-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
HollyBoni
veterán
Nemrég váltottam 23-as szingóról 25-ös "normál" belsős gumira. A szingót 11 bar-on használtam (12 megy bele csak a pumpám nem bírja), az új gumit kicsit több mint 8 bar-on használom, ez a max elvileg.
Ha csak ráülök a bicóra már akkor kicsit "besüpped" a gumi, de mikor állva tekerek és nagy súlyt rakok előre néha azt hiszem elől defektem van. 11 bar-os szingóhoz képest ez nekem nagyon fura, az olyan mint valami kőkemény tömörgumi. (70 kiló vagyok)
Normális ez, vagy nálam van valami hiba? A gumi egy nagyon alap CST Compressor.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz lsebestyen #64584 üzenetére
Próbáltam lefényképezni de főleg felülről látszik, úgy meg nem sikerült.
Nálam olyan hogy sok nem nagyon van, 11 bar-os szingóval is vígan elvoltam. Acél vázam van szóval elég jól elnyel mindent. Érzésre meg nem mondanám hogy puhább az új gumi szingóhoz képest, de ha kiállva tekerek nagyon látszik hogy besüpped.
Most próbálgattam, frissen felfújva 8 bar-ra ha ráállok a bicóra kicsit besüpped, és kézzel is ha lenyomom kicsit a kereket akkor is.
Lehet az a gond hogy 18-23-as belsőm van? Tudom ez nem garancia semmire de boltban azt mondták okés lesz.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Passz. Nem tudom teljesen összehasonlítani a szingót meg a sima gumimat, mert a szingó egy hihetetlen gagyi 30 éves felnin volt, amiben szerintem a küllők acél helyett spagettiből voltak, maga a felni meg mondjuk gumicukorból. Nagyon sokat hajlott, az új felni sokkal merevebb. Gondolom azért ez sokat számít. Én mindig annyit fújok a gumiba amennyit csak lehet, nem zavar ha ráz a bringa.
(#64587) Napfénysüti: Akkor kicsit megnyugodtam, igazából tényleg csak zavar a dolog, semmi hátrányt nem érzek.
-
HollyBoni
veterán
válasz trialboj #64606 üzenetére
Én úgy vagyok ezzel hogy bárki írhat ilyen cikket, és biztos vagyok benne hogy találnál még végtelen mennyiségű cikket ami megerősíti ezt, meg ugyanannyit ami cáfolja...
Na meg személy szerint is értem ezt az egész dolgot, én általában a bringán a s*ggemen ülök, nem a heréimen...
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Szerintetek túl rövidre van vágva ez a bowdenház? Nem tudom pontosan mi a helyes, de én mindig hosszabbra hagyom, és úgy érzem nagyon feszül.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Novics #65460 üzenetére
Bármilyen csapágyról van szó, ha túl sok zsírt raksz bele az első használatnál kiköpi a felesleget. Semmi gond, töröld le és minden oké lesz. Lehet 1-2 alkalommal megcsinálja megint, mindig töröld le mert a zsír vonzza a retket.
Második kérdésnél nem tudom mi a baj, de 100% hogy nem normális.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz deicide #65475 üzenetére
Svédfogó nem rossz, de egyszerre kell beszorítani a kis adaptert, meg lazítani a kazettát. Én inkább valamilyen állítható kulcsot használnék, nálam a "franciakulcs" bejött.
Persze nyomatékkulcs jó ha van, de én meghúztam már pár kazettát nélküle, és eddig semmi gond nem volt.Leszedéshez kell a láncos szerszám is!
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Országúti első váltót még nem állítottam be, ezzel kapcsolatban lenne kérdés.
Tiagra 4500 váltókarok + váltó (dupla tányér)
Felfele hármat kattan a váltókar, lefele kettőt. Azt értem ez mire van, hogy még a legextrémebb (és leghülyébb) fokozatban se érjen bele a lánc az első váltóba, viszont nem tudom pontosan hogy kéne beállítani.
Mikor kistányérról nagyra váltok, hanyadik kattanásra kéne felváltania nagytányérra?
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz rétisün #65581 üzenetére
Itt két köztes állás van, és lefele és két klikk van egy helyett. Az a baj hogy totál el van állítva, mikor hozzám került a köztes állások nem is nagyon léteztek.
Nem tudom ez függ e a beállítástól de úgy látom így mozog:
Kis tányéron van a lánc, egyet kattintok a váltón felfele, egy picit mozdul, másodikra nagyobbat, harmadikra megint kisebbet.
Két köztes állásnak kéne lennie mindkét tányéron? Tehát úgy kéne működnie hogy kis tányéron van a lánc, egyet kattintok akkor csak egy picit állít, második kattintásra felvált nagytányérra, és harmadik kattintásnál egy picit megint kifele megy nagytányéron?
(#65582) ivana: Az hogy mi a jobb nála hagyjuk, majdnem 10 éves egyik legalapabb országúti szettről van szó, na meg nem is enyém a bringa.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Most beállítottam úgy hogy első kattanás picit arrébb teszi a váltót, másodikra felvált, harmadiknál meg picit még kifele tolja nagytányéron a váltót.
Így még a leghülyébb áttételekben is működik.
Viszont mikor lefele nagyról kicsire váltok egy jó nagyot csattan a váltó és egyből levált, a köztes fokozatba csak hihetetlen óvatosan lehet betenni... Nem kínlódtam még ennyit első váltóval az biztos.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
30-35 ezer körül szeretnék országúti SPD cipőt venni, tudtok BP-en valami boltot ahol sok féle típus van raktáron?
Eddig K2 és Probike-ot néztem, de ebben az árkategóriában egyiknél csak Shimano van, másiknál csak Mavic. Kéne valami olyan bolt ahol több márkát tudnék próbálgatni.
-
HollyBoni
veterán
válasz maximilian4 #65706 üzenetére
Rosebikes, wiggle, bike24 megvolt?
-
HollyBoni
veterán
válasz -=RelakS=- #65752 üzenetére
Szerintem tök mindegy hogy két legkisebb lánckeréken lötyög a lánc, azt az áttételt úgysem használod. Vagyis remélem. 1 szem pedig váltós bringánál tényleg mindegy.
-
HollyBoni
veterán
válasz -=RelakS=- #65755 üzenetére
Szerintem az inkább rosszul beállított első váltó miatt lehet.
De ha valami más a gond amire nem lehet rájönni akkor chain catcher.
-
HollyBoni
veterán
Nincs valami jó módszer amivel célszerszám nélkül meg lehet nézni hogy nyíl egyenes e a váltópapucs?
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #66343 üzenetére
Most volt nálam egy bringa amin el volt hajolva a váltópapucs, próbaképp megpróbáltam visszahajlítani. Szemre egyenesnek tűnt, mégsem lehetett beállítani a hátsó váltót úgy hogy minden fokozaton jó legyen. Kicseréltem a papucsot és minden oké lett.
Sajna az én vázamnál ezt nem tudom megtenni mert 35 éves muffolt acél, csak gondok vannak a váltással és próbálom kiszűrni mi lehet a gond. De lehet eltekerek inkább valami szervízbe megnézetni, helyileg nincs semmi.(#66342) Crytec210: Az a baj hogy szinte semmihez nem tudok viszonyítani.
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #66349 üzenetére
Nekem ez a bajom:
Nem lehet normálisan beállítani a hátsó váltót. Beállítom hogy az egyik fogaskereken jó, váltok, erre a másikon meg picit zörög csörög. Nem ugrál a lánc, nem vált össze vissza, de mégis idegesítő.
Elég low budget alkatrészek, de nemrég cseréltem a váltót, racsnit, láncot, első lánctányért. Mindegyik teljesen új bolti alkatrész.
Már régóta küzdök ezzel a hibával, azt hittem a kopott alkatrészek cseréje megoldja, de nem. Váltót beállítani nem atomfizika, az természetesen amúgy megy másik bringákon.Viszont most vettem észre hogy egy pici "nyolcas" van a lánctányérokban. Őskori négyszögtengelyes cucc, szóval arra tippelek a tengely hajlott meg. Gondolom ez a baj, más ötletem nincs.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #66353 üzenetére
Én úgy látom mindkét tányér ugyanúgy "ingázik".
Shimano Claris váltó ami elvileg 7-8-as, Sram PC-850 lánc ami szintén 7-8 sebességes, és egy Tourney 7-es racsni, bowden is frissen lett cserélve, maga a bowden és ház is Shimano.
Meg valami őskori Shimano 200GS váltókar. Lehet ez a gond, jópár éves és nagyon legalja, azt tudom max elképzelni hogy nem mindig ugyanannyit húz.(#66356) Crytec210: Akárhogy állítom nem jó. Haverok bringáin meg saját montimon amin X9 van kb 3 perc alatt beállítok egy hátsó váltót, nem egy nagy feladat. De itt valami nem okés.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Tudom hogy van, direkt az volt az eredeti kérdés célszerszám nélkül hogy a legjobb megnézni, hogy ne kelljen betekerni BP-re szervízbe még az is lehet feleslegesen.
Én úgy tudom nem a legjobb alumíniumot hajlítani. Mikor cserélhető papucsos vázba kellett venni nálam 2000ft volt a váltópapucs, 1500 körül egyengetnek boltban...
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Pttypang #66377 üzenetére
Nem számít annyit a bringa mint sokan gondolnák, főleg amatőr szinten, ezt már watt mérőkkel nagyon jól ki tudják mutatni. Szvsz erőnlét, és hosszú távon a kényelem a fontos ha jó időt akar valaki menni.
Nekem egy ősrégi 35 éves országútim van ami majdnem 11 kiló. Mostanában sokat mentem több féle 9-9.5 kilós országútikkal amiken fényévekkel jobb volt a felszereltség, és sokkal aerodinamikusabb a pozicíó. Van egy 40km-es köröm amit már jó pár éve járok, szóval jól tudom milyen átlagokat szoktam menni. Még nem tudtam megdönteni a sokkal jobb bringákkal azt a rekordomat amit egyszer akkor állítottam fel a 11 kilós sz*rommal mikor jó formában voltam...
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Campagnolo és Shimano/Sram fékbowden ház között van valami különbség? Annyi tudok hogy maga a bowden vége más, de házról semmi infót nem találok.
-
HollyBoni
veterán
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
10-es hátsó váltó, 10-es lánc, 10-es váltókar, 9-es fogaskeréksor.
Be lehet állítani úgy hogy szépen váltson és legyen egy halott fokozat, vagy sosem lesz tökéletes?
-
HollyBoni
veterán
válasz Because #66522 üzenetére
Sokszor a vevők főleg a nem hozzáértők olyan dolgokat néznek ami neked nem is fontos.
Pl az én vevőm 25 percig nézte a vázat hogy karcos e, de az hogy nyolcas e a kerék, kotyog e valamelyik csapágy, kopott e a fogaskerék le van e nyúlva a lánc stb azt meg sem nézte. (Persze amúgy ezek is jó állapotban voltak, nem vagyok egy átverős emberke)
-
HollyBoni
veterán
Valakinek van tapasztalata Tiagra 4600 fékváltókarral? Folyamatosan zörög már nagyon picit rossz úton is mindkét fékváltókar, ez normális?
-
HollyBoni
veterán
válasz Tothgera30 #66593 üzenetére
Ez a "Kerékpár (&) Alkatrész /Adok-Veszek/" facebook csoport? Érdekes hely. Nagyon pörög, de kb. minden második poszt alatt megy a kötekedés...
(#66594) sza.sa: Nem lehetetlen hozzá alkatrészt találni de ritkább, és a legtöbb dolog drágább is, főleg itthon. Na meg szerintem a fékváltókar kialakítását, működését is vedd figyelembe, nekem a Shimano sokkal jobban kézráll pl.
[ Szerkesztve ]
-
-
HollyBoni
veterán
Te Campa alkatrészekben otthon vagy? Életemben először szerelek Campát, ha csak simán a láncot át akarom mosni hogy kell megbontani? Akármelyik szemet megbonthatom és mehet vissza? Úgy néz ki, mintha az összes szem ugyanolyan lenne, nincs egyik szemben sem egy különböző "tengely" mint pl Shimano-nál.
(#66624) Normi01: Elég káosz az a csoport, de ott adtam el egy országútit 2 nap alatt nemrég. Nem is értem hogy találnak ott az emberek meg egy biciklit, mert ugye nem lehet leszűkíteni a kategóriákat és még az alkatrészeket is nyomatják fel 5 percenként...
-
HollyBoni
veterán
Vázban valakinél ment már ki a menet kulacstartó szemből? Tudnak bele újat rakni egy bringaszervízben vagy valami vázjavító szakihoz kell ezt vinni?
-
HollyBoni
veterán
Egy ilyen volt beleütve abba a kulacstartó szembe amiben kiment a menet, ezzel volt felfogatva a kulacstartó egyik része...
Szem össze-vissza mozog a vázban, el is forog, fogalmam sincs mit csináltak ezzel. Alu országúti váz.
Eladni szeretném a bringát, ezért nem akarok ilyen félig barbár megoldásokat, az lenne a jó ha olyan mint a gyári.
-
HollyBoni
veterán
Ja, végül is az a módszer nem lenne rossz. Megyek ma 1-2 normálisabb szervízbe és kérdezősködök hátha tudnak valamit.
Legjobb az lenne ha elvinném valami váz építő/javítóhoz és kicserélné magát a szemet, Hunor Kézműves van hozzám legközelebb de oda is egy fél nap lenne eljutni kb.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Mi a legjobb módszer régi kormányszalag trutyi eltávolítására?
-
HollyBoni
veterán
Agy kónusz beállításhoz két kónuszkulcs kell, vagy elég egy vékony és egy sima?
-
HollyBoni
veterán
Belül az összes csapágyfelületet megette a rozsda. Elég súlyosan beázott, mikor szétszedtem 0 zsír volt benne, csak rozsdás lé. Kitisztítottam, volt itthon egy nagyon jó szinte új állapotú felesleges donor agyam amiből átraktam a csapágy golyókat, azt részt amiben a kalapácsok mennek és két csapágy fut, meg azt az anyát ami összefogja az egészet és a harmadik nagyobb csapágy fut benne.
De még így is kotyog a kazettatest és nagyon hangos. A csapágy hangja nagyobb mint a kalapácsoké mikor szabadonfut a racsni...Az agy másik oldala pedig érdekesen tökéletes volt.
Láttam én is hogy eBike-on van, de az összes piros kosaras, meg nincs róluk kép. Wiggle-ön is 6-7 ezertől kezdődnek. Gondoltam nem adnék ki ennyit rá ha esetleg van valakinek oké állapotú használtan elfekvőben.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #67220 üzenetére
A nem hajtás oldali része az agynak olyan mintha új lenne, szerintem egy csepp vizet nem látott még, ehhez képest a rozsdaleves jobb oldal nekem picit fura.
Kár hogy a Shimano még kónuszos kerekekkel szarakodik... Most kaptam szét egy tök alap Campa Khamsin kereket, kellett hozzá összesen két villáskulcs, nem kell kónuszt beállítani, és sokkal jobban van tömítve a csapágy. Na meg ha gond van nem kell komplett kazettatestekre vadászni, csak kicserélsz két csapágyat... Újonnan már nem is találok erre az R550 kerékre kazettatestet.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz maximilian4 #67256 üzenetére
Wiggle, bike-discount, rosebikes. Olcsóbbak mint az itthoni webshopok, wiggle-nél pedig 15 ezer körül már ingyen posta van.
Na meg ha gond van nem kell üldözni őket, mint az ebike-ot...[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Az országúti kormányomon elől hátul van hely ahol lehet vezetni a bowdent, de csak a fékbowden fut a kormány alatt, váltóbowden kívül. Ha így felteszem a kormányszalagot elég vékonyka a kormány, és hátul lehet érezni hogy nem teljesen kerek, mert ugye ott a mélyedésben nem megy semmi bowden.
Azon gondolkoztam hogy ide berakok simán csak egy bowdenházat hogy kitöltse a helyet, és így tekerem rá a kormányszalagot.Hülye ötlet?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs