-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
#86978560
törölt tag
Már biztos volt linkelve, de waxos témában szerintem itt érdemes olvasgatni:
[link] Menu/Instructions alatt minden le van írva amit a waxolásról tudni kell. -
#86978560
törölt tag
válasz evo87 #217658 üzenetére
Szerintem nem csak a külső szélessége számít, hanem a komplett gumiabroncs felépítése (mintázat, mennyire rideg, szövet rétegek száma, gumikeverék, perem anyaga, használt nyomás, tubeless? stb.).
Schwalbe Marathonból 28, 32, 38 mm széleset próbáltam, nyilván rosszabb minőségű útra a balonosabb a jobb, de lehet más gyártó másik modellje keskenyebb kivitelben is tudja azt a komfortot, gördülési ellenállást nyújtani, mindezt kisebb tömeg mellett.
-
#86978560
törölt tag
ZolkoW, Hasaggymeg, Lacerta, mindenkinek köszönöm!
Idáig úgy néz ki egy lábközépcsonttöréssel megúsztam (bár ez maga több hét kiesés). Közúton történt, a szemből közlekedő autóst - elmondása szerint - megdobta egy úthiba, amit nem tudott megfogni, túlkormányozta, majd az autó irányíthatatlanná vált majd nekem csapódott, végül a túloldali árkos részen állt meg, Ők (egy felnőtt, két gyerek nem sérültek meg) kb. ennyi, gyakorlatilag 1-2 másodperc. -
#86978560
törölt tag
válasz szuszinho #217738 üzenetére
Leginkább a nem kontrollált teszt körülmények miatt húzza le OZ Cycle Home made vs MSW videóját, mivel valós körülmények között képtelenség ugyanolyan feltételeket teremteni. Illetőleg a teszt elején a két lánc méret hibáit is figyelmen kívül hagyta.
Köszi mindenkinek mégegyszer!
[ Szerkesztve ]
-
#86978560
törölt tag
válasz #86978560 #217925 üzenetére
Egyébként én mindenkinek a olvasztós-merítős viaszolást javaslom, fél kiló nagy tisztaságú paraffin viasz 4-500 Ft, szemben a Squirttel aminek 2/3 víz. A különböző adalékok PTFE, MoS2, grafit, WS2 stb. véleményem szerint elhanyagolhatóak. Lassú főző helyett lehet használni egy bármilyen a háztartásban lévő edényt amiben vizet lehet forralni, majd egy rá illeszkedő edényt (pl. kutyás tál ~1300 Ft) amiben a viaszt lehet a gőz felett megolvasztani, majd a láncot viaszolni.
(Létezik direkt dupla forraló, tejforraló, de ezek már drágábbak, természetesen egy lassú főző a legkényelmesebb, ebből is a fém edényes verziót érdemes venni.)[ Szerkesztve ]
-
#86978560
törölt tag
válasz jjeahh #217935 üzenetére
Kezdésnek megteheti a sima fehér, szagtalan gyertya is (valószínűleg félig finomított paraffin viaszból állítják elő, ahogy megolvad, a kanócot kidobod belőle).
Vizes, saras tekerés után érdemes tisztítani és viaszolni, országúton száraz körülmények között elmegy 250 kilométert is, de 150-200 km az ideális. -
#86978560
törölt tag
-
#86978560
törölt tag
Ha a váznál, villánál, féknél van hely, akkor a 17 mm belső méretnek jónak kellene lennie, mondjuk a 21-22 mm külső reális. Az már nem rémlik, hogy mennyire tud szétnyilni a fék , a 15c és a 17c között nem lehet külsőre sem akkora eltérés.
[ Szerkesztve ]
-
#86978560
törölt tag
-
#86978560
törölt tag
válasz tknof1871 #219533 üzenetére
Az általad írt átlépési magasság gyakorlatilag a belső lábhossz + egy cipő talp vastagság, ez legalább 1-2 centivel kevesebb legyen.
A belső lábhosszból az elméleti nyeremagasság, ebből pedig az adott nyeregvázcső hossz illetve váz méret is meghatározható.
Pl.:
belső lábhossz = 80 cm
80 * 0.883 = 70.64 cm35 cm nyeregcső + ~3 cm a nyereg tetejéig - ~8 cm a minimális kihúzhatóság = ~30 cm
70.64 - 30 cm = ~40.64 cm a legkisebb nyregvázcső hossz.
70.64 - ~6 cm = ~64 cm a legnagyobb nyeregvázcső hossz
Tehát 40 és 64 cm között bármi lehetne, attól is függ mennyire lejt a felső cső (klasszikus országúti vs modern), és ez csak a függőleges a vízszintes távolság szintén változik a felhasználástól függően, csak úgy mint a stack és a reach is.
-
#86978560
törölt tag
válasz immi77 #226229 üzenetére
Valószínű valami noname/olcsó küllőkkel fűzték a kerekeket (amit ivana is említett), persze az is kérdés hol törnek a küllők, ha a küllőfejnél, közvetlenül az agy perem környékén az akár a laza küllőtől is lehet.
Itt be tudod azonosítani a küllőket a fejbe nyomott minta alapján.
-
#86978560
törölt tag
válasz flash- #226240 üzenetére
Egy ilyen kerék mindenképp jobban átadja az útat/úthibákat. Szerintem a "hagyományos" küllőkkel fűzött kerekeknél nincs akkora különbség, persze a profil magassággal nő a kerék függőleges merevsége is (pl. magas profilú karbon felni).
A kerékben általában mindig a felni a leggyengébb láncszem, alacsony profilú felni "könnyebben" hajlik, egy magas profilúhoz képest.
[ Szerkesztve ]
-
#86978560
törölt tag
válasz flash- #226234 üzenetére
A radiális fűzésnél a függőleges merevségen kívül, pár grammot megspórolnak a küllőkön, cserébe sokkal nagyobb igénybevételnek vannak kitéve az agyperemek, és forgatónyomatékot aligha tudnak átvinni az agyról a felnire, ezért van a hajtásoldalon legalább 2 kereszt + a küllőfeszesség is jobban megközelíti a két oldalt ( illetve tárcsás első kerekeknél is az erőátvitel miatt keresztezik a küllőket).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Digitális kijelzős, autómata kézikompresszor pumpa
- Vadonatúj Tengoo HP-15 fűthető mellény, 15 fűtési zónával, mértprobléma miatt eladó
- Magyar törtènelmi archivum egy pèldányának rèszei.
- Vadonatúj Quickwheel MAX Urban elektromos roller, 500 watt, 30 km/h, 45km,15Ah akku, számla
- Remek áron vadonatúj brutális elektromos roller Quickwheel EXPLORER - 5600 watt, számla
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen