-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz pc360 #119708 üzenetére
BBB-t jobbnak találtad mint az eredeti Shimanot?...az organikusra gondolok,én óvatos duhajként,csak olyant használok.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
kacsyx
aktív tag
válasz pc360 #119713 üzenetére
Nem tudom mi lehetett az oka a gyenge teljesítménynek, látszatra semmi sem indokolta. A tárcsát rendszeresen tisztítom, a féktestek nem engedik az olajat azóta sem. Azért csalódtam benne nagyon, mert utána egy másik városban vettem B01S-t (3000ért előre-hátra) és azokkal minden ugyanúgy ment mint előtte.
-
bringasisti
őstag
válasz pc360 #119735 üzenetére
Teljesen félre lett értve amit írtam. Mivel nem az volt a kérdés hogy valaki elvesztette az eszméletét és percekig a remegett az egész teste míg magához nem tért mert akkor azt mondom hogy orvos esetleg képalkotó vizsgálat. Nekem az jött le hogy valaki dobott egy bukfencet elment a kép egy pillanatra. A kézilabda kapust mikor zárja a szöget a beugró támadó 3 méterről fejbedobja elterül, feláll és véd tovább. Tehát ha ilyen agyrázkódás történik mint a második enyhébb felvázolt eset akkor üljön le egy kőre, igyon egy korty vizet, fejben rendezze sorait, üljön vissza a bringára és óvatosan tekerjen HAZA
BENEFON DELTA--------N8
-
robee19
tag
válasz pc360 #119874 üzenetére
Nálam maximum a hibrid pedál jöhet szóba, mert reggel este munkába/haza járok, ahova azért nem spd-s cipőben mennék. De szerintem a kötésnek nem biztos, hogy köze van hozzá. Laikusként azt gondolnám, a kör "taposott" részét egy spd-s pedállal is ugyan úgy taposom. Vagy tévedek? Esetleg közben a másik lábammal a húzással, némi terhelést leveszek. De azért nem tartom természetesnek, hogy egy 10 km-es laza körhöz ilyenfajta fájdalom társul.
A kemény, egyenes talpat kimondottan jó ötletnek tartottam. Azt hiszem itt is olvastam róla, hogy sokat tekernek ilyesmi cipőben, de akkor lehet nézek majd valami MTB specifikus cipőt. -
robee19
tag
válasz pc360 #119880 üzenetére
Akkor a cipőcsere dolog már biztos. Hogy milyen legyen, azon pedig még filózok. Igazából egyébként is nézegettem a Shimano félautomata m324-es pedálját, csak a cipőket tartom kicsit túlárazottnak. De példámból kiindulva lehet mégis megéri, márcsak az egészség miatt is. Reggel azért 3km-ért nem szívesen cserélgetnék cipőt.
Ivana: azért a deszkás cipőknek kicsit más felületen kell tapadnia. Ha veszek egy széles platformpedált (pl. saint) , akkor nem biztos, hogy a sima smirgliszerű felülethez tervezett deszkás cipő jól fogja tolerálni, hogy X db csavar folyamatosan kapaszkodik bele.
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz pc360 #119888 üzenetére
Érdekes módon én a vádlim, achillesem vagdosom szét elsősorban, szinte minden tekerésnél. Gondolom azért mert még most is elfelejtem leszorítani a sarkam rendesen terepen pattogva.
MTB cipőknek keményebb az orra több védelmet nyújt sziklába rúgás ellen szerintem.
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
válasz pc360 #119895 üzenetére
Ja, akkor valamit félreértettem, ez esetben pont jó bármelyik pedál kb.
Rica: A Gore is egy nagyon minőségi cucc, de ott vannak árak, drágább mint egy Endura.
Egyébként tényleg elég húzós összeg egy komplett téli bringás ruházat, ha minőséget szeretnénk.
Simán belekerül egy egész jó alsó, közép kategóriás kerékpár árába.
Pólónak teljesen jó amit a decathlonban is árulnak, bár hozzáteszem, ott se a legolcsóbbat kell megvenni, mert az ilyen irritáló, viszketős, izzadós műanyag. A közepesen drága, 4-5 ezer ft körüli futópólóik egész jó minőségűek. Viszont vettem Nike futópólót is pár ezerrel drágábban, és azért a minősége érezhetően jobb, tehát nem csak azt a márkajelzést fizettem meg.
Nyáron én pl ezeket a futópólókat jobban kedvelem bicajozáshoz mint a kerékpáros mezeket.Visszatérve a téli ruházathoz, mint ahogy 6030D is említette, azt érdemes figyelembe venni, hogy milyen intenzíven akar valaki kerékpározni, nyilván aki intenzíven nyomja az kevesebb réteget vesz fel, mint aki túrázósba, városnézősbe kerékpározik.
Viszont azt soha nem szabad elfelejteni, hogy attól, hogy egy ízületünk nem fázik, még lehet neki hideg. Nyilván a legkritikusabb a térd, a kerékpározás esetében. És ha valóban téli körülmények között kerékpározunk, 0 fok környékén, akkor már mindenképpen komolyabb védelem kell neki. Ez lehet az általam is többször említett, neoprén motoros térdmelegítő, és egy alsó, középkategóriás téli bringás nadrág, vagy egy felső kategóriás téli kerékpáros nadrág. Mindkettőnek megvan az előnye és hátránya, a térdmelegítő olcsó, de kényelmetlen, a minőségi nadrág drága, de kényelmes. Én személy szerint már nem bírom ezeket a térdmelegítőket, tekertem benne sokat, de most rászánom magam egy komolyabb nadrág vásárlására. Térdmelegítő esetében nem szabad összekeverni a normál kerékpáros térdmelegítőt a motorossal. Igazi védelmet csak a neoprén, motoros melegítő ad, de ez elég kényelmetlen és izzadós is.
A téli bringás nadrágot érdemes kombinálni egy minőségi sí aláöltözővel, ha igazán hideg van, minőségi nadrág esetén 2 réteg a maximum, szerintem több alulra nem kell. Felülre már lehet több réteget felvenni, sí aláöltöző, téli mez és mondjuk egy softshell kabát, ez kb mindenre elég ha minőségiek a ruhadarabok. Softshell kabátok árában nagyon nagy különbségek vannak, lehet venni a nagyobb sport áruházakban akár 10 ezer ft alatt is, meg lehet venni akár 50 ezerért is egy márkásabbat. Nem feltétlen kell a legdrágábbat megvenni, de azért a felől kétségeink ne legyenek, hogy egy minőségi darab jobb. Nekem is van intersportos Mckinley softshell dzsekim, meg van egy prémium Schöffel, van köztük különbség, nem kevés. A drágább kb mindenben jobb, kényelmesebb, melegebb, jobban is szellőzik, ráadásul a csuklónál és a nyakrésznél sokkal jobban zár. Ez az egyik legkritikusabb szempont a dzsekinél, hogy a csuklódnál és a nyakadnál védjen rendesen, ha ott befúj a szél, akkor onnantól kezdve mindegy is, hogy mennyire jó minőségű az anyag, fázni fogsz benne. És még annyi fontos, hogy ezeket a technikai ruhákat speciális mosószerrel mosd, a normál mosószer eltömíti őket és onnantól kezdve elveszíti a lélegző képességét, tehát rád fog rohadni.(#119913) FIREBLADE78: Általában minden neves gyártó saját fantázia nevet ad a saját anyagainak, de a működésük lényegében ugyan az. Nem engedi be a szelet és a vizet, de kiereszti a párát. A lélegzősség és vízállóság tekintetében nyilván vannak komoly különbségek is a különböző anyagok között.
Endura pl Thermoroubaix® névvel illeti a thermo anyagát, de van sokféle fantázia neve: Endura(#119915) trialboj: Ha nem tudod megtapogatni az anyagot, mert rendeled, bár nyilván ez a méretválasztás miatt sem szerencsés, akkor érdemesebb márkásabbat választani, ez esetben garantált a minőségi anyag. Mivel elég sok technikai ruházatot árulunk télen, főként sível kapcsolatosan, így már viszonylag nagyobb tapasztalatom van az ilyen anyagokkal kapcsolatban. Nyári ruházatnál az olcsó anyag műanyagos tapintású, ez izzadós és kényelmetlen, és ezek az anyagok vékonyabbak is. A minőségi anyag selymesebb tapintású és kicsit vastagabb. A téli ruházat esetében meg főként a rugalmasabb anyagok a jobbak. Aláöltözők esetében itt is ugyan úgy megfigyelhető, hogy a gagyi ruházat, műanyagszerű, szúrós, kényelmetlen, gagyi hatást kelt, míg a minőségi anyag sokkal kellemesebb tapintású.
A technikai anyag attól technikai, hogy nem ereszti be a szelet, vizet, de kiereszti a párát, tehát ezért nevezik lélegzőnek. Nyilván a vízállóságnak és lélegzősségnek vannak fokozatai, ezt jelölik azzal a mm számmal, 5000-akár 45000-ig. 10000 körüli anyag már elég jó minőségűnek számít általában.
A windstopper-es cuccok általában anyagában vízállóak, de van lélegzősségük is, és nem, nem izzadsz bele, ha alatta is lélegző anyag van. Az olcsóbb cuccokat érdemes impregnálni mosás után, ezek inkább a gyári impregnálás miatt vízlepergetőek, de ha ez a bevonat lejön róluk akkor már beáznak. A drágább anyagok impregnálás nélkül is taszítják a nedvességet, mert anyagukban vízállóak.A térdmelegítő esetében arra kell figyelni, hogy csak a vastag neoprén melegítő az igazán jó, sok olyan bringás kar és lábmelegítő van, ami inkább csak melegítő, de nem szélálló teljesen. De ha minőségi téli bringás nadrágod van, akkor nem is kell a térdmelegítő, maximum ha nagy esőben mész, akkor egy vízálló nadrág kellhet a téli bringás nadrág fölé, mert bár egy téli bringás nadrág is vízálló valamennyire, de azért nem annyira, mint egy speciális esőnadrág.
-
-
Mezga Aladár
veterán
válasz pc360 #121327 üzenetére
Eddig amit megosztottál, lánc, kormány kesztyű és most a nyereg. Tettél még tönkre ezenkívül valamit ami a bringázáshoz kapcsolódik? Mondjuk megfeszítetted valamelyik izmodat és leszakadt rólad a ruha? Lehet nick-et kéne váltanod, mondjuk HULK-ra!
[ Szerkesztve ]
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
emiki6
veterán
válasz pc360 #121393 üzenetére
Lehet amúgy azért is para 50-nél elfordítani a kormányt akár kicsit is, mert "másként működik a kerék".
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
IMIIKE1998
őstag
válasz pc360 #122576 üzenetére
Outiból 53-as van és igaz, hogy más kategória, az elvileg a méretem, mégsem kényelmes. Úgy, mint ahogy a Genesis sem volt az. Egyáltalán nem érzem kicsinek ezt a bringát, a geója nagyon más, mint a Genesisé volt. Ugyanolyan felsőcsőhosszal nem rúgom le a kormányt, a kereket, a nyeregcső nagyobb része van kihúzva, mégis távol van attól, hogy csutkára legyen húzva... Eddig szinte minden bringa kenyelmetlenebb volt, mint ez.
Amúgy meg 6030D bringája is igen kicsinek mondható hozzá képest ezek alapján, mégis jól elvan vele.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
6030D
Ármester
válasz pc360 #122611 üzenetére
Van ebből emberi méret is, csak mivel ez egy hobbi bringa, ezért rövid, így nagyobb méret kell(ett volna) belőle.Szerintem a 18"-os.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
zodo
nagyúr
válasz pc360 #122719 üzenetére
Általában 16 és 30 km/h óra közt szoktam haladni 36 => 23 és 13 sorokkal.
Gumi nyáron a Schwalbe Spicer 35mm
Ingadozó tempóban haladók (lámpák, kereszteződések, úthibák) ezért a hosszú tempós menés nálam kimarad maximum pár száz méterről beszélhetünk a 30-as sebesség kapcsán.
Igen, inkább pörgetem mintsem erőből tekerek ezért nincs használva a nagy 48-as tányér.Tegnap még nézelődtem és találtam kazettás 7 sebességes sorokat amik 13-26 vagy 13-28.
13, 15, 17, 19, 21, 23, 26T és 13, 15, 17, 19, 21, 24, 28T
Ezek kb. pont olyan kiosztásúak mint amiket használók: 11-13-15-17-20-23-26-30 vagy -34
Lehet hogy jobban kopnak fogaskerekek és a lánc de én ezt az 5 fokozatot súrlódásmentesen (nem lóg be az első váltóba) elváltóm a 36-os tányéron.Átalakítással járó macera nem érdekes csak tippeket szeretnék ki hogy oldaná vagy oldotta meg az átépítést hogy ne legyen meglepetés a vége.
-
ivana
Ármester
válasz pc360 #122986 üzenetére
Azért nem egy rossz gép az az alpinestars Nekem baromira bejön. Valamiért nagyon érdekli az embereket, hogy mi ez, mert kicsit fura arányai vannak, pl. a fejcsapágy 1 1/4 menetes.
Am ha már szép gépek akkor az igazi felső kategóriás régi acél outik mindent visznek szvsz.
-
-
IMIIKE1998
őstag
válasz pc360 #123104 üzenetére
Köszi a markolat tippet, ez jó lesz.
+6030D, zoli03
2 óránál többet nem szoktam lent lenni, csak addig nem akarok megfázni.
A múltkor is a mez alatt felgyűlt az izzadtság és sajna meg is fáztam kicsit.
A nadrágok, amiket linkeltem külön téli használatra ajánlottak, csak ugye futáshoz. De melyik alap zsekire gondolsz amúgy?
vighpeter: Amúgy köszi a múltkori MaxBike-os tippet, most vettem egy kulacstartót tőlük.
Ja amúgy a Jóbringa és a MaxBike egy tulaj alatt futnak.[ Szerkesztve ]
-
Oneforall
csendes tag
válasz pc360 #123304 üzenetére
Mivel mindenképpen új kerékpárt szeretnék venni, akkor hagynám a teleszkópot és maradnék a merev első villánál. Azonban egy bizonyos árszint felett már mindegyikbe raknak teleszkópot, azaz mégsem, mert ahogyan azt valaki már korábban ajánlotta a fitnesz kerékpárok merev villájúak, (pl. a Deacthlon-os B'Twin Triban 100, 80e Ft).
A gondom az, hogy ezeknek alapból nincsen sárvédőjük és láncvédő, ezért ezeket külön kell hozzá venni?
Városi körülményeknek megfelelnek ezek a kerékpárok?[ Szerkesztve ]
-
Redneck
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs