Új hozzászólás Aktív témák

  • sityupityu

    veterán

    válasz gban #28716 üzenetére

    Azért jobb csak a dióhéjforma amit mondtam. Ha hullámzás van a vízen, akkor az sokkal stabilabban átmegy azokon, nem dobálja úgy a csónakot, viszont nehezebben is siklik ki. De mindez csak menet közben érvényes. Állóhelyzetben sokkal jobb a lapos alj, jóval stabilabb. Ehhez nem is kell lenni csónaknak, elég ha kicsit átgondolod az egésznek a fizikáját. :) További előnye még a lapos aljnak amit már írtam, hogy jóval hamarabb siklásba hozható a csónak. Ha netán motorban is gondolkodsz akkor ez fontos dolog. Ha meg semmi hullám nincsen akkor a dióhéj formának az összes előnye meg is szűnik. Egyébként a felhasználási terület elég árulkodó. A dióhéj formát jellemzően csak a nagyobb tavakon használják (Balaton stb), míg a folyóvízi csónakok-bárkák gyakorlatilag szinte mindig lapos aljúak mert nagyobb távokat járnak be velük, lehorgonyozva horgászat közben pedig sokkal biztonságosabbak a nagy hajók által keltett hullámokban.

    --albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

Új hozzászólás Aktív témák