-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
stracker06
aktív tag
válasz vendingo #7932 üzenetére
Az Intersportot nem ajánlom, nagyon nem, nagyobb összegű vásárlás esetén meg pláne nem és nem csak kerékpár vásárlása esetén.
Sajnos vannak tapasztalataim velük kapcsolatban, kicsit furcsán értelmezik a garanciára/jótállásra vonatkozó jogszabályokat.[ Szerkesztve ]
SFm™
-
stracker06
aktív tag
válasz fireproof #7991 üzenetére
Konkrétat nem írnék, de tapasztalataim alapján az 1-2-3 ezer forintosak élettartama 1-1,5 év, viszont a jobbakkal, komolyan mondom, hogy élmény pumpálni és nem érzed azt minden használatnál, hogy: Basszus, NEEE, már megint használnom kell!
Szóval, ha valóban jót akarsz, akkor szerintem a fent említett összegnél kicsiit többet kell rászánnod. Egyébként ha megfogod a kiszemelt darabit, szerintem rögtön érezni fogod, hogy milyen a minősége, milyen lesz használni és meddig fogja bírni.
SFm™
-
stracker06
aktív tag
válasz HollyBoni #8014 üzenetére
Én kb. sosem nézem meg, hogy mennyi az ajánlott max. nyomás, hanem annyire fújom fel, ahogy szerintem nekem jó, ahogy én szeretem. Eddig még sosem volt probléma belőle, illetve 1-szer vagy 2-szer, de azok már régi belsők voltak (tényleg régiek ), az eldurranásnál pedig legalább azonnal láttam, hogy valóban megérett a cserére.
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
stracker06
aktív tag
válasz fi:zi'k #8319 üzenetére
Azért ez szerintem nem ugyanaz. Véleményen szerint vannak olyan helyek, ahol nincs létjogosultsága a sisaknak. (Nem azt mondom, hogy nem hasznos, ha rajtad van, hanem azt, hogy nem feltétlenül szükséges, mert rohadtul nincs veszélyhelyzet.) Attól, hogy (a kommentek alapján) a többségetek városban, vagy városhoz közel lakik, bizony vannak olyanok akik kis faluban élnek és szeretnek bicajozni. Szvsz. kicsi valószínűsége annak, hogy az ilyen Isten háta mögötti helyeken a napi 3 autó közül ami elmegy az utcán/a település környéki utakon, valamelyik el fog ütni.
Ezenkívül vannak olyanok akik nem azért kerékpároznak, hogy pulzust mérjenek, átlagokat nézegessenek, stb., hanem azért, hogy kikapcsolódjanak, élvezzék a bicajozás nyújtotta érzést, nézelődjenek, néha kicsit meghúzzák a tempót, de aztán újra visszább vegyenek, egyszóval az élmény miatt tekerjenek. Az ilyen emberek mennek kb. max. 22-23-as átlagokat, valószínűleg nem a városi forgalom közepén, nem meredek sziklás hegyi utakon, úgy pedig eléggé nehéz halálosan nekiütközni egy fának, stb.Ne értsetek félre, szerintem is hasznos a sisak, mert megvéd és biztonságosabbá teszi a bringázást. Azonban vannak olyan helyzetek, amikor az adott személy nem feltétlenül érzi szükségét annak, hogy felvegye és ezért nem kell rögtön "átharapni a torkát" (szerintem).
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
stracker06
aktív tag
válasz csabi94 #8330 üzenetére
Szvsz. attól, hogy beöltözöl, még nem feltétlenül vagy jó bringás és ez így igaz fordítva is. Biztosan van aki sosem öltözik be és mégis szénné alázna mind tempóban, mind "vezetéstechnikában".
Nem kell "arcoskodni", ebben az egészben nem ez a lényeg szerintem.(Ez pont ilyen: attól, hogy valakinek sz@r kocsija van, még tudhat jobban vezetni mint az, aki több 10 millás géppel mászkál.)
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
stracker06
aktív tag
válasz Frenky89 #8339 üzenetére
Ehhez meg csak annyit, hogy nem a rutintalan hétvégi bicajosokról beszéltem. (Bár ezt már feljebb is leírtam.) Én nem vagyok például az a nagy versenyzős, teljesítményre menő típus, magát vérprofinak érző típus, ennek ellenére nem is emlékszem, hogy mikor estem utoljára (pedig hidd el, lett volna rá alkalmam bőven). Ha van rutinod (és eszed), kis forgalmú helyen meg tudod oldani a forgalmi helyzeteket.
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
stracker06
aktív tag
válasz leikomessi #8342 üzenetére
Teljes mértékben igazad van, jobb megelőzni a bajt. Mint már írtam, szerintem is nagyon fontos a sisak (és egyébként a szemüveg is - ezt tapasztalatból tudom sajnos ). Viszont a közlekedés egyik legfontosabb része az, hogy figyeld a környezetedet, illetve a többi közlekedőt. Ergo, ha látod, hogy jön szembe egy autó (vagy akármi más), ami feléd tart, vagy furán kacskaringózik, vagy bármi miatt furán viselkedik, akkor messziről elkerülöd. (nagyon messziről)
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
stracker06
aktív tag
válasz Gyufaaa #8413 üzenetére
Ne haragudj, nem tudom van-e jogsid, de ha van, akkor gondolj bele, hogy szeretnéd-e ha az egyirányú utcában a forgalommal szemben jönnék autóval mondjuk 90 km/h-val, csak azért, mert azon az úton, ahol alapból mennem kellene éppen dugó van én meg sietek és nincs kedvem kivárni a sort.
Nos, Te mit szólnál hozzá? Az autóban ülve, szabályosan közlekedve tetszene a helyzet?Emberek, attól, hogy bicajjal vagyunk még be kell tartanunk a szabályokat, ráadásul azzal, hogy az úton tekersz ott, ahol nem lenne szabad, nem csak a saját, hanem mások testi épségét is veszélyezteted (pl. tapasztalatlan sofőr megijed, kormány félreránt, ütközik, megsérül.) Ilyen esetben nem, nem ő lesz a hülye és a hibás, hanem Te, mert ott közlekedtél ahol neked nem lenne szabad és ő joggal nem fog számítani arra, hogy Te ott leszel. Arról már nem is beszélve, hogy gondolom rohadtul fel lennél háborodva ha az egyik ilyen kis "akciód" közben elütne valaki.
Látjátok, az ilyen embereknek tényleg égető szükségük van sisakra és megfelelő védőfelszerelésre.Csak az a poén, hogy Ti beszéltek itt biztonságról, hogy ne tekerjen a srác papucsban, meg sisak nélkül, közben meg van akik ilyeneket csinálnak és úgy látom, hogy ez a többséget nem zavarja. A szabályokat be kell tartani, attól leszel igazi bringás, nem attól hogy felveszel egy bicajos ruhát. Sportolsz, oké, de azt a szabályok szerint tedd. Ha ez nem tetszik, gondolj bele, hogy az utcátokban rendezek autós gyorsulási versenyt, miközben a gyerekeid kinn játszanak, bicajoznak, stb. Ebben az esetben én is csak sportolnék és mondjuk azért pont ott, mert tegyük fel kicsi a forgalom.
Tetszene a dolog??? (Ha velem történne, nekem biztosan nem!)Az, hogy a gyalogos a kerékpárúton szabálytalankodik, az még nem jogosít fel téged arra, hogy ugyanezt tedd az úton, az autók között.
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
stracker06
aktív tag
válasz Gyufaaa #8433 üzenetére
(#8389) Gyufaaa:
"Csalódott vagy? Gondolom a nevedből adódóan tatabányai vagy Te is. Én is! Egy kicsit figyelmesebben megnézed, ahogy épülnek a bringa utak, kapásból kikerülnek a főútra a kerékpár tiltó táblák. Akár a 4 sávos utakat vesszük figyelembe, mégis aki komolyabban teker vagy gyorsabban halad, nem a bringa utat választja, hanem a főutat. Vajon miért is? Mert a "birka" gyalogos, bár van neki is járda, nem képes felfogni, hogy más is közlekedik rajta kívül és a bicó út nem gyalog út. Nah, ezért is büntetnék, ha rendőr lennék! A gyalogos a legveszélyesebb a közlekedésben! Ezen sajnos nem változtat semmi. Ha ez nem így lenne és a KRESZ-hez kötnék a jogosítvány vagy képzettség nélküli bicósokat is, nyugodt szívvel lehetne edzeni vagy akár 40km/h sebességgel hajtani a kerékpár úton is, anélkül, hogy lépten nyomon azon kellene izgulni, mikor jön veled szembe a Te haladási irányodnak megfelelő "sávban" bicós, vagy keresztbe kasul közlekedő gyalogos."[ Szerkesztve ]
SFm™
-
stracker06
aktív tag
válasz Tomi_Sci #8439 üzenetére
A kabát milyen anyagból van?
Teljesen más téma: A KRESZ szerint szabályos az, ha a kerékpáron elöl is és hátul is két lámpa világít? A jobb láthatóság miatt csinálnám, egy kicsi 2 ledes és nagyobb 5 ledeset tennék rá. Hátul szimplán azért, hogy jobban lássanak, elöl pedig azért, mert a nagyobb lámpával világítanék távolra, úgy hogy az autósok is rendesen észrevegyenek, a kicsivel pedig közvetlenül magam elé, hogy én is rendesen észrevegyek mindent.
Szerk.: Fontos infó lehet még, hogy a hátsó lámpák különböző helyeken lennének, tehát nem egymás mellett. Az egyik a nyeregcsőre lenne erősítve, a másik pedig a bal oldalra, a csomagtartó "tartókonzoljára", a kerék "mellé".
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
stracker06
aktív tag
-
stracker06
aktív tag
Szerintetek egy ilyen bicajra mennyire ciki feltenni egy ilyen (LINK) sárvédőt (a nedvesebb hónapokra). Egyáltalán fel tudom tenni szerintetek? Kompatibilis?
Ti milyen javasolnátok?
Előre is köszi!
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
stracker06
aktív tag
válasz sanzi89 #8943 üzenetére
Nekem régebben ehhez hasonló volt: LINK
Nekem nem volt benne semmiféle gumi/műanyag, de egy pici festéket sem tolt le a vázról. (Pedig a trekkingem eredeti, kb 20 éves lakkozása egyes helyeken már annyira sérülékeny, hogy hozzákoccantasz egy csavarhúzót és körömnyi részen leesik a lakk és a festék is, csak az alapozó marad. Érik neki az újrafényezés. Egyébként nem nagyon kocogtatom semmivel, hogy miért, azt szerintem mindenki érti. )
SFm™
-
stracker06
aktív tag
válasz sanzi89 #8945 üzenetére
Tudom, hogy alapból másról volt szó, nem is állítottam, hogy nem. Az általatok "kibeszélt" cucc számomra sem túl szimpatikus és nagyon is el tudom képzelni, hogy szétcseszi a festést. Azonban a linket megnyitva ott volt alul egy ilyen, feltörtek bennem a régi emlékek és gondoltam, hogy javaslom ezt,mert nekem jó tapasztalataim voltak az ilyen típusú kitámasztóval.
Érted?Szerk.: HEHE, nyilván pont olyanom volt, mint amilyet linkeltél.
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
stracker06
aktív tag
válasz mika117 #8948 üzenetére
Ha műszakilag jó állapotban van és valóban szükséged van rá és nincs ennél egyszerűbben megszerezhető/jobb gép, akkor szerintem igen. A váltó nem drága és az esztétikai hibákat (ha vannak) sem kerül sokba orvosolni.
Szerk.: Az ilyen régi gépeknél viszont nem jön rosszul, ha nem állsz távol a kerékpárszereléstől. (Ha mindent szervizben javíttatsz, lehet, hogy még kétszer ennyit ráköltesz, ha magad csinálod, lehet csak a vételárat még egyszer.)
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
stracker06
aktív tag
Van egy már egészen régi (kb. 6 éves) rugós(?) nyeregcsövem (szerintem noname, bár nem tudom, márkajelzést (már) nem látok rajta). Eddig nem volt vele semmi baj, viszont mostanában valahogy nem mozog úgy, mint ahogy korábban szokott. Megolajoztam, tettem rá egy kis zsírt is, akkor jobb volt kb. 3 napig, de aztán megint elkezdett nehezebben mozogni.
3 kérdésem lenne:
1. hogy kell ezeknek kenést adni? (hova tegyem az anyagot?)
2. szét lehet-e az ilyen nyeregcsöveket szedni, meg lehet tisztítani őket belül is?
3. hogyan állítsam be a keménységét úgy, hogy ha ráülök ne sokkal menjen lejjebb, de azért ne legyen túl kemény sem, maradjon rendesebb rugóút is (valami jó módszer, stb. kellene, ami egyszerűbb annál, hogy folyton ki kell vennem a vázból, majd visszarakni és kipróbálni)
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
stracker06
aktív tag
válasz mika117 #9056 üzenetére
Az most így eléggé messze van tőlem, szóval sajnos nem tudok segíteni, max. adhatok tanácsokat, ha rászánnád magad. Szerintem elboldogulsz vele. A váltóbeállítás kicsit neccesebb, de szerintem azt is meg lehet csinálni, ha valaki elmondja hogyan kell és megnézel róla egy videót a neten és kitartó vagy.
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
stracker06
aktív tag
Van egy már egész régi (kb. 6 éves) rugós(?) nyeregcsövem (szerintem no name, bár nem tudom, márkajelzést (már) nem látok rajta). Eddig nem volt vele semmi baj, viszont mostanában valahogy nem mozog úgy, mint ahogy korábban szokott. Megolajoztam, tettem rá egy kis zsírt is, akkor jobb volt kb. 3 napig, de aztán megint elkezdett nehezebben járni.
3 kérdésem lenne:
1. hogy kell ezeknek kenést adni? (hova tegyem az anyagot? )
2. szét lehet-e az ilyen nyeregcsöveket szedni, meg lehet tisztítani őket belül is?
3. hogyan állítsam be a keménységét úgy, hogy ha ráülök ne sokkal menjen lejjebb, de azért ne legyen túl kemény sem, maradjon rendesebb rugóút is (valami jó módszer, stb. kellene, ami egyszerűbb annál, hogy folyton ki kell vennem a vázból, majd visszarakni és kipróbálni)SFm™
-
stracker06
aktív tag
válasz mika117 #9113 üzenetére
Nem értek egyet azzal, hogy nagyon drága lenne a felújítás. Ha a vázat nem akarod rendes fényezővel újrafestetni és jók a kerekek, illetve a hajtómű is, akkor nincs olyan alkatrész ami sokba kerülne. Még ha saját magad le is fested a vázat, a teljes fényezés akkor sem kerül többe maximum 4000-5000 Ft-nál, 2 flakon festékkel, lakkal, alapozóval, csiszolópapírral együtt.
Ha nem festesz, akkor meg főleg nem fog sok pénzedbe kerülni. Az ilyen régi gépekhez annyi viszonylag olcsó, de jó állapotban lévő alkatrész van mint a szemét. (Csak egy példa: jó állapotú simplex váltókart láttam kb. 3 hete valamelyik bicajos apróhirdető oldalon kb. 1200 Ft-ért.)Felújítás előtt azért arra fel kell készülni, hogy az ilyen régi gépeken szerelés közben bármikor közbejöhet valami. Például eltörhet egy olyan csavar, kisebb alkatrész amit nehéz, esetleg rövid időn belül lehetetlen pótolni. Ha használni akarod, ilyenkor "kreatív" megoldásokra kényszerülhetsz. Ez van, ezek a gépek már régiek, mindig közbe jöhet valami. Ezenkívül ezeket a régi alkatrészeket szerintem sokkal hosszabb ideig tart leszerelni/felszerelni, beállítani. (Tapasztalatból mondom, nekem is van egy ilyenem. )
Szerk.: Most látom, hogy Te felújítás után el akarod adni. Úgy valóban nem éri meg, én azt hittem, hogy saját használatra lenne.
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
stracker06
aktív tag
azért, ez.................kemény! LINK
SFm™
-
stracker06
aktív tag
válasz Szakbarbár #9271 üzenetére
Én meg szoktam nézni a fékezőfelületet. Ha látod rajta, hogy már nagyon kopott és látszik, hogy már nincs messze a gumi alatt található fém, akkor cseréld le. Lehet azt látni, hogy mikor csereérett, szerintem.
Legrosszabb esetben akkor tuti észreveszed, mikor már fém a fémen súrlódást hallasz fékezéskor. Nem kell megijedni ilyenkor, viszont készülj fel egy szép kisebb(alig látható)/nagyobb karcolásra a felni oldalán és azonnal cseréld le a fékpofát. EZT PERSZE SEMMIKÉPPEN SE VÁRD MEG!
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
stracker06
aktív tag
válasz Gyufaaa #9358 üzenetére
Én beállítás után tesztelni is szoktam. Keresek a környéken egy kilométerszelvényt, nullázom az órát, eltekerek a következőig és megnézem, hogy az óra is kb. 1 km-t mért-e. Ha a mért távolság csak néhány méterrel tér el az 1 km-től, esetleg pontosan annyi (volt már ilyen is ), akkor tudom, hogy biztosan jól állítottam be.
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
stracker06
aktív tag
válasz Tomi_Sci #9714 üzenetére
Én is Veszprémben tolom az egyetemet, már harmadik éve. Idén először hoztam magammal bicajt is (a régi outimat ) Ma érkeztem meg, mentem vele este kb. 15 km-t a városban (bolt, stb.) és rájöttem, hogy valószínűleg eléggé sűrűn kell majd centíroztatnom az alu kerekeket. (hihetetlenül sz@rok az utak /kivéve a bicajutakat/)
Más: Nem utazott valaki közületek ma délután (kb. 14:00-kor indul Z.egerszegről) a Zalaegerszegről Budapestre közlekedő gyorsvonaton kerékpárral együtt??
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
stracker06
aktív tag
Van az Intersportban pulzusmérő óra 5990-ért. (Vmi kuponos akció... )
SFm™
-
stracker06
aktív tag
válasz ludsimon #10034 üzenetére
A gumi cuccok egy idő után a kopás és az idő múlása miatt ragadóssá válnak, majd pedig el is szakadnak. Én így jártam a trekkingemen található, kifejezettem jó minőségűnek tűnő Shimano markolatváltó gumi burkolatával. Nem fiatal már az a váltókar, de tökéletesen működik, jó állapotban van, méltóságteljesen öregszik.
Annak idején még próbáltam venni rá gumit, de mindenhol azt mondták, hogy nem árulnak olyat külön, vegyek új váltókarokat. Nem vettem, és sok fejtörés után sikerült itthon esztétikus és tartós megoldást találnom, ami szinte ugyanúgy néz ki mint az eredeti.[ Szerkesztve ]
SFm™
-
stracker06
aktív tag
válasz hoffman_ #10208 üzenetére
Nekem is tetszett eddig az összes. (számomra mindegy melyik lesz)
A válogatás szerintem ebben a helyzetben egyébként sem igazán elfogadható, hiszen a kolléga ingyen intézi. Inkább legyünk nagyon hálásak neki és ne csak azt nézzük, hogy melyik szín megy legjobban a bicajunk színéhez. Olyan szín úgysem lesz ami mindenkiéhez teljesen passzol.
Én is szeretnék majd kérni legalább kettőt, ha lehetséges.Előre is köszönjük!
SFm™
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyúrósok ide!
- GTA V
- Napelem
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hardcore café
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Politika
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Okos Otthon / Smart Home
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest