-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz samujózsi #153531 üzenetére
Mondjuk ezek alapján gondolom ti nagyrészt aszfalton tekertek száraz időben, úgy azért egészen más lehet, el sem tudom képzelni . Nálam állandóan kapja a sarat meg a vizet a lánc, a tegnapi körön pl. hátul a 11T lánckerékre le sem tudtam váltani, mert a vastag sár és a kevesebb fog miatt ugrált rajta a lánc . Szal én vagy rendszeresen kenem, vagy... 2 havonta vehetek új láncot, mert a rozsda megeszi.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #153567 üzenetére
Gyere, hárman leszünk az egész "közösségi médeában", te, én és xy.zsolt . Gondolom március-áprilisig ilyen kihalt marad
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #153570 üzenetére
De király, honnan buheráltad? Úgy rémlett, hogy az enyém is 200 gramm alatt van, de rosszul emlékeztem, 224g . Mondjuk a WTB Volt Comp után így is előrelépés volt, az 316g.
Amúgy ez a Prime TI Sprint nekem az első nyergem, ami nem akar kopni és kifényesedni, nagyon ellenálló a felülete.Ironizer: mit csinál arrafelé az erdőkben annyi munkagép? Már sokszor írták mások is, de nem értem, felénk nagyon ritkán cseszik szét az erdei utakat.
twine: mindegy, a lényeg csak annyi, hogy úgy rakd fel, hogy a szenzor közel legyen a mágneshez és érzékelje minden kerékfordulatnál.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Ironizer #153578 üzenetére
No de állandóan? Ha egy helyen kitermelik, majd újraültetik, ott jó sokáig nem lesz amit újra kitermelni, szal ha egyszer elvégezték a munkát, nem tom mit keresnek még ott. Bár gondolom nem ilyen egyszerű a dolog, felénk valahogy mégsem teszik tönkre sehol az erdei utakat, sőt, munkagépet is nagyon ritkán látok .
Lett amúgy valami baj? Sérültél az eséstől? Bringa egyben van?6030D: nabaszus, rá is kerestem, hogy a nyeregcsövem mennyit nyom, 308g és 31.6x400mm, ezek szerint nem olyan nehéz (?). Ez az SLR széria mind ilyen könnyű amúgy? Most fölösleges nyerget vennem, de azért utánnanézek én is ennek, jó az ilyesmiről tudni, előbb utóbb minden tönkremegy vagy cserés lesz
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #153591 üzenetére
Hasaggymeg méri a pulzusát? Hol lehet megnézni? Linket!
Ironizer: Sisakot viszonylag olcsón is meg lehet úszni és ha terepezel, meg nem ódzkodsz tőle, nagyon ajánlom, hogy minél hamarabb szerezd be, úgy egy évig az elején nekem sem volt és ma már alig hiszem el, hogy túléltem . Pedig én is óvatos vagyok.
Fall-N: elég sz*r lehet így terepezni, bár gondolom akkor van a legnagyobb gond, ha sár van. Egyszer ha eljutok felétek bringával, mindenképp kipróbálnám a montizást ott is, sok szempontból kíváncsi vagyok milyen körülmények között, milyen tájon tekernek a topiklakók .
Itt is szokott gond lenni amúgy az erdei utakkal, de másféle, felénk le szokták őket szórni zúzott kővel, hogy ne legyen sár és amíg le nem taposódik addig nagyon csúszik, főleg kanyarokban, vagy ha fékezni kell.ZolkoW: nem vagyok bátor . Kormányt, stucnit, vázat, kereket, pedált, nyeregcsövet nem mernék kínait venni, viszont tartozékokból, mint pl. lámpák szinte csak azt veszek.
xy.zsolt: a srác nyitott első gyorszárral bringázik? Extrém
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #153598 üzenetére
Fura dolgok történnek mostanság, újabban nálam is elkezdett kattogni a hajtás, amikor 11, vagy 13T-re váltok hátul és olyan, mintha folyamatosan ugrálna a lánc körbe-körbe a kis lánckerekeken, szal mintha nem tudna ráharapni a fogakra . Egyelőre csak feltételezem ezt, mert csak akkor produkálja, ha rajta ülök a bringán, ergo nem tudom megnézni menet közben, hogy mi a probléma.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #153600 üzenetére
A lánc nem kopott, mert ma is lemértem BBB nyúlásmérővel, ami eddig tökéletesen mért, a lánckerekek sem tűnnek kopottnak és én minden aszfaltos tekerésen leváltok viszonylag gyakran a legkisebb lánckerékre is, szal itt valami más lehet a probléma . De remélem megoldódik.
ZolkoW: a tárolás alatt szerintem arra gondolt, hogy tekerés után másnapig, amíg újra előveszi, hogyan kell tárolni . De vicc nélkül, szerintem az én váltóm is azért csattog annyira, mert nem figyeltem erre .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #153607 üzenetére
Ha csak a Lifeline fékbetét miatt égett el a tárcsa, de amúgy bevált a rendszered, akkor miért akarsz icetech-et? Vagy alapból az jár hozzá? Nekem eddig bőven elég volt a Deore is B01S-el ilyen szegmenseken is: [link] [link] [link] , a 100 kilós haveromnak meg asszem még Deore sincs, csak valami Acera vagy hasonló. Vagy te ezeknél is durvább lejtőkön vereted? Az nem lehet, hogy az első fék "kímélése" miatt nem elég a fékerőd?
Én a Shimano fékekkel amúgy úgy vagyok, hogy szinte az összes jó ha megfelelően karban van tartva/légtelenítve, szerencsére a belépő fékjeik sem annyira gázak, bőven használhatóak... legalábbis amatőr-haladó XC célra, egy veretősebb endurora pl azért kell a komoly fék.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #153612 üzenetére
Ismerem látásból, netről, stravaról a tagot. Nem olyan gyors amúgy, csak mivel fullíja van, lefelé jobban el tudja ereszteni. Az első amúgy az az endurós srác, akinek nemrég balesete lett, ő azóta is kényszerpihin van.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #153615 üzenetére
Nézőpont kérdése, ő szereti lefelé veretni és neki a mászás csak szükséges rossz, itt is hallottunk már párszor hasonlót . Amúgy itt nem olyan vészes a terep, csak csúszós (ez az alább linkelt videón nem látszik) és van két természet által kialakított durvább ugrató, amit xc-vel vacak bevállalni, mert tönkreteszed magad és a bringát is. Itt egy videó, kb. 1:20-tól mutatja azt a lejtőt is, legalábbis egy részét (a piros csíkkal jelölt nyomvonal, a mászó csajszi fölött).
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #153617 üzenetére
Ja, ez itt olyan 14 kilóméternyi emelkedőcske, asszem van szegmens is neki
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #153632 üzenetére
Öregebb vagy nálam is? Pedig én fiatal legénykének gondoltalak.
"Ezt a lifeline betétet nem azért vettem h spóroljak, hanem mert talán itt olvastam régebben, hogy egy új shimano féken az első dolog amit le kell cserélni az a fékbetét"
Ezt én is olvastam itt, de ha már jobbra akarnám váltani, akkor nem lifeline betéteket vettem volna, hanem legalább egy swissstop-ot . A BBB betéteket is dicsérték itt, de neten arról megosztóak a vélemények, szal szvsz zsákbamacska. Esetleg Jagwire-nek is simán adnék egy esélyt, vagy ezeknek.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #153637 üzenetére
Tárcsafüggő is szerintem, a régi Deore tárcsámon borzalmasan nyikorgott a B01S betét és nagyon későre hagyta abba, párszor megtámadtak miatta a kutyák is, mert a folyamatos visítás miatt vettek észre . Az újabb szintén Deore tárcsámon ugyanazokkal a betétekkel már ilyen gondom nincs, amikor full vizes az egész tárcsa, egy másodpercig nyikorog egy picit és rögtön abba is hagyja. Pl. ködben vagy esőben a régi tárcsa folyamatosan vég nélkül borzalmasan vonyított, az új meg csak akkor ha hosszú szünet után fékezek egyet full vizes tárcsával. Betétekkel is ez a helyzet, van amelyik jobban nyikorog, mint a többi, mások meg kevésbé... el kell találni a megfelelő kombinációt.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #153649 üzenetére
Én egyetértek, mert jobban szeretek mászni, mint lejtőzni, de a többség fordítva van ezzel, ez a srác meg különösen szereti veretni lefelé, aminek nemrég lett is eredménye
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
Srácok, valaki csinált már ilyent? Mivel sajnálok ezekért a vackokért 30 eurókat kiadni arra gondoltam, hogy kínából rendelek bagóért kormánydugókat és tubeless javító szerszámot, majd szétvágom és összeragasztom őket, viszont ebayen és alin csak autógumi javító szerszámot találok, az vajon nagyobb-vastagabb, mint amit bringához használnak? Ha sikerül összetákolni, egyel kevesebb cuccot kéne a hátizsákban hordanom és mindíg nálam lenne a kormányvégbe dugva.
Illetve a belső vázra biggyesztésére is keresek valamilyen megoldást, mert a Pouch Mountain sajnos nem tökéletes... tetszik, hogy sosem kell levenni, akkor sem ha megmosom a bringát, a belső mindíg védve van a kosztól, sártól, víztől, viszont a konstrukció hagy kívánnivalót, pl. lóg-zörög a táska, egy helyen a konzol el is törött, szal lassan a kukában landol. Szóval keresek valamit, amiben a belső védve lenne, a pucéron vázra tépőzárazós-szigszalagozós megoldások felejtősek és nem, nyeregtáska sem játszik, mert nem tetszik . Valaki valami ötlet? A Dakine Hot Laps Gripper talán megfelelne, de nem igazán lehet kapni sehol... valami hasonló létezik még?[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #153659 üzenetére
Jó az Osprey Syncro hátizsák, nagyon bevált, mert nem izzaszt annyira, de azért jó lenne, ha azt is csak egész napos túrákra kellene vinni, mert olyankor ugy-e azért hurcolni kell egy kis kaját és ruházatot is. Egyrészt azért még mindíg "szabad" háttal a legjobb tekerni, másrészt meg a hátizsák is plusz súly . Igazi ikszcés meg valszeg sosem leszek, ahhoz túlságosan fotózkodós-turistás a stílusunk, inkább amolyan lájghtos bikepackingosként tudom elképzelni magunkat, a cél ugyanaz, csak mi nem tekerünk 1000 kilómétereket, max 120-at (tekernék én picivel hosszabbat is, csak nincs akivel ). Övtáska már van, azzal csak annyi a bajom, hogy nincs legalább 5-10 különálló zseb vagy rekesz benne, szal ha mindent beleömlesztek zörög az egész, a multitool kilyukasztja az energiazselét, a kulcs összekarcolja a telefont stb, ráadásul a belső bele sem fér... meg ha beleférne is túl nehéz lenne tőle az övtáska, szal azt mindenképp a bringára szeretném rakni. Kérdés, hogy hogyan?
Sok fölösleges cuccot amúgy már nem hordok magammal, a pumpa a bringán, belső a bringán, gumileszedő, energiazselé vagy Haribo vészhelyzetre, tubeless javító kit, multitool és van egy kis tenyérnyi méretű önzáró zacsim, amiben van 2 gyorskötegelő, fájdalomcsillapító, egy sebtapasz, egy KMC missing link, ezekre néha szükség lehet és kb semmi helyet nem foglalnak.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Toobee #153666 üzenetére
Ahogy elnézem a Deuterben sincs túl sok rekesz és a belsőt még mindíg nem raknám övtáskába, mert nehéz. A race face-vel már írtam mi a problémám, a belsőt éri a nap, eső, sár, por, minden és pár hét után már nem bíznék benne.
Szerintem megpróbálok varratni valamilyen Dakine Hot Laps Gripper-hez hasonló tépőzáras táskát, amiben teljesen védve van a belső, csak valami jó anyagot kéne keresnem hozzá.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #153685 üzenetére
+1, csak nagyon kell vigyázni, hogy ha nincs a súlypontod hátul, akkor ne rántsd meg az első féket véletlenül sem, pl. amikor síkon a nyeregben ülve tekersz és kihajt eléd egy autó... sajnos ezt nagyon nehéz megszokni.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #153697 üzenetére
Indulás előtt csekkolni, mindent viszel-e ami kell, felöltözni, csekkolni a guminyomást, pumpálni bele egy picit, kitörölni a becsúszó szimeringekből a port, kulacsot megtölteni, felrakni a bringára, pumpát, komputert, villogókat szintén, hátsó kerékre állítani egy pillanatra a bringát, hogy az olaj áztassa át a telóban a szivacsgyűrűket, aztán elindulsz és kiderül, hogy valami recseg. Félórányi káromkodás után orvoslod, de rádöbbensz, hogy mindjárt sötétedik és alig van időd már tekerni, szal beletaposol rendesen, aztán... a város szélén eszedbe jut, hogy otthon felejtetted az igazolványt, ezért rögtön kiver a homlokadon a hideg veríték, mert mi lesz ha leigazoltatnak és kapsz egy vaskos büntetést?? Innentől kezdve már ezen rugózik az agyad, ráadásul felfele izzadsz, lefele fázol, egy hülye suv-os majdnem lesodor az útról és nyakig sáros leszel a bringával együtt, de valahogy letudod a kötelező kört, mert ugy-e kell az edzés, amiből alább semmiképpen nem adsz. No végre megvan, megúsztad, hazaértél, de pihenés helyett moshatod a bringát, a láncwaxolás sem maradhat el, mert a következő tekerésig meg kell száradjon és nélküle meg is rozsdázna. Mindegy, jöjjön aminek jönnie kell, fásultan letudod, végre megvan, letusolsz, leülnél pihenni, erre a család nyaggatni kezd, hogy lécci főzzél vacsiit, mert te olyan jól főzöl! Kegyelemdöfés...
Másnap indulnál megint a szokásos körödre és az első amit észreveszel, hogy tegnap megint nagy lánckeréken hagytad a láncot...
Mostanában hasonlóak voltak a napjaim, de így is megéri[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #153701 üzenetére
De legalább nem adjuk fel! Nekem a haverjaim kinéznek az ablakon, látják, hogy köd van, 5 fok = brrr vége a szezonnak. Most mondjuk durva meleg lett itt és a hó is teljesen elolvadt, amit én nagyon szomorúnak tartok, főleg mert így már el sem merem képzelni milyen nyarunk lesz. 50 fok meleg, 2 naponta random vihar, hurrikán? . Lassan télen lesz az igazi "bringaszezon", nyáron meg nem merjük kidugni az orrunkat a biztonságos menedékből, mert pokollá változik az időjárás. Személy szerint én már most úgy vagyok a nyárral, hogy alig várom az októbert és akkor lennék a legboldogabb, ha örökké tartana.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
-
-
jjeahh
nagyúr
Ez jó áron van még mindíg, csak lassan már mindenhol elfogyott, csak M-esek vannak még. A kormányom, stucnim, nyeregcsövem amúgy pont ilyen márkájú, megfizethető, de igényes, jó minőségű darabok.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
Hm, vasárnap, verőfényes napsütés, 6 fok meleg, erre brutál 18km/h szél van, az nálunk már majdnem viharnak számít . Lehet így nem lesz a mai tekerés hosszú, pedig legalább 50km-t terveztem
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Ironizer #153744 üzenetére
Dehogy nincsenek, egyéb sincs csak erdő erdő hátán . Csak hát brutál sár van... tekernék én a hargitára és ott friss hó is van, de nincs akivel, egyedül nem merek, nagyon medvés-farkasos hely és attól is félek, hogy ha valamilyen balesetem lesz, ott döglök meg a hegyen, mert nincs aki segítséget hívjon.
Toobee: pff te de jót tekertél, irigyellek, 6030D meg... 100km ilyenkor?
Nekem ma csak egy rövid jutott és így is defektet kaptam, egy üveg kivágta a tyúkbelet. Ezt már nem fogta meg a tej, de nyomtam bele kukacot, felpumpáltam és gond megoldva. Nesztek egy műhavas kép
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #153752 üzenetére
1.25, hátul 1.6?? A végén kiderül, hogy anno nekem volt igazam az alacsony nyomással kapcsolatban, mert a fél topik 1 bar-on gurul, miközben azt hiszi, hogy 2-őn, mivel nincs tizedes pontosságú mérőkéje
Amúgy milyen mérőkét vettél?[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz csipesz2020 #153772 üzenetére
Szerintem a fék csövet így szokás elvezetni, szal a fejcső túloldalán, a nyereg szöge még fura és a bmx kormány sem tetszik, de ezeket leszámítva nagyon szép gép lesz ez . Ahhoz, hogy a fékbe hol kell bekötni, sajnos nem tudok hozzászólni
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
Ma a hugomék nyaggattak, hogy tervezzek valami szatyor dizájnt, + fel kellett dolgozzak kb. 100 raw képet, + ismerős nyaggatott, hogy segítsek neki telefont rendelni. A végén már fájt a fejem, de gondoltam sebaj, ha minden megvan, megyek tekerni, kiszellőztetem a fejem.
Aztán sikerült minden, pumpálnám a gumit, de nem lehet... a tubeless tej tömítette a szelepet, eldugult. Sebaj, szétszedtem egy rossz belsőm szelepjét és megjavítottam a tubeless szelepet, pumpálnám a gumit... de kiderült, hogy a tegnap az üveg úgy kivágta, hogy a kukac mellett eresztette a levegőt, szal jó nagy vágás lett a gumira, ez kuka . Sebaj, van tartalék Maxxis Rekon, aszfaltra jó lesz tavaszig, csak hát bent volt a városban a műhelyben, ami kb. 2km. gyalog. No mindegy, elindulok, félúton eszembe jut, hogy nem zártam be az ajtót, aztán meg kiderült, hogy nincs a műhelyben a Maxxis, rosszul emlékeztem, otthon van . Ehh, evvan, megyek haza, előkeresem a Maxxisokat, leviszek mindent az udvarra, hátsó gumi gond nélkül felment, de az elsővel vért izzadtam és végül nem tudtam felrakni műhelypumpával, pedig anno sikerült volt. Sebaj... (azért itt már elhangzott pár "kvaannyja!"), gondoltam teszek bele belsőt és begurulok a műhelybe, mert ott van kompresszor, majd rárobbantom a gumit azzal. Igen ám, de kiderült, hogy a kompresszor bedöglött . Szerencsére jött egy ismerős, hogy neki van egy zsír új kompresszorja és ideadta, különben öngyi hajlamaim lettek volna . Így mostmár fent van a Maxxis, egyelőre minden frankó, remélem reggelig nem ereszt le, de ma nem sikerült tekerni .
Itt a vége, fuss el véleszerk: mostmár holtbiztos, hogy veszek valamikor egy boostert
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #153810 üzenetére
Szerintem jövőben veszek egy Schwalbe Booster-t, nem tökölök. Igen kissé drága, de azért nem olyan horror, egy jobb gumi többe kerül.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz jjeahh #153799 üzenetére
Azt kifelejtettem, hogy a belsővel nem tudtam begurulni a kompresszorig, mert kiderült, hogy 2 helyen lyukas a zsír új belső
ZolkoW: én inkább attól félek, hogy elrobban vagy ellövi magát és infarktust kapok, már "öreg" vagyok ahhoz, hogy szándékosan keressem a bajt .
Ami a gumikat illeti, én úgy érzem, hogy:
2.10: túl keskeny terepre, instabil, csúszik, nem tetszik
2.25: arany középút, egy könnyebb kerékkel egy könnyű 2.25 gumi súly/használhatóság fronton számomra verhetetlen, xc-re ez tűnik az igazinak, de köves vagy sáros lejtőn azért néha vágyok egy öblösebbre
2.35: xc-re picit már overkill, de még használható, csak általában kissé nehezek a gumik, trailra gondolom ez az arany középút. Ha egy kis plusz öblösség kell és hajlandó benyelni érte az ember pár grammot, akkor okés
2.6: anno nagyon vágytam egy pluszos bringára, de a 2.6-ot kipróbálva már nem is tudom... én tuti nem használom ki és cserébe már túlságosan tanknak érzem, overkill. Igaz emit én próbáltam, az 29x2.6" Minion volt
2.8: nem próbáltam, de ha a 2.6 is túl durung nekem, akkor...
Na és ami vicces, hogy mindezek ellenére még mindíg kíváncsi lennék egy fatbike-raHa már öblös gumik, Hassagymeg, el is felejtettem, mik a tapasztalatok a 2.2-vel, bevált végül?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Z_A_P #153814 üzenetére
Egyenes aszfalton told a bringát addig, amíg a szelep alul lesz. Itt húzol egy csíkot az aszfaltra krétával vagy valamivel, majd tolod a bringát előre, míg a kerék egy teljes fordulatot nem tesz és a szelep újra alul lesz. Itt megint rajzolsz egy vonalat az aszfaltra és a két vonal közötti távolságot leméred.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
-
jjeahh
nagyúr
Valakinek robbant le már gumi magas nyomáson a felniről, vagy csak én vagyok olyan besz*ri, hogy frissen tyúkbelesített gumikat sosem merek 3 bar fölé pumpálni?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
Grammbuzusok, meg mindenki! A hőn szeretett, de kőnehéz (790g) Nobby Nic-et kivágra egy üveg, ezért vissza kellett rakjam a Maxxis Rekon-t, amit terepen utálok, de aszfalton remélhetőleg kihúzom vele tavaszig. Tavasszal viszont vennék valamit, ami agresszívebb a Rekonnál és 650g alatt van 29x2.25-2.20 méretben. Schwalbe, Vittoria, Onza, Maxxis, Mitas kínálatát már átnyálaztam, eddig az egyetlen ami fennakadt a rostán, az a Rocket Ron Evolution, ez 610g és közepesen agresszívnek tűnik a mintázata. Illetve a Cross King Racesport, de ez ahogy elnézem 55-622, szal ha a megszokott Schwalbe szélességet akarnám (57-622), akkor 2.3-ast kéne vennem, ami már "nehéz".
A kérdés: milyen márkáknál nézzek még szét, ami nem lutri? Úgy tűnik a Schwalbe folyton "visszahúz", nem tudok elszakadni a márkátólFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #153852 üzenetére
Közben átnéztem a Hutchinson, Vredestein, Vee, WTB, Kenda kínálatát is, úgy tűnik nem találok Rocket Ron alternatívát. Hirtelen más márka nem jut eszembe.
zoli03: nabasszus, ettől félek nagyon, a lépcsőházban szoktam pumpálni, ha ott lerobbanna... az kegyetlen nagyot szólna. Túllépted amúgy az ajánlott nyomást? Mennyire pumpáltad fel? Nekem a gumi tubeless, tubelessként is használom, de a felni az nem tubeless ready... viszont eddig tökéletesen működik, neten is többen ajánlják tubelesshez, szal elvileg tl ready, csak mivel olcsó felni, nincs ráírva. A Nobby-n max 3.7 bar-t írt és 3.5 bar-on használtam aszfalton, a Maxxison 4.1 bar-t ír, de mivel vékonyabb-könnyebb gumi, jobban félek tőle.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #153857 üzenetére
Tényleg, ezek is léteznek, meg is néztem a kínálatukat, de sajnos nem találtam semmit. A súly vagy az apró bütykök miatt a Rocket Ron-t leszámítva úgy tűnik az összes gumi kiesik, valamiért közepesen agresszív xc gumit 650g alatt nem gyárt senki a Schwalbe-t leszámítva, mert a Rocket Ron 610g, ráadásul tubeless ready és Snakeskin is, ami azt jelenti, hogy elvileg viszonylag ellenálló az oldalfala. A legtöbb agresszív xc/trail gumi 750-900 gramm között van, de nem ritka az 1000g fölötti sem .
zoli03: ez elég ijesztő, lehet maradok a biztonságos (?) 3 bar nyomásnál . Kár, hogy az én súlyommal 3.5 bar alatt érzem, hogy lassabb a gumi, de hát inkább legyen biztonságos, mint gyors . Így viszont már nem is értem, hogy aki 4-4.5 bar-ra pumpálja, hogy nem robbant még le a monti gumija, bár gondolom nagyon gumi-felnifüggő.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #153865 üzenetére
Igaz . Anno az alacsony nyomás azért működött nálam szerintem, mert brutál vastag belsőket használtam brutál nehéz-vastag külsőkkel, amint áttértem könnyebb-vékonyabb külső-belső kombóra, rögtön lett egy felütéses defektem és majdnem estem is miatta egy nagyot .
Amúgy nemrég rájöttem, hogy tavaly még 1000-1500km-t montiztam, idén meg lassan 5000km-t úgy, hogy egy hónap kimaradt a bordatörés miatt, meg jóval keményebb terepeket is bevállalok, szal valszeg ez az oka annak, hogy régen szinte egyáltalán nem kaptam defektet, idén viszont már nem is számolom hányadik defektnél tartok . Szal simán többet tekerek = jobban kopik minden, több defektet kapok és hamarabb leamortizálom a cuccokat, ez normális.
A 3 bar meg aszfaltra kell, terepen "természetesen" maradok az 1.6-1.8 bar-nálFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #153869 üzenetére
Ilyent nem igazán lehet kapni ahogy elnézem, illetve bike24-en lehet, de ott a 2.1-et 600g-nak, a 2.3-at 640g-nak írják, az elsőbbi túl cingár, a 2.3 meg már nehezebb mint a Rocket Ron, kevésbé agresszív és azért a Schwalbe-ben jobban bízok . Végignéztem közben a Specialized kínálatot, a Renegade 2Bliss Ready is könnyű, de az sem elég agresszív. Szerintem a tavasszal kipróbálok egy Rocket Ron-t, mert az tűnik a legjobb vásárnak és ha nem tetszik, akkor maradok a jó öreg bevált Nobbynál, csak abból megveszem a legkönnyebb Evolution-t (710g )
Somatom: a súly növelésével azonos pulzuson csak lassabb leszel, erősebb nem, mert a bringán nem úgy edzel, hogy emelgeted, hanem mondjuk alapozóval. Amúgy emelj meg egy 15 kilós bringát, majd emelj meg egy 12 kilóst, vagy próbálj meg egyikkel megmászni egy 15+%-os emelkedőt, majd a másikkal, hidd el, brutál érezni fogod a különbséget, ahogy én is érzem, mert kb ennyit faragtam le a bringámról, amióta megvan . Szerintem az urban legend, hogy 10 kilós karbon bringa csak versenyzőknek való, teljesen más egy könnyű montit hajtani hobbiszinten is. Mondjuk én 10 kilóst még nem hajtottam, de el tudom képzelni, 12-16 kiló között viszont mindent .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Somatom #153874 üzenetére
A bringa alkatrészeknél amúgy ha megfigyeled, a kisebb súly általában nem több szívást jelent, hanem drágább, minőségibb cuccokat. Pl. tégy egymás mellé egy 15 kilós Suntouros belépő montit és egy 9 kilós karbon xc-t, számomra egyértelmű, hogy melyik fog időtállóbbnak, komolyabbnak tűnni és úgy is van. Ez most tiszta véletlenül, de valszeg az általam kinézett gumikra is igaz, a nehéz gumik amiket eddig használtam tudtommal Liteskin-ek, aminek a leggyengébb az oldalfala, a 610 grammos meg amit kinéztem, már drágább Snakeskin oldalfalas gumi és elvileg defektállóbb. És akkor még a legolcsóbb drótos gumikat nem is említettem, ami szimplán csak azért nehéz, mert drótos, aminek az égvilágon semmi előnye nincs. Ergo a könnyebb gumival lehet, hogy kevesebb defektem is lesz, jobban is tapad, szal az egyetlen hátránya valszeg a magasabb ára lesz (remélem ).
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #153885 üzenetére
Ha nem tartós a könnyű, akkor én sem venném meg, de eddig a grammániám miatt egyetlen alkatrésszel sem szívtam meg, ez a 610 grammos gumi is elvileg defektállóbb, mint a 780 grammos, szal a súlyspórlás nem minden esetben = a gyengével.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
Kidugtam az orrom egy pillanatra ma is naplementét csekkolni, de fel is húztam magam a Maxxis Rekon miatt, egy pici minimális füvön csúszik, egy kevés sárban csúszik, vizes aszfalton csúszik... ezzel csak száraz erdei úton és száraz aszfalton tekernék szívesen, de még ott is bennem van a félsz . De sebaj, legalább ez is az aszfaltos alapozók felé terel, tavaszig valahogy azt kéne csinálni, csak nagyon nehéz visszafognom magam, hogy ne menjek terepre .
No de ha más nem is, a naplemente vígasztalt:[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Somatom #153934 üzenetére
Azért nem jó a széles gumi, mert ha defektet kapsz bizonytalan? Ha jól értem. Kell pótbelsőt vinni és kész, defektes gumival én szélességtől függetlenül nem szívesen tekernék. Ha meg lassú defekt és hazáig kihúzod belsőcsere nélkül, akkor ha túlságosan leereszt, kell pumpálni bele annyit, hogy hazajuss. Szerintem senki nem fogja leváltani a 2.25 gumiját 1.9-re csak azért, mert defekt esetén jobban szétterül, vagy igen? Végülis ahány ember, annyiféle igény...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz nemeth989 #153950 üzenetére
Kíváncsi vagyok hosszú távon beválik-e, én a műanyag kulacstartót nem mertem bevállalni, ezért vettem külön fém Topeak kulacstartót és külön Ninja Pouch Mountain táskát, de nekem az nem vált be. Mármint működni működött mostanáig, de borzasztóan lógott, zörgött és most el is törött a konzolja, szal agyalhatok megint, hogy mivel applikáljam fel a vázra a belsőt.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Paxker315 #153954 üzenetére
Végülis működött, nem? . Montin állandó sarazással mondjuk nekem kb 1 napig működne
Más: "megjavítottam" a kivágott Nobby Nic-et, a vágásba dugtam kukacot és kívül-belül rámasszíroztam, hogy tömítse el a lyukat. Felraktam, de csak nyomja ki a tejet és percek alatt elszáll belőle a nyomás . Most mivel ünnepek, kell a pénz ajándékokra meg egyebekre, szal nem kívánok új gumit venni, nem tom mitévő legyek, tekerés nélkül bedilizek karácsonykor, amikor mindenki tömi a belét mellettem és alszik . Sajnos a tejem is elfogyott és a helyi boltban nincs Stan's... valakinek van tapasztalata a Continental tejjel?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest