Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Massmurderer #132032 üzenetére

    Egy csúcs gép mindig drága, de ezek szerint elkerülte a figyelmed, hogy a magas ár nem csak pedelec sajátosság, csúcs kategóriában már kb mindegy, hogy analóg vagy elektromos. Kb azonos az ár.
    Azért már a magyar fizuk is alakulnak. :) Osztrákiába se lesz egyhamar 5-6 ezer eurós bringád ha nincs jó melód.

    peterkeT: Nekem leginkább az a fura, hogy gyakorlatilag egy olyan sportban próbálsz "oktatni" másokat, amihez saját bevallásod szerint is nem sok közöd van.
    Persze nem vagyunk egyformák, de nekem mondjuk eszembe nem jutna, hogy egy teniszezőt, egy futót a te esetedben, vagy mondjuk egy falmászót "oktassak" úgy, hogy nekem semmi közöm a fenti sportokhoz! Nem akarlak sértegetni, ne vedd annak, de a tények mégiscsak ezek. Fogalmad nincs arról, hogy maga a terep kerékpározás, annak is a lejtőzés orientált változata mennyit ki tud venni az emberből.
    Nem akarom magam fényezni, mert nem vagyok profi versenyző, se valami istencsászár mtb rájder, de azért mégiscsak a 90-es évek eleje óta űzöm a MTB sportot. Egészen 2014-ig kizárólag hagyományos hajtással. Ha azt mondom volt 50db MTB kerékpárom, mindenféle kategóriából, ez idő alatt, akkor szerintem nem túlzok.
    A 2000-es évek eleje óta elmentem az Enduro irányába. 2014-től meg ugye a vita tárgyát képező pedelec Enduro irányba. :) Elektromos montiból is volt már kb 6db bringám.
    Úgy gondolom, hogy ezt talán nagyképűség nélkül mondhatom, hogy van némi viszonyítási alapom, és tapasztalatom a témában. Ez nem azt jelenti, hogy nálam van a bölcsek köve és tévedhetetlen vagyok, de talán hitelesebb információval tudok szolgálni ebben a témában, mint azok akik abszolút nem űzik ezt a sportot, E-MTB-ot meg maximum fotón, videón láttak. Gondolom ebben egyetérthetünk.

    Teljesen hibás gondolatmenet a futással összehasonlítani. Az Trail/Enduro montizás talán leglényegesebb, legszórakoztatóbb része a lefelé gurulás, technikás, meredek, változatos terepen. A mászás tényleg nagyjából a szükséges rossz. Ez nem azt jelenti, hogy ezt a sportot űzők nem szeretnek sportolni és nem esik jól nekik a kellemes fáradtság, de itt nem az számít, hogy minél gyorsabban felérjünk, hanem inkább az, hogy valahogy felérjünk, aztán jöhetünk lefelé. Maga az Enduro egy olyan kategória ahol a kerékpárok kialakítása, nagy rugóutak, széles kerekek, nagyobb súly, lejtőzős geometria, nehéz terep miatt jóval nehezebb velük hegyet mászni. Tehát ha túl sok a szint, hamar átcsaphat a dolog egy kegyetlen szenvedésbe, és már inkább a túlélés lesz a cél, nem a sport élvezete. Ezt elkerülve két dolgot lehet tenni, vagy kevesebb szintet mész, vagy valahogy megkönnyíted a feljutást a hegyre, pl egy pedelec rendszerű Enduro-val. És most ezt ne úgy értsd, hogy ellógod a sportolást, hanem inkább elkerülöd azt a pontot amikor már túlhajtanád magad. Én világ életemben sportoltam, teljesen logikátlan lenne, hogy egyszer csak azt mondjam, tököm bele az egészbe, én már nem akarok sportolni. Nyilván ez egy másik kategória, de a mondandóm lényege, hogy az Enduro pedelec, megfelelően használva ugyan úgy sportszer mint egy analóg hajtású MTB, semmiképp sem egy lesajnálandó dolog. Linkeltem egy videót is, még fentebb, amiben a tesztelő srác elmondja, hogy a pedelec montin egyáltalán nem volt alacsonyabb a pulzusa, sőt, minimálisan magasabb volt mint az analógon. Akkor ez most miben volt kisebb sportérték? A különbség annyi volt, hogy jóval nagyobb távot ment adott idő alatt. Most persze lehet azt mondani, hogy akkor miért nem edzek annyit, hogy menjen lazán, szenvedés nélkül az 1500-2000 szint egy analóg Enduro géppel, és akkor nem kell a rásegítős rendszer és elmondhatom, hogy mennyire tökös gyerek vagyok. Mint mondtam heti egyszer jutok fel a hegyre, vasárnaponként, ez ahhoz kevés. Nekem sem a rásegítős bringa volt az első gondolatom, pláne mert anno ezek még annyira kompromisszumosak és kezdetlegesek voltak, hogy tényleg nem ugyan az a sport volt, mert a bringák kegyetlenül szarok voltak terepen. De kb 5 éve már eljutottak arra a szintre, hogy a kompromisszumok minimálisak lettek, és egyszerűen adtam neki egy esélyt, majd megszerettem, és már nem ülnék másra. Viszont ha országútizni vagy XC montizni szeretnék, lehet, hogy még ilyen is lesz, eszembe nem jutna a pedelec rendszer, mert ezekhez a kategóriákhoz nem jó, nem passzol. Ezeket a bringákat sokkal könnyebb tekerni amúgy is, nincs igazán szükség a rásegítésre. Persze lehetnek esetek amikor igen, de egy átlagos edzettségű, egészséges embernek nem kell ezen kategóriákhoz.

    jjeahh: A pedelec nyilván egy külön kategória, és attól nem kell aggódni, hogy nem lesz analóg bicaj. De az biztos, hogy ahogy fejlődik a technológia, úgy fog egyre jobban elterjedni, mert egyre több embernek lesz valós alternatíva.
    Nyugat-Európában már borzasztóan nagy eladásokat produkál.

    ZolkoW: Pontosan mit nem akarok megérteni? Csak mert én nem azt látom, hogy a pedelec felhasználók akarják rátukmálni az álláspontjukat az analóg bicajosokra, hanem fordítva megy ez. Az analóg bicajosok szokták lenézni, lesajnálni a pedelec bringásokat. Én csak megvédtem az álláspontom, nem én támadtam be a másik csoportot. Azt nem szoktam szó nélkül hagyni ha nyilvánvalóan hülyeségeket látok a témában. Nyilván külön kategória a pedelec, senki sem vitatja, egy valamiben nem értünk egyet, az a sportérték. Mindig ezen kap össze a két tábor, hogy valaki beszól, hogy lustáknak, nyomorékoknak való és stb. Most ennyire szélsőséges jelzőket nem használtak, de nem ritka. Pedig teljességgel baromság azt állítani, hogy egy E-MTB nem tud ugyan úgy elfárasztani, a melót ugyan úgy beleteszed, csak van plusszod is.

    Kicsit abszurd, hogy egész nap bringáztam a hegyekbe, bedurrant a combom, hazaértem hulla fáradtan, büdösen, koszosan, majd most azt kéne gondolnom, hogy hát jó jó bringáztam, de azért mégse, mert ez nem ugyan az volt, ez valami más, valami kisebb értékű. Röhej. :D

    Akkor így a végére itt hagyok pár képet és egy kis videót a mai nemkerékpározásomról, lustálkodásomról. :D




    Normafa-Libegő-Brohill
    Strava

Új hozzászólás Aktív témák