele a boltban ahova szoktam járni ismerősökhöz. Itt teker a környéken Varga Peti is, pályakerékpár 3. helyezettje Ő pl sárvári. Én személy szerint még csak edződöm, egyenlőre örülök a 30 feletti tempónak is, ilyenkor mikor van pici hátszél akkor fürgébben hajtok. De tegnap mikor mentem Szombathely felé a 35,9-et akkor visszafelé Szombathely-Pornóapáti-Gass-Pinkamindszent-Csákánydoroszló-Rátót útvonalon jöttem, az azért kedvenc mert jó az út és van 3-4 kisebb domb. Nameg arra lakik egyik haver aztán vele szoktuk hajtani a gépet. Csak nem mindig kapcsolok endo-t mert itthon be van nyomva a net, de ha kiérek Ausztriába az nem túl kellemes neki. 3-4-5 év aztán remélem komolyabb izomzatra teszek majd szert, hajtani fogok télen is ha jó az idő (megtartom az acél gépet ) off.
(#31671) szunya1: Drágább gépeknél azért nem árt ha ott van, Én személy szerint most tanulok újra németül és nem tudnám kimagyarázni hogy honnan van a bringám. Csak ilyen műanyag felcsíptethető gumilámpára gondoltam, az mindig fent van a gépen a biztonság kedvéért.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz #16729600 #31677 üzenetére
Személy szerint azon vagyok meglepődve hogy 60-65 éves papik is kerekeznek a környéken, és elég szívósak nameg nehéz lehagyni őket mert kettőt hajtanak az ultrakönnyű általában ultegra vagy dura-ace szettel szerelt paripájukkal és már nem is tud elnyúlni az ember tőlük. Persze élvezi az ember amikor megtud szökni tőlük, külön élmény. Akkor csak azért gondolom a lámpát mert Magyarországon nőttem fel, itt ha rendőrt lát az ember akkor kb megállítanak azért is ha van rajtad kamásli meg azért is ha nincs.
(#31678) Toomy: Van hogy fejlődnöm, bár maradok hobbi szinten mert mikor felültem első nap a gépre elhatároztam hogy versenyezni nem fogok sohasem.
off, elnézést a többi kollégától.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
Őszi/téli kerekezésnél mire kell figyelni, milyen ruhát érdemes felvenni? Gondolkozom hogy valóban megtartom az acélvázas gépet (a carbont féltem télre) aztán elkezdek komolyabban edzeni +5 és -5 fok környékéig. Téli spd cipő esetleg kamásli? Ezek mellé mit érdemes/kell venni? Jövőre szeretnék javítani 2-3km/h-t a tempómon, ezt pedig másképp nem lehet elérni mint a folyamatos téli készüléssel gondolom.
25-30ezer forint körül gondolkodok ruhában, plusz cipő ha kell. Decathlonból meg lehet oldani a dolgot?
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
Akkor meglátom, igazából 1 acél országútit tudok felvinni Győrbe mert a másikat nem lehet bevinni a házba (ergó bukta hogy felvigyem). Igyekszem megoldani valahogyan az edzést, vagy hétvégén vagy majd meglátom. Esetleg görgő. Vagy nagy gond az ha hétközben nem tudok tekerni és hétvégén mennék ki csak, esetleg 3 napot a 7ből? Nem akarok lemaradni tavaszra, ezért kérdem.
-
imyourfriend
őstag
Nekem amúgy az tetszik benne hogy akkor is vékony gumival brillírozni kb. Azokat a gépeket annyira nem szeretem, jó nekem az országúti max hóban lerakom ha úgy adódik pihenni a gépet, a carbont meg ősztől kezdve pihentetem. Elvittek egy mtb-met, azóta nem rajongok azokért. Nameg kellene venni akkor egyet, meg fenntartani ilyesmik.. másrészt lépcsőházban kellene tárolni onnan meg nehogy lába kéljen.
-
imyourfriend
őstag
Egyenlőre nem tudom hol fogom tárolni, ilyen közös lépcsőház 3 szinttel és annak az aljában van a tároló ahol mindenki elhalad. Amúgy az országúti esőben vagy párás időben se túl egyszerű, múlt nyáron Budapesten kerekeztem és ahogy leértem a szabadság hídról gellért tér felé [link] valahol itt kicsúszott a gép hátulja és épphogy sikerül perecelés nélkül megúszni a történetet. Nekem 622-23 van fent, mikor kezdtem első évemben akkor is olyan volt rajta, az volt a kedvencem amikor hóesés meg hófúvás közben kerekeztem országútival nyári spd-ben (mert más nem volt) aztán csak nézegettem a minuszokat az órán.
-
imyourfriend
őstag
DHL oldala írja, hogy megérkezett Magyarországra a cucc, tudja valaki hogy a külföldi szállítást idehaza Ők továbbítják vagy a neves MPL-nek adják tovább? "The shipment will probably be delivered to the recipient today" ez a következő lépés, de gyanítom hogy ha a magyar posta hozza ki abból csak holnap lesz valami. Trackhez odaírták hogy már megkapta a csomagot a kézbesítő autó.
-
imyourfriend
őstag
válasz sanzi89 #31810 üzenetére
Nehéz kérdés amúgy, nekem a KTM ugye fekete és 4 apró karc van rajta de mivel fekete ezért látszik rajta mind. Mindenesetre nem bántam meg hogy fekete vázat vettem, nameg KTM-nél országútiban nincsen fehér a kínálatban. Mindenesetre ha vigyáz valaki a gépre akkor szerintem mind1 hogy melyik színt választja.
-
imyourfriend
őstag
válasz deicide #31815 üzenetére
Remélem csak a hátulját tetted rendbe, mást úgysem fognak látni a vetélytársak.
más: biztonság kedvéért felhívtam a csomagszállítót és fél órán belül ideér a cucc. MPL példát vehetne róluk, hogy 1200km-ről nettó másfél nap alatt eljuttatják hozzám a csomagot. Majd egyszer eljutunk szép hazánkban is erre a szintre, csak évtizedek kérdése.
-
imyourfriend
őstag
válasz deicide #31819 üzenetére
Nah, egy ilyen rendezvényen mégiscsak a részvétel a fontos. Engem biztos nem érdekelne 12/24 óra után hogy hányadik lettem vagy hogy mennyit tekertem. Kiterülnék vagy 1 hétig aztán utána átgondolnám a dolgokat meg megnézném az eredményt. Nagy kihívás ez és tisztelet az összes kerekesnek aki teljesíti! off.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
Nosza megkerült a km órám, be van lőve rendesen. Minden patentül működött mikor felraktam szóval bolondbiztos cucc. Tekertem is vele 40-et ma, hát mit ne mondjak kellemesen eltalálták az érintőképernyő szerű dolgot és jókora számok vannak rajta amik könnyedén olvashatók 35-40-es tempónál is. Egyenlőre még nem próbáltam ki a telefonnal összekombinálni a pulzusmérőt, se az endomondoval csak felraktam a cuccokat és kipróbáltam. Némi állítgatás után (mivel most installáltam ilyent először) elkezdett működni a cucc, még át kell lapozzam a nem túl vékonynak tűnő kézikönyvet az este folyamán mert ezer meg egy funkció van rajta ami még hasznos is lehet számomra de egyenlőre nem tudok róluk.
-
imyourfriend
őstag
3ezer km után kitépném a hajamat ha cserélnem kellene a nagytányért, bár én országútit hajtok és igyekszem megelőzni a cserét a minél sűrűbb persze nem ésszerűtlen pucolásokkal. Acél paripán ~13ezer km után még közel újnak tűnnek a fogak, a kisebbik tányért meg mintha nem is használtam volna kb.
-
imyourfriend
őstag
válasz vendingo #31987 üzenetére
Ha neked megér annyi pluszt akkor vedd meg aztán hirdesd meg olyan árban ahogyan neked jó. Viszont ezt te kell tudjad, keresik az ilyen darabokat mert személy szerint Én ma vettem egy polar pendrive-ot 10-esért tiszta újat, pedig a boltban 15k csak az ürge szettben vette én meg elhoztam tőle mert nem kellett neki.
(#31992) tatabike: Persze hogy megjelent, ha valamit nem találnak rendben már csak rá kell írni a 000 vagy 0000 elé 1-9-ig egy számot és €-t a mutatvány mögé ha valami gond van, persze hogy betartják a szabályokat már csak emberségből is.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
Fél órát bohóckodtam a dologgal: fent volt az országútin elől egy schwalbe blizzard és hátul egy mavic fuse (utóbbiban 200km szóval nem az öregebbik fajta gumi) és egyszerűen nem akartak beállni, mindig ütött valamelyik. Levettem kétszer mindkettőt majd vissza akkor is, aztán felraktam a continental grand prix gumikat amik fent voltak és egyből beálltak a helyükre. Lehet hogy csak én nem értek hozzá vagy nem tudom, de az előbbiek se voltak olcsó gumik aztán rakoncátlankodtak (persze ezt az úton nem nagyon venni észre, kb csak szépérzék az egész de akkor is).
-
imyourfriend
őstag
válasz HollyBoni #32003 üzenetére
Vegyed és használjad, váltsál vele ötöt fel és le (nekem elég az is ha egyet egyet vált, de azt kb Német precizitással, és ezt a márkát shimanonak hívják. )
(#32050) Crytec210: Beszélhetnénk Japán precizitásról is.
Saját tapasztalaton igen, mostani 105-ös szettem gond nélkül teszi a dolgát, az Ultegra amit haver vett az előtt is le a kalappal.[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Teasüti #32051 üzenetére
Országútinál megadják azért a módját, terhelés alatt egész könnyedén vált a 105-ös lefelé. Felfelé picit gondolkodik hátul de nem vészes, időben és pontosan teszi a dolgát. Az ultegra valamivel gyorsabb, bár ez helyzet és pedálfordulat függő. Nálam halkan teszi a dolgát a cucc, persze van hogy félreváltok (mindenkivel előfordul) viszont ha jól van használva a cucc és karban van tartva akkor meghálálja. Valamint ember módjára kell kezelni azt a fékváltót (szembesültem már olyannal kinti kerekezésnél hogy valaki megpróbált hátul 3-at felváltani egyszerre mikor csak 2-t enged a kar ). Ilyen hogy lánc leesés nem fordult elő. Aztán lehet hogy egyedi eset vagyok, de a régebbi gépem se volt sokkal lassabb váltás közben, igaz ott sunrace karok és tiagra hátsó váltó végezte a műveletet. Másrészt 105-nél kb mutatóujjat és a kisujjat kell használjam, azt követően hogy át lett bowdenezve a szerkezet szinte alig kell kifejteni erőt a működtetéséhez.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz DjKoxi #32060 üzenetére
Célom az hogy edzett ember legyek, és úgy nézzenek rám mint aki ezt a célt el szeretné érni. Ezért a célért saját magammal versenyzek, oké hogy nem mp-kről van szó de ha már kiadtam a gépért (most már közel 400-at) akkor az bizony tegye azt amit Én akarok, cserébe megpucolom és csilivili állapotban hajtok vele. És ha már a határaimat feszegetem akkor tudjam ezt élvezettel csinálni. Ezért is vettem KTM-et 105-össel meg ipari kerekekkel, itt elvárhatom hogy gyepálom a gépet és bírja ha karban van tartva. Ha nem így lenne akkor megenné a fene az egészet kb..
szerk: hobbiból kerekezem!
-
imyourfriend
őstag
válasz Daniel Alves #32068 üzenetére
Nem oly nehéz az a merida ha 200km után még van erőd felemelni a fejed fölé.
-
-
imyourfriend
őstag
válasz TayRol #32373 üzenetére
Tartom a kalapot, akinek nem túl nagy az összeg az beledobhatja a 10 ojrósát. Személy szerint amúgy azért vásároltam ott mert azzal a kedvezménnyel éppen kijött a pénzből az óra. Jut eszembe rendeltél már? Lehet hogy vennék egy fogaskeréksort még, ruhát azért nem mert az körülményes.
-
imyourfriend
őstag
-
imyourfriend
őstag
válasz Pttypang #32421 üzenetére
Nem a beállításon van elsősorban a lényeg hanem ez egy rendszer. [link] Nekem ilyen darabom van csak fehérben, és 3 komponensű fékbetét van benne ami jó esőben is egyrészt (bár nem tekerek esőben de ezzel kaptam a gépet) másrészt ha úgy van akkor tudok bele tenni 105-öst, ultegrát esetleg dura-ace fékbetétet is hiszen a fejet csak egyszer kell megvenni hozzá.
-
imyourfriend
őstag
Elég láma egy kérdés, de muszáj feltegyem: bandázst melyik szaki hogyan szokta betekerni országútin? Van esetleg videó róla valamerre (pl jutub?) vagy házi videó? Elengedte bal oldalon de nem sikerül úgy betekerni mint ahogy jobb oldalon van mivel kezdő vagyok még ezügyben. Köszönöm előre is a segítséget!
-
imyourfriend
őstag
válasz razzorr #32459 üzenetére
Én meg már nem is méregetem, pedig két óra van fent a gépen. Néha végigpörgetem az egyiket hogy mi a helyzet, kb mennyinél tart a számláló aztán haladok tovább. De a kilóméterek nem érdekelnek szám szerint, inkább az átlagsebességet nézem meg ha szükséges akkor az emelkedő szögét.
-
imyourfriend
őstag
válasz razzorr #32465 üzenetére
Mondhatni annyi a cél hogy mindenütt 30km/h felett legyen az óra mutatója, aztán idővel majd 31,32 és feljebb -ös sor meg valami könnyű lánc, esetleg könnyű nyeregcső a grammániára tekintve. Bár mióta TRX-re járok jobban megyen a fejlődés, a hasizom is csak néha durran be de akkor nagyon.
622-24-el járok de egy részen Rátót-Szombathely között már vissza kell vegyek a tempóba 30 környékére vagy alá mert mintha kezdene elfogyni az aszfalt, a carbon vázon meg nem túl kellemes a gödröket elkapni. Bár így ~1000km után nem gondoltam hogy egy kb 5ezer forintos acél váz komfortosabb mint egy 200-ezres carbon csoda. Mindenesetre elgondolkodok néha 622-23-on vagy 622-20-on de utóbbit kizárólag osztrák használatra.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz freelanced #32511 üzenetére
A felni sokszor jobban számít mint a fékpofa, hiába van neked jó fékpofád ha képtelenség megfékezni a felnit mert annyira szar, fordítva még csak csak működhet a helyzet. De akkor a legjobb ha mindkét dolog passzol. Személy szerint XLC-t használok, [link] ilyen van fent, ez 3 komponensű és cserélhető fékbetétes cucc ami azért jó mert a házat csak egyszer kell megvenni és benne bármilyen betétet lehet használni mely kompatibilis. Tudom ez így hülyén hangzik, de nagyon sokféle betét jó bele. Elején picit drágább mivel van ára a háznak aztán idővel jobban jársz vele. Ráadásul ez a fej egyszer be van állítva és csak a betétet kell cserélgetni ami nem nagy kunszt, max pár perc. Belsőből continental van fent, 1400 forint körül van és jól bírja, külsőm is continental de 5-6ezer forint körül már lehet jóféle 622-23-at találni. Külsőből pl Bontrager R1 esetleg R2, előbbi drótperemes darab. Annyival másabb hogy a bontrager jobban kopik mint a most fentlevő continental grand prix, persze fele annyiba is kerül. De kb harmada lehet a futásmennyiség amint elnézem.
(#32515) D.Orion: Majd ha némelyiknek letörik a carbon villából a tartóelem akkor elgondolkodik, hogy megérte e. Oké hogy súlyra meg fékhatásra jobb de a probléma is több vele mint a mostani darabokkal. Ráadásul bowdenes, atya ég.. Mondjuk fékváltóval nehéz lenne megoldani a hidraulikust az is biztos.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz freelanced #32519 üzenetére
Ülésből nekem Bikefun Granada van a régebbi gépemen, az egy kellemes nyereg és használható béléses nadrág nélkül is. 13ezer km után csak a festék kezdett el lekopni róla, nem gondoltam volna hogy ilyen sokáig bírja ez a "filléres" nyereg. [link] Itt van a bontrager r1-es, nekem azért van r2 mert majdnem ilyen árban megkaptam azt. Persze az már hajtogathatós, de amúgy jó áruk van ha jól tudom 11ezer körül/darab az újabb féléknek. Rosebikes-ról megéri ha tudsz Paypallal fizetni, ott nagyon olcsón árulják a gumikat és első vásárlás mint feljebb taglaltam díjtalan, 3 nap alatt ideér a portéka. Vittoriát meg CST-t nem ismerem, nekem ezek a drágább gumik olyanok hogy simán bedöntöm a kanyarban és a bringa ott megy ahol én szeretném, nem üt a gumi meg nem ugrál az úton.. persze ezt meg kell fizetni, de van rubena is 1600-2000 forintért de az nem bír annyi km-t mint ahány ft-ba kerül kb.
-
imyourfriend
őstag
válasz bigdady #32647 üzenetére
szvsz nincs olyan hegy szerintem a környéken, legalábbis Magyarországon ahol tudna ilyen hosszú hegyen lefelé ráadásul 60-al közlekedni. vagy ha van akkor szívesen megnézném szélvédő mögül ezt az átlagsebességet, bár ezt a szófecsérlést sem érte meg a dolog mert nincs ilyen. [link] márcsak ezért se gondolnám, de hogy lehet valaki ekkora balfasz hogy ilyent terjeszt a fiáról vagy bárkiről.
-
imyourfriend
őstag
válasz tatabike #32668 üzenetére
Kerekezni kell oszt jóvan, én sem azért mentem [link] ilyen tempót hogy versenyezzek valakivel. Egyszerűen jólesett, de mivel még csak közel 2,5 éve kerekezem ezért van hova fejlődni még. De már kezdem úgy érezni hogy felszedtem némi erőt, így a szembe szél sem akadály. És lehet hogy csak ezer ojrós bringám van, de kerüljön bármennyibe akkor is hajtani kell.
-
imyourfriend
őstag
-
imyourfriend
őstag
válasz rétisün #32707 üzenetére
Szombathely felé mentem, hát csak egy születésnapi tekerést óhajtottam megcsinálni. Erre rekord táv lett, most a következő cél 1 éven belül valami elfogadható 1 órán belüli idő erre a ~38km-re. arrafelé én is szeretek járni, Keszthely oda-vissza vagy Zalaegerszeg. Szép dombos vidék.
-
imyourfriend
őstag
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #32985 üzenetére
Jó gépnek tűnik, bár a stucnit már lefordíttattam volna velük. Nem is tudom hogy ki gondolta ezt ki (mármint hogy pozitív irányba álljon a stucni ) A kormány viszont irdatlan hosszú, legalábbis képről túl hosszúnak tűnik a lenyúlása hátrafelé.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs