-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
HollyBoni
veterán
válasz bunddog #99630 üzenetére
Simán jó lesz. Én 19-es belső szélességű felnin használtam 28-as gumit egy csomó ideig. Szvsz perfekt kombó. A 28-as GP4000 SII azon a felnin meg amúgy is minimum 30 lesz.
Sheldon táblázatban az van hogy 19-es felnire 28-as guminál kisebbet ne rakj. Ezzel szemben most ugye országúti kerékszetteknél is elkezdett divat lenni a szélesebb felni, és ezt a határt már gyártók is átlépték.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Runner_fxr #99634 üzenetére
Akkor szerintem bepróbálkozok valami Endura nadrággal. Ha esetleg nem sokkal drágábban sikerül elcsípni lehet megpróbálkozok egy Singletrack-kel Hummvee helyett, aztán ha nekem sem jön be a bélése akkor megpróbálom bélés nélkül valami nem pamut alsónadrággal. Ha az sem jön be akkor passz.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz bunddog #99638 üzenetére
Shimano oldalon található "Products compatibility Information" PDF azt írja hogy lehet mixelni a Sora 3500 és R3000 hátsó váltót és váltókart, ami arra utal hogy sima SIS-t használ még az R3000 szóval elméletben mennie kéne. Claris R2000-hez is ezt írja, szóval úgy látszik csak 4700 Tiagra-nál változtattak a húzáson.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Országútiknál 2 tányér az alap, 8 sebi régi vagy legalapabb bringákon van. De a hirdetésben 0 infó van a bringáról, még a hajtás oldalt sem volt képes lefotózni a hirdető, szóval nagyon valószínű minden élőben fog kiderülni.
Ahogy előttem írták attól függ mekkora az első tányér, ezen az országútin nagyon valószínű 50-34 lesz elől, hátul meg valami kis áttételű sor lesz. Lehet hogy lesz gond nagy emelkedőn. Én speciel a minél könnyebb áttétel híve vagyok, de országútikon ez csak az utóbbi pár évben kezdett el divat lenni, ha csak nem valami belépő kategóriás 3 tányérosról volt szó.
Ha elől egy duplát triplára szeretnél cserélni akkor új hajtókar, váltókar, első váltó, és lehet egy hátsó váltó is kelleni fog.
Ha tényleg nem elég könnyű az áttétel akkor gazdaságosabb venni egy nagyobb áttételű kazettát amit a hátsó váltó még maximum bír, esetleg lecserélni a hátsó váltót is egy nagyobb kapacitásúra. Ha a lánc nem elég hosszú akkor ilyenkor ez is cserés. Ez okosan összevásárolva egész olcsón kihozható.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Toobee #99671 üzenetére
Iszonyat jó használni az 1x11-et, főleg egy 10-42-es kazettával. Persze a 11-42-es cseréjét olcsóbban meg tudod úszni. 42-es tányérral 10-42 kazettát kényelmesen 50 fölé tekered, a másik végén pedig ott van az 1:1 áttétel. Első váltóra gondolni sem kell, a "kuplungos" hátsó váltó nekem meg maga a megváltás volt. SRAM fékváltókarnál meg az összes váltást elintézed egy karral.
Én nagyon tudom ajánlani, nem rég építettem szerintem gravel bringának minősülő valamit Rival 1 szettel és imádom. Előtte egy 1x10 volt, ott szerettem meg igazán az 1 tányéros rendszert. Na meg most már egy jó 37-es gumi után amíg magyar aszfalt utakon (és most már földúton) tekerek biztos hogy soha nem fogok visszamenni 25-28-as gumira. Inkább nagyobbat szeretnék.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz planbmokus #99687 üzenetére
Én is 11-36-ról jövök egy 39-es tányérral, azért a 10-42 jól jött. Most 42-es első tányér van fent de lehet lemegyek 40-re vagy 38-ra mert nem sietek sehova. Aszfaltra tök jó az 1:1 de terepen néha jól jönne egy picit alacsonyabb. Aztán ha valaki kijön egy olyan 2x11-es szettel amit szeretnék majd egyszer visszamegyek, bár nehéz lesz.
Nálam Hunt 4 Season Gravel Disc kerekek vannak, 37-es Vittoria Voyager Hyper, TRP Spyre fékek. Kicsit kevésbé durva setup, meg könnyebb is de acél vázam meg villám van szóval az visszahozza a súlyt. Ha legközelebb építek hasonló bringát szerintem még nagyobb gumik lesznek valami picit brutálisabb monti kerékszettel. Azt hittem 28-ös gumi után hogy még a 37-es is túlzás lesz de inkább már 47-est szeretnék csak sajna nem fér be a mostani vázamba. Vagy mondjuk egy 27.5-ös WTB Horizon tubeless felállásban.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz rétisün #99692 üzenetére
Csak kipróbálni lehet inkább valamilyen frankenstein 1x10-et ajánlanék. Fékváltókarhoz pl. Wolftooth Tanpan adapterrel. 10-es dolgok elég olcsók, de ha nagyon olcsót akarsz akkor egyenes kormányos bicón próbáld ki.
Sajna az országúti 1x11 SRAM külön szettként szvsz túlárazott. Apex csak hidrós tárcsafékkel van, Rival a legolcsóbb szett, 500 euró.
Viszont Rival szetthez nem kapsz féket, és nem kapsz középrészt. Ehhez képest ugyanolyan áron ott van a 105 5800, ahol kapsz féket, középrészt, +1 első lánctányért, első váltót, és váltókar mechanikát a bal fékkarba.
Oké az XD kazettából még a legolcsóbb is drága, de akkor sem értem hogy hozták ezt ki... Külföldön azért rendesen nyomatják főleg ilyen adventure/gravel bringákon, gondolom a trendiség felnyomta az árat.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz rétisün #99696 üzenetére
Ja és azt még ki is felejtettem hogy ugye XD kazettákhoz kell a kazettatest is. Ez kerékfüggő de előfurdalhat hogy XD kazettatestet nem is lehet rakni a kerekedre.
Ha már van "kuplungos" váltó, narrow wide lánctányér nem feltétlen kell, ha csak nem kemény terepről van szó. Sima láncok mennek a narrow wide tányérokon. SRAM pl. országúti szetteknél ugyanazt a láncot adja attól független hogy 1x vagy 2x.
Én az egyenes kormányos fitnesz szerűség bringámon ezt az 1x10-es szettet legóztam össze: leértékelt XT hátsó váltókar, ZEE hátsó váltó, Deore 11-36-os sor, XT lánc. A hajtómű az egy 39-52 volt, leszedtem az 52-es tányért és maradt a 39. Egész jó volt a láncvonal.
Minden újonnan, bike-discount.de rendelés és 116 euró lett a vége tavaly télen. Nagyon frankón működő szett, nekem arra bőven elég volt hogy kipróbáljam milyen is az egy tányér. Vehetnél mindenből Deore szintet, az is tök jó lenne. 11-es montis szettek sem sokkal drágábbak.
Szvsz azt a fontos kipróbálni hogy téged zavar e egy nagy áttételű kazetta országúton vagy nem, illetve hogy mekkora áttétel kell. Sok embertől hallom hogy nem szeretik a nagy ugrásokat, engem speciel nem zavar, sőt nem is gondolok rá, de mások vagyunk. Egy 10-42-es kazetta szvsz nagyon sok mindenre elég, de ha szeretnél országúton menni, aztán megmászni egy hegyet terepen csomagtartóval meg 10 kiló cuccal akkor oda tripla kell.
A letisztultság, egyszerűbb kezelés, meg a "kuplungos" hátsó váltó nyújtotta teljes csend 100% hogy elnyeri mindenki tetszését.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz rétisün #99699 üzenetére
A váltó kanál forgáspontjánál van egy nagyon egyszerű kuplung szerűség ami a forgáspontnál megnöveli a súrlódást, ezáltal maga a kanál sokkal nehezebben mozog előrefele. Viszont van benne egy csak egy irányba forgó csapágy, szóval hátrafele ugyanolyan könnyen mozog. Ez azt eredményezi hogy rossz úton vagy terepen sokkal több feszesség marad a láncban, nem csapkodja a láncvillát, és sokkal nehezebben esik le az első tányérról. Jobban nem tudom elmagyarázni.
Shimano "chain stabilizer"-nek hívja, marketing néven Shadow Plus-nak. SRAM meg Box Components simán csak clutch-nak ami kuplungot jelent magyarul szóval ha ezekre rákeresel több infót találsz.
Szvsz fantasztikus cucc, én az összes bicóra ráraknám. Magyar utakon még országútikra is, csak ugye 10s után Shimano-nál nem lehet mixelni az outi és MTB váltókat csak adapterrel.
Egy tányéros rendszereknél azért van rá szükség mert könnyebben leesik a lánc de én mindenek felett azért imádom mert kussban marad a bringa. Egy ilyen hátsó váltó + narrow wide tányér az kb. atombiztos kemény terepen is.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #99701 üzenetére
A Shimano váltókon van egy kar amivel ki lehet kapcsolni, ez akkor jön jól ha kereket cserélsz. De az alapállás ON. OFF állásban lötyög is a kar meg az egész forgáspont egy picit.
SRAM váltóknál meg lehet akasztani a váltót kerékcseréhez, és náluk már nem állítható a feszesség.Shimano váltóknál állítható az erősség, ha teljesen ráhúzod akkor nehezebb a váltás, amúgy normál erősségnél nagyon minimális a különbség.
Igazából azt éri el mint egy k*rva erős rugó, de én olyan erős rugóval váltóban még nem találkoztam ami annyi ellenállást ad mint egy ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz AtisFace #99707 üzenetére
Én az X1900-at nézegettem régen kerékvásárlás előtt de sok helyen olvastam hogy baj van a hátsó aggyal, itt van pl. négy vélemény: [link]
Szerintem minden gyártóról lehet rosszakat olvasni ha nagyon akarsz.
Nekem személy szerint a Fulcrum 3-ban a kónuszos csapágyazás nem nagyon tetszik, de ez csak egy vita indító.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz planbmokus #99724 üzenetére
Ez inkább geometria + lábméret függő, sok nagyobb vázon is előfordul.
-
HollyBoni
veterán
válasz planbmokus #99730 üzenetére
Nekem egy Charge Plug 5 vázam van, L-es vagy 56-os méret. 44-es cipő, 37-es gumi és nálam is épphogy súrolja.
-
HollyBoni
veterán
válasz Hordozóóóóóó #99735 üzenetére
Pontos agy típus mindenképp segít, de amúgy hátul egyforma szokott lenni mindkét oldal. Legtöbbször 6.35mm (vagy 1/4") golyók, 9-9db.
De ha tényleg különbözik a méret legegyszerűbb ha szimplán berakod őket. Ha egy olyan helyre raksz 4mm-es golyót ahova 6 kéne, akkor látni fogod hogy nem okés. Úgy fog kinézni mintha nem lenne elég golyó. Ha meg olyan helyre raksz 6-os golyót ahova 4 kéne valószínűleg be sem fér.
[ Szerkesztve ]
-
-
HollyBoni
veterán
válasz Zsolt74 #99748 üzenetére
Sokszor a gyári betét hasonló felső kategóriás fékekben is de az M315 betétje tényleg nagyon őskori.
Ha tartósság a lényeg én szinteres betétet javasolnék első körben, viszont ahhoz lehet új tárcsa is kelleni fog.
Régi de nagyon elterejdt standard (volt) a betét amit használ, ha akarsz még lehet venni hozzá SwissStop-ot is vagyonokért.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Zsolt74 #99753 üzenetére
Attól hogy nem lejtőzöl sokat még ugyanúgy kophat minden a féken kívül.
Ahogy előttem írták az e-bike mindenből többet fog enni, de ha a bringa 1 millió volt nem hiszem hogy gondot fog okozni a fékpofa csere ami 3000ft összesen. Ahogy írtam egy szinteres fékpofa jóval kitolja az élettartamot. De van itt aki e-bike-ban nagyon jártas, majd ő megmondja a tutit.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Tudtok ajánlani valamilyen vastag, normális minőségű kamáslit ami jó elég minimális talpú montis SPD cipőhöz? (Shimano XC5)
Először a wiggle-ről néztem ezt a dhb Extreme Weather Neoprene Overshoe-t de véleményeket olvasva kétesélyes hogy felmegy e monti cipőre vagy nem. Múltkor Decathlon-ban láttam ezt a SHIMANO S2100D-t. Egész pofásan néz ki, és a tépőzáras kialakítás miatt simán rámenne a cipőmre. Esetleg ilyen van valakinek?
Minél vastagabb lenne annál jobb (bár szerintem beadom a kulcsot és veszek ilyen "kémiai" lábmelegítőt), vízállóság annyira nem érdekel. 10e ft alatt maradnék ha lehet.
Jelenleg egy 10 eurós sz*r van amin akkor elkezdtek szakadni a varrások mikor először felvettem, illetve most váltottam országútiról montis cipőre és nem nagyon passzol rá.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Mr. Csonti #99885 üzenetére
Lehet ráment valami a tárcsára és/vagy betétre. Esetleg még nézd meg hogy nincs e nagy nyolcas a tárcsában.
Nálam is most volt ugyanez a jelenség, vettem új fékbetétet, felcsiszoltam a tárcsát és megtisztítottam aztán utána már nem csinálta. Próbálkoztam pofa csiszolással is de nem segített.
Én pofával kezdeném, gyári Shimano nem drága.
Ja meg persze először nézd meg hogy jól be van e állítva a féktest, az ingyen van.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Ha még nem is mászol nagyon durva emelkedőt akkor is jól tud jönni a könnyű áttétel, nem szégyen az. Sokszor amúgy nagyobb lánckereket is elbírnak a hátsó váltók mint amit a gyártó megad. 32 azért még nem valami nagy, valószínű sok váltó megenné ami hivatalosan csak 28-at tud.
Egy 34-es tányér 11-32-es kazettával már nem rossz országútival.Ha ilyen 100-150 ezres árkategóriában nézel pár éves használt országútikat ott még elég elterjedt a tripla is, HA szeretsz triplát használni.
[ Szerkesztve ]
-
-
HollyBoni
veterán
Nálam 42-42 van nagy gumis országútin de még simán jöhetne könnyebb. Van hogy néha nem szeretném megnyomni, vagy nem szeretnék szenvedni, szimplán csak könnyen felpörgetni egy emelkedőn. Szvsz az a túl könnyű áttétel ha már olyan lassan mész hogy eldőlsz.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Országútiknál 34-50 mostanában a legelterjedtebb, van még 52-42, 52-39, ilyesmik. Triplánál 30-39-50, vagy mondjuk 30-42-52. Meg biztos van még valami variácó.
28-28 és 34-32 között nagyon nagy különbség nincs. A lényeg a lánctányér és hátsó lánckerék közötti különbség.
Itt tudsz játszani az áttételekkel hogy jobban lásd a különbségeket.
Halandó embereknek igazán kihozhatna már valamelyik nagy gyártó egy fékváltókaros szett opciót amiben 46-30 van... Bár szerintem hamarosan lesz mivel kezdenek nagyon divatosak lenni a gravel/adventure/nagy gumis komfort országúti blabla bicók amit terepre is viszel.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Napfénysüti #99913 üzenetére
De, azért írtam hogy "ilyesmik", arra próbáltam célozni hogy van mindenféle de ezek szerint nem jött össze, bocsesz.
Azt ismerem hogy a nagy gyártók miket raknak a modern országútikra, de ilyen alacsonyabb kategóriás esetleg régebbi bicókon mindenféle áttétellel találkozhatsz. Meg az alacsonyabb árkategóriában sokszor a hajtáson spórolnak. FSA-nak van pl 48/32 meg minden...
Az 52/42 az tényleg egy picit túl oldschool.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Ez milyen cikkből van, milyen bringákra/szettekre vonatkozik? Mert így kicsit hiányos. Új Shimano szetteknél tripla már csak Tiagrától lefele van, illetve én úgy tudom 34-es lánckereket hivatalosan csak az Ultegra R8000 hátsó váltó viszi, és csak ott van opció 11-34-es kazettára mikor szettet veszel.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Ja hát már Shimano is azt mondja hogy viszi a 11-34-et, le vagyok maradva. De pl. pont erről a váltóról láttam videót hogy simán viszi mindenféle módosítás nélkül a 11-36-ot is.
-
HollyBoni
veterán
válasz Tothgera30 #99938 üzenetére
Inkább az az idegesítő hogy iszonyat könnyen karcolódik a matt festés, persze ez festék függő is.
Kosz téren nem olyan vészes.
-
HollyBoni
veterán
válasz jjeahh #99939 üzenetére
Ha nagyon zavar akkor persze nyugodtan cseréld a rozsdás cuccokat, de azért nem feltétlen kell még kukázni pl. egy első váltót ha van rajta egy pici rozsda. Ha meg csak enyhe rozsda meg olyan helyen van akkor azt még le is tudnád szedni, és kezelni utána valamivel. Persze ha már egyszer rozsdásodott akkor valószínű utána is fog...
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Tothgera30 #99952 üzenetére
Ha fólia megy rá akkor nyugodtan vegyél mattot. Én imádom a matt fekete illetve nagyon sötétszürke színt, de nem azért mert divat.
Én most a matt fekete vázamat mosás közben karcoltam meg pár helyen... Nagyon óvatosan kell csinálni, először nagyon bő vízzel mert ha bármilyen kis szemcse rámegy a szivacsra, rongyra amivel törlöd akkor iszonyat könnyen karcolódik. Gondolom fóliázva más a helyzet.
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #99955 üzenetére
Országúton is nagyon rossz ez az idő. Ma is elmentem 2 órát tekerni, sárban nem is mentem, csak néhol nedves volt az út ahova nem sütött a nap. Tiszta sz*r lett az egész bringám, igazából folyamatosan az ebben az időben. A legnagyobb része a reteknek pedig a láncvillánál a középrész táján gyűlik össze, megy bele a középcsapágyba, megy fel a láncra, lánctányérra. Elől meg megy fel a kormánycsapágyba.
Nem akartam már költekezni de lemegyek egy gumi méretet hogy beférjen előre hátra egy teljes pálcás sárvédő mert ez így nem állapot.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Aprópó retek idő...
Vettem wiggle-ről "Finish Line Dry Teflon" olajat.
Elképesztő ez a cucc. Picit hangosabb a hajtás, de szinte teljesen tiszta marad, még vizes, retkes időben is. Egyáltalán nem gyűjti a koszt. Ilyet én még nem láttam, pedig próbáltam már pár "dry" olajat.
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #99963 üzenetére
Én most pl. legutóbb Shimano "PTFE dry lube" cuccot vettem de ugyanúgy szedi a retket mint minden más. Előtte volt Muc-Off, az sem volt jobb. Mondjuk mindkettő halkabb.
Vicces amúgy, 5-6 euróért postáz már a wiggle. Az már csak picit több mint az ebike, ha meg bemegyek BP-re busszal az is majdnem annyi és valószínű 2x olyan drága lesz minden.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Igen mondjuk én csak ilyen 4-5 fokig mentem le, ott még teljesen okés volt.
(#99969) szkink : Szerintem kell regisztrálni, és érdemes is, mivel lesznek kedvezmények ha sokat vásárolsz. Meg azt hiszem ilyen 70 euró környékétől már ingyen küldenek. Posta 4-5-6 nap általában, UK-ból jön.
Gondolom már a topik 90 százaléka ismeri az oldalt, de nekem ez az 5 eurós posta új. Eddig asszem 10 felett volt, szóval már kis értékű dolgokat is megéri rendelni akár.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz inifini #99978 üzenetére
Lehet valami retek bement a csapágy porvédő és a kis kupak közé, aztán mikor ráhúzod a gyorszárat az elég ahhoz hogy mindent még egy picit összenyomjon az agyban.
Én kihúznám a tengelyt és megtisztítanék mindent. Illetve ha már kint van a tengely forgasd meg a csapágyakat is kézzel hogy nem az nyikorog e és minden simán fut.
Régebbi Shimano monti agyaknál találkoztam azzal párszor hogy a külső gumi porvédő adott ki nyikorgó hangot ahogy forgott a kerék, egy nagyon minimális zsírzás megoldotta a gondot. Illetve a SRAM GXP középrészem is néha csinálja.
Viszont ha raksz a porvédőkhöz zsírt nagyon nagyon keveset rakj, mert csak a port, koszt fogja vonzani.(#99979) bringasisti : Iparis agyról van szó.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Sziasztok!
Esetleg tud valaki Budapesten boltot ahol Five Ten SPD cipőkből van választék? K2-nél van pár típus, de főleg régiek és méret nem nagyon van.
Vagy esetleg tipp hogy hol van a legnagyobb választék montis SPD cipőkből ahol fel is lehet próbálni őket? Annak örülnék ha minél több márka lenne egy helyen.
Kéne találnom valamilyen széles cipőt mert a mostani Shimano XC5-ben nagyon szenvedek.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz IMIIKE1998 #113733 üzenetére
Stimmelnie kell a kormánybefogó és a szár átmérőnek. Kormány valószínűleg 25.4, a szár meg 1", de mérd le. Egy ilyen kormányszárat hozzád vágnak ingyen. Magyarul menetesként ismerik a legjobban.
Egy csavar kilazításával kihúzod a stucnit (ha nincs berohadva), egyik oldalon le kell szedni kormányról a markolatot, fékkart, váltókart hogy be tudd rakni az új stucniba. Lehet a bowdenek nem fogják engedni, ilyenkor meglazítod a másik oldalon is ami nem engedi és be lehet játszani.
Van kismillió videó a neten hogy mit hogy kell csinálni, pofonegyszerű művelet.
A-head stucnihoz adapter kéne.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz bringasisti #113781 üzenetére
Normális agyaknál a kónusz a ritkább. Olcsó agyaknál meg gondolom régről megmaradt a gyártási folyamat, aztán a gyártó tud spórolni.
A Shimano használ még mindig csak kónuszt, és azt mondja biciklibe ez a jobb megoldás az oldalirányú terhelések miatt például. De érdekesen az iparis agyak tökéletesen működnek, és ahogy írtad fillérekért lehet csapágyakat kapni. Meg az egész rendszer szvsz sokkal egyszerűbb.
Ha karban van tartva a kónusz akkor tényleg sokáig elmegy, de ha az agyban sérül a futófelület akkor cserélhetsz kónuszt meg golyókat, sosem lesz jó. Az sem segít hogy az olcsóbb (vagy régebbi) kónuszos agyak tömítése csapnivaló.
De igazából mindegy is, kihalóban lévő technológia.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Ha ez gyárilag egytányéros rendszerhez szánt lánctányér a fogak azért magasabbak mert egytányéros rendszerhez nem kell váltáskönnyítés, így picit jobban megfogja a láncot a lánctányér.
Egy ideje már egytányéros rendszerekhez 99%-ban narrow wide lánckerekeket használnak, ahol nem csak magasabb általában a fog, de az egyik vékony, a másik vastag (=narrow wide) hogy még jobban megfogja a láncot. Nekem is ilyen van 1x11 felállásban és egyáltalán nem reszelős a hajtás.
Bár most már a SRAM "cápafogasította" a 12 sebis lánctányérjait, a régebbiek olyasmik mint a tied.Láncfeszítő pontosan milyen, valami görgős? Innen jöhet erős darálás, meg még megnézném nincs e lenyúlva a lánc. Ez is okozhatja főleg jó állapotú lánctányérnál, képről a tied annak néz ki.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz zoli03 #113798 üzenetére
Én csak olyanokkal találkoztam ahol préselve van. Hogy oldják meg máshogy, tudsz mondani egy konkrét típust?
Csepeleket ne is említsd. Üzembe helyeztem pár elvileg menetkész Torpedot... 100k körüli bringa. Két kedvencem:
Túl hosszúra hagyják a villanyakat, nem lehet meghúzni a kcs-t.
Mostanában női Torpedón beleért a lánc a láncvillába. Hogy oldották meg? Picit arréb vitték a hátsó kereket, tengelyre beraktak hajtás oldalra egy alátétet. Így nem csak nem volt középen a kerék, de az alátétet simán szabadon rakták be, nem a záróanya mögé...
Ez csak két dolog a millió közül.
Ilyen sz*rakodásra tényleg nem kéne hogy idő legyen, és sok helyen simán kimennek így bringák. Én próbáltam lelkiismeretes lenni és sokat dolgoztam ingyen bringaszerelőként, beosztott voltam szóval annyira nem érdekelt. De részben ezért is fejeztem be, mert az ment hogy hajtani kell és majd úgysem veszi észre a vevő a hibákat... Persze vannak becsületes helyek is de ritkák. Én ezért kezdtem el bütykölni a saját bringáimat első körben.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Mezga Aladár #114336 üzenetére
A 11-es cuccoknak, és a 4700-as Tiagrának már más a húzása. Oké a kar máshogy húz, ez téged nem érint, de arra a bizonyos húzásra a váltó nem annyit mozog oldalra mint a régebbi SIS cuccok.
Itt egy jó cikk erről, igazából csak a táblázat számít.
Csak akkor fog menni ha a váltókarod frikciós.
9-es lánccal el fog döcögni, és ha a váltókarod frikciós akkor működni is fog, de ilyen célra szerintem totál felesleges egy 105 5800. Vegyél valami Sora, Claris, akármi.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Mezga Aladár #114365 üzenetére
10-es montinál kezdtek el keveredések jönni, bejött a Dyna Sys, más lett a húzás. Aztán a 11-es montinál megint más lett a húzás.
Országútinál mikor a 11-es jött be, akkor változtattak a húzáson. De most meg pl. a Tiagra 4700 10 sebis, mégis megkapta a 11-es húzást...
Szóval elméletben 7-8-9 sebességig lazán lehet keverni a dolgokat, 10-nél figyelni kell hogy 10-es országúti és 10-es monti váltó/váltókar ne keveredjen, 11-től offos. Aztán persze léteznek adapterek mint a Wolftooth Tanpan.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz jjeahh #114391 üzenetére
A hátsó váltó 9 sebességes vagy a váltókar is? A váltókar a lényeg. Ha a váltókar 8, akkor ne rakj be neki 9-es sort mert nem fog menni. Illetve a láncot is nézd meg hány sebességes, de ha kazettát cseréltek azt együtt kell a lánccal, mert nagy rá az esély hogy új kazettán ugrálni fog a használt lánc. Ha meg változik az áttétel, akkor más lánchossz is kelleni fog, szóval a lánc az ígyis úgyis cserés. Az hogy maga a hátsó váltó 8 vagy 9 sebességes tök mindegy.
Jelenleg tripla vagy dupla hajtómű van elől? Ha tripla akkor is meg kell nézni hogy az első váltónak mennyi a kapacitása, mekkora max és min. lánctányért tud kezelni.
A hajtókar csavar alatt nem tudom mit értesz, mindkettő hajtókar amit linkeltél ugyanolyan csavart használ, de az a lényeg hogy négyszögtengelyes. Kelleni fog hajtókar lehúzó hogy le tudjátok szedni.
Mono lehet hogy kelleni fog mert más hosszúság kell a helyes láncvonalhoz, de ez próba cseresznye.
Hátsó váltónál ne csak a maximum legnagyobb lánckereket nézd meg, hanem az össz kapacitást, főleg ha hajtómű csere is lesz.
Keréknél (vagyis pontosan agynál) csak féktárcsa kompatibilitás létezik, centerlock vagy 6 csavaros.
Gumi férőhely: előbb próbálj meg neten keresgélni, hátha találsz valami infót, képeket. Illetve tolómérővel kb. meg tudod mérni mi fog beleférni, és azt is kalkuláld bele hogy a szélesebb gumi magasabb is lesz.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Linux kezdőknek
- Gyúrósok ide!
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs