-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kempetlen
tag
válasz atti29 #158039 üzenetére
Jah, most nem olyan vészesek árban. De amúgy tényleg vannak nagyon jók erre-arra. Érdemes kifejezetten sofőrkesztyűket keresni a munkavéselmis helyeken, ezek nem foszlanak szét egy szezon alatt, és némelyik rohadt jól néz ki. A bringamárkák általában csak presztizsből "gyártanak" kesztyűket, azoknál még a Lidl-ös random darabok is jobban megérik, mert legalább nincsenek túlárazva.
[ Szerkesztve ]
-
-
Kempetlen
tag
válasz robee19 #158081 üzenetére
Egy hete be kellett volna már. Ha akkor ül mindenki a seggén 2 hetet, akkor problem solved... De nem, még mindig azon szórakozik pár retardált polgármester, hogy vajon be kell-e zárni az óvodákat vagy sem... Miközben a fiatalok mindenfele bandáznak, az öregek meg a nyakadba lihegnek, míg le nem ordítod őket a f-ba. Kész katasztrófa, ami itt megy. Nem csodálkozom, ha a végére az olaszokénál is rosszabb mutatóink lesznek. Pláne úgy, hogy lélegeztetőgép nuku, mert helyette inkább külföldi kórházakra, egyházakra és stadionokra locsolja el a pénzt a tudjukki.
[ Szerkesztve ]
-
Kempetlen
tag
válasz ivana #158093 üzenetére
Mi is a túlzás tárgya pontosan? Bármilyen más, súlyosabb helyzetet sem látnak el, mert annyira túlterhelt a rendszer, és lehet nem épp téged választanak az orvosok - mivel dönteniük kell, kit mentenek meg. Valóban, ez tök átlagos helyzet. Az egyetlen megoldás a teljes shut down, ezen nincs mit ragozni. Minél komolyabban vesszük, annál hamarabb normalizálódik a helyzet. De amíg egyesek túlzásnak vélik, mások meg a saját jó immunrendszerükre hivatkozva szarnak az egészbe (és fertőznek meg sok más embert), addig ez nem történik meg. Az influenzával való összehasonlítás eddig is gyökérség volt, ezzel nem elbagatelizálható a helyzet. Köze nincs a kettőnek egymáshoz súlyosságban, se egyéb hatásában. Plusz az ellen létezik évente frissített védőoltás.
[ Szerkesztve ]
-
Kempetlen
tag
válasz Hasaggymeg #158091 üzenetére
Azon nincs mit táncolni, hogy a csúcspontot, azaz a csoportos megbetegedéseket minél inkább el KELL kerülni. A kinyújtott görbe az egyetlen, ami kezelhető, ahol az aktív rászolulók száma kisebb, mint az egészségügyi kapacitás. Jó eséllyel a következő időben sokunk túlesik rajta, de nagyon nem mindegy, hogy ez orvosi segítség mellett történhet-e vagy sem. Ez az egy dolog szeparálja az 1% alatti elhalálozási rátát az 5+ százalékoktól. Ezt kéne felfogni sokaknak, és ezért kell most otthon kushadni. Ha valaki ezt okoskodásnak véli, akkor még mindig nem érti....
[ Szerkesztve ]
-
Kempetlen
tag
válasz robaGB10 #158109 üzenetére
Mivel ez a javasoljatok egy konkrét típust dolog nem működik, küldöm az oldalakat, ahol te magad tudod kiválasztani a neked tetsző bringát; azokat már esetleg véleményezni tudjuk. Ekkora összegből mindenképpen használtat érdemes nézni. Az, hogy melyik lesz a haladós, inkább a külső gumi függvénye, mint a bringáé. Személy szerint erre a célra én vennék egy könnyű 29-es kerekű montit aszfaltos külsővel.
• apro.bikemag.hu
• bolha.testbike.hu
• Facebook csoport #1
• Facebook csoport #2
• Facebook csoport #3
• Facebook csoport #4
• Facebook csoport #5[ Szerkesztve ]
-
Kempetlen
tag
válasz IMIIKE1998 #158289 üzenetére
Ezekkel az a baj, hogy ha bármit is kellene cserélni rajta, akkor már csak a nehezen összevadászható alkatrészek jöhetnének szóba. Én országútit biztosan nem vennék 10-es rendszer alatt és fékváltókar nélkül. A szerviz és a használata is csak szenvedés lenne. Már ha csak ezt a seggtörő nyerget nézzük, a cseréje kizárólag a nyeregcső cseréjével együtt lenne megoldható. A pipaszár kormány is borzasztó, eleve cserélni kellene A-HEAD rendszerűre átalakítóval, és új kormányszárral.
Szerintem tedd félre a zsetont! Érdemes lenne egyszer eljutni a 150-180-as kategóriába, és úgy nekiesni a használt gép vásárlásnak. Otthagyós bringának bármi jelenlegi megteszi. Esetleg végy egy jó aszfaltkülsőt a montidra - már nem figyeltem, hogy hol tart az a project.
[ Szerkesztve ]
-
Kempetlen
tag
válasz IMIIKE1998 #158292 üzenetére
hiába teszek aszfaltgumit egy montira Az sosincs hiába. Én csak a saját példámból tudok kiindulni a városi átlagok terén:
- monti + terepgumi = 25 km/h alatt, és szenvedés az egész
- monti + aszfalt gumi = 28 km/h plusz átugrálsz mindenen
- országúti = 30 km/h nagyon ideális esetben, de inkább 28 az isNincs egetrengető különbség haladás terén az utóbbi 2 kategória esetén, ellenben montin sokkal biztonságosabb közlekedni, és nem kell úgy odafigyelni az utakra sem. Terepgumival 10 méter után gyűlöltem a bringázást, annak tényleg semmi értelme. Összességében városban még mindig a középső a legjobb kombó, főleg ha már merevvillásítottál. Egyedül tökéletesen sík, jól kidolgozott úthálózatnál lenne jó városban is az országúti - nade akkor sem ez a 30 ezres szutymák.
[ Szerkesztve ]
-
Kempetlen
tag
válasz itouchfan #158314 üzenetére
Mechanikusból csakis BB7, a többi felejtős. Itt indokoltam.
[ Szerkesztve ]
-
Kempetlen
tag
válasz INTELligent #158326 üzenetére
De, eléggé. Meg büdös, mint állat. Amikor azt a bűzt fújod az orrodból is órákkal később, na az a kész halál. Régebben csináltam én is, aztán jól leszoktam róla... jó nagy faszság. Én montival tartós 72 km/h-t hoztam össze egy 5 km-es szakaszon egy postakocsi után. Némelyik mögött nemhogy szélárnyék van, hanem hátulról nyaldos a levegő és kifejezetten tol előre.
[ Szerkesztve ]
-
Kempetlen
tag
válasz f4lcon #158332 üzenetére
Az Avid BB5 egy hulladék, így gondolom, mindkettő az. Állandóan újra kell fogni a féket, mert nincs kétoldali állítási lehetőség. Ezt tényleg nem tudom ennél jobban hangsúlyozni. Van az a szint, amiért pénzt még nem szabad kiadni, hiába jobb, mint az addigi felszerelés. A BB5 egy szenvedés, azt maximum nagyon jó áron, használtan...
[ Szerkesztve ]
-
Kempetlen
tag
válasz f4lcon #158334 üzenetére
A mechanikus tárcsafékeknél állandóan állítani kell a pofákat kopáskor. Nekem tipikusan pár naponta muszáj volt hozzányúlni a BB7-esemnél. De ott az a nagy előny, hogy mindkét pofán van tekerőke, így 1-2 kattintással meg tudod oldani, hogy a tárcsa mindig középen legyen.
A BB5-nél csak a külső pofán van tekerőke, a belsőt nem tudod állítani. Ez azt eredményezi, hogy magát a féket kell állandóan arrébb raknod az újra felfogatásával. Csak a bosszúság van vele. Volt mindkettőm, ezért nem tudom ajánlani a BB5-öt (mellesleg kb. fele olyan erős). Annál mindenképp jobb, ha inkább kukázik valahonnan egy BB7-et.
[ Szerkesztve ]
-
Kempetlen
tag
-
Kempetlen
tag
válasz ZolkoW #158345 üzenetére
Nem, sajna. A karnak ugyanúgy, mint más fékek esetében, van a nyugalmi végállása. Ha te a bowden feszességgel akarod állítani a pofa távolságát, az az jelentené, hogy előfeszíted a féket, mintha már X%-ban be lenne húzva. Ez ugyanúgy nem megoldás, és az emlékeimben sem véletlen az maradt meg a BB5-ösről, hogy állandóan imbuszkulccsal kellett járnom miatta. Bár, van, akinek a folyamatos bütykölés a perverziója, de én azért szeretem, ha 1-2 hétig anélkül is elfut a bicaj.
[ Szerkesztve ]
-
Kempetlen
tag
válasz Hasaggymeg #158348 üzenetére
Pontosan erről beszélek, hogy a BB5-nél viszont az egyik oldalon hiányzik ez az állítási lehetőség, pedig az must have. A BB7-re nem véletlenül raktak ilyet, az a fék épp ezért jó.
[ Szerkesztve ]
-
Kempetlen
tag
válasz Hasaggymeg #158350 üzenetére
Kb. olyan, mintha direkt tették volna közel használhatatlanná (nem nagyon túlzok), hogy meglegyen a BB7-es értelme. Persze, frissen beállítva teljesen jó lehet a BB5 is, de az első 1-2 út után, mikor már harmadjára erősíti fel újra a fékbakra a cuccot az ember, hogy valahogyan szimmetriába noszogassa a pofákat, akkor átgondolja az addigi életét és az alkatrész-választási képességeit.
[ Szerkesztve ]
-
Kempetlen
tag
válasz jjeahh #158353 üzenetére
Annyira nem vészes a dolog, főleg jó bowdenezés + BB7 esetén. Azt én egy merevvillás gépen olyan szépen beállítottam, hogy instant harapott, és nem reszelt a bowden. Nagyjából adagolható is, főleg, ha szépen belövöd a húzás erősségét egy SD-7-es fékkarral. Kona K2 villán úgy orra állította a gépet még a 100+ kilóm alatt is, hogy öröm volt nézni. Persze ehhez kell egy jó Jagwire szett.
[ Szerkesztve ]
-
Kempetlen
tag
válasz abw6291 #158284 üzenetére
100 ezerért felejtsd el a teleszkópot és a tárcsaféket! Ennyiből, ha új gépet veszel, akkor csak a hardcore hulladékot kapod meg. 100-ból egy használt országútit még kifoghatsz ezeken a helyeken. Ha mégis újat vennél, arra mindenképp ügyelj, hogy a két kívánt alkatrész ne legyen megtalálható a bringán! Egy teleszkóp 60 ezertől kezdődik önmagában. Most gondold el, miféle orrsúlyt kapsz csak azért, hogy elmondhasd, hogy teleszkóp alakú villád van elöl.
[ Szerkesztve ]
-
Kempetlen
tag
válasz Intruder A 6 #158392 üzenetére
Mennyivel jönnék ki szerintetek drágábban mintha készen vennék egy bringát?
Sokkal. Vázszettet én csak akkor vennék, ha minimum egy komolyabb kerékszettem már meglenne hozzá. De talán akkor is jobban járnál annak eladásával és a komplett bringa megvételével. Ha pedig azért vázaznál, hogy idővel jobb gépet építhess az alkatrészek jobbra cserélgetésével, arra meg azt tudom mondani, hogy vegyél inkább egy használt masinát átmenetileg, és gyűjtsd azt a zsetont. Nem lennél előrébb igazából egy jobb vázzal.
[ Szerkesztve ]
-
Kempetlen
tag
válasz Pttypang #158796 üzenetére
Arra azért ügyelj, hogy 9-es vagy 10-es rendszerről van-e szó, az egyebet is magával von... Amúgy a Hollowtech II-es hajtókarokkal nem nagyon tudsz melléfogni már (az eddig linkeltek közül mind az).
ivana: Erre gondoltam, hogy a lánc legalábbis mindenképp változik.
[ Szerkesztve ]
-
Kempetlen
tag
válasz itouchfan #158865 üzenetére
How to Report Cheating on Strava
Villáskulcs ikon, utána Flag.
[ Szerkesztve ]
-
Kempetlen
tag
Volt már veled olyan, hogy olyan százalékos lejtőn mentél lefele, amin muszáj volt teljes erőből tépni a féket, és már a letalpaláson / szándékos esésen gondolkozol, hogy valahogy megállítsd a gépet, mert túlhevült a tárcsa?! Olyankor teljesen elveszíti a fékerőt. Nagyon nem vicces dolog, kevés ijesztőbb dolog van bringán. Ha valami lényeges, akkor a megfelelő súlyhoz illő tárcsaméret és hűtés, mert elég csak egy lejtőn megszívni, nem kell többször.
Túldramatizálás nélkül...
[ Szerkesztve ]
-
Kempetlen
tag
Súly és lejtő arány. Van olyan, amin fél perc után már nem tudsz megállni. Pl. én csak Csillebérctől jöttem le 180-as tácsával gyök 2-vel, és meg kellett állnom folyamatosan, mert nem bírta. Te úgy szóltál a témához, hogy outival közöd nincs hozzá. Mindenesetre a tárcsa túlizzás nem ritka, és főleg nem agyatlanság eredménye. Muszáj túlbiztosítani, vagy pedig nem mész bizonyos lejtőkre.
[ Szerkesztve ]
-
Kempetlen
tag
Adott egy low end acél monti, amibe egy hosszabb alu nyeregcsövet vennénk.
Namost én akárhogy méregetem, a tolómérő max 28 mm-re leszorítható. A kérdés az, hogy ennek ellenére a szokásos 27,2-es nyeregcső átmérő lenne hozzá a jó, vagy ebben az esetben nem megoldható a csere?
Illetve tudtok ajánlani valami olcsó, nem túl nehéz darabot, ha mégis jó lenne a 27,2-es? A 350 mm bőven elég lenne a mostani 250 mm-es acél helyett.
[ Szerkesztve ]
-
-
Kempetlen
tag
válasz maximilian4 #159485 üzenetére
7 ezerért, plusz még egyszer annyi a szállítási költség. Hogyne!
-
Kempetlen
tag
válasz ZolkoW #159490 üzenetére
Jah, 1000% amúgy, ötször lemértem, szorítgattam mindenfelé. Meg ugye lemértem a nyeregvázcső belső átmérőjét is, ami meg 28,1, szóval nem sok kérdés maradt. Most már csak hozzák ki szépen Albertirsára... Itt tanyázok 3 hete barátnőmnél, és nem lenne baj, ha normális pozícióban ülne a saját szeretett nyergén az átmeneti hulladék helyett.
[ Szerkesztve ]
-
Kempetlen
tag
válasz CartmanLand0 #159530 üzenetére
-
Kempetlen
tag
válasz CartmanLand0 #159533 üzenetére
Nem gyorsabb akkor kipróbálni, mint itt írkálni? Attól függ, hogy sima vagy fordított váltó. A továbbiak meg ott vannak a videókban.
-
Kempetlen
tag
válasz gonger #160169 üzenetére
Az első a fémhulladék kategória, a második csak félhulladék.
Tektro fék, instant kuka Suntour teleszkóp, ráadásul jól be is lehet állva mindkettő a tárolás miatt. Ilyen szempontból nem annyira nyerő – az amúgy általában nem igaz – garázsban állás.
Az a használt, amiről írtál, kb. 80 ezret érne, de tényleg csak újszerű állapotban. Én első-hátsó karbon villás, full Ultegra szettes országúti Specialized-ot vettem 170-ért. Csak a miheztartás végett...
Valami klasszikusabb, merevvillás, jó felszerelésű gépet néznék személy szerint ennyiért, cross, fitness, urban vagy MTB 29 stílusban. A trekking kategória kikerülhetetlenül a bringák szürke szamara, arra én nem építkeznék.
[ Szerkesztve ]
-
Kempetlen
tag
válasz gonger #160174 üzenetére
Én a lentebb emlegetett Neuzert sem látom jobbnak.
Jól teszed. Az egy fos.Újonnan szarok, igen. Nem tudom a magasságod és a súlyod, de csak egy példa így hirtelen: 2017 Giant Rapid 0. Itt vannak a specifikációi. 200-ra ledumálva már most sokkal jobb vétel annál a kettőnél, amit írtál. Normális Shimano fék, nem régi, 105-ös váltók stb. Itt érdemes még nézelődni:
• apro.bikemag.hu
• bolha.testbike.hu
• Facebook csoport #1
• Facebook csoport #2
• Facebook csoport #3
• Facebook csoport #4
• Facebook csoport #5[ Szerkesztve ]
-
Kempetlen
tag
válasz gonger #160177 üzenetére
Akkor még stimmelne is méretben az a Giant, amit hirtelen találtam. Max felraksz rá egy nagyobb hajlású kormányt, vagy nagyobb dőlésszögű / rövidebb / hosszabb kormányszárat. Ezekkel sokat tudsz játszani, így magasságban és előrenyúlásban is jópár centivel arrébb tudod pakolni a markolatot.
ZolkoW: Igen, ez is kényelmesnek tűnik.
[ Szerkesztve ]
-
Kempetlen
tag
válasz Kempetlen #160181 üzenetére
És akkor egy példa a montira: Focus Whistler SL 29
Erre mehet egy Schwalbe Hurricane, vagy valami full slick, és meg is vagy.
Nagyjából úgy 500% élmény pluszban az eredetileg írt trekkingekhez képest.Btw: érdekes lett ez a 2020-as Hurricane. Kíváncsi vagyok, mennyire halk az eddigiekhez képest aszfalton. Továbbra is ugyanez a futóéles megoldás szerencsére. A legjobb a javarészt aszfalt és kevés földutas használatra.
[ Szerkesztve ]
-
Kempetlen
tag
válasz peugeotmate #160185 üzenetére
Volt-volt. Egyrészt segíthet, ha kicsit megdörzsölöd csiszolópapírral, másfelől a váz belsejét is érdemes tisztítani tárcsaféktisztítóval vagy alkohollal. Nyeregcsőbilincset amúgy is vennék újat, és akkor már lehetne valami pofás imbuszos. Ha ezek sem oldják meg, akkor vegyél új nyeregcsövet!
Karbon nyeregcső esetén szokták írni a karbonzsírt, szóval ha mégis kellene kenőanyag, hogy ne nyiszogjon, azzal érdemes próbálkoni. Az, ha jól tudom, kicsit ragadósabb, vagy van benne valami dörzsanyag is.
6030D: Jó, de ki az az állat, aki megvesz egy ilyen Meridát, ha ugyanannyiért ilyet vagy ilyet kaphat? És ez kb. 30 másodperc keresés eredménye volt.
[ Szerkesztve ]
-
Kempetlen
tag
válasz Teasüti #160215 üzenetére
Ami különbség biztosan van: az átütős tengelyek sokkal merevebbek, de ez már észrevehető akkor is, ha a gyorszárat lecseréled erősített gyorszárra. Stabilabb lesz a kormányzás, egykerekezés stb. A Novatek-nek vannak ilyen agyai pl. (első / hátsó ... aztakurvadedrága), amik még épp beférnek a szokásos montis gyorszáras villákba. Ez elöl 9, hátul pedig 10 mm-t jelent. 100+ kilóhoz mindenképp tudom ajánlani, alatta talán annyira nem számít.
[ Szerkesztve ]
-
Kempetlen
tag
válasz Csokicsibesz #160445 üzenetére
Ha egyszer a felni kuka, akkor azok a küllők is valószínűleg kukázandók. Ha már újrafűzés kell, akkor nincs értelme kinyúlt, esetleg eleve vacak küllőkkel szórakozni. Vegyél normális DT-t! Sokkal tovább fogja bírni. Amúgy is esélyes, hogy más méretezés kell egy másik típusú felnihez.
Mekkora méretről van amúgy szó (26 / 29"), és mi a felhasználási kör, és hány kilóval használod?
egyelőre, 'n' nélkül
[ Szerkesztve ]
-
Kempetlen
tag
válasz Csokicsibesz #160451 üzenetére
Hogy mit csináltál a PR-ral?
Nem kerékre gondoltam, hanem küllőre. Abból alap, hogy terepezéshez, avagy 100 kg fölött DT-vel fűzöd a kerekeket – bármilyen felnit is válassz. De a lényeg, hogy egy széttört kerékből semmiképp sem mentünk küllőket. Ha új szettet veszel, akkor nem téma persze.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Poco X6 Pro - ötös alá
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Eredeti játékok OFF topik
- Politika
- iOS alkalmazások
- További aktív témák...