-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
imyourfriend
őstag
Na igen, a nagyker árak majdhogynem a vicc kategóriával viaskodnak már. De remélhetőleg egyre többen vásárlunk külföldről és leesik a tantusz az itthoni kereskedőknek hogy nem úgy megy a dolog ahogyan azt ők elképzelik. Szerencsére a lehetőség adott ezen dologhoz. Ja hogy nem is vesznek semmit sem, csak szállj be a csapatba és versenyezz? Rosszabb ez a dolog mint hittem. És ha perecelsz, vagy valami történik a bringáddal akkor 0 forint hozzájárulás a szereléshez? Akkor futballistának kell állni, az a jövedelmező üzletág. Igaz Magyarországon a foci az nem sport szintjén megy, de erre ne térjünk ki inkább.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Cyberpunk #36523 üzenetére
Én úgy tudnám elképzelni saját szemszögemből, hogy ha lenne egy karbon kerékszettem akkor felpakolnám autóra a bringát majd Ausztriába levenném, kerekeznék vele 80-100km-t majd felpakolnám a kocsira és hazahoznám a bringát házig. Igaz hogy csak 10km-t kell menni a határig, de vicc hogy milyen minőségű utak vannak itthon. Örülök hogy egyben vagyok még és a bringa is, mert van olyan közút a környéken ami már a 30km/h-s sebességet se bírja el hanem lassítanom kell (jelzem 30km/h) Viszont a 8-as főútra sem ajánlott, kerekezem elég sokat ott is és van ahol már tudom hogy gödör jön és előre nézegetek hátrafelé hogy miként kerüljem ki. Ami mondhatni elég siralmas hogy a 8-as főút is elromlott, pedig a Németek csinálták még annak idején, nem spórolták ki a makadám útból az anyagot.
-
imyourfriend
őstag
válasz ---Lasali--- #36553 üzenetére
Nyilván, kerültek fel karbon vázról is olyan képek hogy valamelyik idióta belevágott fúró fejére épített vágókoronggal és híresztelte hogy milyen gyenge a karbon váz. Bár akinek ennyi esze van, meg aki ezt elhiszi na őket tudom sajnálni kb.. félreértés ne essék, ezek a vázak rendeltetés szerű használat mellett majdhogynem tönkretehetetlenek.
-
imyourfriend
őstag
Éppen ezért remélem, hogy semmiféle baj nem éri a bringát. Féltem egyrészt, másrészt meg nem szeretnék rá költeni vagy 50-60-at mire megjavítják. Viszont perecelve nem volt a kerékpárral így remélhetőleg jól egyben van és hibátlanul működő darab ez. Persze vehettem volna alut is, viszont a karbon is épp eléggé ráz a hazai utakon, az alu gépet már lehet hogy eladtam volna mert egyszer megunja az ember hogy mindig rázkódik a cucc alatta..
A másik meg amin sokat nevettem, felhozták azok akiknek nem futotta rá hogy a műanyag egyszer majd elfárad és a karbon váz megadja magát. Ó mondom hogyne, azért terveznek lassan már az autóknál is jópár dolgot karbonból mert olyan hamar elfáradna.
-
imyourfriend
őstag
válasz lsebestyen #36563 üzenetére
Lehúztam közel 3 évet acél vázzal, de máig úgy tűnik hogy az jobban elnyeli a rezgéseket mint a karbon amit most hajtok. Mellesleg gondolkozom hogy ne adjam el, csak van 3 cm a két gép között, ugye a régi gép 55cm és 130-as stucni az új pedig 59 és 120-as stucni.. ebből adódóan kényelmetlen lenne hajtani a kettőt egyszerre. Na meg nem lenne egyszerű visszaszokni a jóról a most már kevésbé jóra.
-
imyourfriend
őstag
válasz lsebestyen #36565 üzenetére
Nem oszt nem szoroz 1-2kg viszont érdemes izommá alakítani, de az sem gond ha felszed az ember pár kg-t télire. Tavaly télen 86-ig jutottam, majd nyáron 80kg és stagnál kb május óta a 80 a ~180-as magassághoz. Persze azt vettem észre hogy mind síkon mind emelkedőn jobban megyek mint amikor 70kg voltam, ezért nem gond ha felszedsz pár kg-t és izommá alakul. Mondjuk személy szerint trx-ezek már vagy 3 hónapja, és rengeteget számít a bringán mind erőnlétileg mind kondiban ez. Főleg így a téli hónapok alkalmával mert azt tudom csinálni a teremben is, görgőzésre meg nincs az az ember aki rávegyen hogy hajtsak egy bringát és még a kormányt se lehet rángatni jobbra balra mert fix az egész..
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #36573 üzenetére
Jobban értesz hozzá, én még csak most tanulom az alapjait ezen dolgoknak (úgyértem gépészmérnökin). Bár személy szerint azért vettem olyan gépet mert ki akartam próbálni, meg az ember lelkének jót tesz ha olyan gépet hajt amilyent épp szeretne, nameg rá is beszéltek. Szívem szerint hajtottam volna tovább az acélt, de amikor kifizettem és kipróbáltam onnantól nem volt miről beszélni.. mint írtam régebben is, már a 105-ös szett is profi módon működik, picit nehéz a felette lévőkhöz képest viszont ez az a fejlettségi szint ami egy hobbi kerekezőnek már bőven elegendő akár 5-10 évig is ha úgy van! A 8-8,5kg-os súly gyárilag felszerelt kerékkel és minden szerelékkel együtt már kellemes kerékpározást tesz lehetővé, és megadja a megfelelő komfortérzetet a bringázás terén. Nameg nincs az mint az acél gépeknél, hogy elnyelődik az energiának egy bizonyos %-a hajtás közben (persze ezért is kerül ennyibe), de eljutottunk már oda hogy ha kiadok érte ennyit, akkor azért adom ki mert élvezni szeretném.
Zsírt nem alakítunk izommá, rosszul fogalmaztam. Arra szerettem volna célozni, hogy elégetem a zsírt és ezzel izomzatot szedek fel. Nálam ez történt szerintem, elégettem a zsírt és ezzel egy időben a sportolástól feljött az izom. De úgy tűnik nem ilyen formában jutott át hozzád az információ.
(#36579) Sleek: KTM, Trek, Merida szerintem ezeket nézegesd, Meridából pl van Scultura ennyiért, ha jól tudom a 901 és a 903-as is hasonló árkategóriába mozog de ha jól tudom ezek még 2014-es modellek.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #36582 üzenetére
a 3500-as strada 7,8kg gyárilag, persze nem ezen az 1kg-on múlik a dolog, csak ki kell próbálni egy karbont és egy aluvázas csodát dombon felfelé, vannak azért különbségek karbon és karbon között is, hát még alu és karbon között. Ettől független egy alumínium vázas karbon villás gép valószínű hogy jobb ár/érték arányban, de hogy az ár/érték arány mennyire mérvadó azt embere válogatja. Személy szerint az én gépem 8,35 felszerelve, ebből csökkentek most jó 150 grammot, a 8,2kg már egész jó súly ahhoz képest hogy gyári nyereg valamint nyeregcső és a kormány meg a stucni is. Szóval 8kg a reális egy karbonnál, egy alunál hozzájön még +0,5kg szerintem. Bár ne gramm mániázzunk, az sohasem vezet költséghatékony útra.
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #36591 üzenetére
Egyszerűbb lenne ,ha kerítenél egy fulcrum racing 5 vagy fulcrum racing 3-as kerékszettet. Jóféle darabok azok, nem túl nehezek de megbízhatóak és az 5-ös teljesen ipari csapággyal szerelt, a 3-asról majd Lasali beszámol, Ő járt utána a kerékszettek csapágyazásainak.
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #36601 üzenetére
Ezen kerekekre igen, amúgy általában az országúti kerekekre mindre lehet szerelni 20-25 esetenként 28-622-is.
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #36603 üzenetére
Nem azzal kell foglalkozni, hogy mekkora az ellenállása hanem ha kényelmesebb márpedig kényelmesebb és kanyarokban is jobb valamint nehezebben csúszik meg akkor azt kell választani. A lábat meg hozzáerősíted aztán hajtod a gépet tovább.
-
imyourfriend
őstag
válasz lsebestyen #36609 üzenetére
Így felment az ára. Mikor ebbe a gépbe vette ismerős, vagy 65k környékén volt újonnan most meg már 80-at kóstál a racing 5.. viszont ennyi pénzért megéri véleményem szerint. Bár ezen tárolási mód nem sok jót sejtet arról hogy miként bánnak az alkatrészekkel ezen webshopban..
-
imyourfriend
őstag
válasz tome0001 #36625 üzenetére
rosebikes.hu-ról érdemes rendelned, azon túl hogy olcsó most 24-26.-a között 10% kedvezményt adnak, illetve első vásárlás ingyenes. 3-4 nap alatt be is fut a csomag ha szerencséd van. Személy szerint 50 környékén vettem polar cs500-at pedálfordulat mérővel, itthon meg 75-80k.
-
imyourfriend
őstag
válasz venember83 #36633 üzenetére
Örülnék én ennek a túlárazott gépnek, nézd csak meg 400-450k-ért milyen gépeket árulnak milyen súllyal. Nem hogy 7,9 van amelyik még 8kg felett is van.. ez pedig 6,9 és már fél millióért hozzá lehet jutni. Megnyugtatlak az a hajtómű kibír 30-40ezer km-t, de a soron és a láncon kívül szerintem a többi eszköz is ami a hajtásban szerepet játszik.
-
imyourfriend
őstag
válasz 313313 #36638 üzenetére
Nyilván kerékpár bolt adja el, személy szerint azzal kezdeném hogy mutassák meg milyen belülről ez a csoda. Ahogy mondod általában ezekre a bringákra nem figyelnek oda, majd vesz másikat a cég ha megdöglik alapon. Nameg ha gyanúsan olcsó az ár, akkor meg lehet kérni hogy egy nagygenerált ott a szemem előtt hajtsanak már végre rajta, hogy milyen állapotban van a belseje.
(#36639) Napfénysüti: Jó kérdés, igaz 1 millióért már komolyat kapsz TREK-ből, de ha azt nézed és egy használtat hasonlítasz egy új árral akkor fél millióért 105-el kapod a strada 3500-20/30-at kb. persze butaság így hasonlítani, viszont abban lehet valami hogy hobbi szintre egy ilyen gép nem biztos hogy kifizetődő, de ha nincs semmi sumákolás és rendben vannak az alkatrészek (középrész és az agyak legfőképp) akkor nagy gondja nem lehet szerintem.
(#36640) tome0001: Ehhez nincs, ott alul van egy mutass többet fül. Azt lenyitod és incl. rész mögött írják a dolgokat, van hozzá pedálfordulat illetve sebességmérő valamint az elemeik.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
Be is futott a csomag, szombaton megrendeltem hétfőn feladták és 3 napra rá meghozta az MPL, bár az elsőt a DHL hozta. Alig várom hogy felszereljem a gépre az új cuccokat.
-
imyourfriend
őstag
válasz belaazallat #36673 üzenetére
Országútinál a 105-ös sor most 9ezer, az ultegra 15ezer volt. De van egy olyan érzésem hogy a másik bringán elment 13ezret, itt sem fogja alább adni. A 105-ös meg lehet hogy megáll 6-7ezer km után. Lehet hogy olcsóbb, de a drágább tovább bírhatja bizonyos esetekben. Persze nem a csúcskategóriára gondoltam, hanem az alatta levőre pl.
-
imyourfriend
őstag
válasz lsebestyen #36684 üzenetére
Megoldva, csavarnyúzó híján reszelővel csavartam ki a csavart. Most viszont ideje megpucolni a gépről lekerült alkatrészeket, koszosan nem maradhatnak. Főleg úgy nem hogy eladásra kerülnek idővel.
(#36691) Maximum1: És amelyik külsőn nincs felirat?
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz ---Lasali--- #36701 üzenetére
Vagy leginkább ilyent.
-
imyourfriend
őstag
Elhoztam még egy Adidas Marathon cipőt valamint egy Rudy Zuma sisakot a boltból. Ezeket már karácsonyi ajándéknak. Sisakot mindenképpen szerettem volna, a cipő meg le volt árazva és úgyis spd cipőt kellett vegyek (a 3 éves speci megmarad vizes időkre) és adódott az alkalom. mtb-s cipőt akartam, mivel sokat járok benne. Volt a boltban egy bontrager egy speci és ez, ez volt 44-es méretű (egyedüli darab) hát elhoztam és megörültem neki, segítettek felszerelni bérmentve a stoplit rá. [link] Sőt még testbike-on is jót írnak róla, bár tudom ez nem mérvadó csak elolvassa az ember ha nincs máshonnan információ. [link] A sisak picit visszafogottabb színű, nem akartam megrendelni a neon zöldet mert ez jobban tetszett. Elnézést a beszámolóért, ha offnak sikeredett.
(#36703) szjoci: Személy szerint a bringaszervizben láttam ezen spray-t, ott még a saját kerékpárjaikat láncát is ezzel kenik, így rossz nem lehet a lánckenő. Amúgy ki mire esküszik, de nekem ez bevált így ezért ajánlom a lánczsírzó sprayt. Megpucolom ronggyal majd odatartok egy rongyot és végigfújom hogy épp jusson rá, pár tekerés az állványon és már lehet is kerekezni vele a következő 200km-t.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz eng111 #36718 üzenetére
wd40 meg rongy leginkább, de ha már meg szeretnéd tisztítani akkor meg kell a sort és a láncot is, de úgy hogy a szemek között is valami imbusz kulccsal átdugod a ruhát majd végigtörlöd. Aztán járatod 2-3km-t úgy tisztán majd megint áttörlöd és azt követően vékonyan végigfújod ezzel a lánczsírzóval. [link] Nekem ilyen a láncom amit most levettem, a sor is hasonlóan tiszta az ilyen: [link]. Örülök azért, hogy pár ember felfigyelt arra, jobb tisztán tartani a gépet.
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #36721 üzenetére
Nem kell azért nyakonönteni, főleg ha kevés kosz van a láncon akkor elég letörölgetni róla. Ha viszont gyári tisztára akarod pucolni akár a sort akár a láncot akkor wd40, régebben egyszer megcsináltam és feltettem a képet. Mások szerint olyan mintha új lett volna, pedig csak megpucoltam wd40-el. De majd igyekszek írni egy tanulmányt, vagy egy videót készíteni a takarításról. Tudom rengeteg videó van már, meg segédlet. De sebaj, valami újat akarok alkotni.
Találtam eme segédletet is hozzá. Vigyázni kell ha a sort fújod wd40-el akkor a csapágyakhoz ne kerüljön, rongyot kell tenni a fogaskeréksor alá majd picit oldalasan tartani, hogy a felnire se csepegjen mert nem tesz jót a fékhatásnak.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz eng111 #36751 üzenetére
Az attól függ, ha nagyon koszos a sor akkor kiveszem a kereket és wd40 majd ronggyal a fogak között, ha annyira nem koszos akkor kis wd40 majd az ölembe teszem a kereket és egy használt elszabott ruhával a fogak között végigpucolom ronggyal a sort hogy megtisztuljon. Váznál nekem ugye karbon vázam van, vizes ronggyal pucolom azt illetve ahova nem tud beérni a rongy oda benyomom imbusz kulccsal, vigyázni kell hogy ne szabja át a kulcs a ruhát mert könnyedén sérülést tud okozni a vázban az imbusz kulcs feje. Szóval az a lényeg, ne karcold össze a gépet de igyekezd megtisztítani. Próbálkoztam egy időben mosószeres vízzel meg autómosó kefével de az nem jött be, ejtett 1-2 karcot a gépen így kerülöm ezen módszert. Nameg ha alig koszos a váz akkor nem tisztogatom feleslegesen, bár tisztaságmániás vagyok ami azt illeti.
-
imyourfriend
őstag
Ma kivittem a paripát egy körre, egész jó idő volt valamint kitudtam próbálni. Hát mit ne mondjak ég és föld a váltás az előző lánc+sor kombóhoz képest, valamint bejött kb a számításom, 35-37 környékén már a 16-os fogaskereket tudom használni aminek örülök hogy végre belekerült a sorba. A többi meg, hogy 21-19-18-17-16 a sor egy része lehetővé teszi hogy a pedálfordulatot is jó tartományban (90-100) tartsam mindig.
-
imyourfriend
őstag
válasz Csapi007 #36848 üzenetére
És ugyan mi az ami felemel egy lapierre szintre egy rose kerékpárt? Rá van írva pár helyre hogy ROSE aztán ennyi, de mi ez ha nem tömegcikk? [link] Beszéljünk egy ilyenről, mi az ami megragadja az embert benne? ROSE rá van írva párszor, megrendeled, ezt küldik mindenkinek. [link] ROSE ugyanúgy, de van valami érdekes benne, valami mérnöki dolog ami megragad? Nem hinném, csak egy karbon bringa benne két kerékkel lánckeréksorral oszt hajtsad.. lapozhatnám tovább a listát, nem látok olyan bringát ami elütne az átlagos kinézettől.. nincs meg benne az, mint pl egy Lapierre xelius efi 200-ban, akárcsak a szín átmenetek vagy az érzés hogy van egy különleges bringád ami egyrészt nem matt, másrészt nem tömegtermék mint a ROSE-ról jövő beütés, hogy a többi aki ezt használja annak is mind hasonló sémájúak a gépei.. meg van valami múltja? Vagy csak van a levesben hogy ROSE, megjelentek a bringákkal ráraktak egy ultegra/105 szettet oszt már szuperek is lennének. (ha a C12 karbon vázakat árulnák ugyanígy, vagy egy ABC márkájút, akkor is nyugodt szívvel ajánlanád?)
-
imyourfriend
őstag
válasz Pttypang #36854 üzenetére
Nekem rengetegszer leszarozták a Puch Reynolds épített gépemet, hogy milyen régi váz meg hogy néz ki egy acél váz mai cuccokkal.. aztán valamin mégiscsak eljutottam erre a fittségi szintre és erőnlétre. Persze itt már nüanszok döntenek, hogy neked ez vagy az a gép kell. Melyik néz ki jobban, nekem a 2012-es strada 3500-as elragadta a gondolataimat, megtetszett az a váz meg a formája az egésznek. Úgyis újítanak rajta mindig, most megjelent a 2x11 meg a középrészbe integrált csapágy, nekem meg nem fordult meg a fejemben hogy eladjam. Mert nem tucatbringa, nincs az hogy ilyen az idei ilyen a jövő évi meg ilyen a másik modell is, hanem megvannak a szintek benne. Míg ROSE-nál ezt nem vélem felfedezni, lehet csak engem nem nyűgöz le az az irányvonal, mert teszem hozzá tőlük rendelek ha úgy van. Valamit letettek az asztalra hogy elértek oda a legnagyobb webshop Németországban, sőt lehet az EU-ban is. A ktm meg a speci, lapierre és trek nem azért árulják annyiért a kerékpárjukat amiért.. megveszed hajtod, kitaposod majdhogynem a belét és közben karbantartod és kapsz egy jó társat tőlük akár hosszútávra is, és vannak akik tapasztalták és leírják, és mennek vele versenyeken valamint véleményzik hogy milyen jó gépek. Lehet hogy csak ez hiányzik ROSE-nak és társainak, de no offense. Én azért várnék pár évet, amíg páran rábólintanak a dolgokra, hogy ez jó cucc lehet használni. Viszont ha így lesz akkor értelemszerűen drágább lesz a portéka, mert megbízható.
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #36859 üzenetére
Ezzel egyetértek, hogy nem a prémiumhoz tartoznak. Azért egy trekkel nem lehet egy szintre hozni őket, de nem is ezért szereti az ember. Megveszi valaki használja és karbantartja akkor pár év múlva is ugyanazt a minőséget tudja nyújtani a gép, mint amit újkorában. Persze ehhez költeni kell rá, de ha szinten akarja magát tartani valaki akkor 5-6 évente vesz egy újabb vázat és rendben vannak a dolgok. Míg más gyártók vázaiban pl ROSE nem lennék olyan biztos, hogy ezt az időszakot gond nélkül kihúzzák. Remélem érted amit mondani szeretnék vele, ezért vettem KTM-et mert ebben megbízok, és még a megfizethető kategóriába tartozik. Kapott is újítást mint korábban írtam és csodálatosan működik, míg a régebbi sorral voltak némi gondjai a vége felé.
(#36860) Crytec210: Ilyen ez, igaz a bringaboltosok mindig a legjobbat szeretnék maguknak mert ők relatíve "olcsóbban" jutnak hozzá. Igaz nincs evvel semmi gond, csak nehogy rábeszéljenek engem is.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
Nem vitatkozom én, csupán látni hogy pl a hátsó támvillánál milyenek a megoldások: rose drágább rose ktm relevator lapierre trek.. valamiért nem értem, miért hasonlít a rose támvillája az acél országútim támvillájára, és miért találnak ki más gyártók sokkal fejlettebb támvillákat, persze a rose hirdeti hogy milyen kényelmes tökéletes stb, pedig nem az ezer euros kategóriából választottam, na meg azok az első villa és váz találkozás kialakítások hát nem tudom.. hozzátéve hogy beledobják a mavic akksium race kerékszettet az olcsóbb darabokba, nekem a stradan ami van külsőgumi annak darabja 12-13k körül van és ezek csak apróságok. nyilván nem árulná a georgesport és a többi nagyobb eladó a ktm-et ha olyan túlárazott lenne vagy ár/érték arányban rossz. Mellesleg ami odakint 300ezer arról azért ne gondoljuk már hogy itthon megállna 400 alatt, és már dőlt is a jó ár/érték arány. Mivel a strada 3500 20-30 tiagra szettel 469 karbon vázzal. off részemről, ültem már bark 20-ason igaz hogy drága de az a gép egy élmény.
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #36879 üzenetére
Már csak a támvilláknál van eltérés, a rose-on úgy van megcsinálva mintha alumíniumból készítették volna, a többiekén akiket linkeltem meg egy lyuk van ott ami kör körös alakú, a treknél is ilyen a támvilla kialakítása. De ez csak egy része, nyilván ha jobb lenne a rose vagy a bergamont, esetleg a canyon akkor azt árulnák. Persze lehetek divatmajom mert ktm-et vettem, de hogy én egy rose-ot vagy canyont meg nem vennék az biztos. Nameg arról nem beszélve hogy kinek viszem be, kinél garanciáztatom a külföldön vett darabot, főleg ha egy alu váz eltörik.. ezt meg bemegyek és megszerelik előttem, beállítják ingyen az első évben és odaadják a boltban ár alatt szinte bármilyen ktm-et vagy trekket, de specializedet is ha úgy van. Mondjuk elvből nem vennék canyont vagy meridát, ne kérdezze senki hogy miért, olyan mint az sram országútin: számomra reménytelen kategória.
-
-
imyourfriend
őstag
Eleredt a hó a környéken, ahogy jöttünk haza alföldről autóval már Hosszúperesztegnél esett intenzíven a hó, és egész Rátótig csak pár helyen nem esett. Így az országúti lepihen, nem szándékozok perecelni vele.
(#36953) TayRol: Ideje volt már, kell a terményeknek a hó. Persze ez nekünk nem túlzottan előnyös, de mégiscsak tél van.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Daniel Alves #36989 üzenetére
Nekem sincsen, de eddig úgy voltam vele hogy acél bringával mégsem próbálnék ki egy versenyt. Most így 3. évem végén egy picit alaptól feljebb lévő karbon géppel lehet hogy elindulok egyen, de csak 50-60km kb.. félek hogy összetörnek/elesek.
-
imyourfriend
őstag
válasz lsebestyen #37007 üzenetére
Lehet hogy elindulok akkor rajta, a 6 órás időeredmény már szép teljesítmény lenne. Viszont készülnöm kell rá rendesen ami azt illeti. Linket kérhetek hozzá? Köszönöm!
-
imyourfriend
őstag
válasz Cyberpunk #37013 üzenetére
+1 a Lapierre-nek, ültem azon a bringán és kényelmes egy darab. Igaz a shimano láncot gyorsan kell rajta cserélni, de azon kívül visszatért a váltásteljesítmény oda mint amikor még nem rejtett fékváltókaros bringákat használtak. A Shimanonak mostanra sikerült megoldania ezt.
-
imyourfriend
őstag
válasz lsebestyen #37016 üzenetére
Akkor van a vizsgaidőszak, de nem gond benevezek rá. Egyrészt mert főúton megy, másrészt meg egy jó erőfelmérő lesz ez számomra hogy mégis hol tartok most. A pelso tényleg más liga, Toomy mondta még régebben mikor a kerékszettekről beszélgettünk hogy ott centizik a bringákat, a maratonon csak nincs ilyen.
-
imyourfriend
őstag
Véleményem szerint az a gond ezekkel, egyrészt túlárazottak a bringák. Másrészt ha veszel egyet 30k-ért arra költeni kell azért még, meg régi 2x5 illetve 2x6-os szerelék van rajtuk és egy idő után komolyabb költségekbe keveredsz amikor már sor lánc illetve külső gumi is kellhet nem beszélve hogy szimpla falú felnikkel vannak fűzve és nem árt beléjük egy normálisabb kerékszett (de erre már nem megy fel a régi sor) és kezdődik a kör. Így ha 25-28k-t tudsz rá költeni maximálisan és többet nem akkor személy szerint nem ajánlom a cserét. Persze függ attól, mennyit tekersz vele mennyire szereted karban tartani de az a "gond" hogy költeni kell rájuk azért. Nem is az előélettel van a gond, mert ha nincs repedve törve és tekeredve akkor jó gépek ezek.
-
imyourfriend
őstag
válasz Daniel Alves #37029 üzenetére
Egyesek pedig pont ezt az 52-36-ot támogatják, mivel az 52 épp elég ahhoz hogy ne kelljen 11-es fogaskereket felrakni, a 36-oshoz pedig a 12-28/12-30-as sor elegendő ha mászni szeretnél. Nálam 50-34 és 12-25 van fent, de az 50-12 van hogy nem elég lejtmenetben..
-
imyourfriend
őstag
válasz Daniel Alves #37035 üzenetére
Amúgy az 52-36 egy új irányvonal része szerintem, az 52-39-ből vált le. Gondolom a 39-es túl erős volt így csökkentettek rajta valamit. Most nézem shimano 105-ből pl csak fc-5800-nál látom. Igaz 99€ [link] de szerintem ez lesz az új irányvonal.
-
imyourfriend
őstag
válasz HEAHEA #37050 üzenetére
Arra kell figyelni, hogy rád akarják e sózni. Ha úgy állnak hozzá, hogy mindenképpen el akarják adni neked és te érzed hogy nem jó a gép akkor felejtős. Bármilyen áron is kínálják.. mondjuk én azon párti vagyok hogy inkább legyen drágább egy alkatrész vagy egy komplett kerékpár csak kezeljenek úgy, hogy én fizetek azért a cuccért és "a boltos van értem".. amint észreveszem hogy ez nem így történik még 2 forintot sem vagyok hajlandó otthagyni az üzletben.
-
imyourfriend
őstag
válasz Gézengúz #37139 üzenetére
Nem hát, mikor szünet van és a bringaboltban vagyok nem 1-2 jómadarat látok az össze vissza mókolt kerékpárral mert úgy gondolták hogy nem kell nagy szakértelem, meg tudják csinálni ők is. Az eredményt inkább nem részletezném.. Nézd ha megcsinálod és nem jól működik akkor esetlegesen egy új monoblokk, ami sokkal többe kerül mint a szervizesek ahogy megcsinálják. Szétkapják megzsírozzák megnézik minden rendben van és összeteszik. Ez szerintem max 1500-2000 Ft, míg egy új monoblokk 4-5k környéke+ beszerelés. De tégy belátásod szerint, én véleményt írtam nem igazságot. (mindenféle támadást mellőzve)
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Gézengúz #37144 üzenetére
Beljebb, mennyit milyen erővel és miként kell szorulnia, ha meglazult mindkét oldal akkor melyiket kell előbb betekerni, illetve ha csak az egyik akkor azt mennyire szorosan. Adódnak a kérdések.. leírni le lehet csak nem akarom hogy én legyek a szemétláda, mert én mondtam hogy csináld úgy. Viszont én személy szerint úgy csinálnám, hogy levenném a hajtókart majd kicsavarnám azt a felét amelyik meglazult, majd utána vedd ki a monoblokkot pucold meg, aztán tedd vissza és kenj zsírt a menetre majd hajtsd vissza a csavart (de ne úgy mint az őrült hogy megszabd, hanem határozott férfi erővel hogy szoros legyen.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen