-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kommandír
csendes tag
79 - mondjuk harmadik próbára és véletlenül.
Amúgy 3 és 400 között.[ Szerkesztve ]
-
Kommandír
csendes tag
-
Kommandír
csendes tag
válasz Are,on #55909 üzenetére
Jellemzően a Krossnál (és még sok márka esetében) az újabb évi modellek árait úgy tartják kvázi szinten, hogy egyre gyengébb alkatrészekkel szerelik ugyanazt a típust. Jobban jársz egy jó állapotú, pár éves Krossal, mint az újjal. Ettől függetlenül nem lebeszélni akartalak, de talán érdemes körülnézni itt-ott még.
Az Evado 3.0 mondjuk sosem volt igazából jó (bár a 2012-esnek nagyságrendekkel jobb volt a féke); ha teheted, valahogy kerüld ki a Joy Tech agyas, meg Altus váltós gépeket! Érdemes keresgélni, vagy kicsit többet szánni rá.
[ Szerkesztve ]
-
Kommandír
csendes tag
-
Kommandír
csendes tag
válasz h_benjamin #55915 üzenetére
A villa nyakának bal oldalán mi az a varrat? Remélhetőleg csak egy madár tojta le... Kotyog a teleszkóp bárhol is?
A másik gond az aggyal lehet. Álló helyzetben is lötyög a kerék oldalirányba? Különben ne várj sokat egy gyorszáras Gepida hulladékagytól! Szép rozsdás is már a tárcsa tövében.
Ha mindkettő rossz, akko majd együtt cseréld őket, kitekeredő aggyal viszont ne tekerj, mert bármikor szétroppanhat alattad!
Pedál: sima platformpedál 5 ezres nagyságrendben bármelyik boltban. Pl. Spiral, vagy hasonló.
[ Szerkesztve ]
-
Kommandír
csendes tag
-
Kommandír
csendes tag
válasz MPowerPH #55920 üzenetére
Nemtom, ha kétszer hosszabban tartó lámpát akarok majdnem 2x akkora súlyban, akkor eleve nagyobbat veszek, nem elemcserékkel fogok szórakozni... A feledékenységen lehet, hogy segít (bár akkor arra is van esély, hogy otthon hagyd a csere-szettet), de észszerűnek nem észszerű. Utálom a fölösleges ballasztokat.
Ráadásul a beépített akksis lámpák sokkal kompaktabbak és vízzáróbbak tudnak lenni, mert nincs szükség fölösleges alkatrészre, nyílásra benne / rajta.
[ Szerkesztve ]
-
Kommandír
csendes tag
válasz h_benjamin #55922 üzenetére
A vállára gondoltam, nem a nyakára, de ez csak egy elírás volt részemről. A lényeg, hogy kosz.
Ha a felni mozog, akkor az agy mozog, avagy a villa csavarodik annyira. És a tárcsafék pedig nagy erővel húzza a dolgokat, szóval az nem enyhítő körülmény, hogy "de csak nagyobb erőnél". Az az agy biztos, hogy kuka, de lehet, a villa is.
Ha a villa jó (és biztosan nem az csavarodik ennyire), akkor érdemes lenne szerezned egy Novatek agyat előre is. Van abból 9 mm-es erősített gyorszáras, ehhez az illene (belefér a normál teleszkópokba). 36 küllős, 32 küllős.
[ Szerkesztve ]
-
Kommandír
csendes tag
válasz h_benjamin #55925 üzenetére
Nem tudom, hogy a mostanid milyen szintű és milyen állapotban van. Eleve az egész gép geometriáját furcsállom, és azt sem tudom, hogy mire használod. Freerideolni ez biztos, hogy gyenge, szimpla tekeréshez meg totál értelmetlen választás volt. Új teleszkóp amúgy alsóhangon 40-nél kezdődik, ami már használható.
100 mm rugóút vagy afelett
Nincs olyan, hogy fölött. Olyat használj, amire a váz tervezve lett! És az a Karatonnál valószínűleg a 130 mm. Abba nem lesz jó a 100-as. Használható 130-as meg szerintem nem 40 ezerről indul.... Egyáltalán, mi a cél?
[ Szerkesztve ]
-
Kommandír
csendes tag
-
Kommandír
csendes tag
válasz h_benjamin #55930 üzenetére
Így már más a helyzet! Akkor viszont egy hozzáértővel nézzetek rá arra a villára! Csavarjátok meg rendesen, és olaj/szimmering csere is mehet azok alapján, ahogy ez a gép gondozva lehetett...
Az előbb linkeltem is 2 agyat, azok közül érdemes választani - ha egyébként a felni rendben van, és nem szükséges még a teló-csere. Csere esetén úgyis valami 15 mm-es átütőset érdemes nézni párban a kerékkel.
Platformpedálból elmehetsz a 6-7 ezres iparis verziókig. A következő lépés a hajtókar-csere lesz, mert a négyszög-tengelyes nem sokáig fogja bírni. Ezzel együtt pedig valószínűleg lánc és hátsó fogsor is. A fejcsapágyat is érdemes átnézni.
[ Szerkesztve ]
-
Kommandír
csendes tag
-
Kommandír
csendes tag
válasz csabicska #55938 üzenetére
A WD40-es vidd távol a bicajtól! Nem hiszem, hogy 1500 forinton múlna. Hát, alapszintű. De talán már nem olyan borzasztóak a mostani RST-k, mint régebben.
---Lasali---: Azért írtam, hogy minimum. Sajnos a legtöbb esetben még ez is csak vágyálom. Meg egy RST-re sem biztos, hogy nagyon van értleme költeni. De igaz, valóban sok tekerésnél legyen inkább fél-1 évente.
[ Szerkesztve ]
-
Kommandír
csendes tag
válasz csabicska #56021 üzenetére
IS mountnak hívják (a másik szabvány a Post mount lenne). Abból meg értelemszerűen a kívánt mérethez valót. És Avidot. És nem 180, hanem 185 mm.
Tárcsából viszont nem vágom, hogy miért Shimano-t vennél. G3 Clean Sweep a frankó az Avidokhoz. Ha szerencséd van, 4-5 ezerből szerválhatsz újat leesve abban a méretben. Nekem valamelyik Facebook csoportból sikerült (#1, #2).
Viszont a legjobb, ha RST villához egyáltalán nem veszel 185-ös tárcsát, mert szarrá fogja csavarni. Ha nem fog jól, akkor előbb használj tárcsaféktisztítót! Aztán lehet fejleszteni a teleszkópot, vagy még inkább magát a gépet... végül pedig a fékeket.
[ Szerkesztve ]
-
Kommandír
csendes tag
-
Kommandír
csendes tag
válasz Hasaggymeg #56026 üzenetére
Jó tudni. Akkor ezentúl inkább csak a törlő felület kap belőle (általában papírtörlővel szoktam lehúzni megpörgetett keréknél).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Házimozi belépő szinten
- Politika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Eredeti játékok OFF topik
- Magisk
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen