-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Sziasztok! Rendbe kéne tennem egy bringán a mechanikus tárcsaféket, korábban csak V fékekkel foglalkoztam. Egy alsó kategóriás (értsd gagyi) Promax fékről lenne szó, valami ilyesmi csak ezüst, szerintem egy évvel korábbi modell lehet:
.
A középbeállító csavar ami a képen a bal szélső csavar (illetve a jobb szélső is, szóval aminek egyik vége villáskulcs másik kézzel scavarható piros műanyag.) de nem szimmetrikus, hanem a másik oldalt csak egy csúszkatüske van, ez is látszik a képen, a két féktestnek egymáshoz legközelebi "csavarok". Erről már hiányzik a gumi hézagoló, emiatt fékezéskor szépen összenyomódnak, szépen V alakban összeszorítva a fékpofákat, ahelyett, hogy párhuzamosan tennék mindezt.
Mit lehetne ezzel tenni? Tegyek be fixen fém alátéteket amennyi kell? Csseréljem le a tüskét csavarra (ha tudom)?
Illetve ahogy kivettem a fékbetéteket belül meglehetősen rozsdáskásak a dugattyúk. Be lehet zsírozni ha vigyázok, hogy ne menjen zsír a fékfelületre?
Talán még a tárcsának is neki kéne álni mert van benne egy kis nyolcas.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz rasotamas #157870 üzenetére
Erre esetleg valaki? Egyszerűen nem akar jó lenni, bekentem zsirral szabadon tudjon mozogni, centiroztam a féktárcsán, maradt benne de sokkal jobb lett, egyszerűen mintha kevés bowdent húzna a fékkar pedig nem kantis. Ha beállítom úgy hogy épp nem súnyolódik a fék, lófing a fékerő. Olyan érzésem van mintha többet hajlana mint szorit.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Halihó!
ismerősnek szerelgetek egy bringát, teleszkópja elég ergya, semmi állítás, semmi lockout, semmi csillapítás, simán 1-1 rugó a szárakban. Ki lehet pattintani a végzáró kupakokat, hosszú 5-ös imbusszal kicsavarni a rögzítő csavarokat, lecserélni a zsírt és a lehúzó gumikarikákat és ennyit tud. A nem zsírzott részen tehát ahova fentről be kell nyúlni hosszú imbusszal a szétszedésghez merev rozsda az egész. Ránézésre át is lett fújva ezüsttel eltüntetvén bárminemű (gagyi) márkajelzést és rozsdát, az agyon is van némi fújás maradvány.
A kérdésem, hol tudok venni ilyen gumikarikát? Belső átmérő kb 25-26mm, külső 42, csőbe kb 35. Ez már szét van menve, nem marad ott, felcsúszik, zsír kijön főleg hogy jól be lett fújva szagra WD-40-nel.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz Zsohi #158019 üzenetére
Akkor ez ilyen amilyen, sz*r ahogy van, és kész? Mi lenne a legolcsóbb ajánlható teló? Szabadna ezek mellett az első tárcsaféket lecserélni egy ilyenre?
Nyilván nem egy crème-de-la-crème top of the line cucc de a mostani Promaxnál ami 14 milliméteres bowdenhúzásra 7 millimétert szorul és 7 millimétert hajlik csak jobb.
Ja asszem 1 1/8-os 622-es trekking, KTM felmatricázva de kétlem hogy ez többet jelent mint hogy talált otthon pár KTM matricát.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
-
veterán
válasz Hasaggymeg #158030 üzenetére
Az igaz, hogy nem szivesen, nagyon nem illik a bringához se, 27-es trekking fekete váz, ezüst villa. Újban 10-20-30 ezerig csak hulladékok vannak?
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Hát bocsássatok meg de ez kikivánkozik belőlem.
Jópár éve nem biciklizek aktívan, míg alföldi kisvárosban laktam mindenhova biciklivel jártam. Azóta dombvidékre kerültem, eleinte próbálkoztam, de brutálisan megnőtt a forgalom, szar kátyúsak az utak, félek aszfalton, erdőbe én nem merek menni, épp elégszer kergettek már meg kutyák szőlős/erdős/szántó széli dűlőúton.
De az, hogy pont ingázó időben délután 4kor kell kiszabadulni sportcélú bringázásra persze egymás mellett nehogy megelőzd őket aztán nagynehezen sikerül, erre a sorompónál visszaelőz aztán még egyszer előzhetem meg mert nem bírt napközben tekernyészni hamár hazaküldték (engem nem)... És ez folyamatosan hazáig. Én elhiszem hogy az út mindenkié és én sokkal kevésbé vagyok képes és hajlandó másokhoz alkalmazkodni és tekintettel lenni rájuk, de ez már kib*szta a biztosítékot.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz 6030D #158116 üzenetére
Most nem arról beszélek aki melóból megy haza, mert az látszik, hanem aki spandexruában országúti versenybiciklin.
Egyébként felfogtam hogy házhoz jöttem bringás topikba a lóf*szért, csak mondom, mint ex bringás aki most autós, hogy baromi irritáló még egy nyomorult mazsolát is kerülgetni aki 60-nal megy 90 helyett nemhogy 30-40 biciklist előzni meg hazáig. Nem Budapestről beszélünk, országútról. 7-8ig és 16-17ig mikor a tömegek járnak lehetne ezt hanyagolni.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz 6030D #158118 üzenetére
Most nem értem mit akarsz mondani. 2 felé csoportosítjuk a bringásokat:
- Munkábajárós
- Sport
Vagy 3 fele?
- Munkábajárós
- Kocahobbi
- Versenysport
Tényleg jó régen volt, ez volt a biciklim úgy 8-10 éve:
Kelly's Magic CroMo váz, Ultegra 6603, 9s 11-21, 26x1,5, Deore 3x9, Sora hátsó váltó
Most egy ilyen van, SixTeam one, Alvio 3x8 fékváltókar, Deore hátsó váltó ,8of9on7 kazetta (11-13-15-17-20-23-28-34) Truvativ Firex hajtókar, ótvar teló.:[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Pont ezt nem értettem, hogy mit akar mondani 6030D.
Merthogy én azon háborogtam hogy nem elég ez az őrület, most még unalmában pont 16-kor fog neki mindenki hobbi/sport kerékpározni hogy haza se lehessen vezetni normálisan, nem arról beszélek aki munkába jár vele.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz 6030D #158123 üzenetére
Esetleg ha a jelen helyzetben egész nap ráér mondjuk mehetne 14-től 15ig.
Ha nem, és kizárólag a commuting idősáv jó neki akkor talán lehetne olyan utat választani ahol van párhuzamosan bicikliút.
Ha egyik sem járható út akkor meg esetleg ne az út közepén menjen, bár, hozzáteszem, korábbi kerékpáros tapasztalataim okán a lehető legritkábban előzök úgy, hogy széltében egyszerre 3 jármű tartózkodjon az úton, tehát megvárom míg úgy meg tudom előzni a biciklist, hgoy az autó teljesen a másik sávban legyen.A miért baj kérdésre meg annyit tudok mondani, hogy számodra nem egyértelmű, hogy lassabban jutok haza, nem érem el a zöldet, emiatt a sorompót se, még később érek haza?
Másrészt lelassítani (fékkopás) majd felgyorsítani (gázadás) pénzbe kerül ám. Mondjuk hasraütésszerűen 20 forintba.Szorozva 30 biciklissel....[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz gabro0 #158128 üzenetére
Azta, tényleg mennyivel jobban megérné havonta begtegnek lenni egy hétig, mert a buszon mindig elkaptam valamit. Havi több tízezer kiesés.
Vagy biciklin veszélyeztetni az életemet az olyan autósok mellett mint én vagyok.
Nem BP belterület, országúton 120 alatt dudál le mindenki, lakott területen 70-80 az alap.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
-
veterán
válasz Hasaggymeg #158124 üzenetére
Nem is vagy messze, ez Gödöllőtől délre.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
A tegnapi gagyibringa javítgatás téma, a gagyi telóval meg a Promax fékkel:
Felhívtam a tulajt, hogy ha komolyan gondolja kéne bele egy teló minimum 10 ezer egy 20 éves minőségi meg alsó hangon 7 egy normális fék.
Mondta, hogy á hagyjuk, hozzam ki ebből amit lehet Valahogy sejtettem.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
A bringával járás nem megoldható. Pontosítok:
- A forgalom szerintem életveszélyes
- Nem szánok 60 percet a munkahelyemre jutásra irányonként
- Nem áll szándékomban megázni, leégni, megfázni, elesni (egyáltalán semennyire, nem csak komolyan megsérülni) így kb az április 15-június 30 és az augusztus 20-október 15 marad időjárás szempontból.
- Nem vagyok olyan fizikai kondícióban
- Nem akarok a munkahelyemen zuhanyozni
Olyat próbáltam már hogy vittem a bringám, leparkoltam Gödöllő szélében és onnan mentem be azzal, sok értelme nem volt. Korábban volt egy B'Twin B'Fold összecsukósom (14" kerék, 1 sebesség, asszem 46-11 áttétel, kb 60 col) mikor még egyetemre jártam pesten, néha vittem magammal vonattal és pesten belül mászkáltam vele, jó időben jó volt.6:15 masszívan munkábajárós időszak, mindenki 120-szal száguld. Én is utálom a közeli előzéseket, sose csinálok ilyet.
Gyerekkoromban voltam ott a látóké picsájában egyszer, szoboszlón nőttem fel.
Milyen sorról van szó? Lehet, hogy lehet cserélni, lehet hogy nem.
Nekem is a kék bringámon amiről raktam föl képet olyan van, hogy 7-es agyon 9-es sorból 8, kivettem a 26-30-at, beraktam egy másik sorból a 28-at.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Sziasztok!
Tudnátok segíteni? 5,66 éves 116 centis fiúnak szeretnénk biciklit venni.
Hervis egy vicc, Decathlon sem bővelkedik gyerekkerékpárokban.
Az eddigi kritérium hogy "piros legyen, de nekem azért más szempontjaim vannak.
16" már kicsinek, 20" még nagynak tűnik, 18"-ból nincs választék. Úgy gondoltam egyelőre úgyis kell az oldalkerék, tehát nem akkora baj ha a földig nem ér a lába csak a pedálig (amúgy is így jó felnőttnek de egy gyereknek még kell némi tartalék), nyárra-őszre meg valószínűleg már le fog érni.
Szóval 16, 18 vagy 20?
És hol? Aszódon az Ákosbike itt van negyed órára, de csak használt és csak ocsmány gyerekbiciklik vannak.
A gyereknek ez tetszik, a patkóféktől viszont én viszolygok. Ez már úgy komoly cucc szerintem, újonnan ennyiért azt mondanám oké csak színválaszték nincs, plusz az oldalkerék több ezer forint.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Sziasztok!
Van nekem egy ilyen biciklim, SixTeam One szénacél váz, f*s teló valami másik bringáról, 1" menetes kormány, állítható Altrix stucni, Mach1 EXE felnik, elől a gyári f*s Access agy.
Hátul már átfűztem egy FH-HG20-ra DT swiss küllőkkel, csúszópapucsos úgyhogy vettem a Deore váltónak egy váltótartó fület a másik oldalra meg lefűrészeltem a gyári tourney váltó fülét és beraktam fejjel lefele, így tövig tolva párhuzamos, mintha ejtőpapucsos lenne.
Első váltó még mindig a gyári Tourney, Truvativ Firex négyszöges 22-32-44 hajtómű és monoblokk a gyári fos fix lánctányéros 28-38-48 helyett.
A kazetta egy 11-34 Sram-ból lett összerakva 9-es hézagolással 8 darab ráfért a 7-es agyra, a 26-30-at kicseréltem egy Shimano 28-ra.
Alivio fékváltókar, 3x8. Gyári Logan V-fék.
Vettem pár éve egy Corratec aluvázat, szép neon színű, megvan a saját merev villája és stucnija, nyeregcsöve és kormánya is, 1 1/8 A-head, volt egy korábbi biciklicseréből egy Mozo R500 telóm, ezt tettem bele, ment rá egy LX első váltó is, illetve a Mozo-n lévp Saccon fék nem is emlékszem honnan van.
Van-e valami buktató az átszerelésben?
- Bowdeneket kell másikat venni és méretre vágni, ez tiszta sor.
- Telót rendbe kéne kicsit tenni, olvastam régebben, hogy van rá valami házi tuning, de nem találom. Átzsírozni, stb. Ehhez sajnos nem nagyon értek.
- Első kereket sem ártana akkor már átfűzni, hamár Mozo, mehetne tárcsás agy, ha már tárcsás, ki kéne próbálni azt a 7 ezer forintos hidraulikust, de akkor fékváltókar csere külön váltó- és fékkarra, megállíthatatlan folyamat.
- A hajtókart nem nagyon bírtam leszedni a négyszögtengelyről, menethibás a lehúzóm. Direkt kivettem a csavarokat hogy majd menet közben leessen, de meg se moccan (és már a csavarokat sem tudom hova tettem). Pedál dettó.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz boygabi_ #159610 üzenetére
A láncot minden esetben méretre kell illeszteni. A boltban megvásárolható lánc hosszú, 2-4-6-8 vagy akár több szemet ki kell belőle venni, hogy jó legyen. Ehhez láncbontó szerszámra van szükség. Úgy jó ha nagytányéron tudod használni mondjuk a 4 kis fogaskereket, kistányéron meg a 4 nagyot, nem kell tudnia a legnagyobb-legnagyobb és legkisebb-legkisebb kombókat is kezelnie, de ha megnézed egy olyan biciklin amin 11-32-es sor van vagy akár 11-36 hosszabb a hátsó váltó kanala, hogy több láncot tudjon felvenni.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz ivana #159604 üzenetére
Köszönöm, gondolkozok rajta.
Azt tudtam, hogy sárnehéz a teló és hogy nem egy csúcstechnológia, de azt reméltem azért használható.
Annyira nem akartam vele vintage irányba menni, szerintem jól is áll neki ez a Mozo.
Nagyon keveset használom, költeni nem angyon akarok rá sokat.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz boygabi_ #159615 üzenetére
6, 7, 8 kb azonos széles, elvileg 3/32" mind.
Annyiban igaza van 6030D-nek hogy annyira azért nem szabad rövidre szabni a láncot, ha fel tudja venni a váltó érdemes úgy beállítani, hogy minden fokozat kapcsolható legyen. De ha ehhez túl széles az áttételtartomány akkor a legkisebb-legkisebb és a legnagyobb-legnagyobb kombinációkból fel kell áldozni valamennyit, netán a legnagyobb-legnagyobb esetén hagyni hogy picit előrébb álljon a váltó a kelleténél.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Sziasztok!
Vettem egy használt biciklit az albérletbe, teljes 3x9 Deore szett van rajta (persze a fék nem, az talán Tektro). A hátsó váltó nem akar lemenni a kis fogra (nem a végálláscsavar miatt, kézzel le lehet húzni, hanem a rugó nem húzza le). Lehet ez elkoszolódás, kenés, bowden nem enged, B-screw probléma, vagy valami mindenképp el van benne törve/csesződve, rugó elgyengülve?
A másik biciklimen egy ugyan olyan csak nem fekete hanem ezüst váltó van, ezt el tudom vinni itthonról. RD-M501-510 környéke nem követem az évjáratokat.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz jjeahh #182997 üzenetére
Hát olcsónak nem biztos hogy olcsó, illik bowdenházastól, nem jöttem még rá mivel kéne vágni hogy ne sérüljön a bowdenház, és a bicikli Németországban van, ott van az albi, az itthon meg Magyarország, egy bowdencsere ott szerintem vetekedne a bringa 80 eurós vételárával. Persze ha megmondjátok mivel kell vágni a bovdenházat, bovdent veszek, párezerből megvan a művelet házilag.
https://tinyurl.com/rasoapro
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó motoros kajak szett (Aqua Marina Tomahawk AIR-K 440+Epropulsion Vaquita)
- Giant Stance 29 kerékpár (L-es méret)
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer