-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
aktív tag
válasz Hasaggymeg #130687 üzenetére
Sziasztok, egy kis segítséget szeretnék kérni Tőletek,
ide s tova lassan 5. éve hajtom a bringámat, ami egy GT Avalanche 4.0 . Évközben, havi-heti rendszerességgel, utóbb heti rendszerességgel mindig használom, mostanában 90%-ban munkába járáshoz, sík betonos terepen (+ elővárosból, autóúton, 15-15 km/nap).( [link] )
Az utóbbi időben láttam sok hasonszőrű reggeli munkábajárós "kollégát" és sokan hajtanak trekking bringát.
Valahogy úgy érzem, hogy erre a célra nekem is megfelelőbb lenne egy ilyen kialakítású gép. (Vékonyabb gumi, hosszabb váz, jobb pakolhatóság, nagyobb kerékméret, stb.)Tudtok nekem esetleg olyan megbízható oldalt ajánlani, ahol nem csak adás-vétel, hanem csere is lehetséges?
5 év után, úgy érzem, hogy meg kéne próbálnom valami más típust is...Vagy, ha tudtok javasolni valamit, amivel a mostani bringát át lehet alakítani, hogy jobban alkalmazkodjon a sík, betonos hosszabb távú közelekedéshez, azt is szívesen veszem.
Köszönöm, üdv mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz Hasaggymeg #130694 üzenetére
Köszönöm szépen, bár ez a kép még újkorában készült. :-) De azért igyekszem rendben tartani így is.
Igen, 175cm magas vagyok. A vékony gumihoz szükséges másfajta felni is? (A gumi nálam amúgyis örök probléma, "öribarik" vagyunk a királydinnyével, szóval, akkor defektállóra kéne, ha már.. ) -
FeniX-
aktív tag
válasz Hasaggymeg #130700 üzenetére
Köszönöm!
Ehhez ugyanaz a belső kell, vagy a vékonyabb?
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
lassan 5 éve gyűröm GT avalanche montimat, és az utóbbi időben a felhasználás módja és jellege miatt gondolkozom egy trekking cserén. Nézegettem több típust is, még nem döntöttem el a konkrét kiszemeltet. (Heti párszor munkába járok vele, 10-en pár km 2*, plusz hétvégén kis gurulgatás ~ 10-20 km)Bp-n tudtok esetleg olyan boltot, ahol beszámítanák a régi bicómat? (Külvárosi vagyok és nagyon ritkán járok bringaboltok felé, így fogalmam sincs; az egyszerű gúgli keresés nem adott megfelelő választ a kérdésre/meg hogy hol érdemes és reális becserélős árat kapok érte.)
Vagy jobban járok ha el-vaterázom esetleg megpróbálom elcserélni?
Igazából a múlt hónapban teljesen fel lett újítva a brinyigli (középső-hátsó csapágy, plusz az összes fogaskerék és a lánc), örülhetnék neki, csak ha már megszületett a fejemben a gondolat, már nem úgy nézek rá. (ismeritek az érzést)
Köszönök minden hozzászólást, üdv!
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, bocsánat a lémer kérdésért, de ez a bringa miért női?
Nekem - mint laikusnak - nem tűnik annak. (a váz-béli különbségre értem, mármint a klasszikus formákat illetően)
[dekatlonos bicaj] -
FeniX-
aktív tag
válasz Hasaggymeg #184450 üzenetére
Okés! köszi!
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, még egy amatőr kérdéssel jönnék: ha egy használt brinyigli mérettáblázat alapján pont azon a határon van -tól, -ig, aminél én 2 centivel vagyok magasabb, akkor hagyjam a fenébe, vagy ráülve azért érdemes kipróbálni? (utazni kéne hozzá sokat)
-
FeniX-
aktív tag
válasz ZolkoW #184703 üzenetére
Köszi szépen!
Folyton próbálom én is visszaterelni a gondolataimat, hogy "..a saját bringámat is át tudom olyanra alakítani, amilyen jó lenne nekem"... meg hogy "nem akarok fogyasztói konzumidióta lenni, aki felhalmozza a felesleges cuccokat"
de még mindig az a bajom, hogy nem sikerült kiválasztani az ideális bringát.
Kicsit hasonló ez a téma a motorválasztáshoz, ott is: ahány cél, annyi motor.
A bringát régen montival kezdtem (mint sztem a 90%), aztán egy idő után úgy éreztem, hogy inkább valami túrázósabb kéne, és vettem egy gepidát, de most utólag folyton ha ránézek, úgy látom, hogy túl hosszú a váz, és nehéz a bringa is, meg nehézkes a szállítás, ha pl. el akarok menni egy dunakanyarba, visegrádra, stb. csak úgy nézelődni.
Ezt megtartanám itthon, csatangolósnak, de jó lenne egy olyan, amin nincs semmi kiegészítő (csomagtartó, sárvédő, pumpa) és azt csak be tudnám "dobni" a csomagtartóba mondjuk kiszerelt üléssel meg első kerékkel, és nem kéne bajlódni a tetőcsomagtartóval folyton, amit mire felrakok arra a kicsi autóra, összegányolom vele a tetejét.
Na, end - of - unalmas - storym. -
FeniX-
aktív tag
válasz xy.zsolt #184709 üzenetére
Ebben az egyszerűbb/olcsóbb országúti, túra kategóriában - ahogy látom - azért mindig vannak ilyen 60-80 körül "valamik".
Inkább azon gondolkozom, hogy újat kéne...
az ilyen használtaknál kb. egy lánc-csere meg hajtómű csere sanszos, hogy benne van.
Persze tisztában vagyok vele, hogy ilyen 120 alatt nem nagyon van.
Max a dekatlonos triban. -
FeniX-
aktív tag
válasz xy.zsolt #184711 üzenetére
Azthiszem most 100, meg 120 a megfelelője az 500-asnak (?) persze van olyan is, csak az már tárcsafékes meg 2 kiló.
Amúgy a túra gepidámmal max én is ilyen 30-40 km-t tekerek, ami még kényelmes.
Hobbi szinten tök elég, csak "kis mozgás".
Köszi az infókat.
A másik hogy külvárosban lakom, és itthonról dolgozunk, aztán egy csomó bringabolt még mindig zárva van, ami meg nyitva, az a belváros legsűrűjében, és délután 5-kor már nem tudok nekiindulni befelé. (meg őszintén: nem is akarok)
Ezért marad a dekatlon kizárásos alapon.szerk.: még a neuzer whirlwindet néztem ki, a legapalabbat, az - ahogy láttam - kb. pariban van a fentivel.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Köszönöm mindenkinek a korábbi tippeket, végül a dekatlonos triban 100-as országúti lett a választás. (A férfi vázas, nem a női )
Mentem is egy bevezető kört, még az este 8-as légiriadó előtt, és szerintem jó lesz!
Köszi! -
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
újabb tanácsot szeretnék kérni.
Megvettem ezt a 7 sebességes dekás országútit, és teveztem vele, hogyha beválik, akkor előre szeretnék tetetni még egy lánctányért, hogy tudjak vele emelkedőre is menni.
Most az első lánckerék 44 fogas, hátul meg : 12-13-15-18-21-24-28 -k vannak.
Nem nagyon értek hozzá, ezért a tanácsotok kérném, hogy előre milyen fogszámú lánckerekeket tetessek?
(Félek tőle, s láttam is már párat, hogyha csak úgy simán megmondom a bringaszerelő mukinak, hogy mit akarok, akkor felrak nekem egy 'kutya-közönséges' suntour montis első lánctányért, az meg nagyon bénán néz ki.
Mondjuk a célom az, hogy fel tudjak tekerni visegrádon a kaán forrástól a pilisszentlászló előtti nagyparkolóig. Ill. az a "kaliberű" emelkedő. A trekking gepidámmal ez sikerült is 1x1-be, de az ugye elől 48-38-28, hátul meg 14-28 fogak vannak.
Előre is köszi a tippeket. -
FeniX-
aktív tag
válasz itouchfan #184982 üzenetére
Igen-igen, ezeket nem mondtam, de kalkuláltam.
Első váltó, hajtókar, "meg a többi" ..
Sajna mindig is ilyen voltam, hogy inkább apránként veszem meg, mint egyben drágábban.Akkor legyen a "B" variáció, hogy csak a hátsó kazettát cseréltetem olyanra, amiben van nagyobb fogaskerék, és akkor azon túlmenően csak 1 láncot kell cserélni, ami hosszabb?
(Nem célom az eszetlen száguldozás, ezt a gepidát akarnám kiváltani vele, de azért azzal is mentem 40-50 km távolságokat, de az átlag inkább 30-35 volt)[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz zsocy #184990 üzenetére
Halihó, itt leírtam, hogy:
Most az első lánckerék 1db 44 fogas, hátul meg : 12-13-15-18-21-24-28 -k vannak.
Hátul egy sima shimano tourney váltó van.
Lényeg a lényeg, olyan átalakítás kéne, ami után hegyre is tudok menni. (A távval nincs baj, nem a sebességre értettem a 35-öt)
(Bár, sztem így is megpróbálom a hétvégén visegrádot) -
FeniX-
aktív tag
válasz Hasaggymeg #184993 üzenetére
A gepidán ugyanilyen van és ott 28as a legnagyobb. Köszönöm, megnézem.
Azzal már fel tudnék tekerni egy nagyobb emelkedőn? (elől 44)[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz Hasaggymeg #184995 üzenetére
Akkor nincs más hátra, mint hogy a bringaátalakításra szánt pénzt szteroidokra költsem.
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, végülis ma leteszteltem (Decathlon Triban 100), és fel tudtam tekerni visegrádtól (nagyparkoló) a papprétig, meg a pilisszentlászló előtti nagyparkolóig.
Olyan 10-es skálán 7-8as nehézségű volt, és elég lassú, de végülis nem emésztettem fel minden energiámat.
(Úgyhogy, egyelőre marad ez a váltó, ezekkel az áttételekkel; elől 44, hátul 28)
Ha valaki most akar váltani országútira, de még nem teljesen biztos benne, hogy akarja-e, és kérdezi, akkor "ajánlom" ! -
FeniX-
aktív tag
válasz Hasaggymeg #185238 üzenetére
Pfuhh, azthiszem 1-2t anno autóval megjártam, és talán bringával a 16. kereset is.
Idővel talán... ;-) never say never. -
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #185240 üzenetére
Tényleg, defekt ellen mit szoktatok magatokkal vinni?
Defektálló külső, oké.
Anno a montin írdatlan sok defektem volt, igaz, keskeny trekking gumival jártam, és munkába, s a kőbányai úton mindig kifogtam a királydinnyét.Pótbelső, kézipumpa? Vagy trutyi (előre betöltve?), esetleg kézi co2 patron + belső?
Tudom, hogy a kézi-vel nem fújok 4 bart egy belsőbe, viszont a patron meg nem környezetbarát. A trutyit meg a szerelők utálják.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Köszi a tippet!
-
FeniX-
aktív tag
Halihó, ismét egy kis segítséget, tanácsot szeretnék kérni tőletek.
kb. 1 hete kezdődő és tegnapra "nagyon szar" minősítésre fokozódó vállfájásommal kapcsolatban.
Ahogy visszaszámoltam a napokat, sajnos vastagon benne van, hogy esetleg az új bringa verseny kormánya is közrejátszhat a problémámra.
(..tudom, meg a sok hidegben való saját súlyos edzés, meg a régi fekvenyomások, amiket "szeret" a váll.)
Na, de visszatérve a témához, hogy esetleg van valami, ami nincs jól beállítva, vagy másképp kéne érezni, stb.
Mindhárom pozícióban szoktam fogni a kormányt, felül szűken, alul ("bebicepszezve") és a két "bikacsököt" is (multiple elnézést, egyiknek sem tudom a szakkifejezését), de hogy van valamiféle aranyszabály, hogy hogy kéne.
Igazából a vázméret az stimmel, "M"-es a 175 magasságomhoz, és az ülés teljesen sík, és picit van magasabbra állítva a kormány síkjánál. Kicsit talán azt érzem, hogy még 1-2 centivel mehetne magasabbra az ülés, de azon túlmenően egész megszoktam már.
Viszont most kaptam antibio-t erre a vacak vállra, aztán jó lenne minél hamarabb a tekeréshez meg az edzéshez is visszatérni. Na, szóval ha van valami tippetek, vagy tapasztalatotok (hülyeség, de esetleg idővel hozzászokom majd), azt szívesen veszem.
Köszi!u.i.: ugye a trekking bicómnál tök más az üléspozíció is, ott nincs akkora terhelés a csuklón, vállakon.
-
FeniX-
aktív tag
válasz Hasaggymeg #185374 üzenetére
Halihó, igen, azt tudom, azzal nincs gond.
(Jaja, val.-szeg az lesz, hogy ki kell pihenni, aztán ez minden)
Köszi!
@Ivana: igen, de szerencsére nem volt még kátyú! -
FeniX-
aktív tag
Bocsánat, ez volt már?
[link to YT] -
FeniX-
aktív tag
Sziasztok srácok, kérlek erősítsetek meg, hogy most akkor valóban lehetséges Szép kártyára bicajt venni? (bármilyet, bármelyik üzletek által felsorolt típusú kártyával, bármelyik zsebből?)
Bringás kiegészítőket is? (amit a boltban kapni: pl. autós rögzítőt) -
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
csupán tényként mesélem (nem akarok panaszkdni), hogy végülis egy alapszintű neuzer montit vettem (mégsem szépkártyára, hanem á lá natúr) s viszont vettem hozzá egy váztáskát. Kb. 2 napja van meg, szinte csak kipróbáltam, egy kisebb kör, fékbeállítás, és a váztáska nyomi tépőzár hátulja elkezdte ledörzsölni a lakkozást a vázról.
Más tapasztalt már ilyet?
Na mindegy, ha elkezdem majd használni, úgyis lesz még rajta ez+az, csak bosszantó. Legalább újonnan 1-2 hétig legyen már szép, nem? -
FeniX-
aktív tag
válasz Runner_fxr #198077 üzenetére
Jogos, köszi!!
-
FeniX-
aktív tag
válasz szimpláncsak #198353 üzenetére
Tök jól néz ki, de cukor helyett lehetne inkább valamilyen fehérje táplálék-kiegészítő (jellemzően csokis por formájában). Az legalább hasznos. A cukor meg nem jó semmire, csak hintáztatja a vércukrodat.
-
FeniX-
aktív tag
válasz szimpláncsak #198390 üzenetére
A leggagyibb ilyen megoldás a frikciós markolat váltó montikon, gondolom. :-)
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
csupán érdeklődésképpen kérdezem, hogy teljesen normális az, hogy tavaly kb. pont 1 éve vettem magamnak egy sima egyszerű trek bicajt (gepida alboin 100) és elég sokáig vigyáztam is a láncra (brigéciol, wd40-es mosogatás, törölgetés, kefével, ronggyal, újraolajozás) 1-2 alkalommal használtam terepen, és ma néztem, hogy a hátsó lánckerekeim szinte fullra lekoptak. Még nem szalad meg a lánc, de erősen kopott már.Ismerőseimnek vannak régi bringáik, amiken még a gyári belső gumi van, meg a gyári ezeréves lánc, és 0 nyúlás, semmi kopás. (persze heti párszor alkalomszerűen használják)
Nemrég csíptem megint egy teljesen egyszerű montit, amivel megyek földútra is, de semmi vadulás. (Neuzernek egy alap gépe) Kb. ennél is számíthatok rá, hogy a rendszeres mosogatás ellenére is 1 év és "kuka" ?
-
FeniX-
aktív tag
válasz mobal #198884 üzenetére
Ez szerintem még menetes, de este megpróbálok fotózni valamit. Köszönöm szépen a válaszokat, már viszonyítási alapnak is nagyon jó. A 2500 szerintem simán megvolt azért.
Csak meglepődtem, hogy nem voltak nagy elvásárok a bicajjal szemben, de azért valamennyit bírjon már ki, normál felhasználás mellett.Akkor wd-zni nem is kéne, csak olajozni meg sima ronggyal szárazra törölni? kb. ennyi az alap lánc-ápolás?
-
FeniX-
aktív tag
válasz -=RelakS=- #198905 üzenetére
Amúgy nem ugrik a lánc, de az első tárcsán, ha a legnagyobb fogaskeréken van, akkor "pattog", vagy nem tudom hogy mondjam. minden tekerésnél van egy kis ugrás benne.
-
FeniX-
aktív tag
válasz Hasaggymeg #198910 üzenetére
"Köszönöm"
Ismerőseim, barátaim még ennyit sem foglalkoznak a bicajjal, és sokan évek óta ugyanazt a vacakot hajtják, 0 problémával.
Legközelebb megpucolom, aztán figyelni fogom, hogy mennyi idő telik el, amiután ilyen koszos lesz.
A montit kb. 2 hete használom, max poros úton, és kb. az is már így néz ki. :-D csak nem ennyire kopott..
Amúgy sima decathlonos láncolajjal szoktam átkenni, meg ronggyal letörlöm a felesleget és kész. -
FeniX-
aktív tag
válasz parandroid #198915 üzenetére
Hali, de akkor légyszíves írjatok le egy normál tisztítási procedúrát, amit egy átlagos felhasználó is elvégezhet otthon, anélkül, hogy meg 5 ezerért kéne mindenféle csodaszerekre költeni. Azt írtatok a wd40, a brigeciol nem jó. ;)
(megfigyeltem már, teloval fotózott makró képeken rosszabbnak tűnik)[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz parandroid #198934 üzenetére
Köszi, meló után megnézem ma!! (már az előzőre is akartam reagálni, csak lemaradt, bocs)
-
FeniX-
aktív tag
válasz sebgutkopf #198940 üzenetére
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
érdeklődnék, hogy közületek valaki használta-e mostanában ezeket a Mátrai bringás utakat?
Még nem jártam erre, és gondoltam kipróbálom. Közepesen vagyok felkészült, egy közepes bicajjal (monti). :-D
Átlagosan ilyen 20-30 km-t kényelmesen letekerek pár óra alatt.
A pilisben szoktam csalinkázni leginkább, kis pihivel, kajálással egybekötve.
Sajnos nem találtam jobb térképet, mind elég elnagyolt, s ahogy látom csak hozzávetőlegesek az irányok is.
Ha valamelyikőtöknek van friss élménye, légyszi ossza meg velem.
Vagy Gyöngyösnél szeretnék megállni autóval, vagy Mátraházán és onnan indulnék.
Pl. a 24-es út mennyire vészes?
Köszi![ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz Hasaggymeg #203852 üzenetére
Szia köszi szépen, átböngészem!!
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, segítségre lenne szükségem.
Van egy régi trekking bicajom, amit még a nyár végén teljesen szétszedtem, hogy átfessem a vázat. Na, nem is ez a lényeg, hanem elkezdtem szép-lassan összerakni.
Ott tartok, hogy mindent visszaszereltem, viszont a lánccal gondjaim voltak.
Először is, a hosszát úgy határoztam meg, hogy elől és hátul is a legnagyobb fogaskerékre raktam (anélkül, hogy a váltón átfűztem volna) és utána ahol összeért volna, 1 szemmel tágabbra hagytam (ahogy láttam YT-on). Mégis úgy érzem, hogy túl laza lett. (Lehetséges?)A másik pedig, hogy ez ilyen patentszemes lánc, amit elvileg kézzel is össze lehetne kapcsolni, na ez csak nagy nehezen jött össze mindenféle feszegetéssel, itt annyi a lényeg, hogy kénytelen voltam egy másik helyen megbontani a láncot, lánccsap kinyomóval, és miután összeraktam, azon a ponton feszül kicsit a lánc.
Kérdés, hogy ezt ki lehet mozgatni lazára, vagy vegyek egy új láncot? (ugyanazt a kivett csapot szerkesztettem vissza a kinyomó segítségével. [rohadtsok idő volt, mire összejött])Az egész bringa elég alap, semmi extra, mezei alkatrészekkel, de minden új.
Köszi, bármilyen tanácsot. -
FeniX-
aktív tag
válasz Hasaggymeg #207977 üzenetére
Köszönöm, a napokban megpróbálom majd beállítani a hátsó váltót, az első úgy tűnik, jó lesz, bár a pontos pozícióját csak egy - a tárolóban szintén ott lévő trekking - bicajról másoltam, kb.-ra.
A láncszemeket átmozgattam, (és egy vékony csavarhúzóval enyhén meg is feszegettem oldalirányba), azóta nem feszül. Köszi! (Akkor a hossza jó lesz. Azt onnan gondoltam, hogy talán mégis túl hosszú maradt, hogy visszafelé tekerve, folyton belelóg alul a vázba, ill. belecsap.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple notebookok
- Anime filmek és sorozatok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- DIGI kábel TV
- Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
- Windows 10
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...