Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz ivana #57008 üzenetére

    Jóez, amúgy a felni ennyit tud, nem tud benne beállni a küllő irányba az anya.
    Lehetőleg vegyél DT anyát, valamelyik noname fejének a rádiusza sem olyan, hogy ellendarabja lenne a felniben levő szegecsnek és nem képes befordulni irányba. Hosszú anyával meg lehetőleg ne fűzz kereket, mert ha ilyen a felni, az még jobban ki fogja adni ezt a törést.

    Én egyszer egy 1320 grammos országúti kerékszettel szenvedtem ilyen miatt. Ráadásul az küllő anya alátétes felni volt, mint a réges-régi felnik. DT alu anyára fűztem át, plusz kicseréltem a jobb oldali küllő sort mert ott kezdtek elszakadni az "olcsó" sapin xray küllők.

    [ Szerkesztve ]

  • Zsianett

    tag

    válasz ivana #57008 üzenetére

    A helyes oldalirány is be lett tartva? Tehát jobb irányú furatba ment a jobb oldali küllő? Előfordulhat, hogy balos a felni, bár ritka, de belefutni. Ez okozhat nagyobb szögtörést, ha fel vannak cserélve.

    DT-nek van kifejezetten nagy küllőszögre tervezett anyája (gondolom más gyártónak is), ennek a feje nem csak kúpus, hanem gömbsüveg, így folyamatos körív mentén fekszik fel a küllőfuratra vagy a szegecsre, és egészen addig nem okoz feszülést, amíg a fej pereme a furatperemen felül esik.

    A nyamvadt elektromos kerók agymotoros kerekekeinél szokott óriási szögtörés lenni, a 100-110 mm körüli küllők még 1 keresztre fűzve is úgy mennek be az anyába, hogy meghúzás után maradandó elhajlás marad a menetes részen. Minél nagyobb az agyperem átmérője, valamint a felni magassága, adott keresztszámnál annál jobban fog feszülni. A saját kerekemben 4 keresztre van fűzve egy 8-as Shimano agyváltó a 28mm-es profilmagasságú felnibe (559mm ETRTO), a küllők épp hogy nem fekszenek fel a mellettük lévők fején, és ott is elég nagy szögtörés van, de gond nélkül működik a mezei Sapim küllővel és réz anyával.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák