-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csokicsibesz
tag
válasz xy.zsolt #190492 üzenetére
Ehhez olyan FTP meg átlag watt kéne ami egy amatőrnél elképzelhetetlen.
Ha csak a saját adataimból indulok ki és csak a pulzust nézem:
- sima alapozós pulzuson esélytelen ilyen átlagot menni
- 150-160 között még mindig necces
- 160 feletti pulzussal FOLYAMATOSAN 2 órán keresztül menni az eléggé esélytelen.Ilyen állóképessége egy amatőrnek teljesen biztosan nincsen. Ha Valter Atilla leírja, hogy ment 2 órán keresztül 30-as átlagot vagy esetleg e felett, akkor azt elhiszem.
-
Csokicsibesz
tag
válasz itouchfan #190499 üzenetére
Én elhiszem, ha te mondod.
Nekem nem maga a 30-as átlag a problémám, hanem az, hogy ezt meddig tartod fenn. Fél vagy egy óráig elhiszem, hogy kivitelezhető. De két órán keresztül vagy a felett szerintem már baromi sok.
Maga a kalória mennyiség is már igen jelentős (ha jól számolom). -
Csokicsibesz
tag
Ma sikerült az egyik haveromnak úgy elesnie, hogy a bringája rávágódott az enyémre. Mindenféle sérülés nélkül megúsztuk, de a villam lábán (tehát nem a becsúszón) lett egy kb 1 cm-es súrlódás/karcolás.
Ami engem rohadtul zavar (tudom OCD-s vagyok). Ezzel lehet valamit csinálni? Vissza kéne valami finom csiszolóval csiszolni?[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz IMIIKE1998 #191050 üzenetére
Alapvetően mennek fel a kerékpárok és kerékpáralkatrészek árai. Erre a covid csak rátett még egy lapáttal.
Amire van kereslet azt lehet eladni és annyiért, amennyiért megveszik. Ha el tudod adni a bringát 700e-ért, akkor annyiért fogják eladni.
Ehhez még hozzá jön az is, hogy a Ft folyamatosan veszít a vásárló értékéből nagyjából évente 10%-ot, meg van infláció is.
Az elkövetkezendő években (2-3 év) semminek nem fog csökenni az ára, erre felesleges várni. -
Csokicsibesz
tag
válasz Teasüti #191306 üzenetére
Én úgy odacsesztem a hátsó felnimet, hogy konkrétan nem tartotta meg a levegőt Szóval ez az érvelés nem jó.
(Mondjuk az első keremet meg konkrétan totálkárra raktam. Jobban átgondolva nincs túl jó sora az én kerereimnek.)
Ugyan úgy fel tudod ütni a felnit, attól függetlenül, hogy nincs benne belső. Persze utána vissza lehetett húzni és meg is tartotta a levegőt, de ez inkább a szerelő érdeme. Attól még az a felni fel lett ütve, látszott is a felnin.Sokkal egyszerübb, ha figyel az ember a guminyomásra.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Mauzes #191379 üzenetére
Ez a kérdés szerintem akkor merülne fel hipotetikusan, ha baromi edzett lennél és képes lennél folyamatosan a rásegítés felett menni. De ez az a szint ami amatőrként nem nagyon érhető el.
Fogalmazzunk úgy, hogy egy e-bikekal (ez így helyes nyelvtanilag?) nagyjából olyan tempót tudsz menni hobbistaként, mint amit a világkupa versenyzők mennek.Saját tapasztalak:
Én rendszeresen edzek (most épp kicsit kevésbé), a saját apám e-bikekal felfelé simán le tud nyomni egy aszfaltos szakaszon. Síkon simán le tudodom nyomni, sprintelni nem nagyon lehet ezekkel a bringákkal, 25 km/h felett lekapcsol a rásegítés.Feltételezem montiról van szó, ott már nem nagyon használnak első váltót. Tehát max hátul lenne különbség.
A több fokozat nem egyenlő azzal, hogy melyik a gyorsabb. Az inkább a hátsó sor fogkiosztástól függ.De száz szónak is egy a vége, átlag felhasználó felfelé szinte mindig, síkon pedig az esetek nagy részében gyorsabban tud menni, mint aki hagyományos analóg bringát használ.
(Nyilván ezt árnyalhatja rengetek dolog még, mekkora a rásegítés mértéke, mennyire tekersz rá stb. stb.)[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz parandroid #191383 üzenetére
Vk tempó = monti. Országútiban az elektromosnak nincs értelme.
Montiban mivel 25 km/h segít rá, ezért elég beteg tempóban lehet menni felfele. Még ha nem is használod ki a max rásegítést, csak mondjuk 20km/h mész felfele az is nagyon komoly (nyilván ehhez azért rendesen kell betenni neked is wattot).[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz parandroid #191386 üzenetére
Igazából te nagyon teljesítmény orientáltan nézed a kerékpározást (meg a sportolást is). Csomó ember van, akinek ez arról szól, hogy elmegy a haverjaival vagy a családjával túrázni és jól érzi magát. Erre szerintem baromi jó az e-bike.
Saját tapasztalatom is az, hogy el tudok menni faterommal bringázni és nem marad le (annyit), nem kell folyamatosan bevárnom. Terepen mondjuk igen, mert technikai tudást a rásegítés nem ad. Tudom, hogy apámat nem érdeklik a wattok meg a teljesítmény, neki inkább az számít, hogy felment a Mecseken a Tv toronyhoz meg ment mondjuk 30-40 km-et és jól érezte magát.Nyilván vannak olyan helyzetek amikor én is berágok az e-bikeos arcokra, de ez inkább a személynek szól.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #191393 üzenetére
Főni megnéztem Stravan a 11-es soromban (Sunrace) már 5,5k km benne van és semmi baja. Megjegyezném, hogy 3 láncot cserélgetek, szerintem a 10k meglesz ezzel a sorral.
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #191499 üzenetére
Ha a csapágyak gyáriak akkor arra figyelj, a Fulcrum gyári csapágyak nem túl erősek. Kb. 1 év után most lettek cserélve nálam a hátsók. Mondjuk ez pár ezer ft-os tétel.
Az enyémek már Red Passion (5 v 7) néven futnak. De szerintem kb. ugyan az a kettő.
Nem rossz kerek. Nyilván semmi extra, de egyenlőre elégedett vagyok vele. -
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #191720 üzenetére
Szerintem az összeszerelést első körben bízd egy szervízre. Nekik van ebben tapasztalatuk minden probléma nélkül össze tudják rakni. Ha egyszer öszeállt a rendszer onnantól már nem nagy cucc a karban tartása. Érdemes venni szelepmagot is, mert elég könnyen törnek, viszont cserében könnyi is cserélni őket.
Több mint 1 év Skinwall Ikonozás után tértem vissza a Conti RK-hoz és hát nekm sokkal jobban bejön. Az Ikonnak valamiért orrán-száján folyamatosan jött ki trutyi. RK soha nem csinálta ezt és most sem csinálja. Nekem menet közen is jobban fekszik a RK, nem valószínű, hogy veszek még egyszer Maxxist.
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #191742 üzenetére
Általában a kerekben szokott lenni egy műanyag felniszallag. Ez minden kerékben benne van, függetlenül attól, hogy TL vagy sem.
A TL kerekekhez kell egy általad is linkelt TL szallag, amivel le lehet zárni rendesen a felnit.Ha ez a szallag nincs benne gyárilag a kerekedben, akkor meg kell venni és végig kell vele tekerni a felnit.
Az általam vásárolt TL keréken sem volt benne gyárilag ez a szallag, csak sima műanyag felniszallag volt benne. -
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #192067 üzenetére
Végre nem vagyok egyedül
Nekem eddig mindig meg tudták csinálni a kerekemet, akkor amikor nem volt TL ready. Sőt felütött kerék is helyre lett hozva szerelő által.
Idő és energia befektetés tekintetében szerintem baromira nem ér meg ez több hétnyi pörgést, meg utána több óra szenvedést. Legalábbis nekem biztosan nem.[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz arcitec #192307 üzenetére
Neked ennyire nem megy az értő olvasás?
Azt teljesen másra írta. A posztjának az első része foglalkozott 1 témával. Odaírta, hogy ő nem próbálta, de létezik.
Aztán lejebb válaszolt másra, ahol a Te véleményeddel ellentétes álláspontot foglalt.
Erre fogtad a kettőt és összekombináltad. Gratulálok hozzá!
-
Csokicsibesz
tag
válasz itouchfan #192383 üzenetére
Persze tudom, hogy durva. Viszont úgy tudom, hogy a teljesítéshez nem kell 10-12 óra alatt megcsinálni. Valahogy 5 óra körül van a rajt és este 9-10 között még be lehet érni.
Én inkább erre játszanék, mint a 10 óra körüli teljesítésreDe nyilván baromi sokat kell menni hozzá. Idén nincs is a tervek között (ha itthoni versenyekre el tudok menni, már örülni fogok). Ha 2025-ig megcsinálom akkor örülök.
-
Csokicsibesz
tag
válasz itouchfan #192863 üzenetére
Ha netes vásárlás van, akkor van az átvételtől számított 14 napos elállási jog (lásd bővebben: 45/2014-es korm rendelet). Tehát az elállás végső dátuma a megrendelt tárgy átvételétől számított 14. nap. Ez előtt bármikor el lehet állni, akkor is ha még nem szállították ki a terméket. Viszont a visszaszállítás költsége a fogyasztót terheli.
Ha boltból rendelsz, akkor ez a 14 napos elállási jog nincsen. Viszont a polgári jogi logika alapján én azt mondanám, hogy el lehet állni azelőtt, hogy megkapnád a terméket (akkor is ha boltból rendelsz). Mondjuk nem gondolom, hogy ezt egyszerű végigverni egy bolton. Viszont lehet, hogy most a Covid miatt ez nem gond. Gyakorlati tapasztalatom az utóbbi időben nincsen ezzel.
-
Csokicsibesz
tag
válasz arcitec #192866 üzenetére
Leggyakrabban az elállás szavatossági jog/ jótálássi jog érvényesítésekor kérhető, abban az esetben ha a vásárolt termék hibás (hibás teljesítés).
Ha neked nem felel meg a termék, pl. rossz hosszúságú kábelt vettél, de maga a kábel jó, tehát működik rendesen, nincsen hiába, akkor a törvény (Ptk.) szerint nem gyakorolható szavatossági jog. Mivel nincsen hibás teljesítés.
Ebben az esetben a kijavítás értelmezhetetlen, a kicserélés már jó lehet, utána következne az elállás és az árleszállítás (lásd Ptk.). Az, hogy egy cég a Ptk-nál kedvezőbb gyakorlatot folytat, a Te példádban az OBI 30 napos visszavétele (feltétlezem elállási jogra vonatkozik) az a bolt saját döntése. Ezt a törvény erejével nem lehet kikényszeríteni.Ez a sima standart eset amikor bemész egy boltba fizikailag, ott megkapod a terméket, haza viszed, kipróbálod, és neked nem felel meg a termék (nem hibás a termék) és visszavisszed.
Az már egy speckó eset, hogy megrendelted a terméket, még nem jött meg és te ilyenkor állsz el. Ez nem szavatossági jog érvényesítése. Itt lényegében függésben van egy adásvétel. Polgári jog szerint akkor lehet egy szerződéstől elálni, ha az eredeti állapot helyreállítható (in integrum restititio). Ha senki nem fizetett senkinek, nem vett át semmit, akkor ennek nincsen jogi akadálya.
-
Csokicsibesz
tag
válasz jjeahh #192932 üzenetére
Az a baj, hogy az új 11-es sebességes Deore váltó nekem is piszkálja a fantáziámat.
A 7000-es SLX-ben benne van már 4 év meg több mint 10e km, nem tudom mennyire befolyásolja a teljesítményét. Ha elkopik a hátsó sorom, akkor mindenképpen kéne ugye sort cserélni. Tudnák venni 11-51-es Deore sort, a Deore hátsó váltó kompatibilis az SLX váltókarommal.
Ha lenne hátsó váltó raktáron (ami szerencsére nincs), akkor 14-15e ft körül be is lehetne nevezni rá.Az a baj a kerékpárral, hogy mindig lehet rá költeni...
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #192938 üzenetére
Nekem alapból 1x hajtásom van, ebben nem lenne változás. Pont ezért tudnám baromi olcsón megúszni, mert a 11-es Deore még nem a 12-es Shimano szabványokat használja (microspline, hyperglide+ stb.). Mind az első lánctányérral, mind a váltókarral kompatibilis lenne.
Mostanában annyira nem vagyok elégedett a hátsó váltóm teljesítményével és nem tudom miért lehet :S Emlékszem, hogy az első 1-2 évben baromi jó volt és tök pontosan váltott. De mostanában egyre gyakrabban kell állítani a hátsó váltót. Nem érzem annyira feszesnek a váltás, elég nehéz leírni igazából mi a gond. Érzetre valahogy nem az igazi.
Lehet a rugót, meg görgőket kéne benne cserélni. Csak az alkatrészek ára + a munkadíj kb. egy új hátsó váltó árában van... -
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #193058 üzenetére
Meg kell venni szépen XT IceTech tárcsákat
-
Csokicsibesz
tag
válasz Friczy #194044 üzenetére
Garmin 530-at használok, heti 8-9 óra tekerés azért meg szokott lenni.
Színes kijelző, HRM és RPM érzékelő csatlakoztatva, nincs akku kímélő módban.
2 hetente kell kb tölteni.Nem értem miért kell minden töltésre szoruló eszköz esetében eljátszani ezt a mennyit kell tölteni történetet.
A telefonomat naponta töltöm, a fejhallgatómat 2-3 naponta. Ehhez képest a 2 hetente 1x kb felüdülés.Megjegyezném, hogy Garmin órám is van, azt szintén 2 hetente kell töltenem.
Egyikbe sem haltma még bele. -
Csokicsibesz
tag
válasz borix #194164 üzenetére
Az a baj, hogy nem érted miről beszélsz.
1. Kijelentetted, idézem:
"Sportolásra a lényeg, akkor a mtb-is felejtős, mert ott a cyclocross/gravel helyette."
Erre mondtam, hogy van olimpiai mtb, amiért olimpiai érmeket kapnak. Tudod az olimpia az egy 4 évente megrendezendő sportesemény. Ebből következik, hogy ott akik részt vesznek azok különböző sport számokban vetélkednek.Tehát maga a kijelentésed teljesen fals.
2. A cyclocross egy teljesen más sport mint az MTB. Nem lehet a kettőt összehasonlítani, más a bringa, más a pálya. Az egyik alma a másik a körte.
3. A gravel az nem ésportolásra van kitalálva, hanem inkáb túrázásra. Az nem teljesítmény központú, hanem élmény központű. Nem tudom szerinted a gravel az miért spotolás a hegyen felfelé ill. lehelé ha az MTB nem az.
Tehát össze-vissza beszélsz nagy magabiztossággal.
-
Csokicsibesz
tag
válasz borix #194174 üzenetére
Ebből látszik, hogy mennyire nem értesz hozzá
A cyclocross az full verseny bringa. Verseny geóval, verseny felszeretlséggel.
Nézz meg egy cyclocross versenyt, hogy az micsoda. Az a bringa kifejezetten arra való.Azzal baromira nem mennek az emberek erdőben, az a gravel bringa. A kettő nem egy és ugyan az.
Menj fel a HHH-ra és próbálj menni 3 kört max közeli pulzuson, meglátjuk mennyire fog sikerülni és szerinted annak mennyi sportértéka van...
-
Csokicsibesz
tag
válasz borix #194181 üzenetére
Alapvetően az egész cross trekking pro és kontra vitátok hidegen hagy. Azzal mész, annyit és ott ahol neked tetszik. Nincs hozzá semmi közöm. Miért akarnék ebbe beleszólni?
Egyedül ez az XY szakág nem sport kijelentés volt az amire felkaptam a fejemet.
Akartál mondani egy nagyot és egy hülyeség lett belőle. Utána meg nekiálltál összemosni a gravelt meg a cyclocrosst és bebizonyítani, hogy neked van igazad.
Ez volt az amire mondtam, hogy el vagy tévedve.Azt, hogy kinek melyik trend népszerübb szintén nem érdekel, vegyen mindenki olyan bringát amit szeretne.
De azért van több fajta kerékpár mert mindegyiket másfajta felhasználási területre szánják.[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz borix #194194 üzenetére
Mondom el lehet menni bármelyik nap tekerni és megmutatható élőben minek van sportértéke Nincs akadálya.
De ebből is látszik, hogy milyen szinen másik világban élsz. Heti 8-9 óra edzés nem hasonlítható heti 1-2 nagy tekerékshez. Látszik, hogy életedben nem edzettél még, nem tudod milyen az amikor be kell építeni az edzéseket a napi rutinodba.
Kíváncsi lennék neked mennyi mozgás fér bele rendszeresen hetente.
Csak most puffogsz mert valaki nem adott neked igazat. De nem is fogok hülyeségben igazat adni neked.[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz INTELligent #194708 üzenetére
Ez nem a görgőtől függ, hanem inkább az edzettségedtől.
Érdemes azzal számolni, hogy az elején eléggé kell koncentrálnod ahhoz, hogy egy meghatározott pulzus zónában maradj. (Feltételezem alapozós zóna) Egy ivással simán ki tudsz csúszni a zónádból.
Ha az alapok megvannak, akkor utána már szabadon tudsz közben hallgatni, meg nézni dolgokat.
Telefonáláshoz szerintem a klasszikus görgő annyira nem okés, mert a guminak azért van hangja.
Szerintem nem érdemes egyből egy drágába beruházni, mert nem mindenkinek jön be a görgőzés. Eléggé egyénfüggő ez a dolog.
Azzal érdemes számolni még, hogy egy ablak vagy egy ventilátor legyen a közelben, mert ha a szobába nincsen légmozgás, akkor pillanatok alatt iszonyatosan le fogsz izzadni. -
Csokicsibesz
tag
válasz #75376384 #195358 üzenetére
Nem biztos, hogy megéri csuklóról mért értékekre alapozni.
Értem én, hogy alma meg elméletileg jó, de azért nem lehet összehasonlítani egy pulzus övvvel.
Simán lehet, hogy jobban felmegy a pulzusod és így nagyobb terhelést kap a szervezeted.Mondjuk az biztosan nem jó, hogy 4-5 órával a tevékenység után nem tudsz aludni. Érdemes lenne utána nézni a már említett szimpatikus-paraszimpatikus idegrendszer témának.
Az is lehet, hogy nincs összefüggésben a problémád a sporttal, csak ideges vagy valami miatt (munkahelyi stressz stb.).Délután - estefelé szoktam mostanában edzeni, Vo2 Maxokat csinálok (tehát terhelés az van). 7 körül, néha utána érek haza. 10 körül simán beesek aludni az ágyba.
-
Csokicsibesz
tag
válasz borix #195384 üzenetére
Igazából tényleg nem értem, hogy mire fel vagy ennyire magabiztosVan valaki aki ezt tanulja/tanulta ez a munkája, de te kijelented, hogy ő nem ért hozzá és Te aztán tudod. Azért nekem eléggé visszásak ezek a mondatok.Visszavonom neked felesleges érveket vagy átgondolt mondatokat írni, te egy faszparaszt vagy, nem éri meg időt pocsékolni rád.
A túledzésnek és az eléhezésnek nem sok köze van egymáshoz.
Az eléhezés az egy adott tevékenység közben alakulhat ki, ha nem viszel be kellő mennyiségű kalóriát.
Velem is fordult már elő versenyen is meg edzés közben is. De ennek nincs köze a túledzettséghez.A túledzettség meg inkább egy állapot. Nem egy verseny, vagy egy-két edzés után kerül valaki ebbe az állapotba. Akkor van ha rosszul van felépítve az adott edzési periódus és a sportoló a kelleténél több terhelést kap.
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz acsati #195805 üzenetére
Nem szeretnék ünneprontó lenni, de sajnos egy rendes utcai szemüveg sem jön ki ennyiből.
Ugyan ez a helyzet nálam is mint nálad, a kontaktlencséhez túl száraz a szemem, kellemetlen ha bent van.A dioptriás sportszemüveg ugyan úgy készül, mint egy rendes szemüveg. Meg kell venned a keretet és ahhoz legyártatni a lencsét. Csak itt alapból minden vékonyított.
Rudy Projektnél van lehetőség ilyenre, de az árak nem túl barátságosak.[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz trialboj #195947 üzenetére
Nekem kimondottan nem tetszik ez a váz.
Nekem nem egy verseny bringa, hanem egy e-bike jut róla eszembe. Olyan bumfordi lett.
Biztos tök jó bringa, nem azt akarom fikázni, csak nekem nem tetszik.Szerintem a Canyon Lux és a Merida 96 is jobban néz ki. Apropo Lux, a női színek rohadt jól néznek ki. Nem tudom van-e különbség a férfi és a női váz között, de ha nincs akkor tuti a női Luxot venném, marha jól néz ki.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Építő/felújító topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hobby elektronika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Napelem - 100%-os támogatású pályázat
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Fűnyíró topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest