-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
imyourfriend
őstag
[link] Produkáltam egy levezetőt, Szombathely-Körmend után volt 1 óra crossfitt edzés, majd hazajöttem Rátótra és behajítottam a csomagot a kapun aztán mentem egy kisebb kört Szentgotthárd felé. Útközben megtámadott egy eb, valamint az utolsó 6-7km-en már vigyáznom kellett mivel sötét szemüveg volt rajtam és köd szerű képződmény volt az úton.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
[link] Ezen becses szerszámok megteszik, plusz egy kis folyékony szappannal kend be a gumileszedőt ha nem sikerül, illetve nem jön le könnyedén. Lényeg, hogy műanyag legyen a gumileszedő. Menj be az első kerékpárboltba és vegyél vagy két darabot belőle. Személy szerint nem hiszek az ilyen defektvédelmi cuccokban, jól meg kell nézni hogy merre kerekezik az ember és akkor nem érheti ilyen meglepetés. [link] itt egy videó, hogy miként kell leszedni a külső gumit a felniről.
-
imyourfriend
őstag
válasz inifini #51019 üzenetére
Nem tudom miféle kendőt használsz, nekem egy Rogelli van mely egyáltalán nem engedi át az izzadtságot. Később is fő bele a fejem a sisakba valamint ha bevizezem úgy sokkal kényelmesebb, mintha kendő nélkül önteném a fejemre a vizet. Amellett hogy nem folyik az ember szemébe a sós cucc még a sisakot is védi, főleg attól hogy ne legyen büdös az izzadtságtól. Persze vannak itt páran, akik jobban tudják mindezt tapasztalat nélkül, így ebbe nem mennék bele.
-
imyourfriend
őstag
válasz potyi23 #51060 üzenetére
Apakezdődik.. hidd el sokan jönnek be a kerékpárboltba, majd mondják hogy autót vennének ennyi pénzért nem bringát. Aztán többségét felültetik egy kerékpárra és megérzi hogy miért kerül ez éppen ennyibe, az az autó meg annyiba. De mindezekelőtt: számoljunk egy autóra 50 forint/km költséget, ez nem csak benzin vagy nyári gumi hanem olajcsere nagyobb szervízek ésatöbbi.. megveszed az autót tegyük fel 2ezer euroért, pluszba fizetsz minden kilóméter után elméletileg 50 forintot (gyakorlatilag akkor fizeted ki amikor tankolsz vagy szervizelsz vagy felújítasz). Megveszel egy kerékpárt 2ezer euroért, tételezzük fel 4ft/km-ért fut az a bringa, 15ezer km után 60ezer forint költséged van a bringára. Míg ha autóval mész: 15ezer km után 750ezer forint költséged van. Az élményről ne is beszéljünk, meg a technikai fejlettségről s arról sem hogy melyik az egészségesebb. S melyik után leszel fittebb illetve sportosabb. Viszont megemlíthetjük hogy a kerékpárnak mind terepen mind országúton történő használása társaságban vagy egyedül, szóval minden esetben pozitív élménnyel tölti el az embert szerintem. No ez az amit nem tudsz készpénzzel megvenni, csak azt a technikát amivel élvezetesebbé tudod tenni a kerékpározást. Ez mindenkinél más, vannak fórumtársak akik az 100 ezer forint környéki kategóriába tartoznak, de vannak akik millió feletti gépekkel kerekeznek. A lényeg nem a pénzen van, hanem azon hogy az ember jólérezze magát és ki tudjon kapcsolódni a hétköznapokból. Csak ebből sokan azt ragadják ki, hogy húde milyen drága egy kerékpár veszek egy autót.. nem is kell elkölteni rá sokat ám, 1000€-ért adnak már 200E km-t futott BMW-t itt a határ másik oldalán.
-
imyourfriend
őstag
Személy szerint én sem foglalkozom az étellel, van hogy megeszek több szelet tortát is valamint nokedli zsíroskenyér csirkecomb akár hamburger, nem vetem meg egyiket sem. Lassan mégsincs hová fogyni, a teremben veszem fel a nagyobb súlyokat és a kerékpár is egyre jobban megy. Pedig nem 70-72 kiló vagyok hanem majdnem 84, szóval hogy is van ez a sportolói étrend.. attól még nem fog rosszabbul menni a kerékpár hogy vitaminosan táplálkozok és nem eszek mindenféle port valamint vitamin és étrend kiegészítő vackokat. Mindenesetre nem néznek ki egy étteremből, nem homorú a hasam pedig nem vetem meg a sportszeletet valamit a túrórudit sem. Sőt, van hogy megiszok egy-két Puntigamert ha úgy adódik, oszt? 22-25-ig Csillebércen leszek a SZE gólyatáborban mint partiszenyor, úgy tűnik érkezik velem a túlárazott kerékpárom is hogy ledolgozza ezt a sok szénhidrátot.
Van aki a sörhasra esküszik.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz ígyvanferi #51296 üzenetére
Elég lesz kardoskodni majd a szeptemberben zajló püspökerdei futáson kedves Zoltán!
-
imyourfriend
őstag
válasz ígyvanferi #51298 üzenetére
Mikor a kari napok szoktak lenni, első pár hétben van tuti hogy nem októberben. Nekem eddig a legjobb az 24:10 környéke volt, fürgébbre kell vegyem a tempót, na meg elkezdeni a felkészülést rá mert ~1 hónap max 5 hét múlva lehet. f*szbukon püspökerdei futás néven szokott szerepelni az esemény.
-
imyourfriend
őstag
válasz syler123 #51343 üzenetére
Ilyen zsebrakétát semmiképpen sem, bikefun pumpa bőven megteszi otthoni használatra. Ezen darab pl.: [link] Lehet venni mindenféle olcsóbb darabot, de ezen pumpa alá nem ajánlom, 1-2 ezer forintos darabok szerintem kölyköknek valók kb..
(#51361) Runner_fxr: Errefelé sok Avid Elixirt használnak megelégedéssel.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
-
imyourfriend
őstag
válasz priusz #51701 üzenetére
Tegnap Telkiből begurultam a városligethez, körözve Budapesten egyet. Budakeszin ahogy megyek János-hegy felé az egy kellemes rész de ment nagytányéron. Lefelé megfogtam vagy két buszt, másnaposan 85 km jött össze úgy, hogy a probike-ban meg kellett igazíttassam a stucnit mert kilazult. Mondjuk ezen a környéken nincsenek számottevő emelkedők ahogy nézem. Felénk Ausztria keleti részén megkérdezik az embertől az emelkedők hogy milyen kondiban van.
-
imyourfriend
őstag
válasz #48525824 #51792 üzenetére
Személy szerint balatonkörön estem el szintúgy, csak én tavaly. Igaz letaroltam egy illetőt aki jött szembe, zúzódott a vállam és az orvos rendőrt akart hívni pénzbírság gyanánt.. Pedig csak annyit mondtam neki, hogy lementem a kerékpárútról és elestem, erre 30 ezerrel fenyegetett meg hogy semmi bajom sincs mit szimulálok.
-
imyourfriend
őstag
válasz Hasaggymeg #51800 üzenetére
Gondolt egyet aztán ha már megadatott a lehetőség hát történelmet írt. Mellesleg felszállhatott volna a szakasz elején, majd a vége előtt pár kilóméterrel leakaszkodik a gépjárműről és begurul a célba.
-
imyourfriend
őstag
válasz Hasaggymeg #51837 üzenetére
Számomra is, bár nem láttam a szakaszt mindenképpen beszerzem a felvételt a már régóta működő tisztességen alapuló webáruházban. Számomra amúgy bármilyen autóhoz köthető közlekedési segítség kizárást jelentene a kulacs és egyéb vízhordói tevékenységeken kívül. Egy neves kerékpárversenyen vannak az emberek, megkapják a doppingtól kezdve a pénzig mindent hogy teljesítsenek így nem értem ezeket az autós dolgokat. F1-ben sem használnak semmi csítet hogy utolérjék a másikat, ha defektjük van vagy ha hibáztak.
(#51838) bunddog: Ez az anti-ktm reflex már régóta jelen van a kerékpáros topicban. Mindig van egy illető aki előhozza, vagy épp megfejeli valami szöggel az elindult történetet. Viszont úgy vagyok vele hogy élvezem tekerni mióta megvettem, élvezem itt is Budapesten (igaz hogy csak nagy tányéron használom az országútit), de nekem ennél jobb nem kell. Legyen mindenkinek csak ilyen "túlárazott sz*rja", hogy finoman szóljak, mert sokan megnézik a Pest utcáin egy-egy piros lámpánál. Nem mintha olyan szépen nézne ki, mert elkaptam egy tócsát még kedden a moszkva téren és alig várom hogy lemossam a sarat róla. Csupán jól összerakják, én pedig finomhangolom 150-200km-enként hogy úgy működjön mint egy feljebbi kategória alkatrésze kb.. nekem is mondtak sokféle kerékpárt, vegyek ilyet vegyek olyat mert az jobb olcsóbb stb., de ktm lesz legközelebb is, hiába ültem már Ultegrával szerelt trek országúti mely 860ezer körüli áron vihető, vagy meridán (inkább ne ültem volna rá, amellett hogy írtó ronda a merida scultura 903-as a lila részeivel, nem megy jobban mint 2012!-es stradam, pedig ez a merida 2014-es fejlesztésű.) szóval megoszlanak a vélemények, a boltosok akik nem árulják a ktm-et ők is csak addig teszik, míg nem árulnak belőle idővel. Személy szerint nem sajnálom rá a pénzt, viszont ha kiadom rá akkor az olyan legyen amilyen. Legközelebb már egy revelator lesz, jobb esetben egy revelator 4000-es ultegraval szerelve. Fogalmam sincs mennyibe fog kerülni, de ha megyek vele 6-7-8 ezer km-t 2-3 év alatt és továbbadom, akkor számomra lényegtelen az a +50-60 ezer amivel többe kerül az azonos kategóriánál. Lényeg az hogy adja át maximálisan az útra a teljesítményt és váltásnál valamint fékezésnél is tudjak maximálisan figyelni. Na ezért szeretem a ktm-et, mert ez a bringa megadja nekem erre a lehetőséget.
Lehet szidni, sőt kötelező is a szidás, már hiányzik ha nem csináljátok.
-
imyourfriend
őstag
válasz concret_hp #52382 üzenetére
-
imyourfriend
őstag
válasz hszilard666 #52398 üzenetére
Ugye csak bohóckodsz? Április 1 elmúlt már.
-
imyourfriend
őstag
válasz deliveryman #52839 üzenetére
25ezer forintért vedd meg, vagy add meg az elérhetőségét és megveszem én. Lényegében tudni kellene a gumik állapotát valamint egy sor+lánc elkélhet rá, esetlegesen duplafalú felnis kerékszett. Ez +25k durván, így 50k-ban megáll a gép de ennyi pénzért istenbiza megvenném.
-
imyourfriend
őstag
válasz atok666 #52886 üzenetére
Magasabb oldalfalú kerékszettnél komoly veszélyt jelenthet egy főúton, néha érzem én is hogy belekap a szél a fulcrum racing 5-be, pedig annak a kerékszettnek nincs valami nagy oldalfala. Egy 80mm-es benyúlásnál jól figyelembe kell vegye az ember hogy milyen a szélirány illetve erősség.
-
imyourfriend
őstag
válasz Hasaggymeg #52957 üzenetére
Az több mint életveszély, főleg hogy 30 felett van az ember átlagsebessége túlnyomó részt. Persze ezért is lett bevezetve hogy 20km/h azt hiszem a maximális sebesség kerékpárúton, de akkor nem értem miért terelnek le oda ha ott veszélyesebb közlekednem mint közúton. Mellesleg engem nem terelnek le, egyszerűen nem foglalkozok azzal hogy hol szabad és hol tilos.
-
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #53595 üzenetére
Ezen a gépen egyedül a 2x11-es szett tetszik, de az a stucni meg a váz hát nem tudom.. a lámpa sem országútira való darab de az még csak hagyján.
-
imyourfriend
őstag
[link] Nyár végi levezetés, átlag 172-es pulzussal. Ja, és a túlárazott KTM sem maradhat el, ő is velem volt.
-
imyourfriend
őstag
válasz Hasaggymeg #54228 üzenetére
Legalább foghatom a jó gépre a tempót, míg gyenge maradok.
-
imyourfriend
őstag
Már majd másfél órája pucolom a gépet, ilyen tiszta még nem volt a sor és a lánc. Bár lassan szezon vége van, lehet hogy még egy esélyem lesz tekerni aztán lőttek a dolgoknak. Mind1, azért az szépen teljen. Éljen az igényesség.
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #55273 üzenetére
Pár kisebb kopáson kívül a hajtás valamint a bringa többi része is úgy fest mintha új lenne. Kerekeket picit visszaengedtem majd kiraktam a nappaliba pihenni a bringát, téli álmot még nem alszik.
-
imyourfriend
őstag
válasz MPowerPH #55277 üzenetére
SGS kanalas váltó az hosszú kanalas váltót jelent, míg a GS kanalas váltó rövid kanalast jelent tudtommal. Három tányéros rendszerhez szerintem azért kell hosszú kanalas, hogy az összes fokozatot tudd használni, illetve ha mindet nem akkor nagy részét. Míg rövid kanalas hátsó váltónál nem tudsz olyan sok fogaskereket használni mivel a váltó nem bírja el. Tételezzük fel elől 44-33-22 hátul pedig 12-40-es kiosztás van a gépen. Hosszú kanalas váltót be tudod megfelelően állítani mivel van annyi játéka a hátsó váltónak hogy tudja venni az összes fokozatot, míg a rövid kanalas váltókanala túl rövid, így mikor elől nagy tányéron vagy és hátul váltogatsz a nagyobb tányérak felé egyszer csak végállásba áll a váltó és nem bírsz váltani, vagy ha váltasz is akkor tönkremegy.. másik kérdésre nem tudom a választ, viszont a hátsó váltónál figyelj oda és inkább részletes termékleírással kérj segítséget itt vagy a szaküzletben, ha nem tiszta a leírtak alapján a dolog. Sok sikert!
-
imyourfriend
őstag
válasz Hasaggymeg #55282 üzenetére
[link] Felénk szakadéknak hívják, ez a rovar csinál ilyen otthont magának. 16-18 fok alatti hőmérsékletnél célszerű elpusztítani a kolóniát ha lakóövezetben van és zavarja az embert, mivel ilyenkor az egyedek képtelenek repülni a túl alacsony hőmérséklet miatt.
-
imyourfriend
őstag
válasz JackFeryll #57982 üzenetére
1000 dollár felett ér picivel, úgy 320 magyar pénz környékén. Belépő szintű darabnak jók amúgy természetesen, míg az ember meg nem erősödik.. aztán kinövi s jön egy másik, de 3 éven belül tuti eladja. Olcsó szettből kiindulva, az 5800-as 105-ös szettet már egész jó áron adják de az ultegra sincs túl árazva, úgy emlékszem utóbbi 185 pénz környékén kapható újonnan. Mondjuk az idei KTM kínálatból nem ajánlanék inkább, az egy dolog hogy felment az áruk de nem lehet tudni hogy az országúti tárcsafékkel kezdenek e valamit vagy marad a régi fékrendszer, a tárcsafékes példány nem volt valami meggyőző és 1millióba kerül újonnan.
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #57985 üzenetére
Használtan gondolkodtam, fulcrum racing 5-ös kerékszett ultegra sor meg kmc x10sl lánc van rajta, valamint ultegra pedálok. A KTM tárcsafékes gépe is nehezebb, pedig nincs benne pedál.. ilyenkor mondja az ember, miért is vegyen meg egy fejlettebb de nehezebb bringát drágábban? Ráadásul Ultegra szett van rajta, enyémen még a régi 105-ös. Persze jobb lesz a tárcsafék idővel, de az a 6-700 vagy több gramm nem tudom mikor fog megtérülni és milyen módon. Trek-et még nem próbáltam, egyelőre nem is szeretném kipróbálni mert bőven megfelel ez. Keretből tudok váltani 2x11-re ha úgy adódik, akár a mostani szettemet lecserélve (bár most érkezett egy ultegra 10-es lánc valamint egy 6700-as 11x23 is).
-
imyourfriend
őstag
válasz concret_hp #57993 üzenetére
Aero manapság rengeteget, épp ezt tapasztaltam nyár vége felé mikor már jó erőben lettem.. 32-34km/h-s átlaggal még csak csak lehet közlekedni, felette már komoly lábak kellenek hozzá valamint komolyabb erőnlét. Időfutamnál nehezebbek a kerekek is, más pozíció valamint a tehetetlenségi nyomaték is jobban közrejátszik ugye. Jut eszembe, befutott postán egy CS-6700-as 11-23 valamint hozzá egy lánc CN-6701, de a láncra lehet hogy nem lesz szükségem, valaki? 5 pénz környékén elvihető, bontatlan 114 szemes ultegra, még ha picit off is.
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #57997 üzenetére
Igazad van, nem mindenki mer belevágni egyből használt darabba így nem érdekes okfejteni a dolgot. Kerékszettbe megértem hogy drágább, ott máshogy alakulnak a számok, azt nem tudom miként de sokkal kedvezőbb egy jobb kerékre költeni mint a szettben vagy a vázon grammokat spórolni.
(#57998) Doki-HUN1978:
-
imyourfriend
őstag
válasz atok666 #58058 üzenetére
Lehet csak én gondolom úgy, de a váznak mozognia kell tekerés közben egy minimálisat. Nyilván minél merevebb annál kevesebbet fog mozogni, alapvetően abból kiindulva hogy a görgőn mereven van a kerékpár és semmit nem tud mozogni. Persze ez lehet hogy nem káros, meg nem okoz gondot a váznak hisz rengetegen csinálják.
-
imyourfriend
őstag
válasz deicide #58109 üzenetére
Még ősszel volt, tekertem be edzésre egy szép napon ~33-35-ös átlaggal és mikor megnéztem a pulzus átlagát érkezéskor nem akartam elhinni hogy 173, 181 volt a legmagasabb. Nem nagyon éreztem belőle semmit sem, az órát sem szoktam nézegetni de azért meglepett őszintén szólván. 120 környéki pulzus bemelegítésnél fordul elő, 30-nál szélcsendben ilyen 140-145 körül mozog. Nem bánom hogy magas, bár 190-195 körül már érzem hogy némi gond van.
-
imyourfriend
őstag
válasz rétisün #58182 üzenetére
Személy szerint hajtottam 130-as stucnival még annó az acél vázas paripát, most a stradaban 120-as stucni van és mintha kezelhetőbb lenne. Persze újabb technológia ésatöbbi, régi vázam 55-ös volt ez 58-nak van írva de 57-es.. simán elhajtanék vagy 2cm-vel nagyobb vázat, bár lehet nagyobb lenne már. Erősödni kell inkább, nem ezt nézni.
-
imyourfriend
őstag
válasz imyourfriend #58183 üzenetére
Akarom írni nagy lenne már, hogy nagyobb az nyilvánvaló.
-
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #58250 üzenetére
Hozzá kell tenni azért Shimano elszúrta picit ezt a 10-es váltórendszert.. mind Dura ace mind Ultegra mind 105 jóval nehezebben vált 10-es rendszernél mint 11-es rendszernél. Persze ez csak mellékes információ, nem tervezem lecserélni maximum a váltókat fékváltót +lánc sor kombót, 11-esből újan adnak fékváltót + váltókat 60 felett picivel ebayen.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Hasaggymeg #58267 üzenetére
" - a hátsó felniben van egy enyhe tojás, menettulajdonságokat nem befolyásolja érzékelhető szinten"
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #58289 üzenetére
Kipróbáltam egy tesztbringát még a nyáron, ott látszottak a különbségek és 105-ös volt mindkettő. Alapvetően az új 105-ös első váltó úgy van kialakítva hogy nagyobb a húzókar így könnyebben lehet váltani vele, valamint Shimanonál a 105-ösből ez az első szett melynél teljesen rejtve van a bowden elvezetése és ezt nem oldották meg tökéletesen. Jól működik az enyém is, csak ezért biztos hogy nem váltanék 11-re. Azért írtam le, látni olcsón kínálják a 10-es Dura-ace szetteket.. látni nem is egyet 160ezer környékén, azt nem próbáltam még de valószínű hasonló lehet ott is a helyzet hisz első széria a rejtett bowdeneseknél. Ultegrából a 11-est próbáltam, az is könnyedén vált. Itt most menet közben akár tekeréssel akár tekerés nélküli váltással, egyszerűen a váltáshoz szükséges erőt veszem figyelembe. Aki megszokta így mint pl én annak semmi gondja nincs vele.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Nem a Microsoft gyártaná a következő Xbox konzolokat?
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Autószerelők, autószerelés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Politika
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs