-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gaben92
őstag
Sziasztok,
Bringa vásárlás előtt állunk párommal és kicsit el vagyunk veszve. Próbáljuk megtalálni a legjobb kompromisszumot és hálás lennék egy-két tanácsért.
Ő használná melóba járásra (napi 10-15km attól függően hova költözünk) illetve hétvégén hobbi célra. Nekem a meló autót kíván szóval kizárólag hobbi célra. A probléma az, hogy ő a hobbit a "kerekezzünk egyet a szomszéd városba bicikli úton", én viszont a "nem gond ha nincs aszfalt 20km-es körzetben" szavakkal definiálom. Na most ott járunk, hogy ő vevő arra, hogy jön az erdőbe velem, én meg megyek vele a szomszéd városba, viszont kellene nekünk ehhez 2 bringa. Szóval a cél az, hogy neki kellene egy leginkább aszfalton használós amivel azért be lehet menni erdőbe, illetve nekem egy leginkább erdőben mászkálós amivel azért nem (nagyon) fájdalmas letekerni 8-12 órát aszfalton. (Cél ilyenkor a biciklizés nem a minél több megtett km).
Amit tudni kell, hogy az egész ország egy rohadt nagy alföld szóval nincs nagy mászás és ereszkedés. Ha aszfalt akkor bringaút mindig, erdő ügyileg pedig kb ezt kell elképzelni: [YouTube 1] [YouTube 2]
Én 182cm/60kg, ő 162cm/50kg-55kg között mozog izomtömegtől függően. A keret kb 2000€ a két bringára összesen de nincs kőbe vésve. Ha úgy alakul fel lehet menni 2500€-ig is de nem akarok túlzásokba esni. Első váltót nem igazán preferáljuk egyiken sem de nem dőlünk a kardunkba akkor se ha van.
Én fejben azt raktam össze, hogy hardtail MTB mindkettőnknek és rögtön rendelni hozzájuk egy felni/gumi garnitúrát aszfaltra. Canyon gépeit néztem, Stoic/Grand Canyon/Pathlite hármast első sorban és a Cube-okat de kb eddig jutottam.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz TomMusic #212653 üzenetére
+ parandroid
Pont azt próbálom kifilózni, hogy a "lehet"-nek melyik oldala a jobb. Melyik a nagyobb kompromisszum, MTB-vel aszfaltozni vagy trekkinggel bemerészkedni az erdőbe. (Természetesen megfelelő gumival.)Azt érdemes tudni, hogy bicikli szempontból az utóbbi 7 év úgy nézett ki nálunk, hogy 3 év Mol Bubi majd költözés után 3,5 év semmi, szóval mindenképp előre lépés lesz a dolog.
Azt elfelejtettem említeni még, hogy van rá esély, hogy télen is lennének használva (3-4 hónapon keresztül fixen van hó) szöges gumival.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz varsam #212678 üzenetére
+parandroid:
"Viszont én virsligumival nem akarnék gyökeres köves erdei utakon rázkódni."
"a 2,4”-os mtb gumi viszont kínszenvedés aszfalton"
Ezek sose voltak tervben. Lehet hülyén fogalmaztam, de a "természetesen megfelelő gumival" alatt arra gondoltam, hogy mindkét bringa mellé jön majd egy extra szett felni+gumi pont az ellentétes felhasználásra. Fiatal(abb) koromban volt, hogy naponta 40-60km-eket tekertem MTB-vel az erdő/mező/aszfalt szentháromságon a Bükkben szóval vannak flashback-jeim, hogy mennyire fincsi aszfalton.Szóval az eredeti kérdést úgy egyértelműsíteném, hogy "trekking gumival szerelt MTB-vel aszfaltozni vagy MTB gumival szerelt trekkinggel menni az erdőbe."
Vagy nem vagyok normális?
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz 6030D #212692 üzenetére
Tényleg hülyén fogalmaztam ezek szerint. Kicsit feljebb leírtam, hogy az én értelmezésemben a "trekkinggel az erdőbe" mit takar.
Munkába járás: Egy darab hátizsákot hord magával azt is csak akkor ha visz saját kaját szóval nem kell nagy pakolászás. Ha megyünk messzire ott is leginkább hátizsák megy szóval abszolút mellékes a csomagtartó és a pakolhatóság.
Tudja persze, látta a videókat. Nem volt még ilyen helyen amúgy de érdeklődik iránta. Különösebben nem féltem mert bejönnek neki az aktívabb dolgok.
Hasaggymeg: Néztünk valami Cube-ot, megkérdezte, hogy "Nincs feketében mindenfelé logó meg csicsaf.szom nélkül?"
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz varsam #212699 üzenetére
Igazából csak 1 bringán mindig (vagy az enyémet kell aszfaltra ha messzire megyünk, vagy az övét terepre állítani ha erdőbe együtt) mert az "alapfelállás" pont ellentétes. Amúgy nem tartom nagy macerának átdobni a kerekeket de féket állítgatni mondjuk nem lenne kedvem állandóan. Stoic éppenséggel thru-axle mindenhol, a többi viszont nem.
zsocy: Akár az is játszhat. Valami konkrét modell esetleg?
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Na közben beszélgettünk párommal és ahogy ő fogalmazott "ha be jutok vele melóba hol nem sz.rom le, hogy nehéz tekerni? Legalább izmosodom."
Lényeg a lényeg, nincs kecmex, XC/Trail jön mindkettőnknek és olyan amit meg tudunk venni helyben. Canyon GC jó lenne de ki tudja mikor lesz raktáron, mikor szállítják, Stoic hasonlóképp, stb.
Szóval kiolvastam ma az internetet és úgy néz ki tudnék venni helyben (akár holnap) 2021-es készletből maradt Trek C-Caliber 9-et 1399€-ért. Viszonyításképp a 2022-es modell jó 350€-val drágább.
Nekem elég jó dealnek tűnik a dolog. Ti mit gondoltok?
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #212869 üzenetére
Na pont ezek azok amiket én (újra)kezdőként nem igazán szúrok ki...
Kezdek kifogyni az ötletekből. Utolsó mentsvár a Cannondale Trail Women's SL 3 és férfiban az SL 2.
Elől-hátul thru-axle, Judy Silver/Gold, Deore/SLX szint és ha minden igaz a kettő együtt benne van a 3000€-s kerektben. Van is a közelben egy hivatalos forgalmazó.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #212869 üzenetére
+parandroid:
Futottam ma pár kört a városban. Cannondale jelenleg úgy áll, hogy még a hivatalos forgalmazónak sincsenek nagyon és még mindig várnak 3-5 hónapja leadott megrendelésekre, hogy megkapják. Kb esélytelen a dolog. Orbea, Rocky Mountain kb ugyanígy, nagyon alap modellek még akadnak de kb ennyi.Viszont a Trek az nagyon fut nálunk Finnországban. Beugrottam a viszonteladóhoz, kb minden van minden méretben és színben. Utánanéztem ennek a kakukktojás Boost QR-nek. Gyakorlatilag egy Boost 148 csak QR cap van rajta. Példának okáért itt egy Hope Pro 4 Boost 148 x 12, alul meg is van említve, hogy Boost 141 QR-re alakítható. Szóval jelenleg úgy néz ki, hogy elhozunk 1-1 X-Caliber 9 2021-et mindketten. Párom 162 centivel az S-est kicsinek találta (27,5" miatt gondolom), de az M-esre (ami már 29") azt mondta, hogy frankó.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz parandroid #212909 üzenetére
Konkrétan azt mondta, hogy az S-esen úgy érezte magát, mint ha gyerek méret lenne. Itt van amúgy a gyártó részéről az ajánlás.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #212917 üzenetére
QR a váz csak Boost QR. Elvileg szimplán annyi a gond, hogy nem nagyon találsz infót róla, hogy valójában nem vagy meglőve upgrade terén.
Ezt gyorsan összetúrtam a zinternetről
QR a Non-Boost thru-axle-nél 7mm-rel rövidebb. A Boost QR az 141mm szóval ugyanúgy 7mm-el rövidebb. Thru-axle-ből kupakcserével lehet QR-t csinálni. Na ha azt a kupakot nem egy 142-es tengelyen cseréled ki hanem egy Boost-on akkor az eredmény nem QR hanem Boost QR.
Élőben ez így néz ki: YouTube Link
Lényeg a lényeg, engem nem nagyon izgat, hogy Bost QR. Shimano gyárt agyat, ha meg fűzetni kell akkor fűzetni kell, na bumm.
Ez az S-M méret dolog páromnál jobban izgat. Létezik, hogy "papíron" tényleg az S lenne jó de úgy érzi magát rajta mint Hulk Hogen egy triciklin?
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #212925 üzenetére
+ZolkoW, +parandroid:
Abban maradtunk, hogy hétfőn felül mégegyszer mindkettőre aztán meglátjuk. Ma zárás előtt 30 perccel estünk be szóval nem volt túlzottan sok időnk, hétfőn több lesz.QR: Nyilván nem annyira egyszerű a dolog, hogy "vegyünk bármilyen Boost 147-et, b.sszunk rá egy átalakítót azt jóvan", de azért nem feltétlenül élhetetlen a dolog. Tény, hogy nincs akkora választék de amelyik gyártónál működik a QR135 konverzió cap cserével, ott általában megy a QR141 is. Sram 900-at olvastam, hogy a 135-142 megy, szóval a 148-141 is sima kell, hogy legyen, DT Swiss-től hivatalos infó van, hogy megy, stb. Nem annyira straightforward a dolog, mint beslattyogni a boltba és leakasztani valamit de nem is "elkopik aztán kuka a bringa" kategória amennyire én látom.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz ZolkoW #212937 üzenetére
Nem is mondtam, hogy úgy készül. Csak ugye onnan indult a dolog, hogy:
Gugliztam most egy kicsit (mint írtam, utánajárós kicsit mert nem lesz a webshop-oknál szűrő rá), de a valóság ehhez képest:
Industry 9: Hydra Classic
Design single hub-ra katt, választható a QR141 gyári kiszerelésbenNukeproof: [link] [link]
"148x12mm HG / XD can be converted to 141mm Boost with end caps"Hope: [link]
"Conversions available for 141 x QR and 148 x 12mm"Stan's: [link]
Neo hub-ból a 148-141 konverzió ugyanazzal a cap-pel megy mint a 142-135DT Swiss: XR, XM, EX, X, M, E, FX 1950 az infó a forgalmazótól. De lényegében mind a 3 MTB hub (180/240/350) gond nélkül alakítható Boost 141 QR-re.
Syncros Silverton 1.0, Silverton 1.0s, Silverton SL
DT Swiss 240/350 hub-okat használnak, lásd fentebb.A helyzet az, hogy nem vagyok otthon benne, hogy mi minőség, mi gagyi, mi az "elmegy" szint, a topikban kerestem vissza milyen márkák voltak emlegetve és az alapján gugliztam, de le merem fogadni, hogy bőven van még más is.
Amúgy félre ne értsetek, nem lobbizni akarok mellette vagy kötekedni, csak kíváncsi vagyok, hogy szimplán csak kiesik mindenki látószögéből mert "régen nem volt semmi->Mindenki kerüli->Senki nem nézi van-e már valami" vagy ez még mindig a "gyakorlatilag semmi" kategória.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Na megvannak a gépek. Párom ment még pár kört és végül úgy döntött, hogy S-es lesz, viszont az csak a '22-es modellből volt ami viszont nem SLX hanem Deore cuccokkal van (kivéve a hátsó váltót ami XT mindkettőn), illetve az már tubeless Maxxis Ardent Race-ekkel jön Bontrager XR3 helyett.
Még a boltban pihizik mindkettő, szombaton megyünk értük csak mert egyrészt be kell szerezni mindent IS, másrészt nálunk még nagyon bőven tél van még vagy másfél-két hónapig szóval ráérünk.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz zsocy #213067 üzenetére
Igen, neki X-Caliber 8 2022, nekem X-Caliber 9 2021. A Boost QR miatt kellett rajta gondolkodni egy kicsit, de ahogy jobban utána olvastam nem igazán parázom miatta, hogy nem fogok találni normális agyat
haamikor a gyári szétmegy.Nem fog neki feltűnni szerintem sem. Aztán amíg bírják addig bírják, ha meg bármit cserélni kell majd akkor már XT-re. Az mondjuk sanszos, hogy az MT200 nyergek hamarabb fognak lekerülni.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz parandroid #213069 üzenetére
Képek majd jönnek természetesen, de nem tudom még mikor jutunk el egy rendes tekerésre. Hegyek nincsenek, inkább csak domb(ocskák) de szép helyek azért akadnak. A probléma ott van, hogy kb olyan 30-50cm hó áll az erdőkben jelenleg és tegnap este még hóvihar volt. Szóval nem biztos, hogy (újra)kezdőként jó ötlet lenne kimenni.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz bardi #213072 üzenetére
Elől Formula DC-711, hátul Bontrager DCL-141Q van. Előbbiről annyit sikerült kideríteni, hogy a gyártó honlapja szerint csak 32 lyukas létezik, de a felni meg 28 küllős, utóbbiról meg annyit, hogy se egy képet, se egy adatlapot nem találok róla.
Szóval nem valószínű, hogy fogok csapágy cserével szórakozni ha oda keveredek.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz ZolkoW #213081 üzenetére
Ahogy belefúrtam magam a Boost QR rejtelmeibe sok külföldi fórumon jött szembe, hogy emiatt keresnek új agyat. Emiatt is írtam korábban, hogy nem fogok csapágyat cserélni ha oda keveredek, hanem kap egy normális(abb) agyat aztán csókolom. Esetleg komplett kerékszett DT Swiss 240/350 Boost 148 valamelyikével + egy szett QR kupak a mostanit meg csapágy csere után eladom. Akárhogy is lesz, maximum addig maradnak amíg hozzájuk nem kell nyúlni.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz parandroid #213152 üzenetére
Melyik villogóra vadászol pontosan?
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz parandroid #213157 üzenetére
Körbe néztem most hirtelen, de nálunk Finnországban se látom őket. Pedig itt még a kocsikra is kiegészítő fényszórókat szerelnek.
Én most egy ilyet vettem kíváncsiságból, páromnak meg majd szerintem megrendelem a duált amiben a másik oldalra van kukacozó.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz MPowerPH #213260 üzenetére
Itt most mi úgy állunk, hogy olyan 0 fok körül billeg a hőmérséklet. A probléma ilyenkor mindig az, hogy az a potom 30-150 cm hó elkezd megolvadni, az utakon szépen összegyűlik és megmarad a latyak, az meg szépen lefagy reggelre. A képen amúgy olyan 8-10cm tömör jég van az út tetején, jövőre be is szerezzük majd a szögeseket (nálunk ugye az a standard még autón is), de idénre arra az 1-2 hónapra már feleslegesnek érzem.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Túrom a netet kb 2 napja a "már pedig én nem viszek táskát" szettért. Lassan ott tartok, hogy láttam mindent, de ha minden igaz akkor megvan a nyertes.
PRO Smart Bottle Cage
PRO Performance 17 function mini tool
Granite Stash Tubeless repair kit
Tubolito S-Tubo MTB
LifeStaw Go + bármilyen kulacs amire rámegy a Go teteje
Valamilyen gumileszedő
Pumpa már vanA Pro rendszerén ahogy nézem van szinte minden ami kell. Egész konkrétan H8, H10 T10, villáskulcsok és tubeless kit hiányzik ha összehasonlítom bármilyen másik rettentő sok funkciós szerszámkészlettel. A kis tárolódobozban az S-Tubo nagyon bőven elfér és még marad is hely egy-két apróságnak mint extra szelep, egy szerszámkészlet kártya, stb.
LifeStraw... Hivatalosan 187,888 tó van az országban. Kis túlzással bármerre indulok vízbe botlok és a nagy részük iható akár szűrés nélkül is de azért jobb a békesség. Lényeg, hogy elég lesz egy kulacs és még spórolni sem kell. Ezzel a szettel elvileg kb minden megvan ami kell, de ha nagyon úgy van még mindig ott a fejcső üresen, illetve a kormány 2 vége (vagy 1 vég + középcsapágy, attól függően hova rakom a Stash-t)
Itt hagyom még, hogy mik voltak még a lehetséges jelöltek, hátha valakinek hasznos lesz.
Kulacstartóból ott van még a Topeak Ninja, Syncros, Lezyne és biztos van még pár, de a PRO szerszámkészlete jobb mint a többié, plusz ad egy tatyót is apróságoknak és belsőnek. Kormánycsőbe/középcsapágyba/fejcsőbe dugható rendszerekből Lezyne Dual Insert Kit, Wolftooth Encase, Granite Stash teljes rendszer, Bontrager Bits, OneUp EDC, All In Multitool V3, illetve nyereg alá felszerelhetőben a Tern Tool és a PRO intergrated tool.
Ezek vagy túl kevés funkciósak voltak, vagy nem lehetett őket jól kombinálni. Fejcsővel nem akartam szórakozni mert egyrészt a multitool ami belemegy általában nagyon alap, másrészt bonyolultabb összerakni és az esetek nagy részében lehetetlenné teszi az első sárvédő felszerelését ami viszont kellene azért néha. OneUP rendszere talán még ér is valamit ezekből (nem multitool hanem az egyebek miatt) de ahhoz meg menetet kellene vágni a villába ami nemgyerebe annyira.
Mit gondoltok?
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz stickermajom #213423 üzenetére
Vágáson nem segít a tubeless repair kit, de egy belső (és esetleg pár gyorskötöző) igen.
Tuti nem vinnék "rendes" belsőt magammal, de ez a Tubo cucc nem sok vizet zavar.Toobee: És azt hova rakom?
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Toobee #213430 üzenetére
+többiek akik írtak:
Trek X-Caliber vázak, páromé ráadásul S-es szóval kb annyi hely van rajta mint neked. (Kulacsot nem nézni, gyorsan felkaptunk egy 1 eurós darabot míg jön normális ) Szóval a Ringman által javasolt extra szerszámos kulacs nem játszik mert akkor víz nincs.
Néztem a hollowtech-be dugható multitool-okat is amit jjeahh említett de kb van az All In One amit linkeltem illetve annak ilyen-olyan másolatai, de azokon van 6 bitfej azt csókolom. Amiatt gondoltam a PRO kulacstartóra mert abban ott a multitool gyakorlatilag mindennel ami kell, kivéve a tubeless kitet.
Amikről eddig szó volt az amúgy a bringán fog lakni 24/7. Nincs rövid program és kűr. Ami változik az az, hogy H-P valami féle lakatnak is helyet kell találni, hétvégén meg lakat helyett rágcsa, zselé, stb. Szóval valszeg jön még valami kistáska is valahova.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Hasaggymeg #213439 üzenetére
Képek lesznek majd de még nem igazán lehet tekerni. Az is kihívás, hogy az ajtótól az autóig eljussak. Onnan már jó, a szöges gumi teszi a dolgát.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #213781 üzenetére
Nálunk is már olvadozott a hó, elkezdték felszedni a síkosságmentesítőt is, erre reggelre -6 fok és hóesés. Mennék már kézzel-lábbal (mondjuk leginkább csak lábbal) tekerni de életveszély még minden odakint. Ha minden igaz hétvégétől viszont jön a jó idő (értsd.: beáll a -1..+6 fok úgy áprilisig) szóval alakul.
Elcsaptam még egy ezrest ilyen-olyan webshopokban szeszámokra, kiegészítőkre, ruhára, cipőre szóval legalább bontogatok, csavarozgatok, féket légtelenítek, teleszkópot pumpálgatok. Úgy érzem magam mint egy kisgyerek karácsonykor.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz MPowerPH #214057 üzenetére
Holnapra itt is melegebb lesz, talán 4 fok is. Annyi jóság mondjuk van, hogy nyáron viszont akkor mész tekerni amikor akarsz mert éjfél körül kezd rádsötétedni csak. Szóval egy fokkal szerencsésebb helyzeten vagyok mint jjeah.
zsolti72837: Tampere. Nem a miskolci hanem az igazi Finnországban.
Más:
Gondolkodom, hogy melyik irányba induljak. A kormány úgy érzem egy picit messzi és/vagy lent van. Nem nagyon, talán egy centiméterrel ha közelebb lenne akkor tökéletes lenne.Jelenleg így néz ki a dolog:
- Stucni 80mm, 7 fok, felette 1cm spacer szóval jöhet feljebb
- Kormány 9 fok bend, 4 fok upsweep, 5mm rise (fogalmam sincs mi a jó magyar fordítás )Szóval filózok, hogy csak emeljek a stucnin, vegyek egy rövidebbet, vagy másik kormány lenne jó.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz zsolti72837 #214070 üzenetére
Már kifelé jövünk mi is a télből, olyan plusz és mínusz 5 között ingadozik a hőmérséklet, szóval ahol el volt túrva a hó ott kb már nincs semmi. De két hónappal ezelőtt még közel -30 fok volt, 10 centi vastag jég az utakon, 50 centi hó, stb.
Szerintem még egy hónap kb mire tényleg frankó lesz minden. A jó idő akkor jön el ha a kocsiról lekerülnek a szöges télik.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Megjött a Bike-Discount rendelés is. Lottósorsolás pepitában. [link]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz stickermajom #214142 üzenetére
Röhögni fogsz, félre van nyomtatva, valójában 29"-es. Megnéztem, hosszabb mint a 27,5"-es amin jó a felirat. (Vagy pont azon rossz és igazából 24"? )
MPowerPH: Megmértem és stimmel. De igazából amiatt vettem mert ilyen hatalmas. Banán nincs itthon épp, úgyhogy ceruzaelem for scale.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz flash- #214172 üzenetére
Nekem Finnországba bike-discount-ról 5 munkanap volt (múlt hét kedden rendeltem, tegnap jött), bike24-ről itt volt 3 alatt.
bike24 csomagot végig a DHL hozta, míg a bike-discount-osat csak addig míg az országba ért, onnantól posta ami magyarázat az extra 2 napra.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Kaci84 #215719 üzenetére
Én is gondolkodtam ilyenen mert egyrészt nem riadok vissza tőle, másrészt nem marad a nyakamon egy rakás cucc amit cserélnem kell.
Kíváncsiságból belefeccöltem egy napot, egyszerre néztem 4 webshopot és mindenhonnan a legjobb ajánlatokat vettem alapul és koppra ugyanazokat tettem a kosárba mint ami a bringán van. Konkrétan valami 30€-val lett volna olcsóbb mint a kész bringa úgy, hogy ebben még nem volt benne a váz (mert azt kb lehetetlen szerezeni).
És ebben még nincs egy darab célszerszám sem ami esetleg kellhet. Gondolok itt légtelenítő szettre, középcsapágyhoz szerszámra stb.
Szvsz totál felejtős a dolog. Ha nagyon építkezni akarnék akkor vagy apróról kotornék valami jóarásított darabot ahol a váz+villa jó, többi meg mehet eladásra/kukába és ahhoz vennék cuccokat.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #215735 üzenetére
Igazából én is akarok valamikor mert szeretek bütykölni. Falun nőttem fel, kertes házban, mi magunknak csináltunk mindent, most nincs helyem hol csinálni. Ha 1-2 éven belül a bank "megszán" azzal a 100 millióval és el tudok költözni kertesbe akkor tuti én is összedobnék valamit szimplán amiatt, hogy lefoglaljam magam és ne csak porfogó legyen a sok cucc. Na nem mint ha olyan sok dolog lenne a fiókban, elvégre éppencsak megvettem a bringát, de nyereg, grip már cserélve lett most. Most rendeltem tegnap egy Renthal Apex stucnit mert ez a 80mm nekem baromi hosszú, de már most látom, hogy záros határidőn belül jön hozzá a szélesebb Fatbar riser, dropper, stb. Pároméról az MT200 fékek is mennek majd valamikor. Eladni kb nem érdemes őket mert bagó mind, de belvárosba "ott merem hagyni" bringára simán jók lesznek majd .A hátsó agyak lesznek azok viszont amik amint lejönnek tuti mennek eladásra vagy kukába.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #215809 üzenetére
Nekünk konkrétan csak amiatt van rajta, hogy itthon be tudjuk tenni a tárolóba. Társasház, zárt biciklitároló, egymás mellett kitámasztva sorakoznak a biciklik. Kitámasztó nélkül csak fektetve tudnám tartani de azért felkötnének mert több helyet foglal.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz jano_77 #215812 üzenetére
Ez csak akkor lenne megoldás ha egyszerre használnánk mindig a bringákat, de ez általában nem így van.
jjeahh: Gondolkodtam azon is de egyrészt jelenleg tubeless repair kit van bennük, másrészt hó végén költözünk és az új helyen nem tudom még milyen lesz a helyzet. Nálunk itt most a mi épületünknek van egy bringatároló külön ahol van lent ~20 bicikli és mindenki ugyanoda rakja vissza kb. Az új helyen viszont két közö,s rohadt nagy tároló van 6 épületnek (100-200 bicikli lent) és sajnos kölykök is vannak akik ugyebár a rollert oda b.sszák be ahol épp van hely. Majd még kitalálom hogy legyen...
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Ringman #215833 üzenetére
Alumínium és alumínium között is óriási a különbség. A Maxle átütő 7075-ös alumíniumból van ami konkrétan (bár ezt egy "mérőszámmal" nem lehet kifejezni és a metallográfia tanárom szétrúgná a s.ggem ezért) a legminőségibb alu ötvözet. Teherviselő elemként kb csak ez és a 6061 használható, de nyíró igénybevétel esetén a 7075 dupla annyit bír mint a 6061. A többit meg ne említsük.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #215854 üzenetére
Nagyon laikus nyelven fogalmazva olyan 1,2x jobb. Viccen kívül, nem vagyok annyira nagy szakértő, több mint tíz éve vizsgáztam anyagtechnológiából és azóta nem nagyon foglalkoztam vele. Szakítószilárdságban, nyíró igénybevétellel szembeni ellenállásban és kb mindenben jobb egy picikét a 7005 mint a 6061 (6000 és 7000 széria más ötvözőket használ) viszont nehezebb is megmunkálni, főleg hegeszteni, emiatt használnak 6061-et inkább.
Wombath nagyon szépen összefoglalta a dolgot. A 7xxx-et sokkal nehezebb megmunkálni pont amiatt mert jobbak a jellemzői. 7075-ről még legenda is él, hogy "nem lehet hegeszteni". Lehet azt, csak győzd megfizetni azt a hegesztőt/hegesztőrobotot ami képes jól megcsinálni. Lehet rögtön rácsapni egy 0-t a váz árára.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #215871 üzenetére
Ha nagyon utánajár az ember biztos lehet találni valami infót, hogy miből vannak, de őszintén… számít? Átlagember sokszor azzal sincs tisztában, hogy az alu felni/váz stb. az nem alumínium hanem alumínium ötvözet. A szakítószilárdság, Brinell meg már végképp idegen. Legyen erős és könnyű azt csókolom. Abban kb biztos vagyok, higy 7075-ből nem készül váz, mocskosul drága és tényleg nehéz vele dolgozni. Nem horror áron dolgozni pedig még nehezebb.
Ezek a drágább vázak amúgy vékonyabb falvastagsággal készülnek amiatt ilyen drágák. A technológia oda tényleg kell mert egy zárvány például nagyobb gondot tud okozni.
De ahogy írtad felső kategóriás alkatrészekre amit csak ki kell esztergálni, marni egy tömbből tökéletes. Ha jól megnézed legtöbbször ki is van emelve, hogy “ez 7075, nem valami teszkós”. De hogy bonyolítsam a képet, az alu nem úgy működik, hogy minél több az ezres annál erősebb. A 2014 közel olyan erős mint a 7075, és előszeretettel használják azt is. A Renthal Apex stucni amit rendeltem (és nem ér ide hétfőig ) az 2014 alap, 7075 bilincsekkel például.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #216033 üzenetére
Én is hasonlót rendeltem csak Granite-tól mert azt lehet hurcolni középcsapágyban is. Ha nem húzod meg izomból az expandert csak annyira, hogy tartson stabilan, akkor vész esetén ki lehet tolni egy erősebb fadarabbal a középcsapágy másik oldaláról.
Utólag belegondolva amúgy jó döntés volt, mert a Grippler külső bilincsével lehet szenvedni kicsit (sokan el is hagyták mert nem vették észre, hogy rosszul van fent).
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Facebook marketplace-en jött velem ez ma szembe. Halál komolyan kérdem, hogy ez miféle szerzet? o.O
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Hasaggymeg #216247 üzenetére
Az volt valamikor, de most egészen nyitottnak néz ki. Feladtam, bevágtam a vázat a csomagtartóba és visszahoztam a boltba. Arra leszek kíváncsi, hogy ha ki is kalapálják valahogy, mennyire fogja megsínyleni a váz, és bele fog-e menni az új csapágy. Na meg, hogy kijönni ki fog-e legközelebb.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Hasaggymeg #216253 üzenetére
Alu és szinte új. Két hónapja gurultam ki vele a boltból. Kibányászták nagy nehezen de azért a fészek kapott egy két karcot. Semmi durva szerencsére de azért nem mosolygok. Kaptam ajcsiba egy zsír új csapágyat, minden gond nélkül helyére ment és mikor kellett ki is jött. Viccen kívül, szerintem a gyárban szárazon rakták össze a tetejét. A felső részen annyi zsír (ha az volt egyáltalán) volt összesen, hogy az ujjbegyemen nem tudtam volna elteríteni, az is fekete és meglepően folyékony.
Lényeg a lényeg, összeraktam az egészet PPL-1-el, egy darabig tuti nem lesz baj vele. Mondanám, hogy olyan mint az új, de hát láttátok az milyen volt, szóval inkább nem mondom. Mellesleg amiatt kaptam szét alapból mert elkezdett hangja lenni és valahogy éreztem, hogy zsírbeteg, de erre azért nem számítottam....
Lényeg a lényeg, a gyári 80mm-es stucni lekerült és ment a helyére egy 50-es Apex. Csak egy gyors kört mentem vele de szavak nincsenek rá mennyivel jobb mint a 80-as.
Az első fék bowdenen akadtam fel én is és a sárvédőkön. A Finnországban hirdetéssel nincs gond, Tamperében élek amiatt itteni a hirdetés.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Ha már ennyire megy a Garmin téma. Mi az ajánlott, ha egész konkrétan nem érdekel semmi csak a navi? Nem igazán hoznak lázba se a statisztikák, az se érdekel mennyi a sebességem, mennyit másztam, ereszkedtem, stb., és a Strava se izgat. Kizárólag térkép de abból minél jobb.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz andrisbandi #216324 üzenetére
Kizárólag erdei navigáció a cél, az Explore-ról meg azt olvastam valahol, hogy inkább városba való.
Igazából azon filóztam, hogy kell-e nekem egyáltalán új, vagy kotorjak bagóért valami 20-as szériát. Futólag átnéztem pár tesztet, és a 30 széria kapott egy rakat új funkciót és szenzor támogatást amik nekem full feleslegesek.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #216421 üzenetére
Melyik van neked? Nekem 2 Endura QuickFast linerem van, az egyiket külön vettem, a másikat Humvee 3/4 nadrággal jött. Teljesen más a kettő. Amit külön vettem az boxer féle, a Humvee-hoz ami jött az rohadt hosszú (kicsivel térd fölé ér) viszont sokkal vékonyabb és szellősebb anyag.
Kormánycsapágy: Igazából bonyolultabbnak néz ki mint amilyen valóban. Én is pont tegnap nézegettem őket, mert a Trek az összes "nem a legdrágább" felszereltségből kizsidózta a zárt kormánycsapágyat és loose ball van bennük. o.O Na nem mint ha én jobban jártam volna a zárttal.
Dióhélyban kb annyi a dolog, hogy lehet external (EC), internal (ZS) (más néven semi-integrated) és integrated (IS).
Van egy egész jó szemléltető kép: [link] bár a fogalmazás kicsit fura és
- External (EC): Képen "Standard" ahol a csapágy maga a vízon kívül van
- Integrated (IS): Csapágyfészek a vázból van kimunkálva
- Internal/Semi Integrated (ZS): Csapágyfészek bele van préselve a vázba.Ha megnézed a képet amit csináltam akkor látszik, hogy nekem ZS van, az alu vázba bele van préselve egy fészek. Neked szerintem IS lesz, de ha tudod a váz évét és pontos típusát akkor le lehet nyomozni. (Néha amúgy keverik, felül EC, alul IS, stb.) Onnantól már csak a méretet kell tudni és megvagy. Nekem például a fejcső átmérő 1-1/8" fent, 1-1/2" lent, (44 és 56mm) és alul-felül ugyanolyan semi-integrated, szóval fent ZS44, alul ZS56. Mondom én, hogy nem olyan nehéz. Park-tool-nak amúgy van egy nagyon jó leírása.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.