Új hozzászólás Aktív témák

  • Zoli bácsi

    őstag

    Azt mondja meg nekem valami régi, hozzáértő pecás, hogy érdemes-e egyáltalán a zsinórvezető görgő alatti műanyag perselyt csapágyra cserélni?
    Mert az Okuma INC, és a CB is húszezres (Sőt már 20+) orsó, és nincs itt csapágy. Részemről több orsómba kicseréltem a perselyt csapágyra, annyit vettem észre azért könnyebben fut. Az Okumánál a gyári perselyes megoldás is egész jónak tűnik, könnyen szalad, míg nem szedtem szét addig itt csapágyat sejtettem. Olvastam hogy tartósabb megoldás a műanyag persely. Nem ment még tönkre soha ilyen alkatrész, előbb selejteztem a régi orsóimat minthogy tönkrementek volna. Minap felmerült a csapágy méret, én is gondolkodtam hogy rendelek Aliról 10 darabot. Aztán eszembe jutott, lehet jobb a gyári műanyagpersely, mint egy kétes minőségű csapágy.
    Jártam már úgy, hogy leesett a Rába parton a bot a tartóról, orsó beleesett a laza homokba, bement a görgő alá a homok, szerencsétlenül esett. Kétszer kellett tálkában benzinben kimosnom az apró csapágyakat (Silstar Tierra feeder orsóban itt 2 csapágy van), és újrakenni, mire megszűnt a karistolás. Persze nem zárt csapágyak voltak az orsóban.
    Amilyen megoldásokkal találkoztam zsinórvezető görgő alatt:
    - 2 csapágy
    - 1 csapágy és egy kis fém persely
    - 1 műanyagpersely
    - Egy műanyag, és egy fém persely
    Ezenkívül fém, műanyag alátétek, kis távtartók, gyártótól függően. Kedvencem a Lidl Crivit orsók átlátszó vékony műanyag alátétei, szinte láthatatlanok.
    Perselyek tisztítására bevált módszer: Kis WD40-el lefújom, papírtörlővel letörlöm, leitatom, aztán egy csepp műszer olajjal összerakni.
    Na, a lényeg, szerintetek egy jobb (Közepes..?) minőségű Okuma orsóba (INC, CB) érdemes csapágyat tenni a zsinórvezető görgőbe?

Új hozzászólás Aktív témák