-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jojjer94
csendes tag
válasz Hasaggymeg #172527 üzenetére
Szia(sztok)
Nem rég kezdtem bringázni, eddig csak olvasgattam, megfigyeltem itt kb egy hónapja. Eljött az idő, hogy írjak is.Hogy tetszett a Káli-medence?
-
jojjer94
csendes tag
Sziasztok!
Görgőzés témában kérném a segítségetek!
Idén a COVID mizériában kezdtem el tekerni, hogy valami értelmeset kezdjek a szabadidőmmel.
Kezdetben csak céltalanul, aztán elkezdtem az időket/átlag tempókat figyelni és hát eléggé rajta maradtam a tekerésen.
Olyannyira, hogy már egy hete nem ültem a bicajon és minden bajom van, érzem hogy hiányzik. Vagy a rossz időjárás miatt vagy egyéb más fontosabb elfoglaltság volt.A rossz időre szeretnék görgőt beszerezni.
Szobabiciklit próbáltam, de az istenért sem tudom normálisan beállítani, így meg nem az igazi, ezért gondoltam görgőre, hogy ott legalább a már jól belőtt/megszokott bicikli lenne alattam.Milyen görgőt ajánlanátok?
Egyenlőre nem a felső kategóriásakra gondoltam, hiszen lehet ez sem fog úgy átjönni.
Jelenleg 622-es külsőm van, szóval jó lenne ha ezzel kompatibilis lenne. Bár úgyis akarok venni egy komplett kereket, görgőzésre való gumival, hogy gyorsabb, egyszerűbb legyen a csere, ha éppen kint megfelelő idő lenne.Ezt néztem:
[link]Valakinek ezzel tapasztalata?
Vagy más javaslat ebben az árban? (max 50e+ kiegészítők)Előre is köszönöm szépen a segítséget!
-
jojjer94
csendes tag
Sziasztok!
Egy Triban RC500 ami idén júliusban lett vásárolva, 600km futása van. Megéri a 180 ezer forintot?
Plusz a gyárin felül Selle Italia x1 nyereg, dekás km óra (8e), meg kulacstartók, nyeregtáska van még pluszban.
Összességében olyan 250 ezer körül volt.Idén kezdtem bringázni egy cross trekkingel, direkt azzal, mert nem tudtam mi is érdekel jobban.
De a lassan 3 ezer km alatt, 80% aszfalt jött össze, 20% földút, egy kis murvás ( kedvenc utamon van, ez maradna továbbra is. ).A terv az, hogy valami semi-slick gumit kapna, 35mm körül, hogy kicsit Gravelesebben is lehessen használni.
-
jojjer94
csendes tag
Sziasztok!
TRP HY/RD-vel van tapasztalata valakinek? Jelenleg promax mechanikus tárcsafék van fent, de eléggé gyengének vélem elől. ( 92 kg vagyok, lehet ez is baj )
Másik kérdés :
Tudnátok ajánlani olyan kerékpáros cipőt és hozzá pedált, amiben viszonylag könnyebben lehet sétálni?
Gyakran megyek családdal is túrázni, akkor meg van séta is.Sosem volt ilyen cipőm, szóval full vakon vagyok.
Pedálból létezik olyasféle, hogy egyik fele sima, a másik meg klipszes? Bár ha lenne abszolult séta kompatibilis cipő, akkor ez lényegtelen.
Előre is köszönöm szépen! -
jojjer94
csendes tag
Nagyon szépen köszönöm a segítséget mindenkinek!
Pedálnak akkor ez:
[link]
Ha jól értem a nevéből, ehhez jár SM-SH56 stopli is? Illetve ezt akkor tudom használni "simán" is?!Cipőnek meg jjeahh ajánlása után ezt néztem :
Ezeken felül másra már nincs szükség, hogy működjön a dolog? Leszámítva a bukót, könyök és térdvédőt.
Hasaggymeg :
Köszönöm szépen, ha majd időd engedi és nem felejted el, írnál róla mik a tapasztalatok?!
Sajnos 105 szettre nem jut most, a ház projekt az első. Így ezen a fél megoldáson vacilálok. Vagy valami normális mecháson (BB7) -
jojjer94
csendes tag
Nagyon szépen köszönöm mégegyszer!
Az mennyire lenne eretnekség, ha az MT 301-est használnám országútin (Triban RC 500). -
jojjer94
csendes tag
válasz parandroid #184190 üzenetére
Túrázni, haverokhoz betekerni Veszprémbe utána bandázni, meg most az új melóhelyre végre tudok menni majd bringával. Szóval ilyen mindenes cipőt kerestem. De azért az esetek nagyobb részében sportolási célzata van, hogy bringára ülök.
-
jojjer94
csendes tag
Sziasztok!
Teljesen megvagyok keveredve váz méret ügyileg.
Elég jó áron hozzátudnék jutni, egy Merida Scultura 400-as hoz (2020).A mérete miatt, hamar le is mondtam róla 190cm vagyok, a bringa pedig M/L.
De azért megnéztem a geo táblázatot.Jelenleg egy Triban RC 500-ast nyúzok XL méretben, amit úgy érzek, hogy teljesen kényelmes. Nem fáj semmim, hosszabb út után sem, menet közben is jól érzem magamat.
Triban geo:
Üléscső: 530mm
Üléscső szög: 73°
Felsőcső: 580mm
Fejcső: 215mm
Fejcső szög: 73°
Reach: 386mm
Stack: 633mm
Tengelytáv: 1026mmMerida geo:
Üléscső: 540mm
Üléscső szög: 73.5°
Felsőcső: 560mm
Fejcső: 170mm
Fejcső szög: 73°
Reach: 390mm
Stack: 574mm
Tengelytáv: 995mmEzek alapján nekem az jött le, hogy hiába kissebb a felsőcső hossza a Meridán, a Reach mégis nagyobb.
(Az üléscső hossz különbséget nem is értem )Az hogy a fejcső rövidebb, ezáltal a stack is kissebb, azt eredményezi, hogy jóval mélyebb, "hasalósabb" lesz a pozícióm. Ezen lehetne korrigálni alátétekkel a fejcső és a stucni között!?
Ezen adatok alapján, úgy értelmezem, hogy akár jó is lehetne mégis a Merida. De mivel nem vagyok nagyon jártas-e téren, így a véleményetekre volnék kiváncsi!
Előre is köszönöm szépen! -
jojjer94
csendes tag
válasz parandroid #213839 üzenetére
Szia !
Amennyiben van cadence szenzor, úgy mennyire tudja pontosan kalkulálni a watt értéket a Strava ? -
jojjer94
csendes tag
Sziasztok!
Szerintetek még van méter ezekben a tányérokban ?
A kicsi szerintem még vállalható, a nagy viszont már necces ?!A tányérok amúgy pont egy Triban RC500-ról valók.
Nyereg valóban eléggé gyenge minőségű.Én tettem rá egy Continental Double Fighter gumit 35C méretben, egy RD-M772 váltót, illetve a fékeket cseréltem Spyre-C-re.
Használtan vettem, 2020 évvégén pár hónaposan 165e, gumi 10e, féknyeregszett 20e, a váltót sikerült 6e-ben elmarni.
Így 200e-ből kaptam egy low budget Gravel-Túrázós-Téli kombót.
90kg vagyok, itt a Bakonyban és a környékén akad bőven lejtős terep, eddig jól bírja a strapát90kg vagyok, itt a Bakonyban és a környékén akad bőven lejtős terep, eddig jól bírja a strapát.
-
jojjer94
csendes tag
Ha már Giro, hadd dicsekedjek el vele, milyen qva jó munkahelyem és főnököm van.
Tegnap megkérdezte hol fogom nézni a Giro-t. ( ahol lakom megy el a vasárnapi etap)
Mondtam neki hogy hol, erre azt kérdezi:
"Nincs kedved inkább Kaposváron nézni a rajtot, az
EOLO-Kometa VIP vendégeként ?!"Nem sokat tétováztam a válasszal.
Asszonyt azért formalitásból felhívtam, hogy a vasárnapi programnak annyi. -
jojjer94
csendes tag
Sziasztok !
Én is áttértem a merítős waxozásra.
Az első 40km-en nem volt különösebben nagy a hajtási zaj.
Viszont azóta egyre csak hangosodik, most 170km-nél már-már bántóan zajos.
Nem nyikorgás, inkább darálós a jelenség.
A görgőket is ha megforgatom a csapon, akkor szépen siklik.
Ez igy rendben van, futhatmég ? Vagy ideje újra meríteni?A receptem: 150g paraffin olaj 350g paraffinviasz. PTFE is úton van már.
Amugy outi a felhasználás.
Egyébként marha jó, hogy full tiszta maradt az egész hajtás. Első kör után egy ecsettel letöröltem ami lemorzsolódott és ennyi. -
jojjer94
csendes tag
Igazából effektív munka max 10 perc ha van vele, egyszerre kettő vagy több láncot csinálok, mivel három láncot forgatok két bicón, így gondoltam majd összevárom őket és akkor egyszerre tisztítom, főzöm.
Úgy voltam vele hogy kipróbálom, azt írták több helyen is hogy eléggé tartós. Én azért 250km körül vártam, outi körülmények között.
Az meg hogy "pöcsölős" nem para, munkaidőmből kitellik.
-
jojjer94
csendes tag
válasz Hasaggymeg #219015 üzenetére
Miután a gyári kenőanyagot eltávolítottam, valahogy így nézett ki:
-Lassú főző beállítás: 3 mp
-Míg felolvadt a viasz, addig tettem-vettem, oda készítettem a papírtörlőt meg a kesztyűt:1 perc.
Amugy nem álltam ott és néztem hogyan olvad.
-Olvadt viaszba beletettem a láncokat kb 15 percre, 5alkalommal megmozgattam max: 2 perc.
- Láncok kivétele, törlése darabonként max: 2 perc.
- Azt sem néztem végig míg megdermed: 0mp.
- Láncok betörése, lerázása, le ecsetelése darabonként max: 4 perc.Ennyi.
Tisztítás majd még jön ehhez az időhöz nyilván.És igen, lakásban biztos körülményesebb.
De szerencsére van műhely, ahol lehet akciózni.[ Szerkesztve ]
-
jojjer94
csendes tag
válasz Zoliwrc #219014 üzenetére
Egyébként kiszeretném próbálni majd a Soudal féle waxot is. Nem mondom hogy a merítős megoldás a legjobb.
Csak szeretem kipróbálni a különböző megoldásokat, aztán majd levonom, hogy nekem melyik válik be a legjobban.
Egyenlőre az biztos, hogy az olajnál 100x jobb. Semmi olajsár, semmi trutyi. Elsősorban azért kezdtem ezzel, mert állítólag nagyon tartós, majd kiderül.
Igazából az érdekelt volna, hogy normális-e az, hogy a hajtás hangosodik ilyen hamar. Miközben a görgőkön úgy érzem szépen siklanak.
-
jojjer94
csendes tag
válasz Csokicsibesz #219871 üzenetére
Kb én is így vagyok a Tribivel
Féket hamar cseréltem TRP Spyre-re. Amikor megvettem voltam 95kg körül, nem éreztem magamat biztonságban durvább lejtőn.
Ég és föld a különbség a kettő között.Emellett kiemelném, hogy eléggé sokoldalú tud lenni.
Én pl "átalakitottam" gravel/túrázósra.
Kapott Conti Double Fighter gumit, aszfalton is elég jól gördül, light terepet is bírja.
Hátra meg ment egy RD-M772 váltó, így terepen is elég jól feszíti a láncot.Mondjuk nekem egy időben a küllők törtek a hátsó kerékben,kb minden 100km-en egy.
Azokat cseréltem DT-re, azóta nyugalom van.
-
jojjer94
csendes tag
válasz Hasaggymeg #221352 üzenetére
Jó kis Csobánc
-
jojjer94
csendes tag
válasz Hasaggymeg #221366 üzenetére
Tudtommal sajnos igen, nem járható végig rendesen.
Ismerem, Mindszentkálláról való vagyok. -
jojjer94
csendes tag
válasz Hasaggymeg #230218 üzenetére
Kb egy hónapja vettem a sisakot, mi a kérdés ?
-
jojjer94
csendes tag
válasz Hasaggymeg #230245 üzenetére
Előljáróban: 3 évig egy Speci Align II-t használtam.
Minőségre szerintem nagyon rendben van.
Én fehér-szürkét vettem, élőben szebb mint képeken.Jóval könnyebb mint a Speci, a levegőzése ég és föld a Giro javára. Sokkal kevésbé izzad a fejem ebben.
Párnázottsága is jobb szerintem, kényelmesebb.
Nekem a fejkerületem 59cm pont, ezért rendeltem M és L méretből is. Végül az M-lett a befutó, a Roc Loc szerkezetben még így is van kb 4 kattanásnyi nyitó irányban. De gondolom ez fejforma függő is.
Előtte próbáltam Bell-t, Scott-ot, meg Alpina-t de ez nekem sokkal jobban bejött. Ár-értekék arányban szerintem nagyon jó.
[ Szerkesztve ]
-
jojjer94
csendes tag
válasz Hasaggymeg #230268 üzenetére
Nincs mit.
Igen, ugyanolyan!Stravan láttam voltál Zánka és környékén.
Ha majd még jársz erre, mehetnénk terepezni.Én a környékről származom (Mindszentkálla), de eddig aszfaltbetyár voltam, most vettem nemrég egy montit, most fedezem fel milyen csoda utak vannak erre.
-
jojjer94
csendes tag
válasz Hasaggymeg #230314 üzenetére
Tiszta sor.
-
jojjer94
csendes tag
Nekem is carbon a villanyak és alu a stucni.
Nem használok pasztát a kettő közé, csak a megfelelő nyomatékra húzom a csavart, sosem mozdult el egymáson.Állítólag azért nem ajánlott oda a paszta, mert ha mondjuk bukás van, akkor éppen a nagyobb rögzítés/tapadás miatt, nem tud elmozdulni a stucni a nyakon, ezzel kimozogva az ütközési energiát, nagyobb az esély a villanyak törésére. Aztán hogy ebből mi lehet igaz, nemtudom, de van benne logika.
Sajnos tavaly a saját bőrömön is tapasztaltam.
Buktam egyet, a kormányszög teljesen elment, de a villanyakának semmi baja nem esett. Nem úgy mint a vádlimnak. -
jojjer94
csendes tag
válasz fulton #238745 üzenetére
Országútival, igen.
Nagy esőzés után pár nappal még kavicsos/poros maradt a kanyar, és elúszott az eleje.
Szerencsére csak pár hétig fájt a vádlim, a kavicsok megtették jótékony hatásukat és lett pár vágásom.
Bringa is megúszta, fvk lett kicsit karcos, meg a pedál, a nagyját én tompítottam.De legalább az udvaron játszó óvodások jót derültek rajtam.
-
jojjer94
csendes tag
válasz fulton #238815 üzenetére
Nemtudom, milyenek felétek az utak/növényzet, de én 3000km alatt egyszer kaptam vele defektet. Akkor is egy rajzszeg volt.
Amit én tapasztaltam a sima Grand Prix-el szemben, hogy ég és föld a tapadás beli különbség, a GP5000 javára nyilván.
Átlagban valamit tudtam vele gyorsulni, bár tavalyi évem eléggé gyenge volt, nem éreztem jól magamat tartós 150+ HRM felett, ezért nem toltam annyira. ( Valószínűleg covid utóhatás.)
Illetve, hogy észrevehetően jobban kopik, de mint írtam, cserébe marha jól tapad. -
jojjer94
csendes tag
válasz Ringman #239079 üzenetére
Én úgy ellenőriztem,még amikor bizonytalan voltam abban, mi a kellő beállítás, hogy a kónusz kontraanya és a gyorszár/gyorszár csavarja közé tettem alátéteket. Így húztam össze a zárat, szimulálva a rögzítés során keletkező zömülést.
[kép]
Ha így nem kotyogott a tengely és nem is szorult, akkor jó lett a beállítás.Ez alapján, nekem az jött le, hogy egy nagyon kicsi kottyanásnak kell lennie, mielőtt beszerelésre kerül a kerék, akkor lett a fent említett módon sima a tengely forgása.
Más:
Nemrég sikerült hozzájutni egy Kellys Gate 90 2020-hoz.
Jelenleg Schwalbe Rapid Rob van fent, hát nem vagyok odáig a tapadástól.
Lenne valami ajánlott gumi ?
A bökkenő csak annyi, hogy mire terepre érek, 5-10km is kellhet mennem aszfalton.Illetve nyáron asszonnyal is kell túrázgatni, aminek jórésze szintén aszfalt. Mondjuk az elég laza, nem aszfaltszaggató a tempó
Szóval valami jó kopásállósagú gumi kellene.
Tudom sokat akarokIlletve 12-es láncból megéri az SLX/XT a felárat a Deore-hoz képest ?
Előre is köszi
-
jojjer94
csendes tag
válasz fulton #239146 üzenetére
Igen,ezért is szerelek magamnak, mindent amit csak lehet. Amúgy is műszaki beállítottságú vagyok, szóval érdekel minden ami mechanika/elektronika.
Persze tudni kell, hogy hol a határ és mi az ami már meghaladja a képességünket ( nem csak kerékpár szerelésre gondolok). -
jojjer94
csendes tag
Sziasztok !
Szeretnék tanácsot kérni !
Egy XC montira kellene egy szett gumi.
Nem MTB orientált vagyok, inkább csak szeretek sportosabban túrázni a hegyekben, nem a KOM-okra hajtok (még ).
Viszont melóba is ezzel járnék amiből 5km aszfalt 5km terep, illetve asszonnyal is kell néha gurulni aszfalton, meg ha terepre szeretnék menni,ahhoz is javarészt aszfalton vezet az út. Szóval amolyan köztes megoldás kellene. Összesen kb 60% terep, 40% aszfalt.Viszont szeretném ha terepen az irányíthatóság fejlődne a mostani Rapid Rob-hoz képest.
Eddig ezt néztem:
-Hátra: Smart Sam (Ralph-ot is néztem, de félő hogy hamar elfogyna ezzel a felhasználással.)
-Előre: Racing RayEz így okés lehet, vagy van valami egyéb ötlet, ami erre a felhasználásra rendben lehet ?!
Köszönöm előre is!
-
jojjer94
csendes tag
válasz Hasaggymeg #241254 üzenetére
Ralph mennyire bírta az aszfaltot ? Jelenleg 83kg vagyok. Azért jó lenne, ha egy szezont elmenne, ami nálam montin olyan 2-3e km.
Milyen traktor gumi ?!
Eddig Smart Sam, meg most ez a Rapid Rob volt.Ui.: Megnézem valamelyik hétvégén a Csobáncot, hátha találok járható ösvényt. Bár faterom szerint nem lesz.
-
jojjer94
csendes tag
válasz jjeahh #241257 üzenetére
Egyenlőre leginkább száraz időre, míg lakásban tartom, nem merek hazamenni dagonya után.
Kb ezeket találtam én is, amiket mondtál !
Hátra egyedül azért gondoltam a Sam-re, mert azt tudom hogy nagyjából eléggé kopásálló.Meg ahol és amilyen körülmények között járok, pár alkalom volt csak, hogy nem volt elég a tapadása.
Sajnos ez is szempont nálam, éves szinten jó lenne ha legalább 1000-1500km-ert kibírna aszfalton,a terepen felül.
Előre mindenképpen egy kicsit agresszívabbra gondoltam.Sajnos semmi tapasztalatom nincs, hogy mennyi futás teljesítményt várhatok bizonyos gumiktól ezen felhasználás mellett.
[ Szerkesztve ]
-
jojjer94
csendes tag
válasz andrisbandi #241390 üzenetére
Mi ez a mailbox-os téma, hogyan működik?
Más:
Végül rendeltem egy Schwalbe Racing Ralph+Ray párost, aztán meglátjuk hogyan bírja ezt a vegyes felhasználást, ha nem éri meg nekem, akkor jöhet a jó öreg Sam.
Köszönöm a segítséget! -
jojjer94
csendes tag
válasz flash- #242538 üzenetére
Szia !
Pár hónapja van Vortex 1000 lámpám, összességében szerintem egész jó, ennyiért.
Azt figyelembe vetted, hogy mode1/mode2-t 20-700 lumen között tudod szabályozni?
Amúgy az üzemidők nagyjából stimmelnek amit állítanak, talán alatta van valamelyest, de semmi képpen sem a fele.Amit nem szeretek:
Nem úgy van, hogy van a folytonos világítás mód és mondjuk a két erősség között váltogatsz egy nyomásra, dupla nyomásra meg átállna villogó módra. Hanem vegig kell nyomkodni a módokon.
Van egy Meteor X, annál így van.
Ezt leszámítva más negatívumot nem tapasztaltam még. -
-
jojjer94
csendes tag
válasz Napfénysüti #247784 üzenetére
Nekem a H64 típusú van. Már 4. éve használom saccra 700 "üzemóra" van benne, egyszer kellett pántot cserélni, amúgy soha nem volt vele gondom. Páromnak is 3. éves, igaz jóval kevesebbet használt, de ott sincs gond. Szerintem megbízható.
Melyik távon indulsz(tok) ?
-
jojjer94
csendes tag
válasz ZavaBalazs #252964 üzenetére
Azért nem eszik ilyen forrón.
Az árak a bike-discount.de-ről valók:
-Sram PC1110 9€.
Kíváncsi leszek mit bír, most tettem fel nemrég.
Váltásban nem nem éreztem nagyon durva különbséget a HG601-hez képest.
De ha nagyon keveset is menne el, akkor ott van a PC1130/KMC X11R 16€-ért. A jól bevált HG601 pedig 21€.-KMC X9 11€.
A sor az valóban drágább.
-HG400 11-28 20€
-R7000 11-28 35€De szvsz az a 5-6e JMF nem olyan vészes 1-2-3 évente, ami a különbség. Vagy ha a HG601 lánc kell, mert a PC1110 olyan gyenge lenne, akkor legyen 13e JMF.
Cserébe csak van +2 fokozat, jobb a kiosztás. Meg azért a Sora és a 105 között igen nagy különbség van a váltásban (Van mind a kettővel szerelt). -
jojjer94
csendes tag
válasz Fall-N #253000 üzenetére
Körültekintésről csak annyit, épp szerdán történt az eset:
Veszprémben haladok a bicikliúton, több kereszteződés szeli keresztül, de végig nekem védett az út. Bár erre nem adok, defenzíven közlekedem minden járművel.
Balról jön az autós, neki STOP tábla, meg is áll a vonalában, még meg is jegyeztem magamban, hogy ritka ez, 10-ből 9-en legalább az út negyedéig-feléig kijönnek, mire megállnak, már ha megállnak...
Épp elkezdtem gyorsítani, mert megvolt a szemkontaktus is, erre hangsebességgel kib.szódik elém, majd megáll.
Én meg megkoccoltam egy kicsit.
Totál tehetetlen voltam, az volt a szerencse, hogy nem az outival voltam éppen, az egy "kicsit" jobban gyorsul, mint a monti. Akkor vagy felkenődök a kocsira, vagy fellök. Eddig is volt már jópár necces szituáció, de ez volt az első, hogy volt kontaktus is. -
jojjer94
csendes tag
Te mikor rendelted tegnap pontosan ?
Én tegnap 10:30 körül, most jelenleg:
"In transit to our dispatch centre" a státusz, szóval elvileg ez sem volt in stock.
Tegnap este néztem,már nem lehetett kapni ezen az áron.
Régebben néztem már, de akkor még jóval drágább volt. Ennyiért most úgy voltam vele, ha nem jön be, akkor is eltudom adni, közel árában talán.