-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
KERKO
csendes tag
Sziasztok, új vagyok az oldalon/topicban, mint a rangom is mutatja, viszont pofátlanul máris egy kérdéssel kezdenék. Tudom, látatlanban ez elég nehéz. De recseg a kerékpárom, én a teleszkópra gyanakszom, mivel párszor már felütöttem, és ez egy egyszerű 10 ezres SR teleszkóp, nem feltétlen ugrálásokra van, viszont a kerékpár közepétől hallom a hangot, ha ránehezedek a pedálra (az mindegy hogy bal vagy jobb oldalt), viszont ha úgy nehezedek rá, hogy közben nem a teleszkóp felé dőlök, hanem a hátsó kerék felé, akkor nem ad ki hangot, illetve tekerés közben is recseg amikor keményebben oda lépek, tudtok valami tippet adni hogy mit nézzek még át? Vázat átnéztem, repedést nem találtam sehol, nyerget kivettem viszont csak addig pucoltam ki amíg az ujjammal beértem, ezt holnap majd javítom, láncot megnéztem nem-e az ugrik, pedálokat lecseréltem egy donorra, illetve tegnap minden mozgó alkatrészt darabjaira szedtem a (teleszkópon kívül, mivel rám sötétedett) és kipucoltam.
-
KERKO
csendes tag
válasz jjeahh #155864 üzenetére
Láncot tegnap bő fél órán át sikáltam, hogy szép fémtiszta legyen, kívül belül. Nyeregnél holnap megnézem, megpróbálom, csak fura, mert ha csak ránehezedek a bicajra, de nem ülök rá a nyeregre akkor elvileg nem szabadna recsegnie, mert nincs terhelés alatt, aztán remélem hogy tévedek. Legrosszabb esetben beugrok a kereskedésbe ahol vettem a kerékpárt, hátha tudnak mondani rá valamit, mert én már tanácstalan vagyok. Utolsó ötletem még az lenne, hogy ismerős kerékpárjából kiszedném a teleszkópot és felszerelném az enyémre, hogy úgy van-e, csak kérdés, mennyire lenne reális a teszt, mert a zárókupakot nem bírnám rácsavarni méretkülönbség miatt.
-
KERKO
csendes tag
válasz Maximum1 #155866 üzenetére
Shimano saint SM-BB80, és egy slx fc-m7000 hajtómű van benne szeptember óta, viszont akkor eltört a kezem egy ugratás közben, és azóta nem használtam nagyon keménykedésre a bicajt, és a kerékpáron a teleszkópon, nyergen kívül mindent szétszedtem kitakarítottam, még a meneteket is fogkefével.
Illetve tegnap ahogy kiszedtem a középrészt megforgattam mindkét oldalát, de nem éreztem ellenálást, darálást, tehát véleményem szerint a csapágyaknak nincs köze hozzá.[ Szerkesztve ]
-
KERKO
csendes tag
válasz Hasaggymeg #155869 üzenetére
Teleszkópot eleve szeretnék újat venni, mivel a felhasználási köröm nem egyezik a jelenlegi teleszkópom tudásával.
Egyensúlyozgatok pár napja a bicajon és próbálom leszűkíteni a hiba forrásokat, de mindig akkor jelentkezik mikor jobban rádőlök a kormányra és közben a hajtóművet is terhelem, viszont ha nem a kormány/teleszkópot terhelem hanem megfordulok, és úgy nyomom le ugyanúgy a hajtóművet akkor nincs hangja.
Remélem ez így valamennyire érthető. -
KERKO
csendes tag
válasz Maximum1 #155870 üzenetére
Pontosan ugyanígy takarítottam le, soha nem szedem szét azért az adott alkatrészt/egész kerékpárt, hogy hozzáértés nélkül picit megsimogassam.
Illetve azt még hozzátenném, hogy magát a hajtóművet is szétszedtem, mivel 3 sebességes, és a felgyülemlett koszt is kitakarítottam, és az előírások szerint húztam meg a rögzítőcsavarokat.[ Szerkesztve ]
-
KERKO
csendes tag
válasz Hasaggymeg #155872 üzenetére
Az a baj nehéz lenyomni az első teleszkópot terhelés nélkül, és a pehelysúlyommal komolyabb terhelést nem tudok rá kifejtni, főleg mióta egy csavar van a jobb kezemben.
Viszont amikor hagyom egy ideig és bármennyire is ránehezedek akkor fixen kattan egyet a teleszkóp környékén. -
KERKO
csendes tag
válasz Bullitz #155890 üzenetére
Szia, a használt kerékpárt 50-80 ezerért tényleg felejtsd el, nem akarok előítéletes lenni, de pár eladó bicajt megnéztem már ilyen árban, és rutinból már viszek magammal imbusz/torx kulcsokat, és az alapnak mondható ezekről hogy az összes csavar túl van húzva/ki van koptatva az a rész ahova az imbusz/torx kulcs menne bele, és elforog.
Legutóbb 100k-ért vettem használt bicajt, de azon is voltak hibák, még 50k-t rá kellett költsek, úgy hogy speckó szerszámok már nem kellettek mert van nekem, illetve szerelőt se kellett fizessek mert tudtam mit keresek, és én még jól jártam, mert egy használt 100 ezres bicajra 50 ezret rá költeni az baráti, mondhatni szinte kötelező összeg.
Viszont nem szeretném elvenni a kedved, illetve nem akarom megmondani hogy mit tegyél, szóval ha használt bicajt szeretnél akkor nézz szét nyugodtan itt, mert ha picit mélyebben a zsebedbe nyúlsz akkor azért lehet találni jót. [link]
Ha esetleg nem találsz itt jó kerékpárt, akkor én mindenféleképpen elmennék egy kerékpár üzletbe ahol nagy a választék, és végig próbálnám a nagyját, hogy méretet tudjak, illetve hogy milyen tetszik.
Illetve most néztem meg a linkjeidet, látom te is rátaláltál a testbike-ra.
Az első linken szereplő bicajt én hagynám, tipikus tourney szett van rajta, amivel az a jó, hogy váltásnál 1-2 fokozatot szeret kihagyni bármilyen jól is állítod be.
Ha már választanom kellene akkor a második linken lévőt venném meg.Esetleg még ezt is nézd meg, ezen legalább hidraulikus V fék van, az lehet erősebbnek, csendesebbnek bizonyulna esős időben. [link]
[ Szerkesztve ]
-
KERKO
csendes tag
Megtaláltam a recsegés okát, 11 óra körül mentem ki, a teleszkópot teljesen szétszedtem, újrakentem, átnéztem törés, hajszálrepedés, de semmi baja sincsen szóval örülök neki.
Utána vetettem pár pillantást a kormánycsapágyra..hááát annó nem mertem ott baromkodni, szóval eddig én se nyúltam hozzá jobban.
Készen vettem ezt a kerékpárt egy helyi kereskedésből, és ott azzal a címszóval nem adták oda aznap, hogy újra kenik mindenhol az egészet. Teleszkópban láttam már még nyár körül, hogy ez ilyen alibi kenés, legyen egy pici oszt jóvan'.
Kormánycsapágy konkrétan felül, alul száraz volt, csak a beszökött kosz volt ott mint kenőanyag, de az meg nem olyan. :/
Tehát kitakarítottam az egészet, bőségesen átkentem felül alul, golyóskosarakat megnéztem, egyik golyó sem volt sérült, illetve nem lehet kiszedni őket a kosárból, szóval jónak itéltem.
Legközelebb ha szétszedem akkor azt is cserélem biztos ami biztos alapon.
Picit még recseg a bicaj, de azért komolyabban tennem kell. Tehát az eddigiekhez képest, hogy ráültem és már nyikorgott ahhoz képest mindenféleképpen jobb.
Én ezt sikernek könyveltem el. -
KERKO
csendes tag
válasz Massmurderer #155918 üzenetére
Legegyszerűbb ha a shimano oldalán keresed ki, hogy melyik tárcsa mivel kompatibilis, van hogy a forgalmazók nem tüntetnek fel mindent szóról szóra.
Egyébként mind a kettő tárcsa amit leírtál az fémszemcsés (szinterezett) és műgyantás pofával kompatibilis.
[link] -
KERKO
csendes tag
válasz Fall-N #155926 üzenetére
Jelenleg a csepel márkájú cartridge félintegrált kormánycsapágyam van, valami konkrét márkát, tipust tudnál javasolni 1 1/8-as aheadhez, nyáron úgy is szétbombázom a bicajom elejét, új kormány, stucni, teleszkóp, és egy csapágyazás lesz terítéken.
Valami időtálló darabot szeretnék, hogy rendszeres karbantartással 1 szezon után ne adja fel a szolgálatot. -
KERKO
csendes tag
válasz Hasaggymeg #155929 üzenetére
Egy FSA-t kinéztem már, ha nyáron még készleten lesz akkor beszerzek egyet, olyan könnyen nem lehet ezeket szétverni, hogy megérje a 30+ ezres kormánycsapágy, gondolom szakszerű kenéssel picit többet fog a jelenlegi golyóskosárnál bírni.
Amúgy amennyire átnéztem a kormánycsapágyat a golyók éppnek tüntek 1-2 volt ami karcosabb volt, de a futófelület nem voltak berágodva, csak megkopva a festék.
Viszont ma jó idő van, szóval szerintem útra kelek, és megnézem terhelés alatt, hogy milyen. -
KERKO
csendes tag
válasz itouchfan #155936 üzenetére
Mi tagadás, elmentem ma kicsit mozogni, azt tudni kell rólam, hogy a csuklótörésem óta nem ültem bicajon, és mozgás is minimális volt 75 kilóról 85-re felmentem a hónapok alatt.
Az első fél órában a tüdőmet köptem ki, de utána már egész jó volt, és kiváló edzésnek éreztem, hogy a szél is sz.pat miközben keményrefújt kerékkel mentem a sárban/erdőben, motiváló volt, cél az volt hogy minnél tovább menjek a legnehezebb fokozattal kb megállás nélkül. 2 órán át bírtam, de a tempón is lehetett érezni, szóval összeségében nagyon el vagyok szokva a mozgástól, ezen változtatni fogok, mindennap elmegyek legalább egy fél órát kerülni a városba.Holnap 29-26-os kerékkel próbálom ki a bicajomat, szerintem tetszeni fog, páromé kész lett és picit irígy is vagyok rá, az enyémnek a geometriája nagyon meredek, arra van kitalálva, hogy ne /nehezebben tudj vele hátraborulni. Kb geometriára olyan mint a fentebb beillesztett woodlands kerékpáré.
Ma egy pillanatra tettem bele a 26-os kereket, és jobbnak éreztem, aztán majd hosszútávon elválik, hogy milyen lesz, legrosszabb esetben egy 27,5-ös kereket teszek hátra, azt mindenféleképpen akarok.[ Szerkesztve ]
-
KERKO
csendes tag
Jó gyors voltál, helyben volt az eladó?
Amúgy javarészt az összes használt dologra költeni kell, csak az nem mindegy hogy mennyit, viszont képek alapján jó állapotúnak tünt, mondjuk az igazság belül rejlik, hiába szép egy váz, ha a belseje rohad.
Az viszont plusz pont, hogy éles, jó minőségű, sok, közeli képeket rakott fel róla.
Én a páromnak nézegettem sokáig 26-os kerékpárt facebookon, testbikeon, de kb a 80%-a a nézett kerékpároknak, vagy régebbi képpel volt fent, vagy csak egy távolabbi kép volt róluk a madárlesből, közeli képeket kérésre se kaptam a legtöbbtől,
vagy a másik véglet, hogy jó a kerékpár de az eladó egy lusta...nem írom le micsoda, mindenki képzelje oda.
Egy rövid sztori, nem akarok ódákat zengeni,
2 sráccal is befürödtem testbikeon ebből itt az egyik. Hajnaldó voltam másnapi indulással, alkudozás nélkül 150ezerért átvenni egy kerékpárt egy 300km-el odébb lévő városból, 4 óra lett volna a vonatút, és még aznap benyögte a srác, hogy házhoz tudnék-e menni, ge...én ott kiégtem, leutazok 300km-t de még házhoz is menjek egy totál ismeretlen városban, én nem tudom, valaki ilyen jó helyen dolgozik hogy 20 perc várakozást, egy gyors átnézést nem ér meg 150ezer forint vagy mi van az emberekkel? Azt hinné az ember ha már bicajozik akkor 20 percnyi mozgás van benne. Na mindegy, ezt még indulás előtt vissza is mondtam akkor, köszöntem neki a lehetőséget xD Ha ennyit nem ér meg ez a pénz.
Szegényem azóta is hirdeti. :/[ Szerkesztve ]
-
KERKO
csendes tag
válasz Bullitz #155953 üzenetére
Szerelés alapjait minnél hamarabb tanuld meg, ilyen téren sajnos előítéletes vagyok. Kisvárosban lakok, kettő szerelő van itt, de mind a kettőre volt már problémám.
Legutóbb egy márkaszervízben olajozták össze a vadiúj fékpofámat, és szívták le a frissen beletöltött olaj felét elől, hátul.
Illetve neked is jobb lesz majd, hogy nem kell adott esetben 4nap-1hetet várnod egy átnézésre/alkatrész cserére.
Egy alap szerszám szett olyan 20-30k-ból kijön, azzal nagyon sok mindent megtudsz majd csinálni.
Tanácsot adni sajnos nem tudok, hogy ott ki a megbízható, ha szerencséd van akkor valaki helybéli tud majd segíteni ezt a kérdést eldönteni.
Viszont használt bicajnál a legjobb döntés használat előtt szétszedni az egészet.
[link] Ha megnyitod ezt a linket akkor a testbike oldalára fog elvezetni, ahol megtudod nézni, hogy milyen állapotban volt a legutóbb vásárolt kerékpárom.
ui: Tegnap délután lett kész, és jobb mint új korában. -
KERKO
csendes tag
válasz X Factor #155984 üzenetére
A láncot ajánlott le venni, nekem egy 10 sebességes shimano hg láncom van, stiftes, már 4x le meg fel tettem, de még sose cseréltem szemet benne, és nyúzom is, és eddig még sosem volt probléma vele. Viszont hamarosan patentszemre váltok, mert az egyszerűbb számomra.
Szóval: vagy egy biciklis üzletben nézz egy lánctisztítót egy ehhez hasonlót: [link]
Vagy pedig ami időigényesebb, de eredményesebb (11:40-től kezdődik a lényeg): [link]
Vagy ahogy eddig én csináltam: Vedd le a láncot, egyik végét gyorskötözővel, kötéllel, vagy bármivel rögzítsd egy olyan helyre ahol teljeshosszban se ér le a földre, wd40-el, vagy bármi mással ami zsírtalanító hatású menj rá és valami ronggyal húzd át jó párszor, utána láncszemenkét fordítsd teljesen el az egyik irányba, töröld le a koszt, majd a másik irányba ismételd le, ezt csináld végig mind a 110(kb) szemmel.
Utána keress valami madzagot ami bemegy a láncszemek közé, és szemenként szedd ki a dzsuvát.
Ahogy említettem is legutóbb így csináltam, időigényes, de szép fémtiszta lett, ami kb tartott egy fél óráig, de azóta se ropog a lánc.A videó lényege nyers fordításban, ha esetleg valakit érdekelne:
-Áztasd a láncot 8 órán át benzinben, ez a nagyobb zsíros maradványokat eltávolítja.
-Áztad 2 órán át bármilyen zsírtalani hatású szerben.
-Áztasd megint 2 órán át denaturált szeszben
Mindegyik anyagból annyi kell, hogy ellepje a láncot, értelemszerűen a 12 óra áztatás után a láncot félre kell tenni száradni.
És elvileg így fémtisztára fogja tisztítani.
Majd beszerzem ezeket a hozzávalókat, és megnézem, hogy hogyan müködik.[ Szerkesztve ]
-
KERKO
csendes tag
válasz 6030D #155987 üzenetére
Azt még hozzátenném, csak az előző hozzászólásomat már nem tudom szerkeszteni, hogy biztos nem jókedvéből veri el a lánc tisztítására egy fél napját.
Az egy dolog hogy kívül nem marad semmi, de ha végignézed a videót akkor el is mond mindent részletesen. Persze felületi tisztításhoz az is elég ha benzinbe megsimogatod és már teszed is vissza a bicajra, de az annyit is ér. -
KERKO
csendes tag
válasz 6030D #155990 üzenetére
Miért kéne egy használat után kiönteni?
Illetve le is lehet őket adni/más módon felhasználni.
nem csak kiönteni lehet őket 1 használat után.
A költséghatékonyság meg egy lapon nem említhető a környezettudatossággal, két külön dolog. Persze jó dolog ha egy használati tárgyat úgy veszünk,
hogy nem terheljük a környzetet de akkor beszélhetnénk már arról is, hogy a legtöbb tisztító spray mit művel.
Bármit is teszünk mindig lesz ökolábnyomunk, szóval ezen kár agyalni. :/[ Szerkesztve ]
-
KERKO
csendes tag
válasz rétisün #156007 üzenetére
Annyira szabvány méret, hogy legutóbb mikor taperedhez kerestem golyóskosarat/golyókat, akkor egy csepel márkaszervízből átirányított a srác egy merida szervizbe, mondván ez a Meridának a speckó méretezése. :
Utána hazamentem, megnéztem a golyóimat (no nem azokat) és kiderült, hogy az első kerékagyba való golyók jók a tapered aljára.
Szóval kellemes 2 órát töltöttem el állvány nélkül 5 hézagolóval, 1 kormánnyal és egy imbuszkulcsal, mire azt a 30-40 golyót úgy beletettem, hogy nem estek ki és rögzíteni is tudtam.
Egy golyó a vázba is esett, de mivel meredek a dőlése, így megállt a sarkában.IMIIKE1998:
Az én 84 kilómat egy deore m6000 fékszett (30ezer volt előre feltöltve előre hátra viszonteladótól)
180-160-as gyantás tárcsákkal (tehát nagyon belépő cuccal) fejre állít, egy ujjal. Hivatalosan ez két ujjas kivítelű fékkar, de sokat nem számít, ha tized centis mozdulással kb már blokkol is, csak úgy kell beállítani, hogy mutató ujjal pont elérd.Előtte egy Toruney tárcsafék szettem volt ugyanezekkel a tárcsákkal, az 3 ujjas kivítelű volt, azokat is belehet úgy állítani, hogy ne kelljen markolatig húzni, annyi hogy a fékútja pár tizedessel hosszabb. Ez egy olcsóbb történet.
Dióhéjban bármit is csinálsz egy hidrós fék lesz bizonyos összeg felett a befutó, de azért jó beállításokkal egy könnyebb felhasználásnál egy Tourney mech. tárcsafék szett is tud blokkolni. Főleg ha nincs nyolcas a kerekedben, akkor a pofákat még közelebb tudod a tárcsához helyezni, az sokat számít.
[ Szerkesztve ]
-
KERKO
csendes tag
Skacok, teleszkóp vásárlás előtt állok, már meg van rendelve, viszont az első használat előtt szeretném átnézni, átkenni az egészet ha nem találom megfelelőnek a kenését.
Suntour Epixonba [link] Kell-e olajat önteni, ha igen akkor milyet és mennyit. Neten nem találok róla semmit, Suntour oldalán egy általános nagygenerál videó van feltöltve, és nem tudom hogy erre a fajtára is vonatkozik-e.
Köszi a segítséget előre is. -
KERKO
csendes tag
válasz Somatom #156198 üzenetére
Szerintem ezek a futártárska árak is olyanok mint például a teleszkóp olaj. Kerékpáros boltban 1deci 800ft, motoros boltban 1 liter 1500ft.
Árukeresőn nézelődj, most ezeket találtam neked hátha valamelyik érdekel.
Azonban lehet hülyeséget mutatok, nem vagyok nagy táskás, nem tudom mi a különbség az áron kívül a futártáska és egy sima nagy ürtartalmú között [link] -
KERKO
csendes tag
válasz xy.zsolt #156340 üzenetére
Én mióta kéztöréssel itthon vagyok, plusz bejöttek a hideg idők és még a kezem nem bírja a hideget valamilyen oknál fogva, az egész recsegni kezd mint egy kenés nélküli kormánycsapágy, azóta 12 kilót felszedtem. De már lelkesen adogatom le őket, már 80 kilóra lementem 85-ről.
-
KERKO
csendes tag
válasz xy.zsolt #156358 üzenetére
Muszáj lesz, főleg most hogy bő másfél kilót ledobott a monstrumom.
Már eleve a munkába járás miatt, és idén tervezek kimenni a "HHH"-re útvonalakat, picit lejtősebb helyeket keresni a környéken ez az ami egyedül jónak igérkezik.
Itt városban ami picit lejtősebb az aszfalton van, az meg annyira nem érdekel engem. -
KERKO
csendes tag
Féktárcsát mennyire tanácsos tisztítószerbe, zsíroldóba, benzinben áztatni?
Féktárcsa tisztítóval lefújtam már, lecsiszoltam.
Fékbetéteket lecsiszoltam eredeti szinéig, de semmi, pár fékezés és újra koszos/zsíros lesz és nyikorog. -
KERKO
csendes tag
Sziasztok, új felnit, és kerékszettet szeretnék venni, és lenne pár kérdésem mielőtt belevágnék.
Jelenleg egy 622x19C alap dögnehéz felnit használok, 622x2.1-es kerékkel.
Az tényleg igaz, hogy a felni belső szélessége miatt a külső gumi máshogy terül el?
(Például: 2.1-es külső gumi esetében is jóval nagyobb felületet kapok szélesebb felnin, mintha 19C-re tennék pl 2.2 külső gumit?)A hátsó villánál 74mm szabadhely van ahova betehetem a kereket, oldalanként 35-35, mekkora a max külsőgumi, felni méret amit ide betudnék tenni, úgy hogy semmilyen körülmények között ne érjen hozzá a hátsó villához?
Jelenlegi elképzelésem, egy tubeless ready felni aminek a belső szélessége 25mm, és egy 2.4-5-ös külső gumit tennék rá (61-63mm) ez megvalósítható lenne, vagy hozzáérne a villához?
Előre is köszönöm a segítséget.
-
KERKO
csendes tag
válasz jjeahh #162312 üzenetére
Egy teljesen átalakított csepel woodlands pro 1.1-em van. Megmondom őszintén, nem tudom hogy ez xc, am vagy micsoda, de használom és szeretem.
Csak nem érzem elég haladósnak, stabilnak a 2.1-es külsőgumikat,mióta kipróbáltam az ismerősöm 29-esét 2.6-os kerekekkel. Azzal lehetett haladni is, mászni is, ugorni is megfelelő sebesség mellett. Van első váltom, 2x10-es hajtásom van. szóval az szerintem nem érne bele.Amúgy mai fejjel megfelelő tudás mellett nem ezt a bicajt vettem volna meg, eredetileg az volt vele a tervem hogy munkába járok amihez az út erdőn keresztül vezetett. Most már legalább egy endurot, dh-t vennék.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi M365 kijelzővel eladó
- Egyszer összerakott, majd visszabontott LEGO Technic (42154) 2022 Ford GT eladó
- Veroval compact BPU 22 automata felkaros vérnyomásmérő, új állapot, nem használt, féláron eladó
- Meseszép Montblanc Summit XL Chronograph 7060 (Csere 1TB új Steamdeck-re is.)
- Eladó hibátlan Xiaomi Scooter 3.Alig használt!100km-el,garanciás!