Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ρσгτσ

    őstag

    válasz PociAti #18142 üzenetére

    Én éves szinten több 10 ezer kilométert vezetek, mert sok partnerünk van itthon és külföldön is. Közel 23 év alatt egyszer sem okoztam balesetet, és azon kisebbséghez tartozom, aki soha nem felejtette még el használni az indexet. Nyilván nem mondom azt, hogy soha nem szegtem szabályt, de mindig igyekeztem a körülményekhez igazodva vezetni.

    Tehát egyáltalán nem arról van szó, hogy a vezetési stílusommal veszélyes helyzeteket teremtek.

    Rolleren például mindig leszállok a zebránál. Amennyiben a az úttesten halad a bringa út, mindig megfelelő körültekintéssel haladok át az úton akkor is, ha elsőbbségem van. Gyalogos mellett elhaladva már előre csengetni szoktam, mert van aki megijed egy hangtalan eszköztől és kiszámíthatatlan a reakciója. Pici gyerekek mellett soha nem rollerezek el, ahogy ezt sokan megteszik. Hanem leszállok róla.

    Más magyar nagyvárossal ellentétben Budapesten teljesen más a közlekedési morál, és sajnos az utak minősége is sok helyen kifogásolható. Meg lehet nézni (Utcakép) például egy X. kerület Maglódi utat, aminek simán van olyan forgalma, mint egy vidéki nagyváros főbb útvonala.

    Nem tudom például egy vidéki áruház parkolójában milyen a helyzet, de Budapesten (és környékén) csoda számba megy, ha valaki megadja a jobbkezet egy parkolóban. Oda is sokat járok, mert elsősorban ők a partnereim.

    Pl. Sibrik Miklós út Inter Spar:

    Vagy ott van az Auchan Budaörs is:

    Piros nyíllal jelöltem a haladási irányt, ahol haladva szinte alig adják meg az elsőbbséget. Mert azt gondolják, hogy az egy felsőbbrendű út, közben ezt semmilyen tábla nem támasztja alá.

    Egészen más körülmények vannak például Romániában, ha elmész mondjuk Nagyváradra, de teljesen más egy Bukarest is...és ezt még lehetne sorolni.

    Egyszerűen nem lehet összehasonlítani, hogy mi van Svédországban vagy az USA -ban. Semmilyen szempontból sem. Már ha az okokat nézzük. Mert nyilvánvalóan meghatározó, hogy milyenek a körülmények, ha valaki rollerrel jár.

    Van olyan rész, ahol például inkább az úton megyek, mert a járda konkrétan életveszélyes. Arról nem beszélve, hogy sok helyen egyáltalán nem takarítják el a faleveleket, ami például esőben remek...

    Vagy éppen a bokrok, ágak nyúlnak be annyira a járdára, hogy normálisan nem lehet tőle közlekedni.

    Az, hogy a fenti videó nem statisztika teljesen nyilvánvaló. Az is, hogy egy beszélgetés szülte, ami egy orvos tapasztalatain alapul. A lényege tökre nem az volt, hogy elkezdjenek az emberek rugózni a számokon. Hanem az, hogy felhívják a figyelmet a megfelelő biztonságra.

    Az, hogy valaki meg akarja magyarázni miért nem hiteles sokkal károsabb, mint ami ebben a videóban szerepel. Én például nem kifejezetten csípem Des -t, de az ilyen videókra nagy szükség van.

    Nincs mögötte statisztika, egyszerűen példa arra, hogy az egyik sürgősségi intézményben az egyik orvos mit tapasztalt. Nyilván egy másik személy elmondása alapján, amiből valószínű nem sok haszna származik.

    Szerk.:
    Elképzelhetőnek, sőt, elég valószínűnek tartom, hogy például a végtagok sérülése sokkal jellemzőbb, mint a videóban említettek. Viszont valószínű az is, ha nincs komolyan zúzódás vagy törés, akkor nem fog elmenni orvoshoz. Főleg, ha például fedett testrészről van szó, mert mondjuk van rajta egy kabát is.

    Az arc-, fog-, vagy gerinc sérülése például valószínű sűrűbben előforduló probléma lehet, ha orvosi oldalról nézzük.

    Tehát nehéz is lenne erről pontos statisztikát csinálni, ha a sérülés jellege nem olyan, amivel orvoshoz mennek. Vagy éppen nem történt olyan szabálysértés, aminél hivatalos intézkedésre került sor.

    [ Szerkesztve ]

    ZX Spectrum - Commodore 64

Új hozzászólás Aktív témák