Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zola007

    veterán

    válasz deicide #33295 üzenetére

    ez egy érdekes helyzet, ahol mindig a "jobbról előzni tilos" vasat ütik, mert az ragadt meg a köztudatban

    A KRESZ arra tér ki, hogy mit tegyél hogy betartsd a szabályokat, nem pedig arra, hogy mit tegyél, ha a másik szabálytalanul közlekedik. Utóbbi esetben nem 250 oldalas lenne a KRESZ-tankönyv, hanem 25.000 :)

    pl. ugyanilyen eset mint amivel én is találkoztam mikor tanultam: Lerobbant egy kamion egy kanyarban, záróvonallal a 37-esen. kb így: [link]
    Ez esetben ott kellett volna állnom mögötte, míg el nem vontatják, mert nem engedélyezett a záróvonal átlépése. Az álló jármű kikerülése is csak az előzni tilost oldja fel.
    Illetve ki lehet kerülni, ha másként nem oldható meg, de ez esetben irányító személy segítsége kell.
    Az oktatóm is vakarta a fejét, mert ha ez vizsgán történik, akkor patthelyzet.
    1, Ha átlépem megbukok
    2, Ha nem és ott állok, akkor nem teljesítem a vizsgához kellő távot és szintén megbukok...
    3, Ha ő kiszáll irányítani akkor nem érvényes a vizsga
    4, Ha a vizsgabiztos kiszáll irányítani, akkor szintén nem érvényes a vizsga.
    Na, legyen okos az ember?

    Egyébként itt le van írva egyértelműen: [link]

    DE: tegyük fel ő megy 125, te pedig 130-al. Nem akarsz semmiképpen szabálytalankodni, ezért itt van pár alternatíva:
    2 sáv esetén:
    1, ha marad belül és tartja a 125-öt, akkor lelassítasz 125-re, hogy ne légy szabálytalan
    2, ha marad belül és jobban lelassít, akkor te is lassítasz, de ekkor megint ő szabálytalan, mert akadályozza a forgalmat a belső sávban
    3, ha marad és gyorsít, akkor szabálytalan, de te szabályos maradsz 130-al is
    4, ha lassít és te nem akkor szabálytalan leszel, de ő is, ha nem sorol ki mögéd
    5, ha lassít és kisorol mögéd, akkor tulajdonképpen te leszel szabálytalan, holott te nem csináltál semmit másként mint eddig

    3 sáv esetén
    1, ha marad középen és tartja a 125-öt, akkor lelassítasz, hogy ne légy szabálytalan, besorolsz mögé, majd kisorolsz a bal szélsőbe, gyorsítasz, megelőzöd, és utána 2x indexel kisorolsz a jobb szélsőbe.
    2, ha marad belül és jobban lelassít, akkor te is lassítasz, de ekkor megint ő szabálytalan, mert akadályozza a forgalmat a középső sávban azáltal hogy nem sorolt ki. Ez esetben még lehetsz szabályos az 1, pont szerint
    3-4-5 pont ugyanaz pepitában

    Van még egy érdekes szitu, avagy hogy legyél szabálytalan, mikor épp szabálykövető szerettél volna lenni, G-dúrban, Concerto, 3 sávra:
    125-el megy középen, Te közeledsz felé 130-al jobb szélsőben. Szépen besorolsz mögé, DE! ő erre elkezd gyorsítani 140-re (magyar valóság, totál reális), ez esetben 3 dolog következhet be:
    1, szabálytalan leszel, ha megpróbálod megelőzni balról, mert gyorshajtást követsz el
    2, szabálytalan leszel, mert gyorshajtás nélkül nem tudod megelőzni, ezért jogosulatlanul hagytad el a jobb szélső sávot, amit csak kikerülés és előzés esetén szabad elhagyni
    3, ha kisorol jobbra és te tartod a 130-at, akkor szintén szabálytalan leszel
    A kérdés, hogy honnan a 3,14csából tudhatja előre az ember, hogy mi fog csinálni a másik, ha már épp aktuálisan is szabálytalanul közlekedik :F . És mindezt gondold át 2-3 másodperc alatt, ami nekem is bő 5 percbe telt, de talán még a profi sakkmester Garri Kaszparovnak is beletelne fél percbe az összes eshetőséget számba venni.

    Hát úgy hirtelen ennyi

    [ Szerkesztve ]

    Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

Új hozzászólás Aktív témák