-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
minas
aktív tag
Üdv! Tanácsot kérnék, gyűjtöm az infókat, hogy ne nyúljak nagyon mellé
A gondom a következő. a 28-as cross bringámon lévő 19 mm belső szélességű felnire 42 széles az ideális gumi a tapasztalatom szerint. Nekem legalábbis. A gyári - már nem emlékszem a márkára - anno jó volt, kényelmes is volt, igaz nulla defektvédelemmel, és valójában kb. 39-40 mm széles.
Vettem időközben rá ugyanilyen 42-es Conti gumit (Country Plus), de hiába ugyanaz a méret elvileg, gyakorlatilag számomra kissé virsli. Mérés szerint 35-36 mm széles.
Szóval vennék gumit, de ami nemcsak a számozás szerint 42-es, hanem valóságban is azért megvan kb. 40 mm széles. Elgondolkodtam a 47-esen is, legalábbis Conti márkánál, ha ezek szerint azok kissé keskenyebbek. Másból lehet,hogy túl széles lenne a 47 (Schwalbe, Maxxis)?
Szóval amikben gondolkodom 80-90% szilárd út és 10-20% terep használatnál:
Schwalbe 42-622 Land Cruiser, 47-622 Range Criuser, 42/47-622 Silento
Continental 47-622 Tour Ride, Country Ride II, Contact II, Touring Plus
Mit kerüljek inkább és mi az, amivel nem járok rosszul?
Köszönöm[ Szerkesztve ]
-
minas
aktív tag
válasz K Norbi #109814 üzenetére
Igen, de pont attól tartok, hogy egy bármilyen másik Continental 42-esben ugyanolyan vékony lesz, mint a most lecserélendő country plus. Ezért merült fel az, hogy Contiból erre tekintettel inkább 47-es kellene, másból a 42-es is jó lehet. Van itthon még két bringa, amin 47-es gumik vannak (igaz azok 26-os montik és nem conti gumisak), azokat is megmértem, valójában kb. 43 mm szélesek. Ez meg már lehet, hogy kicsit sok a crossway-re. Nem gondoltam, hogy azonos szélesség méret a gyakorlatban 4-5 mm-el is eltérhet.
[ Szerkesztve ]
-
minas
aktív tag
A 24 sebességes bringámon nagyjából 95%-ban 4-5 sebességet használok és ez szinte elöl a középső lánctányérra korlátozódik. Ezek szerint akár lehetne 1x8 sebességest csinálni a bringából? A középső tányéron lehet használni hátul mind a 8-at? Azt tudom, hogy a legkisebben és a legnagyobbon nem szerencsés hátul a két fokozatot használni amikor legjobban keresztben fut a lánc.
-
minas
aktív tag
válasz Hasaggymeg #109980 üzenetére
Az nem jó megoldás, hogy egyszerűen egy tányérkerék lesz elől (tehát azt cserélem, csak egy akkorát teszek fel, mint most a középső), az első váltót leszerelem és hátul meg marad minden? Mint ahogy most hasznáom? Mert ez így nem kerül sokba. Vagy csak más megoldással lehet ezt kivitelezni?
[ Szerkesztve ]
-
minas
aktív tag
válasz Runner_fxr #109993 üzenetére
Én is úgy tudom, hogy a testmozgáson kb. 20% múlik és a táplálkozáson a többi.
-
minas
aktív tag
válasz Hasaggymeg #110008 üzenetére
Neked és ZolkoW-nak is köszönöm a választ, erre nem is gondoltam. Utánanézek ennek az nw tányérnak.
-
minas
aktív tag
Lehet, hogy evidens a válasz, de azért rákérdezek
Ha tehát a 3x8-as rendszert szeretném átalakítani 1x8-asra, akkor attól függően, hogy melyik első lánctányért használom főleg, annak megfelelő (fogszámú és átmérőjű) nw tányért vegyek? Vagy másképpen kalkuláljak? -
minas
aktív tag
válasz ivana #110110 üzenetére
Kimentem most és direkt kipróbálgattam sok sebességet, de gyakorlatilag a legnagyobb lánctányért használom ki (ez 48 fogas és 20 cm átmérőjű), a középsőn legfeljebb a gyorsabb 3-at (ami meg kb. azonos a nagytányér + hátsó legkisebb három komóval), a legkisebb láncányért meg még sosem használtam.
-
minas
aktív tag
Ahogy írtam korábban, a 3x8-est cserélném 1x8-as hajtásra. Viszont az a gondom, hogy egy négyszögtengelyes, 3 tányéros, hajtókarral integrált és összeszegecselt hajtómű van (48-38-28). Tehát kuka az egész.
Mi a megoldás?
pl. egy négyszögtengelyes hajtómű lánctányér nélkül + ehhez megfelelő lyukkörrel rendelkező 48T nw tányér?
Vagy esetleg más javaslat? Minden ötletnek örülök. -
minas
aktív tag
Honnan lehet tudni, vagy hogyan jelölik a hosszú fogú lánctnyért?
A webáruházakban ez az infó így külön nem nagyon található. Még mindig az 1x8-as váltón rágódiom, de sajnos 48T NW lánctányér ha van frankó áron, akkor főleg 104-es lyukkörrel és 4 pontos hajtókar rögzítéssel. Én ekkora tányérhoz inkább 5 pontos rögzítést és legalább bcd 110, vagy 130-ast szeretnék. Ilyen meg alig. Tehát valószinüleg marad a hosszú fogú tányér, vagy olyan hajtómű, amin/amihez van a tányéron láncvédő/terelő, hogy ne akarjon lemászni a lánc. Külön a vázra rögzíthető láncterelőt sem szeretnék, mert ennyi erővel ott maradhatott volna az első váltó. -
minas
aktív tag
Van ITT ez a csodás kalkulátor.
Valami nekem nem ok. A beállított kerék kerület (lemértem) mellett 90-es csapásszámmal (ezt is lemértem) a 48-12 áttétel szerint a sebesség kb. 47 km/h kellene legyen. Ezzel szemben a valóság az, hogy 30 km/h. Mi lehet a bibi, mert ekkora különbség elég fura? -
minas
aktív tag
válasz eddie1978 #111295 üzenetére
A kerület 2200. Ezzel számoltam a kalkulátorban is. Ezt állítottam be a computeren is. Ebből kettőt is kipróbáltam. Szóval nem jön össze a kalkulátor és az általam mért adat.
Azért agyalok, mert nem tudom, hogy a jelenlegi legnagyobb (3 tányéros egyébként) 48T tányért 44-46-48T-re cseréljem (egytányéros rendszer lesz). A hátsó fogaskoszorú 11-36-os lenne 9 sebességgel. Nekem kb. bőven elég a max 40 km/h, de ha ezt most a valóságban messze nem érem el a 48-12-es áttétellel, akkor egy kisebb, 44-46 fogas tányérral pláne nem fogom. Pedig elvileg el kellene a kalkulátor szerint.ivana, RelakS egyszerűen nálam nem jön ki a matek és a valóság. A számított 47 km/h és a valós 30 km/h azért elég nagy eltérés. Vagy valamit benézek...
[ Szerkesztve ]
-
minas
aktív tag
válasz Hasaggymeg #111324 üzenetére
Az imént 48/12 és 48/11-el mentem egy gyors szakaszt, elindulni nem vészes (igaz, a legizmosabb testrészem a combom). Szóval a kalkulátor egy dolog, az egyénenként változó gyakorlat pedig egy másik.
48/11-el és 48/12-vel 3-4 km/h-val kevesebbet mentem, mint 38/11 és 38/12-vel. Ki érti ezt...
A valóság tehát azt mutatja, hogy számomra pl. teljesen felesleges a 48T egytányérnak. Sőt talán a 46-os is. A max 42-44T lehet az arany középút az esetemben. (28-as Merida Cross)zoli03: stopper és számolom.
[ Szerkesztve ]
-
minas
aktív tag
-
minas
aktív tag
Még eszembe jutott egy kérdés
1x8, vagy 1x9 sebességnél, ha nincs nw tányér elöl, hogy ne essen le a lánc, hanem egy láncvezetővel lenne megoldva, akkor hátul a szélső 1-2 fogaskeréken használva nem érhet bele a lánc a láncvezetőbe akár egy kicsit is? Van akkora "szabad" tartománya, hogy teljes 8-9 sebességet lehet használni? Esetleg a dupla láncvédős tányér is alkalmazható önmagában a láncleesés megakadályoására, illetve abba beleérhet a lánc? -
minas
aktív tag
Melyik a 2-3 legjobb oldal, ahol az apróhirdetést (alkatrész) érdemes figyelni?
[ Szerkesztve ]
-
minas
aktív tag
Ha veszek egy 3 lánctányéros hajtóművet, ami bontható (imbuszos csavarokkal van rögzítve), akkor ha azt csak 1 kerékkel szeretném használni (mondjuk a legnagyobbal), akkor kell valami távtartó, kiegészítő stb., hogy az az egy középre kerüljön (mármint a hátsó sor közepével egy vonalba)? Mondjuk alapból nekem csak egy bcd 104 alu hajtókar kellene, de így külön nem kapok számomra elfogadható árban.
Vagy inkább keresgéljek tovább eleve single speed egytányéros hajtóművet, ami szintén bontható? -
minas
aktív tag
válasz ivana #114696 üzenetére
"A középsőnél nyilván alapból jó, de a legnagyobbat be kéne tudnod tenni a középső helyére."
OK, de ezt hogyan lehet megoldani? Mert ugye adott mondjuk a 104 mm lyukkör a hajtókaron és az általam egyedüliként használni kívánt lánctányéron, de így az egy darab lánctányér az eredetileg legnagyobb helyére kerül, vagyis nem középre.
És még lenne egy kérdésem: egy 28-as cross bringára hátra mtb, vagy országúti váltót tegyek? Mi a különbség közöttük, ha mindkettőnél 8 sebességesről van szó? Útviszonyoktól függ? 90%-ban aszfalton megyek és max 10%-ban enyhe terepen.
-
minas
aktív tag
Lehet, hogy láma kérdés, de egy 9 sebességes hátsó váltót tudok használni 8-as fogaskoszorúhoz, Be tudom állítani a határolóval, hogy a 8-ast kezelje?
-
minas
aktív tag
Tanácsot kérnék: A bringámon a láncvonal hátul 8s fogaskoszorúval 45 mm. Előre feltettem egy single 48T hajtóművet a bent lévő 122,5 mm-es monoblokkra és így a láncvonal 55 mm. Ez nyilván nem sok, tehát beljebb kell kerülnie a hajtóműnek, vagyis rövidebb tengelyes középrész kéne. Viszont a hajtómű nem kerülhet beljebb 6-7 mm-nél (így lenne elvileg 48-49 mm a láncvonal, ami még mindig nem az igazi, viszont nem tudom beljebb rakni, mert akkor beleér a lánctányér a láncvillába.
Szóval milyen monoblokkot tegyek be, ami kompromisszummal még elmegy?
Illetve később megpróbálkozom 46 vagy 44T lánctányérral is, ami ugyebár kisebb átmérőjű, tehát még lehetne tovább egy kicsit csökkenteni a láncvonalon, hogy 45-höz közelebb legyen.[ Szerkesztve ]
-
minas
aktív tag
válasz ivana #115815 üzenetére
A lánctányér a hajtókar külső oldalán van tehát belülre is át tudom rakni, mert bontható, de az csak 3 mm-t jelent, azaz 55 helyett 52 lesz, ami még mindig messze van a 45-től. Igen így értettem, azaz a hátsó koszorú középvonala 45 mm a bringa középvonalától, vagy ha úgy tetszik, a 4.és 5. lánckerék közötti vonal. Ha jól tudom ezzel egy vonalba lennie az első és egyetlen lánctányérnak.
cozmo: a 34T kevés. A 48-38-28-as hajtóművet cseréltem, azon már a 38-as középsőt sem használtam sosem. Másrészt megvettem a hajtóművet, ami 5 pontos rögzítésű és a bcd 110-es. Max. ilyen hajtókarhoz jó tányért tudok feltenni, mert nem veszek még egy másik hajtóművet/hajtókart.
Hasaggymeg: a neten találtam pár mérési és számítási módszert, nekem mindegyik szerint 45 jött ki hátul, pontosabban 45,3 mm, de gondolom a pár tizedtől el lehet tekinteni. Többször rámértem (tolómérő, mérőszalag..)
Ha most van 122,5 mm-es monoblokkom és mondjuk beteszek egy 110-est (ez a legrövidebb), akkor ez azt jelenti, hogy egy oldalon 6,25 mm-el kerül beljebb a hajtókar és ezzel együtt a lánctányér? Jól számolok?
[ Szerkesztve ]
-
minas
aktív tag
válasz Runner_fxr #116064 üzenetére
"ami ma megy az EU parlamentnek nevezett kuplerájban"
Csak egy mondat erejéig:
Te véletlenül nem vetted észre, hogy mi megy ma a magyar parlamentnek nevezett kuplerájban?
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Napelem - 100%-os támogatású pályázat
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Toyota topik
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Mikrotik routerek
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- További aktív témák...
- Mata összteleszkópos kerékpár
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care