Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • woodworm

    veterán

    válasz HollyBoni #126613 üzenetére

    Ha ragaszkodsz egy minimális szinthez a többi alkatrésznél, akkor elég nehéz találni olyan trekkinget, amin nincs teló. Tehát túl sok választásod nincs, hogy mire költöd azt a plusz összeget. A geo megváltoztatása nélkül egy ugyanakkor beépítési magasságú fix villa is hasonló árú, mint egy olcsóbb teló.
    A ballonosabb gumin én is töprengek, de nem tudom elférne-e a hátsó villánál.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz HollyBoni #126613 üzenetére

    Mivel gravel bringád van, így eleve mások az igények, a teljesítmény orientált felhasználás nem feltétlenül azt jelenti, hogy el akarsz indulni a Salzkammergut hosszú távján, vagy egy RAAM versenyen. :) Teljesítmény orientált az is, hogy neked a trekkingnél egy gyorsabb bringa kell a városi közlekedésre, vagy valaki XC bringát vesz Trail helyett stb.
    Amire a Cross-t kitalálták arra teljesen megfelel, csak egy más kategória, csupán ennyi lenne a lényeg. :)

    IMIIKE1998: A gyártóknál azért van szórás, mert van olyan gyártó aki gyakorlatilag csak lecsupaszítja a trekkinget és az lesz a cross, mivel a trekking meg alapvetően a kényelemről szól és nem a sportosságról, így nyilván egy lecsupaszított trekking sem lehet sportos a trekking geo miatt. Ez tiszta sor.
    Nem mindenki gondolkodik egyformán, ha így lenne, akkor mindenki gyárthatná ugyan azt.
    Ebben vannak különbségek, hogy egyes gyártók a Cross kategóriát mennyire hangolják sportosra, de azért nem ritkaság a sportos Cross, elég megnézni pl a Cube felhozatalát, azt meg nem lehet mondani, hogy a Cube olyan ritka madár lenne.
    Egyáltalán nincs szó itt kiforratlanságról, csupán nem minden gyártó gondolkodik egyformán.
    Ezek azért elég korrekt gépek:
    Cube Cross SL
    Cube Cross EXC

    [ Szerkesztve ]

  • 6030D

    Ármester

    válasz HollyBoni #126613 üzenetére

    Nézz ki egy köves utat, majd fuss rajta végig mezítláb, utána két sízokniban, majd 2 cm talpú cipőben. Érezni fogod a különbségeket. Pedig csak 2 cm... :) 2015-ben egy rugós XCT-vel kerültem meg a Balatont 9 óra alatt, csak bringaúton (lett volna jobb is, csak haver az első 100 km-en 3x f*s*tt...). Monti, így elvileg 80-at mozog, de szerintem nem fogunk összeveszni, hogy 63 vagy 80 mm, főleg, ha abból indulunk ki, hogy nem mozog még annyit sem. Ha ment valaki a körön az elmúlt pár évben, az tudja, hogy milyen úthibák vannak (felgyűrődés, gyökér+felette szétnyílt aszfalt, közműakna széle, fű által szétnyílt aszfalt - Badacsony előtt, macskakő - Badacsony után) Hidd el, hogy jobb, mint bármilyen sima gumi. Tudom, merevvel megyek év közben párezer km-t, mellé eddig volt alap levegős villa, most lett kicsit jobb, más világ.
    De ha csak azt nézzük, hogy egy átlag user megy vele a városban, és egy olyan padkára megy fel, ami süllyesztett, de az aszfalttól van 3-4 cm-rel magasabban van, és ő nem emelgeti az elejét. Na ott is fog annyit mozogni, hogy sem felütéses defektet nem kap, sem a kormányt nem üti ki a kezéből.
    A hátránya: ha kiállva megtekered emelkedőn, akkor pumpálod (ahogy a nyitott levegőst is), így elvész némi energia, plusz súlyt kell vinni, meg ha tudod mikor kell emelgetni az elejét, akkor az is plusz súly. Nnna, aki ilyet nem csinál, annak tökéletesen megfelel. ;)
    Remélem megvilágosodtál. :R

    Massmurderer: ez a mekkenzi bringád? Milyen villa van benne? Kend be olajjal a becsúszót, és izomból feküdj rá a kormányra, és ugrálj rajta. Utána nézd meg mennyi az olajgyűrű és a szimering távolsága. Nem hiszem, hogy 120 mm. De 100 se.

    [ Szerkesztve ]

    Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

Új hozzászólás Aktív témák